~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Lilein: :hug: sinne, toivotaan että kaikki on vuodosta huolimatta hyvin. Miten yö meni, onko helpottanut yhtään? *toivoo*.

Täällä ei oireita edelleenkään, tänään ois rv 5+1 ja kovasti meinaa pelottaa, varhaisultraa odotellaan...meillä sen sais jo varattua, mutta vielä en uskalla sitäkään tehdä..jos tässä viikon tai kaksi odottelis ennen kun alkaa ees varailemaan.
 
Angel08, ystäväni puhui, että niitä digitaalisia testejä on kahta eri plaatua. Semmoinen jossa lukee vain rastaana tai ei :) sekä semmoinen missä lukee ne viikotkin. Viime yönä tilasin mammaksi.fi-sivulta semmoisen mikä näyttää viikotkin. 14 euroa maksoi tsipale :)
Johan oli sullakin touhua synnytyksen jälkimainigeissa, hyi olkoon. En ole tuollaisestakaan ennen kuullut. Onneksi kaikki päättyi hyvin!

Haylina, taidan minäkin kokeilla tuollaisia. Olen ollut kahdessa raskaudessa tiputuksessa pahoivoinnin takia. Nyt ei vasta kun kuvota ja yölläkin pitää syödä. Saa nähdä kuinka käy. Kilpirauhasoireet alkaa olla sitä luokkaa että heti alkuviikosta on mentävä testeihin. Sydän vetää chachachaata, kädet tärisee ja olo on hutera. Edellisessä raskaudessa en tarvinnut lääkitystä ja toivottavasti nytkin olisi vähän parempi. Mulla kilpirauhasen liikatoiminta on alkuraskauden oire ja saa mut ihan petipotilaaksi. Saa nähdä kuinka kotiäitiys istuu tähän kuvioon ?!?

Äitiä huudetaan aika lailla selän takana, pakko mennä,

Noora 5+2
 
Lilein: Toivotaan, että kaikki on hyvin. Mulla tuhrutteli myös ennen oletettuja menkkoja, mutta sit se vaan loppui. Ehkä sulla on mankka-ajankohta? Joillakinhan tuhruttelee tuollatavalla..

Minä olin koko yön varhaisultrassa :LOL: Se lääkäri ei suostunut millään näyttämään mulle näyttöä eikä sydänääniä. Uskotteli vaan, että raskaana oot. Sitten mun piti mennä uudestaan sinne seuraavana päivänä ja olin vaikka kuinka kauan siellä. Mietin siinä, että kuinkahan paljon tämäkin lysti tulee maksamaan ja sitten se ei maksanutkaan mitään :LOL:

Huomaako, että odotan kauhulla sitä ultraa.. :ashamed: 3 yötä vielä...

Mulla on alkanut jokapäiväinen ruokahaluttomuus/pahaolo. Väsyttääkin ihan hulluna!!

Haikara 6+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Huomenta Kaikille !

Mama-L, toki saat laittaa listaan ikää 28v ja synnärinä Tyks =)
Taaperox: Kiitos, Kiitos! Mistä sinä minut pongasit? =) On tää kyl aika huikeeta !!

Meillä oli eilen hyvän ystävän polttarit ja voin kertoa että aika raskaat juhlat!!
Kuitenkaan reilu vrk aikaa ku olin tehny raskaustestin, seinään lopetin tupakoinnin + sit toi alkomahooli! Ei tehny yhtään tiukkaa, kerta tätä raskautta en mistään hinnasta vaihtais pois mut kyllähän se on hyvien ystävien kännäämistä, "paskan jauhantaa" kauhia selevistä päin katella ;) Tulin hyvissä ajoin ennen 11 kotiin.. Meidän pikkanen on siskolla hoidossa ja soittelivat just et kaik menny hyvin. En tiedä vaan millon saan lapseni kotiin, ku he asuu "maalla" ja yön aikana tullu n. 20cm lunta eikä ne pääse kotoo lähtee ennen ku lumiaura käyny !! No me iskän kans sitte laatuillaan täällä :heart:

Mulla jatkuu menkkamaiset olot alavatsassa, juilintaa ja vihlontaa! Pientä ällötys/ellostustakin jo havaittu =( Esikoisesta, ku ei ollu kummosempia oireita koko raskausaikana!

ClearBlue Digitestistä: Kuinka moni käyttäny sitä testii? Voisitteko kertoo, että onko tää just se testi jonka pitäis näyttää ne viikot kui pitkällä raskaus on? Mä tein sen testin kp 36 ja siinä luki vaan että RASKAANA ei siis mitään viikkoja! Mulle sillä hetkellä riitti tuo vastaus täysin ja vasta jälkeenpäin (testin jo roskiin heitettyäni) tajusin et miks siinä ei muuten ollu niitä viikkoja? Menkkojen mukaan mun pitäs tänään olla 5+1.
Selventäkää mulle, miks se ei viikkoja näyttäny? Kiitoos =)

Sitte täällä on kerrottu synnytystarinoita, jospa ite kertoisin lyhkäisesti omani!

