Lokakuun herhiläiset, viikko 33

Helou

Ihanaa kun oli oikeen kaivattu:)

Täällä aikamoista säpinää, kun noilla alkoi koulum ja eka viikko on klo 09-12, tuntuu että ei ehdi kissaa sanoa ennenkuin näin iltasella.

Tottakai LS Eemelin pirskeisiin tullaan, jos vaan saan miehen kuskaamaan.

Nimppareista; Meillä yleensä tuo anoppi tullut kahville, ja lähellä asuvat kummit. Eemillä ei omaa nimipäivää, mutta aateltiin tuo kahvitella Eemilin ja Eemelin päivänä.

1.v juhlista ja kuvista: Meillä kuviin mennään, kun nuo isommatkin on silloin kuvattu. Ja juhlat pidetään. Meillä Eetu täyttää 11v 29.9, ja Eemi 1v 29.10, ajateltiin pitää pojille yhteiset sukulaiskekkerit siinä puolivälissä. Ei tarvitse noiden mummien ja kummien joka viikonloppu tulla:) Eetu pitää toki omat kaverikekkerit, se on selvä:)

Olikohan muuta..Onkohan V-O testaillut? Sillä kun ne menkat oli kateissa..

Mulla 2 viikkoa töiden alkuun, AHDISTAAAAAA!!!!!!!!

Täälä olen viettäny siivouspäivää ja kone on pysyny kiinni koko päivän. Sain tänään vihdoin ostettua sinin lattialastan ja mikroliinan, nyt onkin sitten tullu keppi kädessä täälä huideltua :D

1-vuotis kuvaus me ite kuvataan melko paljon ja noita järjestelmäkameroita on keryny 3kpl, yks digi ja kaks filmi. Käydään kuitenkin luultavasti kuvaamossa otattamassa perus kuvat ja sitten ainakin juhlissa otetaan ite lisää. Mustavalkoset mies kehittää sitten ite ja värikuvista mitkä on filmikameralla otettu voidaan teettää diakuvia, musta on ihana niitä iltasin kattella kun värit on ihan ku elokuvaa kattois :heart: Noita jos saa paljon onnistuneita niin olis mukava sellanen diasarja muistoks..

Mun äiti tulee huomenna päiväseltä käymään. Aamulla meen ekaks hierojalle ja haen sen sitten juna-asemalta. Ihan kiva kun on vaan päiväseltään ja lähtee hyvissä ajoin takasin kotiin. Ehditään sitten vielä hyvin viettää perjantai-iltaa. Paitsi että meni tuossa pari tuntia sitten sukset ristiin ukon kanssa, saa nähä jaksaako sitä alkaa enää tälle päivälle sopimaan :whistle:

tilda sydämiä tekis vielä mieli vähän ommella, viime yö meni taas vähän huonosti, tyttö kitisi vähän väliä joten varmaan pitäis hyvissä ajoin nukkumaan :/

iltaa!!
kävin päivällä rattailla kylillä,vuokrasin illaksi leffan ja ostin juusto/tomaatti kolmioita :p
vielä en oo kerenny maistaa,mutta ne näyttää hyvältä!
lenkkaritkin löysin itelle,maksoi vaan 5ekua!ei paha hinta.

tiipii:: voi diat ois ihania :D oikeen tunnelmallista katella niitä,vau!

ahaa,nyt mies tulee,leffa-ilta alkaa :wave:

Iltaa!!
Mä täälä taas jo melkein sängyssä,kiirus nukkumaan että jaksaa nousta taas 06. Lisää hyviä letkautuksia tuola koululla...yks tyttö joka on ollut koko kesän hoitamassa lapsia puhui ihan siis oikeestik tosissaan ja kauhuissaan/ihmeissään "2 vuotiaalle oli tullut kakka ja vähänkö ihmettelin kun sillä oli sellanen pestävä vaippa..siis oikeesti pestävä vaippa!!! " :LOL: ja mä kuuntelin silmät pyöreenä että onko se nyt ihan oikeesti ihmeissään...mutta oli kyllä ihan ulalla. Mä sitten korjasin hänelle että niin niitä sanotaan kestovaipoiks :LOL: ja ovat kyllä ihan normaaleja... :LOL: oli hiukan pokassa pitelemistä.
Mitähän muuta... juu, 1v-kuva otetaan ja jos saan hiukan siihen maksajia osallistumaan niin otan myös meidän perheestä perhepotretin. Ihan ei oo omasta pussista kyllä rahaa maksaa molempia... Ja synttäri viikonloppu on jo tiedossa,mutta eipä vissiin kauheeta ihmis paljoutta oo tulossa. Mulla kun ei itellä oo isoa sukua. Eikä Pessin isälläkään.

Tervetuloa Jontuli, hassua ajatella että tuo mun isompi poika on painanu 3vuotis neuvolassa samoja lukemisa kuin sinun lokakuinen ;)

Tuli muuten mieleen noista teiän semperi jutuista et mä en oo piiiitkään aikaan ostanu kaupasta korviketta tai mitään vauvan ruokia :eek: mulla siis on vielä korvikejauhetta tuola jonkun verran,sitä oon iltasin pullollisen antanu muuten normi maitoa. Ja ihan samaa ruokaa syö Pessi nyt kun mekin... :ashamed: suolaa oon siis lisäämättä ollenkaan. Tosin teinhän mä nyt lasagnea jossa oli joku valmis sekotus jauhelihakastikkeeseen että tokihan se suolaa sisälsi...

Nyt mä taas meen... Tin, ootteko siis tänne päin tulossa?!?! Koska?!?

jontulille tervetuloa mun puolesta :wave:

1v kuvista juttua ollut näemmä. Myö taidetaan olla poikkeus muista kun ei mennä. Ei ole muistakaan otettu niin ei viiti Kiiaakaan viedä. Ja täytyy sanoa että rahan menoa ompi ollut ihan tarpeeksi viime aikoina :kieh: Miä oon huomannut että mulla on jokaisesta pojasta n. 2v kuvat :D On sattunut kuvaus kerhossa/hoidossa just sopivaan saumaan :D

Mun särkee muutes pirukseen päätä ja on särkenyt iltapäivästä asti. Semmosta inhottavaa jomotusta johon ei lääkkeet tunnu tepsivän. Liekö ukkosta ilmassa... ainakin pirun :D hautova ilma ollut koko päivän :/

Miä reippailin Kiiukan ja Danielin kanssa, jopa. Mentiin hakemaan veikka kävellen koulusta. Fiksuna otin kaksostenkärryt mukaan kun tiijän ettei Daniel jaksa kävellä tuota matkaa mennen tullen. No miltei koululle asti lantusti mutta halusi kyytiin just ennen viimeistä jumalatonta mäkeä |O Äiti sitten hikipäässä lykki kärryt ylös, löysin muuten kauan kateissa olleet pakaralihaksetkin siinä samalla :LOL: Tai ainakin sieltä kiristi :whistle: Saas nähdä onko kädet huomenna kipeät kun semmosta 30kg painoista lastia lykin + rattaiden paino. Ihan heti ei oteta uusiksi ainakaan tämmösellä ilmalla :kieh:

Jaahas, tänne laskeutui hiljaisuus *koputtaa puuta* Kiiukka tais vihdoinkin hyytyä :heart: Tuo unta vastaan tappelu kun on edelleen enemmän sääntö kuin poikkeus |O Sitkeä sissi!

V-O tuleppas nyt kiltisti kertomaan meille missä mennään :whistle:

Hieno kuva tyttelin Eemilistä. Ajatella että kohta pienestä tuleepi isoveikka :heart:

Piituli kiva että oli mukava työntekijä :hug: Mullekin miltei joka neuvola kerta apua tarjotaan mutten ole viel osannut ottaa vastaan :ashamed:

Topsy :LOL: tais tehota sun kopautukset mieheen :whistle: . Sain aika mukavasti päivän touhuta omiani. Toki lapset pyöri munkin jaloissa, mutta paljon oon tänään tehnyt. Mä voisin alkaa kirputtaan ihan työkseni :snotty: , nyt tekee mieli käydä läpi joka kolkka, että oliskos jotain myytävää... ja samalla hiukan siivoilla, sillä ajatuksella, että sitten kun taas on töissä, ei ehdi mitään ylimääräistä. No, katotaan mitä tässä nyt ehtii muutamassa viikossa ja kai sitä vois näistä vika viikoista ihan vaan naatiskellakin :eek: :ashamed: , vaan kun ei tahdo osata :ashamed: .

Jontulille tervetuloa ja kaikille muille uusille myös
:D , en tainnut aiemmille toivotellakaan, kun taustailin vaan. Missä uudet luuraa????

Meillä muuten 74cm KapAhlin talvihaalari oli jo nyt oikeestaan pieni. Eli myytäväks vaan..

Nyt kone kiinni ja sohvalle hetkeks. Kyl mä muuten eilen työpapereista ekan sivun luin :LOL: Saas nähdä koska jaksaa seuraavalle sivulle siirtyä :saint: , jos joku tekis mun puolesta :saint: . Ei vaan, kyllä toisaalta hiukan innostuinkin. Olis ihana opiskellakin jotain lisää, siis jotain pikku-kursseja tai ainakin lukea uusimpia opuksia vaikka ja mistä, mutta mistäs sitä aikaa sais :eek: ?!

Ai niin Jontulille vielä, että meidän huhtikuussa 4v täyttävä menee nyt päikkyyn, kun mä menen töihin. Kyllä tuokin jo jotain kaipaa. Mutta on se aina ristiriitaista, jos ite on kotona. Minä en tuon ikäistä kotona ollessa vielä hoitoon vienyt, mutta ymmärrän toisenkin kannan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
tuutis, ota vaan jos tarjotaan.....helpottaa meinaan huomattavasti.....nimim. kokemusta on :D

Voit saada jopa juoda vaikka kahvit rauhassa. ;)
Saan miä muutenkin, nimittäin just nyt :saint: :D Ei maar, en koe nyt tarvitsevani koska ukko kumminkin osallistuu paljon enempi kuin poikien ollessa pieni. Silloin tuntu että en selviä en sitte millään. Onneks on kumminkin ihanat tukijoukot ympärillä jotka auttavat tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan :heart: *pakkaa muksut autoon ja tuo Piitulin tykö* :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
tuutis, ota vaan jos tarjotaan.....helpottaa meinaan huomattavasti.....nimim. kokemusta on :D

Saan miä muutenkin, nimittäin just nyt :saint: :D Ei maar, en koe nyt tarvitsevani koska ukko kumminkin osallistuu paljon enempi kuin poikien ollessa pieni. Silloin tuntu että en selviä en sitte millään. Onneks on kumminkin ihanat tukijoukot ympärillä jotka auttavat tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan :heart: *pakkaa muksut autoon ja tuo Piitulin tykö* :saint:
Arvasin että tänne aiot ne kiikuttaa tiukan paikan tullen....ei se mitään kyllä tänne mahtuu, onhan minulla se apuri kerran viikossa. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:

Arvasin että tänne aiot ne kiikuttaa tiukan paikan tullen....ei se mitään kyllä tänne mahtuu, onhan minulla se apuri kerran viikossa. :LOL:
Kiitos :hug: :D

Ehdin pitkästä aikaa hetkeksi istumaan koneelle, molemmat äijät kuorsaavat :) . Paljon oli juttua tullut, pikaisesti lukaisin kaikki läpi.

Koko illan olen pakkaillut, kun ollaan lähdössä koiraleirille koko perhe. Tuota tavaraa tuppaa aina olemaan, kun jonnekin koko lauman kanssa lähdetään. Tarttis varmaan isompaa autoa hommata. Takaluukun täyttää koira ja vaunut. Sinne ei sitten oikein muuta saakkaa... Saas nähdä onko kaikki mukana ja miten siellä pärjäillään. Onneksi sinne on muutama muukin perheellinen tulossa ipanoidensa kanssa. Muksut jätetään äijille päiväksi, kun äitykät rientää metsään ;).

Mukavaa viikonloppua kaikille!

no jospa miekii näin aamutuimaan kerkeisin kirjoittelemaan.

olin ti-to väliset yöt tuolla osastolla yökkönä..ja mukavaa oli :D ekana yönä pamahti joku loisteputki lamppu katosta ja se sai aikaan hirmusen katkun ja palohälytyksen :eek: joten olipa sitten puolen yön aikaan tupa täys palopoikia :D no pikkusen tuuleteltiin osastoa,ja talkkari meijän seurana aamuyöhön :D
toinen yö menikin sitten nauraa käkättäessä kun ihan "hullu" se työpari..no mummot ja ukot tuli hoidettuu..

mutta omat nukumiset jäi pikkusen vähälle..nukuin välipäivänä klo 8-12 ja sitten klo 16-17 ja eilen aamusta vaan 2h..ei paljon tarttenu illalla ku vetää peitto korviin,niin uni tuli sikälti,ja venlakin nukkui rauhallisesti alkuyön omassa sängyssä ja aamuyön vieressä myöhkäämättä.
edellisenä yönä oli puota kumahtanut lattialle kun oli ihan hurjasti myllänny..varmaan vaistoo että äippä ei ole kotona..

rontti kyllä nuo miehen työt vaakalaudalla on..sinne tulee lomautukisia, irtisanomisia ja siirtoja osaaikaseen työhön..ens maanantaina iso tiedotustilaisuus..
ja johtoporras haastattelee kaikki työn tekijät..kai siinä sit kysellään perhetaustoja ym..ehkä nuo nyt jotenkin vaikuttaavat työn jatkuvuuteen..tai sit ei..

omista töistä sen verran vaan et lokakuun alussa alkaa taas lomat pyörimään,joten olen sanonut että enemmän kuin mielelläni menisin tekemään sijaisuuksia..mutta saa nyt nähdä..
ärsyttää vaan että kun mies ens viikon jälkeen lähtee töihin niin pitää sitten sen työvuorojen mukaan saada töitäkin..ja jos muutaman kerran kieltäysyt niin soitteleevatkohan enää..tuskin..tai en mie tiiä..

nyt se sit alkaa..meinaa kirjojen osto tuolle lähihoitaja koululaiselle :eek: sano et matikan kirja pitää ostaa..ja maksaa jotain 30e :eek: mitenhä paljon noita kirjoja oikein joutuu ostamaan..
yksäiti jouduitko sinä ekana vuonna kuin paljon kirjoja ostamaan..mie en aikoinaan ostanu kuin jonkun geriatrian kirjan,ja lääkehoidonkirjan..mutta myö kirjoitettiin ihan älyttömästi ja monisteita sateli hirmuset niput...joskus joku tais sanookkin et meistä tehdään sihteereitä,lääkäreitäkin kun sellasia juttuja oli...

jep..miun pitää lähtee käymään työkkärissä..

Niinukka; oletko katsonut saisko Huutiksesta käytettyjä kirjoja edullisemmin? Ei tietenkään tehtävä kirjoja voi ostaa käytettynä, mutta teoriakirjoja saattaisi ollakin.

Meillä taas nukuttiin putkeen koko yö. Kielsin miestä enää tuulettamasta mökkiä iltaisin ettei noita höntiäisiä tule sisälle. :eek:

Me lähdetään tänään sinne juhliin ja aiotaan hävitä miehen kans heti kun mummu tulee tänne. Eilen kävin yhden työkaverin kans kävelyllä ja suunniteltiin jos mitä bailu paikkoja tälle iltaa. Mukaan mun pitää varmaan raahata rintapumppu :headwall: mulla jää kuitenkin ainakin kaksi imetystä väliin sillä aikaa kun olen poissa ja veikkaan että rinnat on aika täynnä. Ainakin huomen aamulla, kun ovat normaalistikin täynnä aamulla ja tänään en imetä edes illalla. :/

Voi hitsin vitsi että odotan iltaa, oikein jänskättää :D En muistakaan milloin ollaan päästy ihan näin pitkäksi aikaa pois kotoa. Niin no, pitkäksi ja pitkäksi. Ei kai tuo nyt oikeastaan kovin pitkä aika ole kun huomenna ollaan jo puolen päivän jälkeen kotona. Varmaan kiva tulla jo kotiin silloin ja luulen että siinäkin ajassa mulla on aivan kamala ikävä muksuja.

Meillä ei ne eemin täyet yöunet sitten jatkuneetkaan..pari yötä sitten kehaisin täällä että Eemi nukkui läpi yön..no, se oli se yksi ja ainoa yö..
Viime yönä taas ne tutut klo 02 ja 05 herätykset..
Eemi kyllä aina sippaa takaisin tosi hyvin kun saa sen maitopullonsa, mutta ilman sitä se ährää ja häärää ja kitisee ja itkee..ja herättää kaikki.
Varsinkin nyt kun nuo kaksi isompaa on jo taas koulussa, en ehdoin tahdoin viitsi tätä yhtä huudattaa etti noiden yöunet ihan mene ketuiksi.
No, uskon ja luotan että kyllä tämä tästä.

Katjanna; ihanaa kun pääsette ulos!! Olen iloinen puolestanne, tekee varmasti tosi hyvää!

Yhteistyössä