~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Voi miten paljon huonoja uutisia :hug:
Voimia teille kaikille!

Mulla on ollut tänään eka työpäivä saikun jälkeen. Ja voimille ottaa. Enpä tiedä oliko järkevää tulla vielä töihin. Sen verran on väsynyt olo, voi olla että menee taas illat nukkumiseen ja lapset saa pärjäillä miten pärjää :(

Mä kyllä suosittelen sairaslomaa kaikille joilla väsymys tai huonovointisuus on voimakasta. Ihan turha kärvistellä ja yrittää jaksaa. Mulla kahden viikon loman aikana vointi koheni selvästi, mutta edelleen siis väsyttää...

Minä yritän vääntää työnantajan kanssa työajasta. Olin haknut osittaista hoitovapaata elokuun loppuun mutta nyt haluaiaisn tietysti vaihtaa takaisin kokoaikaiseen työhön. Saisi sitten paremmat äitiyspäivärahat...No, työnantaja ei anna mun tehdä täyttä työaikaa |O Kunhan tässä nytvielä keskustellaan. Onneks työaika muuttuu kokoaikaiseksi ennen äippäloman alkua, saavat ainakin maksaa 3 kk:n täyden palkan ihan täytenä :kieh:

Taidan lähtee jo kotiin kun ei jaksa enää :wave:


Zeena 10+3
 
Aluksi noista opiskeluista.

Mä opiskelen nyt ihan viimemetreillä, en tosiaan varmaankaan ehdi valmistua ennen vauvan syntymää, mutta olen ajatellut että jos kela ei noita työtuloihin perustuvia rahoja vie niin yritän opiskella vaikka muutaman helpon ylimääräisen kurssin tuossa syksyllä. Kevääksi sitten poissaolevaksi.

Opiskelun aloitus voi olla vähän hankala, koska kokonaista lukukautta ei ehdi käymään. Tuo ravintola-ala on myös varmaan sellainen että paikalla tarvii olla ja luulisin että kurssit kestävät sinne jouluun saakka.

Ja PAPRIKA-kommentti =)

Ite kasvatin paprikoita ihan kaupasta ostamani paprikan sisuksista kaivetuista siemenistä. Tosi hyvin iti, näihin aikoihin muistaakseni laitoin. Koulin sit lopuksi kuusi taimea jostain 5 cm pitkistä ja kaikki kasvoi isoiksi ja heinäkuulla syötiin meillä mehukasta ja makeaa oma kasvattamaa paprikaa =) Tosin kasvupaikka tarvii olla tosi lämmin.

(.) Oireita ei edelleenkään ole. Ihan positiivista mielestäni =) Kaikki sympatiat teille kenellä pahoinvointi on kova! Tosin rintsikka ostoksille täytyy pian lähteä, jäätävät alkaa olla tissit B)
Kesäksi töihin lähtö myös jännittää kovasti. Olen menossa koulutustani vastaavaan työhön pk-seudulle huhtikuun puolessa välissä täältä nääsvillestä ja joudun siis yksin asustelemaan viikot siellä. Karmaisee. Mutta pakko on mennä jos ei aijo vaan nenää kaivaa koko kesää. Tuo paikka on oikeastaan vieläpä ainoa mihin alallani voin mennä, muut ovat kovan luokan myrkkytehtaita tai hyvin raskasta työtä. Voih, vähän pelottaa kuinka mahani kanssa siellä sit pärjään..

Ulla ja Nappula 7+4
 
:wave:

Ensimmäinen neuvola takana ja nyt ahkeraa sokerien mittausta kotona.
Tänään reissun päälle ja loppuviikosta takaisin :wave: :wave:

Mukavaa viikkoa kaikille!

bubbeli ja pikkunen 8+4
(terkka halusi pitää lasketunajan 21.10. eli viikkoja onkin taas vähän enemmän :D )
 
Unohdin kysellä aiemmin aamulla, että mites teillä sujuu hampaiden harjaus? Mulla se tökkii ja pahasti, eilen oksensin harjauksen jälkeen, mikä ei taida olla kovin hyväksi hampaille :/ Oon jättäny koko harjauksen väliin niinä aamuina/iltoina jollon pahoinvointi on ollu voimakkainta, mutta eilen ei ees ollu mitenkään hirveä olo, mutta niin vaan oksensin. Mitä ihmettä mä käytän, ettei mulla sula hampaat suuhun??
 
