Lokakuun herhiläiset, vko 34

Piituli Onnea!!! :D

Äsken koitin taas tarjota pakkasesta oma tekemiäni pöperöitä ja kyllähän se soseutettu jauhelihakeitto nyt tytötelle kelpas, tosin ensimmäisellä lusikallisella meinas oksu tulla mutta sitte söi ihan mukavasti! Pitääpä kokkailla jotain lisää tuonne jotta saa alkaa kunnolla noille opettamaan ja kaurapuurolle kans, meillä kun syödään yleensä vain noita vauvapuuroja.
Miehellä alkaa 2 viikon päästä hoitovapaa ja minä meen kouluun, on rahat sitten niin tiukilla kun olla ja saattaa, mihinkään ylimääräseen ei oo varaa ja nuo lastenruuatkin vie nykysin aika ison osan. Ite kun vois nuo tehä niin säästäis aika paljon jo.

Hapanmaitotuotteista oon nyt kahtena päivänä antanu tytölle viiliä ja ihan sellasenaan kelpaa. Ajattelin että en ala sinne mitään hedelmäsosita lisäämään joukkoon kun kerran ilman niitäkin syö. Kuinka paljon noita hapan tuotteita viittii päivän aikana syöttää? Ajattelin että voisin kokeilla piimää antaa tässä joku päivä ja sitten varmaan sitä raejuustoa...
 
Iltoja! Meillä on lapsukaiset nukkumassa, Kiiaa myöten :eek: Paitsi isommat kukkuu mutta nuo kolme äänekkäintä olentoa :D

Tuosta ruokajutusta. meillä Kipsutin syö satunnaisesti ihan samaa mitä myökin. Kastiketta ja perunaa esim. ja saa suolaa siinä mitä tuppaa saamaan (mitä lihaliemessä nyt sitte onkaan). Suuria määriä ei edelleenkään kerralla syö. Jotain noita 8kk soseita oon saanut uppoamaan lisäämällä sekaan hiukan kastiketta :ashamed: Sihtikurkku mauttomiin ruokiin, missä on makua niin uppoaa isommatkin palaset. Elikäs tuleva herkkupeppu meillä. :D Ja miä ajattelin pikku hiljaa siirtyä norm. maitoon kokonaan tai hylaan ens alkuun. Tai ainakin päiväs aikaan. Yöpullossa on sitten nannia... Sanokoot suositukset sitten ihan mitä lystäävätten :kieh: :ashamed:

Samoja puuroja tuo on jo syönyt mitä muutkin, vispipuuro oli herkkua. Samoin puolukkaan tehty neljän viljan puuro. Nyt on meillä nuo pojatkin alkaneet puuroja syömään, ihme sinänsä. Eivät ole nimittäin kumpikaan pienempänäkään niitä pahemmin nielleet. Liekö syytä molemmilla herkässä oksennusrefleksissä? Ite ykään ja puurot helposti ylös :x

Mitähän mun viel piti lätissä... ai niin ihana tuo YO:n puheripuli :LOL:

mamma3 mulle ja niitä kuvia tilda-ompeluksista :wave:
 
Mun pitäs olla tekemässä kouluhommia... :whistle: pikaseen selailin läpi.
Rattaina meillä on Emaljungan Softy ja mä tykkään =) on siis Peetulle ostettu ja noita melkeinpä oon enään käyttäny,vaunut seisoo parvekkeella.
Voi ei..oonks mä ihan ainoo joka antaa tuolle ipanalle jo normi ruokaa vallan..ja normi maitoo :ashamed: toivottavasti ei oo Pessille haittaa.. :eek: suolaa en lisää mihinkään ruokiin,itelleni jälkikäteen vasta.
Mitähän mun pitikään kommentoida..Piitulille onnittelut ainakin :flower:

Pessi sano tänään äiiiitti monta kertaa :heart: jippii...ja "anna" hoki myös kun ruokaa olin lämmittämässä :heart: Peetu ihmetteli kun mä täälä hihkun innoissani et kuuliks mitä Pessi sano :LOL: tän siitä saa kun ei oo toista aikuista kuulemassa :LOL:
Sain tänään räpsittyä muutaman kuvan,täältä siis kuvapäivitystä kans...

