~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !





Tällä hetkellä pinossa

36 tyttölupausta/tyttöoloa ja
46 poikalupausta/poikaoloa.

23.9.
Lara- - 21v - esikoinen - KHKS - poikalupaus

29.9.

heikku - 25v - toinen - NKL - tyttölupaus

30.9.

Tuike81 - 29v - esikoinen - SATKS - tyttölupaus
Auroora - 23v - toinen - VKS - tyttöolo
uni-hki - 28v - toinen - KOS - poikalupaus

1.10.

Emmabella - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Sutinaa - toinen - KOS - tyttölupaus
Ouska - toinen - LS
idamaria123 - 19v - esikoinen - poikalupaus

2.10.

Tatara - 27v - esikoinen - KYS - poikaolo
Hoikkalori - 30v - toinen - KSKS - poikaolo
noonie - toinen - KOS - tyttölupaus
Hanttaliini81 - 29v - kolmas - KYS - tyttölupaus

3.10.

limeee - 20v - esikoinen - TYKS - poikalupaus
j-22 - 23v - toinen - OYS
Heilo - 26v - esikoinen - KOKS - poikaolo
MUKSU1 - 27v - toinen - TYKS - tyttölupaus
Zeena - kolmas - TAYS
Emmaria - 27v - esikoinen - KOKS

4.10.

nipsuliina83 - 27v - toinen - LS - tyttölupaus
Virtanen - 30v - toinen - MKS
miinuliini - 30v - toinen - KYS - poikalupaus
mama-L - 23v - toinen - KSKS - poikalupaus
multatassu90 - 19v - esikoinen - TAYS - tyttölupaus

5.10.

Taikamyrsky - 26v - toinen - KOKS - poikaolo
puskajussi - 38v - neljäs - PS - poikalupaus
perlage77 - toinen - NKL - poikalupaus
Pinklady81 - KOS - tyttölupaus
P123 - 33v - kolmas - KOS - poikalupaus
Aisla - 30v - toinen - NKL

6.10.

vauvakuumeilija - 25v - esikoinen - KYS - poikalupaus
HayLina - 25v - esikoinen - OYS - tyttölupaus

7.10.

Sara80 - 29v - toinen - LKS
Supukkasuu - esikoinen
Tepa75 - viides - EKKS
sannri - 33v - kolmas - KYS - poikalupaus
Haikara - toinen - OYS
BridgetJones - 26v - kolmas - NKL - tyttölupaus

8.10.

Kultasiipi - 25v - esikoinen - KSKS - tyttölupaus
PieniRunotyttö - 27v - kolmas - TYKS
lemission - 23v - toinen - LKS
lupo - esikoinen

9.10.

Leli82 - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Menhit - 21v - toinen - PKKS - poikalupaus

10.10.

Murmu - 22v - esikoinen - HYS - poikaolo
Rebecca78 - 32v - toinen
miukatti - 26v - esikoinen
Discovery - kuudes
Nappula -10 - 35v - esikoinen - TAYS - poikalupaus
Auringonkukaksi - viides - poikalupaus

11.10

Pirkko23 - esikoinen
t 77 - 33v - toinen - OYS - poikalupaus
Expat - 33v - esikoinen
Arual83 - 27v - esikoinen - KOKS
MissHappy - 23v - toinen - SKS - poikaolo

12.10

Cleopatra - 34v - toinen - TAYS - poikalupaus
Valeska - 27v - esikoinen - OYS - poikalupaus
voltti - kolmas - TAYS
buggie - 33v - toinen - tyttölupaus
Buono - 36v - toinen - HYS - poikaolo
KeuKeu - toinen - TAYS

13.10

bakukaa - 22v - neljäs - OYS
onnellinen onneton - 24v - esikoinen - KSKS

14.10.

White Lily - 33v - toinen - MKS

15.10.

Duffy - 28v - esikoinen - OYS/OAS - poikalupaus
tähtynen - 21v - esikoinen - VKS
Nietos - kolmas
äiti03 - kolmas - NKL
Signature83 - toinen - PKKS - poikaolo
kevät10

16.10.

