Lokakuun herhiläiset, viikko 33

Olen minäkin täällä..

Yksäitille hurjasti onnea!!! :flower:

Tinakenkätyttö: sanoisin että myy pois, ostat sitten jos/kun tarvetta taas tulee niin uudet, taikka vaikka käytetyt.

V-O: toivotaan sulle kovasti niitä menkkoja, jos kerran niin toivot. Paljonko on myöhässä, jos saa udella.. Mä olen ollut kerran kaverillani doulana, oli ikimuistoinen kokemus! Onnea matkaan!

Jollekin piti vielä sanoa jotakin, mutta pää lyö tyhjää..

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
niin ja sellasta vielä niille joille tehty suunniteltu taikka hätä sectio miksi?
Gallupin tynkää :D
Mulle jouduttiin tekemään hätäsektio koska synnytys "pysähtyi".Ja vauva oli väärässä asennossa ja iso.Ja otettiin sellainen microverinaäyte.
.ei tuntunut missään kun oli epiduraali päällä.
Mies oli juuri mennyt tupakalle ja käätilö lähti sitä juosten hakemaan että nyt pitäis mennä..toiselle tuli kauhee hätä
.Mä rupesin itkemään ihan hulluna kun tilanne oli tois pelottava kun kaikki hääräs ympärillä.
Happiarvot laskivat ja jos ei olisi tehty hätä sectiota niin Milla olisi aika suurella todennäköisyydellä kuollut.

Haalareista

Mulla on välikausihaalareita 80cm 3kpl
Talvihaalareita 80cm 3kpl
välikausihaalareita 86cm 2kpl
Toppahaalareita 86cm 2kpl
Kurahousuja 80 ja 86.

Ja jos ei tule käytettyä niin huutiksessa ajattelin myydä pois.

Meillä ei vielä kävellä, mutta tukea vasten otetaan askelia, ja seisotaan pieniä aikoja itsekseen.

Täälläkin avataan kaikki mahdolliset laatikot ja dvd-soitin on jo muotoiltu uuteen uskoon.

Etsitään omaa asuntoa vantaalta..onkos täällä ketään sieltä päin.
Oli ihan pakko ostaa H&M:ltä muutama 56 vaate vaikka ei täällä vielä edes raskaana olla...... :LOL: :LOL:

tinakenkätyttö myy pois,ostat sitten uudet jos tarviit :D
v-o ihanaa jos plussaisit :heart:
NYTY heti kertoman kuinka sun raskaus etenee tai saat sapiskaa :D

meillä unissaan höpisee toi ukko paljonkin,ja konttii unissaan :LOL: ja sit toinen hauska juttu on kun herra itse pieraisee niin se alkaa hirmuisesti nauraa höröttää,osaa jo pieru huumorin :whistle:

Ja TAAAAAS kerran Peetu herätti Pessin touhuillaan ja mölyillään.. :kieh: tuloksena se että mä en pääse vielä nukkumaan vaikka haluaisin!! |O No,Peetun käskin tuohon sohvalle nukkumaan,täytyy hakea hälle siihen vaan alusta ettei yöllä tuu vahinkoo mun uusille sohville,siitähän se riemu vasta ratkeis :LOL:

Taas niin nkatkonaisesti lueskelin noita juttuja että jää kommentoinnit vähemmälle... :ashamed: ei ihan pysy ajatus enään mukana tällain iltasin.
oli ihan lepposa päivä kun oli käytännön harjoituksia,hyvin nuo uudet luokkakaverit tuntuu mut mukaansa ottavan mulla vaan menee niitten jutut hiukan yli välillä :whistle: eikä oikein oo puhuttavaa..ensimmäisenä päivänä kuuntelin tyyliin "piti mennä mäkkäriin syömään kun ei äiti ollu tehny mitään ruokaa kotiin"... :LOL: että jepulis jee...
Mammoliinolle piti ainaskin lähettää paljon jaksamisia :hug:
Ja voi että kun alkaa itelle tuleen kauhee haikeus vauvoja kohtaan kun tyttelillä synnytys lähestyy :ashamed: :attn: :attn: ihan vaan haaveilua täälä :attn: :attn:

Nyt taidan painua tonne sänkyyn vaikka noi jotain molemmat nariseekin... ei jaksa enään valvoo. Aamulla reippaana salille ja sit kouluun :D
Niin ja Tuutis,hyvin mä jaksan kun tuo koulu on mulle vähän kun lomaa ;) mieleistä tekemistä ja lukemista. Huomena tarttee mennä kyseleen opolta ammattikorkeeseen haku ajoista,sinne kun nyt sitten ajattelin tosissani hakea.