Tsau!

Tein äskön älyttömän hyviä porkkanapihvejä, ohjeen löysin kotikokin sivuilta ja sain käytettyä riisipuuron jämät siihen :p

Lara-: Onnea ihanista uutisista ja kiva kun sait kivaa kohtelua sitten kuitenkin paikan päällä päivystyksestä =) Eliiz: Ihania uutisia myös sieltä päin, onnea! :heart: Toivottavasti näistä positiivisista uutisista alkaisi pitkän pitkä ketju tuonne lokakuulle!!! :)

Voin pestä hampaat kyllä ongelmitta, mutta mullahan ei tuo pahoinvointi ole mitään järin suurta. Edelleenkään en ole oksentanut vaikka kahdesta edellisestä muksusta kyllä oksensin ekat kolme kuukautta. No tämä kelpaa mulle kyllä ihan hyvin ;)

Mua kiinnoistais kanssa opiskelujen aloittaminen, siis kokonaan uudelle alalle. En vaan tiedä jaksanko vielä syksyyn hakea. Mä oon alkanut ajattelemaan tätä työtä hoitoalalla, että ehkä en jaksa ihan vanhuuteen asti tätä. Ja tottahan se on, että saahan sitä rahaa helpommallakin :ashamed: Ois kiva tehdä jotain luovaa työtä... Noh nyt mietintämyssy päähän :xmas:

Pitäkääs mammat lippu korkeella :D :wave:

Lilein + Piipiäinen 10+0 (POKS!)
 
Mä en oo voinu pestä hampaita kunnolla moneen viikkoon. Nopeus on valttia, jos erehtyy pitämään harjaa yhtään liian kauan suussa niin oksennus tulee varmasti. Mulla on ollu sama juttu joka raskaudessa, menee ohi kyllä ajan kanssa. Ei ne hampaat sinne suuhun ehdi sulaa... :D Tietty vois kokeilla jotain suuvettä? Mut mä en pysty siihenkään, kaikki mikä on suussa yhtään liian kauan niin oksettaa :x

Nyt oon siis töiden jälkeen oksentanu jo 3 kertaa ja kokoajan on kamala olo. Ei viime viikolla ollu näin pahaolo kun olin kotona...

Ja työnantajakin soitti, että voin alkaa tekemään sitä täyttä työaikaa. En kyllä jaksais, toi 3 vapaata viikossa on ollu ihanaa B) Mut pakko ajatella eteenpäin...Eihän tässä oo kun muutama kuukausi, sit olis kesäloma ja jaksaako sen jälkeen mennä töihin ollenkaan :saint:
 
mulla onneks hampaidenpesu vaan helpottaa pahaa oloa! mut kaikki ruuanlaitto ja useimpien ruokien hajut etoo vieläkin vaikka päivittäinen huonovointisuus on aikalailla jo helpottunut. iltaisin tosin tekee aina vaan pahaa.ärsyttävää...

vähän alkaa jo jännittämään kun perjantaina ois ultra ja ne kaikenmaailman veri- ja pissakokeet.
jäi muuten ihmetyttämään se mun eka neuvolakäynti sillon kun ei edes hemoglobiinia tai pissaa tarkistanut, pelkkä verenpaine, paino ja sit näitä lippulappusia täyteltiin. :/

ja nyt en ees muista koska mun pitäis sit ton ultran jälkeen mennä seuraavan kerran neuvolaan,höh. tämmöset asiat pitäis kirjottaa mulle ylös, lapsensaannin myötä mun pää on kuin seula ja nyt raskaana ollessa tilanne vaan pahenee! |O
 
Moi Kaikille!

Ihan hirveetä lukee pinoa viikonlopun jälkeen ...
Kauheen moni saanut ultrassa huonoja uutisia =( voi kurjuus! LÄMMIN HALAUS :heart:
Saanko kysyä teiltä jolla meni kesken, ilman alkanutta vuotoa että oliko teillä kuitenkin normaalit raskausoireet?