Mentiin viikoilla 41+5, yliaikaiskontrolliin ja sieltä vaadin käynnistystä (olisivat vielä vlopuksi laittaneet kotiin) koska en ollut tuntenut siihen mennessä ainuttakaa supistusta, missään kohtaa raskautta! No lääkäri vastahakoisesti passitti mut osastolle ja sain kohdunsuulle sen ekan käynnistävän tabletin.. siitä neljän tunninpäästä seuraavan ja sitte alkoikin tapahtua! Matkalla kanttiiniin kahville tuli lapsivedet joka oli ihan vihreää mönjää.. Päästiin suorilta synnytyssaliin ja synnytystä vauhditettiin oksitosiinilla! Supistukset alkoivat tulla aika voimakkaina ja tuntia kauempaa siinä ei menny ku olin jo 5cm auki ja tahdoin epiduraalin. No anestesialääkärit olivat kaik hukassa(vittu) joten reilun tunnin jouduin sitä odottamaan.. se oli elämäni pisin tunti! No puuduksen ku olin saanu, ni johan helpotti. Ei se sitä painetta pois vienyt, mut kuitenkin pysty puhua ja ehkä hiukan nauraakin ;)
siinä sitten menikin muutama tunti mukavasti, puol kymmenen aikaan mul laitettiin lisää tippaa ja sit tarkistettiin kohdunsuun niin olinkin jo 9cm auki. Kätilö sano että saan ruveta ponnistusharjoittelemaan ja alotetaa ponnistaa sitte ku tulee sellainen tarve. Reilun tunnin stiä tarvettä odottelin ja pyysin sitte saada ruveta ponnistaa ilman sitä! Eihän sitä ees kaikille tuu... Reilun tunnin kesti ponnistusvaihetta joka oli kyl aika uuvuttavaa.. jälkeenpäin aateltuna mulla oli tosi huono kätilö, se ei antanu mulle mitään vaihtoehtoja, käski ponnistaa vaan selinmakuulta kerta se oli hänen mielestään paras =( mut hyvin mä jaksoin, siinä touhus tuli kyl kuuma, huh huh!! Lopputuloksena 4010g 54cm terve 10 pisteen tyttö ja mikä parasta pään ympärys 38cm, mikä on aika huima :heart:
Synnytyksen kokonaiskestoksi merkattiin 8h ja ponnistusvaihe 1h20min.

Kurjana jälkikomplikaationa.. Mun eka epiduraalipuudutushan epäonnistu ja jouduttiin pistää seuraavaan nikamaan. Anestesialääkäri sano, että tästä saattaa tulla jälkeenpäin hiukan pään särkyä, mut pyydät sitte lääkettä! Tilannehan oli 1.5vrk synnytyksen jälkeen se, että aamulla ku heräsin, en päässy sängystä ylös ku pää tuntui painavan tonnin ja oli sietämättömän kipeä! en saanut huutavaa vauvaa syliini, vaan jouduin soittaa kelloa! Mä itkin ja huusin kivusta (musta synnytyskää ei sattunu nii paljo..) ku päähän sattu niin paljon !! Mulla ei ollu tasapainoaisteja, en saanu edes käsiä nostettua ylös ku ne laitto tippaa =(
Mut kiikuttettiin vuoteella johonkin toooosi kliiniseen leikkaussaliin, riisuttiin alasti ja suihkutettiin koko kroppaan sellasta desingioivaa ainetta. sit mul laitettiin hengitysmaski ja aloitettiin tekemään veripaikkaa epiduraalitilaan jotta päänsärky lakkais! Mun omasta kädestä otettiin verta ja siirrettiin se selkään! sinä aikana ei saanut liikkua, ei puhua.. olla ihan jähmettyneenä paikallaan ja voitte vaan kuvitella ku jälkisupparit oli sillo parhaimmillaan et kui hirveetä se paikallaan olo oli ;)
Sinne veripaikkaan lähtö kävi niin nopeaa etten ennättäny miehelleni ilmoittaa mitään.. se oli tullu siinä välis sairaalaan ja arvakkaas hänen järkytystä ku mun sänky on poissa eikä vauvaa missään =( Tuore isi oli käyny "vauvalasta" kattelee, eikä ollu löytäny omaansa! Sitte onneksi oli rohkaissut mielensä ja kysynyt joltain hoitajalta, ni hän oli selvittäny tilanteen!
Tuon toimenpiteen jälkeen, mun piti 6h maata sängyssä, en saanu nousta enkä ees ottaa vauvaa tissille! Se oli kauheeta.. Mut mikä parasta, se pääkipu jäi leikkaussaliin!
Ainoana toipumiseen, niin mun keskivartalo alko toimia kunnolla vasta 2vkoo synnyksestä, tai siis kyl se toimi ihan normaalisti, mut hitaasti just sillee ku se olis ollu lievästi puudutettu ja niinhän se oliki! Loppu hyvin ja kaikki hyvin :heart:

Meillä on tällä hetkellä 1v10kk ikäinen valloittava neitokainen joka on ihanin kaikista, tietty :heart:

että sellaista =)

Mä taidan painua vielä hetkeksi miehen viekkkuun ja nauttia hiljaisesta aamusta !!

Mä huomasin sun kirjottaneen tänne niin olihan mun pakko tulla onnittelemaan :D Toivon kovasti että raskautesi kestäisi lokakuulle asti,niinkuin teillä kaikilla muillakin tässä pinossa :)
 
Hei vaan kaikille hyisestä Kainuusta( -41 aamulla)

Ebba ja Kätsy... voimia!!

Lilein, nyt voin todellakin sanoa, et tiedän miltä susta tuntuu.. Kovasti voimia ja toivottavasti pääset pian tsekkaa tilanteen. Mikäli sulla raskausoireet jatkuun niin aika varmuudella pieni on vielä elossa.
Nuo arvauskeskuksen lääkärit on kyllä enemmän haitaksi, ärsyttää kun eivät oikeen tiiä mistään mitään :kieh:
Luulin päässeeni sillon neuvolalekurille tutkittavaksi, mutta heppu olikin ihan päivystävä lääkäri. Tosin mulla vuotoa tuli ihan valumalla, yhden siteellisen verran ja sitten se rauhottu. Mutta tuomiohan oli aluksi, että selvä keskenmeno.
Polilla sitten seuraavana päivänä näkyi pieni ja kaikki oli hyvin :heart:
Tosin eilen aamulla tunsin taas, että tulee vuotoa, mutta onneksi ihan vähän. Sen verta, että pikkuhousunsuoja tahriintui. Tosi paskjafiiliksillä lähettiin tänne pohjosta kohti, koko matkan tunnustelin pahaa oloa ja kopeloin rintoja. Vatsaan pisti samaan kohtaa, mihin oli aiemminkin jo pistänyt. Onneksi sain pahoinvointi kohtauksen illalla ja tuli taas parempi mieli. Tänään taas tuhruttaa, mutta oon luottavaisin mielin, koska gyne sanoi, että jos oireet jatkuvat, niin silloin kaikki on aika varmasti hyvin.
Eipä olis uskonut, että pahoinvointi tekeekin niiiin onnelliseksi. Olen niin iloinen jokaisesta yököstä ja en aio todellakaan hankkia ranneketta (mitä olin jo tilaamassa ennen vuotoa) =) =)
Mutta eihän tässä edelleenkään voi tietää, miten käy. Niin nöyränä otan joka hetken vastaan :'( =)

Olin muuten neuvolassa perjantaiaamuna. Mullakin siirtyi päivää aikasermmaks la, eli 5.10.
Itseasiassa olin miettinytkin tota netin laskuria, kun aina antoi 6. pvä vaikka itse sain 5. pvä vaikka miten laskin.. Kun mun menkat alkoi keskiviikkona, niin la:han on tiistai, koska viikko tulee täyteen tiistaina, keskiviikkona alkaa aina uusi viikko. Seuraava keskiviikko ois jo 8. päivä.. Ymmärsittekö? Laketun ajan kaava on 9 kk ja 7 päivää tai kk:n alkamispäivään lisätään 40 viikkoa.
Meiän neuvolatäti aiemmista oinailuista huolimatta oli tosi ihana :flower:
Olin jo aiemmin jutellut hänen kanssaan tosta vuodosta ja käytiin vielä läpi sitä. Pidin erityisesti siitä, että han ei ollut sillä asenteella, et kun oot jo ennenkin ollun raskaana, niin sähän tiiät jo nää jutut.
Käytiin yksityiskohtasesti kaikki asiat läpi, vähän noita vanhojakin synnytyksiä. Ruokavaliot, liikunnat, ravinteet... eipä jäänyt mitään epäselväksi =)
Aika paljon on systeemit muuttuneet siitä, kun viimeks olin pieniin päin. Nyt saa syödä MAKSAA :D nami, suurta herkkuani. Tosin harvoin ja pienen määrän kerrallaan. Nytkin on ihan maksapihviaatokset vesi kielellä. Mullon kaverit tuoneet aina synnärille maksa-aterian, kun on kärvistellyt sen yhdeksän kuukautta ilman :D :LOL:
Sain kyllä ihan lappusen noista omega-hapoistakin. Sallittu, kunhan ei ole kalanmaksaöljyä tai oo lisänä a-vitskua.
Ton treenaamisen kanssa pitäs kai ottaa yhteys ohjaajaan, mut en tiiä haluunko enää salille. Joteskin tuli kammo tosta viime käynnistä. :headwall:
Mutta ulkoillahan aina voi ja hiihtää. Tosin nyt on ekä liianb kylmä..hrrr :p Ja kun vuoto rauhottuu, vois uida tai vesijuosta.
Kaikki arvot oli ookoo, painoa ehkä kaks kiloo lisää, tosin mulla oli normivaateiden lisäks neule ja toppahousut, eli ainakin sen puoltoista vois ottaa pois vaatteista. mä en edes tiedä varmuudella alkupainoa, kun en omista vaakaa. Salilla kävin joskus marrasjoulukuun vaihteessa viimeks vaa'alla

