~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Linea negra: Mulla tullut molempien aikaan aika myöhäsessä vaiheessa ja navan yli on menty,hieman mutkitellen ylhäältä ja tyttöjä olleet molemmat.

Aion osallistua sikiöseulontaan kuten aiemminkin,punktiota mietitään jos aihetta.Täälläkin otetaan verikoe ja np-ultra. Siitä lapsivesipunkitiosta aiheutuva keskenmeno,johtuu ilmeisesti bakteerista joka neulan mukana masuun joutuu(näin olen ymmärtänyt). Mahdollinen keskenmeno tulee "normaalisti" viikonsisällä punktiosta. Korjatkaa jos olen väärässä,mutta tällaista tietoa olen saanut.

Äippäpakkausta ei ehken tällä kertaa oteta,vielä on entisiä vaatteita ja muita tallella.

Kaikille oireettomille, mullakin jokainen alku raskaus ollut lähes oireeton,kunhan muistaa syödä tarpeeks usein,ei verensokeri laske. Ekalla kerralla jännitti eniten,kun ei mitään oireita,toisella kertaa jo osas erilailla havaita juttuja. Nyt välillä epäilyttää ja odotan ekaa ultraa johon tooosiiiii piiiittkääää aika! :kieh: Odottavan aika on pitkä...jo näin alussa,miten sitä 40vk malttaa odottaa?! :LOL:

Loppuun vielä onnittelut plussanneille ja voima :hug: sitä tarvitseville!

Iisaon ja masuasukki 6+5
 
Lakihan sanoo että sikiöseulonnat ovat vapaaehtosia ja jokainen perhe saa päättää mitä kokeita tehdään tai ollaan tekemättä, siinä mielessä kummastuttaa kanta ettei sais pelkkää np-mittaa, koska pelkästään np-mitta voi kertoa mahdollisista kehityshäiriöistä jos vaikka turvotusta sikiöllä kauttaaltaan ja kohonnut np voi osaltaan kertoa sydänviasta yms. nuitten tutkimuksien mukaan yhdistelmäseula on tarkempi (verikoe+np) jossa löydetään 70% ja pelkän np mitan kautta n 40%. nää tiedot löytyy ihan yleisesti netistä kuhan vähän kaivelee, virallisilta tutkimussivuilta jos joku haluaapi lukea :)
yleensäki ärsyttää suunnattomasti joidenki kätilöiden ynnä muiden asioita tutkivien ammattitaito koko seulonnan suhteen täälläpäin :headwall: täällä np:n takarajana on 13+6, esikoista oottaessa 12+3 ja jokapaikasta kuulee eriä aikaa. sama verikokeen suhteen, jotku sanoo että pitää ottaa samalla ku ultrataan toiset että otetaan aiemmin, ota näistä nyt sitte selvää

iisaon näin mieki oon käsittäny + sen että osa menee kesken sen vuoksi että lapsivesikalvo alkaa tihkuttamaan vettä pistoreiästä ja repeää. :eek:

lemission 8+0
 
Multa terkka kysy kun soitin neuvolaan et haluanko otattaa veriseulat. Sanoin et en halua ja sit hän kysyi et haluatko kuitenkin käydä mittauttamassa niskapoimun,sen siis aijon käydä ottamassa siinä ultrassa. Siksi mun ultra onkin niin myöhään,kun en niitä veriseuloja halua. Näin ainakin Oulussa,tiedä sitten miten muualla..

