Lokakuun herhiläiset, vko 34

:D synnytysten kestosta mulla ei ole tarkkaa muistikuvaa. Pitäis kaivaa neuvolakortit jostain ja tarkastaa... Sempä muuten teenkin kun muistan. Mutta oiskohan ollut jotain tän suuntaista

1. 13h + ponnistusv. 40min (?)
2. 5h ja jotain (tunti irroteltiin istukkaa joka lopulta unessa käsin irrottettiin)
3. samaa rataa (tunti irroteltiin istukkaa joka lopulta irtos tasan tunnin päästä )
4. ei laskettu kun päättyi sektioon

 
Ai niin onnea uusien taitojen saavuttajille :hug: :flower:

mammoliinon kertomat hautajaisperinteet tuntuivat tosiaankin poikkeavan näistä perinteistä suomalaisista. Alkoi muutes kiinnostamaan mitenhän vielä noissa toisissakin kulttureissa niitä vietetään?

Mikään uskova uskova en ole mut uskonto on minust aina ollut mielenkiintoista varsinkin nuo vieraat uskonnot. Ja varsinkin ne mihin liittyy kaikki patsat, suitsukkeet ja kullan kimallus/räpellys :saint: Eli oikeastaan ne uskonnon oheisjutskat :LOL:

Kirkossakin kattelen vaan ympärille, alttaritauluja ym. Tosi uskova :ashamed:
 
Heipatirallaa :wave: Työn ja tuskan takana vihdoin sain neidin päikkäreille.Oon yrittäny nukuttaa pari kertaa sisälle..koska matkalla joudumme nukuttaa hoteliihuoneeseen.Ei siitä tule mitään. 1h 30min meni äsken ja lopuksi päätin et vien ulos vaunuihin..sieläkin hillu aikansa yliväsyneenä enneks just kuukahti.Miten ihmeessä saisin nukutettua sisälle?VINKKEJÄ KAIVATAAN!!!!

Ihania kuvia ootte taas laittanu :D

[/b]synnytyksen kestosta mie en muista yhtään ja että mistä se sitten aletaan laskee?Miula meni vedet su iltana..su-ma yö 10min välein supisteli,ma päivä ei avautunu yhtään,ma-ti yö supisteli 5-10 min välein ja avas vaivaset 3cm.Ti aamuna käynnistettiin klo 9 ja 20 aikoihin illalla oli täydet auki ja ponnistus kesti 1h 30min.

Ainii sitä piti jo ajat sitten kysyy kun lopetin kuukausi sitten imetyksen.rinnat oli pari viikkoo täysin tyhjät ja nyt sitten n.viikon on tullu taas maitoa.Täh?Eli maito ei loppunukkaa,paidat mukavasti kastuu. :eek:
imetyksen lopettajat kauan teillä on tullu maitoa lopetuksen jälkeen?
 
Hei retrovaatteista pitävät ja kestovaippailijat löysin kivan linkin mistä voi ostaa vaatteita ja vaippoja...eikä edes hirmu kalliita kun ovat alessa

http://www.wilmis.com/?p=productsList&iCategory=4&sName=Lastenvaatteet
 
Kiitti uudesta pinosta :D

Meillä on tullu yhtä helvet*iä noista päiväunille nukahtamisista |O Yöunille on vielä nukahtanu hyvin, mutta nyt viimeviikkosten reissujen jälkeen ei tuo meinaa millään käydä päikyille, nukkuu kyllä sitten hyvin kun viittii pistää maate.. Oltiinkin viimeviikolla parilla reissulla. Tiistaina lähettiin mun äipälle, keskiviikkona kotiuduttiin, pihahommia puuhailtiin niin että hiki vaan lens. Perjantaina lähettiin mökille ja lauantaina tultiin takas. Naapurissa olikin juhlat lauantaina. Kutsu tuli emännän synttäreille, mutta hääjuhlathan niistä sitten tulikin :heart: yhtäkkiä pihaan tupsahti korkeimmanoikeuden tuomari ja suoritti vihkimisen :D Hyvin olivat onnistuneet salaamaan =)
Noitten reissujen takia Juholla meni päivärytmi ihan sekasin ja päiväunia ei nukkunu juurikaan kun oltiin reissunpäällä. Siitä seuraten meillä onkin ollu kauhee känkkäränkkä mies. Sanoinkin ukolle että on se nyt helkatti jos pari seuraavaa päivää on noin kamalia, niin me ei kyllä enään koskaan ikuna lähetä mihinkään.. :/ :|

Synnytyksen kesto mulla oli 6h 30min. Siitä ponnistusvaihetta 19min. kohdunkaulapuudutteen voimin mentiin. Ja ilokaasua imppasin sitten kun kursivat kasaan tuota meikeläisen tuheroa.