Anteeks omanapainen vuodatus, tässon tapahtunu niin kauheesti viime päivinä..

Lähen tästä aamupuurolle ja sitten oottelen kylään ihanaa 4-v kummityttöäni. Harmillista kun nähdään niin harvoin, mutta vietetäänkin sitten super laatuaikaa :heart: :heart:

Kaikille ihanaa kirpeää pakkaspäivää, vai hetkonen, luvattiinko etelään muuten sitä myrskyä... täytyykin lukaista uutiset vielä

:wave: Puskajussi ja Onni 7+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Listapäivitykset tehty ja samoin yv:hin vastattu ! Laittakaahan kerhoonpääsyä toivovat YV:TÄ mulle!! :wave: Tunnistusta pyrin tekemään ensisijasesti Facebookin kautta.

Pirkko23, kumma että ottivat ylipäänsä papaa kun oot raskaana O.O Täällä päin Suomee ei oo ainakaan koskaan otettu, entäs muualta? Kuulostaa aika hurjalta jos veret vaan lentää, iiks... Mulla oli kokoajan esikoisen odotusaikana jotain häikkää pissanäytteessä, ei tulehdusta, mut ns. sekanäyte, ja piti viedä uus parin vkon välein koko raskauden ajan... Kyl mä sen ymmärrän et halusivat tarkkailla kun tulehdustila on huono juttu varsinkin raskaana olevalle. Ja vti ei tosiaankaan aina edes oireile. Mulla on ehtinyt mennä kerran munuaisiinkin asti. Et ei ooppi leikin juttu. :/ Mitä muuten noi Gynocapsit on? Laitoin yksäriä sulle, tsekkaa!

Pirkkis, ei ollu mullakaan esikoisesta vielä hisahdustakaan oireista näillä viikoilla ja terve neiti tuolla porskuttaa unta palloon. :heart: Oireiden määrä ei oo mikään raskauden mitta!

Mulla oli keski- ja loppuraskaudessa esikoisesta niin paljon vatsan kanssa ongelmia et nyt oon viisaammalla linjalla ton ruokavalion suhteen... Yritän syödä ainoastaan kotiruokaa, puuroa ainakin aamulla ja leivät on kokonaan täysjyvää/ruista. Tää elimistö tekee hesesafkasta välittömästi tenän, valitettavasti... Nyt onkin menny ihan hyvin tän alkuraskauden ajan ainakin masun kanssa.

Nyt tää lähtis nukkumaan, huomenna täytyy vetää taas pirtsakkana aamulla perhekahvilaa, onneks mies lupas et herää neidin kanssa ja antaa aamupuurot niin saa nukkua vähän pidempään, viime yö meni flunssan takia ihan pipariksi... Öitä naiset!! =)

mama-L ja Salme-Simpukka jonka viikot vaihtu tänään, 7+2 siis!

ps. Vielä piti kysyä et tarjoaako joku kunta jossain OIKEASTI varhaisultran?!! Mä oon ollu neuvolassa ite töissä täällä ja todella nihkeesti annettiin niitä aikoja vielä suunnilleen rv 10. Nykyään rv 11-12 on se nt-ultra suositus täällä. Mä en uskaltanut sinne varhaisultraan kun en halua vääriä hälytyksiä... ja sama koskee nyt näitä veriseuloja joita harkitsen ja pohdin, esikoisesta ei otettu mitään.
hEI

MISTÄ KERHOSTA TÄÄLLÄ PUHUTAAN?? =) VOISIN LIITTYÄ KANS..
 
Pikainen huomen kaikille!

