~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Me otettiin vauvalle vakuutus Tapiolasta, johon juuri siirrettiin muutkin vakuutukset. Kauheesti ei vertailtu, kun oltiin jo päätetty nuo muut siirtää, niin samalla otettiin tuokin samasta paikasta.

Emmaria, mulla on sellainen käsitys, että joku muukin taisi olla täältä pohjoispäästä Kymenlaaksoa, muut kai etelästä. Minulle ainakin sopii tapaaminen ja itselleni on oikeastaan ihan sama, treffataanko Kotkan vai Kouvolan päässä.
Mennään tosiaan sinun kanssa täysin samoilla viikoilla =)

Meillä on vaunut varauksessa, ne Bassonit, mutta edelleen himottais Emmaljungat. Lastentarvikkeessa olis smartit tarjouksessa... Hinta on aika lähelle sama kuin noissa Bassoneissa, mutta me kai saadaan Bassoneista vielä alennusta, kun miehen veli on töissä niitä myymässä firmassa. Ainakin sitä alennusta meille joskus lupailivat... Eli kai mun pitää unohtaa ne Emmaljungat kokonaan.

Käväisin aamusta neuvolassa, tässä mittauksia rv27+1:
paino +600g edelliseen, ja tämä onkin kokonaisnousu.. =)
turvotukset -
rr 111/59
pissa muuten puhdas, veri plussalla, mistä lie johtuukaan.
hb 116 (eli rautakuurille)
sf-mitta 25cm
syke 140 ja liikkeet ++

Sairausloma selän vuoksi loppui eilen, eikä tälle päivälle enää saanut lääkäriaikaa. Sain kuitenkin soittoajan, ja tapaamisen huomiselle, kun en kykene töihin menemään. Autossa istuminen on pahinta, siinä selkä tulee heti kipeäksi. Nyt lähdenkin tästä metsästämään tukivyötä, josko ainakin sovittaisin ja katson sitten löytyykö netistä halvemmalla.
Paljon en kykene kaupoilla kierrellä, mutta josko kävisin pikaisesti katsomassa, löytyykö pikkuiselle jotain kivaa :)

Mukavaa viikonalkua!
Heilo 27+1
 
Huomenta!

Neuvolasta kotiuduttu juuri. Sain tänään sitten kelan paperit ja heti seuraavana vapaapäivänä meinasin hyökätä kelaan lappusten kanssa tätejä ahdistelemaan :)
Kaikki oli hyvin; pissa puhdas, kiloja on näköjään tullut nyt 4 kg lähtöpainoon lisää, kohdunpohjan korkeus oli 21 cm etc.

Vaivaako tai rasittaako teitä tää kuumuus?! Mä tunnustan nyt, että vaikka on kuinka kivaa, että on aurinkoista ja lämmintä, niin oon hirvittävän väsynyt ja vetämätön olo on lähes poikkeuksetta. Aamulla herään semmoseen drop dead-väsymykseen..ihan kuin en olis nukkunut ollenkaan ja töissä en jaksais oikeen tehdä mitään. Tää aamu tuntu jotenki erityisen raskaalta; itku ei oo nimittäin kauheen kaukana ja olo on tosi rasittunut.
Muuten oon kyllä voinut ihan hyvin.

Käytiin tossa viime viikolla katsomassa vaunuja ja taidetaan päätyä hankkimaan Emmaljungan Smart Duo:t :) Onko kenelläkään aikaisempaa kokemusta noista vaunuista? Mitä olette tykänneet?

Vakuutus-asioita ollaan myös täällä mietitty, mutta ei vielä pahemmin olla ehditty perehtyä.. Ite oon kyllä aivan pihalla noistakin asioista.. :/

Hauskoja hellepäiviä niille, jotka niistä pystyvät nauttimaan ja tsemppiä myös helteestä ahdistuville! Annetaan jäätelön virrata :)

Lavelyn 24+0 POKS!
 
Kuumuus todellakin on sieltä ja syvältä
Mä köllöttelen monen muun lailla sisällä ja yritän selvitä hengissä! Ei tosiaan jaksa tehdä mitään, vie voimat ihan totaalisesti!

