~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Iik, mulla on jo huomenna toi np-ultra, nyt rupes jännittää :) Äsken sieltä soittivat, että pääsenkö jo huomenna, kun menkkojen mukaan mulla nyt viikot 11+3. Oikeestihan on varmaan 10+4. Kiitos Emmabella vinkistä, täytyy vihjailla niille tosta 4d:stä. Miten sulla muuten, ultrasivatko sisäkautta vai vatsan päältä? :attn:

Doppler odottelee postissa, tänään käyn sen hakemassa. En vaan tiedä uskallanko edes kokeilla sitä, etten menetä kokonaan yöunia.

Synnytystä jännitän ja vähän pelkään minäkin. Kokemusta tuosta koitoksesta mulla ei ole, mutta viime yönä, kun taas valvoin pari tuntia, niin synnytys hiip mieleen ja kävi hirvittää. Mulla ei oo mitenkään korkea kipukynnys. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja turha kai sitä on näin aikaisin alkaa pelkäämään.

Perämaan emännälle tsempit, toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:
 
Vihdoin minä uskallan ilmoittautua tänne. Vannoin taikauskossani että ei vielä viikkoihin mutta eilen käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin.

Takana meillä on yksi keskenmeno viikolla 10+jotain muutama vuosi sitten ja nyt yli vuoden yritystä joten varpaisillaan vielä tassutellaan. Meillä oli aika varattuna lapsettomuuspolille kun tein positiivisen testin edellisenä iltana. Oli hauska puhelu soittaa ja perua aika ja pahoitella ajoitusta :D

Virallinen laskettu aika on kai 27.10 mutta 30.10 on varmaan lähempänä totuutta. Ultrassakin viikon vastasivat eilen 7+4. Ikää minulla on 29 ja sairaala tulee varmaan olemaan NKL. Ja kyseessä siis esikoinen.
 
Muip B)

Isot :hug: suru-uutisia saaneille!

Mukavaa saada vielä uusia mukaan, tervetuloa :flower: =)

Emmabellalla ihq kuva pienokaisesta. Kiva muutenkin lukea hyviä ultrakuulumisia, mulla ultra on ensi maanantaina. Pitkiä odotuspäiviä edessä.. :/

Eilen tuli hetkeksi epäilevä olo pitkästä aikaa. Tulin amulla hiihtämästä ja suihkussa sitten ihmettelin, että vatsa oli kovin litteän oloinen, mietin et minne hemmettiin se on nyt kadonnu. Rupes ahistaa, et nyt on asiat huonosti. Peilailin sitten heti suihkun jälkeen ja onhan se kumpu vielä siellä. Tietty pahoinvoinnin helpottaesa jatkuva puputus on vähentynyt ja turvotus laskenut. Et nyt on se oikea vatsa tilalla ja tuntee tossa kummun yläpuolella sellasen kovan patin..
Et eiköhän kaikki oo kuitenkin hyvin :)

Ystäväni pitää lastentarvikekirppistä, niin meinasin tässä joku päivä käydä "kylässä" ja kattelemassa mitä kivaa sieltä löytyisi. Kun ens viikon ultra on onnellisesti ohi, niin sitten vois vaikka ostaa jonkun potkarin tms.

Toi doppleri olis toissaalta kiva juttu, eikä ne oo kalliitakaan. Mut sitten panikoi jos ääniä ei löytyiskään... Toisaalta lapsillekin olisi kiva kuulla vaavin äänet, tulis sitten konkreettisemmaks niillekin.
Eilen oli niin ihana kuulla, kun 10 v makoili lattialla ja sanoi ettei millään malta odottaa vauvan syntymää, on kuulema niiiiiin innoissaan :heart: Herkisti äidin ihan kyyneliin :saint:

Nyt peukut ja varpaat pystyyn Perämaan emännälle, saat ihan varmasti hyviä kuulumisia ultrasta! :hug: Mä päätin nyt niin!