Mutta siis YRPS :x Elkää lukeko jos ötökkäjutut etoo. Saattaa muutenkin aiheuttaa erinäistä kutinaa eripuolilla kehoa *raaps raaps*
Ollaan isännän kanssa ihmetelty kun kissoille ei viikkoon oo maistunu purkkiruoka, kaikki muut ovat syöneet hyvin, siis raksut ja kalat ja sun muut. Mutta latzia meillä on ollu aina tarjolla purkkiruokana jos ei oo eläinkaupasta ostettua muonaa.
Yöllä isäntä läks sitten taas vaihteeksi vaihtamaan kissoille muonaa, ruoka oli kupissa koskematonta. Nyt se ruoka oli ollut kupissa vajaan vuorokauden, kun yleensä sitä on vaihdettu pari kertaa per päivä. Mie istuin olkarissa yllättäen kaksplussalla. Avasin princles tötterön kun isäntä huutaa keittiössä että tuu kattomaan. Tallustin sitten kyökkiin nautiskellen siitä ainokaisesta sipsistä jonka kerkesin ottamaan. Tuo lättäs mun nenun eteen kissojen ruokakupin ja käski kattomaan. Minä tein työtä käskettyä. Näytti siltä kun se ruoka olisi kiehunut. Kamala pulputus kävi. Katoin tarkemmin ja se vilisi semmosia vajaan 2cm pitkiä valkosia TOUKKIA :x |O
Siis helvetin helvetti. mistä perkuleesta ne sinne on tulleet muualta kun siitä ruuasta. Kun ei ne sitä muonaa ole syöneet koko viikon aikana (tietty eri purkeista) kun muuten ovat vetäneet purkin päivässä. Minua etoo :x vaikutti siltä että toukat pysyivät visusti kupissa. Mutta varmuuden vuoksi puunattiin jo nurkat, kaapit meinasin vielä siivota ja tarkastella mahdolliset avoimet jauhopussit tai muut... :x :$ |O

Mitähän muuta.. vauhti on pojalla kova ja juttua riittää. Mies on vielä viikon kesälomalla. Pihahommat on edelleen pahasti kesken, kun ei pääse popparilla ajamaan kun aina sataa..
Apteekkiin pitäs lähtee ostamaan matokuuria noille kissoille. Ne on kyllä madotettuja ja ovat sisäkissoja joten oletettavasti mitään matosia ei kissoissa ole, mutta tuon ruokaepisodin jälkeen madotan ne kyllä tehoikkaimmalla kuurilla, yks annos meillä oli molemmille kotona, mutta kun se on kolmen päivän kuuri, niin pitää mennä ostamaan jatkoa..
 
Onnea Piitulille!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Synnytyksen kestoista: Onni sektiolla (vajaa puol tuntia)
Eero: Käynnistettynä 5h15min

Rattaista: Mä kyttäsin huutiksesta Brio Zenit rattaita ja kannatti. Sain ihan kuin uudet ja oon tykännyt. Hyvä työntää, kevyet jnejne. Kunnon renkaat on, ne mullakin vaatimuksena. Me kun liikutaan paljon rattailla kesät talvet.

Eero koisaa ja Onni leikkii autoilla. Ihanan hiljasta!
 
Ainiin...PIITULILLE ISOT ONNITTELUT! :flower: :heart:

Pupu: Ai teillekin kävi samoin kuin meille viime kesänä :x Meillä kans oli jossain kissanruuassa niitä toukkia vai matoja mikskä niitä nyt nimittäis, mutta kuhina oli kova ja minä kiljuin! :eek: :x Meilläkään ei kissat syöneet sitä ruokaa vaan lojui kupissa ensin päivän. Hyi että! :x Ajattelin silloin että olisko jotain kärpäsen toukkia? Kesäkin oli silloin. Tekeekö kärpänen ylipäänsä toukkia, en tiedä. Tee valitus Latzille!

