~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
v-o 2 jätesäkkiä,ne silleen "auki" leikataan ja ilmastointi teipillä yhdistelin..
laitoin vaunut ekaks läjään ja kaikki mukaan tulevat irto hommelit ja renkaat pussiin ja vaunukoppaan..nyt oottaa auton takakontissa huomista matkahuoltoon viemista..

ihanaa,mä oon nyt käyny jokapäivä ratsastamassa,just tulin..olipas ihana pellolla humputella kun ei ollu paarmoja hirveesti :heart:

iltoja....pitkästä aikaa

Mulla oli tossa viime viikolla synttärit ja taas vanhettiin vuodella..mulla on vanha olo :|
Meillä ei vielä sanota mitään..äitiä kovasti yrittää mutta tulee vaan joatin mutinaa.
Seistään jo pieniä hetkiä ilman tukea tosi hienosti...piti käydä ostaa jo ensiaskelsandaalit kun tuntui että olisi kiva harjoitella tuota seisomista.

Meillä tykätään kurkusta..ja marie-keksit jotenkin menee,maissinaksut on kiva vaan sotkea käteen.Nokkamukista jo juo ihan hyvästi.Mansikkaa olen tarjonnut ja appelsiinia silleen vähän.Kaikki ruokainen on meidän likka

Välillä ollaan niin äkäpussia kun ei saada tahtoa läpi...mies sanoo että on tyttö äitiinsä tullut...miten niin????? :laugh: :laugh:

Ketkät kaikki jäi hoitovapaalle????
Itse ajattelin olla huhtikuuhun jollei tässä intoututa sitä pikkuista tekemään ;)

Ihanaa..mies tekee minttukääretorttua..ja mulla oli laihdutuskuuri päällä.... =) =)

Dogtorko se kävi ratsastamassa???Niin mäkin ennen..polvet ei enään kestä ja allergia vaan pahentui :'( :'(

Pari kuvaa =)

Mä olin tänään taas töissä... onneksi huomenna on vapaa. Sitten on enää kaksi vuoroa tällä viikolla ja ensi viikolla yksi päivä päiväkodilla. Sitten se on siinä... ainakin vähäksi aikaa. Juttelin siellä johtajan kanssa ja se lupas mulle vähintään yhden vuoron kuussa, joten ilmoitin kelaan etten nosta hoitolisää... Käskivät tarkistuttaa se puolen vuoden välein, jos maksaavat takautuvasti kerralla isomman suman.

Eemeli oli äsken poimimassa marjoja meidän kanssa. Nyt on maisteltu karviaisia, vadelmia ja mustaviinimarjoja. Kaikki kelpas :D

Onko dirlittan tulossa ensi perjantaina häihin? Ajattelin vain....

Nyt me lähdetään käymään suihkussa ja iltapuuhiin...

hellou taas =)

meille tuli eilen 7.hammas =) ja 8. on tulossa :D
ja jätkä nukku EKAN kerran ilta kymmenestä aamu seitsemään HERÄÄMÄTTÄ ja sit jatko unia vie yhdeksään......luksusta!!!!
kaikilla oli niin paljon "uutisia",et luin vaan muutaman sorry :ashamed:ehkä myöhemmin....
mä oon täälä koko viimeviikon siivonnu ullakko komeroo..ja ny onki sit hirvee kasa vaatteita menos huutonettiin...tytön vaatteita ;)

kaippa mäki yhen kuvatuksen laitan vaik ei mikään kummonen kuva ookkaan...paremmat kuvat kaikki toisella koneella ja tää on kännykällä otettu...mut mut...kuiteski :D

voi kun kiva oli kuulla yo:n reffeistä :D
tiiä mitä vielä kehittyy!!?

jaahas,shendalla vauvat mielessä...käyhän sitten meillekkin ilmottaan ku + näyttää:)

pitää tosiaan minunki käydä ostamassa tuollaset ensiaskel kengät,kun tykkää seisoskella.
sit kävellää sillee, että minä pidän kiinni,pikku-herra näyttää tien =)
ja voi ku joskus menää lujaa!!esim.ku näkee koirulin nii tulee oikeen hoppu :laugh:

mutta missäs ihmeessä mammoliini on :attn:
kun ei oo aikoihin kuulunu mitää!

mää retkahan nyt karkkiin ja lähen kauppaan..pikapikaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Onko dirlittan tulossa ensi perjantaina häihin? Ajattelin vain....