Angel08,hui sullahan on melkonen tapaus synnytyksen jälkeen!

Haikaralle tsempit ultraan!

Tänä aamuna lensi sitten ensimmäinen oksennus! Kuinka tutulta se tuntuikaan,silti toivon sen jäävän tähän kertaan.
Nyt pitää lähteä hakemaan neiti mummulasta kotiin ja suunnata iltapäivällä kaverin pojan synttäreille.

t 77 ja asukki 6+5
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista! :)

Vuoto ei nyt ainakaan ole lisääntynyt, kipua on mutta sekin on vähän pienentynyt. Mutta jotenkin luulen, kun tässä panikoin että teen varmaan itselleni siinä hallaa ja alkaa sattumaan vielä enemmän. Pitikin sitten käydä eilen lukemassa netissä näitä keskenmenojuttuja ja vollottaa puoleenyöhön. No nyt mä sitten tosiaan joudun stressaamaan huomiseen asti, voipi olla että jopa tiistaiseen (jolloin piikki on sitten jo myöhässä). Tämä terveyskeskuslääkäri sanoi, että polilla ole gynea kun vasta tiistaina. Noh katotaan, nyt. Yksityiselle menisin, mutta täällä ei ole kun toi yksi, ja siellä ei näin sunnuntaisin ole erikoislääkäreitä. Joo kiva asua käpykylässä :D Oireista en osaa sanoa, väsynyt olen (mut sehän voi johtua valvomisestakin) ja toi pahoinvointi on ollut vielä niin pientä ettei välillä ees huomaa sitä... Noh, kyllä mä vielä toivon parasta ja koitan sitten parhaani mukaan päästä hoitoon huomenna, vaikka sitten vähän liioitellen kun ei tällästä epätietosuutta kestä kyllä heikkikään. Kiva kun sain purkaa... Tarrasukkia nyt kaikille mukaan! Ja paljon! :wave:
 
onpas ilmat.... :kieh: lunta,tuulta ja pakkasta.....hyh....ei ollut mukava lenkki koirien kanssa...ja nuo pojatkin pitäis jossakin välissä vähän saada tuulettumaan kun tahtoo toi meno äityä hirveeksi ku ovat sisällä koko päivän... :LOL:
Tervetuloa muuten uusille ja onnitteluja plussasta :heart: aika monella on pahoinvointia ja väsymystä....olen huomannut nyt itsekkin että nukkua vois 24h putkeen,pahoinvointia ei ole..mutta ei ollut edellisissäkään odotuksissa :LOL: mulla on menkkamaisia kipuja vatsassa...ollut kylläkin jo tovin ja nuo rinnat huh....jotakin järkyttävää....ottaa kipeää :whistle: mä en liioin ajatellut mennä varhaisultraan....ei malta.....ja eka kunnon neuvolahan mullakin on vasta 17.3.....onpas sinnekkin vielä pitkä...nyt päivänjatkot....
sutulii 4+6
mama l...laitoin yv.tä kerhosta....
 
HEIPPA KAIKILLE, PÄÄSISKÖ MUKAAN?

Täällä olis taas uusi odottaja lokakuisten runsaaseen joukkoon. Tein ekan positiivisen raskaustestin jo 19. tammikuuta ja laskettuaika olis 2.10. Oon lueskellut teidän juttuja, iloja, suruja ja ihmetyksen aiheita alusta alkaen, mutta perusrealistina (-pessimistinä :p ) en oo uskaltanut kirjoitella teille aiemmin. Vieläkin on tosi epävarma olo tän raskauden suhteen, kun oireita ei oo pahemmin ollu ja ne on vähentynyt koko ajan pikkuhiljaa. Pahaa oloa tai väsymystä ei oo ollu olenkaan. Alun menkkamaiset vatsakivut loppu 5+ viikolla, viikko 6+ oli ihan oireeton. Vasta viimeviikolla alko tuntua välillä pieniä vihlontoja alamahassa. Rinnat on ollu koko ajan hellät ja turvonneet, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nälkä vaivaa ehkä vähän useemmin, samoin kuin närästys. Olispa kiva, jos oireet ois vahvemmat, niin olis vähän varmempi olo... ehkä. Eka neuvola on 2.3. Toivottavasti sitten yritettäis edes kuunnella sydänääniä, jos vähän sais selvyyttä, onko täällä kyydissä ketään.

