~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Minä plussasin 8.2 rv 3+3, minulla lyhyt kierto sen vuoksi aikainen plussa.

Aamulla jännitin ja hurrasin jääkiekkoa niin että mahaan vihloi :LOL: Täytyy seuraava peli ottaa rauhallisemmin.

Moni on täällä tosi väsynyt ja nukkuu hyvin. Itsellä uni on kaikonnut. Väsyttää kyllä, mutten saa kunnolla nukutuksi. Töihin pitäisi lähteä ja väsyttää jo valmiiksi :(

Peppioliina rv 5+6
 
Hei vaan kaikille !
Nyt uskalsin tulla kirjoittelemaan tänne odottajien puolelle.
Aamulla kävin varhaisultrassa yksityisellä. Siellä piskuinen syke näkyi :heart: ja mittaa uudella tulokkaalla huimat 2,4mm (siis pääperämitta). Eli rvt tänään 6+2. Voi kuinka huojentunut ja onnellinen olo voi ollakaan.

Meillä on kaksi tytön tylleröistä entuudestaan, pian 3-vuotias ja esikoinen täyttää kesällä 5v. Tätä kolmatta murusta ollaan yritetty jo reilut puoli toista vuotta, takana 3 varhaista keskenmenoa. Voi sanoa, että tämä pikkuinen on pieni suuri ihme. Kävin nimittäin viime kierrossa taas gynellä ultraamassa follikkelit. Vihdoin ja viimein hän määri mulle clomifen kuurin, koska johtavaa follikkelia ei löytynyt. Olin huojentunut, kun sain ensimmäistä kertaa seuraavaan kiertoon hormoonilääkityksen. Se kierto jouduttiin ottamaan lunkisti vauvantekopuuhista, koska ovulaatiota ei tulisi tapahtumaan. MUTTA, kappas vain, kävimme miehen kanssa kaksin viikon lomalla rentoutumassa, palattuamme reissusta ihmettelin kun menkkoja ei vain ala kuulumaan. Ajattelin, että jopas se kierto nyt venyy kun sitä ovulaatiotakaan ei ollut. Viikon odoteltuani tätiä kylään, rohkenin hakea apteekista testin. Testasin heti työpäivän jälkeen ja ruutuunhan pamahti välittömästi kaksi tumman punaista viivaa. Voi sitä onnen tunnetta. Itkuhan mulla pääsi ja huusin miehen vessaan katsomaan.

Raskausoireita on jonkin verran ollut. Päivisin on pientä kuvotuksen tunnetta kurkussa ja syödä pitää useasti etten valahda ihan kalpeaksi. Mahaa kivisti ekalla parilla viikolla ja rinnat on iltaisin arat sivuilta.

Nyt täytyy alkaa urakalla lueskelmaan tätä pitkää pinoa =)

snowangel rv 6+2, la 19.10.
 
Täällä kyllä vaan väsyttää ja väsyttää... Mut jos se tästä pikkuhiljaa. |O

Pokermamalle tsemppiä, että siellä masussa jaksettais kasvaa!! :flower:
Ja kaikille muillekin epätietoisuudessa oleville.

Syömisistä..
Mä oon kyl ne juustot jättäny pois jo, ja niitä vitskuja syön. Lihaa en syö muutenkaa joten sen puoleen on ollu helppoo.. MUtta mutta noi limut! Mua kun janottaa niin haluisin limua, Jaffaa! Pitää kyllä yrittää rajottaa, mutta tuskin kokonaan luovun.. Ne auttaa tohon pahoinvointiinkin. Vastapainoksi juon kyllä ihan vettäkin ja kivennäisvesiä. Ja itse puristettua appelsiinmehua. Terveellisesti sitä on yrittäny syödä aiemminki, mut nyt pitäis oikeen tsempata noiden hedelmien yms. muiden kanssa. Mutkun joskus on niin paha olo ettei voi syödä mitään! :$

Mä sain ekan haalean plussan muistaakseni 3+6, oireita oli jo aiemminki, alkoivat vissiin n. 3+3.. Tummempaakin tummemman plussan sain sitten 4+4 ja siihen sitten testailut lopetinkin! Ja yli vuosi lasta toivottiin ennen kuin tärppäs! Oltiin jo luovuttu toivosta luomun suhteen ja aateltiin hakeutua tutkimuksiin, mutta kuinkas sitten kävikään :heart: :heart:

Tänään eka neuvola! Ja mies toki tulee mukaan! :heart:

Murmu ja Muru 7+4
 
Tervetuloa taas kaikki uudet ja onnea hyviä uutisia saaneille. Tsemppihalit huonojen uutisten saaneille.

