Lokakuun IVF- hoidot

Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI 15.10 (?) .................. ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF vko 40........................inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06

Luppis poistui pinosta :( Ehkä nähdään marraskuun pinossa :wave:
 
Hei pitkästä aikaa, meillä siirtyy hoito lokakuun loppuun..pidetään nyt sitten oikein jäännityksessä. Lueskelin tuosta synnäriharjoittelusta. Itsekkin olen työskennellyt synnärillä, lopetin joku aika sitten ja nyt olen perhepäivähoitajana. Ammatillisuus menee muiden tunteiden yli, mutta kyllä minullekkin tuleen ne omat heikot hetkeni, se on vain inhimillistä. Meillä tulee kaksivuotis hääpäivä maanantaina. Meillä oli hoidot heti häitten jälkeen, eli "kuherruskuukautta" vietettiin hormoonimyrskyssä.. :)

Onnea kaikille hoitoihin :hug:
 
Mukaan ilmoittautuu hän!

Lääkkeellinen PAS lokakuun puolivälissä. 2 tuoresiirtoa takana, 1 PAS-yritys mutta alkiot uupuivat sulatuksessa eikä siirtoon siis päästy. Sunnuntaina aloitan terot ja sit kp2 zumenonit. Meillä vaan yksi alkio pakkasessa. Hyväluokkainen 8-soluinen, mutta jännittää ihan sairaasti miten sulatuksessa käy.

 
Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI 15.10 (?) .................. ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF vko 40........................inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2

Tervetuloa ma-mi
:wave:
 
Odottavan aika on pitkä..huoh, vielä reilut kaksi viikkoa pitäisi jaksaa odottaa tuota suunnittelukäyntiä..
Mä niin toivoisin saavani hoidot jo vauhdilla käyntiin. Hyvin sitä on näköjään onnistunut unohtamaan kaikki tunnemyrskyt ja muut hoitojen negatiiviset puolet.

Niin ja tosiaan, tuo meidän aikaisempikin hoito oli IVF.

Mitäs teille muille pinolaisille kuuluu? :wave:
 
Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI 15.10 (?) .................. ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF vko 40........................inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2

 
Liittyisin minäkin tähän ketjuun mukaan. Takana on neljä inssiä maalis-elokuussa ja tänään kävin IVF:än suunnittelukäynnillä. Selittämättömästi lapsettomia olemme.

Perjantaina aloitan Synarela-sumutteet ja IVF+ISCI (jos munasoluja tulee, yritetään kuulemma hedelmöitystä molemmilla tavoilla) on sitten vkolla 42.

Tsemppiä kaikille! :flower:
 
Minäkin liityn uutena joukkoon. Yritystä vähän yli vuoden verran ja 1. ICSI takana elokuussa. Minussa ei pitäisi olla näkyvää vikaa, mutta miehen siemenissä pientä puutetta liikkuvuudessa ja vasta-aineissa.

Lähdettiin heti yrittämään ICSI:tä, koska lääkäri sitä suositteli. Olin erittäin positiisvisissa mielissä elokuussa, munasolujakin saatiin kerättyä 21, mutta vain 1 niistä lopulta jakautui 7 soluiseksi asti mikä oli suuri pettymys. Mitään ei jäänyt pakkaseen ja tämä 1 'survival' ei sitten kiinnittynyt. Mieli ollut hieman maassa tämän jälkeen kun minulla on 2 tuttua jotka kummatkin onnistuivat ekalla yrittämällä. Toisella oli selittämätöntä lapsetomuutta jo 12 v. takana, toisella endometrioosia ja kystan leikkaus. Jotenkin ajattelin, että minulla olisi ollut ainakin yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua, mutta eihän se niin mennyt. Kaikki on kohtalosta kiinni.

Vaikeinta minusta on se etten itse tähän pysty vaikuttamaan. Yritystä kuitenkin on, aloitin laihdutuskuurin heti negan jälkeen ja olen käynyt vyöhyketerapiassa, jotta saisin itseni rentoutumaan kunnolla ennen uutta kierrosta.

Joka tapauksessa vkolla 39-40 alan taas Gonal-F pistoksilla. Tällä kertaa en ota Synarela sumutetta etukäteen vaan pistoksina Orgalutran estolääkettä ensimmäisen ultran jälkeen. Sovimme myös lääkärin kanssa, että jos vain tulee 2 jakautunutta muansolua ne kummatkin siirretään sekä toiselle tehdään alkionkuorenavaus. Viikolla 41 tai 42 olisi sitten keräys ja mahdollinen sirto. Valitettavasti omalääkärini on juuri vkolla 42 lomalla, mutta kuulemma muitakin lääkäreitä riittää jotka osaavat homman yhtä hyvin. Ei kai voi mitään pitäähän lääkäreidenkin pitää lomiansa ja en tämän takia halua siirtää hoitoja kuukaudella.