Esikoista odotetaan mieheni kanssa, eikä olla kerrottu asiasta vielä kun mieheni siskolle ja yhdelle mun kaverille, kun itse suoraan asiaa kysyivät. Itse on siis tullut asioita enimmäkseen mietiskeltyä tähän asti. Teidän kokemusten lukemisesta on ollut kuitenkin jo paljon apua! Nyt ajattelin itsekin tulla mukaan, kun olo alkoi olla kun milläkin kyttääjällä... ikävää nyt tuolla tavalla lueskella salaa toisten juttuja. :LOL:

Ikää mulla on 26 v. ja synnytyssairaala (jos syksyyn asti vauva masussa pysyy) on KYS.


Tatara ja möykky 8+1
 
hei taas! :)

joku kysyi onko kellään oireet hävinneet tai ettei niitä ole ollut, niin ajattelin kirjoittaa tuon oman kokemukseni tältä viikolta kun juuri niin mulle kävi että kaikki oireet katosivat yhden päivän aikana aivan täysin ja samoin tunne raskaana olemisesta.

eli viime maanantaina testasin (viidellä eri testillä B) ) plussan niin jo muutamaa päivää ennen mulla oli aika vahvat oireet, eli rinnat olivat tosi arat, varsinkin nännit, vatsa oli turvonnut ja painavan tuntuinen, oli viiltelyä ja pistelyä ym. tuntemuksia alavatsassa, hajuaisti oli herkkä, kahvi ällötti ja oli pientä kuvotusta aina välillä sekä tunne raskautumisesta hyvin vahva. niin ja jatkuva jano ja pissahätä sekä nälkä ja pahoinvointia jossei heti saanut syötävää.

sitten neljä päivää myöhemmin eli torstaina aamulla kaikki oireet olivat hävinneet, vatsa oli littana, rinnat ei yhtään arat vaikka kuinka puristeli ja olo oli aivan normaali, ei yhtään raskautunut olo enää. sain tietenkin mielettömän itkukohtauksen ja olin 100% varma että pikkuinen oli lakannut kehittymästä joten menin päivystykseen ja sanoin että epäilen vahvasti kkm. no, he tutkivat ja ultrasivat, kaikki ok viikkoihin nähden kuulemma. kohdunsuu siisti ja kiinni ja ultrassa näkyi sikiöpussi ja pieni ruskuaispussi. ei vielä alkiota näkynyt, mutta se kuulemma on normaalia vielä näillä viikoilla (5+4 silloin).

en vielä pysty uskomaan että kaikki silti olisi hyvin, vaikka oireet alkaneet palailla (rinnat taas arat ja vatsatuntemuksia, sekä jatkuva jano ja pissahätä) mutta oonkin 'vähän' huolestujatyyppinen muutenkin. viikon päästä onneks neuvola ja aion varata samalle viikolle varhaisultran kun on 7 vk täynnä ja ehkä sydänäänet ja alkion näkeminen vähän rauhoittaisivat (kunnes keksin seuraavan asian joka vois olla vialla :whistle: )

kuitenkin tarkoitukseni on siis sanoa että ainakin mulla siis nuo ensimmäiset oireet hävisivät ja kaikki on silti hyvin. ja mitä oon muualtakin kokemuksia lukenut niin nuo kaikisata aikaisimmat raskausoireet (ennen ja vähän jälkeen kuukautisten poisjäännin ajan) ovat useilta hävinneet ja sitten palanneet viikon pari päästä takaisin, tai vain jääneet pois ilman että se on tarkoittanut mitään huonoja uutisia. toivon että näin on mulla ja kaikilla ketkä samassa tilanteessa on :)

tänään olo ollut hyvä ja rauhallinen, ainakin tällä hetkellä :D mulla on mielialanvaihtelut ihan mielettömiä olleet tässä parin viikon aikana, kiukuttelen ja suutun oikeestaan mistä tahansa (mies parka :snotty: ) ja itkuherkkä oon myös. tosin seuraavana sekuntina saatan sitten olla onnellisempi kuin koskaan. sellasta täällä :)

onneks tajuan itsekin sitten pyytää anteeksi kiukkuamista ja muuta, mutta oli aika huvittavaa kun taas oli hyvä hetki ja istuin tässä koneella leveä hymy kasvoilla (hirvittävän raivokohtauksen jälkeen) niin mies vaan katseli kauempaa ja varovasti kysyi että "ai kaikki on taas hyvin?" :D vähän käy sääliksi toista, mutta kyllä se ymmärtää onneksi :)

rauhallista sunnuntaipäivää kaikille tuleville äideille ja pikkuisille paljon voimia! :hug:

ps. osaisiko kukaan kertoa että miten tuon oman tulevan synnytyssairaalansa saisi selville? siellä neuvolassako se kerrotaan vai saisiko jostain netistä selville? kiitos! :)

fairytale & pikkuinen Ihme 5+6
 
Moi!