T: t 77 ja asukki 7+3
 
Hei! Ihanaa pääsen teidän joukkoon :) Plussasin paripäivää sitten ja katsoin itse että la olis lokakuun 31.pv mutta se lienee vielä voi sit muuttua :) Toista odottelen ja ihana että täällä on jälleen tämmöinen yhteisö... Nyt meinattiin ollaa hiiskumatta kenellekkään, ennen kuin maha alkaa näkyä :)
 
Ähh.. Nyt multa hävis nimimerkki mielestä joka minulta kyseli Turun 4D ultraaa
Me siis oltiin medisonarissa ja siellä se maksoi 160e, josta siis oli vähennetty jo kelakorvaus. Hitsit ku muisti pätkii nyt niin etten muista sitä lääkäriä joka ultran teki, mut on ihan yks suomen huippuja ja oikein erikoistunut 4D tekniikkaan! Ohan se mahtava nähä vauva 4D:n silmin :heart:

Mä lähdin alkuillasta likan kans päivystykseen ku tota flunssaa jatkunut nyt parisen viikkoa ja yskä vaan yltyy.. No hehän passittivat meidät Tyksin lastenpolille ja siellä sitten tutkittiin ja ihmeteltiin kokonaiset 3h ! Läheltä piti ettei jouduttu jäädä sisälle, diaknoosina molemmissa korvissa välikorvan tulehdus, kurkunpään tulehdus ja alkava keuhkokuume! jep! Sai siellä avavaa lääkettä, jota hengiteltiin sellasen maskin läpi ja sitte kahta eri antibioottia! Pitäs lähtee auttamaan! Kehottivat nukkumaan lapsen kans samassa huoneessa jotta voin seurailla hengitystä... Hassuinta vaan se et tyttö oli koko 4h reissun niin reipas, leikki, touhus ja höpötteli kaik hoitajat läpi ;) Mut silti niin reppana, pieni :heart:

Tämä äitee on kans niin puhki et lähtee nukkuun ihan nyt het!!

Raskausoloja ei edelleenkään..

Minä + pikku voice 5+6
 
Mulle vois laittaa MAMAL naistenklinikan:)

Ehdottaisin seuraavaa tuleville mammoille:
eli mitä pidemmälle mennään niin noiden meidän tietojen jälkeen vois laittaa tuleeko tyttö vai poika ja ne jotka ei ota selvää niin vois laittaa aavistuksen? :attn:
 
En pystynyt millään olemaan kauempaa ilman kirjoittelua vaikka kovasti itselleni lupasin odottaa kun 12-viikkoa ovat täynnä :)

Eli olen 28-vuotias naimisissa oleva nainen ja esikoista odotan. Laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 26.10.. Ensimmäisen haamun sain testiin tasan kaksi viikko sitten ja viime viikon tiistaina se oli jo vahvistunut kirkkaaksi plussaksi :) Viikkoja on nyt kerättyna siis 5+4.
Ensimmäinen neuvola on varattu maaliskuun 24 päivälle ja ultra yksityiselle 16pv.

Meillä on takana yksi keskenmeno viime vuoden kesäkuussa, jouluvauvaa odotettiin mutta pientä ei meille silloin suotu. Sen takia tässä ollaan hieman varuillaan ja ultrakin on varattu noinkin myöhäiselle, km kun tuli suurinpiirtein noilla viikoilla.

Oireita on ollut tällä kertaa onneksi ihan kiitettävästi, rinnat on todella arat, väsyttää koko ajan ja iltaisin ja aamuisin etoo oikein kunnolla.

Tervehdin siis kaikkia tasapuolisesti ja siirryn lukemaan kirjoituksianne tarkemmin :wave:

Sähis ja pieni 5+4
 
Vielä vastailen tuohon seula-asiaan. Viimeksi kerettiin meillä ottamaan verikokeet ja np-ultra olisi ollut tulossa seuraavalla viikolla, mutta siihen ei siis keritty. Tällä kertaa aion jättää verikokeet väliin, ultra saa riittää. Olin viimeksikin asiassa kahden vaiheilla ja joka tapauksessa oli tulos mikä tahansa, me pieni pidettäisiin.
 
täällä meinaa pahanolon aallot vaan jyllätä..aamut ja illat on pahimpia...ja ratsastaan tekis mieli, no, josko se tästä kohta aamun osalta helpottas...mitenkähän töissä voi tään olon kanssa olla??? onneks vielä huominen vapaa, mutta maanantaina sitten taas pitäs olla iskukunnossa..

