~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Meillä meni nettiyhteyspoikki, joten en päässyt eilen kertomaan uutisia.

Siellä se pieni köllötteli mahassa, mutta sydän ei enää lyönyt :'( Eli minut voi poistaa listoilta.
Henkisesti olen aika rikki, enkä tiedä haluanko enää yrittää uudelleen.

Ihanaa odotusta teille muille! Sovitaanko että olin viimeinen joka sai huonoja uutisia tässä pinossa.
 
Täällä alettiin leipomaan lasten kanssa...kummia puuskia saan tehdä jotain, ja ennen kun kerkeen ees aloittaa ( ja juuri kun olen suunnitellu tekeväni sen 5 eri leipomusta ja käyny aineet kaupasta jne) iskee semmonen ettei viittiskään tai jaksas tehdä mitään, niin tälläkin kertaa...kumminkin nyt tehdään loppuun aloitettu tiikerikakku ja vielä ananas rahkapiirakanki meinasin saada aikaiseksi kun tulin lapsille ko. leipomukset luvanneeksi..onneksi en maininnut niistä muista leipomuksista mitään :eek: huokaus....täällä oireet vähentyneet ja pelko hiipii takalistoon, hyvässä muistissa tuo keskeytynyt km vielä syyskuulta jolloin kävi samalla lailla kun peppioliinalle nyt..ja kaikki asiat palautui mieleen sitten tuon surullisen uutisen myötä...raskasta on...voimia ja halauksia vielä peppioliinalle.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja paljon kaikkea hyvää teille/meille kaikille.

Neila ja salaisuus rv 11+2
 
Voi itku peppioliina! Jaksamisia :hug:

Mun piti tulla hehkuttamaan ultrakäyntiä, mut vetää kyllä taas synkäksi... Siellä pieni sydän löi vinhaa vauhtia, vaikka pikkuinen taisi nukkua koko ultrauksen ajan. Syke oli 171 ja oli hiukan isompi mitä menkoista laskettuna, mut pidetään se neuvolan 18.10. (muutatko mama-L!!!) En saanut vielä sitä seulontavastausta, kun kone temppuili, mutta se soitetaan mulle huomenna. Niskaturvotus oli tasan 1,0 (esikoisesta 1,9).

Hiusten värjäämisestä oli keskustelua. Värjäsin esikon raskauden aikana normaalista noin 7 viikon välein. Enkä edes ajatellut siitä olevan mitään haittaa :ashamed: Ajattelin pitää saman linjan...

Hitto, huomenna on sitten se sokerirasitus. Ällöä ja ärsyttää jo nyt. No, hyvähän se on, että meistä pidetään huoli!

Hituli ja minttu 11+2
 
Olisin täältäkin kyselly kun kerhon puolella oli jo puhetta että olisko kuinka moni kiinnostunut facebookissa jos sinne oma ryhmä perustettais? Helpompi olisi kuvia laittaa kun kerhon puolelle ja silti kuvat voivat olla salaisia eikä kaverit niitä näe...
 
Huhuu!!

Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan??

Täällä 26v. kahden pojan äiti (-05 ja -08) ja kolmas lapsi nyt sitten tähtäimessä, josta laskettu aika ois 20.10.2010. Synnytyssairaalana TAYS, jos sinne saakka päästään.

Kaksi aiempaa raskautta on mennyt tosi hyvin, mutta tää raskaus onkin ollut sitten hyvin hyvin hankala. Ajattelin kuitenkin että nautin tästä niin kauan kun tätä kestää ja että täällä teidän kanssa ois kiva jakaa niin iloja kuin surujakin.