Ponnistusvaiheista oli vissiin kans puhetta eli mulla näin: 1.1h20min, 2.5min, 3.3min ja 4.5min. Poika oli vissiin vähän tiukassa ja tytöt vaan lupsahtivat..? :D

Meinas ratketa suoni tänään päästä. Just kun olen ollut tyytyväinen meidän taksikuljetuksiin erityislapsen osalta niin soittivat iltapäivähoidosta. Lapsen mukana oli tullut taksikuljettajalta lappu jossa ehdotettiin meille josko lapsi jätettäisiin tuonne isomman tien varteen ja sieltä kävelisi sitten yksin kotiin??
Olin ihan kauhuissani, että kyselee edes tuollaista. Siis lapsi on täysin valvottava, ei voi jättää edes pihalle hetkeksikään yksin. Soitin koulun rehtorille joka hoitaa koulukuljetusasioita ja kerroin lapusta joka oli lapsen mukaan laitettu aamukyydillä. Onneksi rehtori oli täysin samaa mieltä että lapsi tuodaan sinne minne on tuotu tähänkin asti, ja minä noudan lapsen! Täytyy vielä sanoa kaikille kuskeille joita on vissiin 4, ettei lasta saa jättää missään nimessä minnekään yksin!
Jännitin noita kyytejä muutenkin alkuun ja nyt tämä :| Jos Mea jätetään jonnekin, niin ei todellakaan löydä kotiin! :'(

Muoks..muoks...

Kirjoitusvirheitä...kohta lentää näppis kaaressa pientareelle! :headwall: Ö ja D ei toimi kunnolla.. :p
 
Maanantaita kaikille!

Johan on ollut hulabaloota koko päivä. Äsken pari kaveria ipanoineen kävi kaffella ja nyt pääsin vihdoin hetkeksi koneelle :).

vip1 Meillä kans on oikeastaan kaikille unille monot "tökkineet". Hirmuinen touhu ja hönkkä jää pojalle päälle, vaikka kuinka yrittäis rauhoitella touhua ennen pitkälleen laittoa. Tänäänkin aamu-unille meno tunne partsille vaunuihin tuotti melkoisia hankaluuksia. Taisi mennä tunnin verran, ennenkuin tuo sitten kuukauhti. Muutamaan kertaan huutelikin melkoista huutoa ja aina rauhoittui kun tulin viereen. Vihdoin sitten uinahti pienten höpinoiden ja vaunujen rapsuttelun jälkeen. Sisälle tuota ei saa päivällä millään nukahtamaan. Illat on mun mielestä vieläkin hankalempia kuin noi päikkärit vaunuihin. Ja jos kävelylle lähtee uniaikaan vaunuilla, uinahtaa jätkä tosi helposti. Mut aina ei voi lähteä käpöttelemään... Mun mielestä olis ihanaa, jos tuo jäpykkä oppis taas nukahtamaan itsekseen, niin se meinaa tuossa pari kuukautta sitten meni. Oisko tuo hirmuinen liikkumaanopettelu nyt syypää?! Mäkään en oikein tiedä miten nyt alkais noita nukkumaanmenoaja suorittamaan, kun tuntuu olevan hankalaa...

Nyt haukkaamaan jotain, ennenkuin poika heräilee...
 
Eihän teistä voi edes nettipimennon ajan olla erossa :LOL: :saint:
Olen kännykän kautta netissä, ihan pikaseen :saint:

Piitulille Hyvää synttäriä :flower: :hug:

Hemulille jatka vain puhelimen kautta yhteydenottoja :(

Mutta nyt pitää lopettaa... laskussa muuten näkyy nämä :'(
 
Moi mammelit...

ja umpisateista ja synkkää maanantaita...
Valot pitää olla sisällä , on ankiaa.
Onnea Piitulille ja
taas sairastelijoille jaksua ...

Milli - pidät vaan puolesi taksikuskien kanssa... vaikka on se hemmetti, kun joka paikassa pitää pitää puolensa,. Kunpa asiat vaan sujuis kertasanomalla ja sopimisella ... in a dream world ??

Täälläkö puhuttu synnytyksen kestoista - vedinkö mä pohjat kun vängersin sen 35 tuntia ja kuitenkin meni hätäsektioon sitten ???
Sen vaan yhä sanon että ISOLLA otsaan kirjoitettava jokamamman että SUOLEN TYHJENNYS !!! Ei kai se lapsi mahdu , jos on toinen rööri täynnänsä 9kk ajan jatkuneen ummetuksen tuotosta.. . :) :headwall:

Vai oisko tuo niin, että jos tekee yhdne mukulan niin saa sille yhdelle sitten tarpeeksi asti nautittavia synnytystunteja ??? :LOL:
Muuthan voip ynnäillä tänsortin extremeä sitten useammalta (ja jäävät silti vähemmille tunneille kuin meikä...) ...