Neila ja alkanut pahaolo Rv 6 tasan

joskohan nyt ois pienellä kaikki hyvin, ensi pe ultraa odotellessa...ja anteeksi omanapaisuus :ashamed:
 
Ohoh olipas tullut tekstiä. :LOL:

Linea Negrasta Mulla tuli ihan ylös asti ja poikahan siellä oli. On kai niin että jos tulee ylös asti olis poika? Mulla näkyy vieläkin se esikoisesta. Tuli joskus rv 25 näkyviin.

Np-ultra Meillä lohjalla on ainakin silloin vähän yli vuosi sitten otettu pelkkä niskaturvotus vaikka ei verikokeita otettais.. Ja mielestäni vieläkin niin?

Huono olo Nyt se on alkanut.. Nälkä ois mutku syö niin pitää pidättää oksennusta.. Ei kiva.. :/ Eilenkin kun mentii mäkis käymää niin en voinu syödä ku tuli NIIN huono olo.. :/

Käytiin eilen kattoo ihan pientä vastasyntynyttä vauvaa.. <3 awww kun se oli söpö <3

Sukupuoli Meinataan ottaa selvää.. Jos ei rakenne ultrassa näy niin ajattelin että menis 4D.. Lohjalla on rakenne ultra 4d.


Sydänäänet
Mulla ei esikoisesta kuulunut 8+4 viikolla..

Äitiyspakkaus En meinaa ottaa.. En esikoisestakaan ottanut kun siellä ei oikestaan ollu mimtään mitä oltais tarvittu.. Meil oli jo kaikki tarvittava sillon.. :)

pikku prinssi Rv 7 *POKS*

 
Linea negra Esikoisesta ei tullut kuin tosi haalea viiva ja tyttö tuli. Toisesta tuli todella vahva viiva rintojen väliin asti ja teki mutkan navan kohdalla. Tyttö tuli :D
Kolmannessa haalea viiva ja poika tuli. Viiva ei ehtinyt häipyä vielä ennen kuin neljäs raskaus jo alkoi.

Np-ultra Ite aion käydä ultrassa sekä verikokeessa. Ja jos jotain hälyttävää, niin myös jatkotutkimuksissa.

Sukupuolesta meinataan ottaa selvää, varaan Ouluun Terveystalolle, muistaakseni Ilkka Järvelälle. Jos sukupuoli ei näy normiultrassa, niin sitten 4d. Kyllä täällä kunta tarjoaisi rakenneultran, mutta ollaan päätetty käydä tuolla oulussa yksityisellä, kun on niin hienot ja edistykselliset laitteet. Näkee paljon enemmän asioita kuin esim. kokkolassa missä normaalisti käydään.

Tiistaina varhaisultraan, vähän jännittää mitä näkyy.. :)
 
huomenta :wave:
yöllä valvoin ainakin 2 h |O argh et ärsyttää pyöriä sängyssä :kieh:
Nyt hieman pakkailemista ja lapset mummolaan ja lähdemmekin sitte keilamaan iltapäivällä :D
pienet raskausoireet päällä, rinnat hieman arat ja mahaa viiltelee ja nippailee. saa nähä mitä maha tykkää keilauksesta :whistle:
hyvää viikonloppua kaikille :flower:

perämaan emäntä rv 6 POKS! :heart:
 
Nukuin todella huonosti, kun masua särki ihan pimeesti!
Tuntu et menkat alkaa tai jotain, ihan hirveetä.
Sit kävin kahesti vessas ja nousin syömään puol kuus. ;(
Maha särkee vieläkin ja tuntuu repeävän liitoksistaan.

Tuntuu, että maha kasvais? Mulla on oma alotus siitä...
Ei pitäis kai olla mahdollista näillä viikoilla?

Lara- ja nallekarkki rv 9+4
 
Huomenta!