Jep,öitä...palailen taas :wave:

EIEIEI, en halua olla enää raskaana!! Kyllä me on ehkästy ja mulla olis ens kuussa kierukan laittokin! Joten todella toivon niiden pian alkavan. Viikon verran oon täs niitä ootellut. Tosin kierto heitellyt, edellinen oli 24 päivää, nyt menossa joku kp35.. Voihan vee...

Nopee tulin vaan onnittelee yksäitiä PAAALJON ONNEEAA VAAAN! :flower:

tinakenkätyttö miekin varmaan möisin pois ja ostaisin jos tarttee myöhemmin uudet

nyty miekin oon ihmetelly missä naikkonen piileskelee?? susaakin mietin et ei ole kirjotellu nyt.Mitäköhän heille kuuluu?
No mut nyt koisaa..huomenna paremmalla ajalla kirjottelee.Kiirusta pukannu.

tin
Heippa!
Onnea kaikille uusia taitoja oppineille ja synttärisankareille! :flower: :heart: On menny vähä ohitte ku on tuola töis(pakko muuten hehkuttaa että huomenna viimenen työpäivä:)) ja vapaapäivät yritän käyttää hyödyksi! Oon kyllä taustaillu kiitettävästi.

Yksäidille viä erityisonskat ja kerrohan koulusta ja luokasta lisää! Mihin sä erikoistuikkaa?

Topsy, tinakenkätyttö ja rontti: Täälä kans ukko :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: No sen verran tuli sovintoo että käytiin yhdes "lenkillä" eli tos läheisellä kiskalla. matkaa yhteensä alle kilsa :D Mutta seki jotai ku me ei ikinä käydä yhes lenkillä.

No Tatun hoitopaikasta kuului sitte vihdoinkin! Sapettaa koko touhu, ihan turhaa oon laittanu PÄIKKYhakemuksen 6kk sitte että hoidon tarvis alkaa 25.8, tänään ne sit vihdoin soitti sieltä et pph-hoito alkaa 8.9. Olin vähä että täh. No se sano sieltä että jos ette saa ite järjestyyn tota välihoitoo niin johonki varahoitoon. Järki opettaa poika monille hoitajille ku muutenki tekee tiukkaa viedä se näin pikkusena hoitoon. No anoppi-ihanuus onneks lupas hoitaa sen ajan. Mutta sillä tarkotuksella meillä oli hoidon alotus 25 pvä et saa viikon käydä parii tuntii päiväs tutustuus. Nyt alkaa sitte heti 9h päivilllä. Kattoo ny meneekse ollenkaa sit ennen joulua vai palkataanks anoppi hoitaan. Ottaa niin päähän.
Sori kauhee avautuminen...

No sitte ilosimpiin asioihin, me ollaan shoppailtu kaks päivää Tatun kans:) Eilen oltiin Seinäjoella hetki vain mutta rahaa meni kiitettävästi. Ja tänään taas vaihteeksi Keskisellä. Tatu sai hienon sinisen plaston mopon! Sillä se kävelee tosi hyvin jo et pitää sarvista kii. Ihana.

Ja mulla alkaa tosiaan huomenna loma(taas;) :saint: Lähetään la tai su viikoksi meidän mökille ja sieltä päin tehään varmaan jotain pikkureissuja esim. ideaparkkiin ja ehkä johonki kylpylään. Meillä siis viikko yhteistä lomaa ku ukko yrittäjä.

Ihanaa, saa jännätä tyttelin puolesta :heart: Ei vissiin viä mitää oireita? Mun kaverille synty täditettävä viime yönä, la oli viimenen päivä! Ettei sitä tiiä kuinka kauan säki oot enää kotona! Toivottavasti ette tuu kipeeksi! Onks kaikki jo valmiina?

