~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Vielä en oo päättäny mihin hintaan myyn,maksoivat 99? kun ostin. taitaa muutama naarmu tossa lapsen pöydässä olla,sen varassa kun pysyvät pystyssä kun kasaa. Mutta tarjouksia otetaan vastaan :D

No mietippä hyvä summa, niin me voitais harkita ostamista. Toimitus/haku onnistuu hyvin, kun meidän porukat vielä asuvat siellä =)
Jos mummo vaikka haluis maksaa niistä. Voitais ottaa ne tuonne kaupunki rattaiksi...

Mites teillä Milli ootteko kokeillu muita mausteita/yrttejä kun oreganoa? Sais makua..ei Pessillekkään kelvannu kun sille tein omaa ruokaa mut hyvin veti kinkkukiusausta ja perunaa+jauhelihakastiketta kun oli samaa kun mulla ja Peetulla (ilman suolaa toki).
Nyt oonkin sit päättäny et teen kaikki ruoat ilman suolaa niin voi Pessi syödä kans,poikkeuksena nyt esimerkiks makkarakastike... Niin ja pitikin sanoo että meille sanottiin neuvolasta että ei saisi vielä korviketta jättää pois?!...vaikka maito sopiikin hyvin niin ei ennen 1v..?!?! :o
En mä kyl muistaakseni Peetulle oo noin pitkään antanu korviketta...

milli, joo en oo jaksanu tänne kirjoitella on tuota ollut maidon kanssa ongelmaa jo toukokuusta tai siis maidottomalla ollaan oltu siitä saakka mut aiemmin jo oli niitä iho oireita, poskein karheutta ja punoitusta ihan vauvasta saakka. Ja sitä vihreää kakkaa aikanaan.

Meilläkin ne kakat on välillä olleet aikas vinkeän näköisiä ja hajuisia. Semmoinen "etikkainen" haju useimmiten kun maitoa saivat tai viljoja.

Leipää kyllä syövät eikä siitä ole oireita tullut. Persikka myös ei sovi tytöille. Riisihiutalepuuroa olen antanut sillointällöin, ja hed.sosetta laittanut joukkoon. Tattaripuuroa voisi kyllä kokeilla.

Minä olen itse paistanut tytöille broilerin jauhelihaa pannulla öljyssä ja antanut itse syödä sormin. Niin ja mausteeksi vaan valkopipuria. MAkarooni muuten sopii meille myös....outoa sinänsä. Viljaahan sekin sisältää.

Ei meilläkään peruna uppoa yökkivät vaan, muuta en ole vielä kokeillut. Meillä syödään 5-6 kk Perunaa ja kasviksia (ilman porkkanaa) siinä on kesäkurpitsaa. Ja Perunaa ja porsasta 5-6 kk. Muuta ei voi antaa.....

Jotenkin vaan ei tullut tänne laitettua kun jo Ellan kanssa sitä on joutunut sumplimaan nuo jutut.

Niin ja hed.soseista menee ne jotka sisältää päärynää, ananasta, aprikoosia, mangoa, ruusunmarjaa, vadelmaa, mansikkaa, kiiviä, banaania, siis toisinsanoen kaikki ne jotka EI sisällä persikkaa

yksäiti:En kyllä ole muita mausteita kokeillut. Kun en ole tehnyt ennen saralle itse noita ruokia :ashamed: Laiska mutsi täällä hei! :saint:
Siis oletko jo antanut ihan normi ruokaa Pessille?
teen huomenna meille possusta kastiketta ja perunaa ruuaksi, ottaisin siis vaan osan talteen saralle ilman suolaa? Jotenkin mulla on vaan taas pyörinyt ajatus siitä 1v:na samalle ruualle siirrosta, mutta vois kai sitä kokeilla jos se söis sitä samaa ruokaa. Joudunhan mä tekemään siitä kastikkeesta kermattoman jo mean takia. Ja siis kaikki ruuat tehdään täällä maidottomaksi, korvaan kyllä kerman kaurakermalla, mutta saralle vois antaa niitä ruokia missä en käytä sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Vielä en oo päättäny mihin hintaan myyn,maksoivat 99? kun ostin. taitaa muutama naarmu tossa lapsen pöydässä olla,sen varassa kun pysyvät pystyssä kun kasaa. Mutta tarjouksia otetaan vastaan :D