Täällä taas yöllä herätty helkatinmoisiin juilintoihin alavatsalla :/ En muistanu eilen lääkäriltä kysyä, että voiko olla tosiaan niinkin voimakkaita ku oltiin niin tohkeissaan siitä ultrasta. No otin sitten panadolin niin helpotti. Mulla on nyt melkeen 2 viikon ajan ollu öisin noita juilintoja, että kai ne on normaaleja, mutta inhottava herätä siihen juilintaan ja odotella, että se loppus :(
Piti näköjään heti aamusta tulla valittamaan :D

muoks. Lara olitki kirjottanu yhtä aikaa samasta asiasta! Vissiin ne on niitä kohdun kasvukipuja, google kertoi mulle niin :D

Duffy ja Oula 7+1
 
Täällä taas ja lista päivitetty!! Tervetuloa uusille :flower:

Lara- ja Duffy, mulla oli esikoisesta just joskus 7-> viikoilta aika pitkällekin niitä menkkakipumaisia juilimisia nimenomaan öisin. Tunnisti kyllä kohdun kasvukivuiksi kun tuntu ihan selkeesti siltä et liitokset venyy ja paukkuu. On ollu nytkin jonkun verran mut ei lähellekkään niin paljoa kuin esikoisesta, oisko jo valmiiks ihan lörttö-kohtu. :LOL: Toivottavasti ei!! hih.

Linea Negra oli tosta tytöstä mulla, en vaan nyt millään muista et minkä mittanen :D Olisko ollu enimmäkseen kyllä navan alapuolella...

Np-ultraan ja veriseulaan ollaan näillä näkymin menossa... Mäkin oon vasta 22v jne. että iän puolesta pienemmät riskit, mut niinku oon sanonut aikasemminkin "tieto lisää tuskaa" ja nyt pelkään kaikkea, esikoisesta en pelänny mitään, eikä myöskään otettu mitään seuloja. Rakenteessakin käytiin vasta viikolla 24.

Äitiyspakkauksen kyllä haluaisin... Ellei oo rumat värit! Esikoisenkin jutut vielä hyvässä kunnossa. On siinä silti oma fiiliksensä ku pääsee niitä juttuja näpräilemään :heart: Ja varsinkin musta jos esikoista oottaa on hyvä, kun siellä on ne vauvan kynsisakset, vesilämpömittari ja tollasta pientä juttua mitä ei välttämättä tuu mieleenkään itelle ekaks hankkia.

( . ) Nyt on ollu muutama parempi päivä tän pahoinvoinnin kanssa, oon jaksanu touhutakkin ja eilen käytiin loman alkamisen kunniaksi Mäkissä juhlallisesti syömässä, niin pystyin itekkin syömään ihanaa tuplajuustoa... Meidän melkein 2vee vauvakin sai ekaa kertaa oman hampurilaisen, oli aika muikeeta neitiä! :D

Täytyy lähtee keittää kahvia jos toi mies heräilis kohta, ite en edelleenkään oo kahvia voinu lainkaan juoda ja tää ei oo mulle todellakaan mitenkään ominaista... Melkein suruttaa! Mut kun ei vaan maistu.

mama-L :heart: Salme-Ötö 9+0 !! poks

ps. Musta tulee isosisko-teeppari tuli isosiskolle eilen. :heart: Nyt sit vaan sukuloimaan :D
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Ihan aluksi lämpimät onnittelut snowangelille sekä kaikille muillekin uusille :flower:

Tyttö ja poika raskauksien eroista; meillä on siis tyttö sekä poika. Raskaudet eivät mitenkään mainittavan paljoa eronneet toisistaan; molemmissa oli poikamaiset pallomahat ja eikä kummassakaan ollut pahoinvointia. Suurin ero oli se että tytön raskaudessa mieleni tekin hedelmiä ja suklaata, pojalta ruisleipää ja banaanijugurttia. Pojan raskaudessa (kuopus) oli lisäksi voimakas väsymys ja liitoskipuja, mutta yhdistin sen enemmänkin siihen että minulla oli edellisestä synnytyksestä kulunut niin vähän aikaa ennen uutta raskautta (10 kk). Kiinalainen kalenteri oli molempien kohdalla oikeassa, samoin oma voimakas tunteeni. Kummassakaan raskaudessa minulla ei ollut mitään vuotoja tai yhden yhtä kivuliasta supistusta ennen synnytystä. Molemmissa raskauksissa oireina oli alusta lähtien univaikeudet.

Noiden kahden onnistuneen raskauden jälkeen minulla on ollut KM ja kaksi KUta.

Tässä raskaudessa kaikki on toisin. Tällä kertaa minulla on pahoinvointia, päänsärkyä, voimakkaasti turvonneet rinnat ja verenvuotoa. Ihan alun verenvuodon jälkeen on todettu kohdussa sykkivä :heart:. Osasin jo hieman psyykata itseäni mahdollisista uusista valemenkoista viikolla 8+. Siitä huolimatta tuntuu pahalta kun eilen tuli housuihin liraus kirkasta verta. Siihen se on sitten jäikin. Toivottavasti.

Kiinalainen ennustaa tyttöä, sitä minä toivoisinkin :heart:

Pahoitteluni pitkästä omanapaisesta sepustuksesta. Ja :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Terkuin P123 8+3

*muoks* lisättäköön vielä näihin minulle poikkeuksellisen voimakkaisiin oireisiin armoton vitutus ja lyhytpinnaisuus
 
hei
Olen nyt vko.lla 5+4 raskaana.Enää ei ole huonoa oloa eikä mahaa kipristä..on vain väsynyt olo ja alakuloinen,ja vitutus??..onks ihan normaalia että kuvotus ja mahan kipristely, loppuu näin aikasee?? :'(
Rinnat on kyllä kasvanut aika isoiksi..Menen 2.3 varhais ultraan todennäköisesti vielä ei voi sydämmen lyöntejä nähdä,mutta haluan tietää onko siellä mitään :heart: :wave:
 
durasel mulla on aivan samat olo ei huonoa oloa ja mahaa ei vihlo, tuntuu jotenki ettei siellä ketään ees kyydissä olisi :ashamed:

Tuo vitutus varmaan johtuu tosta. pyysitkö itse varhaisultran vai menetkö yksityiselle?
 
Durasel mullakin katos välillä kaikki oireet, ensin rinnat oli arat ja sit oli monta päivää ettei niis tuntunut mitään. Kaikki mahatuntemukset myös tulevat ja menevät. Olen myös ollut alakuloinen ja vitutus on välillä huipussaan, kaikki ärsyttää, mut luulen et se johtuu hormoneista ja epätietoisuudesta/huolesta. Itse kävin tiistaina varhaisultrassa yksityisellä, ja omien laskujeni mukaan oisin ollut 5+5, mut olinkin 6+1 ja syke näky jo :) Et hyvillä laitteilla varmaan sullakin saattas jo syke tuolloin näkyä. Mulla on myös ollut aika kivuliaita menkkamaisia kipukohtauksia, jotka kyllä nyt ovat jo onneksi vähentyneet. Toivotaan että sulla on kaikki hyvin! Luulen että on aika tyypillistä että oireet tulee ja menee. Mut ei kai tää epätietoisuus kestäne ainakin mun kohdalla siihen asti ennen kuin pikkunen on sylissä.

