~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Heips.

Pari sivua tullu tekstiä vlopun hiljasuuden jälkeen.
Trimmasin eilen äitin koiraa 4 tuntia ja omaani tänään 3 tuntia tai jotain.
Aika rankkaa oli :D Mutta nyt oon tyytyväinen, kun sain aikaseks. ;)

Semmosta pientä pyytäisin teiltä jos saanen...
Jos tekstinne sisältää jotain arkaluontosta materiaalia, kuten rankkoja synnytyskertomuksia, outoja (pelottavia) unia ja muuta vähän "rankempaa" niin voisitteko mainita siitä esim. "ei heikkähermoisille yms"

Mulla on tullu monta kertaa vähän paha olo joistain jutuista :ashamed:
En halua olla mikään nipottaja tai sensuuri poliisi!
Kaikki saa kertoa mitä haluaa ja puhua mistä aiheesta tykkää!

Mutta itse olen kai sitten tosi herkkä, kun en halua kuulla kuolleista vauva- unista ja muista...
TIEDÄN, ei ole pakko lukea, mutta pakostikki jää mieleen jos ehtii edes päästä vähän jyvälle jostain kauhujutusta, vaikka lopettais lukemisen kesken...

Itse en voi ollenkaan mennä abortti/ keskenmeno/ sikiöseula yms ketjuihin, koska alan heti voimaan fyysisesti pahoin :$
Oonko mä tosi outo.... :ashamed:
minä pidän tästä lähtien pääni kiinni ja rallattelen vaan mukavia asioita.
ymmärrän kyllä jos sulla tulee paha olo, mutta oletko miettinyt asiaa siltä kannalta ettei raskaus ja synnytys ole kaikille pelkkää unelmaa ja ikävät asiat sattuvat monelle olemaan totta.

Lemission ja nappula 12+4
 
:wave:

peppioliina Joko olet saanut vastauksia..?

Zeena: Voisitko tuoda palan tuota ihanuutta tytöstäsi myös meille :LOL: Meidän poika 4v ja risat ei suostunut millään uskomaan vauva-asiaa. En tiedä uskooko vieläkään? Poju selvästi testailee vielä, tönii mahaa ja yrittää istua mahan päälle etc. Toivottavasti loppuu ja hän ymmärtäisi pikkuhiljaa. Onneksi hoidossa on yhdelle tulossa vauva ja siellä tykätään puhua vauvoista :)
KAUHISTUS, nyt tulikin mieleen! Mitä jos poika on hoidossa sanonut vauvasta jotain ja hoitaja on sanonut, että ei teille ole tulossa... On vaikka luullut sitä satuiluksi.. * raapii päätään ja jää miettimään *

Lara- En halua olla töykeä, mutta joskus toisten on vaikea arvioida mitä muut pystyvät lukemaan ja mitä ei. Esimerkiksi itse en kokenut näitä asioita yhtä vahvasti kuin sinä. Minkälaiset asiat sinua siis etovat - kuolema unet etc vai myöskin oksennus yms jutut?

Neila Minä yritän saada mieheni mukaan nt-ultraan, sain ajankin sitä varten 7.40 :D
Olisiko sinun mahdollista sairaalassa sanoa, että haluat ehdottomasti miehesi olevan mukana? Että mitään ei tehdä ilman häntä?

Hanttaliini81 TERVETULOA JOUKKON!

höplömömmöö Tuo meillekin pari pajunoksaa, jookos :))

bubbeli-buu

 
Laiskana olen majaillut taustalla jonkin aikaa, mutta nyt hyppään kommentoimaan ja kertomaan kuulumisia :wave:

Neila Mun mies on ollut mukana kaikissa ultrissa. Halusin hänet mukaan tueksi ja jotta raskaus olisi hänellekin todellisempi. Ekaan neuvolaan mies ei päässyt, mutta jos tuohon neuvola-lääkäriin sitten (13.4)

Mulle ei aiemmin maistunut makea, suklaata ei tehnyt lainkaan mieli. Nyt kuitenkin valitettavasti taas maistuu... Ei onneksi kuitenkaan liikaa. Hesen hamppareita olen alkanut himoita, ei ollenkaan hyvä asia. Onneksi tässä ei ihan lähellä Heseä ole, joten ei kovin usein tule niillä herkuteltua.