Elikkäs hankaluudet alkoi rv 5+, kun mulla tuli maha tosi kipeäksi tosta oikealta puolelta. Tulin niin kipeeks että jouduin lähteen terveyskeskukseen, josta sitten passitettiin suoraan Taysiin epäilynä kohdunulkopuolinen raskaus. No ultrattaessa ei voitu vielä todeta normaalia raskautta, koska viikkoja oli niin vähän mutta vatsaonteloon oli vuotanut verta joten jäin osastolle seurantaan.
Tästä eteenpäin oon ollut osastolla hoidossa kaksi kertaa ( aina valmiudessa tähystykseen) kovien kipujen takia ja juossut sairaalassa joka viikko ainakin kerran kontrollissa. Normaali kohdunsisäinen raskaus varmistui rv 6 aikoihin, mutta oireiden ja ultralöydösten mukaan olen harvinainen ( 1 :30 000) odottaja, jolla on ollut/on sekä kohdunsisäinen että ulkoinen raskaus.
Kohdunsisäinen raskaus on tälläkin hetkellä ok, tosin kukaan ei voi mulle luvata miten tässä käy. Toisaalta pieni siellä taitaa olla aika sissi, kun on tähänkin asti siellä selvinnyt :) Joten ajattelin ottaa nyt päivän kerrallaan ja katsoa mitä tapahtuu.
Viimeksi lääkäri totesi, että uskovat että ulkonen olisi sieltä jo sammunut itsestään ja että kaikki näyttää ihan hyvältä. Verta on vatsaontelossa edelleen, joka aiheuttaa päivittäin kipuja. Sen pitäisi sieltä kuivua itsestään pois viikkojen saatossa. Seurannassa olen edelleen ja seuraava käynti sairaalassa on taas ens viikolla.

Huomenna meillä olis np- ultra ja hiukan jännittää onko jatkuva lääkkeiden syöminen aiheuttanut jotain vahinkoa pienelle. Tai onko vauva kehittynyt normaalisti tän kaiken keskellä? Mut huomenna se selviää...

Nyt tuli pitkät sepustukset, toivottavasti jaksoitte lukea :)

Ja onnea kaikille iloisia ultrauutisia saaneille!!

 
Voi Peppioliina!!!! Olen tosi pahoillani!! Paljon voimia!! Niin surullista... :( :hug:

Vetää hiljaiseksi.. Mistä sitä itsekkään tietää miten masussa pieni jakselee.. Sellasia ajatuksia aina välillä tulee.. Toivotaan tosiaan ettei kenenkään tarvitse enää ilmoittaa huonoista uutisista!!

Mulla olis seuraava neuvola 27.4 ja rakenneultra on sitten 17.5. En malttais odottaa tota ultraa kun koskaan aiemmin en ole noilla viikoilla päässyt pieniä katselemaan.. Aina vasta sitten yliaikaiskontrollissa kun molemmat menneet sen 2 vkoa yli.. Todennäköisesti sitten tämäkin.. Kuopiossa kun vasta lähivuosina tuli toi rakenneultra mahdollisuus kaikille.. Aiemmin ei ollut ja sekös otti päähän!!

Mutta joo.. Unohdin kuka se nyt kommentoi sitä mun työnantajaa, sori :ashamed: Mutta tosiaankin se teki munkin mielestä väärin ja pitäs todellakin siltä kysyä että noinko ne johtajat hommat hoitelee.. Ei paljoa löydy luottoa, valitettavasti.. Muutenkin kaikki siellä tietää kaikesta jo enneku itse omista asioistaan.. Noin se menee suurinpiirtein, perhana!! Nytkin mulla on jo työnkuvaa alettu muuttamaan kun eihän raskaana oleva hänen mielestään voi nostella mitään.. Kummallista! Tollaset asiat on mun mielestä mietittävä työntekijän kohdalta, et jos jaksaa niin mikä ettei.. Eiköhän se selkä tai oikeestaan vauva jossain vaiheessa pistä stoppia päälle..