Tsemppiä! Toivotaan että olis hyviä uutisia!

 
durasel....mullakin aika oireetonta tämä odotus on...rinnat vain kasvanu....mulla tänään 5+5 :LOL: ja varhaisultrakin samana päivänä kun sulla 2.3...jurikin että nähään mitä siellä on ja missä....ja toivon todella että pikkainen löytyy oikeasta paikasta :heart:
 
Lara ja muut kellä on kohdunkasvukupuja, millasii ne on? Mulla on tänään lievästi vihlonu kohtuu aina sillon tällön, ei mitään kipeetä ja ihan erituntusii ku esim. repäsykivut, jotenkin niinku tiedostaa niis kivuis kohdun, en oikein osaa kunnolla selittää. Niit tulee seistessä, kävellessä ja jopa istuultaan. Jotenkin ei vaa kauheen kivan tuntusii, vaikkakin eivät kipeitä. Vihlonta on niinku poikittaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
durasel mulla on aivan samat olo ei huonoa oloa ja mahaa ei vihlo, tuntuu jotenki ettei siellä ketään ees kyydissä olisi :ashamed:

Tuo vitutus varmaan johtuu tosta. pyysitkö itse varhaisultran vai menetkö yksityiselle?
Menen yksityiselle. Mä vaan toivon että kaikki olis hyvin :flower: Laitan sit viestii että miten meni..
Sutilii Ollaan aika samois, millos sulla on arvoitu laskettu? aika mulla on 26.10
 
Lauantaita lokakuisille!

Luin noita oireita ja itselläni edelleen jatkuu rintojen arkuus+ ovat kasvaneet. Alavatsakivut on nyt menneet ainakin hetkeksi ohi, tosin tuntuu, että maha pömpöttää edelleen aika lailla. Mielialaan tuntuu olevan vaikutusta myös, kuulosti niin tutulta tuo v*tuttaminen. Mitään syytä ei ole, mutta jostain syystä olen ollut useana päivänä ärhäkällä tuulella ja helposti ärsyttää kaikki ihan pienikin. Toivon tuon piirteen menevän nopeaa ohi, koska en itsekään jaksaisi katsoa/kuunnella jatkuvasti ärhentelevää kumppania...

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Olen ottanut kahdella aiemmallakin kerralla, mutta kun ovat jo 7- ja 5-vuotiaita niin poikien vaatteita on lähtenyt mukavasti kiertoonkin kaveripiirille :) Mukava saada uusi pakkaus hypisteltäväksi! Tämä vauva tulee olemaan luultavasti meidän viimeinen lapsi ja en aio enää kauheasti uusia vauvanvaatteita ja -tavaroita hankkia. Kokemusta on jo sen verran, että tietää mitä tarvii eikä ylimääräisiä hankita.

Synnytystä olen miettinyt jonkin verran jo nyt. Esikoisen synnytys oli oppikirjanmukainen ja siinä kaikki meni hyvin. Sain hyvän kipulääkityksen (epiduraalipuudutus) ja kätilönä toimi kokenut ihana vanhempi nainen, jolla oli mahtava ammattitaito.

Kuopuksen synnytys oli taas toisesta äärilaidasta. Sain sairaalaan tullessa kohdunkaulanpuudutuksen, jonka vaikutus oli reilu tunnissa ohi. Vaikka pyysin puudutusta, epiduraalia tai spinaalia niin en niitä saanut, koska sanottiin vain, että anestesialääkäri voi olla kiireinen?! eikä hänelle koskaan soitettu... Kätilön kanssa ei sujunut mikään niin kuin toivoimme, vaikka toiveemme ei olleet suuria ja emme ole ns."hankalia asiakkaita". Sitten ennen ponnistamisen aloittamista pyysin epparia ihan sen vuoksi, kun tiesin olevan tulossa huomattavasti esikoista isomman vauvan. Kätilö tuumasi siihen, että niitä tehdää aivan liikaa turhaan ja sen jälkeen joudutaan vaan turhaa ompelemaan... No sain synnytyksessä isot repeämät ja verta menetin aikalailla. Siinä sitten todella ommeltiin "turhaan". Paraneminen kesti kauan ja meinasipa alue vielä tulehtuakin kaikesta suihkuttelusta yms huolimatta. Kätilö oli äänessä koko ajan ja nauroi isoon ääneen omille jutuilleen. Mies koitti tukea parhaansa mukaan, mutta se oli aika hankalaa kätilön "shown" pitämisen vuoksi. Synnytys oli kohtalaisen nopea ja niin äärettömän kivulias niin, että se vieläkin nostattaa tunteita pintaan. Voi kun olisin kehdannut ja pystynyt siinä vaiheessa pyytää toista kätilöä paikalle, mutta kun kaikki oli jo mennyt niinkuin oli mennyt niin...

