~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Heikku Maitoallergialta kuulostaa.. Meillä oli silloin kun imetin sama asia.. Iho kukki koko ajan.. Koita sibicortisonia? Kun olin juomatta maitoa ja syömästä juusto ja jugurtteja auttoi.. Vieläkin iltaisin todella usein posket on ihan punaiset. Enkä kyllä tiedä mistä johtuu.. Omena on yks ainakin mistä tulee allergiaa ja luulen et ruuat mis on tomaattia kans ei oikein sovi.. :/

puskajussi :heart: :heart:
 
Puskajussi: Ihanaa kun kaikki hyvin!!! :heart:

(.): Ultra takana, huh!! Näin pienen sydämmen sykkivän :heart: :heart: :heart:
Kaikki täällä siis kunnossa ja laskettuaika pysyy 5.10 =)
Olo on todella huojentunut!!!

Tulen illalla lukemaan paremmalla aikaa teidän kuulumisia, nyt juoksemaan ton esikoisen perään :LOL:

Hoikkalori + rusina 7+3 :heart:
 
Heido taas... siivoukset siivottu ja mä oon ihan puhki :( Mä en aio tänään enää tehdä mitään...

Pokermamalle :hug: Toivottavasti on asiat kuitenkin hyvin...

Vitamiineista LadyVitan Mamaa täälläkin vedetään, mut onko niin et se ois tuolta kalliimmasta päästä? Kun 120tbl ja kolme päivässä. Mä varmaan vaihdan sitten kun seuraavaksi apteekissa käyn, kun noihan on noita miehen tuomia...

Heikku: mulla oli kanssa tosi paha närästys viime odotuksen lopulla, ihan hirveee... oikeesti tuntui kun kurkku ois kärventynyt sisältä. Järkkyy, toivottavasti ei enää tuu :| Ja sinuna kyllä varautuisin, että toinen tulee nopsempaa, kyllä se varmaan useemmin pitää paikkaansa..

Mä en nyt olleenkaan enää muista mitä mun piti kommentoida vielä, öööh... no sen kerron, että isosisko paita tuli postissa, kuten myös toi musta tulee isosisko (minkä tilasin, heti sen jälkeen ) :D Pistin kuvan profiiliin meitin kuopuksesta. On muuten hyvälaatuisen tuntuinen paita.

Lilein + piipiäinen 6+3
 
heikku: mulla ainaki kakkosen synnytys oli melkein yhtä "hidas" kuin ykkösenkin. kaikki hoki et menkää jo sinne sairaalaan ku matkaa oli noin 120 km. oltiin sit siellä tosi ajoissa, joskus kahden maissa päivällä. mutta sinänsä oli positiivista olla ajoissa paikalla ku oli armoton helle ja päästiin ulos kävelylle käynnistelemään synnytystä. ei muutako jätskii hakeen =) puol 10 illalla aloin olla tosissaan kipee ja sit pääsinki saliin. tyär synty siitä kolmen tunnin päästä. parempi tollee kuitenki et ei ollu tuskanen automatka...

puskajussi: hienoa!
 
Ihania uutisia puskajussi!! =) Ja onnittelut kaikille muillekin pikku :heart: nähneille :flower:

Täällä ihan kamala flunssa ja kuume jatkuu, mitään ei jaksa :/ Poika parkakin ihmeissään ku ei äiti jaksa mitään tehdä ja kiukuttelee vaan :ashamed:

Ei tässä tällä erää kummepia.

Nipsuliina ja Sintti 7+3

 
puskajussi ihana kuulla, et kaikki on hyvin! :hug:
äsken käytiin ilmoittamassa tyttö eskariin, toivottavasti päästään vieraspaikkakunnalle eskariin, koska näin olisi parempi. 2004 vuosi on kuulemma iso ikäluokka joten yksi ryhmä tulee lisää. koulumatkaa tulee himpun verran yli 21 km :eek: :/ no jospa se siitä.