Jahas - neuvolassa käytiin - pituus 77,7 ja paino 10600 , pipo oli 48,1...
Aika väritöntä oli taas - tosin noihin viun kantapäihin lupas laittaa hetken 1% hydrokortisonia... Viu aika ihanasti lauloi taas Ihahhaa - kun täti kysyi puhuuko ja ymmärtääkö - niin äippä eli mä Viulta kysyin 'Mikä laulu lauletaan ?' - ja hän sitten vastasi ... Ihahhaa.
Aika usein tuo onnistuu tulemaan loogisesti.
Tosin kerran tuli kysymykseen 'Mikä auto?' - sama vastaus - Ihahhaa .. :LOL:

Nyt iski ahdostus ruuanlaitosta. Kun ja jos lapsen pitäis syödä samoja ruokia kuin muiden. Jaa-a , mä oon umpilaiska kokki nykyään, ja en kertakaikkiaan osaa motivoitua itselleni kokkaamaan... oon elellyt valmishärveleillä ja käynyt ulkona syömässä.
Yhäkään ei iske kokkausvietti, ei ...

Pitääkö sitä väkisin alkaa laatikkoruokia tai jotain vääntämään ?
Onko muita tässä(kin) suhteessa huonoja äitejä ? Ei varmaan...


 
Piitulle kiitos pinosta ...

ja Pupun kissojen madot oli tositosi jaiks .... karvat nousee pystyyn aatellessa .

Joo, pakkaseen ja pakkaseen - ja itse oon viuviu , mutta pieni on pakastin ja mun oma asenne on moiseen nihkee, en jaksa samaa ruoka kauaa puputtaa , Ja jos jotain mielenhäiriössä pakastimeen laitan - tähteitä - niin sinne ne monesti unohtuu ja jää.
Siis syömättä.
Noh, onkelma tässä taitaa olla tuo mun asenne - tai sitten että kuvittelen että joku gotleetti atleetti sais mun kodinhoitohormoonit hyrräämään. Kun on muuta porukkaa niin on kiva kokata , siis vieraita tms. Tosin appeet ei taida olla -lapsiystävällisiä' silloin...
Vai miksie sitä vois alkaa kiinalistyyppistä syötään tai italialaista tai ... oliko muut mausteet kun suola kiellettyjä ?

Joo ja tuo pimuli ei sitten syö kun teen parsakaalimuhemmosta tai bataatimössöä ... ei ne mee ollenkaan samalla tapaa alas... vaikka huijauksen vuoksi osin sotken valmisruokaa sekaan...

Eipä se auta kun totutella , niinhän se menee.
Sentään oon jo näkkäriä, isompaa leipäpalaa ja kurkkupalaa uskaltautunut antamaan, etten vaan valmiiksi paloiteltuja...


 
... ja mulla puheripuli ...
Vip - mulla tulee vieläkin pikkuisen tihkua, vaikka imetyksen lopetuksesta on 4 kk ...
Välillä silleen on kutissut ja kihelmöinyt tissejä - oon varan vuoksi kuumalla suihkutellut...

Mistä tulikin mieleen - onko ideoita miten ja mihin saa tuon beiben suihkun ajaksi viihtymään ? Sitteri babybjörn alkaa olla förbii, ja eipä kai oo muuta mahista kun ottaa mukaan ja istuttaa ammeeseen matkan päähän. Mun oma suihku on näet aika kuuma, ei passaa lapselle moista vettä liruttaa ...
 
Heips! :wave:

Olen taas elävien kirjoissa.... Ukkonen iskeny viime yönä modeemin ihan P****ksi... No onneksi isännällä oli varastossa varamalli, joten netti toimii taas... Siitä tulostimen koneesta ei vielä tietoa... Voi olla, että sekin meni. No onneksi se oli vanha räpsy, joten sitä ei pidetty kuin tulostimia varten...
Alkoikin jo tulla vieroitusoireita ;) :LOL: :LOL:

Mistäs täällä on ollut juttua tänään??? Pitäiskö kahlata läpi... sori, mutta enpä taida jaksaa ihan kokonaan lukea kaikkia juttuja.... Kuvat on kaikki ihan ihania. On niin suloisia naperoita kuvissa... Synnytyksen kesto... riippuu mistä lasketaan... Ekasta "kunnon" supistuksesta meni noin 18 tuntia, lääkkeiden otosta alle 12 tuntia, lääkkeiden lopetuksesta ja synnytyksen ihan oikeasta aloittamisesta meni noin 1 tunti... Ponnistus kesti mulla sen noin 20 minuuttiakohan oli (?). Eli ei kovin kauaa mielestäni...