Tosta opiskelusta, tietty kandee hakee paikkaa. Pääsee ainakin sisälle, fyysisestihän voi aloittaa miten vaan.
Vaikka vauvan kanssa opiskelu oliskin ihan helppoa, niin miettikääs, että vaavi on pieni vaan hetken aikaa. Opiskella voi millon vaan. Mun mielestä kannattaisi nauttia joka hetkestä, koska sitten myöhemmin se harmittaa varmasti.
Itellä oli kauhea kiire töihin Kakkosen jälkeen, nuorimman kanssa suunnittelin eka jatko-opintoja amk:ssa, mutta sitten järkevöidyin ja mietin just sitä, et haluanko viettää kaikki vapaahetket kirjojen kanssa ja pahimmassa tapauksessa myös hereilläolot. Valitsin vauvan ja pojat, mietin että opiskelen sitten myöhemmin jos vielä siltä tuntuu.
No siltikin vauva-aika meni liian nopeaan...
Töihin palasin junnun ollessa 1v, tosin tein ensin iltoja, sitten kolmea päivää/vko ja sitten vakiintui nelipäiväiseksi. Ihan omalla kustannuksella, koska yrittäjä ei saa osittaista hoitorahaa ( mikä epäoikeudenmukaisuus!!!):kieh:

Heitin eilen miehelle nimiehdotuksen, pojalle tietty. Hänkin tykästyi, mut katellaan. Voihan olla, et hän ei olekaan nimen näköinen

Ihanaa, vapaapäivä, vois lähteä kävelylle tuonne hangille. Mahtavaa kun hanget kantaa, selvä kevään merkki!B) :D

Ihanaa päivänjatkoa, voikaa paksusti ;)

:wave: Puskajussi ja Onni 11+1 :heart:
 
Jännittävä päivä edessä! Emmabella Tosi ihana kuva! :) En oo aikasemmissa odotuksissani 3d tai 4d ultriin päässy,mut nyt ilmeisesti edessä,koska ultra paikka vaihtunut neuvolasta sairaalaan.Tänään vielä tuohon tavalliseen ultraan,omaan neuvolaan. Olin kaverin mukana tuommosessa 4d-ultrassa ja tosi kivan näköstä kuvaa oli,ihan uskomatonta.Harmi kun kaikilla ei mahdollisuutta päästä sellaiseen,mut perinteinen ultrakinhan riittää!

Perämaan emännälle paljon voimia ja toivottavasti saat hyviä uutisia! :hug:

Ihanaa kun porukkaa tulee lisää,tervetuloa! :flower:

Synnytys Vielä en ole uskaltanut ruveta sitä jännittämään,mut siihenkin pätee sanonta; Tieto lisää tuskaa! Kakkosen synnytyksestä muistan ajatelleeni pahimpina kivun hetkinä,ennen puudutuksia; Minähän olen jo kerran ollut tässä tilanteessa,miten ihmeessä suostuin tähän uudestaan! :LOL: Ihana asia,harmillisen kivulias! :heart: Kannattaa tosiaan hyvissä ajoin puhua neuvolassa,jos synnytys pelottaa,osaavat sitten auttaa ja ohjata eteenpäin jos tarvis.

Täällä ainakin vatsa reagoinut ultraan menoon,vessassa saa ravata kun jännittää! Palaillaan illalla asiaan ja toivottavsti saadaan kaikki hyviä uutisia! :flower:
 
No niih... Enhän mä malttanut..nyt mä sitten tilasin sen dopplerin. Tilasin tuolta raskauskeiju.fi:stä, halusin sellasen, että kuuluu ilman kuulokkeita ja oli diginäyttöinen. Vähän enemmän herkkuja. Maksoi hitusen yli 90 kuluineen. :p

Kattelin samalla noita ihania Bola-koruja, sellasta vois kattoo sitten vähän myöhäsemmässä vaiheessa.

Mä oon kummajainen, kun oon nauttinut synnyttämisestä. Okei, se sattuu, mutta jokainen poltto on kohti ihanaa lopputulosta. Ekassa naukkailin ilokaasua ja sitten jossain vaiheessa otin petidiinipiikin. Kakkosen kanssa oli myös tuo ilokaasu, lisäksi kokeilin vesirakkuloita, mut ne kirveli enemmän, kuin itse synnytys. Petidiiniä ei muistaakseni ehditty pistää. Heitin kyllä jossain vaiheessa, et nyt ehkä epiduraalia, mutta kätilö vaan siihen että ei enää.. saa ponnistaa jo.
Kolmosen kanssa meni pelkällä ilokaasulla, kunnes tuli äkkilähtö leikkuriin..
Toivon, että saan synnyttää tämän alateitse. Haluan saada vauvan rinnalleni ja osallistua heti lapsen hoitamiseen ja liikkua. Arsytti ja ahdisti viimeksi jäädä oottelee tunnon palautumista, kun lapsi vietiin pienen vilauttamisen jälkeen pois. Onneksi kuitenkin isälle:ashamed:

Ihanaa, että on mahdollisuus päästä puhumaan peloistaan ennakkoon. Jos on aikaisempia ahdistavia kokemuksia, niin joillekin voi olla helpotus vaikka ihan puhua asioista tai sitten ratkaisu sektiosta.
Tämäkin kävi jo alkukesästä neuvolassa keskustelemassa tuosta viimeisestä kerrasta. Oisin päässy polillekin juttelemaan, mutta mulle riitti neuvolatädin kanssa käyty keskustelu. Tilanne muuttui niin nopeasti sillon synnytyksen aikana, niin halusin jutella siitä..kiiresektioon johtaneista syistä jne.

No, nyt sitten kyttäilemään postilaatikkoa.. Kumpa tulis jo huomenna :p

P :heart:
 
Heilo,mulle sanottiin heti,että tutkimus tehää sisäkautta,mut kokeillaan vatsanpäältä ensin ku saattaa näkyä paremmin niin jos eteenpäin kallistuva kohtu.Multa sai kaikki mitat otettua mahan päältä,mut katottiin sisäkauttakin vielä. Ja pissalla piti käydä eka :) Ompa jännittäviä aikoja nyt lokakuisilla!
 
Emmabella Hyvinhän tuo etenee,saatiin reilu viikko sitten rakennusluvat läpi ja nytten odotellaan sitten ihania ilmoja vaan.Sen takia näin aikaseen lähettiin liikkeelle tän talon rakennuksen ym.kanssa että kun meille sanottiin että sen rakennusluvan saamiseen voi mennä puolikin vuotta niin kas,nyt meillä onkin se jo,mutta nyt se on vaan kiinni siitä että toi lumi alkais sulaa todella niin pääsis niitä perustuksia sitten alottelemaan :) Kiitos kysymästä,en oo viittiny siitä täällä sen kummemmin kertoa,kun oon luullut että ketään ei vois vähempää kiinnostaa :LOL:
 
Heip!

Mä varasin meille ultran, menee 3 viikon päähän, silloin olisi viikkoja tasan 11+0. Mulle sanottiin, että jos siihen veriseulaan menee, niin pitää olla 11-viikolla. En malttaisi kyllä millään odotella sinne ultraan!

Eilen oli eka neuvolakin. Eipä siellä sen kummempia, juteltiin niitä näitä, täytettiin papereita, otettiin verikokeet, mitattiin verenpaine ja hb, punnittiin jne. Seuraava käynti olisi neuvolalääkäri 12+0 ja silloin saan kuulla ne sydämensykkeetkin varmaan ekaa kertaa ellei ultrassa kuunnella :heart: Tai toivottavasti kaikki olisi silloin kunnossa!

Mintukas 7+6
 
Mintukas meille tulee hirsitalo :heart: Meinattiin ekaks että oltais tehty kakskerroksinen siitä,mutta sitten päädyttiin näin ensikertalaisina tehdä kuitenkin vain se yksikerroksinen.Ei kannata ottaa liian suurta haukkua omenasta,varsinkin sitten kun toinen mukelo tulee,niin hommaa riittää siinäkin jo kerrakseen.Ja oltiin vähän ajateltu,että tästä tulevasta talosta saisi hyvän pesämunan sitten sille toiselle,isommalle talolle,joten voi olla että me ei siinä edes kovin kauaa asuttaisi. Huh,tuntuu joskus että hullujahan me ollaan kun halutaan ruveta nyt tätä tekemään ja vielä kun halutaan tehdä omin käsin,ei siis mitään valmistalopakettia olla rakentamassa,vai voisiko sitä silloin rakentamiseksi sanoa ;) En tiedä. Ainut mitä tulee valmiina on talon seinät ja ne kun kasaa yhteen niin loppu on sitten omista näpeistä kiinni :)

Oon unohtanu laittaa viikot ,eli 11+4.
 