...

NO ei ole kukaan kutsunut mihinkään häihin?? Kukas on naimisiin menossa??
**uteliasko..**

Tänne ei uutta, Eemi nyt noita hampaitaan tehtailee, mikä tarkoittaa sitä että itkua piisaa..Noi kaks vanhempaa on hampaat tehnyt ihan huomaamatta ja tosi aikaiseen, Eemi on eri maata..
Tänään jouduttiin ostamaan uusi astianpesukone kun vanha hajosi, kyllä taas ahistaa tuo rahan meno :headwall:

Kiva Heidi kuulla sinustakin!

Muidenkin juttuja piti kommentoida, mutta lahopää jo unohdin kenen ja mitä..Ainakin Topsyn porukalle paranemiset!

Ja ihania kuvia kaikilla, niin sööttejä!

Ja Shendalle onnea synttäreistä!

Minäkin laitan pari kuvaa..

Äitin hymypoika:

Lauantain eväsretkellä, naama soseessa:)

Siskon kaverina hiekkalaatikolla..tutti suussa tulppana, muuten tahtoo hiekkaa eksyä suuhun..muuten tuo hiekkalaatikolla olo on ykköspuuhaa:

Piti tulla laittaan Yodottajalle (ja muillekkin tietenkin) vielä tänne yks linkki... Niitä leluja kun oot kyselly kovasti
http://www.leikkien.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/leikkien

Mä mässään karkkia..hyi,tulee jo nyt huono olo :x Tänään olin pitkästä aikaa salilla ja huomena on vissiin paikat kipeet,vedin niin rääkki treenin :D Ens maanantaista pitää ottaa viikon tehokuuri tuohon liikuntaan,pojat kun menee tarhaan ja mulla alkaa sit vasta seuraavalla viikolla koulu.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Ihania kuvia taas teillä ja shenda tosi ihana,valtava tukka tein neidillä :D

se on aika ihana =)
Koko ajan sais olla leikkaamassa kun silmille menee.
Haluaisin sen toisen kovasti mutta mietityttää vaan kun neiti on niin kovin tempperamenttinen tapaus että miten sitä kahden kanssa sitten jaksaa.....Mites muut joilla on useampi lapsi...miten noi ikäerot "kannattais" suunnitella.....Vaikka eihän elämää voi suunnitella....

Shendalle pitää kommentoida tohon ikäero asiaan. Kahdella kaverilla on vanhempi lapsi ollut 1v8kk kun toinen tullut..ei kun kolmellahan..No siis kumminkin,kaikilla ollu aikamoista mustasukkasuutta isomman osalta.Noin pieni kun ei ihan kummiskaan ymmärrä ja muutenkin voi olla vielä aika vauva... Peetu oli 2v6kk kun Pessi synty ja meillä menny loistavasti. Peetu ymmärsi jo asian kun oli hiukan vanhempi. Mut silti on kiva kun noilla on noinkin pieni ikäero kummiskin... Elikkäs mä voisin tähän yhteenvetona oman mielipiteeni laittaa et kun isompi 2v-->. Tokihan lapset on erilaisia

Ihania kuvia Dirlittanilla,henkalla ja shendalla! :heart: Ja onnittelut täältäkin :flower:
Tuon shendan tytön hiukset on kyllä ihanat! Ihan kuin olis tummia raitoja :D Taitaa olla kuitenkin se tumma ihan sitä alunperistä vauva tukkaa vai arvelenko väärin? :D

