Moikka!
Minunkin pikkusen kääntöyritys maanantaina oli tuollanen
opetustilanne. Lääkärin ja kätilön lisäksi paikalla oli kaksi opiskelijaa (molemmat tosin naisia), mikä ei häirinny mua. Minusta oli ihan mielenkiintosta seurata, miten ne opetteli ultralla vauvan asennon seuraamista ym. Enemmän ne oli kuitenkin tilannetta tarkkailevana osapuolena ja lääkäri teki itse toimenpiteen. Toisen niistä ilmekin oli kokoajan sellanen tosissaan ihmettelevä, uutta oppiva ja kyselevä, joten koin et hyvä vaan jos jotain tilanteesta itselleen saavat. Olin kyllä koko operaation siinä sängyllä haarat levällään ilman housuja, kun ne oli vaan edessä. Olo ei silti ollu epämiellyttävä. Ehkä eri asia tosiaan ois ollu, jos opiskelijoita ois ollu se kuusi kappaletta ja ne olis ollu miehiä.
Maanantaina kääntöyrityksen lisäks kävin magneettikuvassa selvittämässä, mahtuisko pikkunen syntymään alakautta. Lääkäri soitti sit eilen magneettikuvan tuloksista. Ylä- ja keskiaukeama on kuulema normaalin kokoset, mut ala-aukeama on pieni/ahdas. Pienen raja on kuulema 9 ja mulla se on 8,8. Eli ymmärtääkseni häntäluun tietämillä on ahdasta. Sanoi, että raivotarjonta vauvaa vielä siitä aukosta vois yrittää, mutta ei perätilaista. Eli sektioajan varas mulle syyskuun vikalle viikolle (rv 39+). Kätilö vielä soitteli myöhemmin päivällä ja varmisti sektiopäivän ja kertoi sektioon valmistautumisesta. Jos synnytys ehtii käynnistyä ennen, leikataan kuulema päivystyksenä. Vaikka alakautta synnytys oliskin ihanne, on mulla nyt ihan hyvä mieli. Näillä eväillä mennään, mitä on annettu.
Mahanahka on edelleen arka maanantaisen muokkauksen jäljiltä. Oon yrittänyt nyt pariin otteeseen olla siinä "kumarra mekkaan päin"-asennossa (kontallaan pää alaspäin), jotta masukki kääntyis itsestään rt:hen, mut on kyllä hankalaa. Tuossa asennossa on niin vaikea olla ja lisäks pikkunen lopettaa liikkumisen aina kun asetun kontalleen. Vielä ei oo siis tuloksia näkynyt.
Mulla
painoo on tullu tähän mennessä n. 13kg. Vähän jännittää paljonko sitä vielä tulee, kun mullekin maistuis herkut niin hyvin. Onneks meillä ei oo oikein mitään syötävää, joten pitää vaan kärvistellä herkkuhimossa.
Hoikkalori, ikävä että ulkopuoliset arvostelee teidän lasten kasvatusta! Mut niin se on varmaan aina. Jos olisitte löysempiä, joku toinen pääsis valittamaan, ettei teidän lapsella oo mitää kuria. Mitenkään päin ei oo hyvä. Aina löytyy tosella tavalla ajattelevia. Kasvattakaa siis ihmeessä omat lapsenne niin kuin itse parhaaksi näette! Koeta olla stressaamatta toisten sanomisista.
Tatara ja tirriäinen 36+4