Kävin tänään sokerirasituksessa :x Paastoarvo sormenpäästä oli 4.7, eli hyvä. Virallisia tuloksia en ole saanut, huomenna kyselen niitä neuvolasta. Pyysin kuitenkin hoitajaa ottamaan sormenpäästä myös tuon 2h arvon ja se oli 9.8mmol/l. Se on liian korkea! En tiedä minkä verran suonesta ja sormenpäästä otetut näytteet eroavat, mutta pelkään pahinta, että raskausdiabetes tuolla arvolla todetaan. :/ Täytyy ottaa itseä heti niskasta kiinni syömisten suhteen ja alkaa liikkumaankin. Mulla oli tämä rasitus näin varhaisessa vaiheessa, koska lähisuvussa paljon diabetesta. Olikos täällä muita, jotka (raskaus)diabeteksesta kärsivät? Muistelen, että joku taisi olla.

Sydänääniä en ole vieläkään saanut kuulumaan. En tosin ihan hirmu kauan malta etsiäkään, n. 15min, mutta harmittaa. En kuitenkaan ole huolesta sekaisin, niinkuin voisi kuvitella. Parin viikon päästä neuvola-lääkäri, josko siellä sitten kuuluisi.

Miten aiotte pitää kesälomat? Minä pidän viisi viikkoa juuri ennen äippäloman alkua. Eli heinäkuun puolella jään lomalle, ihanaa, tuleekin pitkä loma :)

Heilo 12+5 tai jotain..
 
Mä pidän loman heinäkuussa, tai yritän jäädä jo juhannuksesta ja oon 5 viikkoo lomalla. Sit ois elokuu töitä, mutta tuskin meen enää töihin sitten :whistle:
Mulla ei oo motivaatioo töihin ja aionkin etsiä uuden työpaikan tän mammaloman aikana. Tää nykyinen on NIIN kypsä. Eli otan kaikki saikut mitä saan. Niin törkee mä oon :snotty:
 
Kesälomista.. Mul on pitämättömiä lomia sen verran.. Et pidän kaks viikkoo kesäkuus, sit jään elokuun ekal viikol lomalle ja oon siihen asti ku äippä loma alkaa... Töitä jäljel siis 3,5kk... Mutta ei kyl huvita yhtään... en muutenkaan tykkää kauheesti työstäni ja nyt ei yhtää hyvittais mennä..
 
Sama täällä, työmotivaatio ei ole kovinkaan huipussaan ja on kyllä käynyt mielessä, että haen kyllä saikkua heti vaan, jos jotain vaivaa ilmenee... :whistle: Toisaalta, motivaatio on ehkä hieman tämän raskauden myötä noussut, kun tietää, että kesän jälkeen ei töihin tarvi mennä pitkään aikaan. Ja kun töihin palailen, mulla on edessä luultavasti uudet kuviot, joten silloin voi motivaatiota taas löytyä.
 
En tiedä mitä muut olette mieltä? mutta minusta tän palstan hienous ja vahvuus on ollu siinä et voi avoimesti ja ilman miettimisiä kirjoitella asioista niinkun ne on tai ne kokee tai mitä nyt ajatteleekin, soisin sen mielelläni myös jatkossa itse kaikille. ettei mene liian vaikeaksi kirjoittaminen kun "Muistisääntöjä kirjoittamisen suhteen" pitäisi muistaa..liekkö muistista vai mistä johtuvaa, mutta itse en ainakaan muista aina viikkoja ilmoitella (vaikka siihen pyrinkin) mutta sitten et unistakin pitäs varottaa..siksipä mietinkin mitä täällä asiasta ollaan yleisesti mieltä? Kumminkin nuo surut ja "inhottavammatkin " asiat on vaan elämää ja kolikossakin on kaksi puolta...Lara: mieltäsi en tahdo pahoittaa, mutta utelias olen, kuinka toisen näkemistä unista sinulle tulee pahaolo, ja onko se fyysinen vai henkinen??? koetan siis vaan avartaa ajatustani ja ymmärtää...

Tänään hieman parempi päivä olon suhteen, jokos te muut olette huomanneet masun kasvavan tai tunteneet kohdun? mulla on ainakin vain turvotusta ja kohtuakaan en kokeilusta huolimatta löydä..liekkö syy massumakkaroissa :D kunhan kaikki vaan ois hyvin, se on pääasia.
 