Meillä meni sitten päivä ihan niin päin p*rsettä kuin vain voi mennä. meillä ku tuntuu olevan sitten aika monta herkistymää vai peräti allergiaa. Saralla on nyt tullut kuvioihin myös iho-oireet :'( Silloin kun vaihdettiin maitoa ja etsittiin sopivaa niin pistin tauolle myös soseita. Lähdettiin ihan liikkeelle muutamasta täysin varmasta soseesta. Ensimmäiset iho-oireet kasvoihin tuli tuttelimaidosta tauon jälkeen ja siitä pistin tauolle sitten nautasoseetkin. Porkkanaa epäilen ja olen vältellyt antamasta, pitäisi kokeilla vielä ennen lekuria. Omenasta tuli vihreä löysä kakka ja seuraavalla kerralla lehahti alapää ja mieletön huuto. Kaurasta lehahtaa alapää ja tulee kauhea huuto. Samoin banaanista. Jokunen päivä sitten annoin pienen purkin nauta-peruna sosetta, ei mitään. Tänään annoin nauta-peruna soseen jossa oreganoa, no siitäpä lehahti sitten aivan jöärkyttävä ihottuma kasvoihin ja huudettiin monta tuntia :o Koko loppupäivä meni ihan pilalle, ei suostunut enää syömään mitään muuta kuin maitoa. Mulla menee hermot kun kaikkiin noihin purkkeihin on tungettu jotain mikä ei sovi tai sitten hernettä/paprikaa josta varmasti tulee jotain tolle herkkikselle. Mitä helvattua mä sille syötän,kun tuntuu vaan sopivan kinkkukiusaus?! Maissista tulee pulautuksia, ei sentään iho-oireita. Mitä ihmettä tuolle tapahtui kun täytti 8kk??Tuntuu että kohta jokaisesta asiasta tulee ihottumat?! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Shendalle pitää kommentoida tohon ikäero asiaan. Kahdella kaverilla on vanhempi lapsi ollut 1v8kk kun toinen tullut..ei kun kolmellahan..No siis kumminkin,kaikilla ollu aikamoista mustasukkasuutta isomman osalta.Noin pieni kun ei ihan kummiskaan ymmärrä ja muutenkin voi olla vielä aika vauva... Peetu oli 2v6kk kun Pessi synty ja meillä menny loistavasti. Peetu ymmärsi jo asian kun oli hiukan vanhempi. Mut silti on kiva kun noilla on noinkin pieni ikäero kummiskin... Elikkäs mä voisin tähän yhteenvetona oman mielipiteeni laittaa et kun isompi 2v-->. Tokihan lapset on erilaisia

jos meillä tärppäis silloin kun "suunniteltiin" niin tyttö olisi 2vee kun se toinen syntyisi....

milli samaa tuskailen minä täällä kun mikään ei tunnu sopivan. Meillä nuo juurikin samat kuin teillä aiheuttaa jonkinmoista kutkaa ja punoitusta vaippa alueelle ja joskus jopa iholle.

Ellan kanssa syötiin vaan sitä Hipin kalkkunaa-peunaa koko aika + omat kotitekoiset ruoat.

Tyttöjen kanssa on nyt myös samat eli meillä ei käy porkkana, nauta, maito, sipuli, omena, visiiin kait viljat koska nyt kun ei olla syöty puuroja viikkoon pylly on niin nätti että, ja Emma ei suostu syömään maissia vaikkakin naksut uppoaa kyllä. Ja just toi että melkistä joka ruuassa on sitä porkkanaa ja sipulia ja maissia.

On tää tosiaan vaikeaa ja hankalaa, hitto soikoon. Mut onneks meitä on muitakin joilla on alllergiat. Tosin eipä niitä kyllä kelleen toivois ihan ehdoin tahdoin.

ihania kuvia ja voi että miten ihana ja paksu tukka Millalla on :heart: :heart: ja noi tildan pojun simmut on niin :heart: :heart:
shenda mä poden kans vauva kuumetta,en syö pillereitä enää..välillä tuntuu et ihana jos tulis välillä taas miettii että pitäskö kuitenki pari liuskaa syödä :/ noh,jospa se tärppäis vasta kun poitsu täyttää vuoden..eipä kyllä oo mitään mikä tärppäis kun peiton heiluttelut on jääny ihan jonnekkin muisteloihin vain :D ei oikeen innosta jos ei nuku kunnolla :laugh: :saint:

ostin kaupasta pari lonkeroo,taas :D no grillataan kana ja kasler pihvejä het ku poika nukahtaa,ja naapuri huikkas äskön et otetaanko yhet tänään,pitihänse kauppaan kurvata..
meillä onkin ollu noita illan istujaisia jomman kumman pihalla nyt aika tiuhaan..
hassua muuten että vaikka juon esim. kaksikin lonkeroa niin ei tee mieli tupakkaa..kohtahan tuleekin 3 viikkoa siitä kun lopetin :flower: B)

shendalle vielä että niin minähän se ratsailen..mun äidin hyvällä kaverilla on 2 suokkia niin seaina pyytää ratsastamaan,oonkin sen tyttöjen kanssa nyt pelloilla humputellu,joskus ihan molemmilla hepukoilla..huomenna mennään sit ilman satulaa syöttämään niitä toiselle pellolle ja tuodaan vähäks aikaa niiden pihaan talliin että saavat vähä aikaa olla rauhassa ötököillä,laitsalla kun ovat vähän matkan päässä..mut ai että on ihanaa ratsastella taas :heart:

Vielä en oo päättäny mihin hintaan myyn,maksoivat 99? kun ostin. taitaa muutama naarmu tossa lapsen pöydässä olla,sen varassa kun pysyvät pystyssä kun kasaa. Mutta tarjouksia otetaan vastaan :D

Piituli: Huomasin vasta tänään vaiko eilen että teillä on ongelmaa maidon kanssa, mutta nyt sitten nuo kaikki muutkin :( Milloin teillä alkoi oireilut? En ainakaan muista sun kirjoittaneen niistä tai sitten on mennyt ohi?! :ashamed:
Hermoromahduksen välttääkseni laitoin miehen kauppan ja hän haki kanaa, possua, perunaa ja parsaa. Tein kana-riisi sosetta ja peruna-parsa sosetta. Arvaa vaan kun Sara oikeen yökki ja äkisteli sitä kuinka pahaa ne mössöt oli :ashamed: Kyllä mä ruokaa osaan tehdä, mutta en noin pienelle :ashamed: Huomenna koitan tehdä possua, mutta ehkäpä se olis parasta tehdä uunissa..? Jotain lientä jos siitä tulis ja makua, en tiedä.

Äsken tuo teki niin kamalanhajuiset tuotokset, että silmiä kirveli. Voiko niin pieni määrä oreganoa saada aikaan tuollaista reaktiota vai oliko se sitten se nauta?? Nimittäin tuon jälkeen täällä oli ihan superiloinen pikku akkeli joka hillui tähän asti naurua hykertäen vaan. :p

Piituli: Sitä vielä piti lisätä että meillä käy tattaripuuro ja riisihiutalepuuro, johon laitan sitten päärynä tai mustikka/vadelmasosetta. Niin kun Sara kieltäytyy nyt itse persikasta, mangosta ja aprikoosista (tämän unohdin mainita aiemmin) eli vältteleekö itse vai mitä ihmettä? Näin tapahtui aiemminkin, kun Saralla oli joskus puolivuotiaana niitä kummallisia syömälakkoja soseissa, ettei muut oikeen uponneet kuin lihat, kasvikset ja yksi valmispuuro.

Kiitos teille kaikille :hug: eilen puhuttiin jonkun verran jo asioista mitä illalla ehdittiin ja jaksettiin, kun lapset oli nukkumassa.. miehellä vaan töihin tänään, että ei oikein yöhön asti voitu jutella.. Mutta jotenkin nyt ehkä tuntuu sellaista tyynempää tässä :/ Tänään siivoiltiin pikkasen tyttären kanssa, hänestä on kyllä tullut mulle loistava apu =) ja sen hälle sanoinkin! Poika sen sijaan yritti taaskin tänään alkaa minua ärsyttämään ja puhui taas siten että huh huh! Mutta minäpäs en mennyt mukaan siihen :whistle: vaikka hammasta piti purra... kerroin vaan miehelle, että en pidä siitä että puhuu mulle sillai (olin kuulema harhaluuloinen paskiainen pojan mielestä!?) Ihmetteli poika sitä, kun Eemil ei nukkunut ulkona, kun naapurin lapset piti meteliä ja minä tiesin, että johtu siitä metelistä.. olin siitä kuulema se harhaluuloinen |O Kai minä nyt oman poikani tunnen jo sen verran.. noh jouduin hänet sitten ottamaan sisälle nukkumaan ja olen kieltänyt menon silloin trampoliinille (se on melkein meidän ikkunan alla ja eivät nuo isommat osaa olla hiljaa siellä; on testattu) ja ikkuna on pakko olla auki kesällä, makkariin muuten paistuu.. Että kun jaksaisi tätä kaikkea vaan jaksaa!

Yhteistyössä