Lokakuun herhiläiset, viikko 33

heippa lokamammat!! saisinkos liittyä vielä seuraanne?? olen kyllä joka päivä lueskellut juttujanne ja nyt ajattelin josko liittyisin seuraanne. elikkäs poikani syntyi 19.10 suunnitellulla sektiolla perätilan takia. perheeseen kuuluu myös 2- vuotias tyttö ja mies...kova vauhti täälläkin on päällä, joka paikkaan kiivetään ja joka paikka pitää tutkia. ja onhan tuolla meidän pötkylällä kokoakin, 13,100kg ja 78cm!! :LOL: että hyvin maistuu ruoka. no mutta jos huolitte seuraanne niin olisi mukavaa...

Tämä äippäpä osti sitten käytettynä polkupyörään istuimen pojulle :p Me päästään liikkumaan turvallisesti sillä paikasta toiseen :D Pitää vaan mennä ostamaan tuo kypärä pojalle päähän :D Jos ne pyörälaukutkin vielä sopivat tuon istuimen kanssa, niin helpottaa kummasti. Voi melkein pistää auton seisomaan =)

Ai niin... sitä piti sanomani, että jos joku teistä kerää niitä semperin ruokapurkkien etikettejä, niin mulla olis muutamia ylimääräisiä. Mulla on jo itselläni tarpeeksi saadakseni haluamani tavarat.

Liberon merkeillä on tilattu vasta oikeastaan tuo mobile kattoon, se oli ihan kiva. Muuten siellä on ollut aika surkeat palkinnot nykyään. Pitäiskin mennä sinnekin katsomaan mitä siellä on tällä hetkellä tarjolla. Siellä on aika paljon merkkejä ottamatta.

Nyt on perhetyöntekijä käynyt ja olipas mukava "täti" peräti minua vuoden vanhempi..... ;)

Ensi tiistaina taas aamusta uudelleen ja sitten vielä 4 kertaa maksutta. Aion kyllä ottaa sen tulevaisuudessakin kun 3 tuntia maksaa 7 euroa...pääsen sitten vaikka yksin kauppaan tai vaikkapa parturiin tai jotain.

Nyt on taas paljon parempi mieli kun tietää että voi keskittyä Juhoon ainakin yhtenä aamuna ja saada sen reippaana kouluun....

Meillä ei sitten meinata nukkua päikkäreitä ei sitten kirveelläkään....*p...ele*

On se kumma kun on ihan väsy mutta ei anneta periksi. Emma vaan huutaa tuolla huoneessa....taitaapa vielä lisäksi tulla tytöille flunssakin näin syksyn kunniaksi. Nenät valuu ja kova yskä molemmilla. :kieh:

Ajattelin tilata sen huovan tai sitten sen matkapeitteen. Molempiin on jo merkit kerättynä ja ylimääräisiä on. Olen kerännyt koko kevään. Ja nyt syötiin äsken viimeiset semperit kaapista. Nyt ei ole enää pakko ostaa semperiä, jos ei huvita :D
Pistätkö topsy sun yhteystiedot mulle yv:nä ihan varuilta, kun en ole varma onko ne jo jossain tallessa... Pistän huomenna postiin nuo merkit sekä semperille, että sulle. Ja lisää laitan, jos jostain vielä tulee.

Piituli mullekkin neuvolasta annettiin kunnan perhetyöntekijästä jotain esitettä, kun tuo vauva syntyy ja kaikkea. Meillä mies vaan oli sitä mieltä, että pitääkö meille kenenkään vieraan tulla touhuaan :kieh: :headwall: Joskus tuntuu tuo niin juntille, että... mutta onhan se niin rakaskin mulle kyllä, mutta joissakin asioissa niin vanhanaikainen. Eihän niitä työntekijöitä ole ennenkään ollut :eek: Noh, tällä hetkellä vielä tuntuu ettei ole tarvista niinkään, mutta kun itse ajattelin kun joulu tulee jne. Niin pitää sitten katsoa omaa jaksamista :/ pitää noilla isommillakin lapsilla kuiten joulu tulla, muistaa itsekkin kuin tärkeää se oli, kun oli tehty kotiin joulu :heart: vaikka Eemil ja vauva ei sitä vielä ymmärtäisikään..

Neuvolassa th nimenomaan tähdensi sitä, että pyytää apua kotiin, ennenkuin on ihan väsy. Riippuu tietty vauvastakin jne. millanen on. Eemilin kanssa olen ollut vähän liiankin tarkka, en ole kauheasti apua pyydellyt, vaikka varmasti auttajia olisi ollut :snotty:

Jahas, Eemilin kanssa lounas hommiin ja sitten päikkäreille =)

Meillä ei oikein noita Sembereitä tule syötyä. Olisin halunnu kerätä sieltä, mutta kun meillä menee vain niitä pikkupurkkeja ja niitäkin vain pari viikossa. Ei kerry tarpeeksi... Semperin ruuissa on niin monessa maitoa seassa, ettei sen vuoksi voida käyttää. Muuten tykkään, niissä kun on isompia paloja kuin esim piltillä. Ja meillä tuo jäppinen selvästi tykkää kun ruoka ei ole pelkkää sosetta.

tytteli, meillähän tuo perhetyöntekijä kävi jo silloin kun tytöt syntyivät, ja oikeasti sen ei tarttenut tehdä mittän täällä kun tytöt nukkuivat mutta minusta oli ihanaa kun oli joku jonka kanssa sai puhua asioista jos joku oli hassusti. Tai siis auttoihan se pyykkien laitossa ja ulkoilutti Ellaa yms. Minusta sinun kannattaa tuota kokeilla kun ainakin täällä 5 ekaa kertaa eivät mitään maksa. Ja silloin kun hän ulkoilisi Eemilin kanssa sinä saisit vaikka nukkua vauvan kanssa....

Suosittelen sinulle jos kerran siihen on mahdollisuus, nyt sen tajuan jopa minäkin....kaikki eivät sitä ota vaikka tarvetta ehkä olisikin. :heart:

Ei hiisi eikö tuota Emmaa saa millään konstilla nukkumaan. Essi on kohta posottanut unta palloon jo kaksi tuntia ja toinen vaan porskuttaa menemään....... :kieh: :kieh:

Nyt on tämän mamman kaffe kiintiö täynnä. Essin kummitäti kävi justiinsa tuossa kahvilla, piti sen masuasukille huikkailla että voisi jo tulla ulos...kun on kuulemma tukalat oltavat äidillä. LA on 5.9.....mutta aiemmat ovat menneet reilusti yli niin jos tämä tulisi vaikka hiukan etukäteen. ;) :D

Morjens!

piituli :hyvä että sait apuvoimia!!

tytteli :juu meilläkin kaukosäätimet kiinnostaa,ja tää näppäri on yks suosikki,niinku äitilläki :D

mamma3: ollaan varmaan katottu samoja ohjelmia ilalla.
mullakin venyi suihkuunmeno kun oli pakko kattoo niitä vauvoja,ja tietty vähä märistä ku teholle osa joutui.
se yksikin nainen neloset sai :eek: onkai se kiirusta!
ja sitten oli 14-vuotias synnyttäjä.
ai että ne nyytit on aian yhtä ihania,kyllä pukkaa vauvakuume ku niitä kattoo(ei passais katella!!)

v-o: ootko testannut?juu en oo yhtään utelias :whistle:

jontulille tervetuloa=)

rontti: meilläkin yskää pojalla,ja tuntuu pahenevan :(

nimppareita ei vietetty ollenkaa,anoppi lähetti 10euroa.
synttäreitä sitten juhlitaan,kauhistuttaa jo valmiiksi se porukkamäärä :eek:
ehdotin miehelle että ois kahtena päivä,sukulaiset toisena ja kaverit toisena.
ei tykänny ideasta!hemmetti ku meillä on toosi pieni asunto ja iso suku.
mitähä niistä tulee...apua |O
ja 1-vee kuvaan mennään!!
me ei käytetty ½-vuotiaana.
itse kyllä räpsitään aika paljon,ainakin sillon alkuunsa joka ilme piti saada ikuistettua.
videokameralla ollaan kuvattu parin vko:n ikäisena ja 4kk:n iässä.
taas pitää kyllä lainata kamera ja kuvata.harmi ku noin pitkä pätkä jäi...

täällä tuulee ihan kamalasti,oisin lähteny muuten pyörällä jonnekkin,mutta ei tuonne viihti yskivän muksun kaa lähtee.
lattiat sain mopattua,jospa ne iltaan asti pysyis karvattomina,voi jestas että sitä voi koirasta lähtee!!!
poikaki on niinku joku karvapallo ku tuolla mönkii.

mitenkäs milekolla meni deep purplen ja nazarethin keikka?
vähänkö mun mies oli kade=)
iltasella tuli töllöstä nazaretin lontoon keikasta kuvaa,ja siitä tulit mieleen.

eikai tässä muuta

:wave:

kiitoksia kun sain liittyä joukkoonne. 1- vuotis kuvista teillä ollut juttua. minä ainakin ajattelin viedä kuvaukseen esikoisestakin on semmoset kuvat. haluaisin saada myös molemmista yhteiskuvan mutta paljonkohan mahtaa maksaa?? aika kalliitahan nuo ovat. jäähän niistä sitten mukana muisto. meilläkin on ollaan aivan hulluina kaukosäätimiin ja yleensäkkin kaikkeen mikä on kiellettyä. varsinkin tietokoneen piuhan repiminen töpselistä on varsin mukavaa. ilmankos kone on tiltissä vähän väliä. Olipas aamulla taas ilma, just päästiin raahautumaan pihalle, kaatamaan hiekkalelut laatikkoon niin eikös tullut vettä oikein kaatamaalla. olo oli ku uitetulla koiralla. nyt sitte taas on pirun hiostavaa ja aurinko paistaa mutta jonkin verran tuulee. niin minä se hoitelen lapsia kotona, ajattelin olla kotona siihen kolmivuotiaaksi asti. vaikka tiukkaa tuleekin rahassa tekemään. mitä mieltä olette että kun esikoinen täyttää ens kesänä 3 jos laittaisin hänet silloin päiväkotiin 2-3kertaa viikossa vaikka itse hoidankin kotona toista?? mutta jotenkin mielestäni 3-vuotias jo tarvitsee kavereita ja touhua ympärilleen. no eipä tässä tällä kertaa muuta. taidampa mennä ruuanlaittoon...tylsää

tilda mulla on ainaki susta ja pojasta kuva :wave:
jontuli tervetuloa,mukaan mahtuu aina uusia :wave:

mä oon taas ihan pirun väsyny..tullu pari yötä valvottua ja päivälläkään ei saa nukuttua kun on sellanen ylikierroksilla käyvä olo..just kävi kaverikin täällä..tulevat huomenna meille iltaa istumaan,jos ton pojan raskii yöks antaa..en raskis kyllä :ashamed: jotenki oon taas niin kiinni tuohon poikaan etten haluais antaa sitä kellekkään hoitoon ollenkaan..hyvä että syliin annan,mikähän mullekki on tullu?

1vuotis kuvaan mennään koko perhe,sit emmasta ja simpasta kans yhteiskuva..
joo-o,pitäs mennä vähä siivoomaan leluja lattialta ja tekeen ruoka,ei jaksais,on ihan puhti pois nyt tältä mammalta..

dogtor minäkin ajattelin viedä Brendan ja Eemilin yhteiskuvaan :heart: , silloin jo kun odotin Eemiliä, siitä haaveilin. Harmi vaan, kun Juliaa ei ehtinyt kuvata Eemilin kanssa :(

Perhetyöntekijästä vielä pitänee ottaa tässä selvää siitä. Ulkoilut yms. varmaan mummo mielellään haluaa hoitaa Eemilin kanssa, loukkaantuisi varmaan sydänjuuriaan myöten, jos tänne "palkkaisin" jonkun muun siihen :snotty: Mutta on varmaan joitain muita mitä vois ajatella sen työntekijän kanssa :/

Mutta jeps, Eemil nukahti pikku ilta päikyille vielä, pitänee mennä itsekkin vähäksi aikaa levähtämään kun voi.

Kauhea tuuli muuten täälläkin, tuntui että tukka lähtee päästä, kun ulkona kävin :eek:

Yhteistyössä