Pokermama
:hug:

Lilein
: Toivottavasti asiat selviää ja kaikki on hyvin! :hug:

Angel08: Oletko varma että ostit sen Clearbluen viikkonäytöllisen digitestin vai vain tavallisen digitestin? Niitä on näet kahta erilaista, toinen on pelkkä digitaalinen testi joka näyttää raskaana tai ei raskaana ja toinen on sellainen johon tulee lisäksi ne viikot...

Omaa napaa: Mulla on flunssa... tai oikeastaan sellainen kutina tuolla syvällä kurkussa ja nyt tullut aika kova yskä... pientä lämpöä ollut mutta ei oikeastaan mitään nuhaa yms.. Sit tänään kun yskin niin tuli vähän verta ysköksessä, ei paljon mut vähän... no se voi kylläkin olla ihan vain tosta kurkun ärsytyksestä mut koska tätä kummaa oireilua kohta jo viikko ollut niin aattellin käydä huomenna lääkärissä.. normaalisti en varmaa menis ku yleensä vasta "viimeisessä hädässä", mut nyt kun tässä ei ole vain omaterveys kyseessä vaan kun on raskaana niin voi olla ihan järkevää lääkärissä käydä.. Kokoajan kuitenkin vain mietin et nauraakohan ne mut pellolle kun menen sinne valittaa... terveyskeskukset ku yleensä on mitä on... Toisaalta mietin myös että toivottavasti sieltä ei määrätä mitään lääkkeitä kun haluisin olla nt käyttämättä mitään ylimääräisiä lääkkeitä...tietenkin jos on pakko niin sit pakko... Juu.. sori tää vuodatus...helpotti kun sai ajatuksia kirjoitta ylös =)

Kivaa sunnuntaita

t. Kultasiipi + Pikkuruinen 7+2
 
Tulin vaan kertomaan, etten ole hävinnyt, olen palstatauolla.
Olo on niin mahdottoman kurja, ettei koneella jaksa olla.
Pinna on niin kireellä myös, että voi mies parkaa.
Paremmalla ajalla :wave:

Lara- rv8+2
 
Pokermamalle jaksamisia :hug:

Lilein, Toivotaan parasta :flower:

Voi tuska tätä väsymystä, vois nukkua vaan koko ajan, ei mitään jaksais! :ashamed:

Mites mammat, teidän miehet on olleet tän raskauden kanssa? Kuinka ovat suhtautuneet?
Meillä mies vaan välillä kyselee, että kuinka massu voi :) Vähäsen ollaan puhuttu, mut viel ei hirveesti uskalla kun jos....
Muille kertomisesta..
Mun vanhemmat ja sisarukset tietää, ja sitte pari mun ystävää tietää tästä. Kaikki on olleet tosi onnellisia ja ilosia. Tää on mun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, niin ne on ihan tohkeissaan :D

Jaksuja, :flower: Murmu ja muru 7+0
 
Minäkin eksyin tälle saitille & ilmoittautuisin Lokakuun lapsiin. Odotamme mieheni kanssa esikoista puolen vuoden yrittämisen jälkeen pelonsekaisin tuntein. Plussasin 9.2. ekasta Clomifen-kierrosta & hu ois neuvola. Oireita ei oikestaan ole, mitä ny alaselkä on välillä väsynyt & makenhimo kadonnut. Väsymyksestä ei ole tietoakaan, päinvastoin olen pirteämpi kuin pitään aikaan. Tämän "oireettomuuden" vuoksi olenki nyt alkanyt panikoimaan, jospa kyseessä onkin esim. tuulimuna... Tilannetta ei paranna yhtään, et menin eilen tekemään uuden testin, johon tuli vaalea plussa, vaikka viikkoja pitäisi tänään olla kutakuinkin 6+2ja la 15.10. Toisaalta virtsa ei ollu rakossa ku tunnin, mutta saahan sitä itseään yrittää vakuutella sen jälkeen ku on käyny eri saiteilla lukemassa eri ihmisten keskenmenoista :(

Mahdollisesta raskaudesta emme ole vielä kertoneet vielä kenellekkään & siksi ajattelin että täältä saisin jonkinlaista vertaistukea :)

Wendy79 & Toukka 6+2
 
wendy79: MInkä merkkisen testin teit eilen? ja oletko samanmerkkisellä sen aikaisemman plussan saanut? mahd. ovulaatiopäivähän voi hieman heittää ja hormoonitkin nousee toisilla nopammin kun toisilla. Rauhallisin mielin eteenpäin ja neuvolassa sitten se la:kin tarkentuu :hug: PS. onhan tota itsekkin langenu uusintatestauksiin, ite suosittelen tota glearbluen viikkonäytöllistä digitestiä :D
 
tervetuloa uudet!