R u u s u t a r h a - 23v - kolmas - HYS
Ilolintu - 24v - esikoinen - PHKS - tyttölupaus
milip - 22v - esikoinen - poikalupaus
aaliyah - 22v - esikoinen - NKL
Eliiz - 25v - toinen - HYS - poikaolo

17.10.

fairytales lover - 20v - esikoinen - LKS
pokermama - esikoinen - HYS - tyttölupaus
Minkuli - 26v - esikoinen - TAYS - poikalupaus

18.10

apila87 - neljäs - KPKS
danuli79 - 30v - esikoinen
justiina83 - 26v - kolmas - VAS - tyttöolo
Hituli - 28v - toinen - TAYS/VAS - tyttölupaus

19.10.

snowangel - kolmas
PippuriPylly - 24v - toinen - KYS - poikalupaus

20.10.

fairytale87 - 22v - esikoinen - JS
tiltalitti - toinen - tyttölupaus
Neila - 28v - kolmas - KYS - tyttölupaus
hömpiäinen - 26v - kolmas - TAYS - poikalupaus
Jolian - toinen - KPKS - tyttöolo
sutulii - 30v - kolmas - VKS - poikalupaus
miraaz - esikoinen - LPKS - poikaolo
Ninnu-87 - 23v - toinen - KSKS

21.10.

bubbeli - toinen - KHKS
viivu - kolmas - LS
HenniKe - 29v - esikoinen - SATKS

22.10.

Pikku prinssi - 23v - toinen - LS - tyttölupaus
Nana09 - 20v - esikoinen - SEKS - poikaolo
Mintukas - kolmas - poikalupaus
Tare- 25v - esikoinen - tyttölupaus
Tiukuliina89 - 20v - toinen - KHKS - tyttöolo
teijuli87 - 23v - kolmas - SEKS - poikaolo
hohto - SAS
Unna68 - 41v - kolmas - poikalupaus
merette - neljäs - TAYS

23.10.

minilokari - toinen - TAYS - tyttöolo
Thyme - toinen - SATKS

24.10.

höplömmöö - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo
MinkuK - 24v - esikoinen - TAYS - poikalupaus
rakuuna - 35v - neljäs - HYS - poikalupaus

25.10.

Happy79 - toinen - SATKS - poikalupaus
PikkuRinsessa - toinen
Stemia - 28v - toinen - HYS - poikalupaus
Lavelyn - 23v - esikoinen - TYKS - poikalupaus
Maj10 - 28v - esikoinen - OYS
MaalaisÄippä - kolmas - SATKS

26.10.

Sähikäinen - 28v - esikoinen - VKS - tyttöolo
nordenskjold - 33v - viides - TAYS - tyttöolo
sofiia - 29v - esikoinen - NKL
Ulla Unelma - 23v - esikoinen - TAYS - tyttölupaus
saduli - kolmas - tyttöolo
Vilma vasikka - neljäs

28.10.

hyrskylän muori - 25v - kolmas
Peili87 - toinen
aava olivia - kolmas - poikalupaus
Viuhti2010 - kolmas - JS - tyttölupaus

29.10.

Jaja78 - 31v - kolmas - KOS - tyttöolo
Nellie06 - kolmas - poikaolo

30.10.

Mustikka83 - kolmas
Jadelia - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo
syksyinen - 33v - kolmas - OYS

31.10.

mimskeli - toinen - KYS/OAS
Startti79 - toinen
Wednesday
Räiskä82 - toinen - OYS - poikalupaus

1.11.

ryöminkäinen - 22v - esikoinen - tyttöolo
Ezziina - 25v - kolmas - TAYS - poikaolo

2.11.

elämä kantaa - kolmas



Syntyneet lokakuiset

"Niin pienissä käsissä sydämemme ikuisesti"

**

23.7.

Pirkkis - 28v - toinen - poika 940g / 34,5cm



In memoriam

"Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois."


**

Kätsy - LA 3.10.

Ebba-Ilona - LA 9.10.

manna- - LA 4.10.

emily67 - LA 12.10.

Keffeli - LA 15.10.

wendy79 - LA 15.10.

durasel

maska82 - LA 27.10.

Muutosta

Hempukka87 - LA 10.10.

Smurfi LA 4.10.

perämaan emäntä - LA 23.10.

mamiti87 - LA 13.10.

Iisaon - LA 17.10.

Lilein - LA 11.10.

shenda81 - LA 18.10.

Scala - LA 16.10.

Peppioliina - LA 22.10.

Champion - LA 28.10.

miimii10 - LA 30.10.