Lentäminen
Omasta mielestäni lentämiselle ei ole mitään estettä, jos jaksaa itse istua siellä. Kannattaa varmaankin yrittää saada reunapaikka, josta on helppo nousta liikkumaan. Tukisukat on varmaan myös aika jees juttu :)
Löysin tälläisen pätkän THL:n sivuilta
Lentäminen
Erityisongelma on lentämisen mahdollinen synnytyksen käynnistymistä edistävä vaikutus raskauden loppuvaiheessa, minkä vuoksi lentoyhtiöt vaativat raskauden 28.-36. viikolta lähtien lääkärintodistuksen kansainvälisille lennoille haluavilta odottavilta äideiltä. Finnair sallii lentämisen lyhyillä lennoilla normaaliraskauden aikana 38. raskausviikkoon asti. Lennonaikaisesta matkustamon ilmanpaineen lievästä alenemisesta ei ole haittaa äidille tai kehittyvälle sikiölle.

Vakuutukset
Mä en viitsi edes yrittää saada vakuutusta ennen syntymää, ei me kuitenkaan saada!

Bubbeli 24+4
 
Heilo: Mistä olette katsoneet Bassoneita ja mitä ne maksaa? Kun olen ymmärtänyt, että Bassonit olisi hyvät ja tukevat vaunut. Moni pitää niitä vissiin liiankin "massiivisina". Mutta olen saanut mielikuvan, että kyseessä on hyvät, vankat ja laadukkaat vaunut. Netistä vaan en löydä niistä juuri mitään tietoa, malleja, hintoja tms. Joten voisiko vaunuista tietävät laittaa tänne Basson-infoa myös, kiitos!!
Musta välillä tuntuu, että pelkkä sana Emmaljunga saa mut voimaan pahoin. Ja monelle ne tuntuvat olevan MUST juttu ihan vaan merkin takia... No, toki jokainen saa valita haluamansa, mutta eiköhän niitä muitakin hyviä ole kuin nuo "merkki-glorian saavuttaneet" vaunut. Enkä siis halua tällä nyt loukata ketään, tökkii vaan jo koko nimi. =)

Kuumuus tekee täälläkin olon huonoksi, toista päivää jo tässä vietetään sisällä ja tänään starttaan vanhemmilleni ilmastoituun asunton pariksi päiväksi. Pyörryttää, heikottaa, oksettaa jne. vaikka miten lepäisi ja joisi vettä. Meillä on asunossa lämmintä pyöreästi 28 sisällä, huh!!

Ihanaa, miehellä alkaa kesäloma torstaina ja saadaan viettää 3,5 viikkoa yhteistä aikaa 24/7!! :heart: Kaksi viikkoa lomaillaan miehen lasten kanssa mökillä ja yksi viikko pyhitetään kahdenkeskiseen reissuun ennen tätä syksyn tulokasta. Ajatelkaas, 3 kk ja meillä alkaa olemaan nyytit sylissä. Eipä ole enää pitkä aika. B)

Tsemppiä helteisiin!!!

Nappula-10 25+2
 
hellettä,

Pikaisesti vaan kertoilemaan et, nyt on istuttu sokerirasituksessa. on sekin sit ohi. Kurjaa lukea että monilla kipeitä suppareita jo nyt, lepoa vaan teille. Itsellä raskaus menee huomaamatta, ei vaivoja suuntaan tai toiseen, maha nyt kasvaa kohisten ja oikeasti näytän siltä et laskettuaika olis käsillä. Tukivyöt käytössä. Lomaa ei ole eikä voi yrittäjänä pitää...ikävä kyllä. Äitiyslomakin taitaa jäädä todella lyhyeksi mun ei oikein ole vara palkata ketään töihinkään vielä. No jos sit vaikka kaverit tuuraamalla jeesaa alussa puodin pidossa;-). Täällä liikkeessä on turkasen kuuma, ikkunoita ei saa auki eikä ilmastoinnista tietoakaan, ulko-ovikin on mutkan takana eli ei paljon tänne ulko ilma keirrä. Huoh. ei auta valittaa kun kerrankin on kunnon kesä;-)
mut jos jatkais taas töitä.
Hyviä vointeja kaikille
tiltalitti ja mymmeli 24+5
 
Kuuma on! Muttei pidä valittaa, kylmällä taas valittaa kun on kylmä :D
Mutta vähemmänkin lämpöä kyllä riittäis :whistle:

Oltiin eilinen päivä Puuhamaassa ja illalla tiesi olleensa. Jalat huusi hoosiannaa ja kyllä supistelikin siihen malliin, että raskasta oli. Mutta lapsilla oli kivaa ja se on pääasia.