Meidän tilanne pikkuisen matkalaisen osaltahan on edelleen myös epäselvä..
Kävimme sillo 6+5 ultrassa eikä näkyny vielä sikiötä.. mut hedelmöitys onki tapahtunu myöhemmin joten kaikki toivo on! Mulla on ollu välillä oikein hullua pahoonvointia, mut oksentaa ei oo vielä tarvinnu. Eilen illalla oli esim sellanen "merisairas" olo et jokainen pikku liike sängyssäki sai voimaan pahoin, onko muilla ollu tällaista? Onneksi sain hyvin nukuttua ja olot oli aamulla ohi..
Etomista, tissien kipeys ja räjähdysmainen turvotus myös havaittavissa! ..ja väsymys tietty!

Tietenkin nyt näiden huonojen uutisten tiimoilta mietin minäkin, että pitäisikö varata se toka ulrta sitten kuitenkin, varmuuden vuoksi? Mul on neuvola vasta 2vkon päästä ...

Tuleeko muilta paljon valkovuotoa? multa nimittäin tulee, enkä muista että esikoisesta olis ollu tällaista.

Meillä oli ihana, rentouttava hääviikonloppu Oulussa kera mahtavien ystävien ! Oikein sain rentoutua, paitti kyllähän tuolaisissa kekkereissä on kurja olla selvistä päin.. Olinkin sitte jo puolen yön aikaan nukkumassa ja ai et ku nautin hotellin aamiaisesta =P

Ei kait täsä, täytyy ruveta laittaa neitiä nukkuu ni pääsee itekki pötköttää!

Minä ja pikkuVoice 8+2 menkkojen mukaan ...
 
Laittaisitteko infoa milloin olette saaneet ensimmäiset sydänäänet kuuluviin koti-dopplerilla?

Itse olen ajatellut tilata tuon angelsoundsin ja nyt mietin, että milloinhan kannattaisi tilata. Ettei tule liian aikaisin yritettyä ääniä kuuluviin ja siitä seurauksena pelot masuasukin voinnista.
Minulla siis nyt rv 10 alussa (9+1), joten joskohan ensi viikolla voisi tilailla?? =) :D :p

Jotenkin olen niin tosi kärsimätön kuulemaan ne ensimmäiset sydänäänet. :heart: :heart:

Nappula-10 (9+1)
 
Iltoja kaikille!

Lara- hyvä että koittelemuksen jälkeen kaikki kunnossa! :hug:

limee mulla kans ultra keskiviikkona ja kyllä jännittää!Meikäläinen putoo ainaskin korkeelta,jos kaikki ei olekaan hyvin...vaikka kuinka varovainen olen haaveissani ja toiveissani ollu!

Nyt en muista kuka kirjotti tuosta Amoxin antibiootista,mut mulle itelle on tuota kerran määrätty ja aamulla sit olin naamasta ja yläkropasta ihan näpyillä! Ei ollu kiva peilistä tuota havaita,onneks ei muuta aiheuttanut.Nyt oon yrittänyt lääkärissä muistaa sanoa,että oon amoksilliinille allerginen... :LOL:

angel08 valkovuodosta oon huomannu tuon saman,runsaampaa on kuin normaalisti,mut ei ihan joka päivä.

Täällä toivotaan ettei flunssa iske ja jonkun verran huonovointisuutta,mut jospa se tästä...ja keskiviikkoa odotellaan kovasti! :)

Iisaon ja masuasukki 9+1
 
Heippa hei :wave: !!

Oon pari päivää pitäny hiljais eloa ku ressannu nii kovasti et onko masussa mitään elävää..ku mul kans tou angelsounds doppleri, ni en oo sillä saanu kuuluun ääniä viel.. tänää oli si kauan ootettu np-ultra :) .. Ja Siellä se pieni ihme elossa oli ja möyri ku pikku matonen :heart: .. sydänäänetki kuunneltiin ja hyvin kuulu!!! OON NIIN ONNELLINEN :heart: :heart: :heart:
...Paitsi toi ultra aika oli 4pvää liian aikasin eikä just js just pystyny viel mittaa turvotusta ni sain uuen ajan perjantaille :heart: !! tiesin jo siinä ennen tuota ultraa et taitaa olla vähä liia aikasin mut en laittanu vastaaan :D!!!

Sitä pitää niille sanoo kellä on tai on hankkimassa sitä doppleria ni jos äänet ei kuulu ni ei heti kannata heitttää kirvestä kaivoo niinku minä tein :D!!! on niiin yksilöllistä millä viikolla saa ite äänet kuuluviin...