Minttu-Maaria75 - LA 14.10.

mude79 - LA 22.10.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Aikaisempia tarinointeja:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1746850
 
Kiitos mama-L uudesta pinosta! Mulle voisi päivittää iäksi sen 25 :LOL: On se nyt tarkkaa, niin tarkkaa :D

Ihanaa, heinäkuu! Tää kuukausi meneekin sitten nopeasti, aivan kun nää muut kuukaudet ei olisi menneet, mutta kun mies jää 5.7 kesälomille ja elokuussa palaa töihin niin on siitä vaan suuri apu mulle kun täällä huushollaakin sitten kaksi.

Onko muilla ollut tällaista että rinnasta puristaisi, niinkun ihan keskeltä rintalastaa, mitä tollanen voisi olla/on? Kun eihän vauva voi olla niin iso vielä että painaisi mun sisäelimiä/sydäntä niin paljon että ottaa siksi kipeätä? Vähän tuntuu ilkeeltä,eikä siis särje oikeaa taikka vasenta puolta vaan ihan keskikohtaa. :/

Ei, nyt täytyy taas lopettaa, en saa olla koneella esikon mielestä joten.. :D

Ihanaa heinäkuuta kaikille äideille :heart:

Heidi ja Mörkky 27+1.
 
kiitos mama-L jälleen kerran uudesta pinosta! :flower:

ei mulla oikeen muuta tulin vaan tännekin ihastelemaan näitä: http://www.bebelane.com/product/44/midnight-mystique-imetysliivit B) :D
ihan ykköset ja sopii kuin nappi silmään :xmas:

noonie+plikka 26+5
 
Jee uus pino! :) Kiitoksia Mama-L! Nii se vaan tuo aika huristaa etiä päin ja on jo heinäkuu. Iha hurjaa!

heikku En tiiä onko mulla samantyyppistä tuo kipuilu, mut mulla jotenki tuntuu kans semmosta kipuilua ja painetta tuossa pallean kohalla ehkä suunnilleen. Keskellä kuitenki ja oon miettinykki et kohtuko se painaa siihen vai mitä tuo on?!

Täällä sitä nyt vaan sitte kiltisti köllötellään. Pitää tännekki vähä kitistä, ku tuonne naamakirjaan jo tuli kitistyä heti aamutuimaan ja viime yönäki. Mulla siis alkanu taas supistella ja alamasuaki vihloo. Yöllä oli oikeen semmosta paineen tunnettaki alapäässä ja säikähin sitä kyllä jo vähän, mut onneksi se on kuitenki nyt helpottanu. Soittelinki sitte heti aamusta neuvolaan ja sain ohjeeksi viedä aamusta pissanäytteen labraan ja muuten vaan maata (ja tässä sitä taas vaan koneella istuskellaan :p ) eikä saa vessaa kauemmas kävellä. Keskiviikoksi onnistuin vasta saamaan lääkäriajan ja jos tilanne ennen sitä pahenee nii sitte vaan soitella neuvolaan/äippäpolille. Toivotaan et lepo auttais. Muuten kyllä masukki elämöi iha entiseen tapaansa, et se kyllä vähä huolta helpottaa..

Ja tuli taas melko omanapanen teksti, mut mukavaa päivää kuitenni kaikille! :)

HayLina+Hippu 26+1
 
Aurinkoista torstaita teille kaikille! B) B)

Olin alussa mukana tässä pinossa, mutta silloin odotus päättyi ennen ku se kerkesi edes kunnolla alkaakaan :(

Nyt kuitenkin tulin ilmoittamaan iloiset uutiset: Tänään ultrassa näky pieni ihmisen alku & sydämen syke :) Tiedossa siis näillä näkymin helmivauva :heart: :heart: :heart:

Onnellista loppuodotusta teille kaikille!!!!

Wendy79
 
Korkattu, Kiitos MAMA-L uudesta pinosta :)

Meillä täällä kauheesti tekemistä kun ukki on tosiaan hesasta käymässä. Siskon ulona yöpyyvät mutta nytkin meillä. Eli nyt ei kerkiä koneella istuskelee..

Masu voi hyvin, supistelee sillontällön ja nivusiin koskee edelleen.. Vauva on niin korkealla että välillä ahistaa tai painaa keuhkoja inhottavasti. Nukkua vielä pystyy mut poltin itteni auringossa parina päivänä niin selkä on herkkänä..Se vähän ottaa päähän.. Muuten aikasta ok kaikki.

Nyt pois koneelta istuskelemasta. Mukavaa kesäpäivän jatkoa mammat ja masukit!!!