Me otettiin vakuutus tapiolasta, kun kuopuksen vakuutuskin on siellä. Siirtohan ei onnistu kun heti tulis jotain rajotuksia korvattavuuksiin. Esikoisella ei vakuutusta ole ja sekös oli maailman suurin virhe.
Tänäänkin just kiittelin kuopuksen vakuutusta kun oli pakko käyttää lääkärissä ja vein tietysti lastenlääkärille. Lääkäri+lääkkeet tuli maksamaan 120?, ihan kiva kun saa ne kaikki pois vakuutuksen kautta ja homma selvis nopeesti ja asiantuntevasti.

Mä en oo jaksanu siivota kohta 4 viikkoon kunnolla :ashamed: Ei näillä keleillä pysty siivoomaan, kun on niin kiva tehdä kaikkee muuta. Ja illalla onkin sitten niin väsy ettei jaksa :LOL:
Nyt olis pakko ryhdistäytyä, pölyä vissiin hyllyjen päällä ja joka paikassa sen verran että huh!

Zeena 27+1
 
huhhh, ikeareissu takana, löytyi kaikenmaailman pikkusälää, kuinka ollakkaan ja varmaan viikonloppuna mennään hakemaan yks lipasto pois sieltä kun saadaan auto käyttöön.
aikamoisen hikinen matka mutta en mäkään haluis valittaa kun kummiskin sit talvella itkettää kylmyys ;)
ainoo huono puoli tässä on se että yöt on ihan tuskaisen hikisiä :/

eilen supisteli koko päivän aika lailla, oisko sit osittain kuumuudestakin johtuvaa(?), mut ei onneks mitään muuta vaivaa ton yhen lonkan kipeytymisen lisäks oo ollut. jotenkin helpommin menee vieläkin tää raskaus kuin eka. paikat varmaan sen verran jo valmiiks löysät ettei liitoskivut ja muut tunnu niin pahoilta :LOL: tai no onhan tässä vielä aikaa vajaa 3kk...

pitäis varmaan tehdä toinenkin vantaa-bussireissu, vois käydä testailemassa niitä sisarusrattaita, muistaakseni jossainpäin vantaata oli joku suurmyymälä.
vähän alkaa kyllä ottaan päähän että miks kaikki tommoset kodinkaluste/kone/lastentavaraliikkeet on ängetty jonnekin helkutin kuuseen puolen tunnin bussimatkan päähän |O miksei keskustassa voi olla mitään tommosia, kodin anttilakin lähti kaisaniemestä..mur..vähän valitusta jostain tähänkin viestiin piti saada ;)

noonie+plikka 27+2
 
aurinkoista päivää kaikille!

kuuma on, kyllä! koitan nauttia vaikka viime yönäkin tuntu että mikään asento ei oo hyvä kun kuuma oli ja uni ei sitten meinannut tulla millään.

tänään pakataan auto ja lähetään reissuun noin viikoksi etelä-suomeen, ja muutamaksi päiväksi siitä riikaan latviaan. lento on tampere-riika, kestää onneksi vain tuntisen niin luulisi menevän ilman ongelmia. omasta voinnistahan se on aika paljon kiinni, miten uskaltaa/jaksaa lentää.

nyt tekemään ruokaa vielä ennen reissua ja loppupakkaukset käyntiin. hauskoja hellepäiviä kaikille, koittakaa jotenkin nauttia. :)

miraaz ja vaavi 24+5
 
Moikka!

Mä oon viettänyt viikonlopun sairastaen. Mulla oli viimeviikolla parina päivänä kurkku vähän kipeenä, mut perjantaina se ylty tosi kovaksi säteillen korvaankin. Lauantain ja eilisenkin kurkku oli tosi kipee, mut nyt alkaa helpottaa - tosin kurkkukipu on nyt muuttunut nuhaksi ja yskäksi. Kävin apteekista kurkkua puuduttavia tablettejakin ostamassa. Kuumetta ei kuitenkaan tullu missään vaiheessa.