Mies oli aikalailla "sokissa" kuopuksen synnytyksen jälkeen vaikka ei todellakaan ole mikään "herkkis". Mies puhui kauan synnytyksen jälkeen siitä, että kätilöstä olisi pitänyt tehdä valitus ja niin varmaan olisikin tai ainakin olisi pitänyt saada jutella synnytyksen jälkeen hänen kanssaan asia läpi. Minä en silloin siihen kyennyt, halusin vain unohtaa, mutta eihän se unohdu. Tuon synnytyksen jälkeen sanoin etten synnytä enää koskaan. Toipuminenkin kesti tosiaan repeämien vuoksi aika pitkään ja mieli oli matalalla senkin vuoksi sekä synnytysmuiston takia. Siksi siis synnytys on ollut mielessä jonkin verran jo nyt. Toiveena on, että kaikki menisi edes kohtuu hyvin, jos sinne asti päästään. Saisin edes jotakin kivunlievitystä ja meidän toiveitamme kuunneltaisiin ja toteutettaisiinkin, jos siihen on mahdollisuus sillä hetkellä. Sen mies on sanonut jo nyt, että jos tuo samainen kätilö koittaa vielä meidän synnytyssaliin niin mies toimittaa hänet saman tien pois sieltä =) Tämmöinen paatos tuli tästä, mutta sainpahan "sanottua" ;)

Täällä sataa aivan mahdottomasti lunta!!! Yöstä lähtien on satanut ja edelleen tulee aivan taivas valkeanaan. Minua ei haittaa lumentulo, olen talvi-ihminen ja tykkään "kunnon talvesta". Nyt ei vaan viitsi lähteä hiihtämään, kun lumi on märkää ja raskasta, kun asteet lähellä nollaa. Eipä sillä väsyttää koko ajan niin kovasti, että vaikka nukuin hyvät yöunet niin olen jo kertaalleen nukahtanut tv:n ääreen tässä päivällä :)

syksyinen + kyytiläinen 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja danuli79:
Lara ja muut kellä on kohdunkasvukupuja, millasii ne on? Mulla on tänään lievästi vihlonu kohtuu aina sillon tällön, ei mitään kipeetä ja ihan erituntusii ku esim. repäsykivut, jotenkin niinku tiedostaa niis kivuis kohdun, en oikein osaa kunnolla selittää. Niit tulee seistessä, kävellessä ja jopa istuultaan. Jotenkin ei vaa kauheen kivan tuntusii, vaikkakin eivät kipeitä. Vihlonta on niinku poikittaista.
On vihlovaa ja pistävää, mutta myös jomottavaa.
Nyt uutena sellasta tunnetta, mitä en laskis kivuks?
Sellanen epämiellyttävä tuntemus ja en osaa sanoa ihan missä kohdin...
Mulla kivut/ tuntemukset on pahimpia nyt öisin, mutta niitä on muulloinkin ja kaikissa asennoissa.
 
Mun äiti arvasi jo.. Maha kuulemma pömpötti eikä litistynyt kun kurotin jotain kaapista. Muutenkin oli ajatellut, että mä oon vähän lihonut.. Kiva.. No ei mulla oikeesti paino ole noussut mutta alavatsa kieltämättä pullottaa kuin turvonnut pullataikina. Normaalit vaatteet mahtuu silti kun vatsa antaa periksi.

Ella 4+5
 

Yhteistyössä