~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Mintukas: Mulla ois kans varhaisultra viikoilla 7+0 ja mietin just samaa, mutta toisaalta pitäishän sen näkyä jo 6+2 ja luulis että Gynekolla on sen verran hyvät laitteet että näkyy. Toivotaan.. Puhelimessa nainen olisi antanut seuraavalle viikolle, mutta minäkään en jaksais odottaa. Viimeksi kävin esikoisesta 7+4 ja hyvin näkyi.
 
Synnytyksestä on ollu puhetta. Tuo esikoinen käynnistettiin yliaikasena 42+0, eikä miulla enen sitä ollu edes yhtä ainutta supistusta. Käynnistys oli yhtä helvettiä, joten toivon että tällä kertaa käynnistyis itsekseen. Toinen mitä pelkään on se että repeän tai joudutaan tekee eppari. Onneks esikoisesta ei tullut tikin tikkiä, joten ois hyvä mahollisuus säästyä niiltä myös nyt, mikäli kaikki menee normaalisti. Niin ja sektiota pelkään myös, esitieto lomakkeeseen taidan laittaa pyynnön nukutuksesta jos sektioon joudutaan.

Menhit ja lörttis 6+0
 
kiva juttu...ajelin just kotia siskon luota ja jauhoin purkkaa, niin lohkes sitten hammas ja ihan kunnolla :( Ärsyttää nämä kaakelit suussa - vaikka kuinka yrität harjata ja langata, niin ei auta kun on huonot geenit...murenevat suuhun...ja tietty viikonloppua vasten, ei meillä päin mitään päivystystä (varmaankaan) ole.
 
heippa neitoset!

Minä jään nyt hetkeks tähän taustalle vain lukemaan teidän juttuja. Toissailtana alkanut tuhruttelu jatkuu edelleen, tänään ultrassa ei löydetty ketään asukkia,joten vahva tuulimunaepäilys. Sain onneksi lähetteen hyvinkään sairaalaan, jonne menen sitten ensiviikolla ultraan,ja katsomaan,jos sinne vaikka jotain olisi ilmestynyt,mutta lääkärin mukaan pitäisi jo näkyä jotain, ja hän oli myös sitämieltä,ettei voi olla hedelmöittynyt myöhemmin (mitä itse vahvasti epäilen). Pitäkää te lippu korkealla, ja minä ilmoittelen sitten viikon päästä aikaisintaan, että minkä tuomion sain :)
 
Mahtuuko mukaan vielä yksi varovainen odottaja :) ?
Varhaisultrassa eilen kaikki hyvin ja sydän sykki hienosti.. :heart:
Viikkoja kasassa nyt 6+4 ja toinen lapsi olisi tulossa.

KM ollut kaksi tässä viime vuosina joten varovaisesti,varovaisesti päivä kerralla tässä mennään.

perlage77 6+4
 
Hei kaikille!

Mukaan haluaisi tulla äsken plussannut kahden pojan äiti :) Yritystä on meillä ollut nyt syyskuusta lähtien ja juuri äsken tein testin, johon ilmestyi kaksi viivaa :D Olen 33-vuotias ja jos kaikki menee hyvin niin synnyttelen luultavasti lokakuun lopulla OYS:ssa. Laskeskelin vau.fi:n laskurilla äsken laskettua aikaa ja sen mukaan aika olisi 29.10. Laskin ajan 26 kiertopäivän mukaan vaikka kierrot on heitelleet kovasti yrityksen aikana. Nyt menossa 27. kiertopäivä ja kuitenkin haamu oli mielestäni ihan selkeä :)

Pojat ovat syntyneet 7/2002 ja 12/2004 eli kolmatta siis odotellaan. En vielä oikein usko tätä todeksi, joten lähden tuonne imurin varteen sulattelemaan asiaa ;)
 
Tervetuloa uudet joukkoon!!!

pokermama :hug:

mintukas mullakin on varattu varhaisultra samoille viikoille =)

Itse jäin tänään pois töistä kovan pääkivun ja niskajäykkyyden vuoksi. Lääkäri löysi poskiontelon tulehduksen joten antibioottikuurilla ollaan ja pääkipuun sain para-tabs 1grammasta :eek: Niitäkin voi kuulemma huoletta popsia sen 3 kpl päivässä siinä missä 500mg :kin.. Toivottavasti vointi kohenee pian.