Perämaan emännälle voimia :hug: Voi, että kun nää tuntuu pahalta :'(

Minä olen nyt sitten ekassa neuvolassa käynyt. Ensin oli tuon kuopuksen vuoro. Hänellä oli kaikki hyvin, painoa oli 10,5 kg ja 84cm eli hän oli kuitenkin ihan kivasti saanut painoa. Ei tartte siitä nyt huolehtia, kun hän ei ole suostunut pitkään aikaan syömään päivän toista lämmintä ateriaa, niin oon kyllä ollut vähän huolestunut. Hammaslääkäri aikakin saatiin ens kuuhun.

Omalla käynnillä oli kaikki ihan kivasti. Pyysin, että kokeltaisiin noita sydänääniä ja neuvolan tätikin siihen suostu ja sanoi että hyvin vois jo kuuluakin kun oon näin hoikka. Kauan täti niitä etsi, mutta vihdoin löysi sitten ja mä sain huokaista :heart: :heart: 140 jyskytti pikkunen menemään, ja mä olin niin happy. Alkoi ihan naurattamaan kun se kuullosti niin hassulta siellä mun verenkierron seassa...

RR oli hyvä 109/76 ja hemppa yli 130. Yksi asia mikä hieman ihmetytti, että mä oon nyt ilmeisesti laihtunut kaksi kiloa. Ja mä en oikeen ymmärrä miten se on edes mahdollista, kun en oo oksennellu enkä muuta. Mä en oikeen sais tästä enää laihtua, meen jo alipainon puolella muutenkin :( Viime ultrassa lääkäri oli kuulemma yllätyksenä tilannut mulle jo ultra-ajan muttei mulle siitä kyllä ollut mitään maininnut. Eli mä meen nyt sitten ens viikon maanantaina ultraan uudestaan, tätä mä tarkotin sillä jatkuvalla ravaamisella :D

Neuvoloitten jälkeen hain tuon esikon hoidosta tuolta vanhemmilta, niin kertosin heille tästä raskaudesta. Ja he olivat sen kuulemma jo arvanneet :LOL: Niissä on ennustajan vikaa ilmeisesti, kun oon kyllä varonut sanomisia ja tekemisiäni... Noh, he oli ihan iloisia ja sanoi että mikäs siitä kun tulee noin kauniita lapsia :whistle: Heh, laittovat siinä sitten ruokaa ja vanhan kansan ihmisinä sitten oikeen kehottivat että syö nyt lisää lisää... He, olo on kuin syöttöporsaalla :D niin kun tälläseen ihmiseen mahtuis yht´äkkiä ihan tonneittain safkaa ihan vaan raskauden takia...

Nyt hommiin :wave:

Lilein + Piipiäinen 10+2
 
Perämaan Emännälle iso :hug: ja voimia. On nämä uutiset niin pahan tuntuisia :'(

Uusille tervetuloa :flower:

Mä käytin tänään auton katsastuksessa ja läpi meni :D Onneksi ei siitä tullut lisää rahareikiä tähän huusholliin :kieh: Muutenkaan tiedä, mistä ottais rahat laskuihin, kun mulle ei oo vielä päivärahat lähteny juoksemaan.

Appiukko oli miehen kans maanantaina keskustellu, jos tulis käymään. Vois kuulemma ostaa tytölle kunnollisen rattikelkan. Oli todennut, ettei halua ostaa mitään muovista, jos joskus tulee lisää käyttäjiä. Mies oli vastannu, että tulossa on jo. Appiukolla oli menny jonkin aikaa, ennen ku oli tajunnu :LOL: Ihan muita juttuja oli puhunu siinä välissä.

Mulla on eka ultra vasta viikon päästä torstaina. Hiukan jo jännittää, jos siellä ei olekaan kaikki hyvin :/
Mä tässä yks aamu muistelin, miltä ne ekat liikkeet tuntu :) Esikosta tunsin ne 16+0. Tai sillon tajusin, mistä oli kyse =) Eilen näytin tytölle ultrakuvia. Oli ihmeissään, kun kerroin kuka niissä on. Ei meinannut uskoa :D

Mä jo odottelen uuden äitiyspakkauksen kuvia. Meinasin taas ottaa sen. Mua harmittaa, kun mun äiti ei mulle sitä silloin aikanaan ottanut :( Oon tytön pakkauksesta säästäny kaikki vaatteet, niin saa sit tulevaisuudessa itse päättää, mitä niille tekee :)

Nyt kattomaan mitä ruokaa tänään. :wave:

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 10+6
 

Yhteistyössä