No mietippä hyvä summa, niin me voitais harkita ostamista. Toimitus/haku onnistuu hyvin, kun meidän porukat vielä asuvat siellä =)
Jos mummo vaikka haluis maksaa niistä. Voitais ottaa ne tuonne kaupunki rattaiksi...

LillaStina
Mepäs ollaan samasta paikasta kotoisin =)

Häh? siis yksäidin kanssa vai me kaksi? siis mistä? mä en oikein tajuu enää tähän aikaan illasta... :D

shenda minä oon kans savosta :D mistee ite? :saint:

topsy :wave: öitä

milli on meilläki poju syöny samaa ruokaa ku me..just makkarakastike ja perunat,makaronilaatikko,lasagne jne..
ostin lillikseltä sitä suolatonta grillausmaustetta jota laitan mausteeks ja omalla lautasella lisätään suola niin tulee pojulle suolaton..tuo kun on aina vinkumassa meidän lautaselta ruokaa niin annetaan sitten :D

just grillattiin ja juotiin lonkerot pihalla naapureiden kanssa :p
kiva ois jos ois enemmänki kavereita täällä ku noi naapurit :ashamed: kaikki kun katos heti ku vauvan sain,tai no on muutamat säilyny mutta niilläkin töitä hirveesti..

Öitä :D

Meillä on jonkinlainen elämä.. Hommaa olis niin paljon kun vaan ehtii tehä ja enemmänkin.
Tässä touhuillessa aika hurahtaa niin että, päivät menee pojan kanssa peuhtessa ja päikkäriaikaan oon koittanu saada jotain aikaseks. Puita pinotuksi, ulkoa ovia maalatuksi ja pihaakin pitäs koittaa saada tehtyä.

Miehelläkin alko kesäloma. Ihanaa. :D Josko jossain välissä koittas jotain reissua keksiä ja muuta kivaa, vaikka tekemiseltä ei oikeen ehtis, mutta kai se on koitettava joskus levähtääkkin.

Joskos sitä huomenissa koittas hieman perehtyä palsta elämään, jos ehtii. Illasta ainakin jos päivällä ei malta :D

Mites teillä Milli ootteko kokeillu muita mausteita/yrttejä kun oreganoa? Sais makua..ei Pessillekkään kelvannu kun sille tein omaa ruokaa mut hyvin veti kinkkukiusausta ja perunaa+jauhelihakastiketta kun oli samaa kun mulla ja Peetulla (ilman suolaa toki).
Nyt oonkin sit päättäny et teen kaikki ruoat ilman suolaa niin voi Pessi syödä kans,poikkeuksena nyt esimerkiks makkarakastike... Niin ja pitikin sanoo että meille sanottiin neuvolasta että ei saisi vielä korviketta jättää pois?!...vaikka maito sopiikin hyvin niin ei ennen 1v..?!?! :o
En mä kyl muistaakseni Peetulle oo noin pitkään antanu korviketta...

No samoin meille, ja kyllä Anni oli 1v ennenkuin alettiin vasta maistelemaan oikeaa maitoa. Kuulemma viime aikojen tutkimukset ovat näyttäneet että ennen 1v aloitettua maitoa aiheuttaa suolistosairauksia vanhempana. Näin sano meidän neuvontäti-immeinen.