Mutta nyt petiin että jaksaa huomenna töihin! Öitä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
v-o teet huomenna raskaustestin niin ne menkat alkaa heti tai seuraavana päivänä.Niin yleensä itselleni ainakin käy.Toivotaan että alkaisi pian.
Just samaa meinasin ehdottaa :D V-O :hug:

tinakenkätyttö möisin minäkin kärryt, kai *ikuinen hamsteri* :ashamed:

tin et oo muutes ensimmäinen joka kertoo tuollaista päivähoitopaikoista. Luulis nyt että ne ehtii puolessa vuodessa pysyvän paikan ettimään ja sitä tarjoamaan silloin ku tarve alkaa
:kieh:

Heh, millastahan oliskaan olla Yksäitin luokalla ja kuunnella niitä juttuja :whistle: , kerro vaan lisää hyviä letkautuksia. Ei kai ne vaan voi arvata, että kirjottelet täällä :LOL: !

Ai että, mäkin muuten kanssa kaipaan kävelylenkkejä ukon kanssa. Silloin joskus sain sen usein raahattua mukaani, mutta ei enää :( . Tai onhan se nyt osin mahdotontakin, ainakin ihan kaksin. Voi voi, ennen niin käveltiin käsi kädessä... Se pitäs jotenkin koittaa ottaa käyttöön taas, edes joskus. Kun nuo lapset kasvaa isommiksi, mä haluun miehen kans kävelylenkeille :attn: ja joskus oikein käsi kädessäkin :attn: .

Kuulostaa kyllä kummalta, ettei Tin saanut tuossa ajassa hoitoa alkavaksi jo elokuun puolella :/ ?

Sohvalla istuttu ja herkuteltu. Nyt arvon, alanko hinnotteleen, alanko tutustuun työpaikalta saatuun monistenivaskaan vai lukeen rompskua. Miten musta tuntuu, että toi rompsku vie voiton :ashamed: :D

Muuten te keiltä on viisaudenhampaat leikattu, niin kuinka kauan meni ennen kuin pystyitte syömään jotain kiinteää? Mie alan jo kyllästyä 'litku'ravintoon. Yritin lihapiirakkaa syödä pienenpieninä murusina ja melkein itkuksihan se meni :'( Aih, ja voih. Hyvät on särkylääkkeet, mutta kai nyt parissa päivässä pitäs voida jo syödä oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Haalareista

Mulla on välikausihaalareita 80cm 3kpl
Talvihaalareita 80cm 3kpl
välikausihaalareita 86cm 2kpl
Toppahaalareita 86cm 2kpl
Kurahousuja 80 ja 86.
Meinaatko että Milla pärjää tuolla määrällä pukuja? :whistle: Mut entäs kun kauppoihin tulee talven uutuudet? Eiks pari pukua kannattaisi ostaa viel varmuuden vuoksi :whistle: :saint: :LOL:

*joku joka hamstraa tytölle kenkiä ja tossuja ja HATTUJA* :ashamed:

Rontti Nyt tuli viestisi ja numero otettu muistiin :D

tin juu ei mulla ainaskaan ole vielä ollut mitään oireita ja apua, niinhän se lähtö voi tulla! On mulla aikalailla valmiina jo kaikki, kaikki vauvan pienet vaatteethan on jo Eemilin jälkeen pesty ja silitetty valmiiks, ettei tarvi kuin vaan laittaa paikoilleen. Vauvan sänkykin on jo valmiina odottamassa pedattuna. Lakanan vaan laitoin päälle, ettei pölyynny =)

Pitänee vaan toivoa ettei tulla kipeiksi, Eemilillä alkaa nuha helpottaa, mutta nyt meinaa yskiskellä :| ja mulla on meinannu olla tänään vähän kurkku kipeä... voi kun ei tulis nuhaa, kun mulla ihan varmana sitten taas tulee se poskiontelotulehdus kierre :headwall: Viimeks nyt keväällä joutuivat huuhtelemaan ainakin 10 kertaa ja kierre kesti vissin 12 viikkoa, kun vihdoin sain antibioottia mikä lopetti kierteen!