Mulla on lomia jotakuinkin 20pv ja ei ole aavistustakaan milloin pidän, ennen mammalomaa kenties? toisaalta tekis mies aloittaa mammaloma varhennettuna MUTTA sitten se tietäs 8kk ikäsen viemistä tarhaan... :'( että siinähän puntaroin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heilo:
Sama täällä, työmotivaatio ei ole kovinkaan huipussaan ja on kyllä käynyt mielessä, että haen kyllä saikkua heti vaan, jos jotain vaivaa ilmenee... :whistle: Toisaalta, motivaatio on ehkä hieman tämän raskauden myötä noussut, kun tietää, että kesän jälkeen ei töihin tarvi mennä pitkään aikaan. Ja kun töihin palailen, mulla on edessä luultavasti uudet kuviot, joten silloin voi motivaatiota taas löytyä.
Joo, näillä linjoilla menen itsekkin... Oikein itteään ärsyttää oman motivaation puute...
 
Heippa taas kaikille!

Mulle tuli näköjään taas tämmönen parin viikon tauko tähän kirjotteluun..
Kiitos niille, jotka jaksoivat viimeksi mun Luge-huoliani kommentoida :) Edelleen jatkan käyttöä, mutta ensi viikolla ajattelin pudottaa annostusta puoleen. Katsotaan mitä tapahtuu.

Ajateltiin miehen kanssa nyt pääsiäisen kunniaksi kertoa meidän perheille mahdollisesta tulokkaasta :) Mun äidillä on vielä 50-v. juhlat perjantaina, niin mietin, että pitäisikö onnitella sitä isoäitinä :D Molempien perheille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Saa nähdä nyt millainen reaktio tulee..

On ollu hassua välillä lueskella täällä, kun itellä tuo LA on lokakuun lopulla, ja kulkee näiden oireiden jne. muiden kanssa täällä peräpäässä, niin saa lukea muiden oireista, jotka itselle ilmaantuu vasta n. 3 viikon päästä. Esim. toi turvotus-asia. Mua on nyt alkanut turvottamaan tosi pahasti vasta viime viikolla ja sitä ennen olin silleen, että mikä ihmeen turvotus :)

Pahaa oloa on tässä ollut nyt sen pari viikkoa ja mulla on jännästi silleen, että kaikki suolanen ruoka, erityisesti ruisleipä, äklöttää, mutta sitten voisin syödä vaikka kuinka ja paljon kaikkea makeaa. Mikä siis ihan järjellä ajateltuna on aika ällöä :D Ennen raskautta yritin välttää nopeita hiilareita ja erityisesti sokeria, niin nyt tuntuu, että otetaan rutkasti takapakkia..

Tosi moni on jo päässyt käymään ultrassa; miekin niin haluasin varmistuksen, että kaikki on hyvin. Joudun oottamaan vielä vajaat kolme viikkoa, kun ultra on vasta 19.4 Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:)

Tuosta työasiasta tai siis lomista: mie kun olen opiskelija, niin olen nyt sitten hulluuksissani ollut hommaamassa itselleni kesätyöpaikkaa, ja aikas hyvältä näyttää yhden työn kohdalla. Neuvolantäti tosin sanoi, että no katsotaan sitten :/ Mulla ei kyllä ole yhtään mitään käsitystä siitä, että kuinka rankkaa tästä tulee ja kuinka huono idea tää on.. Pitää vaan pitää sormet ristissä, että kaikki menee hyvin :)

Ainiin, joku taisi jossain vaiheessa kysellä, että onko täällä nuoria odottajia, niin mie ilmottaudun myös siihen ryhmään; ikää on 23-v., mutta ehdin kyllä täyttää 24 ennen lokakuuta. Niin ja siis esikkoa odotetaan.

Onko muuten muiden kumppaneissa ollut havaittavissa pesänrakennusviettiä? Tai oletteko aikaisemmissa raskauksissa huomanneet moista? Täällä mies ei oikeen muuten ole vielä kauheasti raskautta noteerannut, mutta kovasti se on kaikkia uusia asuntoja katsellut ja puhuu omakotitalosta, vaikka siis meidän tilanteessa on suhteellisen absurdia puhua muuttamisesta :D

Lavelyn 10+1 (siis 9+5)
 
Palstatauko! Ajattelin vaan tulla kertomaan, että olen pois palstailemasta jonkun aikaa!
Pääsemme muuttamaan kolmioon jo kahden viikon päästä, joten jätän palstailun (ja muutenkin tietokoneella koko päivän istuskelun :D ) ja alan pakkaamaan :)