Hanttaliini & pittunen 26+5 :heart:
 
wendy79, lämpimät onnittelut! Ihanaa kuulla tällaisia uutisia!

Kiitos Mama-L:lle uudesta pinosta! Kuukausi kerrallaan sitä lähestytään meidän kuukautta, vaikka välillä aika tuntuukin kuluvan niin hitaasti.

Soitin sitten itse neuvolaan sokerirasituksen tuloksista, kun en niitä halunnut enää jännittää. Arvot oli oikein hyvät, tarkkaan en muista, mutta kahden tunnin arvo taisi olla 6, jotakin. Olen tosi tyytyväinen, ettei vauvan isompi koko johdu sokereistani.

Cleopatra 25+2
 
:wave:

Cleopatra
Hyvä homma :)
Mä olin "vähän" ymmärtänyt tuolla edellisessä pinossa väärin.
Luulin, että lääkärit yms olivat sinun mahasi perusteella epäilleet sokerivauvaa, juu äly hoi minä :LOL: :LOL:


Bubbeli 24+0
 
Heikku onneks sullekin koittaa pian helpotusta arkeen miehen loman myötä :) muistat sit vaan levätä myös ;)

HayLina aika hurjalta kuulostaa noi supparit ja alakerran pehmentymiset :| , mee ihmeessä sinne polille näytille jos yhtään siltä tuntuu! Eiköhän näillä viikoilla ala saamaan jo ihan kunnon palvelua sieltäkin (kun jotkut oli aikasemmin saanu vähän tylyä kohtelua...) toivottavast syy löytyy esim. virtsaputken tulehdus, sehän olisi niin helposti hoidettavissakin.

JeeJee, uusi kuu, uudet kujeet, uudet vaivat,aikaa vauvan arvioituun saapumiseen; 3kk!
Tänään taas vietettiin monta tuntia rannalla ja nahka kärtsähti ihanasti selästä. Aika salakavala tuo aurinko kun tuuli niin kovasti ettei tuntunu yhtään liian kuumalle, kotona vasta alkoi kirvelemään. Ja tosiaan yhden kivan uuden vaivan sain näin heinäkuun alkamisen kunniaksi, nimittäin tuntuu että pakara olisi jotenkin venähtänyt, kävely sattuu ja "vääräässä asnnossa" tuntuu että jalka lähtee alta..hmm.olikohan jollain muulla muuten sama vaiva... :/

Ääh. Huomena olisi jo vähän pakko varailla sokerirasitukseen aikaa alkuviikolle kun oon sitä nyt lykänny ja lykänny. Tälle viikolle olisi pitäny varata, mutta jostain syystä ei oo vaan kerenny :saint: :saint:

Illanjatkoja arvon leidit!

Emmabella ja tytteli 26+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heilo:
Aamulla kehuin selän olevan parempi, iltaa kohden mennyt koko ajan huonompaan suuntaan... Samanlaista taitaa olla kuin Ryöminkäisen kuvaama kipu. Minä en ole tota vyötä vielä ajatellutkaan, oliskohan siitä tosiaan apua...?
Mulla käytössä toi Anitan- tukivyö ja se on ainaki ollu tosi hyvä! Käytän sitä aina kun meen johonki ja sitten liikunnan ja esim siivouksen yhteydessä. Mulla koko S, kävin liiviliikkeessä sovittamassa ja sain sitten käytettynä hommattua :) Suosittelen!

Tervetuloa Emmaria :flower: :)

Kiitos MAMA-L uudesta pinosta !

Onnea Wendy79, todella ihania uutisia! :) :heart:

heikku: Se rinnan puristus on närästystä!! Kysyin neuvolalääkäriltä asiasta... Närästys saa keuhkoputken ärtymään ja siksi närästys tuntuu poltteena ja ahdistuksena rinnassa. Itse kärsin samasta vaivasta välillä :/

( * ): Kulutus hysteria alkanut, vauvalle tuntuis olevan kohta IHAN KAIKKI, kun en malta olla shoppaamatta :D Onneksi rahatilanne jo vähän estää hysteriaa :whistle:
Paino alkaa olla uusilla kymmenillä (10kg tullut siis yht!) , mutta eipä vielä "näy" paljonkaan.
Hienoist turvotusta bongattu, sormet kiristää ja kaikki kengät ei mahu jalkaan... Onneks ei viellä pahat! Olo kaikin puolin ihan jees... Välillä ei saa nukutuksi, mutta on hyvää harjotusta tulevaan ;)

Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille... Taidetaan mekin sitten pärjätä jo hankituilla vaatteilla, ostetaan lisää sitten kun sukupuoli selviää ;)

Voikaahan kaikki mammat paksusti ja hyvin, ulkoilkaa paljon ja nauttikaa kesäisestä säästä sen minkä oloistaan kykenee! :)

Lara- ja pikku-Nunu rv28+0 :heart:

Ja poksumisen kunniaksi masukuvaa :)

:heart:
 
Tervetuloa uusille ja kiitti uudesta pinosta :wave:

Täällä ollaan lomalla. Ihanaa kun saa olla kotona lasten kanssa, vaikka mun hermoja kiristääkin ihan sillai kivasti :headwall:
Mies on raksalla n. 15 tuntia päivässä, joten vaikka se on lomalla niin siitä ei apua tai iloo oo. Eli ihan saa hoitaa muksut 24/7. Alkaa rassata muuten enemmän kun töissä käydessä, sillon oli vaan illat noiden kanssa :whistle:
Mutta ihania ne on ja lomansa ansainneet ja pakko vaan yrittää jaksaa =)

Vointi on aika kiva, väsymystä on. Varsinkin kun nyt pari yötä on menny huonosti ja kuopus herätti tänään klo 6 |O
Jonkin verran supistaa, mutta aika vähän. Yleensä näillä viikoilla on supistellu ihan hirveesti jo. Eilenkin vedin pyöräkärryllä molemmat muksut rantaan ja takas eikä tuntunu missään. Olin ittekin ihan yllättyny. Mutta hyvä näin.
Mut enköhän mä jotain pientä vaivaa saa kehitettyä ennen loman loppua, niin että se viimenen 4 työviikkoo onkin saikkua :whistle:

Ihanat ilmat. :whistle: Viikonloppuna pitäisl ähtee puuhamaahaan ja ens viikolla päivä tukholmassa risteilylle. Toivottavasti reissuilla mieli lepää :LOL: Varmaan joo noiden lasten kanssa :LOL:

Zeena 26+4
 
Kiitos taas kerran mama-L uudesta pinosta!

Niin on kiirettä pitänyt, että edellinen poksautus viime viikon lauantaina jäi tekemättä. Ja nyt on jo ylihuomenna seuraavan aika. =) Tuntuukos kenestäkään muusta, että nyt viikot kuluvat hurjasti nopeammin kuin raskauden alkupuolella? Tässähän iskee kohta ihan paniikki tulokkaasta. :p

Ensi viikolla keskiviikkona sokerirasitus ja perjantaina neuvola, saan siellä myös sokerin tulokset... Olisikohan nyt se neuvolalääkäri, kun niin monet näillä viikoilla sellaisessa käy. Kesäloman vuoksi en mene ns. omaan neuvolaan, joten enpä voi tietää mitä on vuorossa. Sittenpä se selviää. :D

Huomenna alkaa viiden viikon kesäloma, voihan jipii!! Sitä odotellessa voisinpa nukkua pitkät yöunet. :p

Nappula-10 24+5
 
Kiitokset taas uudesta pinosta mama-L....

Otin tänään lääkärin kanssa yhteen ja ei hän ei aio päästää mua töihin.....no sittenpä taas alkoivat kunnolla kolkuttelemaan nää kaikki liitoskivut sun muut eli ehkäpä rouva tohtori oli oikiassa :D

lomaillaan siis jälleen.....futisturnauksessa mennyt tää ilta ja jatkuu aina sunnuntaille.....raskaita nää lasten harrastus tapahtumat,monta päivää ja monta peliä....huh....

nyt jos lähtis kaiveleen jääkaappia ja sitten töllöä vahtaan :D

sutulii 24+1 :heart:
 
Kiitos mama-L uudesta pinosta :)

Haylina, täällä kans supistellaan kipeesti :/ Mulla ei onneksi oo paikat pehmentyny/auennu, mutta iltasin, öisin ja aamusin tulee suppareita ja tietty jos jotain tekee niin sillon kans. Ärsyttävää, kertakaikkiaan.

Mulla kans ollu välillä iltasin just tossa keskellä sellasta painavaa oloa ja miettiny kans mistä johtuu. Varsinki jos oon syöny myöhään ruuan, niin sitten ahdistaa melkeen henkeä ku tuntuu niin kova paine.
Täällä kans ollaan saikulla suppareista. Tiistaina yritin loman jälkeen mennä töihin, mutta eihän siitä tullu yhtään mitään, ekan tunnin supisteli melkeen jatkuvasti. Eilen sitten lääkäri sano että ehdottomasti saikulle, viikko kerrallaan katotaan ja lisää täytyy hakea, jos ei mene ohi. Oon nyt sitten nähny kaikkia painajaisia että vedet menee ja verta vuotaa ym :( En onneksi pahasti stressaa asiaa, mutta kyllähän se välillä mietityttää.
Nyt sitten hissuttelen täällä kotona ja yritän levätä niin paljon ku mahdollista, vaikka se tylsältä tuntuuki.

Duffy ja Ukkeli-Oula 24+6
 
Hei tulen taas kyselemään teiltä fiksummilta :) Täällä tulee hirveä päänsärky vaunuasioista eli siis onko jollain käytössä tuo Emmaljunga Nitro City ? mitä ootte tykännyt? Tai sitten se City Cros (siitä on täällä tainnut olla jo puhetta)

Meillä siis ongelma on se että vaunut pitää kantaa toiseen kerrokseen joten mahdollisimman kevyitä ja ketteriä vaunuja etsitään. Noihin molempiin malleihin kävi se hyvin kevyt koppa jonka nyt ainakin saa kannettua helposti. Mutta emme asu ihan kaupungissa joten jos tuo Nitro City hyytyy loskaan ja lumeen niin eipä päästä liikkumaan sitten mihinkään.

Suuri kiitos jo etukäteen!
R ja öttiäinen 22+2

 
korjatkaa mua jos oon ihan väärässä mutta mulla on semmonen haju että nuo emmaljungat on tosi isoja ja painavia vaunuja??vai onko näissäkin sitten mallieroja tosi paljon? :ashamed:

mulla ei siis henk.kohtaisia kokemuksia kuin gessleinin vision-fi:stä (jotka on aika kevyet ja kulkee tosi hyvin loskassa ja viime talven jättilumissakin)

noonie
 
Moi!

Huomenna startataan kesälomareissulle. Ekaks mummulaan 40km ja la-aamuna siitä asntoautolla Tuuriin sieltä Helsinkiin ja su-aamuna Tallinnaan. Matka jatkuukin Pärnuseen ja sieltä kotiudutaan perjantaina. Toivottavasti matkalla ei suurempia kolotuksia ilmaannu.

t77 ja pikku-ukko 25+3
 
:wave:

Vaunuista
Jotkut pitävät Emmaljungia isoina kärryinä, mutta itse en koe asiaa näin. Yleensä Emmaljungan vaunut ovat vain korkeampia rungosta kuin monet muut. Siitä on paljon plussaa esim. kauppareissuilla!

Meillä on Nitro Cityjen edeltäjät City Cerox 360, joissa on samanlaiset renkaat. Voin sanoa, että ne hyytyvät loskaan! Me olemme säästäneet ne vain ja ainoastaan kesäkäyttöön ja ovatkin aivan ihanat kesällä. Me ostimme Emmaljungan Duo Edget talvea varten.

Kokemusta löytyy esikoisen kanssa tavallisista nelipyöräisistä ja sitten nuista pikkupyöräisistä. Ero on kuin yöllä ja päivällä..

Sitten vielä noista Emmaljungan renkaista. City Crosseissa taitaa olla ne ilmakennot tms "kovat" pyörät. Ne menee huonon näköiseksi todella nopeasti ja kivet saa aikaan aika pahaa jälkeä. Niitä saa onneksi ostettua sitten uusia (hyvään hintaan tietenkin..)

Bubbeli 24+0
 
hej taas!

Oli ihan pakko tehdä vertailua.

Gesslein Vision S painaa 13kg
Emmaljungan Nitro City 16.8kg.

Meillä on ollut esikoisella ensimmäisinä vaunuina Jovi Airit ja ne painoi 22kg ja hyvin päästiin isossakin hangessa ja loskassa :)
Ainoa on se, että jos niitä pitää yksin nostella, niin sitten keveys on valttia!