Mahaa on enemmän nyt nippaillut, muuten ei ole lisää oireita tullut ja toivottavasti ei pahoinvointi tule lisää sillä huomenna olisi tarkoitus lähteä junalla lasten kanssa siskon mökille ja eipä olisi mukavaa junassa matkustella kovin pahoinvoivana :x
Ja todennäköisesti sitte täytyy isosiskolle huomenna kertoa raskaudesta, sillä se huomaa kun olen tupakoimatta. Ei mene enää selittelyt läpi et oisin tupakkalakossa ihan muuten vaan :D
perämaan emäntä rv 4+5
 
Puskajussi ihania uutisia! Tosi hyvä että kaikki on hyvin! Vaikka kyllähän tuollainen pelästyttää, mutta onneks on sitkeä pikkuinen kyydissä! Onnea muillekkin pienen sykkeen nähneille, ihania uutisia kaikki tuollaiset! :heart:

Pokermama toivotaan että se vuoto ei ole mitään vakavaa ja että sullekkin kävis yhtä hyvin kun puskajussille! Itellä kun on ensimmäinen raskaus, niin en voi mitään kokemuksia sanoa, mutta paljon olen lukenut että pieni vuoto alkuraskaudesta on ihan normaalia, jaksuja! :hug:

Täällä on kyllä niin aktiivista porukkaa ettei tää kyl millään meinaa pysyy perässä! te kirjotatte ihan liikaa :p

Tänne ei mitään ihmeellistä, oireet ovat heikentyneet, paitsi viime yönä oli kauhea kipukohtaus, olin ihan varma että nyt menee kesken. Vähän laittaa mietteliääks, kun noi oireet ovat heikentymään päin, no ei auta ootella kun tiistain ultraa. Väsyttää jotenkin tänään, kun muuten olen ollut kauheen energinen, ihan ihmetellyt kun kaikki täällä valittaa väsymystä, no nyt se sit löysi mutkin.

Danuli rv 5+0
 
hei

Mulla on ekaneuvola 16.3 mahd.laskettu aika olis 26.10 nyt olen tosi flunssassa ja saikulla ollaan..voiko flunssan takia saada keskenmenon?? :snotty: ei ole tuntemuksia siitä mutta mietin vaan.. :headwall: Navan kohdalta vähän juimii.. :|
 
... yksi todella hämmästynyt pikkuvitosen odottaja?

Meillä on neljä lasta (kaksoset 2002, pikkutytöt 2006 ja 2008) koeputkihedelmöityksellä sekä pakastusalkionsiirroista. Meille ei ole annettu mitään toivoa saada lapsia ilman lääketieteellistä apua. Minulla on endometrioosi ja isännän simpat on astetta filosofisempaa porukkaa :)

Eilen tein viime marraskuun hoidosta jääneen testin ihan ohimennen ja siinä oli kaksi viivaa. Mulla on ollut aamuöisin rytmihäiriöitä mikä mulla on raskausoire. Siitä lähtien olen ollut aivan sekaisin. Voinko saada sittenkin pikkuvitosen? Ja ihan luomuna? Sikäli tilanne on mielenkiintoinen että viimeisen epäonnistuneen hoidon jälkeen laitoin hanskat naulaan enkä ole edes merkinnyt kuukautisiani kalenteriin. Ole käynyt yrittäjäkursseilla, liiketoimintasuunnitelmani valmistui tiistaina, starttirahaneuvottelut olisi kahden viikon kuluttua!!! Elämä osaa yllättää. :)

Tilasin ultran kahden viikon päähän klinikalle. Silloin pitäisi arvioni mukaan näkyä onko vauveli masussa. Sykkeestä ei ole tuolloin vielä varmuutta. Arvioni mukaan vauva syntyisi 25.10. Jos kaikki siis menee hyvin. Kauhistuttaa olla ensimmäistä kertaa raskaana ihan ilman tukihormooneja. Toivon, että elimistöni osaa hommansa!

Luen pinoa taaksepäin kunhan tokenen tästä shokista!

Ihmeitä tapahtuu!

Noora n. 4+1 (33 v, 5. lapsi, TAYS)
 
Täällä ei vieläkään mitään oireita.. :eek:
No parempi sekin kuin kauhean huono-olo, mikä ollut joka raskaudessa alusta loppuun. :x

Galluppiin Kaksi ammattia minulta löytyy, metsäkoneenkuljettaja ja yhdistelmäajoneuvonkuljettaja (kansankielellä rekkakuski :D ) Metässä enimmäkseen olen ollut ja välillä tien päällä. Nyt äitiyslomalla.
 
Moikka!

Tulin päivittämän tilannetta nyt viimeisen kerran..