Olen ihan ymmälläni miten voi näin pian alkaa masu näkymään. Omistan jonkin verran ylimääräistä painoa ja esikoisesta huomasi että olen raskaana vasta puolen välin jälkeen. Nyt tuntuu että joudun pian tilaamaan isommat työvaatteet :D tämä raskaus ei näemmä tule pysymään pitkään salassa tällä menolla :LOL:
 
Olipas lukemista :D ahkeria kirjoittelijoita...tervetuloa uudet :heart:
synnytyksistä on ollut puhetta eli eka poika tuli maailmaan viikolla 42 ja käynnistettiin,joskaan pitkän odotuksen ja turhautumisen jälkeen synnytys ei edistynyt mihinkään joten sektiolla tähän maailmaan tuli :D olin hereillä toimenpiteen aikana ja yökkäsin ja yökkäsin joten kaunista se ei tainnut mutta olihan lopputulos mitä mahtavin :heart: ,toinen poikani kuin myös näki päivänvalon viikolla 42 ja käynnistettynä sekin :LOL: synnytys eteni kumma kyllä tosi nopsaan ja ponnistusvaihekin oli nopsa ;) ja ihan tikeittäkin selvisin :LOL: molemmat tavat kokeneena valitsen kyllä mielummin jälkimmäisen sillä,leikkaushaava oli mulla ainakin pitkään kipeä ja vaapuin kuin ankka monta päivää :LOL: onpas kiva nähdä meneekö tämäkin nyt sitten tuonne 42 viikolle :p
vielä ei ole tarvinnut yökätä :D rinnat kipeet ja vatsa turpoo...olo on loistava :whistle:
Hyviä viikonloppuja kaikille,taidan mennä tätä univelkaani nukkumaan :LOL:
sutulii ja pikkuinen 4+4 :heart:
 
Perjantai iltoja! :wave:

Tänään tuli postissa tilaamani isosisko paita.Kiitoksia linkin laittaneelle :) Vaikuttaa laadukkaalta kankaalta.Ja olihan sillä kyllä hintaakin B)

Mä en kestä tätä järkyttävää väsymystä..Nukun arkisin yli 9h yöunet plus joskus viel tunnin päikkärit,niinku tänään :headwall: Ja nytkin pitäs jo olla tutimassa..Helpottakohan tää ikänä?! |O

Synnytyksestä: Eka synnytys meni oikein hyvin. Sairaalaan oli silloin 15min matka ja lähdimme sinne noin 6h ennen kuin typy oli maailmassa.Ponnistelin sitä kyllä tunnin ja huusin kaikki kirosanat sillon ja karjuin että sinnehän et muuten asumaan jää!! :D Nyt meillä onkin sairaalaan semmoset 35km..Hieman tietty mietityttää että millos sitä sit tarvii lähteä mut kaipa sen sit vaan tietää. Mimmones matka muilla on sairaalaan?

Mä syön vitamiineista jotakin multivitaa tai jotain..Rautaakin tossa söin mut ne loppus jo enkä oo lisää saanut ostettua.

Suunkuivumisesta..mulla on sitä ollut jo liian kauan..Enkä ole saanut aikaseksi mennä lääkäriin..Pelkään että mulla on sokeritauti tai anemia tai joku?! Janottaa hemmetisti :/ Suupielet on kokoajan rikki ja huulet on kuivat ja karheat :ashamed:

Mut nyt vähän sipsejä ja dippiä nassuun ja sitten unta kuulaan! Jes,huomen saa NUKKUA!!! =)

MUKSU 7+4
 
pokermama: :hug:

mama-L: Mä yritin itse laskee, että millä ihmeellä sai ton päivän aikaistettua yhdellä, mutta ei tällä laskupäällä... Eilinen ultraava lääkärikin sai samaisella kiekolla lasketuksi ajaksi 4.10? No, ei haittaa.. pääseepähän käynnistykseen päivää aiemmin jos tämäkin raskaus menee yli :D :D :D

Mulla on alkanu olemaan tosi huono olo aamuisin ja myöhään illalla :x
palelee niin että tuntuu olokin ihan kuumeiselta, oksettaa/yököttää ja väsymys on jotain sanoin kuvaamatonta!!