Ihania keväisiä hetkiä kaikille ja toivotaan, että olette kaikki täällä vielä kaikki, kun ehdin taas palstailemaan paremmalla ajalla! :)

Lara- ja Nuna rv14+5
 
:wave:

Heilo Täällä yksi rd:sta kärsivä! Meillä ei oteta ollenkaan rasituksessa sormenpäästä tuloksia, joten en osaa verrata niitä. Mun mielestä veriarvot näyttävät tarkemman tuloksen tai siis näyttää, mutta yritän muistella kumpaan suuntaan..

Työt ja lomat Meillä katsotaan lomat "sitten joskus". Yritin eilen varailla heinäkuun puolesta välistä lomaa itselleni, mutta joskus vasta tulee lomatoivelista seinälle. Meillä ei ole montaa ihmistä pitämässä lomia, mutta yhtään lomia ei voi olla päällekkäin..
Haluaisin myös mahdollisimman myöhälle, jotta vois myös olla saikulla sitten sen loppuajan :LOL: :saint:

Lavelyn Teillä onkin sama tilanne, kuin meillä oli esikoisen kanssa. Molemmille puolille "tehtiin" vanhemmista ensimmäistä kertaa isovanhemmat. Tämän lisäksi "teimme" miehen papasta ja minun mummostani iso-isovanhemmat :)
Reaktio oli sen mukainen .... hyvässä :LOL: :LOL:

Lara- Tsemppiä muuttoon!

bubbelibuu 10+5
 
Hanttaliini 81, tervetuoloa!

Neila, onpa tosi jännä, että teillä mies jätettiin aikasemmin ultrassa käytävälle kysymysmerkkinä istumaan! Minusta ainakin miehen pitäis varsinkin tollasessa ikävässä tilanteessa saada olla mukana. Isähän on tärkeä tukihenkilö äidille ja tottakai se vauvan tilanne koskettaa isää ihan samalla tavalla kuin äitiä! Meillä mies on ollu nyt mukana sekä ekalla neuvolaläynnillä että nt-ultrassa. Seuraavalle tavan neuvolakäynnille mies tuskin tulee, kun on töissä, eikä siellä ehkä mitään ihmeitä tapahdukkaan (ellei sit sydänäänet jää kuulumatta). Rakenneultrankin aika sovittiin varta vasten miehen aikatauluihin sopivaksi, et sekin pääsee mukaan. :)

Töistä ja lomista kun on ollu puhetta, niin mulla ei oo kesäks töitä tiedossa. Oon siis opiskelija, mut tällä hetkellä enemmän aikaa menee kuitenkin opettajien sijaisuuksia tehdessä. Kevään aikana meinasin vielä sijaistaa ja yrittää saada opiskeluja tehtyä. Kesäks en oo töitä hakenut, joten kesä menee opiskellessa ja lomaillessa. Tavoitteena olis saada opiskelut valmiiks ennen vauvan syntymää. Paljoo ei puuttus: puolet gradusta ja kaksi esseetä. Nyt kun vaan sais tsemppivaiheen ja motivaation päälle noihin opiskeluihin! :kieh:

Mulla maha on pikkusen jo pullea, eikä se ole enää vaan turvotusta, koska jo aamulla maha on pullallaan. Ikävää turvotusoloakaan ei oo aikoihin ollut. :) Kohtua en tosin oo tuntenut, kun en oo sitä etsinytkään. En oo uskaltanut mahaa kovin painella. :)


Illlan jatkoja toivotellen

Tatara 13+3
 
Heips!

Ilmoittautuisin mukaan jos suinkin viel mahtuu ja huolitaan.

Kakkosta odotetaan pikku Väinölle, LA 30.9 menkkojen mukaan, ultran mukaan 1.10 eli viikot nyt 13+4 ultrasta. Synnytyssairaalaksi Lohjan Aluesairaala.