Tänne kyllä tulee julmetusti tekstiä,aktiivista porukkaa :)

Mulla on ollut nyt niin etova olo et olen vain käynyt pikaisesti välillä lukemassa etten ihan kärryltä tipu.

t 77 ja asukki 8+2

 
Mulla oli eika plussa 15.2. ja viikot olis ollut sillon 3+6 mutta luulin et olis olleet aiemmat. Esikoisesta plussasin 3+4 ja kakkosesta samoilla main.

(.) Mulla on ihan järkkyjä repäsykipuja öisin |O Ei voi yhtään venytellä kun jompikumpi puoli mahasta meinaa tehdä kuolemaa.. Ja rinnat on aamuisin hirmu kipeet. Eilen satuin hiukan juoksemaan ja ai ai ai!! Rintoja oikein vihlo sen jälkeen..
Laskettu aika siirtyi neuvolan mukaan 26.10. ja ultra on tiistaina joten sit näkee onko kaikki ok..
Mulla on vaan hirveen kurja ongelma kun pylly kutiaa.. Ei mun mielestä ole hiivaa (ei ainakaan näy mitään) ja kihomatojakin mulla on ollut ja tää ei ole sellasta kutinaa. Ihan kauhea olo!! No hain hiivakuurin eilen kuitenkin ja katotaan miten vaikuttaa.. Mä alan jo epäillä et mulla on hiivasyndrooma..
Paino ei sais nousta kun 7kg odotusaikana niin olis ok kun aiemmista tosiaan tuli niin paljon et oon laihduttanut raskauskiloja pois yli 30kg. Saan seurata syömisiä kuten ennen mutta en saa laihtua eikä painon tarvitse noustakkaan yhtään.

Syömisistä sain neuvolasta ton listan mitä ei saa syödä ja se on hirveesti pitempi kun esikoiseta odottaessa :eek: Menee ihan älyttömäksi noi syömishommat! Mun äiti kävi mua odottaessa 12 viikon tullessa täyteen juhlimassa siskonsa kanssa ja veti lärvit. Ei sillon tiedetty edes noista alkoholihommista mitää.. Itse en kllä noin tekisi mutta näin ne ajat muuttuu

Champion ja tirpunen neuvolan mukaan nyt 5+2
 
Heibba! Mä en saanu neuvolasta mitään kiellettyjen aineiden listaa :( Kyllä on aika kumma toi meijän neuvola,kun eka toitotetaan miten tärkeetä olis syödä oikein,sitte sanotaan niistä vitamiineista että ne on ihan persiistä ja sit kuitenkaan mitään listaa ei anneta ruoka-aineista..Se mitä sieltä kysyin oli se maksamakkara ja maksalaatikko,että niitä kyllä saa syödä,mutta jos mä meen ihan oikeeta maksaa ostamaan tuolta jostain niin se on sit eri asia,mutta mitään lappua ei voinu antaa.Ja kumminkin nyt tällä viikolla kerenny olemaan siellä istumassa yhteensä 5 tuntia,molemmilla kerroilla on venähtäny 2,5 tuntii..Muita lappuja kyllä sain,mitkä sitte koin kyllä aika turhakkeiks..! No joo..antaa olla..

Repäsykivuista kärsii Champion,eikö vaan.Niin on täälläkin!En ole ees tajunnu että niitä on..joka aamu aivastan vähintään sen kaks kertaa (mistäköhän sekin johtuu) ja tänä aamuna sitten repäsi ah niin kivasti molempien muniksien kohalta,että!Eli kohtu kasvaa ja mä voin lopettaa sen surkuttelun niistä sydänäänistä nyt.Jos tuolla mahassa ei olis mitään niin ei se kohtukaan kasvais ja sitä kautta ei myöskään sillon tulis mitään repäsykipuja ym.Luulen,että nyt vasta tajusin näin myöhään nää repäsyt kun aistit tavallaan heräs tosta eilisestä sydänäänistä kun ei kuulunu niin sen jälkeen ihan todella rupesi kuulostelee itteensä. :)

Heidi ja Muxu-kax rv. 8+5.
 