Joku kyseli juilinnoista vai muljasuista alamasussa ni tääl kans välil niitä ja ajattelin kans et ei normia mu kaikki oli kunnossa ni kai ne si kuuluu asiaan??!!! :)

Nii ja mama-L ku kerkeet taas päivittää ni mulle vihdoin voi laittaa et LA 3.10

Angel08: kyselit valkovuodosta..täällä kans tosi runsasta..si viimeviikol aloin jo epäilee hiivaa ku tuntu et koko ajan alkkarit märkänä..soitin neukkuunki ni sano et ilman muuta hiivalääkkeet..paripäivää ny ku sain sen kuurin loppuu ni ei todellakaa oo nii runsasta..tais siis olla hiiva-tulehus. vaikka ei mitää kutinoita/kirvelyä.

Ny olo on kyl nii ihana ja huojentunut!!! Viel ei kellekkää olla vauvvasta kerrottu ja ollaa niikopäästä lähös ameriikkaan pariks viikoks ni ajateltii miehen kaa et reissun jälkee taijjetaan vasta kertoo..tai siis kaikki kyl varmaa huomaa si jo masusta ku ny jo iha pallo:)))

j-22 ja pieni ihme :heart: 11+1
 
Huomenta.

Hampaiden pesusta: olen huomannut, että kannattaa sylkeä mahdollisimman usein vaahtoa pois suusta välillä. Silloin mä ainakin selviän oksentamatta, vaikka vähän pahaa tekeekin.

Täällä on miehellä joku kaamea vatsatauti. Veikkaan sitä norovirusta mitä on liikkellä. Toivottavasti se ei tartu muhun! :$

Oi kun olen tänään hyvällä tuulella. Esikoinen on nukkunut ekaa kertaa elämässään peräti kolme yötä putkeen heräämättä. Aina ennen on heräilty kuudesta kahteen kertaan per yö. En edes muistanut millaista on kun on levännyt KUNNOLLA!

Ihanaa päivän jatketta odottajasiskot! :wave:
 
Olipa moni saanut huonoja uutisia lähes yhtäaikaa, jaksamista kaikille :hug: Mutta onneksi on hyviäkin uutisia!

Minäkin tilasin sunnuntai-iltana nettitilauksesta tuon dopplerin, huomenna on varmaan perillä, ellei jopa jo tänään. Ihanaa =)

Mulla oli eilen eka neuvola. Painoa on tullut jo lähes kolme kiloa, mutta onneksi terkkari on niin ihana, ettei painosta saarnaa. Hän puhui, että voisin yrittää pitää kiinni siitä, ettei 10kg enempää tule painoa. Sokerirasitukseen pääsen/joudun parin viikon päästä. Se kyllä aika lailla jännittää, kun mulla on diabetekseen suuri riski, kun sitä on suvussa. Np-ultraan tulee aika varmasti ensi viikoksi. Hemoglobiini mulla oli 126 ja terkkari sanoi, että on omasta voinnista kiinni, aloitanko raudan. En aio vielä aloittaa, vointi on kuitenkin ihan hyvä. Pyysin, että kuunneltais sydänääniä, terkkari ei olisi vielä kuunnellut, mutta sanoi sitten, että kuunnellaan, jos lupaan olla pettymättä, jos ääniä ei kuulu. Ei niitä sitten kuulunutkaan, mutta en stressaa asiasta, koska kohta saan sen oman dopplerin ja voin testailla koko ajan.. Ja ensi viikolla mennään ultraan, niin sitten nähdään onko kaikki hyvin.

Oireet mulla kovin vähäiset, rinnat aristaa ja vatsaa välillä juilii ja vatsan toiminta on hidasta. Siinäpä ne taitaa ollakin. Helpolla taidan tämän alun selvitä. Ai niin, närästys. Viime yönäkin poltteli rintaa älyttömästi.

Aurinkoista päivänjatkoa :)
Heilo 10+3
 
Nyt on nt-ultra takana!IIHANA!!KOKSissa on 4D laite ja tosi ihania kuvia sain mukaan ja naureskelin tippa linssis kun toinen heitteli kuperkeikkaa! Nt oli 0.9 ja LA säilyi samana. Ainii mama-l,jaksaisitko mun kohdalle laittaa vielä 27 v ja toinen tulossa? Taitaa meille tulla toinen tyttö ;)..laitan kerhoon hienon kuvan <3 Emmabella&pikkuJii 11+4
 
Täällä on ultra kahden viikon päästä vasta :( Pitäis vielä niin kauan malttaa odottaa..