Taudin ja kuumuuden vuoksi yöt on ollu tuskaa. Sopivan lämpötilan löytäminen on näillä helteillä ollu vaikeeta, kun en haluu olla liian viileessä, ettei tauti pahene, mut kuumassa tulee hiki ja kaikki paikat on ihan märkänä hiestä - jolloin taas olo tuntuu sairaammalta. Mun sairastelusta huolimatta oltiin mökillä viikonloppuna. Mä kyllä enimmäkseen lueskelin ja tein ristikoita sisätiloissa lepäillen, jotta tauti helpottas mahdollisimman nopeesti. Oli kyllä tosi lusmu olo, kun muut täyttivät ulkona lapioiden sähkökaapeliojia itikoiden syötävänä ja mä katselin puuhaa ikkunasta... :/

Vaunuja pitäis rueta katselemaan. Mun vanhemmat sanoivat, et haluavat kustantaa vaunut, joten ehkä mä oon kallistumassa nyt mieluummin ostovaunuihin kuin et ottais lainaan mun siskolta. Mun sisko on kuitenkin antanut jo niin paljon: vaatteita, turvakaukalon, pinnasängyn ym, etten mä halua kaikkee niiltä viedä. Tiedä vaikka itse tarvitsevat vielä niitä vaunuja tai jossain vaiheessa jopa samaan aikaan, kun me. Sitä paitsi on kiva, jos vauvalle on edes jotain, mitä me on miehen kaa itse päästy valitsemaan alusta asti.

Vakuutusta ei olla vielä ajateltu vakavissaan... niin kun ei vielä mitään muitakaan vauvaan liittyviä hankintoja. Taitaa siis vakuutus ainakin näin etukäteen jäädä hankkimatta. Kauankos ennen LA:aa se pitikään ottaa?


Hellepäivän jatkoja toivotellen

Tatara ja tirriäinen 27+2
 
Oliskohan ennen syntymää Tapiolass ainakin justiinsa rv27 rajana? Muistaakseni kävin kyselemässä sieltä joskus rv17 ja sanoivat, että vielä kymmenen viikkoa aikaa. Mutta mä voin muistaa näillä helteen turruttamilla aivoilla ihan väärin :LOL: :LOL:

bubbeli 24+4
 
vaunuista vielä
mä en tiedä minkä vuoksi mä olen hurahtanut Emmaljungiin tai ehkä mä osittain tiedän. Yritin etsiä jonkun muun merkkisiä (lukekaa: halvempia), mutta.. Ulkonäöllisesti en löytänyt samantyyppisiä kuin Duo Edget, joiden ulkonäköön olen tykästynyt.
Halusin jo esikoisen kanssa nuo, mutta eipä ollut silloin varaa.
Meillä oli esikoisella ensin Jovi Airit (saman valmistajan kuin Orat) ja ne on ollut kyllä ihan parhaat! En siis voi vielä verrata noihin Edgeihin, mutta anywais :)

Bubbeli 24+4
 
bubbeli, kiitti. Niin mä vähän muistelinkin täältä joskus lukeneeni et kolme kuukautta ennen laskettua aikaa se vakuutus pitäs hankkia... Eli jäi se vakuutus etukäteen ainakin hankkimatta, mut pitää ottaa sit muunlainen vakuutus kunhan pikkunen syntyy.

Kävin just kattelee tuolta vaunu.infosta vaunuja. Laitoin paperille seitsemät eri varteenotettavat vaihtoehdot, joihin vois miehen kaa tarkemmin tutustua. Yhdet niistä oli muuten nuo bubbelin mainitsemat Jovi Airit. :)

Tatara ja tirriäinen 27+2
 
Me ollaan tosiaan nyt kallistuttu noitten Jovi Airien puoleen. Vanhemmat on ne luvannu kustantaa, mut Kela ne korvaa sit takas, kun mies tosiaan lähtee viikon päästä armeijaan.