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Krisu kyllähän minä kutsuja pidän ;) Koskas laitetaan? :p
Aattelin että josko tuossa syyskuun alkupuolella joku arki päivä? ihan kuinka sulle sopii...kyselen että millon porukka pääsis tulee ja laitan sulle sitte yksärii niin katotaan joku kaikille sopiva päivä :D
Mikskäs niitä kutsuja sanon? kun myyt vähän kaikkee :D

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Krisu kyllähän minä kutsuja pidän ;) Koskas laitetaan? :p
Aattelin että josko tuossa syyskuun alkupuolella joku arki päivä? ihan kuinka sulle sopii...kyselen että millon porukka pääsis tulee ja laitan sulle sitte yksärii niin katotaan joku kaikille sopiva päivä :D
Mikskäs niitä kutsuja sanon? kun myyt vähän kaikkee :D
Riippuu mitä haluat... voihan ne olla pelkät lastenvaatekutsut tai maustekutsut.
2.9 on ainut päivä tällä hetkellä, kun minulla on menoa. Muuten ei mitään ongelmia :D

Iltaa... Yrittelin päivällä kirjoitella tänne, mutta samperi soikoon kun jumitti sivut niin etten saanut viestiä laitetuks :kieh:

Yksäitille vaan onskia olisin toivotellut, mjutta vielähän sitä nytkin ehtii, vielä on tätä vuorokautta reippaasti jäljellä =) Siispä: ONNEA ihan hirmuisen paljon :flower: :hug:

mammoliinollekkin piti voimia lähettää :hug: :'(

ja jollekkin vielä jotain...hatara pää vaan ei muista :headwall:

Täällä kans ukko pänni tänään kiitettävästi. Oli tarkoitus lähtee poppoolla ulkoileen, mutta tää meni ja nukahti :kieh: Siinä sitten vierähti tovi jos toinenkin ja mulla kiehui sappi. Kun vihdoin viitsi raahata itsensä hereille saakka, oli vissiin mulla sellainen ilme naamalla että oli niin ystävällistä että...sain sitten omaa rauhaa ja pääsin iltalenkille yksin :D Ja kävin maitoa hakemassa kaupasta. Sillävälin oli oli iltahommiakin aloitellut jo tuo ja sit porukassa laiteltiin lapsoset nukkumaan. Jäi tossa hyvää aikaa katella telkkuakin ihan rauhassa, faktalta tuli taas synnytysaiheista ohjelmaa ja mä porasin... Noita ei pitäis katella, kun iskee kauhee kaipuu synnyttään |O :)

Ronttihan oli puuhaillut kaikenlaista tänään :) Mukavalta kuulosti! =)
Niin ja sulle pitikin sanoa että kyllä mä tänne aina palaan... ;) Välillä vaan olosuhteidenpakosta tulee näitä pausseja, mutta ne tekee varmaan ihan hyvääkin =) Ei iske riippuvuus =)
Ja arvaas oliko sen sata kertaa kesällä mielessä kun esim pioni tai joku muu ihanuus kukki, että nyt kuvaamaan...muttamutta...sellasta tohinaa tää kesä oli että ei olevinaan ainakaan ehtinyt, niin sitten seuraavan kerran kun kuvaus oli mielessä, oli vain kuihtuneet kukat jäljellä :( No, onhan tuolla vielä köynnöstä ja liljoja sun muuta...katsoo nyt eestyykö koska kameran kanssa ulos =)

Kelan touhuista vielä, että me kanssa oikein viisaina olevinaan oltiin ja laiteltiin sellanen tilinauha jossa koko vuosi näkyy, mutta ei sekään riittänyt :eek: aivan karmee paperisota ollut aina, etenkin ton hoitolisän kanssa, jokaisen kolmen lapsen kohdalla ja tälläkin kertaa vaivan palkkana ruhtinaallinen 1euro :kieh: Tosiaan jätettiin sekin sitten ottamatta kun ei jaksa kohta uusiks ton summan takia samaa sotaa.

Nyt silmäluomet tuntuu jo niin raskailta että mars nukkumaan :wave: ÖITÄ!!!

Iltaa,

kyllä tää taas tästä, menin heti koneelle tekeen kouluhommia ja lopetin siihen kunnes lähdin naapuriin porekylpyyn ja saunaan ja tietty ottaan pari lonkeroo ja polttaan pari tupakkaa. Ukko hoisi lapsikatraan nukkumaan ja antoi olla ihan rauhassa tuolla naapurissa mun. Ihanahan toi on siinä mielessä, vielä kun se toinen aivopuolisko olis aina kotona eikä jossain luuhaamassa... Mut nyt nukkuun :wave: Jaksamista myös muille ukkoonsa kyrvähtäneelle ;) :hug:

Yhteistyössä