~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Olipas tullut paljon kirjoitusta :LOL:

Uusille jälleen kerran tervetuloa :flower:

Ammatti Pph olen tällä hetkellä.

Vitamiini Syon raskausajan monivitamiinia multitabs. Aloitin maanantaina syömään.

Edellinen synnytys Mä olin sairaalassa kyllä ihan ajoissa ja koko ajan toitotti kätilökin että ei se noilla supistuksilla synny kun supisteli niin harvoin mutta sitten kun tehtiin sisä tutkimus olin joku 4 cm aukia ja lapsivedet meni. Kävelin synnytys saliin ja olinki jo 9 cm auki.. Kätilö meinas että en saa puudutusta, mutta onneks lääkäri kävi siinä ja sanoi että saan spinaalin. Sit kestiki kyllä hetken että alkoi edes ponnistuttaa.. Puudutuskin kerkes ennen sitä jo loppua! Mulla tuli koko ajan supistuksia 5-10 min välein ja oli tosi lyhyitä supistuksia.. Lyhyitä mutta perkeleen kipeitä! Viimeisen 10 min aikana kun ponnistin niin niitä tuli useampi :) Ei ole sen enempää kammoa synnytykseen mutta aijon pysyä kovana että saan sen puudutuksen!!!

Graavilohi Söin esikoista odottaessa lohta.. En mitään järkyttäviä määriä mutta muutaman kerran kyllä esim jouluna :)

Nyt vähän siivoilemaan ja lepohetki :)

Pikku prinssi rv 5+5
 
Onnittelut kaikille uusille plussauksesta :flower:

Ebba-Ilona: :hug: Olen todella pahoillani...

Kylläpäs kesti lukea sivut läpi, aika tahti meillä kirjoitella ;)

synnytyksestä: kokemusta ei ole mutta jännitän sitä jo.. Katsoin juuri maanantaina(?) imukuppisynnytystä Sairaalan jaksossa, jossa sitten päädyttiin lopuksi leikkaussaliin.. Jäi vaan mieleen sen naisparan vaikerrus kun imukuppia laitettiin paikalleen ja hän tärisevin käsin piti happinaamarista kiinni... |O Olispa edes näytetty lopputulos kun saa vauvan rinnalleen, mutta ei..

ammatista:Olen sihteerinä rakennusalalla, ainoa nainen meidän toimistossa tällä hetkellä. Mielenkiinnolla odotan reaktioita, kun tästä raskaudesta uskallan puhua! :D

Mulla on tänään neuvola! On sitä odotettukin! Enemmän kyllä vielä odotan sitä enimmäistä ultraa...

oireista:Olin jo vähän huolissani, kun väsymys ja yökötys väheni viime viikolla. Noh, väsymys palasi kuvioihin, vasta n. 10 h yöunet tuntuu riittävältä. Rinnat ovat olleet supersuper-arat mutta sekin on vähän lieventynyt..

Voi vitsit kun aika nyt rientäisi tonne jonnekin huhtikuun puolella ja oltaisiin jo selvemmillä vesillä! Haluaisin jo tuntea vatsan kasvun ja ostella pienellä tavaroita :heart:

Kun tämä raskaus on jo ollut kohta kolme viikkoa koko ajan mielssä, en voi muutakuin ihmetellä miten kälyni ja veljeni selvisi keskenmenosta viikolla 23+..

:'(
Jo nyt se tuntuisi järjettömältä surulta, saatikaan kun on jo tuntenut ensimmäiset liikkeet..


onko joku joutunut jo luopumaan jostain harrastuksestaan? onko muita ratsastajia?

Hyviä vointeja kaikille!

Tuike81 + mahakääpiö 7+6
 
oliko se heikku sulla, se yöllä kirkuva lapsi?
Siihen nyt nopsaan vaan kommentoin, että mä sulkisin nyt ensin kaikki allergiat pois. oliko teille sanottu ettei olis maitoallergiaa? Kokeilisin itse vielä, että minkälainen vaikutus maidottomalla dieetillä on. Sitten on vehnä, kananmuna jne.

no, mä en nyt muista kenellä se kirkuva lapsi oli, mut joka tapauksessa :)

Itsellä siis esikoinen ollut vaikeasti allerginen, joten kokemusta siltä saralta löytyy.
Kuopuksen raskauden ajan söin muuten maitohappobakteereja ja kalaöljykapseleita ja hänellä ei oo allergioita. Ja noita popsin myös nyt B)
 
Zeena joo mulla on se kirkuva lapsi :LOL: Päivisin todella iloinen tapaus,vaikkakin extreme-vaatija!Heti jos ei mene asiat mielen mukaan niin rupeaa hakkaamaan päätä lattiaan seiniin,sängynkulmaan,kaappeihin ym..eli temperamenttia löytyy ja se juuri näkyy varsinkin noissa öissä |O Kun jos antais huutaa(mitä en tee) niin huutais varmaan tuntikausia.

