~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Cleopatra kiitos kun huomautit virheestä. Minä se vaan aattelin et 8. viikko menossa ja kirjasin ajan ihan päin mäntyä :LOL: Siis oikeestihan se on 7+2.

Muutenkin olen toheloinut kaikkea mahdollista ja mahdotonta tällä viikolla :) Mies vain naureskelee et jahas tämä on toistoa edellisestä raskaudesta.

T: Niin hajamielinen t 77 ja asukki 7+2

Sitä piti vielä kysyä heiltä,ketkä synnyttävät Oysissa,et missä päin te asustelette?
Me Heikkilänkankaalla ja matkaa sairaalaan on noin 9km.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Minäkin olen ainut jolla on K-HKS :(
Minä myös tulen synnyttämään K-HKS:ssa. :wave:

bakukaa, uusien tutkimustietojen perusteella aikuisten ei tarvitse jäykkäkouristusta uusia enää 10 vuoden välein, saisi mennä jo 15-20 vuotta.

miimii10
, on täysin normaalia olla oireeton tässä vaiheessa, ja hyvin moni nainen on oireeton koko raskausajan! Se on jännä miten jotkut stressaa oireettomuutta, tai vastaavasti sitä kun vihlasuja tuntuu. Kaikki kuuluu asiaan, oireettomuus tai oireilu.

Ekassa raskaudessa mua alkoi ällöttämään 5+5 ja oksensin 6+0. Toivon ettei noin aikaisn alkas sama vessarumba nyt. Kyllä sitä sitten pönttöä halatessa toivoo, että olisi oireeton..

Ella ja Kirppu 4+3
 
ja mietin samalla että josko sitä uskaltaisi mukaan hypätä. Jonkin verran olen täällä viestejä käynyt selailemassa samoin kuin Vauvan sivustollakin.
Plussa tuli viikko sitten, ja menkkojen mukaan LA olisi vasta 29.10. Viikkoja tänään kasassa huimat 4+6 :) Lokakuussa syntyväksi siis olisi minulle kolmas ja miehelleni ensimmäinen tulokas. Meidän perheessä tulokkaan lisäksi on kaksi tyttöä syntyneet 04/2002 ja 11/2003.

Haamun sain testiin 3+5 ja CB ilmoitti sitten 3+6 hyvinkin selvästi että raskaana sitä ollaan. Oireita on kyllä jo ollut.. pahoinvointia jonkun verran. Alavatsaa nippailee ja särkee menkkamaisesti. Rinnat on todella kipeät. Ja se väsymys.. voisi nukkua ja lepäillä koko ajan.
En muistanutkaan enään mitä nämä oireet ovat - joskin jotenkin minulla on sellainen mielikuva ettei aikaisimmista juuri mitään oireita edes ole ollut. No aika kuultaa muistot siinäkin :)
Neuvolaan en ole vielä soitellut. Menen parin viikon päästä yksityiselle ultraan ja mikäli siellä on silloin kaikki hyvin niin sitten soittelen neuvolantädillekin.

Vointeja kaikille tasapuolisesti :hug:
 
t77 Täälä ollaan myös menossa OYSiin synnyttämään, jos kaikki sujuu hyvin. Muutamme kesäkuun alussa Korvensuoralle päin eli suunnilleen saman pituinen matka tulee sairaalaan kuin teilläkin.

Itse testasin tästä raskaudesta ekan haamun 3+5 viikolla ja seuraavana aamuna siitä jo vahvemman positiivisen testin. Oikeastaan osasin alkaa testaamaan oireiden perusteella: rinnat erittäin arat ja lievää etovaa oloa. Rinnat on edelleen yhtä kipeät, alavatsassa on tuntunut kummaa juilimista pari päivää, mutta etovaa oloa ei ole nyt juurikaan ollut. Vatsa tuntuu olevan loppupäivästä vaan jo kovasti turvoksissa?! Vissiin näitä kahden aiemman raskauden "etuja", että vatsanahat on niin hyvästi jo venyneet ettei raskaus kauaa pysy salaisuutena vaikka haluais ;)

Hajamielisyyttä tuntuu myös olevan liikkeellä. Töissä olin tänään välillä ihan muissa maailmoissa :) Väsymys on myös alkanut. Voi kuinka ihanasti sohva vetääkään puoleensa työpäivän jälkeen sen lisäksi, että yöt nukun kyllä todella hyvin nyt...