Tänään kerrottiin jo molempien vanhemmille ja mun siskolle. Samoin muutama kaveri-pariskunta sai tietää =) Kaikki olivat tosi iloisia ja jopa liikuttuneita asiasta :heart:

kaikille uusille Lokakuisille: Tervetuloa mukaan!! ja onnittelut plussa-uutisista! :heart: :flower:

Nyt taidan mennä räpläämään tota neuvolasta saatua odottajan-kirjaa :heart:
Ai niin, sain jonkun dvd:n joka kertoo raskausajasta, synnytyksestä ja vauvan hoidosta =)
Olin ihmeissäni, koska esikoista odottaessa en saanut mitään muuta kuin ruokavalio-ohjeet ja ton samaisen odottajan kirjan. Taidetaan miehen kanssa pitää joku ilta sitten "leffa-ilta", videon valkkaajana toimii Hoikkalori :LOL: :LOL: ;)

Hoikkis ja rusina 7+4
 
Mua pelottaa hirveesti se keskiviikkoinen ultra. Siis mua pelottaa, että se lääkäri sanoo: "tuulimunaraskaus". En uskalla iloita raskaudesta enkä miehellekkään paljon puhua kun pelko painaa mieltä.

Haikara 6+2
 
Haikara Pelko ja jännitys on aivan kamalaa ja aikakin tuntuu kuluvan hemmetin hitaasti. Toivottavasti pelkosi kuitenkin osoittautuu turhaksi ja saisit hyviä uutisia! :hug:

Minä olen kertonut raskaudesta äidilleni ja kahdelle ystävälle, jotta minulla olisi joku, jolle purkaa sydäntä, ilosta ja pahimman tapahtuessa surusta. Tuulimunasta ehdimme kertoa useammalle ystävälle ja tuntui pahalta jälkeenpäin kertoa miten kävi. Nyt tekisi kovasti jo mieli kertoa muillekin, mutta on vaan maltettava. Anoppi odottelee meiltä kovasti vauva-uutisia, aiemmin hän vihjaili asiasta ja kyseli, mutta onneksi ei ole tehnyt sitä enään pitkään aikaan. Tekisin hänet kovin mielelläni onnelliseksi, olemme kuitenkin miehen kanssa päättäneet kertoa vasta np-ultran jälkeen. Tai ehkä jo parin viikon päästä, kun käydään kontrolliultrassa...

Miten teillä muilla varhaisultrassa käyneillä, millä viikoilla on saatu sikiö mitattu? (Alkiohan se vielä minulla taitaa olla). Meillä ultra oli ehkä rv 6+5, ja gyne sanoi, että sikiö on niin pieni, ettei saa mitattua, mutta syke kuitenkin näkyi. Ehkä sillä oli huono laite... :/

Heilo 7+1?
 
Hiljaisen yön tunteina oli aikaa lukea, mutta selvittiinpäs!

paljon lämpöisiä ajatuksia surullisia uutisia saaneille

ja uusille tervetuloa!

Niin meille on tosin tulossa neljäs, edellisestä suhteesta on 12v ja 9v tytöt ja tästä suhteesta 11/08 syntynyt neiti.

Tuplarattaat taitaa olla se suurin hankinta, kaikki muu on pikkuneidiltä vielä hyvässä kunnossa seuraavalle käyttäjälle. Tietty jos se on poika niin sitten menee vaatteet uusiksi.
Brion rattaat taitavat olla meille ainut vaihtoehto, kun niissä on kunnon teleskooppi-aisa ja sopivat maalle lumihankeenkin. Meillä rattaat on aika paljon lenkkikäytössä ja meillä on pituus eroa 34 senttiä, siis minulla ja isännällä ja tarvitaan kunnollinen pituuden säätö. Nyt on emmaljungan se malli olikohan sport edge jotain jossa teleskooppiaisa, mutta käsitin ettei tupla rattaissa emmaljungalla olisi sitä vaan se sellainen kulmassa taittuva aisa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Se kulma aisa ei meillä toimi kun isäntä potkii sitten vaunuja pitkillä jaloillaan jos aisa pystyssä sopivalle työntökorkeudelle.
Tietääkö joku muita merkkejä joissa teleskooppi aisa?