Me ollaan oltu Helsingin allergiasairaalassa testeissä jossa tutkittiin maitoa..ja sitten oli ne prick-testit myös,mutta mitään ei löytynyt.Ainakaan silloin,mutta tyttö oli joku pari kolmi kuinen silloin.Olen kuiteski huomannu että tytöllä tulee maitoa ja esim.maissi tai riisivelliä syödessä punaisia laikkuja kehoon. Ja naamaan tuli jo viikkoja sitten sellanen ihmeellinen polttojälki ikäänkuin joka ei oo lähteny rasvaamalla(ihan vauvojen omaa kevyttä hoitovoidetta käytetty,ei sinkkiä koska ei suositella noihin)-mutta ei oo siis hävinny siitä.Muutamana iltana posket myöskin olleet tummanpunaiset,aivan symmetriset pallot siis kasvoilla poskien kohdalla jotka pysyvät siinä sitten koko päivän :| Asiasta puhuin 9kk neuvolassa neuvolalääkärille,mutta se sanoi että älä huoli,nää on tällasia ohimeneviä..just just..jos me ollaan jo pari kolme kuisena oltu siellä niin mikä on hänen mielestään "ohimenevää".. :whistle: . Myöskin viimeviikolla sain tytölle lääkäriajan ja et ikinä arvaa mitä se mulle sanoi...Juu,että syökää vähemmän porkkanaa kun tytöllä on niin oranssi iho..No minä siihen että eipä tuo tyttö nyt oo syöny porkkanaa herra ties millon,että jos repäset ekaks siitä.!Ja sanoi myöskin,että no nää on tällasia vaan,jotkut lapset ei nuku.Okei,mutta onko tervettä ensinnäkin että mun lapsi nukkuu yössä 4 tuntia kysyn vaan.Ei siinä aivot sun muut kehity kunnolla jos ei lapsi unta saa.Ja kun päikkäritkin on ehkä tunnin mittasia jos saan vaan hänet edes nukkumaan..

No ens viikolla on se mun neuvola 22päivä ja 23 päivä sitten tytön..josko TAAS vaikka molempina päivinä ottais kissan pöydälle siellä.. |O
 
Nyt on sitten ensimmäinen mieliteko saapunut, täytetyt patongit :p Eilen tosiaan ostin pienen Subin ja nyt tänään oli pakko jäljitellä itse ja paistoin uunissa patonkia, laitoin väliin aamupala-juustoa, jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia ja majoneesia! Löysin kaupasta munatonta majoneesia, lienee siis turvallista syödä. Se oli kaikenlisäksi KEVYTmajoa :D
 
Ainiin jotain ihanaakin tähän päivään! :heart: Musta tulee sunnuntaina 21 päivä kummitäti ihanalle pikku RiNtReSsAlLe ! :heart: Tilasin puhelimitse tossa vähän aikaa sitten sellasen nalle-rusetti valokuva-albumin kaiverruksella,tai siis tietenkin kaiverruksella,höhöö,hyvä mä :LOL:
Pääsee taas näkee ihan pikkusta,varmaan rupeen hormonipöllyissäni vollaamaan siellä hänen pienuudelleen mut ei maha mittään :D
Ainiin ja arvatkaa mille meinasin tirauttaa äskön kyyneleet! Kävin Sunnuntai-leivontasarjan nettisivuilla ja luin sen jutun että "Sunnuntai jauhot ovat saaneet uudet vaatteet,tunnistat tutun merkin sydämestä ja bla bla bla..Siis sille mä meinasin äskön pillittää kun musta oli niin kiva että jauhot sai uudet vaatteet.Ei hyvää päivää,älkää pliis ajatelko että mulla ei oo kaikki kupit kaapissa,en vaan tiiä mistä toi tuli.

Nyt lähen leipoo korvapuusteja niillä Sunnuntai-jauhoilla.. :ashamed:
 
Hitto mua ny jäi vaivaamaan toi et saako metukkaa syyä vaiko ei :/ !! Tuolla jääkaapissa se avonainen paketti koko ajan huutelee mua :p ..tekee iha hirveesti mieli napsia iha pelkästäänki niitä ku nii ihanan suolasia :p ! mut empä taijja uskaltaa :ashamed:
Nii ja tietenki samalai ku esikoisen raskauvvessa KOKO ajan tekee mieli Batterya..eikä tietenkään SITÄKÄÄN saa juua! höh!
heh..mies heti ku oli esikoine syntyny kävi ostaan mulle ison pullon batteryä!!