Eli viime viikolla lääkäri oli lähes satavarma että alkio on kuollut, mutta koska oli pieni mahdollisuus että olisikin hiukan myöhemmillä viikoilla (ultrassa näkynyt sikiöpussi oli vastasi viikkoja 5+, ultrattiin 6+4), niin päätettiin odotella viikko ja seurata hcg:ta.

Viikko sitten torstaina hcg oli sen 5500, perjantaina 5700 (alakanttinen, mutta ei välttämättä tarkoita vielä mitään, kun mittausten välillä oli alle 20 tuntia), mutta tänään aamulla otettu arvo oli taas 5500. Eli ei ole mitään toivoa enää meillä että olisikin myöhemmin hedelmöittyneestä kyse :(

Eli nyt vain odotellaan että päästäisiin uuteen kiertoon, todennäköisesti menee huhtikuun puolelle tai pidemmällekin (vuodon määrä vaihtelee, muttei ole vielä edes kuukautisten tyyppistä, mutta koska hcg laskee spontaanisti, niin ei tyhjennetä ). Mutta että katsellaan, ehkä me saadaan sitten se oma nyytti 2011 :)

Jaksuja kaikille!

Kätsy
 
Suuren suuret pahoittelu Kätsylle tapahtuneesta! Voimia tuleviin päiviin.

Mintukas, kyllähän meidän Taimi on syntynyt toukokuussa -08! Täällä sitä taas kimpassa vartoillaan :) Pikkuisen pitää vielä olla varpaillaan ja toivoa parasta. Mitkä viikot sulla on nyt? Onnea matkaan!

Noora

 
No ihan samoissa mennään sitten Mintukas! Ootko jo kauan tiennyt olevasi raskaana? Mie sain tällä kertaa viikon "ilmatteeksi" kun yleensä hoidon jälkeen olen herkillä testeillä plussannut jo 3+1 :) Nyt jäi tuo karsea piinaviikko kärsimättä. Siksi mulla tuo 4+1 tuntuu paljolta. Lohduttiko?

N
 
Mä plussasin ystävänpäivänä :heart: Haalea plussa tuli, herkällä testasin. Tänään oisin odottanut menkkoja viimestään, kai sitä pitää vielä kerran testata :D Onhan tässä nyt 5 päivää elelty onnellisesti raskaana, mutta kauheesti pelottaa km. Varhaisultraankin vielä kolme viikkoa aikaa! Tai siis en ole vielä varannut, mutta kai sitä voisin huomenna varata. Onnea sulle nordenskjold, vai sanonko Noora! =) Tosi upeeta, että luomuplussakin tuli :heart:
 
Puskajussilta ihania uutisia , onnea, kuten myös luomuyllärille Nordenskjoldille =)

Ammatti galluppiin kaksi uutta ammattia, kiviseppä ja lasimuotoilija.

Väsymys se vaan tahtoo voittaa ja sitten tyhmä kun unohtaa juoda ja syödä tarpeeksi, voisko löytyä aika läheltä helpotus onehkoon oloon... Varsinkin toi veden juonti on kyllä ihan illan varassa ja sitten saa pissillä juosta myöhään yöhön. Muuten olo ihan ok ja jopa töihinkin tänään selvisin :)

Onnea uusille tulokkaille!

sannri ja tasan 7
 
Hei!!

Voi puskajussi ihanaa!!! Tuli niin hyvä mieli kun luin sun uutiset =) :heart:

Pokermama
: Toivotaan että kaikki menee hyvin!!!

Kätsy:
Jaksamista teille!!! :hug:

Ella-83
: Mulla ainakin on suu (sisältä) ollut kokoajan tosi kuiva tän raskauden aikana. Mulla tuli myös verta nenästä ennen kuin plussasin ja nyt sitä on aina välistä tullut (normaalisti mulla ei tule). Nenä verenvuoto ja suun kuivuminen johtuu siitä kun alkuraskauden oireena voi olla limaklvojen kuivuus...

Ihanaa kun tänne tulee tätä tekstiä nopealla tahdilla!!! :LOL:

Ammatista: Mä olen terkkari-saikkari mut työskentelen nyt aikuisten terkkarina...

Tervetuloa uusille!!!!

Kultasiipi + Pikkuruinen 6+6
 
Kätsy :hug: Toivotaan että kohta se vauva olisi siellä mahassa :heart:

Tervetuloa kaikki! :heart:

Suun kuivumisesta.. Mulla on ainakin kauhea jano koko ajan.. Nyt ei enään niin paha kun ihan alussa oli..