Kuumuus pistää koville, mutta vähällä vaatetuksella pärjää :)

Me otettiin toi vakuutus Nordeasta ja olihan tuo aika kallis (päälle 400e/vuosi) mutta mun isä lupautu sen maksamaan. Ja Nordeassa oli ainakin rajana se 3kk ennen laskettua, jos haluaa ottaa sen ennen vauvan syntymää.

idamaria123 27+3
 
Neuvolakäynti takana. Kehuttiin hyväkuntoiseksi, niin en viitsinyt ottaa sairaslomaa edes esille. Sain yllätys, yllätys käydä ultrassakin, vaikka neuvolan puolella sitä ei ole. Vauva oli perätilassa, mutta eighän sillä näillä viikoilla ole merkitystä. Sf-mitta oli pienempi kuin viimeksi. Johtuu kuulemma mittaajasta ja vauvan asennosta. Sokeriseuranta neljä kertaa päivässä. Vielä ei aloitettu insuliinia. Vien seurannan tulokset perjantaina ja sitten laitetaan lähete Taysiin.

Minä en vakuutusta syntymättömälle lapselle saa ikäni puolesta. Toisaalta en sitä ehkä ottaisikaan, kun työni puolesta saan lääkkeet lähes ilmaiseksi.

Kuumuus ottaa koville. Huh !
 
Yksi lihava ilmoittautuu hengissä olevaksi...Tää helle ottaa voimille!!!
Oltiin vkl hki ja kävästiin launtaina korkeasaaress,oli eläimetkin aika väsyneitä helteestä.Muuten jaksoin tosi hyvin mut ihan lopussa alkoi jalat turvota ihan älyttömästi ja se loppu kävelymatka autolle oli ihan tuskaa!!! Täytys vaan osasta nauttia näistä päivistä,talvella saa sit taasen palella...

Noonie: missä päin asustat?Itiksen lastentarvike myy z-linen tuplarattaita ja sit muutamia vierekkäin olevia.Oisin käynyt sovittelemassa niitä mut oli sunnuntaina kiinni.

Mut jos sitä lähtis kastelee kukat ennenkin nekin nuupahtaa täysin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja idamaria123:
Me ollaan tosiaan nyt kallistuttu noitten Jovi Airien puoleen. Vanhemmat on ne luvannu kustantaa, mut Kela ne korvaa sit takas, kun mies tosiaan lähtee viikon päästä armeijaan.
Voi vitsi, sä oot sitten mun kanssa samoilla fiiliksillä! Mun mies on ollu jo melkee puol vuotta ja tulee oleenki viel saman verran! Aika rankkaa tulee olee :/


( * ): Sain sitten elämäni ensimmäisen virtsatulehduksen! Antibioottikuurille siis.

Lara 28+4
 
happy79 me asutaan kalliossa. tuolla itiksen liikkeessä joskus poikaa odottaessa käytiin tsekkailemassa vaunuja, samoin lauttasaaressa kun on yks liike kans, mutta aika pieniähän ne on. noita z-lineja vois kyllä käydä siellä itikses kokeilemassa, tais olla aika paljon halvemmatkin kuin phil&tedsit.

ahdistaa kun nyt on semmonen olo että meidän hissiin ei mahdu kummiskaan noi peräkkäinistuttavatkaan..mitäköhän hemmettiä sit tehdään... :| mut joo, ehkä pitäis päästä vähän mittailemaan ja jos sais "sovitukseen" jostain niitä nii ois kiva. mitäköhän ne tykkäis liikkeissä kun menis kysymään että saadaanko päiväks kotisovitukseen :LOL:

yritän alkaa väsäilemään villavaippakuoria,saas kattoo tuleeko sopivat nukelle vai aikuselle (mun kokomittaukset tuntuu nimittäin aina menevän pieleen jollain tapaa...)

katoppa vaan, keskiviikkona ois sit neuvolalääkäri, jee! ekaa kertaa semmoseenkin tässä raskaudessa! toivottavasti sit myös ultraa (ja näkisin itekin ruudulle. esikoisesta näin vähän raajoja ruudulla mut en kasvoja)

noonie 27+2
 
huh,mikä hellepäivätalo tulossa.....koko tärisee kun kaivuri hilluu tossa tontilla....siis kuus viikkoo talo elementtien tuloon :D aika rientää......pitäis varmaan oikeesti pian ruveta jostain suunnasta pakkaileen....tavaraa ku ei ihan vähän ole ja kaikkee uutta pientä on tullu osteltua uuteen tupaan...... :headwall: sekopäistä touhua.....

