~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä suuresti ihmettelen, että miten ihmeessä PuPu on aina niin kamalan myöhään hereillä? :o Mä hyvä jos jaksan yhteentoista asti olla hereillä. :ashamed: Eikös teillä kuitenkin aamulla nousta ylös suht aikaisin?

pepisa: meillä oli nuhan yhteydessä ja sen jälkeen yskää,kesti varmaan kolmisen viikkoa! käytettiin terv.keskuksessa sekä yksityisellä kun kuulosti niin pahalta, mutta on kuulemma aivan normaalia paitsi jos on kuumetta! tosiaan sellällä ollessaan paukutti yskiä aika paljon,kuulosti kaamealta....

Tilda: ei kuumetta ole eikä yskä tunnu pojua haittaavan.
Ainut asia mikä vähän mua mietityttää on se, että kun itse sairastin äskettäin keuhkokuumeen, mutta ei kai sen pitäisi ainakaan kovin helpolla tarttua. Epäilen kyllä, että pojun yskä johtuu vaan vilustumisesta. Viime viikolla kun oli yksi päivä sateinen ja viileä, mutta meillä oli ikkunat ja ovi auki ja poju hiki päässä lattialla konttaili. Sen jälkeen alkoi yskä.

Neuvola kuulumisia kirjuuttelen kun en pihallekaan kehtaa mennä kun meillä tehdään asfalttia.

Painoa oli 8,5kg ja pituutta 73cm. Kirjoitti korttiin että on hoikka poika, mutta ei ole mitään syytä huoleen. Kun katsoo sitä keskikäyrää joka muodostuu minun ja mieheni mitoista niin Aatu kasvaa kuitenkin sen käyrän yläpuolella vaikka muuten mennäänkin -10 käyrällä. Sain itse päättää haluanko käydä näyttämässä poikaa ennen yksi vuotis neuvolaa, mutta en näe siihen mitään syytä. Meillä on koko perhe vähän tälläistä kitu kasvusta sakkia :D

Meillä tosiaan tehdään nyt piha töitä enkä kehtaa mennä tielle tuonne kun siellä ajaa koneita ja lätkät tärryyttää niin että koko talo tärisee. :o Aatu on kuitenkin nukkunut ulkona jo tunnin verran vaikka meteli on aika kamalaa. Nukkuu hyvin silloin jos äänet on tasaisia kokoajan, mutta jos on pitkään hiljaista ja yhtäkkiä tulee isompi ääni niin kyllä tuo herää heti.

Terkka neuvoi kokeilemaan Tuttelin omneota kun kerroin että epäilen normi korvikkeen aiheuttavan ilma/vatsa vaivoja. Tosin nyt olen kyllä vahvistunut siitä että ainakin nuo täysjyvä viljat aiheuttaa vaivoja, joten voihan se olla että korvike sopiikin ja sekoitin vaivat.

Poika heräileekin syömään.

Pepisa meillähän kokeiltiin sillon jo aiemminkin unikoulua, huonoin tuloksin. Muutamaks yöks autto, mutta sitten oltiin taas kaidalla polulla ja minä niin väsy ettei pystyny enää jatkamaan. Sillon mulla oli kans "taktiikkana" että imetän aamuyöllä kerran. Kyllä tuo ehkä kahtena yönä onnistukin ja luulin jo että pystyttäis jatkamaan tuolla 1syöttö/per yö, mutta voi samperi tuo tyttö alkokin sitten jatkuvasti heräämään |O Silja oli ihan sekasin kun ensin en antanu rintaa ja sitten yhtäkkiä annoinkin, eihän tuo tietenkään voinu tietää että siinä oli kellonajoista kyse... Loppujen lopuks sitten meni plörinäks koko homma.
Nythän meillä sitten onnistu tämä unikolu no2. Oli pakko olla raaka ja lopettaa yösyötöt kokonaan, tuo lapsi tuntuu olevan sellanen kaikki tai ei mitään- tyyppi :whistle:
Mielummin kyllä meinisin sillä että syöttäsin aamuyöstä, mutta ei se samperi meillä toimi. En nyt sano että teillä sama homma, mutta vähän kyllä samalta kuulostaa :/ Yleensähän unikouluun menee sellanen 3 yötä ja eka on se pahin. Toivottavasti saatte "koululaisen" oppimaan ja kaikille unet paremmiks! :hug: (niin ja minähän annan yöllä tytön hörpätä taikamukista vettä jos herää. makuultaan hörppii ja sitten jatkaa tyytyväisenä uniaan =) pidän sitä mukia aina yöpöydällä valmiina ettei tartte lähtee ees keittiöön täyttämään) Niin ja pitää vielä laittaa että ihan varpaillaan oon kuitenkin vielä näitten hyvien öitten kanssa, en uskalla kovin isolla lipulla liputtaa vaikka näyttääkin lupaavalta ja 2viikkoa on nukuttu hyvin.

Tänään se tapahtu, tyttö putos sängystä :'( kamala itku tuli ja me miehen kanssa säikähettiin. No, kuhmu tuli ohtaan, ei onneks sen pahempaa. Ois voinu käyä huonosti kun putos sängyn ja lipaston väliin missä on aika pieni tila.

Huomenta pàivàà taas tààltà! Jàin nyt taas "koukkuun" tànne :D:D

Siis oletteko jo antaneet ihan oikeaa ruokaa vauvoillenne jo ?? JA kuinkas oikean maidon suhteen ? :o Mà en olisi vielà ajatellutkaan antaa samoja ruokia mità me syòdààn.. mutta varmaan senkin takia kun ollaan aikalailla salaatti kuurilla :D

Tààllà hirveàn kuumaa... ei edes parvekkeelle pysty mennà.. Onneksi ollaan pian siellà viettàmàssà ihanaa kunnon suomalaista mòkki elàmàà :D:D

Noh, pullero kutsuu.. pitànee mennà! :)

mä olen välillä antanut maustamatonta jugurttia hedelmäsoseen kera...on vaan kylmää niin vähän nieleskellään.
Ihan meidän ruokia en ole antanut vielä...enkä tavan maitoakaan.

Pitää muuten koputtaa puuta ettei Millalla ole ollut koskaan ongelmia tuon nukkumisen kanssa vaan aina nukuttu 12h yöunia...äitiinsä tullut.

Sitterikin piti hävittää kun ei siinä enään pysy..tänäkin aamuna kupsahti pois ja naama lattiassa..huutohan siitä tuli.

Millaisia välikausi/talvipukuja olette ajatelleet hankkia????????

Mä olen "vähän" hamstrannut =) =)
Mulla löytyy 3kpl 80cm välikausipukuja, 4kpl 80 toppahaalareita, 2kpl 86cm välikausipukuja ja 2kpl 86cm toppahaalareita...eli jos mä NYT voin lopettaa tän hemmetin hamstraamisen =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Shedan kerro nyt heti kuka olet!!!!! :laugh: :laugh: Vähänkö kaivelee :saint:

Sun kansio on täynnä!!!!!!

Ei ole enää... :laugh: :laugh:

Kun mä en ole lukenut sitä juttua niin onkos sulla laittaa kuvaa tai jotain mulle?????
Ei oo tietenkään pakko jos et haluu =)

Pikaisesti kommenttia muutamaan juttuun :) . Ja ekakskin, onpa ollut taas ihania kuvia lapsukaisista :heart: , kuvat on aina niin kivoja nähdä! Ja Piitulin yksinpuhelu huvitti :D , on se kiva, kun aina täällä on joku edes pitämässä palstaa pystyssä. Ja muuten, vähän nolona, mutta kumminkin, ootko Milla-maria aina kirjottanut suht koht yhtä aktiivisesti? Kun miten musta tuntuu, et mä oon nyt vasta paremmin tutustumassa suhun ;) :ashamed: , mutta siis mukava näin, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan :D .

Milekolla olikin sitten rankemman puoleinen mansikkapäivä!!! Ootko toipunut?

YOdottaja, hyvä hyvä ;) , odottamme jutun kehittymistä :whistle: ?

Ikäerosta joku kyseli, vaikka tosiaan, eihän näiti juttuja lopulta voi suunnitella kovinkaan tarkkaan jos paljon ollenkaan. Mä peesaan Yksäitiä et hiukan yli 2v on ainakin hyvä ikäero. Meillä sattuu molemmat ikäerot olemaan 2v5kk ja siinä ei ainakaan ole ollut mitään valittamista :) . Muusta ei toki ole kokemusta.

Maidosta... Hitto vie että ärsyttää, miks mulle nyt yhtäkkiä neuvolassa sanottiin, että sitä tavallista maitoakin saa alkaa kokeileen :o :headwall: ?!? Että mitä sitten uskoa?! Tuon neuvolakäynnin jälkeen oon nyt puuron sekaan laittanut aina tavallista maitoa, eikä siitä kai kummempaa ole tullut. Mutta että jatkanko vai meenkö sittenkin ostaan tuttelia... Äääh... Kai mä siihen tutteliin päädyn sitten kun oikein juottamaan alan, mutta ehkä pienet määrät ruuan seassa vois laittaa ihan tavallista?

Pepisalle tsemppiä!! Meidän yö meni taas yhdellä aamuyön syötöllä ja alkuyön herääminen meni hetken kitinällä, mukavasti sitten nukahti. Mutta kun kohta pitäs kai jättää toi viimenenkin syöttö ja miten musta ei meinaa olla siihen |O . Yksikin yö tuo tuolta ihan selvästi sanoi äiti ja mun sydän oli pakahtua :heart: , oo siinä nyt sitten antamatta ja ottamatta toista :laugh:

Meillä neito on kolmansilla unillaan |O . On niin lyhyitä unia, että on vähän väliä kiukkunen |O . Oon jo surkutellut, ettei kukaan tykkää hoitopaikassa tollasesta kitisijästä... Ja miten ne unet sitten siellä :/ :( . Oikeesti kohta alkaa iskeen paniikki ton hoitojutun kanssa, mutta koitan vielä olla ajattelematta :saint:

Minä en lisää ruokaa öljyä, on niin tuhti tapaus muutenkin :laugh: , eikä ole neuvolakaan suositellut :laugh:

Jos menis aurinkoon hetkeks, kun ja jos tuo typy nyt hetken nukkuu! Saan muuten isommat lapset tänään leirille isovanhempien kanssa :) :heart:

Shendassa on hamsterin vikaa :laugh: . Mä en nyt jaksa enää alkaa miettiin mitä pukuja meillä on, mutta uutena ostin nyt Travallen talvipuvun kokoa 80cm.

Ja se piti vielä ainakin sanoa, että on tosiaan yhtäkkiä mennyt Millin Saralla melkoiseksi tuo allergia-juttu :/

Joo niin on ja mies on ihan hiilena mun kanssa..uhkas kohta muuttaa autotalliin asumaan :laugh: :laugh:
Mä kun haluaisin jo ostaa sille seuraavallekkin kaikkee kivaa...Me ajateltiin että jos tuossa joulun alla rupeaisi yrittämään niin Milla olisi sitten melkein 2 vee kun se syntyisi..siis jos tärppää heti.Ja mä stressaan siitäkin jo ihan hulluna....aaarghhhh

Kiitos tiipii! :flower: Pitäneepä kokeilla ilman syöttöjä koko yö. Kestääköhän pinna näin väsyneenä... :ashamed: Olen kyllä valmis kokeilemaan vaikka mitä. Viikon päästä olen töihin palaamassa eikä kauheasti huvittaisi yöllä montaa kertaa heräillä. :/ Vähän kiirus aikataulu on, mutta kun olin sairaana, niin en silloin pystynyt mitään unikouluja pitämään.
Ongelmana on myös, että pojulle ei kelpaa korvike. |O Onko korvikkeissa makueroja? Nan 1 ja 2 olen kokeillut, maistaa kyllä, mutta sitten kääntää pään pois ja huitoo käsillä jos yrittää antaa lisää. Eipä tuo öttiäinen kyllä mistään kunnolla suostu juomaan. Ei kelpaa tuttipullo, nokkamuki eikä tavallinen lasi. Tissiä vaan pitäisi lutkuttaa. |O Onko vinkkejä? Kävipäs tässä eräs päivä niin, että poju oli koko päivän hoidossa mummin luona eikä juonut ollenkaan, ei mitään. Kyllä nyt yhden päivän vielä kestää, mutta entäs sitten kun mä meen töihin. Voi hitto kun tää on hankalaa! :headwall:

tiipii :hug: onneksi ei tytölle käynyt pahemmin.
Meilläkin poju putosi sängystä, kun oli oppinut takaperin konttaamaan. Pylly edellä liukui sängystä lattialle paksun karvalankamaton päälle. Ei varmaan sattunut, koska ei tullut itkua, ihmetteli vaan silmät pyöreänä, että mitä oikein tapahtui.

Minä kysyin neuvolasta että saanko laittaa vauvan ruoan sekaan edes pientä palaa lihaliemi kuutiota antamaan makua, mutta meidän terkan tiukka vastaus oli ei. Vauva ei kuulemma ole tottunut koskaan suolan makuun eikä osaa sitä kaivatakaan niin kuin me aikuiset ja vissiin aika monen valmistajan kuutioissa on suolaa. Jotenkin minusta vaan siltikin tuntuu että normaali ruoka uppoaa paremmin kuin nämä vauvan ruoat. Ainakin neidille upposi aikoinaan ja mitä olen muiltakin meidän tiellä asuvilta äideiltä kysynyt joiden vauvat on juuri siirytyneet normi ruokaan. Hapanmaito tuotteet on sitten seuraavat mitä meillä otetaan mukaan.

Sitten mainitsin tuosta yötissin lopetuksesta. Terkka sanoikin että niinhän se on, että jos jotain muutoksia haluaa niin ne on aikuisen tehtävä, vauva ei osaa muuttua totutusta tavasta itsestään. Meillä oli aikaisemmin totuttu syömään yhden kerran aamu yössä ja se oli ihan ok, mutta niin kuin Tiipii sanoi niillä syötiin monta kertaa ja halusi muutoksen niin sehän on sama sitten lopettaa kokonaan kuin opettaa taas yhden kerran yössä syönti. Tulin nyt sitten itsekin siihen tulokseen ettei kannata mitään välimuotoa opetella kun samoilla "kivuilla" oppii nukkumaan yön läpeensä jos kerran alkaa muuttamaan totuttua. Itsekin sain sulatella ajatusta yötissin lopetuksesta viikon ajan ennen kuin olin valmis. Aikaisemmin puhuin tuon yhden yösyönnin puolesta kun se meillä toimi niin hyvin, enkä ollut yhtään väsynyt, mutta enpä tullut ajatelleeksi että sehän oli meillä se totuttu tapa.

Meilläkin on nykyäään vesi muki vauvan sängyn vieressä ja jos herää ja herääkin vielä joka yö, mutta jatkaa unia kun käy vain kellistämään sänkyyn takaisin. Joskus pitää antaa pari hörppyä vettä ja sängystä ei saa nostaa pois muuten ei asetu uudestaan. Kyllähän nämä uudet kuviot vauvojen kans on aina vähän rankkoja opetella, mutta kai se sitten on kuitenkin pakko. Muakin säälitti aluksi tuo meidän poika kun ei saanut enää aamuyön tissiä, mutta se oli ihan vaan mun omassa päässä eikä missään muualla. Poika on erittäin tyytyväinen aamuisin kun saa yönsä nukkua kunnolla.

Pepisa; minun mielipide on että älä opeta enää tuttipullolle. Itse pähkäilin saman asian kans ja nyt olen erittäin tyytyväinen kun on oppinut juomaan nokkamukista, mutta vasta sitkeän harjoitttelun myötä. Minäkin luulin ettei tuo ikinä opi eikä edelleenkään juo korviketta siitä, mutta vesi menee alas ja sitä meneekin melkein kupillinen per ruokailu. =) Korviketta en ole edes enempiä harjoitellut kun luulin sen aiheuttavan vatsa vaivoja, mutta nyt aion ostaa sitä omneoni vai mikä nyt olikaan ja sillä aletaan harjoitella.

Katjanna käsittääkseni on olemassa myös suolattomia lihaliemikuutioita. En kyllä tiedä millaisia ja minkä merkkisiä.

Talvipukuna
meille hankittiin Travallen Remu 80 cm. Yhdellä kyllä pärjätään ;) Ellen sitten osta me&i:lta pukua, pitää kattoa ensin ovatko kuinka söpöjä kun syksyn mallisto tulee.

jaa-a shedan mistähän sulle kuvan muka tekisin... :D minä kun yleensä viihdyn kameran toisella puolella :laugh: :laugh: No katellaan, jos jostain jotain löytäisin...

Mutta niin olen minäkin hirvee hamsteri :laugh: :laugh: Eemelillä on ulkopukuja sekä syksyyn että talveen monta... osa saatu, osa ostettu kirppiksiltä. Lisäksi on se lassien, jonka ostin keväällä alennusmyynneistä. Lähinnä ajattelin sitä, että jos on taas vetinen talvi tiedossa, niin ei tarviis noita sadekamppeita ostella. Olis aina kuiva vaihtaa päälle. Ja lassiessa on coretex pinta vyötäröstä alaspäin. Mutta katellaan kuin paljon niillä on loppujen lopuksi käyttöä. Pistän huutikseen myyntiin ne sitten, jos niitä ei tarvitakkaan...

Mun tarviis miettiä mitä tolle pojalle vois ostaa nimppari ja synttärilahjaksi, kun sunnuntaina kuitenkin alkavat kyselemään... Vaatteita ei just oikein tarvita... Onko ehdotuksia? Megablockseja meinasin ainakin lisää ja isompia vaippoja... mutta mitähän muuta keksisi? Kun ei kaikki kuitenkaan osta/halua ostaa juuri noita.

:hug: tiipiille ja enjalle! Meilläkin eilen jätkä päätti nousta pystyyn ammeessa ja siitä sitten pääedellä kaakelilattialle, kun en ehtinyt nappaamaan kiinni. Vähän tuli verta otsasta ja pieni kuhmu, mutta ei onneksi muuta. Kyllä näillä kavereilla on joku ihme varjellus. Koko ajan saa olla vahtimassa, sekunniksikaan ei saa herpaantua...

Enja ihania nuo kantoreput!!! :) Mà kantelisin tuota murua mielellàni kantorepussa ja mehàn silloin hankittiin se Yamo reppu, mutta niin se vaan on ettà mun niska on liian heikko tuohon hommaan.. En tuntenut annikan painoa mutta seuraavana pàivànà olin niiiin kipeànà ja vielàkin sattuu tuohon niskaluihin :|

Mà olen antanut jo tavallista jugurttia vàlipalana niin paljon kun ipana vaan jaksaa syòdà, samoin hedelmàjàtskià.. Annikan lempijàtski taitaapi olla melooni :p Ja nyt tulikin mieleen ettà pehmeità juustoja olen lisàillyt ruokiin ja nyt saapi antaa jo kinkkusiivujakin.. Ja aina lisààn pari teelusikallista oliiviòljyà sekà parmisaanijuustoa jossa sità kalsiumia on runsaasti :) Mehuja pitàisi kuumuuden takia juottaa ettei sokeritaso laske, mutta vielà ei ole neiti niistà huolinut :)

Pepisa se piti vielä laittaa että meillä Silja herää nykysin jo n.klo 6 aamulla kun nukkuu täydet yöt. Mutta ei mua oikeestaan haittaa nousta niin aikasin ylös kun on saanu nukuttua kunnolla. Aamulla sitten aina imetän mutta teen sen olkkarissa jotta ei alkais yhistään sitä nukkumiseen. Sitten jos näyttää väsyneeltä niin vien takas sänkyynsä nukkumaan mutta yleensä jää jo hereille. Ja tuttipullolle en minäkään viitsi enää opettaa, nokkiksesta menee jo ihan kivasti, onneksi :whistle:

Yhteistyössä