Vitskuista ..määki nappailen nuita raskausajan monivitamiineja..heti plussan tehtyä juoksin syömään ensimmäisen :D !

Onnea uusille plussanneille :flower: .. vielä kerkee muutama mukaan lokakuisiin..miettikää kohta tuonne tulee jo marraskuisten pino :heart: !!

Kauhee nälkä vaikka vasta söin... joo mut poika nukkuu ni taijjan ittekki käyä makuu asentoon hetkeks |O

j-22 ja pikku2 7+4 :heart:
 
Heippa kanssasisaret
Tulin just polilta, jossa mut tutkittiin ja ultrattiin tuon verenvuodon takia.
Näin sitten siinä monitorissa pienen sydämmen sykkivän vinhaa tahtia ja lääkäri totesi kohdunkaulan olevan tiukasti kiinni ja oikean mittainen. Rusehtavaa vuotoa oli vielä näkyvissä, mutta kaikki muuten ookoo :heart: :heart:
Hän näki kyllä vuotokohdan, muttei osannut sanoa syytä sille..
Nyt kyllä pistää nöyräksi ja eipä auta muuta, kuin ottaa päivä kerrallaan :saint:

:wave: Puskajussi ja Onni 7+1 :heart:
 
heikku; ne prickit ei näytä oikeesti mitään. Meillä ei niistä noussu mikään vaikka tyttö ei oystyny syömään mitään...Ainoo millä ruoka-aineallergian saa selville on välttämis-altistuskoe. Eli olette sen 1-2 viikkoa ilman maitoa ja sitten aloitatte jälleen.
Mutt noi sun kertomat iho-oireet kuulostaa sen verran tutuille, että kyllä mä veikkaisin, että jotain allergiaa on. Eikös niissä maissi- ja riisivelleissä oo korvikepohja? Ja maissikin voi allergioida paljon, meillä ei sopinu sekään. Luulis, että siellä allergiasairaalassa tiedettäis kaikkee...Kukahan siellä teillä päin olis hyvä yksityinen allergialääkäri?
 
MOI, mitkä määrät juttua ja uusia tulijoita, ihanaa!! :heart: Lista päivitetty!

Viikon on kestäny tää flunssatauti nytten ja tänään oli oikeestaan ekan kerran virtaa sen verran et jaksoin imuroida ja pyykätä. Mahtavaa kun on siistiä, paranee vaan omakin olotila heti! Oon tainnu sittenkin äidiltäni jotain geeniä periä. :D

Eilen illalla oli viel niin kaameen flunssanen ja ykäolo mut nukuin tosi hyvin pitkästä aikaa yön yli 10 tuntia ku mies piti aamun vapaata töistä ja hoivas neitiä. Luksusta!

Aiheisiin sitten;

Meetvurstia oon kyllä syönyt esikoisen aikana ja nytkin ihan normaalisti? Meillä on kyllä yleensä peruskinkkua mut joskus ostetaan meetuakin. Kotimaista aina.

Graavia voi käsittääkseni syödä pieniä määriä jos se on tuoretta tiskiltä/ite tehtyä eikä mitään tyhjiöpakattua. Tämä kyllä vaan mun käsitys asiasta.

Gallup, mä oon siis '06 ylioppilas ja sen jälkeen ollu töissä kaupanalalla ja neuvolassa puoli vuotta työharjottelussa. Nyt viimeset 2 v kotona :) Unelma-ammatti on terveydenhoitaja ja AMK:iin pitäis ottaa sit suunta seuraavaksi... Nyt on tosin alkanu houkuttaa psykologian/sosiologian opinnot yliopistossa kun siellä olis niin helppoo olla ohella kotona, kävis vaan tentit tekasemassa. Vapaata opiskelua.

Synnytys, joo... Ei ollu pikasynnytys mulla. 18 tuntia avautumista ja 2 tuntia ponnistusta. Ei epiduraalia ja viimeisten tuntien kivut olikin sit sitä luokkaa. Pelkopolille oon pyytäny jo lähetteen ja ihanasti mun terkkari jaksokin jo ekalla käynnillä kuunnella noita traumakokemuksia, jäi tosi hyvä mieli. Lisäksi mulle tulee rv 36 se synnytystapa-arvio ja ylimääräinen lantion ultraus ku oon alle 155cm pitkä.

puskajussi, IHANAA et kuulit :heart: äänet!! Mahtavaa!