Sikapiikki otettuna jo syksyllä kun minulla on astma, onneksi ei sitä tarvi murehtia kun tuntuu että koko ajan kalvaa huoli jos kaikki ei menekään hyvin.

niin synnytyspaikka on Seks ja ikää on 34v ja ammattina sairaanhoitaja
 
Heilo:: Sulla melkonen luku-urakka takana :D hyvin sie oot lukenu. Täällähän on ainakin pari-kolme sairaanhoitajaa, itse myös samaisessa ammatissa ..Saako kysyä, millaisessa paikassa olet töissä? Siis onko raskasta?, vuoroa? yms. Itse mietin noita äippärahojakin, kun teen vaan päivävuoroa niin taitaa jäädä aikalailla pieniks verraten jos menisin kolmeavuoroa tekeen, mutta muuten noi aamut on tuntuneet mukavemmalle, vuorotöitäkin ehdin kokeilla jo lähihoitajana vuosia...ei ihan vierasta siis sekään :)

:hug: Sitä tarvitseville, kenellekkään en huonoja uutisia toivoisi..

ja Uusille omalla kodallaan ihmeen kokeneille , LÄmpimästi tervetuloa mukaan :heart:

Joku kyseli uusioperheistä
: Täältä löytyy, kotona tällä hetkellä kolme lasta ja neljäs siis tulossa, kotona vanhin 6v ja nuorin 4v ja se kolmas täyttää tässä kuussa 5v :D
 
Huomenta Kaikille !!

Haluaisin liittyä myös joukkoonne! Eilen kolmen raskaustestin todistavana olen Raskaana ja hartaasti toivottua pikkukakkosta odotetaan syntyväksi 23.10 :heart:
Meillä esikoinen on syntynyt 04/08 ja tätä pikkukakkosta toiveiltu vuodenverran ja ekasta clomikierrosta tärppäsi =)

Mama-L muistelisin et ollaan samaan aikaan oltu tuolla maalismasuissa aikanaan? =)

Varovaisesti mennään eteenpäin, 4.3 on varhaisultra joten sitten selviää tarkemmin!

Tietääkös joku kuinka yleistä on et jos clomien avulla on saatu monta munasolua kasvatettua niin kuinka tod näköistä on et niistä lähtis useampi kasvuun? tarkoitan siis kaksoisraskautta...

Toivottavasti matka jatkuu Lokakuulle asti ja saan jakaa raskauteni täällä teijän kans !! =)
 
Kiitos kaikille Tervetulo-toivotuksista! Tosi mukava päästä jakamaan tätä ihmeellistä asiaa vertaistuen kera!

Pokermamalle voimia jaksaa seuraavaan ultraan. Toivotaan viimeiseen asti, että asiat kääntyisivät vielä parhain päin! Itsekin pelkään aivan kamalasti tuulimunaraskautta. Ei auta kun mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Jaksuja!

Varhaisultran ajankohdasta oli puhetta. Meillähän on käyty aina 5+0 viikoilta lähtien vuotojen ja lapsettomuushoitojen takia edellisissä raskauksissa ultrassa. Edellisessä raskaudessa 5+0 lukee näin: Kohdun sisällä ruskuaispussi, sikiöpussi ja pienisikiökin. 6+0 lääkäri on puhunut sydämen väreilystä. Sykkeestä ei vielä tuolloin uskaltanut puhua, mutta minäkin sen näin selvästi! Eli 7+0 pitäisi syke näkyä :) Mulla klinikalle aika varattuna 6+6 ja odotan sykkeen näkyvän tuolloin. Tietysti aina on eduksi jos ultraaja ja ultralaite on laadukkaasta päästä :)

Mie muistin eilen koiralenkillä koska mun edelliset menkat oli ja viikkoja onkin kasassa jo 5+1!!! Oireet on niin lieviä että hirvittää! Mie olen ollut kahdessa raskaudessani tiputuksessa jatkuvan pahoinvoinnin takia. Olen oksentanut yötä päivää ja paino on pudonnut keskimäärin 7 kiloa alkuraskauden aikana. Nyt vähän kuvottaa, muttei sen enempää. Kaikissa muissa raskauksissa mulla on ollut hormoonihoito viikolle 10 ja uskon että se on pahentanut asiaa. Lisäksi mulla on alkuraskauden oireena kilpirauhasen liikatoiminta joka pahentaa myöskin olotilaa.

Synnytykset on olleet rajuja, mutta kaikki me ollaan hengissä :)
Kaksoset -02syntyivät alateitse käynnistettynä 37+3. Helmi tuli ensin ja Onni peppu edellä 9 minuutin kuluttua. Avautumisvaihe oli helvetillinen, mutta ponnistusvaihe nautinnollinen.

