Lokakuun herhiläiset, viikko 33

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Haalareista

Mulla on välikausihaalareita 80cm 3kpl
Talvihaalareita 80cm 3kpl
välikausihaalareita 86cm 2kpl
Toppahaalareita 86cm 2kpl
Kurahousuja 80 ja 86.
Meinaatko että Milla pärjää tuolla määrällä pukuja? :whistle: Mut entäs kun kauppoihin tulee talven uutuudet? Eiks pari pukua kannattaisi ostaa viel varmuuden vuoksi :whistle: :saint: :LOL:

*joku joka hamstraa tytölle kenkiä ja tossuja ja HATTUJA* :ashamed:
En tiedä...pitäiskö viel varmuuden vuoksi ostaa muutama puku??? :LOL: :LOL:

Pikaisesti tässä vielä ennen nukkumaanmenoa Topsylle iso kiitos tämän päiväisestä :flower: Huomasinpa muuten sitte kun kotiin päin lähdin ajelemaan, että tuliko sitä loppujen lopuksi mitään juteltuakaan, kun minä vaan hoidin niitä omia juttujani :ashamed: Miten minä aina ossaanki nämä tapaamiset näin mokata...

Ja minä alan kyllästymään tähän ainaiseen hikoiluun, PRKL |O Sen jälkeen kun alotin nuo stanan pillerit, oon joka päivä ollu ihan märkä ( ja oululaiset voi tosissaan todistaa tämän ongelman...). Mistä v***sta tämä johtuu |O :eek: Vai onko mulla jottain muuta vikkaavikkaa :snotty: Tosin samaan aikaan alotin metformiinin sokerihäikkään ja munasarjarakkuiloihin, että tiedä sitten kumpi tabu tämän aiheuttaa... vai aiheuttaako kumpikaan :/

Tänään saatiin muistotilaisuuspaikka hommattua. Oli kyllä kiven ja kannon takana näin hääsesonkina :kieh: Mutta mukavat puitteet on tilaisuudelle tulossa, jos näin voi hautajaisista sanoa...

Mielessäni olen taas kommentoinu teidän kaikkien juttuja, Niinukan työhärdelliä :eek: , Tyttelin lähestyvää la:ta, Yksäidin synttäreitä -ONNEA :flower: , V-O:n kadonneita menkkoja, Rontin päiväaskareita, Shendan pukuvarastoa :eek: , Topsyn kilareita, Tuutiksen "hajottamia" asioita ;) ja niin edelleen. Että yhdyn edellisiin kirjoittajiin ja kaikkiin näihin liittyviin kommenteihin :D

Nyt mänen maate että huomenna taas jaksaa roikkua nöpönenän kintereillä neidin noustessa kaikkea omaa polveaan korkeampia esineitä/tavaroita vasten :headwall:

Aamuvuoro kuittaa :wave: |O ! Imetin 4.30 (lipsuinkos vähän kun niin aikasin...). Siihen jäi typy nukkumaan, mutta aika levottomasti ja kuudelta heräsi ja sit onkin lähinnä vaan kititssyt, kun on ihan väsy |O . Eikä kumminkaan nukahda |O . Kohta vien ulos! Lievää yskää ollut ja siltä kuulostanut, että voisipa se kurkunpääntulehdus iskeä :( . Tänä aamuna vähän enemmän sen kuuloista yskää... Kai me saadaan tosta kurkunpääntulehduksesta joku pitkä riesa, kun tästä hoitokin alkaa :eek: :/ . Toivottavasti ton tavallinen yskä kuulostais vaan tuolta?

