Lokakuun herhiläiset, viikko 33

tiipii edellinen synnytys oli helppo ja kesti noin 7,5 tuntia =) useamman päivän pikkuhiljalleen alkoi supistella ja paikkoja aukomaan, että kun Eemil lopulta syntyi en edes repeytynyt yhtään. Melkeis luomuna vielä synnytin :whistle: lihakseen pistivät rentouttavaa, olikohan Petidiiniä tai jotain ja kohdunkaulaa puuduttivat.

tuutilulla ilmeisesti pelkäävät, että kun on pienempi ja näin lyhytkin tuo edellisen väli, että kun rupeaa syntymään, saattaakin sitten synytä vauhdilla :eek: apua, mulla tuli ihan tunne että toivottavasti ei sitten niin vauhdilla, että sairaalaan keretään |O kanavaa ei ollut enää juuri yhtään jäljellä, mutta vielä oli paikat kiinni. Kaverin isä on kätilö ja hän koki syöksysynnytyksen, just kerkesivät sairaalaan! Siis isänsä vei tytärtään sinne, kun mieskin oli töissä ja siihen hätään ei muita lähellä! Naurettiinkin silloin, että olis ainakin ollut ammatti ihminen mukana, jos tien varressa olisi syntynyt. Juuri ehtivät saliin ja sai vaatteet pois ja sai alkaa työntämään :whistle: Toivotaan, ettei mulla tule niin hoppua :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
AUTTAKEE amatööriä.... :ashamed: Minen saa suoraan kuvaa lisättyä tuonne omiin kohteisiin huutonetin sivulle!!! Sinne saan vaan sen tekstin, ei tuu suoraan kuvaa. Tota aijaa.com oon käyttäny, olen siis aivan harjootusasteella... :ashamed:
Jos siä sinne tekstin sekaan niitä lisäkuvia tarkotat niin... (jos oikein muistan) pitää kopioida aijaasta ylin rimpsu ja liittää se sellaisena tekstin sekaan.

Ja jos taas tarkotat sitä kohtaa (missä yleensä on aina kuva, siis ainokaista... hyvin taas selitetty) niin paina siitä kuvakohdasta Selaa-> ja valitset omalta koneelta kuvan.. Vastaavalla tavalla kuin aijaahankin siirrät

Saitkos mitään tolkkua?:D

Kiitti tuuttis! Just tota ekaa juttua tarkotin! Sen kuvan mikä näkyy heti, saan kyllä mutta sit ku haluis laittaa lisäkuvia niin ei onnannu. Oli niin monta vaihtoehtoo mitä valita niin enpä tietty osaa sitä oikeeta valita! Nyt meen heti koittaan osaanko ny! :LOL: ISO KIITOS ja :flower: =)

tytteli toivotaan että hirmunen kiire ei tulisi ja pääsisitte edes sairaalan ovien sisäpuolelle :D
Jeppe synty 45min sairaalaan saapumisesta ja miä en meinannut silloinkaan viel lähteä kotoa liikkeelle. Lähdin sen takii ettei kotona voinut kirota ja huutaa kun vanhemmat penskat oli paikalla. Vielä kun oisin kärvistellyt niin tietty ois matkalla tullut :D Niin ja väliä edelliseen synnytykseen oli 8 vuotta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Kumpia suosittelette, vuorellisia vai vuorettomia kumppareita? Täällä etelässä on luultavasti taas kerran loskainen talvi joten jommat kummat pitää hommata.
Meil on pojilla ollut molempia mutta enemmän ovat käyttäneet niitä vuorettomia villasukan kanssa. En tiijä sitte miksi on olleet olevinaan kivemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Kiitti tuuttis! Just tota ekaa juttua tarkotin! Sen kuvan mikä näkyy heti, saan kyllä mutta sit ku haluis laittaa lisäkuvia niin ei onnannu. Oli niin monta vaihtoehtoo mitä valita niin enpä tietty osaa sitä oikeeta valita! Nyt meen heti koittaan osaanko ny! :LOL: ISO KIITOS ja :flower: =)
Tuu kertoo onnistuko. Mun muistiin kun ei ole luottaminen :ashamed:

Enja, mun mielestä noi vuorettomat on paremmat. Aikas lämpimiäkin ilmoja kun voipi olla ja nuo vuorelliset hikoo aika paljon.Ainakin Peetun jalassa. Meillä siis myös yhdistelmä vuorettomat+villikset.

Tildalla ollu mukava aamu ;)
koskahan mullakin mahtais sillä puolella olla jotain elämää..ei oo näkyny ei kuulunu. Eikä tuu näkymäänkään aaaaaikoihin jos tässä nyt käy niinkuin toivon. Vierailu siis meni hyvin ja taas on entistä haikeempi olo... :'( ihan mahdotonta...

Hitto vie...mun äiti toi Peetulle tommosen vanhan tietokoneen,mikä on meillä ollu joskus muksuna pelikoneena.Sielä on siis niitä vanhoja lasten pelejä jne...tuola nuo nyt tutkii sitä ja Pessi narisee kun ei mummo kiinnitä häneen huomiota niin paljon :D mummon poikia kaksi kappaletta täälä.

Hiukan on ollu yksinäinen ja tylsä fiilis täälä,jotenkin alan seuraileen nyt ettei mitään masennusta pukkaa. Joulu kun lähestyy,pimeys ja sade saa aikaan niin yksinäisen olon..
Sitten kun tosiaan täälä kotona ollessa ei kukaan käy kahvilla,eikä muutenkaan oikein nää ketään. Koulussa tietenkin sitten mutta v-loput tuntuu kamalan pitkiltä... no okei,onhan tuo mun mamma tuola :LOL: jippijaijee!!! Hyvin menee kun 24vuotiaana ainoo seura on lasten lisäks oma äiti :LOL: hih hei... :LOL: Pessin uus kummitätikin siis kun nyt seurustelee niin ei hän enään oikein täälä käy,ainakaan ilman poikakaveriaan...Aiemmin kun oli meillä joka pvä kahvilla,tekee aika tyhjiön kun ei enään käy niin usein..

No joo,nyt taian mennä tekeen itelleni salaattia ja perunamuusia porkkanalättyjen kaveriks pojille.

tytteli:eikös sulla ollutkin aika pitkä matka synnärille?
mitä tässä on enää muutama viikko jäljellä :eek:
ihanaaa!!tuut sit heti kertomaan pituuden painon ja muut tärkeet :D
en kyllä malttas oottaa :D

yksäiti: minäkää en syksystä tykkää,tulee yksinäinen olo.
ja sellanen uupahtanu fiilis. ..
äiti täälläkin parhaita kavereita nykyään=)

me syötiin muussia ja lohta:p
salaatiakin väsersin.sopi niin hyvin kalan kanssa.
ja sitruunaa kalan päälle,ai että.
minä en osaa keittiössä häärätä,muussin onnistuin tekemään itte.
kalan hain cittarista!saipahan syyä varmasti kypsää :whistle:

missäs heidi!!!vieläkö suomenpuolella??

no,ei taas kummempia!
jos vaikka veis petivaatteet tuulettumaan?!
meinaa olla tylsää...

tytteli onkos siitä sun kaverista ja hänen isästään ollu joskus juttu kaksplussassa tai vauvalehessä? muistan että luin joskus jutun jossa oli isä kätilö ja ollut sitten mukana tyttärensä synnytyksessä ja muistelin että asuvat jossain sielä teillä päin.

tässä sohvalla retkotan ja kerään voimia iltaa varten, tyttö nukkuu parvekkeella. nyt menny yöt taas huonosti ja vähän väsy meinaa olla.
Oltiin Paun ja Viun kanssa zepelinissä, oli mukava reissu =)
Jatkan vielä vähän lehen lukemista ennen ku tyttö herää :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
tytteli onkos siitä sun kaverista ja hänen isästään ollu joskus juttu kaksplussassa tai vauvalehessä? muistan että luin joskus jutun jossa oli isä kätilö ja ollut sitten mukana tyttärensä synnytyksessä ja muistelin että asuvat jossain sielä teillä päin.
On joo ollut

:D en muista kummassa oli.. se kaverin isä oli Eemilinkin synnytyksessä sen suurimman osan ajasta, just loppui vuoro noin tuntia ennen ennenkuin Eemil syntyi =) täytyi kyllä sanoa, että on ihminen täysin omalla alallaan! Vaikka mies onki! Tosi tykätty ja toivottu kätilö meidän alueen synnärillä =) Toivottavasti sattuis nytkin vuoroon hän. Tosi sellanen tsemppaava ote oli kätilönä.

Tytteli, tuli mieleen kun mullahan jossain vaiheessa puheltiin syöksysynnytyksen mahdollisuudesta kun Peetun synnytys kesti 3h30min..mut sit Pessin synnytyksen kestona lukeekin 12h :LOL: tosin en mä kyl kipee ollu kun viimesen 30min et jos oisin vasta menny sairaalaan tai "unohtanu" ne ei oikein kunnolla kipeet supparit niin ois tullu lyhyempi aika. Ja jos ois vesillä läheteny niin oiskin syntyny varmaan hurjaa vauhtia,kalvot kun puhkastiin niin tuo synty heti. Peetu siis lähti vesillä ilman yhtään ennakoivaa supistusta tms...

nyt sinne pyykkitupaa, HEI :wave:

Tääl on koko stanan päivän satanut vettä! Tökkii :headwall: Kiva ois poltella kynttilöitä jne. mut laita tänne nyt mitään pöydille. Meijen Daniel kun on nopea liikkeissään. :whistle: :kieh: Toisaalta voishan noihin roikkuviin jotain laittaa mut ei se ole olevinaan sama asia.

Mun pitäis viel raahautuu siwaan maito ostoksille mut jotenkin tuntuu vaikealta lähteä liikkeelle. Eikä tää koneella notkuminen yhtään piristä päin vastoin. Pää tuntuu paksulta pallolta :/ Mut pakko se on persus ylös nostaa ainakin hetkeks. Sitä ennen täytyy mennä tarkastaa mikä kolina nukkiksesta kuuluu, Taavi on sillä leikkimässä. Pyysi jopa ihan luvan :heart: Kuulemma siivoaa sen jälkeen leikit pois... Minnehän kamat häviää? Liekö pojan omiin kätköihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tytteli:eikös sulla ollutkin aika pitkä matka synnärille?
mitä tässä on enää muutama viikko jäljellä :eek:
ihanaaa!!tuut sit heti kertomaan pituuden painon ja muut tärkeet :D
en kyllä malttas oottaa :D

[
Sovittiin

rontin kanssa, hän mulle lähetti puhelinnumeroakin, että jos mulla tulee äkkihoppulähtö ja muuteskin, kun en nyt sieltä heti pysty mitään tänne kirjoitella, että laitan hälle tekstaria sairaalasta ja hän ilmoittelee teille :D

Ei meillä kauhean pitkä tuo matka sairaalaan ole, olisko noin 12km. Onneksi ei enempää! Vartti tunnissa ajaa sinne!

Meillä oli mielettömän hauskat juhlat eilen. =) =) Tänään on sitten kyllä olokin ollut sen mukainen ja minä niin väsynyt ettei silmät tahdo pysyä auki. Aamupalallakaan en syönyt kuin yhden leivän ja siitäkin jäi puolet syömättä. Se vähän harmittaa kun ei oikein ruoka maistunut, kerrankin olisi ollut pöytä täynnä ihania tarjottavia ja olisin päässyt valmiille.

Lapsilla oli mennyt tosi hyvin mummun kans.

Minäpä palaan myöhemmin asiaan, lähden käväseen vielä pihalla pojan kans porisuttamaan naapureita. Kitisee tuossa jaloissa ja naapurit näyttää olevan kartanolla myös :wave:

Voi jee :headwall: meitin poika taitaa sittenkin olla allerginen kalalle :kieh: Tunti sitten söi lohta ja porkkanaa ja nyt on maha ihan punainen ja karhea. Tuota kalaa pidän todennäköisenä aiheuttajana, koska porkkanaa on saanu kuitenkin joka päivä. Ja just kun iho oli taas niin hyvä ja kutiamaton :'( Nyt kuuluu taas raapsraaps, kun jätkä itteään raappii rasvauksesta huolimatta.

Mulla särkee leukaluuta ja visureiden leikkauskohtaa, särkylääkkeestä huolimatta. On nälkä, kunnolla kun ei vieläkään siedä syödä ja jogurteista ja kiisseleistä ei kylläiseksi meinaa tulla |O Mie olen kiukkuinen ja ärtynyt ja mies ei meinaa tajuta, että mikä mulla on. Ei siis ymmärrä väistää tieltä ja hakea jäätelöä :kieh:

Moi

Sain Eemin unille, ja pikaseen luen ja koitan kommentoida..

BB: Juu koukussa, ja Idols on toinen minkä kaikki jaksot pakko nähdä:)

Synnytykset: Esikoinen 19h, keskimmäinen 4½h ja Eemi 5h

Nyt noilla isommilla asiaa..pitää rientää..

heippa hei..
nyt ei ehdi taaskaan lukea juttuja..hirveetä kiirettä pitää..
Maanantaina olis neuvola ja kaveri tulee käymään ja sit pitäs keretä viel ratsastustunnille..
ette ikinä arvaa kuinka onnellinen olin eilen kun mun vanhat ihanat ratsastushousut kokoa 36 meni jalkaan ihan heittämällä..tilasin jo höösiltä isommat housut mut palautan ne jahka postiin tulevat..ainoo oli et minichapsit ei menny jalkaan,no ei hätää,naapurilla oli koon isommat ja ihan uudet,vaihdettiin päikseen ku sille ne oli isot,mut mun chapseissa oli hapsut,noissa ei :'(

Nyt alkaa meikäläisellä kunnon ratsastuskuuri :D kun sitten omaan pihaan pitää saada ne hepat nii pitää alkaa nyt reenata ihan kunnolla,ennen kun olin ihan hirjapää noiden kopukoiden kanssa..saatoin 3v lämppäri orilla lähtee maastoon yksin ja sillä ei oltu ikinä ees selästä menty :whistle: ja en kai mä mikään ihan jauhonäppi noiden kanssa oo kun ovat treenaamaan pyytäneet..yhdessä vaiheessa ajoin yhden miehen heppaa,tai no treenasin sen kisakuntoon ja se maksoi mulle 20e treenikerrasta,ei paha..lisäks olin ravireissulla sit lämmittämässä ja laittamassa valjaat..
ja sit yks nainen joskus soitteli et on saanu mun numeron joltain et alkasinko reenaamaan heidän 4v suokki oria,kun ei ravi luistanu nii selästä käsin piti avitella sitä..

mutta nyt kun on pari vuotta ollu vähä hiljasempaa niin ei enää uskallakkaan samalla tavalla olla kun ennen,joten nyt tehokuuria kaikilla hirmusilla heposilla jotka tekee kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin temput..

eilen illalla naapurit ja sit meidän 2 hyvää ystävää oli meillä saunomassa ja otettiinpa parit lonkerot ja käytiin paikallisessa,ihanaa oli..
ei ees rapula oo vaikka taisin juoda ainakin päkillisen kultalonkeroo ja ne mitä paikallisessa..sitten jatkot vielä meillä :whistle: :D

oon mä tänään sit jo lenkillä käyny ja ahkeroinu kaikkee muutaki..
hoksasin muuten sellasenki jutun että koneeseen laitan kiinni vaan mp3 kuulokkeet niin mä voin kuunnella ihan täysiä kaikki ihanat kappaleet :LOL: ukko jo kysy että mitenkä kovalla sinä oikein kuuntelet kun hirvee mökä kuuluu ;)

takkaakin lämmiteltiin tänään,hyvin veti vaikkei tuota oo lähemmä 4 vuoteen kukaan käyttäny..

poitsu nousee koko ajan seisomaan,hirvee vahtiminen..oppii paljon uusia sanoja..sanoo mm. äiti-isi-ööka (koira)-nukkuu-äitin tyttö ( :LOL: )-täti-tuti eli titu ja sitten kun leluautoilla ajaa niin örisee ikäänkuin auton äänen :heart: konttailee välillä mutta nopeemmin pääsee ryömien joten konttailu on vähempää..

palaillaan paremmalla ajalla,vaikkakin aika romaani tais tulla :ashamed:

Tuuttis, kyl sie oot sitte hyvä opastamaan! Nyt miä ossaan sen homman! Jos koittas alkaa "teinaamaan" myymällä vihdosta viimein noita lasten vaatteita pois. Koko hela varasto täys vaatteita! Tuon pojan vaatteet on jotkut vaan hällä olleet niin ovat kyllä huisin hyvä kuntosia. Kaik meinaan myydä, tai no jätän miä jotain lempivaatteita...Koot alkaa vauvasta nyt tohon 116cm, sillä välillä löytyy jos vaikka mitä!!! :LOL: :LOL: Ei suinkaan vaatefriikki... :ashamed: :LOL:

Katjanna ihanaa! Oonkin koko päivän miettiny että miten teillä meni eilen, tosi hyvä että saitte juhlia rauhassa ja lapsilla menny mummun kanssa hyvin! Tuuhan kertomaan lisää kun kerkiit!!! :D

Ai saata*a että on kipiä ovulaatio päällä |O Mullahan nämä on aika tuttuja hommia kun nuo torvet on tukossa olleet, ja niin sitten taitavat olla nytkin kun näin vihloo :headwall:

Minkä takia nuo ulkopuvut pitää olla huutiksessakin noin samperin kalliita, noihin vielä postarit päälle niin jep! :kieh:

Äsken tuli maajussille morsiamen mainos, minä en jaksa oottaa että se taas alkaa!!! :D

tin
Helou!
Ihanaa Katjanna että oli kivaa ja muksuilla menny hyvin! Voi hyvillä mielin ottaa uusiksi! :whistle:
Täälä kans krapulapäivä. Mun isä soitti eilen että saisivatko Tatua yökylään, tottahan meille sopi:) Kutsuttiin sitte ukon kans tänne meille puoli kylää kavereita alotteleen ja lähettiin paikallisille festareille. mut siitä lisää myöhemmin, nyt tuli likkoja kaffille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Ai saata*a että on kipiä ovulaatio päällä |O Mullahan nämä on aika tuttuja hommia kun nuo torvet on tukossa olleet, ja niin sitten taitavat olla nytkin kun näin vihloo :headwall:
:hug:
Miä oon kipeä kierron puolessa välissä ihan joka kuu ja ollut jo monen monta vuotta. Miä mietin et liittyykö se sul välttämättä tukkeutuneisiin torviin vai ei... Miä nimittäin oon jäänyt noita kaikkia oottamaan kuin naps vaan mut kipuillut/tiputellut jo esikoisen syntymästä asti eli noin 15v.

milli meillä on nyt tosiaan 3 kertaa tullu tohon etupuolelle ihan semmosta ihottumaa et siihen tulee vähän kuin vesirakkula ja sit sen jälkeen lähtee nahkat siitä :/ ja sitä on nyt pari kertaa ollu muuallakin kun vaippa-alueella. poskessa oli yx läiskä, reidessä ja käsivarressa..

Minäkin odotan tuota Maajussia alkavaksi. Muistan ikuisesti sen kun viimeinen jakso edellisellä kaudella tuli ja meikäläinen istui kovissa suppareissa sohvalla ja yritin katsoa tuota ohjelmaa. Yöllä tuli sitten laitokselle lähtö poikaa hakemaan. :heart:

Jaa, täällä on muillakin peitot viuhunneet. :whistle: tildalla taisi olla jotain siihen suuntaan tänä aamuna.. ;)

Naapuri tuossa oli miehelle sanonut että kun nyt kahdestaan pääsitte niin se on kuulemma vaarallista ja ensi keväänä meillä vauva. :whistle: Mies kyseli että olisko paha, vastasin että ei, ja mies sanoi sit et; no sitten se olisi kyllä tarkoitettu jos tulisi yhdestä kerrasta. Niinpä, me mentiin sitten aikuisten oikeesti silleen ja ihan ilman mitään ehkäisyä. :eek:

Meillä on muuten taas mennyt hyvin sen jälkeen kun tuo poika on alkanut nukkua täysiä öitä tai ei meillä mitenkään huonosti ole aikaisemminkaan mennyt, mutta aina sitä jotenkin etääntyy miehen kans silloin kun vauva syö öisin. Kai sitä on sitten jotenkin väsyneempi vaikka ei tunnukaan että väsyttäisi.

Yhteistyössä