Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Pikaseen muutama kommentti....

Ihana kuva eemelistä =)

Kuinkas on tuutiksen poppoon yö meni? Tulikos tänään pojun kans lekuri reissu?

Mites niinukan venlukka, tuliko kuumeen seurauksena mitä?

Entäs tohtori, kerrohan sitten kuinka oli menny sankarin labrareissu??

Rontti, niinhän sitä sanotaan että kolmen lapsen perheessä, kakkonen tuppaa jäädä väliin putoajaksi... :hug:

ja lisää myöhemmin..... :wave:
 
diipelille tosi iso rutistus täältäkin :hug: :hug:

siitä hellittelystä....välillä huomaan,että Veeti saa tosi paljon niit haleja ja pusuja ym...mut Emma tuppaa aina unohtuun :/ yritän sen sit aina korvata iltaisin nukkumaan mennessään,et hyvää yötä ja äiti rakastaa sua ja hali hali pusi pusi...mut riittääkö se? välillä tuntuu,et ei riitä.....oma äitini oli hyvinkin hellä..aina halimassa ja kun kipeitä oltiin niin äiti oli aivan ihana....miks mä en osaa olla tommonen Emmalle? Veetille kylläkin,ku on noin pieni vielä.....

meillä nyt nukuttu 2 yötä silleen,et 22-06 heräämättä...nukkuun kyl menee jo 19 maissa mut heräilee siinä vielä....tällain ku jatkuiskin...luksusta meikäläiselle.....tänään vaan heräs 07 ja eilen 08.....elikkä tarvii sen aamutissin siinä 06 maissa!....mut mut...katotaas ny miten sujuu..
näkeeks teijen lapset paljon unia? meillä näkee ja siks nukkuukin tosi rauhattomasti
 
tulipas iso kuva :/ No en jaksa alkaa vaihtamaan :ashamed:

Yö meni, no meni miten meni... persiilleenhän se meni. Ei ehkä niin kaaottinen kuitenkaan kun edellinen :)

Mamma en taija viedä Taavia viel kumminkaan vaikka ensin meinasin. Räkänenhän tuo on muttei kuumetta ollenkaan. Jaksaa pahojaan oikein hyvin tehdä :whistle: Seuraillaan vielä...

Eemelistä
hieno kuva :heart: Meil jäi 1v kuvat ottamatta :/ Kiialla kauhea mustelma poskessa niihin aikoihin ja nyt tuo räkätauti kun mustelma poistui... Ellei tässä joku päivä jaksais yrittää kuvia räpsiä

Rontti
minusta tuntuu että Taavilla on tuo pahin temppuilu huomionhakuisuutta. Ei ole iso eikä pieni vaan just väliinputoaja :/ Ja tosi on että vähemmälle sylissä pidolle jäi pienemmän synnyttyä. :ashamed:

Päivittäin sylitellään, halitaan, pussaillaan, paijaillaan jne. Kyllä muistaakseni kotonakin äiti varsinkin sylissä piteli jne. Mutten en miä oikein enää muista :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
diipeli :hug:

Eemille synttärionnittelut.

Mä kärvistelen täällä kipujen kanssa... joten nega on nyt taas kerran... :'( Mutta ei voi mitään... tässä mielessä kaipaan raskautta ja imetystä, eipä olis näitä ollenkaan taas vähään aikaan... melkein tekisi mieli hommata sellainen ehkäisy, että ei olis tätä ongelmaa vähään aikaan... mutta jos tekisi lapsiluvun täyteen ja sterilisoisi, niin sitten se olisi siinä...

Mutta josko jatkaisi hommia... sain äsken laitettua ihan törkeesti tavaraa huutikseen myyntiin. Jos jotain vaikka menisikin...


