Luppis
PAS siirtyy ja siirtyy.. ehkä joskus seuraavalla vuosituhannella sitten!! Eli työmatka sotkee kuvioita ja siirto siis aikasintaan marraskuussa. Huokaus.
Luppis
Missä olet hoidoissa? Jos yksityisellä niin missä?Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 10:03 Maria kirjoitti:Minäkin liityn uutena joukkoon. Yritystä vähän yli vuoden verran ja 1. ICSI takana elokuussa. Minussa ei pitäisi olla näkyvää vikaa, mutta miehen siemenissä pientä puutetta liikkuvuudessa ja vasta-aineissa.
Lähdettiin heti yrittämään ICSI:tä, koska lääkäri sitä suositteli. Olin erittäin positiisvisissa mielissä elokuussa, munasolujakin saatiin kerättyä 21, mutta vain 1 niistä lopulta jakautui 7 soluiseksi asti mikä oli suuri pettymys. Mitään ei jäänyt pakkaseen ja tämä 1 'survival' ei sitten kiinnittynyt. Mieli ollut hieman maassa tämän jälkeen kun minulla on 2 tuttua jotka kummatkin onnistuivat ekalla yrittämällä. Toisella oli selittämätöntä lapsetomuutta jo 12 v. takana, toisella endometrioosia ja kystan leikkaus. Jotenkin ajattelin, että minulla olisi ollut ainakin yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua, mutta eihän se niin mennyt. Kaikki on kohtalosta kiinni.
Vaikeinta minusta on se etten itse tähän pysty vaikuttamaan. Yritystä kuitenkin on, aloitin laihdutuskuurin heti negan jälkeen ja olen käynyt vyöhyketerapiassa, jotta saisin itseni rentoutumaan kunnolla ennen uutta kierrosta.
Joka tapauksessa vkolla 39-40 alan taas Gonal-F pistoksilla. Tällä kertaa en ota Synarela sumutetta etukäteen vaan pistoksina Orgalutran estolääkettä ensimmäisen ultran jälkeen. Sovimme myös lääkärin kanssa, että jos vain tulee 2 jakautunutta muansolua ne kummatkin siirretään sekä toiselle tehdään alkionkuorenavaus. Viikolla 41 tai 42 olisi sitten keräys ja mahdollinen sirto. Valitettavasti omalääkärini on juuri vkolla 42 lomalla, mutta kuulemma muitakin lääkäreitä riittää jotka osaavat homman yhtä hyvin. Ei kai voi mitään pitäähän lääkäreidenkin pitää lomiansa ja en tämän takia halua siirtää hoitoja kuukaudella.
Tulipa pitkä juttu, mutta siis 2.iCSI tulossa ja toimenpiteet vkolla 42 mitä todennäköisemmin. Tsemppiä kaikille muillekin ja mukava lukea muista jotka samassa veneessä samaan aikaan!
Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).
Mulle kirjoitettiin 8pv saikkua. On felicitas-ketjussa normaalia. Itselläni meni ainakin 4 päivää punktion jälkeen ennenkuin olo oli kohtuullinen. Että tarpeeseen tuli. Esität lääkärille tosi kurjaa ja sairasta (voit olla sitä oikeastikin) ja jos ei riitä, soitat paikalliseen terkkulaan ja kerrot tilanteen. Kyllä potilas on tässä tapauksessa se joka tietää mikä on olo ja pystyykö tekemään työtä - ei lääkäri. Kyseessä on iso operaatio ja hyperi iskee jos ei lepää riittävästi. Ainakin jos kovasti munii.Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:40 mimoniandra kirjoitti:\Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).
Me ollaan julkisella puolella hoidossa. Varsinaiset IVF- hoidot tehdään onneksi toisella paikkakunnalla, ehkä siellä ollaan inhimillisempiä...Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 15:46 Nimettömät kirjoitti:\Mulle kirjoitettiin 8pv saikkua. On felicitas-ketjussa normaalia. Itselläni meni ainakin 4 päivää punktion jälkeen ennenkuin olo oli kohtuullinen. Että tarpeeseen tuli. Esität lääkärille tosi kurjaa ja sairasta (voit olla sitä oikeastikin) ja jos ei riitä, soitat paikalliseen terkkulaan ja kerrot tilanteen. Kyllä potilas on tässä tapauksessa se joka tietää mikä on olo ja pystyykö tekemään työtä - ei lääkäri. Kyseessä on iso operaatio ja hyperi iskee jos ei lepää riittävästi. Ainakin jos kovasti munii.Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:40 mimoniandra kirjoitti:\Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).