ja heikulle vielä et kyllä kuulostaa musta ihan allergiaoireilta. En osaa oikein muuta sanoa kun meillä ei oo allergiat piinannu, mutta kyllä lisätestejä vaatisin jos on noin selkeitä iho-oireita. :attn:

Siirtyös kerhopuolelle laittaa vähän kuvia nyt...

mama-L & Salme-pikku 7+5
 
Puskajussi, mahtavaa! :heart: =)

Heikku. Mun maitoallerginen tyttöni reagoi nimenomaan kuvailemallasi ihottumalla. Poskissa on kirkuvan punaiset laikut. Ja meillä oireet oli todella epämääräisiä, tuli ja meni eikä niihin saanut mitään tolkkua ennen kuin maito jäi KOKONAAN pois. Allergiatestithän ei ole luotettavia kovin pienillä. Että voisiko joku sittenkin aiheuttaa allergiaa, vaikka testit on aikaisemmin ollut negatiivisia?
 
Onnea puskajussi! Ihanaa että kaikki oli hyvin =)

Varasin varhaisultraan ajan, se olis vajaan 1½ viikon päästä viikoilla 7+0, kunpa nyt jaksais ees sinne asti, koko ajan takaraivossa kuitenkin pelko joulukuussa tapahtuneesta km:stä :/

Stemia ja töppiäinen 5+2
 
Pokermama, mulla oli esikoisesta pientä vuotoa alkuraskaudessa muutaman viikon ajan ja hyvin meni raskaus. Säikähdin kyllä, koska ekalla kerralla vuoto oli punaista, myöhemmin rusehtavaa. Minulle sanottiin, että pieni vuoto on tavallista.

Huh, kun on paha olo ollut, oksensinkin aamulla ja töissä oli lähellä. Täytyykin ottaa nuo rannekkeet ostoslistalle. Mikään ruoka ei maistu, ainut, mitä tekee jossain määrin mieli, niin viiliä. Viimeksi oli helpompaa, koska olin alkuraskaudessa kesälomalla eikä vielä lastakaan hoidettavana. Saattoi ottaa rennosti.

Synnytys oli viimeksi kestoltaan 12,5 tuntia, sain kaksi kertaa epiduraalin mutta se ei enää ponnistusvaiheessa vaikuttanut. Kipu oli niin kovaa etten pystynyt keskittymään ponnistamiseen. Lääkäri seisoi jo vieressä imukupin kanssa, mutta onneksi sitten kätilö keksi suihkuttaa sitä ompelemisessa käytettävää puudutetta, mikä auttoi sen verran, että sain voimia viimeisiin ponnistuksiin. Nyt pohdin, olisiko spinaali parempi, jos synnytyksestä on odotettavissa nopeampaa. Kysyn varmaankin h-hetken tullessa kätilön mielipiteen siitä, kumpi kannattaa ottaa.
 
Zeena + muut aiheeseen kantaa ottaneet! Kiitos mieleipiteistänne! Mä aion nyt sitten alottaa ton maidottoman ruokavalion.Kertokaa mitä esim.teillä sai tai saa syödä missä VARMASTI ei ole maitoa..koska maitoahan voi olla siis mitä ihmeellisimmissä ruoissa mistä vältsyyn ei tiiä edes. :whistle:
 
Voi miten ihana kuulla hyviä uutisia puskajussi :heart: :heart: :heart: :wave:

Täällä tosiaan on aktiivista porukkaa kirjoittelemassa, ei meinaa perässä pysyä =)
Eilinen päivä meni omalta osalta nukkuen ja huonoa oloa potemalla...Eikä tuo tänäänkään paljon sen kummemmin ole mennyt :x En ole oksentanut, mutta sellainen "krapula olo" päällä kokoajan, söi tai ei. Mikään ruoka ei oikein maistu, eikä mitään tee mieli...Syödä kuitenkin täytyy muuten olo vaan huononee. Nukkua voisin vaikka miten...Eilenkin tuli nukuttua päikkärit ja sitten nukahdin miehen kainaloon sohvalle joskus yhdeksän aikoihin illalla :LOL: Heräsin sitten katsomaan Suomen peliä siitä ja mentiin nukkumaan puoliltaöin. Aamulla heräsin ysiltä ja nyt jo nukuin sellaiset tunnin päikkärit....Tämä tietysti onnistuu hyvin, kun en ole töissä :whistle: Miten voi olla näin väsynyt????!!!!! Oireet muutoin edelleen samat ja lisäksi huonomuistisuutta sekä muuta sekoilua :LOL: Ja nyt muuten sellainen vähän intiimimpi kysymys teille eli onko teillä muilla "kostea olo"?????? ;) Itse joudun aina tarkastamaan, että karkaako pissat pöksyyn, mutta ei kuitenkaan :ashamed:

Paljon myötätuulta ja lempeitä energioita kaikille :wave: :heart: :heart: :heart: :wave:
 
Mä en kerkii teijän perässä yhtään kun on niin aktiivista porukkaa :wave: Hyvä hän se tietty on.