Molemmat pojat on puhuneet viime aikoina paljon vauvoista ja kuopus viimeksi toissapäivänä sanoi, että meille pitäisi tulla vielä yksi vauva. Ja sille lainataan sitten kuulemma tuttavaperheen pienokaisen pinnasänkyä jne :) Meillä molemmat pojat on olleet aina aivan hurmioituneita vauvoista ja hoivavietti iskee edelleen, kun vauvoja näkevät. Esikoinen siis nyt 7-vuotias ja kuopus 5v. Saa sitten nähdä kauanko tämä raskaus nyt salassa pysyy tällä menolla ja milloin kerrotaan pojille uutiset :heart:

Ekan neuvolan varasin tänään ja se on 31.3. ja ultra 19.4. Niitä siis nyt odottelemme. Jotenkin vieläkin vähän epäuskoinen olo tästä raskaudesta, joten jospa se viimeistään sitte käy todemmaksi, kun neuvolassa käyty ja ultrassakin...

:hug: kaikille sitä tarvitsevilla. Uusille kovasti tervetuloa :wave: Mukava kun meitä on näin paljon ja porukka on todella aktiivista :D

syksyinen ja kyytiläinen 4+6
 
pientä pahoinvointia ilmassa menee ruualla varmasti pois, tekis kamalasti mieli ananasta ja muita hedelmiä napsia + kahvia :p

oon kärsiny unirytmi häiriöstä esikoisen synnyttyä ja nyt ei kyllä oo enään mitään ongelmaa mennä nukkumaan (ihanaa) B) tänään neuvolaan soitto :heart:

miimii10 ja viuhti 4+6
 
Huomenta Mammaliinit!

Keffeli, olen niin pahoillani puolestanne. Voimia tuleviin päiviin.

Minttu-Maaria75, JEE! Ihana kuulla. Meillähän on sama tilanne, että arvoja seurattiin. Maanantaina sitten ultra gynen polilla. Silloin sikiökin pitäisi jo näkyä. Jännää on!

Saa nähdä pystynkö vielä tänäänkin taistelemaan ylen antoa vastaan. Joku täällä puhui siitä, että koira haisee pahalle. Meidänkin koirat on yhtäkkiä alkaneet haisemaan ihan sietämättömälle :) Ja Taimin vaipat, huh huh! Nälkä on kamala, mutta mitään ei tee mieli. On se vaikeaa tämä naisen elämä

Minun kaksosvauvat (7-v :) ) lähtevät tänään hiihtolomalle Oulun mummilaan. Kyllä on orpoa laittaa puolet lapsista maailmalle. Pitäkäähän Oulun väki heistä hyvää huota!

Ammatteistakin oli joskus viikkojen varrella kyselyä. Olen taidekäsityöläinen ja teen töitä rautalangasta ja kierrätyslasista.Olin juuri perustamassa käsityöalan yritystä, kun tämä Suurin Ihme ilmoitteli tulostaan. Nyt siis vain jännitetään, että pysyykö luomukyytiläinen matkassa, vai alkaako se rautalanka taipumaan oikein urakalla muotoonsa :) Tarkoituksena on myös pienimuotoisesti tehdä myyntiin sokerimassakoristeita joihin olen blokiharrastuksen myötä täysin hurahtanut!

Tervetuloa uudet Mammat joukkoon!

Noora 6+0 Poks poks!
 
Minullakin aavistuksen ällö fiilis tuli aamupalajogurtista, varmaan piakkoin vaihdan jogurtit viiliin.
Rinnoissa ja vatsalla on "puristuksen" tunetta ajoittain. Väsyttää. Vatsa toimii normaalia useammin..

~Ella ja Kirppu 4+4~
 
Tsau mimmit!