Ouska
 
Pikaisesti täältä työn lomasta hihkaisen...
Auroora mä olen Vaasan liepeiltä :D
Bubbeli,mulle kävi juurikin niin että uhtenä päivänä hain nuorimmaistani hoidosta niin hoitotäti tuli onnitteleen ja mä olin ihan et hä.... :D ja sitten se vaan niinku tuo teidän poika kertoi että teille tulee vauva....juurikin näin...en edes ajatellu että älyää tällasen asian tokaista :LOL:
sutulii 10+1
 
Mä olen buukannut kesälomani 4 vkoa juhannuksesta, samaan aikaan miehen kanssa. Jos kunto kestää, niin meen vielä sit töihin, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin enköhän jää sitten jo aika nopeasti saikulle... Harmi ;) :saint: ! Virallisesti äippäri alkaisi näillä näkymin 25.9.10 ellen varhenna. Voisin ottaa kyllä varhennettunakin, sillä aion pitää täydet hoitovapaat mammaloman perään ja mitä nopeammin hoitovapaa alkaa, sitä nopeammin voi alkaa tehdä sivuduunia (uimakouluja, vauva- ja perheuinteja, liikuntaleikkikouluja, niillä aion rahoittaa hoitovapaatani).

Kirjoittamisesta: mun mielestä myös kirjoitusilmapiiri saisi pysyä mahdollisimman vapaana. Mulle ei ole tehnyt myöskään pahaa mikään, mitä täällä on kirjoiteltu unista ym. Voisihan sitä tietysti yrittää laittaa jonkun varoituksen eteen, mutta joskus on vaikea arvioida mikä toisia sitten kylmää jos itselle siinä ei ole mitään ihmeellistä... Ja mitä synnytystarinoihin tulee, niin niiltähän ei vaan voi oikein välttyäkään. Mitä pidemmälle odotukset kehittyvät, sitä enemmän ne synnytyksetkin pyörivät päässä ja niistäkin on ihan mahdotonta arvioida, mikä jonkun mielestä on (liian) hurjaa luettavaa :/ ... Itse ainakin mielelläni luen toisten kokemuksista ja kerron omiani. Ei varmaan kukaan ainakaan tahallaan mässäile millään rumilla yksityiskohdilla toisia järkyttääkseen, joten mun mielestä sen voi jättää jokaisen omaan harkintaan miten asioitaan kertoo, eiköhän meillä sen verran toimi maalaisjärki jokaisella :) .

Jaja 9+3
 
Sen vaan tulin sanoon, että IHANAA kun teitä muitakin motivaation puutteisia on :hug:
Mä oon potenu ihan huonoo omatuntoa kun oon niin laiska ja ajattelin olla saikulla aina kun vaan voin :saint: Tai en mä laiska oo, mulla on vaan ihan kamala työpaikka. Tai ei se kokoajan kamala oo, mutta suurimman osan. Ja kun työ ei motivoi ja siellä on paha olla niin eipä tästä voi muuta odottaa...
Ja meillä mies ei ymmärrä yhtään että meinaan olla saikulla, vaikkei olis ihan pakkokaan. Mut se ei voi ymmärtää kun ittellä on hyvä työ jossa viihtyy joskus liiankin kanssa....
 
hei jaja78: saako hoitovapaalla tienata minkä verran? siis voiko käydä töissäkin joitakin päiviä tekekemässä vai kuinka se menee? oli ihan uusi juttu mulle, ja luulinkin ettei mulla ois ainakaan varaa olla kotona...mutta siis, kertoisitko lisää?
 
:wave:

Zeena Ihan kuin mun kirjoitus!! Mä olen jo luullut olevani todellinen poikkeus :)

Neila Eikös sunnuntait ainakin ole vapaita työpäiviä, kun Kela ei maksa "punaisilta päiviltä" vissiin mitään etuisuuksia. Olen jostain kuullut, että osa työnantajista kiertää tätä - esim jos oikeasti työpaikka ei ole avoinna sunnuntaina.. Mutta kannattaa ottaa tarkemmin selvää!

sutulii :LOL: Niin ne lapset meijät aina yllättää! Itse toivon, ettei hoitotäti ihan vielä kuulisi asiasta, kun pitäisi anopille ja appiukolle vielä kertoa ennen sitä.. He hakevat aina sillon tällön poikaa hoidosta..

NT-ULTRA Onko teistä kuinka monella ollut samaan aikaan lääkäri? Minulle soitettiin tänään ä-polilta, että on varattu nt-ultran yhteyteen lääkäriaika. Mukavaa juu, ultra-aika on 7.40 ja ensimmäinen lääkäriaika on 9.00....... Mukava siellä odotella!

bubbeli 10+5
 

Yhteistyössä