Gallupeihin: Possupiikkiä en ota.Meidän perheestä ei kukaan ota.
Oireista:Juu,tissit on kipeet ja tuntuu että on kasvaneet B) Hieman on ällötysolo ajoittain ja kahvi ei oikeen maistu niinku ei viime raskaudestakaan. Maha on turvoksissa. Ja viluttaa ja väsyttää ihan sikana!!

Hahaa,sain kuin sainkin soitettua neuvola-ajan ja se olisi sitten ensi tiistaina.Jänskää!!

Onnea muuten kaikille jotka ovat jo kuulleet sykkeen,toivottavasti ite myös pian.

Ja voima :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.

Mä unohdin ilmoittaa ikäni elikkä olen 26v. Ja tyttäremme on 3v3kk.

7+3
 
Synnytyksestä,mä olin päivystyksessä käymässä bartholinin rauhasen takia niin siellä mulla meni vedet 20.04 klo 19.45,siirryin siitä osastolle kun viikkoja oli sit sen 40+1.Onneks olin oikeessa sairaalassakin!Siinä sitten illan mittaan,ja nyt oikeesti naurattaa mutta muistan kun hoitaja kanto mulle vuoronperään särkylääkettä sen barholinin rauhasen kipujen takia ja Gavisconia närästyksen takia.Mulla oli sillon vielä ihan lepposa meininki mutta närästys tosiaan vaivas mua loppuraskaudessa niin pahasti ettei tosikaan,siis mikään närästyslääke mikä markkinoilla oli vaan mitä sai ilm.reseptiä ei tehonu,siks toi Gaviscon naurattaa kun vedin sitä siellä hulluna eikä auttanu,ei. :D
Kuumetta mulla oli 39,5 ja pulssi 115 ja olin tipassa.Kuume rupes laskemaan heti synnytyksen jälkeen.Liekkö sillä tekemistä synnytyksen alkamisen ja mun kuumeen kanssa että lapsivesi olikin sitten vihreä puuro :/ Sain sitte epiduraalin klo02.00 yöllä ja sain lisäannoksia siitä 2 kertaa vielä,jotta yön jaksoin jotenkin olla.Ponnistusvaihe alkoi siis seuraavana aamuna 21.04 klo 9.30,siitä 22 min ponnistamista ja tyttö oli maailmassa.Mulla ei kyllä silti jäänyt mitään traumoja ym.Päällimmäiseks mä muistan vaan kun siellä oli jotenkin niin ihana tunnelma,hoitaja himmensi valotkin ihan hämäräks ja katteltiin telkkaria siellä hämärässä vaan miehen kanssa ja syötiin hedelmiä ja karkkia :D Ja juteltiin et kohta meil on oikeesti täs pieni nyytti sylissä..ei sitä osannu kuvitellakaan oikeen.Ja oli niiiiin jännittyny olo ettei oikeen malttanu nukkuakaan kun odotti niin innolla sitä vauvaa. :heart:

Ainut mikä ehkä mietityttää on se,että nyt meiltä on matkaa sairaalaan noin tunnin verran.viime vuonna oli sen 15 minuuttia..että kuinka nopeasti toissynnyttäjän pitää oikeen varautua lähtemään jos uskominen on siis siihen että kakkonen tulee nopeammin kun eka lapsi ym ym..??
 
onnea uusille plussanneille ja tsemppiä Pokermamalle :flower: Koita kuitenki ottaa rennosti, jos ei vuoto lisäänny ja kipuja tuu niin oo vaan ihan rauhassa ja soittele vaikka sinne neuvolaan :flower:

Vitamiineista, Mä oon plussasta asti syöny noita Ladyvitan Mamaa, kun en kaupasta muutakaan löytäny.

Galluppia, Ammatiltani oon lähihoitaja ja lasten ja nuorten parissa oon töitä tehny =)

Se varhaisultra mullahan oli tiistaina kun rv 6+2 ja sillon syke näkyi meillä. Siihen hintaan nähden olettaisin kyllä laitteenki olevan aika hyvä :eek: Hintaa pärähti nimittäin 185 euroo.. Viel en oo saanu kelakorvausta, saako siitä edes?

Jaksamisia mammoille! :flower:

:flower: Murmu ja Muru 6+4
 

Yhteistyössä