täällä voidaan liitoskivuista huolimatta hyvin,seuraava neuvola 27.7....oottelen koska päätökset kelalta tulee......ja pakkaus.....

nyt työnjohtajaksi.......

sutulii 24+6
 
Hyvää päivää pitkästä aikaa. Jotenkin on ollu semmosta menoa että ei ole kirjoittamaan kerenneyt. Eikä vieläkään mitään varsinaista asiaa ole :eek:

Me otettiin If:ltä se vakuutus. Ajattelin että jos vauva on terve ja pysyy terveenä niin eihän sitä sitten tarvitse muuttaa lapsivakuutukseksi (kai..).

Ihan samaa olen miettiny että onko se vasta vai jo syksyllä :LOL:

Torstaina sokerirasitus. Kvääk. Eniten testissä hirvittää näillä helteillä se 12 tunnin syömättömyys ja juomattomuus. Labrasta kyllä sanottiin että kyllä sitä täytyy tällä ilmalla vähän voida vettä juoda. Ja näin aion varmasti tehdä.

Me ollaan vertailtu paljon gessleineja ja City Crosseja ja jostain syystä mun mielestä City Crossit tuntuu ketterämiltä, pienemmiltä ja kevyemmiltä. Plus että Gessleinit on näin pienelle ihmiselle hankalat siiinä mielessä että en yhtään hahmota etusiipeä niissä.

Sofiia 24 + 0
 
Heippa!

Mä sulan tänne töihin ehkä, puuh..

Tänään oli neuvolalääkäri:

Sf-mitta: 21
Hemoglobiini: 143
Verenpaine: 98/65
Paino: Edelleen 51 kg
Vauvan syke: 145-150
Pissa ok ja kohdun suu kiinni.

Tänään 27 viikkoa täynnä :) !!
 
:wave:

sutulii
Millanen talo teille tulee? Tuleeko niistä tilaelementeistä, eli pääsette suoraan asumaan sinne?

Meillä tulee paketti tän kuun lopulla ja siitä sitten urakka lähtee ja ensi kesäksi jos asuttaisiin talossa, joka on varustettu viilentävällä ilmanvaihtokoneella..... Nimim. kaipais sitä jo nyt :LOL:

Bubbeli 24+5
 
Kyllä todellakin tuskastuttaa tämä kuumuus! Tämä päivä on tuntunut vielä hurjemmalta kuin aiemmat, tuntuu ettei ilma vaihdu ollenkaan ja iho on koko ajan hiestä nahkea.

Sairausloma jatkuu nyt kaksi viikkoa, sitten olisikin viikko töitä ennen kesälomaa. Olisin saanut saikkua suoraan kolme viikkoa, mutta sanoin, että voisin yrittää töihin menoa vielä. Saas nähdä miten käy. Kävin sovittamassa tukivyötä, onneksi en tilannut sitä sovittamatta, sillä koko onkin L, eikä XL, niinkuin luulin. Tarkoitus olisi etsiä netistä käytettynä tuo vyö, että saisin halvemmalla.

Nappula-10, me ollaan ostamassa nuo Bassonit Kouvolan Pikku Piiasta, en yhtään tiedä, missä muualla niitä myydään. Vaunumalli on Parma, ratasosa Monza, hinta 545e, muistaakseni. Tuo on siis yhdistelmävaunu, sama runko, vaunukoppa ja ratasosa vaihdetaan sitten tarpeen mukaan ja molemmat kuuluvat hintaan. Minä olen tykästynyt noiden isoon kokoon ja hoitokorkeuteen, joka huomattavasti korkeampi kuin esim. brion vaunuissa.
Tässä vielä linkki tohon meille tulevaan malliin
http://www.basson.dk/index.php?vertikalmenu=barnevogne&indhold=barnevogneforside
http://www.basson.dk/index.php?vertikalmenu=barnevogne&indhold=barnevogneforside
Minäkin olen yrittänyt etsiä näistä tietoa, mutta suomeksi ei tahdo löytyä. Siksi onkin tuntunut epävarmalta ostaa, kun ei ole muiden mielipiteitä kuullut.
Esim. Vauvamaailma nettikauppa myy näköjään bassonia, siellä on suomeksikin jotain infoa:
http://villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?action=show&id=4630&show=all

Nyt alan etsiä jotain kivaa neuleohjetta, kun tuli ostettua lankoja sairausloman viihdykkeeksi.. ja sitten ulos varjoon kokeilemaan, osaanko minä mitään neuloa..