Hertta -06 syntyi hätäsektiolla istukan osittaisen irtoamisen vuoksi. Ehdittiin olla puoli tuntia Taysissa kun Hertta oli jo maailmassa. Minä heräsin omat paidat päällä heräämöstä. Vaatteitakaan ei ehditty vaihtaa. Kiitän Luojaa, että kraanasta kaadettu vuoto alkoi vasta Taysin oven avattuamme. Hertta oli pari päivää lastenosastolla toipumassa alkurysäyksestä.

Taimin -08 syntymän aikoihin me oltiin niin peloissamme että synnytys käynnistettiin 40+0. Kolme päivää kärvistelin kamalissa tuskissa, vauva vaan ei laskeutunut. Kun lopulta kolmantena päivänä päästiin kolmeen senttiin niin kalvot puhkaistiin. Vettä oli enää niin vähän, että kalvojen puhkaisukaan ei auttanut. Niinpä Taimi syntyi samasta mahan läpi olevasta aukosta kun Herttakin. Taimi olikin kaikkien yllätykseksi rapiat 4 kiloa ja joutui glukoositippaan neljäksi päiväksi lastenosastolle. Nyt jos masusta löytyy pikkuinen niin aion välttää makeaa. Painoni on noussut vain 7-11 kiloa raskauksissa eikä virtsassa ole ollut häikkää. Ilmeisesti kumminkin piilevänä joku sokerihäikkä. Tai sitten lapsilla on taipumaus kasvaa aina kilo edellisestä? :) ?

Että tämmöistä täällä :)

Kaikkea Hyvää viikonloppuunne!

Noora 5+1




 
Leli82 Joo,et kuulostanut vouhkaajalta tms.Mulle kun tulee tuo kirjotusripuli niin saatan vetään vähän aiheen vierestäkin niinkuin oikeestaan vedinkin ku rupesin turiseen siitä pumppaamisesta ym :LOL: Että nou hätä =)

MUKSU1 Täällä tunnin matka sairaalaan.Ennen tosiaan oli sen 15 min.Asuttiin sillon Helsinki-Vantaan rajalla niin Naikkarille ei ollu pitkä matka.Kyllä se vähän mietityttää itteekin että missä vaiheessa pitäs sitte lähtee synnärille päin ja se vielä että kun tää on mulle toinen lapsi niin saattaa olla että tulee nopeemmin..niin ne puhuvat =) Toki ei vältsyyn ja tulee viel hitaammin ku esikko.. :D

Juups,täällä mä siis alottelen lauantaipäivää kaksisteen tytön kanssa,mies lähti tekee yht kertaluontosta duunia Espooseen niin täällä ollaan ja möllötetään ja koitan keksiä tekemistä
=) Näyttäis olevan 23 pakkasta..hmm. :whistle: Viime yökin meni taas päin prinkkalaa,ääh.Tyttö nukahti vasta 10 illalla ja heräs 3 kertaa yöllä kellon tarkasti 18 yli 2 ja 18 yli 5..Ton viiden jälkeen nukahti puoleks tunniks ja sitte taas heräs.Ja siitä asti tässä ollaan oltu sitte hereillä.

No, ei auta..kahvin voimalla pakko mennä eteenpäin..

Heidi ja Muxu-kax rv-7+6. Huomenna poksuu raskauskuukauden 2 vika viikko!!
Tiesittekste muuten että alkio aistii kosketuksen JO 6 viikon ikäsenä! :heart:
 
pakkasta edelleen -30astetta...

Mietin tossa että miten teillä muilla..kun me asutaan maalla ja anoppi ajaa sekä naapurin, anopin että melkeimpä ystävänkin virkaa samanaikaisesti...ja mitä harrastuksiin tulee ni kaikki on kodin ja lasten ympärillä...hepat, kelkkailu ja lasten kanssa touhuilu, ja sitten kesällä koiran kanssa harkat, ja täällä maalla muutenkin kesällä käy enempi vieraita ihasteleen tätä "idylliä" kukaan ei oo kateellinen teiden aukasusta ja puun kannosta, tai tallien päivittäisistä siivouksista tms :LOL: Mutta, kesää tai ainakin lauhempia kelejä odotellaan, näillä pakkasilla ko ei oikein huvita uloskaan lähteä, jo pelkästään kauppaan on ihan riittävä matka ja sitten lopulta, nää seinät alkaa kaatua päälle kun ois niin kiva kun joku poikkeis kahville tms. :headwall:
 
Huomenta kaikille!