Tytteli :D . Shendalla tosiaan pukuja :LOL: . Mä olin tos alkamas hinnotteleen meidän yhtä musta nättiä 74 talvihaalaria (ei kylläkään niin veden pitävää), mutta tulipa sitten mieleen, että jos nyt ensin kumminkin tuolle sovittaisin. Voihan tuo mennä hyvinkin :eek: , että jos nyt en ihan kaikkea vielä pois myisi :LOL:

Niin mitäs noista ukoista sanois näin aamutuimaan :kieh: . Meidän ukko tuli sänkyyn silloin kello kuus, kun me alettiin nouseen :headwall: . Kai tuo oli sohvalle nukahtanut, tuskin sentään niin myöhään tuli. Mutta nythän tuolla on rauha nukkua :headwall: . Ja taas mä kaipaan tänne sellasta kuvaa, missä höyry nousis päästä tai vastaavaa :LOL: . No, en mä niin kiukkunen ole, mutta kumminkin :LOL:

Meille tulee tänään perhetyöntekijä käymään, kun tuntuu taas että kaikki aamutoimet on kaikilla samaan aikaan.....

Neuvolassa olen tästä muutamia kertoja jutellut ja aina olen ollut sitä miletä että en tarvitse mutta nyt kun koulut taas alkoi ja neukkutäti soitti ja sanoi että olis mahdollisuus saada 5 kertaa veloituksetta niin sanoin että tulkoon vaan.

Ja siis tänään tuo tulee juttelemaan ja kartoittamaan tilannetta että milloin pääsisi käymään meillä. :D

Että en minä sitä nyt ihan välttis tartte mutta, onhan tuosta hiukkasen apuja ainakin jos sen aamusta meille saisi. Kun pitää syöttää tytöt ja pukea Ella ja antaa aamupalaa ja pukea Juho ja laittaa taksiin ja tapellla ja.....

Huomenta vaan!

Täällä mentiin yö yhdellä herätyksellä ja vielä kuulostas neiti nukkuvan...
mamma se vaan jo surffailee netissä :whistle: Oon nykyään aina pyrkiny heräämään ennen neitiä,JOS yö ei ole ihan keturalleen menny..Oon vaan huomannu et itellä päivä alkaa paremmin jos ei tarvi herätä toisen kiukutteluu,vaan saa rauhassa heräillä :)

Shendalla juu muutama puku :whistle: ;)
Meillä nyt yks välikausi puku kokoa 80 ja yks toppapuku 80cm. Katotaan kuinka monta niitä loppuenlopulta tulee hamstrattua :LOL:

LillaStina Ajattelin tosiaan niitä vaatteita sun muita juttuja..mitä sillon näytit kun nähtiin.

Ainiin..eilen annoin taas melinalle karkeempaa ruokaa. Sellasta ite tehtyy mis riisi ja jauheliha oli köntteinä mut muut raaka-aineet vedin sauvasekottimel soseeks. Juu,muutaman lusikallisen neiti söi nätisti ja sitten alko kakominen ja lopulta tuloksena kaameet oksennukset,oikeen kaaressa lensi :x Millonkohan toi oikeen oppii syömään? :ashamed:

Olikohan muuta....
Jokos mammat on alkanut suunnittelee 1-vuotis synttäreitä? ja kuinka moni aikoo menny 1-vuotis kuvaan?

Huomenta! |O

Meillä tuo isompi rakki herätti pojan 5.30! Olis tehny mieli lahdata se siinä vaiheessa... Isäntä oli lähdössä töihin ja sen piti päästä ulos. Mutta ei tietenkään voinut mennä alakertaan itse, vaan piti saada minut ensin hereille. No onneksi eemeli nukahti aika nopeasti uudelleen, kun ensin vaan pisti makuulle takaisin pojan.

Krisu eiköhän tuo järjestyne :D Tässä on vaan se, että mä olen ostamassa sitä firmaa, joten tarvii katsoa tuottaako se jotain ongelmia siihen... mutta eiköhän saada järjestettyä. Kerron maanantaina :LOL:

1 vee kuva otetaan ihan ehdottomasti. Pitäähän mummojen ja kummien ainakin saada uusi hieno kuva ja tietysti vauvakirjaan. Tauluhan me tehtiin tuosta ½ vuotis kuvasta, joten sitä ei enää tehdä.
Synttäreitä on "suunniteltu" sen verran, että tulee aikataulu ongelmia... Isillä on kauden viimeinen peli siinä iltapäivällä ja äippä haluaa olla sitä katsomassa... isi on tietty pelaamassa. Joten ei voi pitää synttäreitä ainakaan ennen viittä. Perjantaina varmaan pidetään nuo kaverisynttärit.... ellei niitä "juhlita" tuolla perhekerhossa. Mutta pitäähän meidän tuo dirlittan ja eemi, Milli ja sara, Krisu ja Melina saada jotenkin kanssa kylään meille :D
Mutta josko nyt ensin suunnittelis nuo nimpparit, kun ne on jo parin viikon päästä =)