Tervetuloa uudet!! :flower:

Mun on nyt alettava valmistautuu töihin.. Kaikille oikeen ihanaa päivää ja mää palailen ehkäpä illemmalla kuhan töistä kotiuduttu ja silleen!!! :wave:

Hanttaliini81 & Mötkis 13+5
 
Peppioliinalle :hug:

Ja uusille tietty tervetuloa :wave:

Eipä tässä oo oikein mitään päivitettävää :D

Jos vielä tosta esikoisesta sanois, että se on vaan NIIN kultanen tapaus :heart:
Eilen illalla istui pitkät tovit vieressä, silitteli masua ja lauloi vauvalle :heart: Sitten puhui vauvalle "minä olen sinun isosisko ja olen 4-vuotta...." Ai toista. Miten se osaakin olla niin söpöliini ja sydän paikallaan. Mutta semmonen se on ollu aina, oikein pikku enkeli :heart:
Poika on oikein uhmaikäinen 2-vuotias paholainen :D Eilenkin löi saunassa siskoonsa lapiolla silmään ja silmäkulma aukes. Me ollaan miehen kans ihan ihmeissämme kun tosiaan toi tyttö on aina ollut kun herran enkeli ja nyt toinen on pikku paholainen :saint: Opetellaan siis käsittelemään tuhmia pikku poikia B)
Mutta on ne niin rakkaita, oli ne sitten kilttejä tai uhmaikäisiä :heart:


Zeena 13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja höplömmöö:
Äippäloman jälkeen voi hakea Kelasta kotihoidontukea, jonka perusosan määrään ei vaikuta tulot, hoitolisä on tulosidonnainen. ainoa kriteeri on, että lapsi eio kunnallisessa päivähoidossa ja on alle 3-vuotias.

saa siis tehä niin paljon töitä kun ehtii ja jaksaa, jos vaikka pystyy sumplia vuorot miehen kanssa niin ettei sitä hoitopaikkaa tarvita, eli lapsi hoidetaan kotona. Tai mummolla tai missä nyt sitten. Tai sitten äiteekin on lapsen kaa kotona :)

äitiys- ja vanhempainrahakaudella sunnuntait ei vaikuta päivärahaan, muut päivät työssä pudottaa niiden päivien osuuden minimimääräiseen päivärahaan. Tosiaan kotihoidontuessa sitten eio sellaisia kikkailuja.

Tajusko tästä mitään ;) ?
Neila! Sori, multa meni sun kysymys ohi, mutta onneksi joku äkkäsi vastata :) . Eli juuri noin se minunkin käsittääkseni menee, kuin
höplömmöö kirjoitti.

Minä saisin sitten sekä nykyisessä kotikunnassa (Helsinki), että tulevassa kotikunnassa (Espoo) vielä sen peruosan (hoitorahan) lisäksi kuntalisän, johon ei myöskään vaikuta tulot. Kuntalisä on kuntakohtainen ja sen määrä ja ehdot vaihtelevat myös kunnittain, esim Espoossa kuntalisä on suurempi kuin Helsingissä, mutta ehdot tiukemmat: Espoossa pitää kuntalisän saadakseen kaikkien alle kouluikäisten olla kotihoidossa, poikkeuksena maksuton esiopetus tai lapsen erityisen tuen tarve. Helsingissä perheen muut lapset voivat saada esim. yksityisen hoidon tukea samanaikaisesti, eli olla yksityisessä päivähoidossa ja nuorimmainen kotona hoitorahan ja kuntalisän turvin. Mulla menee pojat siinä vaiheessa kun hoitovapaa alkaa eskariin ja ekalle luokalle, joten ovat sitten koulun jälkeen kotona. Iltapäiväkerhoon ei ole asiaa, jos haluan sen kuntalisän, mutta eipä siihen ole tarvettakaan, kun olen kerran kotona.

Sitä tulosidonnaista hoitolisää en saisi muutenkaan (miehen tulojen ylittäessä rajan), joten se ei sitten sitten mun tapauksessa vaikuta. Töitä meinaan tehdä jonkun verran iltaisin ja viikonloppuisin ja silloin mies tai mummi hoitaa lapsia. Näin meillä tällä hetkellä suunnitelmat :).