Pessi laitto silmät kiinni kun kameran otin esille...


Näin rattaita työnnellään =)
 
Tämä äippä on naama näin :D . Ja tämä siks, kun mä kokeilin Tilda-lumiukkoo ihan yhtäkkiseltään ja mielestäni jopa onnistuin? Voishan tuo olla kiva vaikka jossain kranssissa talvella. Sit tein pari nallee ja tollasia vähän vinksallaan olevia sydämiä kankaista, joita nurkissa oli ja vähän jouluun viittasi. Eli nyt siis vaan ompelu kuvia :ashamed:






Ei mulla sit kai muuta :ashamed: . Nälkä kurnii, meen syömään :p :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Tämä äippä on naama näin :D . Ja tämä siks, kun mä kokeilin Tilda-lumiukkoo ihan yhtäkkiseltään ja mielestäni jopa onnistuin? Voishan tuo olla kiva vaikka jossain kranssissa talvella. Sit tein pari nallee ja tollasia vähän vinksallaan olevia sydämiä kankaista, joita nurkissa oli ja vähän jouluun viittasi. Eli nyt siis vaan ompelu kuvia :ashamed:






Ei mulla sit kai muuta :ashamed: . Nälkä kurnii, meen syömään :p :wave:
Voi hitsit kun on suloisia :heart: ai niin ja Iidalle onnea askeleista!
 
Niin ja siis munkin pitäis tehdä ihan kaikkee muuta kun noita ompeluja... Työhomma olis, yks kirjallinen juttu siis, sit pitäs nimikoida lasten kaikki vaatteet :eek: , muutenkin vintistä pitäs käydä läpi työkamat ja laittaa ne järjestykseen ja ja ja. Mutta minä vaan ompelen ja keskityn kaikkeen muuhun, kun töiden miettimiseen :D .

On muuten outoa, mulla on nyt tälle kuulle jo 3 päivämäärää, kun mulla on työhön liittyen menoja :) :eek: . NIIN outoo ja jotenkin kutkuttavan hienookin. Ja miten täällä sit muilla menee, tolla pienimmällä varsinkin, kun nyt on oltu niin paita ja peppu kun olla ja voi... Kai se siitä ja tekee varmaan lopulta hyvää koko meidän perheelle :saint: , toivoa sopii :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Kiitti Tuuti! Siitä sit vaan lumiukkoo väsäämään sinäkin :p - kesällä :LOL:
:ashamed: miä saa enää nykyään mitään aikaiseksi. Tulee touhuttua Danielin tai oltua tuossa kattelemassa mitä poju tohottaa Kipsuttimen kaa. On ihan orpo toisen ollessa koulussa :/ Mut huomenna mennää Taavin kans tutustuu srk:n kerhoon ja pojan olis tarkotus alkaa 2xvko:ssa kerhoilemaan :)

Yksäiti missäs Pessin vaava on kun ei kärryissä pötkötellyt :whistle: Tosin meillä pojat työnteli aina tommosissa pikkuautoja ym. muuta rojua :LOL:
 
Ihania ompeluksia Rontilla =) täälä on poikien sängyillä joka aamu omat nallet,kiitos vielä niistä ne on niiin ihania :heart:

Tuuti
, Peetu vei Pessiltä nuken kun se on kuulema hänen :LOL:
Nyt mä meen oikeesti pois tästä koneelta..enkä varmana avaa huomena konetta,saan tehtyä ton kouluhomman sitten oikeesti!!!
 
Ihania ompeluksia Rontilla =) täälä on poikien sängyillä joka aamu omat nallet,kiitos vielä niistä ne on niiin ihania :heart:

Tuuti
, Peetu vei Pessiltä nuken kun se on kuulema hänen :LOL:
Nyt mä meen oikeesti pois tästä koneelta..enkä varmana avaa huomena konetta,saan tehtyä ton kouluhomman sitten oikeesti!!!
 
pupu :x otitkos siitä vaikka kuvaa tms. kannattis kyllä reklamaatiota lähettää maahantuojalle tms. tai jos teillä on vaikka yks tyhjä purkki jäljellä niistä mistä olette laittaneet sitä ruokaa... yöks. voin kuvitella :eek:

Minä olen nykyään reklamoinut vaikka mitä, heti jos en tyytyväinen! Nytkin lähetin Ainulle yhden pullotutin, siinä oli kaks reikää :eek: lähetin eka sinne sähköpostia ja vastasivat ja käskivät lähettää heille ja aikoivat hyvittää sen!

Nan purkin sisältö oli kerran ihan hapanta, hyvä että tuli ulos :x ja haju karmea. Sain 5 euroa rahaa postitse.

Kerran oli jugurtissa hometta, tuli sitten postissa vaikka mitä. Mansikka hilloa, tonnikalaa ja ketsuppia =)

Jos ehdit paiskata kaikki jo meneen, eikä purkkeja säilössä, lähetä ihmeessä ainakin sähköpostia maahantuojille!
 
pessistä ihania kuvia ja rontin ompelukset kans hienoi..
PIITULILLE PALJON ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :hug:
huh huh,on melko vetelä olo..kävin siel ratsastaa..kaveri oli mukana ja mulla oli aika helppo heppa,teki kaiken mitä pyys..mutta tuo kaveri,se ei oo pitkään aikaan ratsastellu ja nyt taas alotti..sen heppa kusetti sitä ihan 6-0 joten vaihettiin hepat ja sain aikani työstää sitä heppaa että alko mennä eteen..koko ajan oli ajettava sitä eteenpäin ja hirveesti pelata pohkeilla..mutta tulipahan kerrankin ihan kunnon hiki,ihan pelkästään harjotus ravissa :eek: no sai siinä kyllä hommia tehdäkki..

lääkärissä kävi poitsu..ei ollu antanu korvia kattoo joten lääkäri setä tuumas vaan että luottaa neukku tätiin jotta annetaanpa amorion kuuri..sit ison pullon panadolia laitto reseptille..kuumettakin pojalla oli aamupäivällä..onneks on tuolla kaapissa vielä pronaxenia..

aamusta iltapäivään saakka ukkosti,nyt ilta oli sitten ihan ok..
joo,painun maate..jos sais vaikka nukuttua :headwall:
 
Onnea Piituli :flower:

Ja heipparallaa pitkästä aikaa taas. Pari viikkoa on hurahtanu töissä käydessä, ja kiirettä on pitäny. Vuodeosastolla, ja sieltä ei hommat tekemällä lopu. Mies on ollu kesälomalla, joten sen aikaa lupasin käydä töissä. Kovasti ovat kyselleet jatkossakin, mutta en lupautunu kun tekemään päivän sillon tällön, tällä viikolla kaks, ens viikolla kaks, se on ihan sopivasti. En raski poikaa viedä vielä hoitoon, katsotaan nyt kuinka kauan tässä on mahdollista olla kotosalla vielä...

Poitsulista sen verran, että on oppinu kävelemään =) Ihanan näkönen tölökkäsijä se on kyllä kun menee horjuvin askelin eteenpäin.
Hauska seurata miten ne menee, puhe ja liikkumaan oppiminen niin eri tavalla eri vauvoilla. Meillä kun on lähdetty aikaisin liikkeelle, niin selviä sanoja ei vielä tulekkaan... Lamppua yrittää hokea puh-puh tavuilla ja äitiä joskus huutaa niin että tulee selväksi kyllä. Ja puhelimessa se on kova puhumaan :LOL: Laittaa millon minkäkin lelun puhelimeksi korvalle ja alkaa paasata siihen hirveesti, liekkö kuunnellu äitinsä puheluita :LOL: :LOL:
Pari viikkoa se on nukkunu melko huonosti yöllä, usein heränny jo viiden aikaa aamulla ihan jo varmuuden vuoksi, että ehtii minut nähhä ennen kun lähen töihin. Ja sellaset päivät jolloin mulla on peräkkäin ilta ja aamuvuorot,niin on kyllä myrkkyä molemmille. Yli vuorokauteen ei ehi nähä, tai minä nään vaan nukkuvana, poika ei nää minua ollenkaan. Noh, mutta niitä vuoroja en aikonu enää tehäkkään, jos sais sumplittua toiste päin.

Mukavaa seurata muiden hoidon aloituksia, ja äidit kertokaa millaisiin töihin menette? Osaa paremmin kuvitella kun töistä puhutaan, että millaisesta työstä on kyse. Onko teillä muutes vuorotyötä?Ja tykkäättekö siitä? Minä tykkään enemmän vuorotyöstä, kuin päivätyöstä. Saa viikolla välillä vapaata, ja välillä aamusta, välillä illasta. Kaikista pahin mulle ois 9-17 työ, sillon ei ehi aamulla eikä illalla mitään. Toisille se sopii, mulle ei.

Synnytyksestä ja kestosta Minun synnytys kesti jotain 26 tuntia siitä kun alettiin laskemaan, sitä ennen oli jo supistellu pitkään kovasti. Ponnistusvaihe oli 17 minuuttia, mikä oli ihmeen vähän siihen nähen miten poikki olin siitä urakasta jo siihen mennessä. Mullahan ei meinannu paikat aueta loppuun asti sitten millään ja lopussa kohdunsuu turposi ja alkoi jo umpeutua takaisin päin. Olin niin loppu kovista supistuksista ja epiduraali ei mulla toiminu ollenkaan. En saanu siis hetkeksikään itteäni rennoksi edes supistusten välissä ja näin ollen keho ei päässy tekemään töitä avautumisen kanssa. Kyllä sillon meinasi usko loppua kesken, van kun ponnistamaan pääsin niin jostain sain vielä supervoimat ja ajattelin ettei tätä helvettiä pitkitetä enää yhtään mikäli se minusta on kiinni. Huhhuh, ihanpa tulee kylmät väreet kun ajatteleekin asiaa. Eli vielä ei ole aika kullannut muistoja. Enkä ole siis valmis menemään uudestaan, eli meille ei ole näköjään tulossa vauvaa pitkään aikaan! Minähän olin jo moneen kertaan luovuttamassa ja anelin sectiota, mutta vaavilla kun oli kaikki niin hyvin siellä eikä mitään hätiä,niin eipä minuakaan sitten päästetty kärsimyksistä. Ja hyvä niin näin jälkikäteen aateltuna.

Ja tyttelille vaan tsemppiä synnytykseen, ei ollu tarkoitus mitään kauhutarinaa väsätä sinun kiusaksi. Sulla takana jo helppo synnytys,niin eiköhän toinenki tule yhtä iisisti =)

Mitäs vielä, ei tietenkään tuu kaikki mieleen sillon kun pitäs. Ja kun tää kerran vauvapalsta on,niin vauvasta puhetta kaikista vähiten :LOL: :LOL:

Pitänee lähtä tästä nukkumaan, huomenna palataan arkeen kun mies menee töihin ja ollaan pojan kanssa kaksin. Jos tässä tulis kotosalla oltua muutenkin nyt enemmän,niin vois tulla useammin kirjotettuakin.