Kävin tänään siellä pankissa. Torstaina selviää saanko lainan vai en. Hirvittää vähän. Ei ole mitenkään taattua, mutta pidetään peukut pystyssä....

Mutta nyt meillä haisee kakka :x Pakko mennä.
 
Ihan piksaseen täälläkin, kaiken muun lomassa :) . Täällä on IHANA rauha ja sen aiheuttaa yksi ylimääräinen lapsi :D eli kaveri :) . Koko päivän ollut tai siis yhden jäljestä tuli, kun eskari loppui ja niin ovat kaikki kolme tyytyväisinä leikkineet ja välillä on tuo pieninkin mukana :D

Piitulille lämpimät onnittelut :flower: :flower: :flower: . Toivottavasti jotain pientä spesiaaliakin tähän päivään :) :hug:

Joku kyseli joskus saappaista. Meillä on ollut aina molemmat, mutta me on jostain syystä pidetty aina paljon enemmän vuorellisia.

Hipkukka kyseli telkasta. Meillä on kyllä telkka, mutta se ei ole päällä lasten ollessa hereillä oikeastaan koskaan muulloin, kun lasten katsoessa jotain eli n 1-1,5h päivässä. Illalla sit kun lapset nukkuu, katellaan jotain hetki. Musta näin on ok ja ihan mukava. Mies joskus pitäis telkkaria turhaakin päällä, mä sammutan heti, musta siitä tulee jo ihan turhaa meteliäkin.

Päikkäreistä. Meillä ne sujuu nyt jotenkin ehkä paremmin. Yleensä edelleen meillä nukahdetaan tissille :ashamed: , mutta jos ei, niin lykitään ihan pieni pätkä ja sitten nukahtaa. Nyt oon vaan muutaman kerran huomannut, että taitaa tuo nykyään nukahtaa ilman lykkimistäkin :eek: :D . Pari kertaa oon jättänyt, pientä unilaulua saattaa laulaa ja sitten nukahtaa. Että tuntuu helpolta :D . Yöunille mennessä ei ole nyt kans aina nukahtanutkaan tissille, mutta ihan tyytyväisenä sitten itekseen :D . Syytä mennäkin tämän kehityksen tähän suuntaan, kun hoitokin alkaa kohta. En sitten tiedä miten sisällä nukkuminen päivällä, enpä ole kokeillut :ashamed: . Muutenkin mietityttää, ei tuo taida vielä yksillä unilla pärjätä. Luulenpa, että meidän neiti valvoo kun muut nukkuu ja nukkuu, kun muut valvoo. Tai mistäpä sitä tietää, mutta hirveemmin en ole rytmejä alkanut muutaamaan. Mun pitäis kans nyt ehdottomasti mennä kyseleen tutustumiskäynneistä, jotenkin vaan näemmä pitkitän ja pitkitän. Mutta siis samassa mennään Dirlittan, hoito alkaa kohta :eek: . Kovasti kiinnostaa lukea teidän tutustumisesta.
 
Niin ja ihania kuvia taas täällä, askelista, kylvyistä ja muusta :heart: . Meillä otettiin eilen 11kk päivän kunniaksi ekat kaksi askelta ja tänään näin jo viisi, tosin kolmannen ja neljännen askelen välissä otettiin tukea lattiasta, mutta kyllä me oltiin riemuissaan molemmat :heart: . Ihan sydämestä otti äitillä :heart: . Mä kun niin oon pelännyt, että ekat askelet tulee hoidossa, vaan johan niitä näkyy :) . Tämä kolmonen on huomattavasti aikasemmin liikenteessä kuin meidän aikasemmat.
 
Ei meidän isäntä harrasta näitä "spesiaali juttuja"..... :/

Kysyihän tuo mitä haluasin lahjaksi, mutta kun ei oikein ole mitä pyytää.....tosin kaveri kysyi sauna seuraksi ja tynnyriin mutta taitaa jäädä menemättä.....kun miehell'ä kaikenlaista korjattavaa mitä meikäläinen on päivän aikana tuhonnut. :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä