Lokakuun IVF- hoidot


Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10............Clomit 2kk 2006
..................................................................SSG 2006
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF+ICSI vko 40...............inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF vko 43 tai 44...............IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06
Miili81.................PAS 9.10...........................PAS
..................................................................icsi 5/06
Anni77................PAS..................................5/06 IVF
..................................................................ICSI
..................................................................9/06 PAS
onemama............IVF vko 43........................iui -> tyttö 09/03.
..................................................................iui 04/05
..................................................................IVF 01/06
..................................................................3xPas
mape...................IVF..................................IVF 4/06
..................................................................Inssi 11/05, 10/05, 5/05
..................................................................menogon+inssi 9/05
..................................................................Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl
..................................................................2/05, 11/04, 10/04
..................................................................Laparoskopia 1/05
..................................................................Clomifen 10/03-3/04
vaaveli05............Clomit+inssi 13.10..............inssi
Hymytyttö70........IVF...................................3 inseminaatiota
Vinku..................PAS vko 42........................IUI -> lapsi
...................................................................IVFx3 -> 3.:sta lapsi


 
toppis
Anni: Onnea kovasti, pitelen peukkuja sulle!! :wave:

Mimoniandra: Sähän pääset vihdoin maanantaina sinne suunnitteluun. Eikös ole kiva, että homma etenee! Itestä tuntui silloin suunnittelun jälkeen, että menee kamalan pitkä aika ennenkuin pääsee punktioon ja siirtoon, mutta tässä sitä nyt ollaan. Meni se aika kuitenkin suht nopeesti.
Tuu kertomaan sitte millä aikataululla te etenette.

Itse täällä vaan piinailen ja koitan edelleen rauhoitella munasarjoja juomalla paljon, kun eilen töissä tuntui taas aika turvonneelta, vaikka se oli jo välillä mennyt ohi. Mies sanoi, että sullahan on kova juomaputki päällä, että enpä ole ennen nähnyt sun kuljeskelevan koko ajan puolen litran tuoppi kädessä.
:kieh:

toppis pp2
 
ma-mi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 11:45 Anni77 kirjoitti:
Hei!

Nyt on sitten toka PAS takana. Siirto meni hyvin. Siirsivät kaksi alkiota. Olin vähän jo miettinytkin kysyä sitä, mutta oli kiva kun lääkäri ehdotti moista. Sanoi että jos olisi eka siirto niin eivät siirtäisi mutta nyt suosittelivat. Molemmat alkiot ovat laadultaan kuulemma erinomaisia 6- ja 8-soluiset ICSI-alkiot. Lääkäri sanoi että raskautumisen mahdollisuus kahdella alkiolla on n. 50% ja kaksosraskauden "riski" 4%.
Nyt on sitten pakastin tyhjä.Eli toivotaan tärppiä, muuten uusi IVF edessä vielä tänä vuonna.
Lugesteron 600mg/pv ja Zumenon 4mg/pv jatkuu ja RT 20.10. Nyt sitten piinaillaan...

ma-mi:
Mulla molemmat PAS:it on ollut lääkkeellisiä. Silloin merkitystä on enemmän limakalvon paksuudella kuin kiertopäivällä. Eka PAS meni kp 21 koska ensin määrätty estrogeenilaastari ei imeytynyt ja vaihdettiin tableteihin. Tämä tuore PAS tehtiin kp 12.
Mulla oli ekassa 2 ultraa ennen siirtoa ja tokassa yksi. Yleensä kai n. kp 10, yksi ultra riittää.
Anni77 Kiitos vastauksesta ja peukkuja piinailuun. Mulla on ultra sovittu kp 11 eli siirto siis saattaa olla jo pian sen jälkeen. Täytyy ottaa coolisti, sillä viimeksi siirtoon ei päästy. Se pelottaa nytkin, koska sit on taas piikitysrumba ja siihen liittyvät piinailut edessä. Lääkärikin sanoi, että pco:ssa pas on otollisempi raskautumiselle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 16:05 toppis kirjoitti:
Mimoniandra: Sähän pääset vihdoin maanantaina sinne suunnitteluun. Eikös ole kiva, että homma etenee!
Tuu kertomaan sitte millä aikataululla te etenette.
Mukavaahan tuo on, kun saadaan hommia eteenpäin :)

Mie vähän pelkään, että meiän hoidot venyy aikas pitkälle :( Miulla on meinaan reilusti ylipainoa, josta oon saanut vasta 3kg pois. Painoindeksi on sellainen (>35), että tuskin miulle tehdään IVF:ää, jos en saa laihdutettua. Painoa niinkin paljon, että saisin Kelan korvauksella laihdutuslääkkeet :ashamed: Ja niihin meinaan pyytääkin reseptin huomenna! Laihduttamalla saisin hormoonitoimintanikin tasapainoon.

Mutta katellaan mitä se lääkärisetä/-täti huomenna tuumaa :) Onko tällasesta pallerosta äidiksi :D
 
Heippa kaikille,

Muutamia päiviä olin koneettomana ja tännehän oli kuulumisia tullut reilusti. Mimoniandran tämän päivän kuulumisia täällä jo innokkaana odotellaan ja kaikille piinailijoille pidetään peukkuja!

Omat kuulumiset: Gonal-pistoksia viiden päivän ajan takana ja olo on yllättävän hyvä. Toki sellaista vihlontaa molemmilla puolilla, mutta ei vielä turvotusta, joka tuli tutuksi aiemmassa Gonal-kuurissa. Synarelan makuun olen kai jo niin tottunut, että sitä en enää juuri huomaa. Huomenna eka follikkeleiden katsastusultra, jänskättää :)

 
Tsemppiä teille jo piinaileville!!
:heart:
Mulla alkoi eilen sumuttelut ja ei se synarela ollutkaan niin kamalan makuista kuin muistin.. Tosin ei se kyllä hyvältäkään maistu. =)
Nyt sitten vaan odottelen tätiä, että pääsisin aloittamaan pistelyt.

Mulla on ihan kamalan malttamaton olo näiden hoitojen suhteen. Pelottaa sitten että putoan korkealta ja kovaa toiveideni kanssa. Ekalla kerralla kaikki oli niin uutta, eikä tiennyt ollenkaan mitä odottaa, niin se sujui paljon vähemmällä stressaamisella, vaikka kovasti jännittikin
Stessaamista ja korkeaa vauvakuumetta ei varmastikaan vähennä se, että notkun näillä palstoilla, mutta oikeasti on sanottava, että teistä palstailijoista on suunnaton tuki. Meillä kun vain pari ihmistä tietää lapsettomuudestamme, mutta eivät he voi oikeasti ymmärtää mitä lapsettoman ihmisen päässä pyörii...

huh, tulihan purkauduttua...

:wave:
 
Tultiin pari tuntia sitten kotiin KYSin reissulta, hyvillä mielin :) Lääkäri oli oikein ihana ja kannustava. Ylipainostakin sanoi, että miun pituus kompensoi sitä ihan hyvin ja pienikin painonpudotus on kotiinpäin. Kävin vastaanotolla vaa´alla ja yllätyin iloisesti, 2kg lisää on pudonnut paino :attn: *wehee*

Nyt odotellaan seuraavia menkkoja ja sitten päätetään hoitojen aloituskuukausi, mutta todennäköisesti menee tammikuulle. Siihen asti olen clomikuureilla. Reseptit lääkkeisiin sain jo valmiiks :) Tässä pinossa nyt kuitenkin ajattelin pysytellä kunnes aikataulu varmistuu.

Ultrassa kohdun limakalvo ja munasarjat oli ihan normaalit ja limakalvon paksuus oli tässä kierrossa normaali, kun aikasemmin se on ollut onnettoman ohut. Tuo laihduttaminen on vissiin oikein täsmälääke lapsettomuuden osasyihin :D
 
toppis
Hienoa mimoniandra! Kiva kuulla hyviä uutisia! :) :)

Mulla on kanssa ollut ongelmia limakalvon paksuuden kanssa, varsinkin clomeja käyttäessä. Käytätkö niitä nyt ihan ilman seurantaa vai katsotaanko tilannetta välillä? Niiden mahdollisiin sivuvaikutuksiinhan kuuluu tuo limakalvoa ohentava vaikutus, niin eipä niitä sitten kannata syödä, jos se heikentää limakalvoa entisestään. Ymmärtääkseni ne ei kuitenkaan kaikilla vaikuta sillä tavoin.

Hirmusti tsemppiä painonpudotukseen :wave: Sullahan oli jo oikein hyvin lähtenyt sekin vauhtiin!
 

Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... (IVF 1/2007?).....................Clomit 5-6/06, 11/06->
..................................................................SSG 5/06
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF+ICSI vko 40...............inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF vko 43 tai 44...............IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06
Miili81.................PAS 9.10...........................PAS
..................................................................icsi 5/06
Anni77................PAS..................................5/06 IVF
..................................................................ICSI
..................................................................9/06 PAS
onemama............IVF vko 43........................iui -> tyttö 09/03.
..................................................................iui 04/05
..................................................................IVF 01/06
..................................................................3xPas
mape...................IVF..................................IVF 4/06
..................................................................Inssi 11/05, 10/05, 5/05
..................................................................menogon+inssi 9/05
..................................................................Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl
..................................................................2/05, 11/04, 10/04
..................................................................Laparoskopia 1/05
..................................................................Clomifen 10/03-3/04
vaaveli05............Clomit+inssi 13.10..............inssi
Hymytyttö70........IVF...................................3 inseminaatiota
Vinku..................PAS vko 42........................IUI -> lapsi
...................................................................IVFx3 -> 3.:sta lapsi
 
Tervehdys!

KIITOS kaikille tsemppauksista!

Nyt on sitten se tylsä vaihe kun odotellaan testipäivää ja yritetään olla ajattelematta koko asiaa, niinkun se olisi muka mahdollista ;) .
Jotenkin nyt ehkä toivoo vielä enemmän onnistumista koska kaksi alkiota siirrettiin ja siten mahdollisuudet on isommat.
Toisaalta pelkää negaa koska tietää että sitten on uusi IVF edessä.
Ja taas toisaalta valmistautuu jo siihenkin mahdollisuuteen positiivisella mielellä koska hoito jatkuisi heti.
Onpas sekavaa...
Sitä ihmettelin että en ole kyllä ennen nähnyt unia, mutta nyt jo kahtena yönä.
Taitaa todellakin ajatukset pyöriä päässä ;) .

Paljon tsemppiä muille palstalaisille!

Terkuin : Anni pp4

ps. Miili81 hoi! Miten meni PAS[/b]?<br><br>
 
Minulla on menossa jo viimeinen pistelyviikko ja punktio tulossa heti ensi viikon alkuun maanataille tai tiistaille. Eilen aloitin myös orgalutranin pistämisen Pregnylin kanssa. Tuntuu vähän kuin olisi neulatyyny, mutta toisaalta minusta helpompaa kuin Synarelan kanssa, koska aikataulu ei ole aivan niin tarkkaa.

Kypsymässä on taas siinä 6 + 5 isoa munasolua ja 3+1 pienempää.
Kaikki näyttää hyvältä kuten viimeksikin. Kaikkein eniten minua jännittääkin ensi viikko kun näemme kuinka kaikki alkaa taas jakautua. Meillähän oli siinä viimeksi ongelma, että 12 kpl hedelmöittyi, mutta suurin osa pysähtyi kesken. Saimme kuitenkin yhden 1. luokan alkion siirtoon, mutta muut meni sitten roskiin.

Pakko vaan uskoa, että nyt menee paremmin kuin viimeksi, mutta jännää on. Jos tulee 2 kappaletta siirretäviä niin 2 siirretään ja toiseen tehdään vielä alkionkuoren avaus. Toivoa siis on muutei liiaksi.
Jos tämä taas epäonnistuuu niin pidämme luultavasti taukoa hoidoissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 18:47 toppis kirjoitti:
Hienoa mimoniandra! Kiva kuulla hyviä uutisia! :) :)

Mulla on kanssa ollut ongelmia limakalvon paksuuden kanssa, varsinkin clomeja käyttäessä. Käytätkö niitä nyt ihan ilman seurantaa vai katsotaanko tilannetta välillä?
En sitten muistanut vastata siun kysymykseen ollenkaan :ashamed:

Mie ilman seurantaa syön clomeja tuonne vuodenvaihteeseen asti.
 
toppis
Mimoniandra: No eipä tuo mittään, vaikka unohditkin. Muistithan kumminkin, vähän viiveellä vaan ;)
Aika hassua, etteivät seuraa limakalvon paksuutta sulla. Minä kun söin 3 kiertoa clomeja ja tilannetta seurattiin, koska oli tarkoitus tehdä jokaiseen kiertoon inseminaatio (2 kertaa jäi tekemättä viikonlopun takia), niin lääkäri totesi joka kerta, että limakalvo on ohuenlainen. Viimeisessä kierrossa se oli jo mennyt niin onnettomaksi, ettei olisi senkään puolesta ollut mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Sitten mulla vaihdettiin clomit puregon pistoksiin ja heti parani limakalvo. Mutta toivon kovasti, että clomit tepsivät sinulla!!

Itse vaan piinailen edelleen, ilman mitään sen kummempia oireita. Ainoastaan rinnat on ollut pari päivää tosi arat, mikä varmaan johtuu lugeista. Sinänsä outo fiilis, koska mulla ei ikinä oo tuntunu rinnoissa mitään....

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! Moikka!
 
Anni77 - Eilen tosiaan oli siirto - mulle myös siirrettiin kaksi alkiota. Limakalvo oli kasvanut edelleen hyvin ja kaikki näytti lääkärin mukaan todelta hyvältä. En vain jotenkin jaksa uskoa, että kaikki menisi hyvin, kun ennen siirtoa lääkäri oli huolissaan mun hormoniarvoista (kilpirauhanen/prolaktiini) - meinas että jompikumpi aiheuttaa sen, ettei alkiot kiinnity. Joten tässä sitä nyt ollaan... Sanoit kyllä osuvasti - ajattelematta ja turhia hermoilematta pitäis olla, mutta kukapa siihen pystyy tässä olotilassa ja tilanteessa. Ukkokulta yrittää luoda positiivista odottelua aikaan, mutta minä ikuisena pessimistinä en taida siihen pystyä. Tuntuu, että koko ajan alitajuisesti jännitän vatsalihaksillakin.. Hermoheikko:) Otatko sää muuten yhtäaikaa estrogeenilääkkeen ja luget? Hoitaja sanoi, että olis kuulemma hyvä niin tehdä...Enpä tiedä sitten, lääkäri ei koko asiasta ole maininnut. Kyllä odottavan aika on pitkä - päivä jo mennyt:) Mutta palataan asiaan - kiva saada purkaa vähän näitä sekavia ajatuksia edes jollekin...

Miili81
 
Odottelija77
Heips vaan!
Mulla alko tänään Puregonin pistely, ja sumut puolittu.
Nyt enää pari viikkoo ni on punktio :/ vähän jo rupee jänskättää, et miten kaikki menee.. toivottavasti hyvin.
 
Anuski79
Hei!

Minä aloitin tänään pistämään itseäni ja ivf on viikolla 45, takana reilun kahden vuoden yritys tulla raskaaksi ja kaksi inseminaatiota tuloksetta sekä laparoskopia, jossa löytyi endometrioosi..

Voimia kaikille!
 
onemama
hei

Ollaan siis kaikki päästy aikalailla vauhtiin.
Minä kävin tänään ns. 0-ultrassa,kaikki oli hyvin, voin siis aloittaa puregonin pistelyn. Myös minulla sumut puolitettiin. Vähän jänskätti mennä lääkäriin ku eilen mulla alko semmonen tihruttelu-vuoto(kp12 menossa) ja pelkäsin että suprecur sumute ei mulle sovikaan. Onneksi se kuuluu näihin lääkkeen sivuoireisiin ja ei vaikuta mun aikatauluihin. Nyt oli lääkärin kanssa puhe että edetään hissukseen ku mulle tuli viimeks tosi paha hyperi eikä tuore siirtoon päästy. Mulla on siis tavoite tuo tuore siirto 2 alkiolla.

Näillä näkymin punktio ja siirto vk 43.
 

Miili81!

Taas samassa veneessä samoilla laineilla keinutaan, nyt sitten molemmilla kaksi alkiota siirretty!
Ehdotitko itse kahden alkion siirtoa vai oliko lääkärin suositus
?Mullahan on myöskin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkityksellä ihan hallinnassa.
Olikos sulla todettu kilpirauhasarvoissa jotain vai epäilläänkö vain?

En ole kyllä saanut ohjeita lääkkeiden käyttöajankohdan suhteen. Aamulla ekana laitan Luget ja otan Zumenon 2mg ja illalla yleensä eri aikaan.

Paljon olen keskustellut hoitajan/lääkärin kanssa viimeaikoina alkion kiinniittymisestä ja raskauden alkamisesta PAS yhteydessä. Vihdoinkin alan uskoa siihen että vaikka mitä tekisi niin kiinittymiseen ei itse voi vaikuttaa. Itse menin suoraan siirrosta perjantaina bodypumpiin ja spinningiin :whistle: ...

Pelottaa vähän, jos tulos on taas negatiivinen että onko vielä joku tuntematon syy miksi alkionsiirrot eivät ole onnistuneet...
Raskaustestin meinasin tehdä itse ensi viikolla ennen veritestiä, en nimittäin kestä jos kuulen negatiivisesta tuloksesta hoitajalta puhelimessa.

Pidetään peukut ja varpaat pystyssä kaikkien meidän alkioiden puolesta!
Kärsivällisyyttä piinailuun! (niinkuin mulla sitä mukamas olisi) ;)

Terkuin; Anni

Mukavaa viikonjatkoa kaikille !!
 


Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... (IVF 1/2007?).....................Clomit 5-6/06, 11/06->
..................................................................SSG 5/06
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF+ICSI vko 40...............inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF vko 43 tai 44...............IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06
Miili81.................PAS 9.10...........................PAS
..................................................................icsi 5/06
Anni77................PAS..................................5/06 IVF
..................................................................ICSI
..................................................................9/06 PAS
onemama............IVF vko 43........................iui -> tyttö 09/03.
..................................................................iui 04/05
..................................................................IVF 01/06
..................................................................3xPas
mape...................IVF..................................IVF 4/06
..................................................................Inssi 11/05, 10/05, 5/05
..................................................................menogon+inssi 9/05
..................................................................Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl
..................................................................2/05, 11/04, 10/04
..................................................................Laparoskopia 1/05
..................................................................Clomifen 10/03-3/04
vaaveli05............Clomit+inssi 13.10..............inssi
Hymytyttö70........IVF...................................3 inseminaatiota
Vinku..................PAS vko 42........................IUI -> lapsi
...................................................................IVFx3 -> 3.:sta lapsi
Anuski.................ivf viikolla 45.....................2x inseminaatio
...................................................................laparoskopia


Tervetuloa Anuski :wave:

Me otettiin miehen kanssa kummilapsi World Visionin kautta. Vuoden ikäinen mielettömän suloinen kolumbialainen tyttö :heart: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 12:07 Odottelija77 kirjoitti:
Heips vaan!
Mulla alko tänään Puregonin pistely, ja sumut puolittu.
Nyt enää pari viikkoo ni on punktio :/ vähän jo rupee jänskättää, et miten kaikki menee.. toivottavasti hyvin.
Varmasti menee hyvin :hug: Mie pidän siulle peukkuja :wave:
 
ma-mi harmaana
Heipsan taas.

Zumenon on mennyt kohta viikon ja kait limakalvolla jotain tapahtuu kun sellasta kirkasta limaa vuotaa. Maanantaina ultraan, jossa ehkäpä tarkentuu siirtoaika. Se voi olla jo ens viikolla :eek: Jos selviää sulatuksesta. Kädet ristissä täällä ollaa oltu jo nyt kun pelottaa niin hirviän kauheasti. Kun on vaan se yksi pakkasessa ja viimeksikin yksikää ei selvinnyt. Mutta eipä nää hommat taida olla omissa käsissä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 18:13 ma-mi harmaana kirjoitti:
Zumenon on mennyt kohta viikon ja kait limakalvolla jotain tapahtuu kun sellasta kirkasta limaa vuotaa. Maanantaina ultraan, jossa ehkäpä tarkentuu siirtoaika. Se voi olla jo ens viikolla :eek: Jos selviää sulatuksesta. Kädet ristissä täällä ollaa oltu jo nyt kun pelottaa niin hirviän kauheasti. Kun on vaan se yksi pakkasessa ja viimeksikin yksikää ei selvinnyt. Mutta eipä nää hommat taida olla omissa käsissä.
Teillä on jännät paikat :eek: Onnea teille, että pieni ihmisensiemen selviää sulatuksesta kohtuun asti ja pysyy senkin jälkeen menossa mukana :heart: :wave:
 

Yhteistyössä