Toivottavasti tästä oli jotain apua, kannattaa tosiaan ottaa selvää oman kunnan systeemit (valtakunnallisen hoitorahan lisäksi maksettavat kuntakohtaiset etuudet, jos niitä on) ja tehdä laskelmat, voisiko kotonaoloa venyttää, jos sitä mielii. Kelan sivuilta löytyy hoitorahan määrä ja hoitolisän tulorajat ja oman kaupungin/kunnan sivuilta kuntakohtaiset mahdollisuudet. Tsemppiä pohdintoihin!

Jaja 9+5
 
peppioliina :hug: paljon voimia sinne!!

Joku kyseli hiustenvärjäyksestä, itse kävin tuommoisessa eko kampaamossa (missä siis käyttävät myös tavallisia värejä) niin valitiin sitten semmoinen hajuton ja mahdollisimman myrkytön, itse olin ainakin tähän oikein tyyytyväinen.

Täällä on taas vaihteeksi ollut helppo viikko menossa vain muutamia kertoja meinannut oksentaa :D Aioa vaan kun piti töihin mennä takaisin niin väsymys iltaisin on ihan kauhea! Mitään ei jaksaisi tehdä :/

Kesälomista sen verran että täällä pidetään täydet 4 viikkoa, jos pikkuinen pysyy matkassa mukana niin pideän elo-syyskuun vaihteessa jos jostain syystä näin ei ole niin pidän koko elokuun ja syksyllä toivon mukaan pääsen aloittamaan sitten koulun.

Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!
r ja öttiäinen 10+1
 
Voi surku :'( ... Iso :hug: Peppioliinalle! Voimia!

Uusille tervetuloa munkin puolestani :flower: !

Omaan napaan ei uutta. Sain vatsani sekaisin eilisestä nepalilaisesta illallisesta :/ , pahus. Ei ole ennen kyllä mennyt, mutta ehkä nyt kun takana on niin monta viikkoa "mietoa" ruokaa (olen elänyt pääasiassa pelkästään jogurtilla, ruisleivällä ja appelsiinimehulla)... Huomenna lähdetään mökille pääsiäisen viettoon ja tänään pitäisi raahautua kauppaan ostaman kaikki tarpeet. Ei jaksais millään, kun yö meni vatsan takia ihan pipariksi |O ...

Voikaahan paksusti, mammat! :wave:

Jaja 9+5
 
Voih Peppioliina :hug: :hug: :hug: Voimia jaksamiseen. Olisin toivonut parempia uutisia.. :ashamed: Voi harmitus....

hömpiäinen tervetuloa ja oliko vielä joku muu uusi mun viimesen käynnin jälkeen.. Hmm.. no, tervetuloa varmuudeksi :flower: :flower:

Mulla tuli tässä muutaman päivän tauko ja olikin urakka lukea viitisen sivua tekstiä. :whistle:

Noista valkkareista ja kutinoista, kannattaa kokeilla jotain muuta pikkuhousunsuojamerkkiä. Noi nykyset yliohuet on niin silkkaa muovia, että iho ei pääse mitenkään hengittää ja se aiheuttaa just noita hiivaoireita.
Mä en enää pysty käyttään ku vuokkosten siteitä ja pikkkarisuojia, kun kaikista muista tulee kauheet kutinat ja sitten kirvelyt.
Juu, välistä tuntuu että ihan valumalla valuu. No kyllä se sitten synnärillä viimestään helpottaa :D

Hiusvärien kemikaalit ovat todella kovia ja kokeissa niiden on todettu aiheuttavan esim. perimä ja soluvaurioita. Siksi tietysti niiden pitoisuudet ovat aika pieniä. Minä en ole suosittellut enää asiakkaille värjäämistä alkuraskaudessa ollenkaan pitkiin aikoihin, koska se on nykysuositus.
Muutenkin suosittelen raskausaikana kevyempiä värejä ja esim. raitoja, koska se on turvallista.
Musta on muutenkin tulossa ekoilija noitten tukkajuttujen suhteen.. Kun kattelee värien ja muiden aineiden incilistoja, niin ei voi kuin ihmetellä mitä me vapaaehtoisesti päähämme laitetaan.. Huh! Ite en oo värjänny hapeteväreillä enää vuosiin. Iho ei enää kestä. Raitaa tai liukuja alle ja sävy päälle ja hyvin saa kirkkaita tuloksia.
No eilen oli kurssipäivä ja tehtiin pitkään koko poppoo värejä, niin viimeyönä kyllä huomasi. Koko yön järkkypäänsärky ja nyt peilistä tuijottaa punasilmäinen pöhönaama. Ja olo kuin ois kankkunen.. :x

Täällä muuten tuntuu jo liikkeet. Pari päivää on ollut pulputtelua ja kutittelua, Ihan mieletöntä! =) Muutenkin tuntuu olevan vilkkaanpuoleinen kaveri, aamulla kuuntelin :heart: ääniä, niin koko ajan tää kiemurteli anturin alta pois. Rutina vaan kävi, kun potkua tuli. Hyvä 155-160 syke oli.
En ollu kuunnellu muutamaan päivään, niin kohtu olikin jo tosi korkeella. Ei tarvinnu enää "kaivella" häpyluun takaa, vaan ihan jo tossa alavatsalta sai kuulumaan.

Kyllä täällä munkin mielestä pitää saaha kertoo kaikista tuntemuksista. Eletään kuitenkin todellista elämää ja siihen kuuluu kaikenlaista. Itse en halua sulkea silmiä pahoilta ja inhottavilta asioilta, liittyi ne sitten raskauteen tai mihinkään muuhun.
Mulle ainakin toi helpotusta käydä lukemassa noita sikiöseulontajuttuja. Lähinnä kun tuntuu enemmän olevan nuita vääriä hälytyksiä. Vammainen lapsi voi sattua kenen tahansa kohdalle tai varsinkin riski siihen.
Tai synnytykset.. Monilla on mielikuva, mikä esim. sarjoja ja leffoja katellessa tulee. Mennään vauhdilla paikalle, köllötellään nätisti vuoteella lakanat päällä ja muutamalla ponnistuksella saadaan pukattua lapsi maailmaan.
Todellisuudessa saattaa kaikenlaiset eritteet lentää tuntikausia kestäneen odottelun ja hikoilun ja kilometrien kävelyn jälkeen.
Peloista ei pääse eroon vaikenemalla, vaan juurikin puhumalla niistä ja onko parempaa kanavaa kuin tämä. Kaverit eivät loputtomiin jaksa kuunnella samoja juttuja ja ovat tod näk heille pieniarvoisia, mitkä samalla voi olla tosi ihmeellisiä ja askarruttavia meille täällä.
Kun lähipiirissä on tapahtunut lapsettomuudesta keskenmenoihin ja lapsen vakavia sairauksia ihan kuolemaan saakka, niin on huomannut miten tärkeää puhuminen on ja kuunteleminen varsinkin!
En ole kuitenkaan mikään kylmä ja julma, vaan todella herkkä ihminen itsekin ja tottakai pahoitan mielen aina huonoista uutisista ja itkenkin ilman raskaushormooneitakin.

Kesälomista Voi kun joku maksaisi palkan loma-ajalta, niin jäisin jo elokuun alussa kotiin. Mutta nyt poikkeuksellisesti pidän loman kahdessa osassa. Kesäkuussa, kun koulut loppuu kaksi viikkoa. Ja heinä-elokuussa koulujen alkuun asti kolme viikkoa.
Tosin tuntuu tyhmältä mennä töihin kahdeksi viikoksi ja jäädä sitten mammikselle...
Mutta kaksi kuukautta ilman tuloja tuntuu aika hurjalle. Okei säästää voi jo ennakkoon, mut ei se ole niin helppoa.. :p

Jaa, taidan lähteä koirien kanssa päänselvittelylenkille. Hauskaa aprillipäivää kaikille!
Sain jo huijattua lapsille,että Tarja Halonen on tulossa heidän koululle ja aikoo kätellä ja tervehtiä kaikki nelos- ja kuutosluokkalaiset. Ja läpi meni.. Niin helppoa ;) :LOL: :LOL:

:wave: Puskajussi ja Onni 13+2 :heart:
 
puskajussi kirjoittelitkin sitä, mitä meinasin itsekkin: =)

Vuokkoset pikkuhousunsuojista löytyy noita ihania puuvilla pintaisia-Kurkatkaas..:wave:

http://www.vuokkoset.fi/pikkuhousunsuojat.html

..ja vaikka on pv-pintainen tuo pikkarisuojanen, se voi silti jatkuvassa käytössä ärsyttää herkkiä(raskaudesta johtuvaa) limakalvoja. Enemmin käyttää-vaikka kotosalla ollessa, ihan puuvillaisia alkkareita ilman suojaa ja vaihteelee usiammin..saapi alakerta ns. hengittää sitten välillä..
..ja kyllä mammankin peppu tykkää välillä ilmakylvyistä, niin kuin tulevan vaavinkin:heart:;)


*Ihanaa masunkasvatus aikaa ja tulevaa Pääsiäistä!!!*
 
Peppioliina, olen niin pahoillani! :hug:

Ouska ja hömpiäinen, tervetuloa joukkoon!

No, nyt on kolmen viikon sijaisuusputki ohitse ja vapaat koittaa. Seuraavista töistä ei ookaan mitään tietoa. Hyvä juttu, sillä pääsiäisen jälkeen pitäis aloittaa kova opiskeluputki. :| Pakko valmistua!!!!!

Vaikka päälle viikko sitten ultrassa kaikki olikin hyvin ja mahakin on kasvanut, en silti osaa luottaa tähän raskauteen. Tuntuu ihan epätodelliselle. Hyvä, että seuraava neuvola onkin jo päälle viikon päästä maanantaina 12.4, niin pääsee taas tarkistamaan, onhan masussa kaikki ok.

Nyt pitäis laittaa koti kuntoon ja suunnata pääsiäisen ruokaostoksille. Ollaan menossa miehen vanhempien luo koko viikonlopuks (yöksikin), vaikka ne asuu tässä samalla paikkakunnalla. Miehen sisarusten perheetkin tulee sinne. Pitäs sinne viedä vähän ruokatarvikkeita ja juomia. Ajateltiin, jos joku ilta tehtäs herkku-hampurilaisia. Tehtäis itse kunnon jauhelihapihvit väliin. Lisäks niihin pitää ehdottomasti laittaa grillattuja ananasrenkaita, sipulia, juustoa, paistettua munaa, salaattia, tomaattia, suolakurkkua/pikkelssiä ja muita mausteita ja majoneesi/hampurilaiskastiketta ym. Nam, nam, nam.... :p Sit vielä ranskalaiset seuraks. :D

Juu, nyt pitää rueta hommiin.

Oikein rentoa ja iloista pääsiäisen aikaa teille mammatoverit!


Tatara, rv 13+5
 
Hello neitoset!

Pitkän hiljaisuuden jälkeen ajattelin taas kirjotella kuulumisia :)
Olin tossa reippaan viikon "pakkolomalla" kun tosiaan verenpaine ja muut arvot olivat ihan päin hirsiseinää..ja muutaman päivän tiputuksen jälkeen pääsin taas elävien kirjoihin takaisin.

Nyt olis seuraava neuvola(+ultra) ja niskaturvotusultra ens tiistaina. Molemmat samana päivänä,peräkkäin,joten toivon että ehdin vaihtaa kaupunkia siinä välissä :D

Masu on alkanut kasvamaan ihan hirveästi, tätä ei enään piilotella kellekkään!
Onneks oma pomoni on vastaavassa tilanteessa,joten hänen kanssaan saan jutella päivittäin. TOSIN, hän sai selville raskautensa vasta 1kk sitten,ja on nyt viikolla 20 :D Joten PIENI yllätys sen ikäiselle naiselle,jonka nuorempi lapsikin on jo 10vuotias.
Päivittelen sitten tiistaina taas kuulumisia.

Jaksamisia :flower:

-pokermama ja ötökkä 11+5-
 

Yhteistyössä