Miten teet kinkkukiusauksen että voit antaa Pessillekin? Laitatko kuitenkin kermaa/maitoa? Kun itsekin tekis mieli tehdä MIntulle samat ruuat, mutta moniin tulee tota normaalia maitoa...

shedan käytkö useinkin? Mun pitäis päästä tässä lähiaikoina sinne ;) Viskasi yv:tä takaisin....

Ihanaa, kun ei tarvii mennä töihin... Ei ole pakko taas tehdä yhtään mitään tänään. Eilen siivosinkin töiden jälkeen, joten sekin paha on pois alta....
Nukuttiin puol kasiin tänä aamuna... jos nyt olis vähän virkeempi. Pitäis kyllä silittää noita vaatteita, että olis sunnuntain rippijuhliin eemelin paita kunnossa. Eemelillä on sinne Tuutilta saadut suorat housut, valkoinen kaulupaita ja kravaatti. Jos olis vaikka vähän hienompana liikkeellä :D

Mutta nyt me mennään syömään vähän aamupalaa.

Niin ja huomenta :) Pupulle työntäyteistä miehen lomaa, yrittäkäähän päästä sinne reissuunkin :) Ja lillikselle kivaa vapaapäivää!

Me otetaan tämä päivä vielä rennommin, Anni röhii aika pahasti vielä. Pitää antaa pian taas lääkesatsi niin eiköhän tuo tuosta.

Merkkailen vaan.... :D

Pitäis vissiin lähteä kaverin luokse järvenrannalle (siis ovat siellä kakkos asunnolla nyt), ja lapset pääsevät kylpytynnyriinkin.

Ja äipät saavat nauttia auringosta ja kahvesta.

Mutta ensin Emmalle soittamaan lääkäri aikaa kun on aikas kränä ollut pari päivää, jos vaikka silläkin on korvatulehdus, kun noilla kahdellakin on.

Huomenta! Täälä oli taas rauha maassa viimeyönä. Edellisen yön itki tuota puhjennutta hammasta, mutta näköjään se toinen tekee vasta tuloaan :o Sillon kun alahampaat tuli niin nukuttiin ongelmitta, ylähampaitten tullessa taas on huudettu läpi yön :ashamed: mitähän tapahtuu kun yläkulmurit alkaa puskea läpi? :o

Kielellinen kehitys Silja alko 6kk ikäsenä aina väsyneenä kiukkuamaan "äitän tyttö" ja "ei mitää hätää" :laugh: noita hokee aina kun on rättipoikki ja itkunen. Muuta ei sitten osaa sanoa, paitsi äittää hokee kyllä jatkuvasti. Mies on yrittäny että alkais pappaa sanomaan, mutta ei ees yritä.

Minä oon eilen askarrellu ja skräppäilly. Pitäis saada tuota skräppikansiota tehtyä hyvän matkaa ennen koulun alkua, sitten kun ei varmasti oo aikaa semmosille kun muutenkin on läksyjä ja tentteihin lukemisia...

YOdottaja ihanaa kun sulla on ollu treffit! :D minä kans innolla ootan miten homma kehittyy! ;)

Niin ja neuvolassa käytiin viimeviikolla. Kasvukäyrät on edelleen laskusuunnassa ja pituutta ei ollu tullu juuri mitään. Mennään enskuussa uudestaan, siihen asti pitää syöttää rypsiöljyä 2tl/vrk. Silja ei myöskään kääntäny päätä uikulle ite uskon että se johtu siitä että vierasti neuvolantätiä ja tuijotti vaan tiukasti maahan. Täti yritti saada kääntämään päätä sivulle uikun äänen suuntaan mutta meidän tyttö vaan tapitti maata... tätäkin sitten katotaan ens käynnillä uudestaan.

Tänne on tulossa nätti, aurinkoinen ilma. =)

Ollaan tästä lähdössä Aappon kans neuvolaan, saa nähdä miten se tuo meidän sihtikurkku on kasvanut. Minä epäilen ettei tuokaan kasva niin kuin kuuluisi käyrien mukaan mennä :D Ei nimittäin suostu edelleenkään syömään kuin niitä hienoja pikkuvauvan soseita. Yökkii vaan kun yritän vähänkään rakeisempaa antaa. :o Puuro piti myös vaihtaa takaisin niihin 5-6kk ikäisille tarkoitetuille. Piltin hedelmäisestä täysjyvä puurosta meni maha ja elämä ihan sekaisin. Pahoin pelkään että tuolle on peritynyt isänsä suolisto. Mun mieshän on keliaatikko tätä nykyä. Aikoinaan sairasti sen alle kolmi vuotiaana, mutta se parani ja puhkesi nyt aikuisiällä uudestaan :(

Mutta nyt sinne neuvolaan, puolelta aika :wave:

meillä on neuvola vasta enskuun lopussa.
epäilen minäki että ei oo pojulla painoa paljoo tullu,on nii huono syömään.
jos alkaski lisäileen tuota rypsiöljyä ruokaan?!
ootteko lisänneet?

tiipiin tytön "ei hättää" alkoi naurattamaan :D Ihana!!

kiva kun pupukin käväs kirjottamassa,just kuule aamulla olit mielessä =)
ihmettelin kun et oo enää "yövuoroja" tehnyt.
oon kyllä itsekki menny nykyää aikasemmin nukkumaan,päivät ku nättejä nii tulee ulkoiltua ja sit väsyttääkin paremmin!

mun täytyy lähtä antamaan pikku-ukkelille maitoa :wave:
kattelee just jummijammia,kyllä se on lemppari-ohjelma :heart:

heipsan täältäkin :wave: ! aurinko paistaa mutta tuuli on pohjosen puolelta eli kauhian kylymä ilima! mutta kaunis B) ! ihan kuin syksyllä,ei puutu ku että lehdet lentelis :/ !

siis mikä neuvola? meillä taitaa seuraava olla 1v...... :o .......

juu nyt sumpinkeittoon kun pikkumies nukkuu :wave:

Huomenta vaan kaikille! :flower:

Hieman kärsivällisyyttä koetellaan... |O Unikoulua olen neljä yötä pitänyt ja nyt alkaa kyllä pinna kiristymään. |O Kolme ensimmäistä yötä meni hyvin. Poju kun heräsi ekan kerran, niin itkeskeli vain n. 5-10min. ja nukahti. Seuraavan kerran heräsi n. viiden aikoihin, jolloin sitten imetin ja jatkoi unia seiskaan. Kuvittelin, että unikoulussa pari kolme ensimmäistä yötä ovat hankalimmat, sen jälkeen mukamas helpottaisi. Just joo. Viime yö oli kyllä suoraan arsesta! |O Ekan kerran kun poju heräs, niin se olikin sitten se pari tuntia 5min. välein itku-potku-raivareita. |O Jebajebajee. Kyllä mua kyrsiinnytti. Loppujen lopuks otin pojun viereen, siinä jatko vielä kiehnäystä ja vouvotusta, mutta kuitenkin loppujen lopuksi nukahti. Vartin yli kuusi heräsi uudestaan, imetin silloin ja nukahti, mutta heräsi uudestaan puolen tunnin päästä ja sitten piti jäädä hereille. Voi hittojen hitto että sieppaa. |O Mä tahdon nukkua enkä prkle kukkua! |O
Hieman helpotti kun sai kiukkua purkaa. Sorry. :ashamed:

Kuinkas kauan pikkuisilla saatta yskä kestää? Siis, että onko turhaa pelkän yskän takia käydä lääkärissä, jos on viikon verran yskinyt? Yskii eniten makuulteen ja kun on herännyt, joskus hengitys hieman rohisee, mutta se ei kauaa kestä. Pitäisikö soitella neuvolaan, vai vielä tarkkailla tilannetta?

Nyt tuli kaikki vaan omaan napaan. :ashamed:

Yhteistyössä