Keffelille voimia :hug:

angel08: saako kysyä missä kävitte 4D-ultrassa? Mietin vaan, että täältä on kyllä melkeen ihan sama kumpaan lähtee Turkuun vai Poriin, ja Porissa tuo näytti olevan kalliimpi... Sitäpaitsi mies tuntee Turun seudun kyllä paremmin kuin omat taskunsa, kun on sieltä kotoisin. Ja loppuraskaudesta varmaan tehdään sinne matkaa muutenkin, shoppaileen tarvikkeita tulokkaalle.

Mulla pieni ällötys jatkuu, mutta en siis itsekään vielä oksentanut ole. Tuntuu vaan kummalta, kun edellisissä jo todella aikaisin alkanut tuo "pöntön halailu" ja kestänyt ne ekat kolme kuukautta. Tietenkin hyvä näinkin päin, tai parempi oikeastaan... :D Meidän kuopuksen kakkavaipat kanssa ällöttää, se haju on oikeesti jotain sanoin kuvaamatonta :x Ois nyt kesäksi sitten urakkaa opettaa tuo ainakin päiväkuivaksi, kesällä helpompi kun ei niin paljon tartte laittaa noita vaatekerroksia...

Mä en tiedä miten mä maltan odottaa tuonne 17.3, tuntuu niin kaukaiselta ajalta. Mutta mullahan on sitten rv 10 kaiketi, niin sittenhän periaatteessa vois kokeilla niitä sydänääniäkin... Vaikka tuo ultra nyt vähän lievittikin sitä jännitystä, että onko masussa elämää, niin kyllä tässä vähän silti "pelko persiissä" ollaan vielä...

Mun täytyis lähteä tuonne kaupungille asioimaan, mutta ei vaan jaksais... niin väsyttää |O

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Lilein + Piipiäinen 7+4
 
varovasti kurkin tänne josko mahtus joukkoon viikkoja on 6+6 LA on 16.10
kolmatta odota -03 ja 06 syntyneet tytöt ennestään synnäri tulee tän hetkisen päätöksen
mukaan olemaan naistenklinikka kun tammisaari valitettavasti sulkee ovensa ennen sitä

sari ja 6+6
 
Voihan kääk. Iski sitten illalla virtsatietulehdus oikeen reippaana ja aivan puskista. Töihinkin pitäis raahautua mutta ainakin lääkärin kautta. Samalla ulisen käsi-ihottumastani-ei taivu enää oikea peukalo edes!

Jotenkin toivon että sais saikkua tälle päivälle, toisaalta taas työkaveria käy sääliksi kun siinä liikkeessä ruukaa olla aika kiire, mihin olisin tänään menossa :/
*ruikuti ruikuti*

Alkoi sitten jo ennen aamuviittä isännän tyyli esittää asioita (rahasta) siihen malliin että tuli päästeltyä eri kokoisia sammakoita suusta aika runsaasti. Nyt on alkanu tuntua että sekin on raskaana kun ei kärsi että kiehahdan vaan tinkaa että mun pitäis asiat esittää vähän erilailla! No HELKKARI KUN EI PYSTY!

Plussauksesta... Viikolla 4 eli 8.2. sain tuskin havaittavan haamun apteekin omalla, sitten to 11.2. vkolla 4+3 jollain liuskalla vähän vahvempaa, pe 12.2. sama juttu samanlaisella liuskalla ja vielä cb viikkonäytöllisellä raskaana 1-2.

Älkää pitäkö kauhean himmeenä, mutta eilen muuan ystäväni jolla aikamoiset selvännäkijän lahjat, kysyä pamautti tuleeko meille perheenlisäystä. No, kiemurrellen siinä sitten myönsin... sanoi vielä jotain marraskuusta (voihan se ollakin jos pari vkoa menee yli ja ultrassa vielä la muuttuu), enkä voinut olla kysymättä että kumpi tulee :whistle: Olin jo tosiaan itsekin sitä mieltä, jostain syystä: POIKAA tehdään.


Että sellaista meillä!

Höplömmöö 6+4
 
mäkin haluan tietää:D
Mun mielestä on ihanaa uskoa tollaseen varsinkin jos on aivan sama kumpi sieltä on tulossa kuhan äiti ja vauva ovat kunnossa :heart:

Polttelis niin ostaa toi clearbluen viikko näyttö:D

Kysymys teille viisaille: miten nää viikot lasketaan?

Mulla oli kuukautiset 7.1.2010 ja kierto on mulla 44 ovis limat alko 3.2-7.2 ja tiedän että oltiin tasan kerran ilman kondomia 6.2 eli meillä on tärpääny tollon.

Eli mistä toi mun raskaus viikot oikeen lasketaan ( 4+6 ):D
 
Pitkästä aikaa täällä, ja johan on tullu tekstiä! :eek: Täytyy lukea enemmän joskus paremmalla aikaa. :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Plussauksesta, rv 4+5 tein ekan testin, ja se näytti selkeesti plussaa, vaikka testiviiva olikin vähän kontrolliviivaa haaleampi. Joitakin päiviä sitä ennen tein myös pari ovistestiä, jotka oli positiivisia, eli niistä kyllä jo aavistelin, että plussa vois olla tulossa.

Täälläkin näyttää muutamalla olleen vuotoja. Mulla tuli rv 6+2 ihan veristä vuotoa. Tosi niukasti, mutta säikäytti kuitenkin. Sitä ennen ihan vaan pari kertaa tullu ruskeaa tuhruvuotoa. Tuon verivuodon jälkeen sitä ruskeaa tuhrua on tullu oikeestaan päivittäin. Olin melkein varma, että on menny kesken, mutta eilisessä ultrassa löytyi syke ja hyvin viikkojaan vastaava alkio. :heart:

Valeska rv 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Selasin aikani kuluksi tota etusivua ja huomasin ettei kellää muulla oo synnärinä PKKS :eek: :eek:
Ihanko oikeesti olen ainut :eek: :eek: :attn: :attn:
Minäkin olen ainut jolla on K-HKS :(
Mutta eiks K-HKS oo kanta-hämeen keskussairaala eli hämeenlinna?Mäkin ehkä meen sinne.kun mulla on vaihtoehtona myös hyvinkää.Jos nyt en siis saa Naikkarilta paikkaa.Olis mulla kyllä nyt hyvät perusteetkin :D ..omasta mielestäni..
 
Ai joo, linea negra... Oli esikoisen odotusaikana, navasta alaspäin (lukiko jossain et ylöspäin, en nyt muista)... Mut anyway, erittäin poika se on esikoinenkin. tytöstä ei tosiaan tainnu tullakaan, nyt kun alan tarkemmin muistelemaan?!? Hassuja kaikenlaisia "merkkejä" =)
 
Heippa kaikille! :wave:

Tulin vaan ihan pikaseen,en jaksanut lukea teidän kirjotuksia :ashamed: Luen ne kyllä paremmalla ajalla. Olen ollut koko viikon sängyn pohjissa keuhkokuumeen kourissa.Neuvola mullahan piti olla tiistaina mutta jouduin sen perumaan.Koitan päästä sinne ensi viikon torstaina.

Hyviä vointeja kaikille!

MUKSU 8+4
 
VAKAVA KYSYMYS :attn: Kuinka monet teistä suostuu tohon Down-oireyhtymän tutkimiseen? Sieltä jos löytyy jotain poikkeavaa,niin nehän työntää neulan mahan läpi ja tekee sen lapsivesipunktion.Kuulin toiselta odotuspalstalta eilen,että yhdet olivat menettäneet lapsensa epäonnistuneen punktion vuoksi,sekä että siinä on myös keskenmenon riski suuri..
 
miimii10 no toi sikiöseulonta on just mistä yllä kerroinkin..Niin ja piti lisätä,että eihän ne tietenkään sitten tutki jos ultrassa niskapoimussa ei mitään häikkää plus verikokeessa,ja punktiosta voi siinäkin vaiheessa vielä kieltäytyä kun verikokeen tulokset on tulleet ja jos jotain poikkeavaa löytyy..
 

Yhteistyössä