Nyt ei oikeestaan ole mitään ihmeempiä raskausoireita ollut.. Nälkää vaan :)

Kakkosen synnytys
Mulla ainakin kavereita joilla kakkonen on ollut hitaampi synnytys kuin eka.. Eli ei se pakosti ole nopee vaikka olisikin toka :LOL:

Nukkumaan jo nyt :) ZZzzzZZ

Pikku prinssi 5+5
 
Joku oli närästyksestä kirjoittanu Mullakin oli kauhea närästys esikoisesta. synnytyksessäkin jouduin rennietä ottaa.. Öisin nukahti rennie suuhun ja aina yöllä kun kävi vessassa joutu rennien ottaa.. Sitku se ei todellakaan aina edes auttanut :( Mua on aina närästäny jonkun verran mutta sillon se oli kyllä ihan joka päiväistä! Nyt on pientä närästystä ollut mutta ilman rennietä pärjätty...
 
ompas taas tullut tekstiä:) kaikkia en muista mitä olette kirjoitelleet..mutta pitää vielä lukea uudestaan:)tervetuloa uusille:)

synnytyksestä on puhuttu: tuleva synnytys pelottaa/jännittää,koska kolmas oli niin nopea..niin pelottaa kuinka nopea tämä on:)

puskajussille onnea,ihana kuulla hyviä uutisia:)

suun kuivumisesta ollut puhetta,kuivuu koko ajan melkein jano.

väsymys jatkuu,parin tunnin välein on syötävä jotain tai heikko olo tulee.viime yönäkin nukkuin 9 tuntia mikä on harvinaista niin ei millään olisi jaksanut nousta mutta pakko kun kolme pientä pirpanaa herättelee äitiä:D

jos sitä alkaisi lukeen näitä sivuja uusiksi kun ei ole kaikkia kerennyt ajatuksella lukea läpi ja sitten siirtyisi tv:n ääreen nauttiin hiljaisuudesta:)

bakukaa 6+1

 
vähän omaa napaa: huomenna eka neuvola, jännittäää :xmas:
pahoinvointi on laajentunut aaaaivan kokopäiväiseksi, nyt illalla myöhäänkin tekee pahaa.
ja ihan hirveä väsymys melkein koko ajan. mitkään unet ei tunnu riittävän.

lauantaina meen miehen kanssa viettämään kihlapäivää hotelliin (poikaa tulee mummo ja vaari hoitamaan), syömään hyvin ja sit ehkä yhdelle keikalle jos jaksetaan (tai leffaan). tätä viikonloppuu on jo hiukan aikaa ooteltu.

onpas puskajussilla ollut hurjat päivät, ihanaa kuulla että kumminkin kaikki on kunnossa!
 
Ihanaa puskajussi! :flower: Kiva kuulla positiivisia uutisia!

Tervetuloa myös uusille! :wave:

Minä tuossa kävelin peilin ohi ja jäin ihmettelemään pientä vatsan kumpua. Mies sitten katseli kun siinä peilistä tiirailin ja kysyin vähän hämmentyneenä, että eikai mulla jo maha näy? Ja näin rakas ukkoni vastasi: "Johan tuo on pömpöttänyt joulusta asti!" :LOL: Juu, turvotustahan se on, eikä paino ole onneksi vielä noussut vaikka onkin tullut syöpöteltyä. Mä olen ihan normaalipainoinen, joten ei se painonnousu mikään maailman loppu ole, mutta täytyy sanoa että hieman vähemmän saisi tulla kuin kuopuksen kanssa! Tuli silloin nimittäin 16kg ja oli siinä sitten tiputtaminen! :snotty:

noonie: Me kanssa kaivattaisiin vähän omaa aikaa miehen kanssa! Ehkei ihan hotelliin lähdetä, mutta oli suunnitteilla että muksut menisi tässä joku viikonloppu yöksi mummolaan ja tehtäisiin jotain ihanaa mausteista ruokaa ja vuokrattaisiin leffoja. :D

Nyt menen katsomaan Marttiinan synnytystä (mutten myönnä sitä kenellekään... :whistle: )

BJ, muksut ja Ötti 6+6
 

Yhteistyössä