:hug: mulla ne kivut paheni selkeästi sterilisaation jälkeen
 
ONNEA AATU JA ANTTON!! :flower: :flower: :flower:

Noista piikeistä ja pistämisistä, minä kyllä ne aika hyvin kestän vaikka ei ne kivoja ole.
Eemiltä kun otettiin se verikoe sitä hemppaa kun tarkasteltiin, niin kyllä se koville otti kun toinen itki ja väänsi.
Eetulta kun aikanaan leikattiin kitarisat, niin pääsin mukaan saliin niin pitkäksi aikaa kun toinen oli nukutettu..Eetu oli tosi reipas, ei jännittänyt yhtään, avasi suun ammolleen ja lääkäri nauroi että laita vaan luukku kiinni, että ensin nukutetaan..
Eetu kun sai lääkkeen ja alkoi nukahtaa, meni multa taju..Onneksi Eetu oli unten mailla eikä nähnyt kun äiti oli pötköllään..Siinä sitten mua taluteltiin osastolle lepäämään..onneksi olin jo kuosissa kun Eetu tuotiin heräilemään..

Joku oli jo Eemille laittanut synstä onnittelut, taisi olla kirjoitusvirhe..Meillä vielä pari viikkoa h-hetkeen:)

Minä vielä ehdotan että siirrytään jo tuonne taaperoihin, ei tainnut saada se kannatusta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
diipeli :hug:

Eemille synttärionnittelut.

Mä kärvistelen täällä kipujen kanssa... joten nega on nyt taas kerran... :'( Mutta ei voi mitään... tässä mielessä kaipaan raskautta ja imetystä, eipä olis näitä ollenkaan taas vähään aikaan... melkein tekisi mieli hommata sellainen ehkäisy, että ei olis tätä ongelmaa vähään aikaan... mutta jos tekisi lapsiluvun täyteen ja sterilisoisi, niin sitten se olisi siinä...

Mutta josko jatkaisi hommia... sain äsken laitettua ihan törkeesti tavaraa huutikseen myyntiin. Jos jotain vaikka menisikin...



:hug: mulla ne kivut paheni selkeästi sterilisaation jälkeen

Niin se lääkäri mulle sanoi, että sterilisaation jälkeen saattaa kivut ja vuodot ltyä.
Mullahan varmasti maailman ongelmallisimmat menkat, vuodan sellaiset 8-9 päivää, ja ihan järkyn paljon, ja kivut sitten sen mukaiset..
Joten sitä en enää edes harkitse..vaikka tiedä sitten voiko nämä enää pahemmiksi muuttua..

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Miten minusta tuntuu että meijen porukassa on paljon km:n kokeneita... Kuinka moni sitten onkaan siltä surulta säästynyt? Mun kohdalle ei ole yhtään sattunut
Ne on kai sitten kuitenkin aika yleisiä, luulen.
Mulla niitä kolme, ja voi että miten ne onkin raskaita kokemuksia :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Miten minusta tuntuu että meijen porukassa on paljon km:n kokeneita... Kuinka moni sitten onkaan siltä surulta säästynyt? Mun kohdalle ei ole yhtään sattunut
Ne on kai sitten kuitenkin aika yleisiä, luulen.
Mulla niitä kolme, ja voi että miten ne onkin raskaita kokemuksia :'(
Minusta ja tuntuu että ne on paljon yleisempiä mitä oon ikinä luullutkaan. Tietty ei varmaan monikaan halua kipeästä kokemuksesta kertoa.

Miten ihmeessä ihminen voi päästä asian yli jos niitä on takana useampi? Niin kuin sullakin on :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Miten minusta tuntuu että meijen porukassa on paljon km:n kokeneita... Kuinka moni sitten onkaan siltä surulta säästynyt? Mun kohdalle ei ole yhtään sattunut
Ne on kai sitten kuitenkin aika yleisiä, luulen.
Mulla niitä kolme, ja voi että miten ne onkin raskaita kokemuksia :'(
Minusta ja tuntuu että ne on paljon yleisempiä mitä oon ikinä luullutkaan. Tietty ei varmaan moniakaan halua kipeästä kokemuksesta kertoa.