Heilo 27+2
 
Moikkis!

Eilen oli siis ultra ja siellä kaikki hyvin. Tyttölupaus edelleen niinkuin ekallakin ultrakerralla :)
Painoarvio oli tällä hetkellä 1098 grammaa ja raivotarjonnassa vaikkei sillä vielä mitään merkitystä olekaan. :saint: No okei ,mulle on :D
Lapsivettä normaalisti ja virtaukset sun muut kunnossa.Niin ja liikkeet kanssa ++. Kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä 4,8cm. Aikasemmin sitä oli 5,4cm . Johtuu puhtaasti vaan siitä että vauva kasvaa ja hiukan rupeaa painamaan tota kanavaa alaspäin.

Seuraavan kerran nähdään pikkunen taas 20.08.

Sori kun en oo ottanu kantaa mihkään vaunu ym keskusteluihin, mulla kun ei ole niistä mitään sanottavaa tai mitään mielipidettä oikeen. Joku kirjotti että alkaa tympimään pelkkä Emmaljunga-sanakin. Noh, niin ehkä vähän myös täälläkin :D Mutta ei pahalla kenellekään siis tietenkään!

Tontilla olen nyt ollut itekin ja pari päivää sitten tuli lapioitua sepeliä 5 ja puol tuntia. Sen jälkeen jalat oli kyllä kuin olis puupökkelöillä kävellyt mutta muuten olo oli mitä mainioin. Tuntu että kaikki tän kevään aikana tullut stressi/vesivahingot sun muut mä lapioin menemään siellä pois mielestäni. :LOL: Ei mutta ihan oikeesti, helpotti tosi paljon!

Onnittelut kaikille hyvistä neuvolakuulumisista ja paljon tsemppiä niille joilla sokerirasituskoe meni niinsanotusti päin p:tä :hug:

Vakuutusasiaankaan en osaa ottaa mitään kantaa, sellaista kun ei olla mietitty.

Heidi ja Mörkky 27+6.
 
sofiia: enpä ookkaan aiemmin aatellut, mutta ihan totta, mäkään en näe gessleinin sitä etunokkaa, pitää aina ennakoida ja arvioida ettei töki toisia kanssakulkijoita sillä (ja oon 165cm eli ehkä "keskipituinen" naisihmiseksi..?)
tässä vertailin tänään meidän noita gessleinin visioneita phil&tedsin sportteihin ja vibeihin ja täytyy sanoa että ne on paljon ketterämmän ja jotenkin sulavamman näköiset. en tie sit johtuuko se siitä että gessleinis on nin iso se kuomu, mikä tietty on ihan hyvä juttu mutta tuo tosi paljon sitä koon tuntua niihin.
tänään sit päätettiin miehen kanssa että kyllä ne phil&tedsit ostetaan,en tiedä vielä mikä malli ja mistä ostettais, joko käytettynä varmaan tai jos ei sopivaa löydy hinta-laatusuhteeltaan niin sit kai saksasta.

tänään käytiin sateita uhmaten leikkipuistossa ja ostoksilla, ostin pojalle yhden tutun äidin tekemän lakin kesään/syksyyn ja p.o.p:ista 50%alennuksella pienen ruskean neuletakin tytölle:) itelle yritin etsii kenkiä mut en oikeen vielä löytänyt kivoja, body shopissa sit tuhlailin ja käytiin syömässä lounasta samalla reissulla. nyt jalat, selkä ja maha ihan muussina, voi kun sais vaan levätä tän illan...

huomenna sit neuvolalääkäri vihdoinkin! =)

noonie+plikka 27+3
 

Yhteistyössä