Sydänäänet Ei niistä kannata huolestua jos ei kuulu vielä.. Viikolla 12 keskimäärin kai kuuluu.. Ja tietty miten kauan niitä jaksat etsiskellä. Neuvolassa ne sen muutaman minuutin niitä etsii mut kotona on aikaa vaikka tunti :) :heart:

Huono-olo Palanut takaisin :/

Meillä on esikoinen nukkunut tosi huonosti yöt kun meinaa öitin että on aamu.. Ainakin 3 kertaa yöllä saa käydä kippaamassa takaisin nukkumaan..

Huonoja uutisia kuulleille :hug: :hug: :hug:

Pikku prinssi 9+3
 
Kiitos Scala ja Ulla Unelma PAPRIKA-vastauksista :flower:

Dopplerista ja sydänäänistä Nappula -10 Mä sain viimeviikon perjantaina sen Angel Soundsin ja sillon mulla viikoja 10+6. Ja erinomaisesti kuuluu,mutta niinkuin sanottu niin se on niin yksilöllistä että miten kuuluu,meinaan muistan lukeneeni tästä pinostako se oli että joku sai kuuluviin jo rv 9,mulla taas niitä ei saatu neuvolassa kuulumaan tuon rv 9 paikkeilla. Mutta tilaa ihmeessä,suosittelen todella tuota laitetta!!

Täällä jännätään jo perjantain np-ultraa,tulisi jo!! :D

Heidi ja Muxu-kax 11+3.
 
Sydänäänet kuului kotidopplerilla 10+1, neuvolassa niitä ei olla vielä kuunneltu. Suosittelen myös tota angelssoundin doppleria kaikille jotka vähänkään pähkäilevät kannattaako hankkia! Päivittäin olen kuunnellut äänet :heart: Joskus joutuu etsimään pidempään, joskus taas löytyy piankin mutta rusina karkailee vähän väliä anturan alta ja taas saa metsästää uudestaan.. :LOL:

Täällä kanssa perjantaina np-ultra!!! En malttais millään odottaa!! Viimeksi ultrassa (7+3) oli pieni möykky ja näkyi syke. Innolla odotan mitä perjantaina näkyy :heart:

Mukavaa päivää kaikille!!!

Hoikkalori + rusina 11+1
 
emmabella ihana kuva!!! :heart: voi kun mekin saatas 4d kuvaa sit perjantaina (vähän epäilen).

esikoisen kanssa käytiin yksityisellä 4d:ssä joskus rv 28 aikoihin muistaakseni ja sieltä tuli niin ihanat kuvat ja videot, vieläkin välillä pitää ihmetellä ja ihailla niitä :) ja tosiaan, jostain syystä ne ultras mut esikoisen kanssa myös tolloin ekalla "oikealla" neuvolakäynnillä (kävin jo ekan kerran silloin rv6 aikoihin töiden takia ja sit vajaa rv 8 jo ultrattiin), oli kiva ihmetellä sitä pientä möykkyä ja ruskuaispussia :)
nyt ihan kummaa kun ei mitään "oikeaa" tietoa vieläkään mitä mun sisällä kasvaa (jos kasvaa). perjantaita ootellessa :xmas:

noonie 11+2
 
Ihana kuva Emmabella!

Mäkin haluisin mennä vielä 4D-ultraan niiden muiden lisäks :D Mutta hinta hirvittää, 330 ja siitä sit kelan vähennykset pois....Mut jää silti hintaa kyllä :whistle:

Ehkä tyydyn siis niihin neljään tavalliseen ultraan. Eiköhän niistä kaikki tarpeellinen selviä.

Ja ARGH. Mä oon halunnu vaihtaa työpaikkaa jo kauan ja tänään sit soitettiin yhdestä paikasta ja tarjotiin hommia. En kestä :eek: Olis ensin 4 kk:n sijaisuus ja sit EHKÄ vakkaripaikka. Mut varmaan ottavat vakkariksi tälläsen äippälomalle jäävän. Ärsyttää!!! Se olis ollu just mun paikka....


Zeena 10+4
 

Yhteistyössä