Juuh, nyt on sitten pakkasta täälläkin ihan riittävästi. Ja toi ihana rannikon tuuli tekee tästä vielä purevamman... Lupasin eilen esikolle että mennään luisteleen tänään, mut enpä tiedä viitsiikö..

Muksu1: meillä on kanssa noin tunnin matka sairaalaan, ja se tuntuu paljolta. Vaikka tiedän että tuolla lapissa on paljon kauheempia matkoja, niin kyllä tämäkin matka pelottaa... Muutenhan mulla ois parin minuutin matka sairaalaan, jos synnytykset olis täällä. Mutta ei niin ei...

Pikku-prinssi: mä en myöskään mennyt varhaisultraan. Mä en oikeestaan ole ikinä sellasissa nähnyt tarpeelliseksi käydä, mutta toki ymmärrän muita jotka haluaa mennä. Mistäköhän täältä sellasta kyselis, aika paskat palvelut täällä päin. Yksityisellä vois ehkä olla...

Kiva lukea muiden synnytystarinoita! Mä muutenkin yleensä kun synnytys lähenee niin tykkään lukea niistä, se on jotain mun valmistautumista koitokseen...

Neila: me asutaan ihan keskustassa, vaikkakin pienessä kaupungissa, täällä on jotain tarjontaa noin harrastusmielessä. Kyllä siltin munkin elämä pyörii nyt varsinkin kotona ollessa lasten ja kodin parissa. Oon kyllä koittanut viedä noita mahdollisimman paljon kaikkiin harrastuksiin, mutta välillä ei vaan jaksa. Itse sitten käyn jumpassa millon kerkiän. Harmittaa vaan se, että mun kavereista suurimmalla osalla ei ole lapsia, ja tunnen kyllä nyt varsinkin kun kolmas tulee, olevan se odd one out (vai mites se nyt kirjotettiin)...

Haikara: tuommonen pelko on varmasti aivan normaalia, ja siellä se pikkunen varmaan kuitenkin on :heart:

Pokermama: voimia sinne :hug:

Mä en ikinä enää tässä vaiheessa muista mitä mun piti vielä sanoa, ja varmaan teidän nimimerkitkin menee välillä sekaisin. Pahoittelen :ashamed:

Lilein + piipiäinen 6+5
 
Huomenta mammat. Eiköhän alkaisi nää pakkaset jo riittämään, vai mitä? Kai se pitää lähteä ostoskeskukseen pyörimään, kun ei viiti kotonakaan koko päivää nököttää ja pakkasta on liikaa mihinkään sortin ulkoiluun.

Neila, mä ottaisin ilomielin vastaan kaikki lumenluonnit ja puiden kantamiset yms. jos vain saisin asua maalla! Mä olen lapsuuteni asunut syrjäisessä kolkassa järven rannalla kera oman hevosen ja koiran. Muuta en kaivannutkaan silloin. Sydän jäi sinne ja haaveena on jonain päivänä päästä pois täältä kaupungista. :)

onko muilla ollut jo mielialan vaihteluita? mä vedin eilen sellaiset itkupotkuraivarit ihan typerästä asiasta etten ollut tuntea itseäni... :eek:

Heikku, mä en tiennyt että vaavi jo niin pienenä tuntee kosketuksen. Meinaatko siis, että esim. mahan paijailu välittyisi kohtuun pikkuiselle jo rv. 8 eteenpäin?
 
Leli82: No kai nää yksinäisyysfiilikset on niitä mielialavaihteluita :D Ihan Täysin tyytyväisiä täällä ollaan tähän asumismuotoonkin....mutta oishan sitä mukava jos joku joskus pistäytys, kaverit vaan alkaa olla aikalailla levittäytyny ympärisuomen. Hevonen mullA tosiaan on, ja miehellä myös ja koiranpentu meille on tulossa tuossa viikolla 13-14 että siinäpä sitä sitte virikettä... :D
 
ONko muuten kellään vielä alkanu tuntua/näkyä minkäänlaista massua? katselin noita alkuraskauskuvia tuolta aiheen pinosta ja siellä joillain tuntu olevan jo kohtalaisen selkeä raskausmassu jos ennen rv 10...täällä ois tänään sitten rv 5 tasan, ja jos tässä vielä 2 viikkoa onnistuis olemaan raskaana niin voisi varata aikaa sinne varhaisultraan....
 

Yhteistyössä