Nyt hommiin sitten... tässä koko päivää ole aikaa istua.... ;) ai ei vai? :LOL: :LOL:

Menipäs yö taas keturalleen, jatkuvaa herättelyä.. Räjäytin nimittäin taas kerran tuon lapsen ihon :'( Ja helottavan punaine on vielä tänäänkin. Mulla menee hermot näiden ruokakokeilujen takia kohta! :headwall: Huomenna olis se maitoaltistuskin...kauhulla odotan siitä seuraavaa yötä miten neiti mahtaa nukkua??
Miehelläkin kaverin polttarit lauantaina ja sunnuntaina potee, toivottavasti ei kovin sillä meillä on lasten yhteis synttärit! :D Hyvää krapulaa vaan miehelle :whistle:

mammoliino: Onko se sun hikoilu ihan tasasta vaiko puuskissa, että siis iskee yhtäkkiä päälle? Pillereistä en ole kyllä kuullut koskaan tulevan tuollaista vaivaa. :| Just kaveri valitellut samaa, mutta hällä syynä ihan stressi, ollut tosi raskas vuosi. :(

LS: Jos vaan kyytiä jollain keinolla saadaan niin tottakai tullaan juhlistamaan synttäreitä! :D Vkl:na on taattu kyyti yleensä mieheltä.

Mun vapaa vuorokaus häämöttää, nimittäin se surullisen kuuluisa risteily :D Reilun viikon päästä lauantaina. Pitää vaan ottaa rauhallisesti, kun ensimmäinen työpäivä olis kaupassa sitten maanantaina. :D

meil on 1vuotis kuvaus varattuna jo synttäripäivälle :) emmastakin on otettu joten pakko ottaa pojastakin =)

meil ei ny viimeyönä ollu kuumetta,mut jumankauta ku se huusi :eek: :eek: ne kerrat ku heräs...välil tuli oikein sellanen olo,et näkeeks toi ny jotain painajaista :/ :/ hirvee yö siis takana........

hoitopaikkaanki pitäis olla tutustumassa,ku syyskuussa jo alkaa...mut en mee sillon vie töihin joten harjottelua on syys sekä lokakuu.....vien vaan pariks tunniks alussa,et saan ite jotain tehä...marraskuussa sit töihin :/ :/ ei kyl nappaa....pomoki vaihtunu täs loman aikana......koko ajan uutta paikkaa etin....jospa sen jossain vaihees löytäis ;)

Tuuti :LOL: , just jotain tollasta kuvaa tänne välillä kaipaan :whistle:

Piituli, ota ihmeessä apu vastaan, kun kerta ilmaseksi tarjotaan. Onko toi 5xkk vai miten. Jos on noin, niin saat sä siinä aika monta aamua ihan itekseenkin töitä tehdä :whistle: :hug:

Millille tsemppiä allergian kanssa ja huomiselle erityisiä voimia :hug:

Mitä sä LS oot ostamassa :eek: ?

Synttäreistä... :eek: Joko ne niin lähestyy, et pitäs suunnittelemaan alkaa :/ , niin kai kohta! Ihan perinteiset kahvittelut kai pidetään, lähinnä sukulaisille ja kummeille, varman parina eri päivänä, ettei tule liikaa väkeä kerralla. Kakun haluan olevan vielä 1v aika perinteinen kermakakku kera keskellä töröttävän yhden kynttilän. Musta se yksi kynttilä on jotenkin niin suloinen, että ei paljon muuta kaipaa. Myöhemmin sitten aina jotain kivoja lastenkakkuja. Kuvaan mennään tottakai, kun muutkin on ollut. Puoli v kuvassahan oltiin myös. Kohta on seinät täynnä lasten kuvia :snotty: .