Hyviä öitä ja heipat :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
huh huh,on melko vetelä olo..kävin siel ratsastaa..kaveri oli mukana ja mulla oli aika helppo heppa,teki kaiken mitä pyys..mutta tuo kaveri,se ei oo pitkään aikaan ratsastellu ja nyt taas alotti..sen heppa kusetti sitä ihan 6-0 joten vaihettiin hepat ja sain aikani työstää sitä heppaa että alko mennä eteen..koko ajan oli ajettava sitä eteenpäin ja hirveesti pelata pohkeilla..mutta tulipahan kerrankin ihan kunnon hiki,ihan pelkästään harjotus ravissa :eek: no sai siinä kyllä hommia tehdäkki..
Voisin melkein veikata että sulla saattaa olla huomenna jalat kipeenä :whistle: Voi, millonkahan sitä pääsis taas itekki.. Pari kertaa oon tänä vuonna vaan käyny. Mulla olis ratsastustunti-lahjakorttiki, mun mummu voitti arvonnassa ja sai valita ottaako kahvipaketin vai 10e lahjakortin! :)

Piitulille synttärionnittelut! :flower:
 
iltaa!!
meillä ukot nukkuu niin minä täällä koneen äärellä istuskelen.
meijän pojalla on joku känkkäränkkäpäivä ollut...ja tosiaa kurjan kuulosta yskää.
limaahan tuo on oksennellut.
kuumeen oon mitannut,mutta sitä ei onneksi ollut.
aattelin että käyn huomenna näyttämässä tk:ssa jos ei nyt hellitä köhä.
koko päivä oltiin mun kaverilla kyläilemässä.
mentiinki jo joskus 10:n jälkeen,mukavaa oli!!
suunniteltiin sitä enskuun reissua...
ja kauppareissulla löyty mulle uus ihana laukku =)

synnytyksistä ollut puhetta,mulla papereiden mukaa 1vaihe:10h 2.vaihe:46min.
eka kipeä supistus tuli tiistaina 23.45,alkoi tihenemään n. 2n maissa.
noin 4ltä yöllä oli pakko nousta ylös sängystä(sillon tulin kirj.tänne että tärisyttää ja sattuu)
klo:5-6 tulikuumassa suihkussa,mies heräs 6lta(pesi hampaat ja vei koiruuden pikaseen kuselle)
suppareita tuli jo tiheään ja väli 5minsaa(jos oikein muistan) sitten sairaalaan!!
7:n aikaan olin 2cm auki,9ltö 4cm----siihen jumitti
epiduraali(ah autuutta hetki!)klo:12 sit tulikin vedet(oisivat tulleet puhkoon kalvot)
siitä lähtikin nopeeta aukeneminen ja 15.16 poika syntyi :heart:
ponnistuksesta viel sen verran,että mun muistin mukaan se kesti yli tunnin!!
olikoha siinä jotain harjottelua...
ajat voi heittää,en nyt kehtaa lähtä tarkistelee ja koluaa kaappeja,ukot muuten herää =)

no tulihan tarinaa :LOL:

ukkosta oli täällä aamusella,ja ihan hetken kesti.
satanu on kyllä koko päivän.

yo: muistanki ku kirjotit ootuspuolella että muistakaa pyytää suolentyhjennys!!
kirjotin sen heti neuvolakorttiin ja onki pitänyt sua kiittää hyvästä neuvosta!! :flower:

rontti hienoja sydämmiä ja nalleja tehnyt!!=)

piitulille
paljon onnea vaan,paljon onnea vaan...*laulaa* :flower: =)

ja ihania kuvia oli kaikilla!!

nyt lueskelemaan!!Öitä :wave:
 
Huomenta :) ! Neiti heräs eka kerran viideltä ja ai että, oli se sieltä vaan jotenkin niin ihana ottaa viereen.Aattelin, et sittenkin kun töissä on ja vähemmän nähdään, niin ois toi aamun kylkikyljessä aika ihana kumminkin :heart: .

Jaa-a, täällä on päivän ekat kotityöt tehty, pesukone päällä ja pyykkiä silitetty. Nyt olis vielä pieni kirpparikasa hinnoteltavaa ja sitten taidan mennä avoimeen kerhoon. Iltapäivän hurvittelen kaupungilla :D . Saa ukko harjotella lasten kanssa ja meinaan olla ihan useamman tunnin. Mutta yaks, keikkaan kuuluu papa-reissu. Ei nappaa sitten yhtään, mutta tuleepa sekin otettua. Sitten kun töissä on, ei tule tuollaisiin kovin äkkiä lähdettyä.