Heips!

Snowangel tervetuloa! Ja onnea :flower:

Kiva Tuike81 kun päätit jäädä tännekin höpöttämään, on mullakin sitten "synnytyssairaala kaveri" :D

Mulle on ilmaantunut uusi himo, kaamee semmonen! Sinappia leivän päälle :LOL: Ei oo kyllä ennen tullut mieleen, mutten pystynyt eilen sitä välttämäänkään, niin paljon teki mieli :D Millonkohan alan laittaan sitä kurkun päälle, niin kuin se maajussi joskus...

Pitkästä aikaa sain ruokaa laitettua. Ennen on tehnyt niin pahaa, mut nyt on perunamuusia ja paistettua porkkanaa ja kalaa tuolla tulossa, namnam. =)

Tärkeä kysymys teille jotka olette käyneet tuolla 4D-ultrassa (toivottavasti joku on)!! Onko mielestänne tuon parin-kolmensadan euron arvoinen? Hyviä perusteluja, että saan tuon miehen lähtemään poriin mun kanssa joskus sitten törsäämään sen tuohon :D Mä oisin sen kannalla kyllä, niin hienolta se näyttää...

Lilein + Piipiäinen 7+3
 
Öklötyksen öklötys :wave:

pokermama: Toivottavasti kaikki hyvin!

Täälläkin repäsykipuja!! Ja sellasta epämiellyttävää tuntemusta, ihan kun kohtu siirtyisi tai jotain muuta kummaa? Välillä vähän menkkamaisiakin oloja. Luulin, että nää kuuluu ihan ekoihin viikkoihin, mutta kaveri (jolla 7kk tyttö ) lohdutteli, että kyllä niitä kipuja on ja lopuks varsinki! :D

Saanko naiset muistuttaa, että laittaisitten rvt tekstin loppuun, ni olis mukava vertailla tuntemuksia samoilla viikoilla? KIITOS! :)

Lara- ja nallekarkki rv 9+2 (tuntuu, että aika matelee tällä viikolla...)
 
Hei kaikille! Nyt ajattelin minäkin ilmoittautua,luettua on tullut noita teidän juttuja jo heti plussan jälkeen! ;) Mulla ois menossa 6+4 ja laskureiden mukaan laskettuaika tais olla 17.10.. Kolmas lapsi olisi tuloillaan,toivottavasti lokakuulle pysyy matkassa,jännittää... Ja synnärinä KYS.

Testeistä sen verran,että minä kävin vielä verikokeessa,kun niin hailakka viiva tuli(ei ollut herkkä testi). Ilmeisesti kuitenkin normaali raskaus,koska edennyt tähän asti samoin kuin aiemmat. Varmistus tulee kolmen viikon päästä,kun varhaisultra ja samalla eka neuvola vierailu edessä...Jaksas vaan odottaa! :LOL:

Oireina ollu jomotusta tuolla alavatsalla ja selässä,satunnaista huonovointisuutta ja vatsaa turvottaa.Taitaa tämäkin tarvita housupatentteja lähiaikoina! :LOL: Ekassa odotuksessa muistelen käyttäneeni tavan farkkuja rvk 20,eipä taida enää onnistua! :whistle:

Kaikille oikein hyvää päivän jatkoa! :flower:

Iisaon ja masuasukki 6+4
 
Heikku On täysin normaalia ettei sydän äänet kuulu ennen viikkoa 10. Ihmettelen et sulta on yritetty edes kuunnella koska täällä meillä päin ei kuunnella niitä alle 10 viikolla just kun hyvin todennäkösesti ei kuulu ja sit iskee äideillä paha mieli asiasta. Oon ihan varma että kaikki on silti hyvin sulla ja ne äänet tulee kuulumaan tulevaisuudessa oikein terhakasti :) Kyllä tässä itsekkin miettii et onko kaikki hyvin mut uskon et on kun rinnat niin kipeät ja noi repäsykivut on aika voimakkaita ajoittain ja maha on turvoksissa!
 