Neiti on ulkona herännyt ja vaikuttaa niin hyväntuuliselta nyt, kun on nukkunut. No, hyvä niin. Kelikin on hyvä, jos sais taas pyykkiä kuivaks ja hinnotella haluan pitkin päivää :) . Nyt siis kone kiinni päiväksi, ettei tule tässä liikoja notkuttua!

Huomenta!

Minttu nukkui 19.30-08.45 kahdella syötöllä. Olin aamulla ihan töttöröö. Mammoliinolle kiitos eilisestä, kuten kaikille muillekin Oululaisille! Ja kyllä me mammo ehdittiin jutella, oli kiva auttaa tilan hommaamisessa :)

Musta tuntuu että täällä moni juhlii nimipäiviä! Mä en ole koskaan ollut nimipäiväjuhlissa, en itseasiassa edes muista milloin tytöillä on nimipäivä! :eek: Vissiin tapana etelämmässä juhlia niitä. Huh, onpahan yhdet juhlat vähemmän ;)

Rontti, kaulimen nakkaan taas täältä virtuaalisesti miehes päähän :kieh:

Rontti olen ostamassa yhtä nettikauppaa, joka myy pääasiallisesti lastenvaatteita... on siellä muutakin. On siis toimiva firma... ;)
Jos nyt menee tarjous läpi, niin katsotaan mitä siitä seuraa :whistle:

Ei mun puolesta tarviis nimppareita juhlia, mutta kun se on ollut tapana isännän suvussa... sieltä tulee sukulaiset joka tapauksessa kylään...

Meidän neidillä ei edes ole nimipäivää :whistle: suomalaisessa kalenterissa ainaskaan. Hyvä niin :D

LillaStina Tullaan juu synttärikaffeille jos vaan täältä jotenkin sinne päästään :D
Ilmoittele maanantaina sitten voitko kutsut pitää...oisko se uus firma vaan nettikauppa vaiko myös kutsuja pitäisit?

Milli :hug: :hug: :hug:

Krisu ihan samallalailla pidetään kutsuja, mutta ajattelin lähinnä sitä, että jos ostan sen, niin on tulossa lisää valikoimaa. Joten saat itse päättää otatko heti kutsut vai vasta lisävalikoiman tultua. :D Siis ihan samaa tavaraa on silti....

Meidän Eemil muutes täytti tänään 10kk :heart: Onnea Eemilille! Menee tosiaan nopeaa tämä aika.. Tuolla hän leikkii tämän hetkisen rakkaimman lelunsa kanssa, elikkä television kaukosäätimen :D Meillä meinasi tässä jokin aika sitten palaa televisio ja jouduttiin ostamaan uusi ja ainoa mikä vanhasta jäi, on nyt tuo säädin :D Aina yritti viedä meidän säätimen, nyt ainakin vielä menee läpi tuo vanha missä ei ole pattereita paikallaan :LOL:

Meillä kans anoppi muistaa lasten nimipäivät. Itse en kyllä mitään erityistä silloin järjestä, mutta aina tuo haluaa tulla käymään silloin ja tuo jotain pientä mukanaan. Viimeksi Aatun päivänä toi pojalle kahdet jarrusukat =)

Meillä oli niin järkyttävä yö että huh!
Voitteko kuvitella että jos ei mitään muuta tekijää ole poikaa herättämään niin eiköhän sen voi tehdä itikkakin :headwall:

Yhden aikaan heräsi itkemään ja ihmettelin että mikäs nyt on kun on nukkunut niin hyvin tällä viikolla. No sain aika äkkiä takaisin uneen ja kuuntelin vähän tuolla huoneessa että oiskohan täällä sääski inisemässä, mutta se ääni loppui ja ajattelin, että ei se varmaan sit ollut mikään muu kuin mulla vaan korvissa/päässä surraa. :D meni kaksikymmentä minuuttia ja taas poika itkee |O Eikä enää asettunutkaan uudestaan uneen kun joutui heräämään just kun oli unen saanut kiinni. Siinä menikin sitten kolme kokonaista tuntia että sain tuon yliväsyneen, sekaisin olevan lapsen vielä nukkumaan. Yritti ja yritti unta, mutta ei sitä vaan saanut kiinni. Aina parahti kun oli melkein unessa :headwall: Ja kun aamu alkoi jo valkenemaan ajattelin että samapa tuo on antaa tissiä ettei ole enää mitään merkitystä kun oltiin kuppastu kolmisen tuntia valveilla. Mutta ei nukahtanut siihenkään. |O Lopulta nukahti sitten miehen viereen isoon sänkyyn, mutta olipa kyllä yö! Ei ikinä ennen ole tälläistä ollut ja yhden stanan itikan herättämisen takia.

Kyllä mua ensin vähän huvitti kun mies yöllä etsi sitä elukkaa, välillä vaan kuului kauhea kolina kun toinen yritti osua siihen. Onneksi se itikka löytyi ja mies sai murhattua sen!

Pitää lähteä vähän siivoamaan paikkoja kun se anoppi tulee huomenna kotimieheksi. Eilen kävi katsomassa meidän iltahommia ja laittoi pojan yöunillekin. Tosi hyvin niillä meni, mutta saapa nähdä miten sitten menee kun tilanne on tosi ja me ollaan pois kotoa. Hyvin varmaan kuiteskin.

Tuossa vielä kuvaa Eemilistä ja rakkaasta lelusta.

Toinen mikä niin kiinnostaa on tietone :eek: , vähän väliä saa siitä sen etukannen pois! Ja avaa cd aseman... kerran seisoikin pitämällä siitä tukea! Kuinhan monta kertaa meillä saa sanoa EI sanan päivittäin :whistle:

Katjanna, kannattaa hommata sellainen sähköinen sulkapallomailan näköinen itikantappaja. Me on usein tapeltu kärpästen kanssa, vaan tuolla kun huitaisee niin sihinä vaan kuuluu kun itikka tai kärpänen kuolla kupsahtaa. Sähkäreistä vielä näkee että varmasti osui, pimeässäkin :)

kyllä meinataan 1v kuvaan mennä! mietin pitäiskö sitä perhepotrettia ottaa kun minusta ja pojasta ei varmaan oo yhtään kuvaa olemassakaan :eek: !!!!! ai mitenniin inhoan kameroita :ashamed: ...........

tyttelillä kohta jännät paikat(ja meillä täällä :D !)! mä en kyllä jaksais toista lasta millään :ashamed: , vaikka vielä vauvan haluaisinkin joskus :ashamed: ......

ainiin hehkutusta: toinen yö nukuttu putkeen!!! no, onhan tämä nähty ennenkin; just ku luulet että jospa tämä tästä niin seuraava viikko menee taas miljoonalla herätyksellä |O |O |O |O ! minäkö pessimisti :ashamed:

Topsy; kiitos vinkistä =) Pitää tänne joku hommata apuvälineeksi kun ei noita elukoita yöllä näe pilkko pimeässä huoneessa. Meillä ei ole niinkään kärpäsiä ollut tänä vuonna, mutta itikoita senkin edestä. :headwall: Tämä on jo toinen kerta kun itikka herättää toisen lapsista. |O ja niillä onkin niin ärsyttävä ääni inistä että itselläkin menee kyllä hermot totaalisesti jos sellainen tulee yöllä kesken unien korvan juureen |O

Tilda;
hyvä kun teillä poika nukkuu ja vieläpä ilman unikouluja
on se vaan ihme miten jotkut oppii vielä tuossa iässä itsestään nukkumaan jos on aikaisemmin heräilleet, mutta hyvä kun jotku on edes "helppoja" lapsia =)

Ihana Tyttelin Eemil. :heart: ja oikein paljon onnea pikku kaverille 10kk johdosta. Laitan apinastakin uusimman kuvan kunhan löydän piuhan tuohon kameraan. Ukko käynyt taas tässä mun koneella irrottamassa sen vaikka olen kieltänyt ettei sillä ole mitään asiaa mun pinkkiin kameraan koskea. |O

Yhteistyössä