Mutta nyt pukeutuun ja viemään esikkoa päikkyyn. Mukavaa päivää kaikille!!!
 
Huomenta!!

Voi Rontti, sinäkin noita ihanuuksia ompelet! Mä tilaan veljenvaimolta noita pupuja, pari tehnyt jo. On saanut poikien pikkuserkut omat pupuset synttärilahjoiksi ja kovasti on kehuttuja olleet. Kun osais, mut jo pelkkä sydän meni ihan pipariks...

Kylpykuvista tuli mieleen meidän perjantain kylpy :'( Eero kylpi ja Onni oli siinä vieressä. Mä istuin vieressä pytyllä. Sit Onnikin meni ammeeseen ja mä otin väriaine paketin ja aloin lukeen paketin sivusta.. kun yhtäkkiä Onni huutaa: Kato äiti mitä Eelo tekee!!!!!!! Poika selällään ammeessa, silmät auki ja kädet huito.. mä nappasin käsistä ylös ja muutama yskäsy ja sit vähän itketti.. mä ihan tärinässä ja paniikissa.. Onni se tuumas: Eelo meni piiloon, mäkin meen!!
Vettä ei ollut kuin sen ehkä 15cm, mutta riittävästi silti... Ei se tartte kun pari sekuntia, kun noin voi käydä. Nyt olen kyllä helpottunut, etten lähtenyt kesällä näiden kanssa yksin rannalle!!
Voitte uskoo, että ens kerralla ei pää käänny pois hetkekskään!

Tänään Onnilla kerho ja me käydään Eeron kans avoimessa.

 
huomenta!

tyty piti sitten eilen illalla sellasen huutokonserin ekakertaa koko pienen elonsa aikana :eek:
nukahti jo varttia vaille kaheksan,puol ysiltä heräs huutamaan ihan kurkku suorana,ei kelvannu vesi,ei maito,ei syli.kiemurteli vaan ja huuti.oli varmaan liian kuuma,vaik ei toisella ollu ku body päällä.mies auko ikkunoita makkarista ja kävi aukasemassa vielä terassin ovenkin..puol tuntii silmät kiinni huuti,sit laitoin supon..pikkuhiljaa rauhottu sitten nukkumaan meijän keskeen :eek:
olikohan liian väsyny,kun nukku vaan noita iltapäivä päikkäreitä ½h..tiiä häntä.

ulkona on kyllä niin hiostava ilma,noijuin tänä aamuna et pyykit ei ole tuolla pesuhuoneessa edes kuivuneet,kun sunnuntaina ne sinne nostin ulkonta,jossa ne oli jo narulla muutaman päivän roikkunu..paksumpia vaatteita jouduin lyömään uudelleen pesuun,kun sellaselta tunkkaselta haisvat..

pupu en usko et siinä kissan ruuassa mitään vikaa oli,meillä ainakin kissan pehmee ruoka käy "käymään" ja tulee toukkia siihen jos lämpimässä vuorokaudenkin tai allekkin on.(ainakin näin kesäaikaan) toden näkösesti kärpäset kerkee munimaan,ja nopestihan kärpäsen muna muuttuu toukaksi..ei muuten ole mikään herkullinen näky :x
nyt meillä katit saa vaan kuivamuonaa,tuntuuhan tota "pehmeetä" ruokaa saavan ihan oma-alotteisesti..mm.yhtenä aamuna oli puoliks syöty orava kuistilla :eek:

yks roikkuu vaihteeks lahkeessa..miun pitäs soitella tai varmaan käydä tuolla päivähoidon ohjaajan luona..tarjottu on peräti kuukauden sijaisuutta syyskuulle..joten pikkusen kiire tulee hoidon järjästelyn kanssa..ens viikon töistä täytyy kieltäytyy...
 

Yhteistyössä