Lokakuun herhiläiset, viikko 33

Katjannalle nyt sitten oikein huippua iltaa/yötä/ aamua :D !!! Nauttikaa todella, olet kaiken ansainnut kyllä suurestikin :) ! Minä pakkasin eilen just rintapupun myyntiin, jos sellasta nyt kukaan kirpparilta viitsii ostaa. Nyt tuntuu, ettei edes yön ainaka kerry maitoa ihan hirveesti :/ , mutta toisaalta, kai tuo vielä tarpeeksi on kumminkin saanut ja kai se maidon tulo saa alkaakin vähentyyn, vaikka loppuis kokonaan. Tosin minäkin haluun sen viimesen maidon pysyvän tuolla ikuisesti :ashamed: , jottei olis ihan tyhjät pussit :ashamed: .l Siitä tupperin nokkiksesta meillä nyt jo oikein tykätään juoda maitoa :) , hieno homma kyllä.

Jaahans, minä alotin tänään ennen seittemää keittiön kaappien siistimistä ja nyt oon vintissä vouhkannut :p . Äsken sain typyn ulos nukkumaan ja menen innolla jatkamaan :wave:

Tervehdys täältäkin. tultiin juuri pihalta sisälle ja voi kun toinen viihtyy niin hyvin hiekkalaatikossa, itkuhan siitä tulee kun joutuu sieltä pois. ja kiitos Rontti kommentista, onneksi siihen vielä aikaa, katsotaan mikä sitten on paras ratkaisu meille. mitenkäs muuten pukeminen sujuu?? meillä se on jotain aivan kamalaa huudetaan ja rimpuillaan niin että äidillä hiki tippuu. odotan kauhulla kun talvivaatteet pitää pukea :eek: vitsi mikä myräkkä täällä oli yöllä, tuntui että ikkunat hajoo ja nyt on sitte niin hieno ilma. huomenna pitäis lähteä ettimään ristiäisvaatteita, ehdotuksia mitä päälle?? ei mitään jakkuja ainakaan...täällä herättiin jo 7 miehen herätyskelloon, aina sama juttu, heti kun kello soi niin toinen ampasee pinnasängyssä pystyyn. nyt sitte ollaankin ensimmäisillä päikkäreillä, 2 nukutaan vielä. jaa, jospa sitä menis isomman kanssa touhuamaan jotain kun tuossa vieressä pyytää. mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille

heissan!
Tänään sit rohkenin apteekkiin ja olo oli kuin olis joku 15v teini...
testi tehty ja kyllä huokaus pääsi! YKSI VIIVA; JIPPIIII!!!!!!
Tosin, mies tuumas: No, sit sä jäät uudestaan lomalle... Ja on ollut ihan ehdoton, ettei kolmatta. Eli siis oikeesti ei olis ollutkaan ihan kauhee asia, mutta järjellä ajateltuna kyllä meidän vauvat on jo tehty. Nyt pitää soitella naistentautien polille, kun piti ens kuussa se kierukka sieltä saada ja siinä maks. kp10 kun se laitetaan. Harmittaa, jos se jää nyt sit väliin, ilmanen kun olis ollut. :headwall: :headwall: Mutta jospa ne huomenna alkaa, kun pääsee viihteelle :whistle:

hei!
voi että tympii ku tuo ukko yskässä :headwall:
raasulla tuli puurotkin ylös ku niin yskitti.
luin jostain että yskää voi helpottaa höyryhengittelyllä ja nostamalla pinniksen pääpuolta.
tänään onkin sukulaiskierros,käydään mun mummilla ja sit mun vanhemmilla illemmalla.
siskon kaa otetaa pojat pyöränkyytiin ja hurautetaan kyläilemään:)

mun tekee mieli ihan hulluna savulohta :p
näin eilen kaupassa ja samperi ku en ostanut...tänää taidan hakea.
ja sit tekis muussia...nam!

eilen oli täällä puhetta semperi ja libero keräilymerkeistä,minä oon keräilly kumpiakin.
semperi merkkejä on sillee että saadaa se tuutuhuopa.
kaippa nuita vielä kertyy,jos sit jotai muuta myöhemmin.
pitäkin tänää viiä postiin se kuori ja ne etiketit!!lojunu taas viikkotolkulla kaapissa...
ja libero lahjat melko onnettomia,tai siis ei tämän ikäselle oikeen mitää.
no kyllä sietä joku silti löytyy.ku ilmaseks saa:LOL:

oon muuten pari kertaa kattonu tuolta avalta kasvun paikka nimistä ohjelmaa ja tykkäsin.
siellä asuu aina 3perhetta kerralla(bb-tyylinen talo)
niillä lapsilla joku onkelma ja se pitäs korjata kuudessa päivässä.
siellä on ollu esim: poika joka söi vaan jukurttia!!ihan laidasta laitaan.

vietähän katjanna oikeen rattoisa ilta =)

jonttuli: pukeminen meillä myös vihattua puuhaa..kauhulla ootan ku talvipukua pitää vetää päälle :eek:

nyt pyykkikone tyhjentämään :wave:

niinukka meillä ainakin aikanaan perushoitaja puolella sekä ammattikorkeassa sairaanhoitajaksi opiskellessani (sh olen ollut nyt ööö, kohta 4 vuotta) aika vähällä kirjojen ostamisella kuitenkin loppujen lopuksi päästiin. Aika paljon kirjoitettiin muistiinpanoja ja kun aineet olivat kurssimuotoisia pitkälle pääsi jo ihan kirjastosta lainaaamalla. Meidän koulussa oli ihan hyvä kirjasto, josta pystyi varaamaan ihan hyvin. Sekä kunnan kirjastosta myös. Monet kirjat olis tullut kalliiksi ostaa yhtä kurssia varten. Mutta taas joitain sellaisia ostin, joita tiesin tarvitsevani tulevaisuudessakin, kuten lääketieteen termit jne. Edes anatomian kirjaa en ostanut vaan lainasin sitä sieltä kirjastosta, se olis ollu ihan järkyn hintainenkin jo :eek: Ja sitte esim pidemmällä olevilta opiskelijoilta lainattiin tai ostettiin =) Minä olen sitä mieltä, että ei niitä kauheesti kyllä kannate ostaa, jos esim. kirjastosta saa lainaamalla. Toki se matikan kirja on ihan hyvä, sen minäkin ostin.

niinukka:toivottavasti löytäsit kirjoja käytettynä!!
kauppojen ilmotustauluillakin joskus voi olla.
niin ja voittehan pistää ostetaan ilmotusta:)

muoks:ja tytteli tuossa kirjastosta mainitkin,maillä anoppi lainasi kirjastosta lähihoitajan kirjat!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rimppuli:
Koko illan olen pakkaillut, kun ollaan lähdössä koiraleirille koko perhe. Tuota tavaraa tuppaa aina olemaan, kun jonnekin koko lauman kanssa lähdetään. Tarttis varmaan isompaa autoa hommata. Takaluukun täyttää koira ja vaunut. Sinne ei sitten oikein muuta saakkaa... Saas nähdä onko kaikki mukana ja miten siellä pärjäillään. Onneksi sinne on muutama muukin perheellinen tulossa ipanoidensa kanssa. Muksut jätetään äijille päiväksi, kun äitykät rientää metsään ;).
Millaselle koiraleirille ootte menossa? Minkäsmoinen koira teiltä löytyy? Utelias oon heti kun koirista on puhe.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rimppuli:
Koko illan olen pakkaillut, kun ollaan lähdössä koiraleirille koko perhe. Tuota tavaraa tuppaa aina olemaan, kun jonnekin koko lauman kanssa lähdetään. Tarttis varmaan isompaa autoa hommata. Takaluukun täyttää koira ja vaunut. Sinne ei sitten oikein muuta saakkaa... Saas nähdä onko kaikki mukana ja miten siellä pärjäillään. Onneksi sinne on muutama muukin perheellinen tulossa ipanoidensa kanssa. Muksut jätetään äijille päiväksi, kun äitykät rientää metsään ;).
Millaselle koiraleirille ootte menossa? Minkäsmoinen koira teiltä löytyy? Utelias oon heti kun koirista on puhe.. :xmas:
Samaa meinasin minä kysyä, mutta minsu ehti ensin
:whistle: Heräs heti uteliaisuus :D kun kanssa koiraimmeisiä olen ja erään jos toisenkin kerran ollaan tuolla metsissä pyöritty ;) nyt kylläkin vähäsen vähemmän, kun eläkeläinen tämä minun tämänhetkinen ainokainen koira on =)

ja sitten synnytystapa-arviossa käyty Vauva oli kääntynyt takas raivotarjontaan :D ja aika epätodennäköistä, että kääntys enää takas perätilaan! Tämänhetkinen painoarvio 2400g ja mennään vielä 28.8 käymään uudelleen äitipolilla vauvan pienen koon takia :| Minä itse en ole yhtään huolissani siitä, samoilla käyrillä kasvaa kuin Eemilikin ja Eemil painoi syntyessään 2830g ja oli 50cm pitkä, ja oli iha pirtsakka poika syntyessään =) Mun mies on ollut syntyessään 2600g ja nyt tuollainen satakiloinen jörrikkä ;) ja en minäkään mikään pitkä ole, että jos saa valita että mieluummin pienempi, kuin mikään jättivauva! Sanoi se lääkäri, että olla sillä varauksella sitten 28. pvä että saattavat jo ottaa sisälle :eek: Ihan kummissani olin, kun kukaan ei ollut silloin Eemilin painosta huolissaan :/

Meillä oli tänään aamusta taas piiiitkästä aikaa toukka ryhmän tapaaminen täällä meillä. Eli siis näiden meidän kohta 3v lasten äitien kanssa juotiin kaffea ja juteltiin ja syötiin makoisaa synttärikakkua. Nyt on tytöt nukkumassa ja minun pitäisi pakkailla Tuppereita taas asiakkaille vietäväksi.

Pepisa laitan sen mukin ja nokat maanantaina postiin.....

Ainiin valokuvauksesta oli puhetta. Meillä ei mennä 1v kuvaan kun kerhossa otettiin ne 9kk kuvat, niin saavat kelvata. Ei olla kenenkään lapsen kanssa otettu valokuvaamossa kuvia koskaan. Paitsi nyt kun perhekerhon kuvaajalla on Nastolassa valokuvaamo, ja on todella hienoja kuvia ollut. Niin ja siis tämä kuvaaja on käynyt kerhossa ottamassa kuvat

Niinukka, mäkin aikanaan koulussa sain suurimman osan kirjoista kirjastosta! Meillä oli koulussa ihan oma kirjastokin, missä oli paljon alan kirjoja, mutta löytyi niitä tavallisista kirjastoistakin! Ihan muutaman kirjan vaan ostin, kun ne oli sit olevinaan niin hyviä, että kannatti ostaa.

Meillä pukeminen onnistuu ihan mukavasti, onneks ja ihme oikeestaan :whistle:

Olipas Tyttelillä jänskiä uutisia. Onneksi vauva on tajunnut kääntyä! Ja hyvä kun et ite ole huolissasi painosta :) . Toivottavasti sua ei mihinkään napata, ethän sä sit voi palstasynnyttää :attn: :attn: . Sun täytyy sanoo niille, jos meinaavat sisään ottaa :LOL: , "anteeksi en voi, herhiläiset odottaa tietoja"...

Ja takas hommiin! Kyllä on ihana rauha talossa, kun eskari on päikyssä (kauheet sanoa, mutta iso vaikutus sillä on!). Meillä on 10pv sopimus, niin sen 10 päivää tuo on sit hiukan pidempään kuin sen 4h.

Kuinka moni muuten meinaa alkaa vahtaan BB, kun alkaa :p ? Täällä yks fani :ashamed: , mutta saapa nähdä jaksaako/ehtiikö sitä sitten, kun töissä on...

Niinukka minä en ostanut yhtään kirjaa yliopisto opintojeni aikana, enkä nyt ammattikorkeassakaan. KAIKKI kirjat lainasin joko koulujen kirjastoista tai sitten kaupunginkirjastossakin muuten on tosi paljon teoriakirjoja. Ja kun hyvissä ajoin suunnittelee milloin tarvii minkänkin kirjan niin kyl ne sieltä saa :) Ja sit Oulussa ainakin oli yhteen väliin ihan kauppa jossa myytiin käytettyjä koulukirjoja, kannattaa sellaistakin katella.

Katjannalle ihanaa iltaa!!:flower: Meillekin on naapurit tulossa iltaa istuun, siipiä tehdään ja tietty tsatsikia... nam nam :) Mies jää tänään kuukauden lomalle niin on kyl ihan kivat fiilikset :) Mut nyt imuroimaan kun mummo on lasten kaa ulkona.

Rontti eikö teillä ole IP:tä? Siis iltapäiväkerhoa. Täällä kun eskarilaiset on JOKA päivä iltapäiväkerhossa eskarin jälkeen, vaikka sinne puol viiteen. Kyllä siinä kotona olevan naapurinkin hermo lepää :D :ashamed:

joo-o, pitäis mennä imuroimaan niin keksin sit tikustakin asiaa... mut noi koirajutut mua monesti ihmetyttää, et on se hienoa että jaksatte olla niistäkin innoissaan vaikka lapsia on tullut. Mä olin kissaihminen henkeen ja vereen, kunnes Anni syntyi :| Sen jälkeen ne vaan tuntui että ovat tiellä jne, varsinkin se myöhemmin otettu. Vanhemmasta en luopuis ikinä, on ollut mulla kun kotoa muutin pois. Mut siis ei ikinä riittäis kiinnostus leireillä, kilpailla tms. Siis enää, ennen lapsia kyllä varmaan olisin voinut. Että hatunnosto teille, että teillä on muutakin elämää kuin lapset! :D :xmas:

Helou mammat,

kaaameesti ootte kirjoitelleet tällä viikolla, enkä kaikkea ole saanut kahlailtua läpi...
Ehkäpä tässä - eli kommentteja myöhemmin lisää...

Koulun alkujen tohinaa taitaa olla mammoilla ja mukuloilla , itsellä epäilyttää toimiiko aivovärkit enää ollenkaan ...
Katjannalle mukavaa iltaa ja menoa , vaikka nyt tissit pullollaan sitten :)

Me oltiin idässä mummolassa , meni vaihteeksi suht mukavasti, vaikak keli oli sateinen , ja golfmailat oli turhaan mukana. Käytiin mökillä katselemassa - ja noh, sentään pääsin suihkuun kun mummo ja Viu oli kaksin ... että aikas vähäistä on almut ja avut ...
Paikallisella kirpparilla käytiin ja löytyi par legoautoa (niitä dubloedeltäjiä) halavalla , ja lorukirja , sekä fp:n lelupuhelin... sekä muutama mun lapsuudenaikainen lelu tuotiin mukana tänne...
Eilen palailtiin, ja sain nurmikon lopulta leikattua, 2 koneellista pyykkiä pestyä ja ja ... ja mun hampista lohkesi paikka - yllättäen pääsin päivystysajalle tänä aamuna 0930 jo väliaikaiselle paikkuulle, hyvähyvä ...
Just tultiin kaupungilta , mun kamun kans oltiin siellä kahvilla ja taaaas tarttui pimulille kampetta . Vatteista ei taida olla meillä pulaa ? Pitäis kai hillitä, tai ainakin suunatutua kirppiksille kun tämä huikea kodinhoidontukikausi alkaa ... lantit jonoon, nääs.

Viude yhä vaan ryömii , kävelyttää pitäis koko ajan, hampeja on jo 7 ja kahdeksaskin ihan hollilla, mä jotenkin en meinannut huomata koko hommaa ... hyväh'n se, etteivät sen enempää kipuiluttaneet... kaikenkaikkiaan tähän mennessä on kyllä varmaan yhteensä 7-8 panadol oraalilius annosta antanut, koko elinaikana, eikä yhtään suppoa (kun en oo osannut ja hirvinnyt ...)...
Hauskan kuuloista kun Viu monta kertaa vastas mummolle kun hän kysyi 'Mikä laulu ?' - 'Ihahhaa '!

Nyt elpymään, pimu kököttää vielä kaukalossa - joka on myynnissä jo - ja koisailee kippurassa..
Ens viikolla neuvola, saa nähdä kuis kopsakka neito mulla on - äipän veikkaus on 77 cm ja 11,5 kg ... siis ihan mittomatta ja arvelulla ...

meidän muru tänään konttaili ihan ekaa kertaa :D :heart:
tähän asti siis mennyt vähän hassulla tyylillä...liikkuu niin että vetää itteensä.
jotkut myös kutsuvat hyljeliikkeeksi =)

oltiin siinä mummilla ja mummi yhtäkki sanoi että nythän tuo konttaa!
kyl mää oon ylpee :heart:
niin ja muitakin uusia liikkeitä nyt hokannut.
kävelyttääki sais koko ajan.

täällä on nättipäivä tänää,arska paistaa ja ei onneksi tuule niinku eilen.
mukava oli pyöräillä taas,ainahan se on kivaa(paitsi jos pikkunen hermostuu)

no ei mulla taas kummempaa
=) :wave:

Kirjottelin jo päivällä pitkät tarinat kunnes sivut tökkäs ja viesti hävisi |O

Minuu kiehuttaa niin kovaa että oikeen naama on punanen.Meijän piti ukon kanssa tänää viettää ilta kahestaan kun Ella saatu nukkumaan.Saunoa,syödä jne. kun tällä viikolla ei olla ehitty edes juttelee kunnolla kun kiirettä pukannu.Eiköhän tuo saa***an ukko touhuu pihalla ja äsken kävi ovelta huikkaa että "laita sauna lämpenee kaveri tuli saunoo ja savustaa kalaa" Nyt hää tuola ulkona ryyppää ja savustaa kaverisa kans kalaa ja kohta on heille sauna lämmin.Voi hemmetti et oon vihanen. |O |O |O :'( :'(

Sori vuodatus...täs kiehunnas en nyt pysty muuta tekstiä suoltaa...palaan kun savu laskeentuu...

No voi helevata vip :'( Ei vissiin sitten muistanut että teidän piti tänään yhdessä olla? Älä ny hiivata ainakaan sitä saunaa lämpimäksi laita, käy ainakin lämmöt laskeen nollaan, saat vähän hihitellä kun äijät kelteisillään istuu kylmässä saunassa :D B) :whistle:

Yhteistyössä