tänä aamuna kävin labrassa ja otettiin uudestaan tuo maaginen hcg.. viimeksi se oli 4463 mutta kohdusta ei vielä ainakaan silloin löytynyt selkeää matkustajaa vaikka viikot 6+3(tai 5+jotain kun minulla on pitkiä kiertoja).. tunti vielä niin saa soittaa tuon arvon tuloksen ja mitä siitä seuraa.
jännittää :eek:
 
Onkohan ne housujen "jatkopalat" kuinka käteviä käyttää? Kun ei mene vetoketju enää kiinni niin siihen saisi eteen semmosen kangaspalan. En tiedä, miten kiinnitys tapahtuu ja onko ihan ok näköinen.. Sillee vaan saisi omille housuille lisää käyttöikää eikä heti tarttis mammahousuja ottaa käyttöön..

ella 4+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu-Maaria75:
tänä aamuna kävin labrassa ja otettiin uudestaan tuo maaginen hcg.. viimeksi se oli 4463 mutta kohdusta ei vielä ainakaan silloin löytynyt selkeää matkustajaa vaikka viikot 6+3(tai 5+jotain kun minulla on pitkiä kiertoja).. tunti vielä niin saa soittaa tuon arvon tuloksen ja mitä siitä seuraa.
jännittää :eek:
Tsemppiä!!! :hug: Tuu sit heti kertoo!
 
Heippa!!

Murmu: Mulla on kanssa hillitön jaffa-himo!!! Limua tekkee mieli, varsinkin jaffaa :p Multakin se vie huonon olon pois, auttaa heti jos yhtään yököttää! Onkohan mulla lokakuussa hampaita suussa... :LOL:

Testasin 26.1, viikkoja silloin 4+1. En osannut odottaa raskautta, koska sitä ei yritetty joten plussa oli alkuun shokki. Noin vartin päästä halusin jo olla niiiiin raskaana!! :heart:
Meillä siis käytössä keskeytetty, ja tämä toiminut 1,5 vuotta. Ajatuksena kuitenkin että jos vauva tahtoo tulla, niin otetaan se ilolla vastaan! Olimme ajatelleet aloittaa ihan yrityksen tuossa kesänkorvilla, mutta onneksi kävi näin :heart:

Täällä kanssa maha pullottaa jo kovin! Varsinkin illalla!!! Näyttää siltä että olisin jo puolessa välissä raskautta :eek: Muuten ei haittaa mutta iltavuorossa on vaikea saada maha piiloon ja en haluaisi vielä paljastaa raskautta töissä..
en meinaa minäkään mahtua enää tavallisiin housuihin!!! Kaikki entiset mamma-vaatteet oon laittanut kiertoon joten varmaan pikkuhiljaa hommattava jotkut housut jotka ei kiristä.

Mukavaa torstai-päivää mammat!!! :heart:

Hoikkalori + rusina 8+3 :heart:
 
Moiks!

Tervetuloa kaik uudet joukkoon, kivaa ku meitä on näin paljon =)

Lilein, me käytiin esikoisesta 4D ultrassa ja se oli kyl kaik sen arvoista =)
Nyt tästä pikkukakkosesta ei ajateltu mennä, ellei sitten ole jotain ihmeellistä..
Turussa ultra maksoi 160e et ei minust ees kovin paha! Saatiin cd mukaan jossa oli n. 20min nauhoitusta massuasukista :heart:
Eipä sitä videoo oo tullu sen jälkeen kertaakaan katottuu mut onhan se ihana muisto antaa sitten esikoiselle joskus! sillä mä siihen meninkin. Nyt toisaalta tästä pikkukakkosesta mietityttää, et miks en sit hänestä menis et olis samat muistot antaa.. mut katotaan nyt! Voipi olla et ne 20-40vkot ei jaksakaan odottaa, näkemättä pikkuista ees kerran massus ;)

Mun olot on aika vähissä ja hirmuisesti pelottaa et menis kesken, vaik mitään syytä siihen ei toistaiseksi ole ollut! Mahaa turvottaa ja välillä on menkkajuilimista mut seki vähenee päiväpäivältä.. Voiku vko menis nopsaa ni päästäis meki siihen varhaisultraan !