Bubbeli 24+0
 
Emmabella Juu kyllä se pistää itteäki huolestuttamaan ja eile illalla tuli itkuki ku koko illan olin kipeä ja alko kauheesti pelottaan et jos menetänki tämän pienen. Nyt onneksi yö meni hyvin ja näi aamusta vatsa ainoastaan vähän aran tuntunen, mut muuten olo taas parempi. Menen kyllä heti äippäpolille, jos olo vielä uudestaan pahenee..

Duffy Voi kurja, ku sieki joudut nuista supistuksista kärsimään. :| Ei se oo helppoa kyllä. Meki ku molemmat kauan jouduttu omasta pienestä haaveilemaan ennen ku tähän on päästy, nii ois toivonu et raskausaika ois vähä helpompaa, mut pääasia et masukeilla on kaikki hyvin masussa. Mää näin kans unta jo useempi viikko sitte, et "synnytin" semmosen kilon painosen tytön tai se vaan yhtäkkiä tipahti minusta ulos. Ja nyt sitte tietenki oon nähny yhen jos toisenkilaisia unia kans lapsivesien menosta ja muusta ku on ollu huolissaan. :( Toivottavasti kaikki menis hyvin kuitenki! Jaksamisia sinne suppareiden kans ja levähtelehän sinäki siellä! :hug:

 
Voimia vaivoista ja erityisesti ikävistä supistuksista kärsiville! :hug:

Tuli tosta Haylinan jutusta mieleen, että näin itsekkin unta vauvasta... En taaskaan "päässyt" synnyttämään, mutta tulokas oli tosi tosi pieni, kilon painoinen tyttö :heart: Saatiin hänet kotiin ja nukku pinnasängyssä ihan reunassa ja juoksin hakemaan fleece peittoja, joita käärisin pienen turvaksi reunoihin... Täytynee mennä ostamaan pinnäsängyn suojukset :D

Eikös nämä unet ole ihan sitä raskautta kanssa, valmistaudutaan siellä alitajunnassakin tulevaan... Joku kerto (oliko täällä? ) unesta, jossa vauva oli vaan tulossa ulos mahan päältä.. Ja miten se uni ei ollu pelottava ollenkaan vaan oli närkästynyt kun ei voinut pysyä masussa... Itse näin samantyyppistä unta kanssa, jossa vauva hyppäsi mahasta syliin hetkeksi... Totesin sille vaan, että mene takasin masuun kasvamaan viellä ja se nyökkäs ja meni :D Tuokaan uni ei tosiaan ollu pelottava vaan tuntu siinä ihan "normaalilta" jotenki :D

Lara 28+1
 
Täällä viimeisimmät ajat mennyt tuolla RD-odottajien palstalla sattuneesta syystä... Mutta pieniä kolotuksia tulee koko ajan esiin ja kyllä se vaan on niin, että tässä alkaa olla edessä se synnytys tosiaan :LOL:

Pinna on jatkuvasti kireellä, pääsääntösesti ihan ilman syytä. En muista olleeni esikoisesta tämmönen. Tuntuu ettei tossa kuumuudessa jaksa oikeen olla ja täällä töissäkään ei oikeen kiinnosta olla, mikään ei oo hyvä :kieh: :hug:

Närästys on täällä myös saapunut elämään, sen kanssa sitten mennään loppuun asti. Rennie oli mun kaveri viimekskin.

Mutta eipä täällä ihmeitä, jaksamisia vaan meille kaikille!

Keukeu ja Tirppi 25+3
 
Haylina ja Duffy
Jaksamisia suppareiden kanssa molemmille :hug:

Saanko udella, että minkälaiset lapsettomuus taustat teillä on?

KeuKeun
kanssa olemme tainneet molemmat jumittua raskausdiabetes-ketjuun suurimmaksi osaksi :)
Se on niin jokapäiväistä taistelua ja pelkoa vauvasta ja tietenkin vähän omastakin voinnista.

Onneksi useimmilla kaikki menee hyvin, mutta viimeksi kuuluimme siihen "yhteen prosenttiin", jolla kaikki ei mennyt hyvin. Toivottavasti samat kauheat kokemukset eivät toistu tämän vauvan kanssa...
Huoli painaa välillä liikaakiin, mutta se, että joutuu katselemaan vauvan hengissä selvitymistä, niin ymmärtänette huolen.
Huvittavaa tässä on se, että en ikinä olisi uskonut näkeväni yli viisi kiloista lasta "keskoskaapissa" :LOL:
Joutuivat sairaalassakin siirtämään pienokaisen isompaan kaappiin..

Bubbeli 24+1
 

Yhteistyössä