Tulipa pitkä juttu, mutta siis 2.iCSI tulossa ja toimenpiteet vkolla 42 mitä todennäköisemmin. Tsemppiä kaikille muillekin ja mukava lukea muista jotka samassa veneessä samaan aikaan!
 
Nimettömät
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 10:03 Maria kirjoitti:
Minäkin liityn uutena joukkoon. Yritystä vähän yli vuoden verran ja 1. ICSI takana elokuussa. Minussa ei pitäisi olla näkyvää vikaa, mutta miehen siemenissä pientä puutetta liikkuvuudessa ja vasta-aineissa.

Lähdettiin heti yrittämään ICSI:tä, koska lääkäri sitä suositteli. Olin erittäin positiisvisissa mielissä elokuussa, munasolujakin saatiin kerättyä 21, mutta vain 1 niistä lopulta jakautui 7 soluiseksi asti mikä oli suuri pettymys. Mitään ei jäänyt pakkaseen ja tämä 1 'survival' ei sitten kiinnittynyt. Mieli ollut hieman maassa tämän jälkeen kun minulla on 2 tuttua jotka kummatkin onnistuivat ekalla yrittämällä. Toisella oli selittämätöntä lapsetomuutta jo 12 v. takana, toisella endometrioosia ja kystan leikkaus. Jotenkin ajattelin, että minulla olisi ollut ainakin yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua, mutta eihän se niin mennyt. Kaikki on kohtalosta kiinni.

Vaikeinta minusta on se etten itse tähän pysty vaikuttamaan. Yritystä kuitenkin on, aloitin laihdutuskuurin heti negan jälkeen ja olen käynyt vyöhyketerapiassa, jotta saisin itseni rentoutumaan kunnolla ennen uutta kierrosta.

Joka tapauksessa vkolla 39-40 alan taas Gonal-F pistoksilla. Tällä kertaa en ota Synarela sumutetta etukäteen vaan pistoksina Orgalutran estolääkettä ensimmäisen ultran jälkeen. Sovimme myös lääkärin kanssa, että jos vain tulee 2 jakautunutta muansolua ne kummatkin siirretään sekä toiselle tehdään alkionkuorenavaus. Viikolla 41 tai 42 olisi sitten keräys ja mahdollinen sirto. Valitettavasti omalääkärini on juuri vkolla 42 lomalla, mutta kuulemma muitakin lääkäreitä riittää jotka osaavat homman yhtä hyvin. Ei kai voi mitään pitäähän lääkäreidenkin pitää lomiansa ja en tämän takia halua siirtää hoitoja kuukaudella.

Tulipa pitkä juttu, mutta siis 2.iCSI tulossa ja toimenpiteet vkolla 42 mitä todennäköisemmin. Tsemppiä kaikille muillekin ja mukava lukea muista jotka samassa veneessä samaan aikaan!
Missä olet hoidoissa? Jos yksityisellä niin missä?
 

Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI 15.10 (?) .................. ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF vko 40........................inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06

Tervetuloa sara ja maria :wave:

Mie odotan tätiä :/ Tulisi tuo lokakuu nyt nopsaan niin pääsis tositoimiin.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista mimoniandra!

Kertokaapa te punktion jo läpikäyneet, että kuinka pian operaation jälkeen voisi ajatella olevansa työkykyinen. En huomannut tuolla suunnittelukäynnillä sitä kysyä. Työni on sellainen, että poissaolo vaatii erityisjärjestelyitä, todennäköisesti sijaisen, joten kun vähän tietäisin, niin voisin jo varautua. Punktiopäivä nyt tietysti ainakin, mutta oletteko päässeet jo seuraavana päivänä töihin?
 
Viikon minäkin sain sairaslomaa ja ainakin minulle tuo koko viikko oli tarpeen, sillä työni oli melko raskasta ja fyysistä. Punktion ja siiron jälkeen vointi oli kyllä hyvä, eikä kipuja ihmeemmin o llut. Kevyitä kotitöitä pystyin ihan hyvin tekemään jo seuraavana päivänä (sekä istumaan tietokoneella.. ;) )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:
Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).
Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää :eek: Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen :( Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....
 
Nimettömät
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:40 mimoniandra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:
Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).
Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää :eek: Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen :( Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....
Mulle kirjoitettiin 8pv saikkua. On felicitas-ketjussa normaalia. Itselläni meni ainakin 4 päivää punktion jälkeen ennenkuin olo oli kohtuullinen. Että tarpeeseen tuli. Esität lääkärille tosi kurjaa ja sairasta (voit olla sitä oikeastikin) ja jos ei riitä, soitat paikalliseen terkkulaan ja kerrot tilanteen. Kyllä potilas on tässä tapauksessa se joka tietää mikä on olo ja pystyykö tekemään työtä - ei lääkäri. Kyseessä on iso operaatio ja hyperi iskee jos ei lepää riittävästi. Ainakin jos kovasti munii.
 
Minusta kanssa se viikon sairasloma tuli ihan tarpeeseen. Vaikka minulla ei ole hyperiä niin pomittiin 21 munasolua ja kyllä vatsa oli kipeä muutaman päivän. Jos ei saa kunnolla levättyä niin sitten ei ole valmis itse alkionsiirtoonkaan jos paikat liian kipeinä.

Joten ottakaa reilusti vaan sairaslomaa ettei kauan kaivattu ja odotettu alkionsiirto ja kiinnittyminen nyt ainakaan tästä syystä epäonnistu :heart:

Tulisi jo nyt tuo kuunloppu niin pääsisi taas pistelemään. On se kummaa kun niin odottelee taas koko rumbaa, mutta ei sille mitään voi, että pieni toivon mahdollisuus alkaa taas nostaa päätään ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 15:46 Nimettömät kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:40 mimoniandra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 16:32 Odottelija77 kirjoitti:
Mulle lekuri sano, et tulee 3 pv saikkua (kai vähintään).
Kylläpä teitä hemmotellaan :heart: Miulle sanotiin, että 1 pv (toimenpidepäivä) riittää :eek: Mie olen kyllä hirmu kipuherkkä, että pakko on saada enemmän, jos olen kipeä sen jälkeen :( Laittoivat minut samantien takaisin töihin aukiolotutkimuksenkin jälkeen, vaikka olin saanut lihasrelaksantteja ja juuri tiedon, että johtimet ovat tukossa....
Mulle kirjoitettiin 8pv saikkua. On felicitas-ketjussa normaalia. Itselläni meni ainakin 4 päivää punktion jälkeen ennenkuin olo oli kohtuullinen. Että tarpeeseen tuli. Esität lääkärille tosi kurjaa ja sairasta (voit olla sitä oikeastikin) ja jos ei riitä, soitat paikalliseen terkkulaan ja kerrot tilanteen. Kyllä potilas on tässä tapauksessa se joka tietää mikä on olo ja pystyykö tekemään työtä - ei lääkäri. Kyseessä on iso operaatio ja hyperi iskee jos ei lepää riittävästi. Ainakin jos kovasti munii.
Me ollaan julkisella puolella hoidossa. Varsinaiset IVF- hoidot tehdään onneksi toisella paikkakunnalla, ehkä siellä ollaan inhimillisempiä...
 
toppis
Kylläpä on eripituisia sairaslomia tullut. Olen sellaisessa työssä, että sijainen pitää aina hommata, jos on poissa ja itseäni jo mietityttää miten saada töihin riittävästi työntekijöitä, kun olen sen 3 pv poissa. Toivon siis, ettei tule enempää saikkua. Ja jos ivf:n ajankohta siirtyykin eteenpäin tuosta suunnitellusta, niin meillä on yksi työntekijä silloin talvilomalla ja voidaan jopa joutua laittamaan pulju kiinni minun sairaslomani aikana. Älytöntä, että tällaisiakin asioita joutuu vielä pähkäilemään ja murehtimaan, kun itse toimenpiteessäkin olisi riittävästi ajateltavaa.

Olen huomenna menossa ekaan ultraan, jossa katotaan, että sumut on tehonnu. Jänskättää hiukan. Toivottavasti kaikki on niin kuin pitää ja ajoitus kohdallaan.

Mulla ei ole tullut sumuista paljon mitään oireita, vain väsymystä ja välillä mietin, että tehoavatko ne ollenkaan. Mukava sinänsä ettei ole tarvinnut oireiden kanssa kärvistellä.

Saako muuten mies aina myöskin saikkua punktiopäivästä? Jostain luin, että mieskin on saanut.
 
Meillä ei mies saanut saikkua ollenkaan eikä sitä edes kysytty. Onneksi joustava työ niin pystyi sen puitteissa hyppäämään siellä minun luonani. Se kyllä ei ollut edes vaihtoehtona, että mies olisi ollut minun kanssa koko punkion kun kerran piti olla töissä, mutta onneksi se oli niin helppo toimenpide että siitä selvisi hyvin yksinkin.
 
Onpa tosiaan vaihtelua tuossa sairausloman ajassa. Täytynee kysyä lääkäriltä mikä hänen käytäntönsä on ja kuinka pian voin olettaa ehkä kykeneväni työhön. Oma työni ei ole fyysisesti raskasta, mutta ei sitäkään huonoissa voimissa pysty tekemään.

Synarelaan liittyen kysymys: maistuuko teillä muilla Synarela suussa tunninkin suihkauksen jälkeen? Perjantaina aloin suihkuttelut ja muuten menee hienosti, mutta tuo maku on ällöttävä.
 

Yhteistyössä