Nyt syömään, ettei näänny =)

minä ja pikku voice 5+5
 
Minttu-Maaria75,huhuu? Mikä meininki?

Champion No sanos muuta,ja ne sydänäänet kuunteli vielä kätilö!Kait saanu sitte niin monella kuulumaan tai jotain noilla viikoilla,mut mun pikkunen tahtooki pysyy piilossa :D
 
Minäkin täällä jännään Minttu-Maaria75 puolesta.

Itse olen nyt saikulla ollut pari päivää kuumeen ja karmeen kurkkukivun vuoksi. Huomisen päivän meinaan vielä parannella kotosalla. Inhottavaa sairastaa, mutta toisaalta ihan kiva vain pötkötellä ja katsoa tallennuksesta vanhoja sarjoja.
 
Meillä ei ekassa neuvolassa kuunnella sydänääniä, olen molemmissa raskauksissa ollut rv 8+ neuvolassa. Nyt en ole vielä varannut tämän raskauden ekaa käyntiä. Mutta siis yleensä olen kuullut ekat jumputukset vasta rv 15, kun olen käynyt neuvolalääkärissä.

Nyt en malttaisi kyllä odottaa 2 viikkoa, kun silloin olisi varhaisultra! Ihan kamalaa tämä piinaava alkuraskaus, mutta ei auta.

Mintukas 5+0
 
Mä en vielä ole neuvolaan soittanut, mulla ei oikeastaan ole sinne mitään kiirettä.. Vähän tyhmää mennä neuvolaan, jossa oon itsekin toiminut sijaisena :| Jos/kun muu terveysaseman väki mut siellä näkee odotustilassa, niin eipäs tätä kauaa salata sitten..
Meillä saa aikoja yleensä 2-3 viikon päästä soitosta, joten ihan hyvin voisin varhaisultran (7+0) jälkeenkin soitella. Nyt vasta 4+3

 
Minttu-Maaria: Ihania uutisia! :D :flower:

Lilein: Se on sitten tyttö! ;) Mulla oli esikoisen aikaan ihan mieletön sinapin himo (nimenomaan leivän päällä ja jossain vaiheessa siihen sotkeutui suolakurkutkin :xmas: ) ja tyttö tuli! Kakkosen kohdalla moista himoa ei ollut (ja hän on poika siis).

heikku: Tästä tulee! B)

On olemassa joitain ruoka-aineita, joita tulisi välttää raskauden ja usein myös imetyksen aikana:

* Maksaruoat ja maksamakkara (sisältävät runsaasti A-vitamiinia, ei tulisi syödä raskauden aikana)
* Korvasieni (sisältää myrkkyä nimeltä gyromitriini, ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Pellavansiemenet (kadmiumin kerääjä, sis. syaanivetyä, ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Hauki, silakat ja lohi (sisältävät elohopeaa, PCB -yhdisteitä ja dioksiineja, haukea ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana, lohta tai silakoita vain kerran kuukaudessa raskauden aikana)
* Merilevävalmisteet (sisältävät jodia, ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Yrttitee (sisältää luontaisesti haitallisia aineita, ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Luontaistuotteet (ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Tartarpihvi (raaka jauhelihataikina, toksoplasmoosin vaara, ei tulisi syödä raskauden eikä imetyksen aikana)
* Graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalatuotteet, pateet ja mäti, pastöroimaton maito ja siitä valmistetut tuotteet (listerioosin vaara, ei tulisi syödä raskauden aikana)
* Valmisruoat ja pakastevihannekset (voidaan syödä, mutta kuumennettava kunnolla ennen syömistä listeriabakteerin varalta)


Lisäksi kohtuukäyttöä suositellaan seuraaville: kahvi (ja muut kofeiinituotteet), lakritsi, salmiakki sekä suola.


BJ (rv7+6) kuittaa ja lähtee takaisin hommeleihin! :wave:
 

Yhteistyössä