fairytale: mun oikee sairaala ois tays, mut sinne en mee enää synnyttään. kakkosen pyöräytin vammalassa ja nyt meen taas vammalaan.

lilein: toivotaan et kaikki on hyvin!

omaa napaa: tänään oli kunnon aamupahoinvointia, ei kuiten örkkä lentäny mut ei ollu kaukanakaan. vattaa oli ko tulessa, oli pakko olla kaksinkerroin.

justiina ja salamatkustaja kait 5+5
 
Sunnuntaita! Oon tässä ollut pari päivää palstatauolla, kun tuntuu että kaikki pyörii vielä enemmän tän raskauden ja siihen liittyvien pelkojen ympärille varsinkin kun täällä lueskelee juttuja :) Kauheesti on taas parissa päivässä tullut tekstiä!

Pokermama :hug: ja muillekkin sitä tavitseville!

Fairytale mä ainakin kyselin tosta oireiden häviämisestä. Kiitos sulle vastauksestasi! Mulle on käynyt vähän samalla lailla kun sulle noitten oireiden kanssa. Ensin oli rinnat (nännit) hiukka arat ja mahaa turvotti ym muita oireita, sit ne noin viikon päästä plussasta hävis lähes kokonaan, no menkkamaiset jomotukset eivät ole hävinneet, mut vähentyneet kuitenkin. Nyt on viikonloppuna rintoihin ruvennut taas hiukan koskemaan ja äsken oli noustessa kunnon repäsykipu. Ite oon tiistaina menossa ultraan, siis katotaan just et näkyykö sikiöpussi, sykettä ei varmaan vielä ees näkys.

Lilein toivottavasti kaikki selviää ja ois hyvin!

Haikara tsemppii sulle ultraan! Mä en oo nähny viel yhtään ultraunta. Sillo enne ku plussasin näin unta et plussasin ;)

Nii ja tervetuloa kaikille uusille!

Danuli rv 5+3
 
Neila: en muista raskaustestin merkkiä, mut ostin sen apteekista & pakkaus oli sellainen vaaleanpunainen. Oon tehny kaikkiaan 3 testiä; eka 9.2., jolloin haalea plussa, 12.2. vahva plussa ja taas eilen haalea...

Pelottaa mitä tuo tarkoittaa :(
 
Miehestä Meillä tuo ukko puhuu tästä pikku katkaravusta aika paljon, on myös huolissaan siitä mitä suuhuni pistän ja odottaa huomista ultraa ja neuvolakäyntiä vähintäänkin yhtä innokkaasti kuin minä. Meillähän mies kävi potemaan vauvakuumetta ensin ja sai sen sitten tarttumaan minuun :LOL: Neuvoloissa tulee varmaan käymään aina kuin vain suinkin pääsee, niin kuin viime raskaudessakin, jos siis huomenna kaikki on mahassa hyvin..
 
Täällä myös yksi kaappitestailija :LOL: Joka aamu on tehtävä testi ja vertailtava viivojen vahvuutta. Tämän päivän liuska on juuri samanvärinen kun eilinen. Kyllä tuostakin voi jo paniikit saada aikaiseksi :) Olen tilannut netistä säästöpakkauksen ja aikas monta on jo tullut kokeiltua. Pääasia että kaikissa on kaksi viivaa!

Tämä väsymys on ollut tänään sitä luokkaa että pystyssä ei yksinkertaisesti pysy! Lihaksetkin (piilolihakset :)) on ihan löllönä. Toivottavasti kilpirauhasarvot ei vedä ihan prinkkalallaan. Huono olo on vähän, mutta vielä ei lähelläkään pönttöä. Yöllä piti syödä kaksi jogurttia. Herään siihen huonovointisuuteen.

Eiköhän tää taas tästä.

Voimia Mammat Kalliit!

N
 
Iltoja!

Eilen en kerinnytkään lukemaan ja nyt vasta, joten paljon on taas kirjoituksia tullut! Hyvä hyvä :D

nordenskjold, onko sulla kilppariarvojeb kanssa ollut häikkää? Mulla on vajaatoimintaa ja tämä on ensimmäinen raskaus sairauden puhjettua. Tiistaina saan uudet arvot tietää, kun perjantaina kävin labrassa. Hermostuttaa, jos raskauden jossain vaiheessa arvot romahtaa ja pahasti! Tai synnytyksen jälkeen! En halua olla sumussa ja sairaan väsynyt, vaan nauttia raskaudesta/vauvan hoidosta!!

Tosi monella on ollut jonkinlaista vuotoa :( Toivottavasti kaikki olisi kaikilla hyvin! Kyllä nuo aina pelästyttää kovasti, vaikka kaikki kunnossa olisikin.

Mintukas 4+3


 

Yhteistyössä