Miten ihmeessä ihminen voi päästä asian yli jos niitä on takana useampi? Niin kuin sullakin on :hug:
No se että sain Eemin kaiken sen jälkeen oli isoin apu. Ja se että mulla on nuo kaksi isompaa ihanuutta.
Mutta kyllä mun täytyy tunnustaa että en mä vieläkään voi ihan tyynesti niistä puhua, ja nytkin itkettää kun ajattelen.
Kai ne ikuisesti kulkee mukana, ja niitä suree. Tai siis minä ainakin, joillakin saattaa mennä toisin.
En kyllä tiedä uskaltaisinko enää yrittää uutta raskautta, en tiedä miten toipuisin jos taas menisi kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Onkos muilla isommilla noita "ystäviä"?

Meillä ei enää, mutta Idalla oli siinä n. 4-5 vuotiaana kaksi kaveria, Ville ja Valle :LOL:
Niiden kanssa pelaili lautapelejä, ja teki legoja ja ulkoili..Ne nukkui Idan sängyssä ja joskus söi meidän pöydässä tms..
Niiden syyksi myös laitettiin kaikenlaista..lelut levällää -> Ville ja Valle oli tehnyt, sotkettu naama äidin meikeill'- > Villen ja Vallen syytä..

Joskus aina mietin että onkohan ihan "normaalia", mutta ei niistä haittaakaan Idalle ollut, aika harmitonta se oli, ja kun Ida kuitenkin osasi leikkiä ihan oikeidenkin ihmisten ja ystävien kanssa.

Ja sitten vaan jossain vaiheessa ne jäi pois, eikä niistä enää kuultu.

 
kiitoksia kaikille onnitteluista ja aatulle ihanaa synttäriä!!! :heart:

koe oli menny ihan ok..oli pitäny lisää hoitajia tulla pitelee tuota..olivat sanoneet että hirmu voimakas,kai se on jos toinen ihan paniikissa..
ja kättä pitää seurata ja jos illalla punottaa niin lääkäriin,oli koko käsi valahtanu punaseks.
ei tuo nyt näyttäny enää olevan kovin punainen..
mummi oli itkeny siellä,jo ennen kun olivat menneet :LOL: mut nyt on helpottunu olo..

ja kauheeta toi on jo vuoden :'( aika menee oikeesti liian nopeeta..en taho et se on jo iso poika :'(

pistän myöhemmin kuvia..
 
Minulla myös yksi km ja toinen epäily :'(

Käytiin Nooran kanssa eilen nuorten psykiatrian polilla. Kylläpä jäi taas paskan maku suuhun |O
Lähinnä kyseltiin Odotus-ja vauva-ajasta, niiden sujumisesta, onko sattunut lähiaikoina mitään erikoista, ollaanko puhuttu Nooran omasta isästä ym. Jäi vähän sellainen olo, että yritetään saada selville, että mitä oon tehny väärin, kun tyttö käyttäytyy tällee. Pari kertaa käydään vielä juttelemassa ja päättäävät sitten ottaavatko osastolle seurantaan vai selvitäänkö ihan terapialla. Kyllä on niin huono äiti-fiilis taas. Se on helppoo tuollasen ammattilaisen tulla sanomaan meidän arkea näkemättä, että miten pitäis tehdä ja sanoa, mitä on tehty väärin ym. |O

Noista hellittelyistä..
Minä en oo koskaan ollu mikään pusipusi-halihali-äiti. Eikä minunkaan äiti oo sellanen ollu. Näille pienimmille on tullu leperreltyä, mut kun kasvaavat isommiks, niin sitte on jääny. Hyväähän se noille isommillekkii varmaan tekis, mut on mulle jotenkii luonnotonta. Oon minä noille tytöille sanonu, etteivät koskan voi mitään sellasta tehdä että minä hylkäisin ja aina voivat tulla sanomaan ja puhumaan kaikista asioista, niin hyvistä kuin huonoistakii.

Vuos sitten tähän aikaan oli jo lähtö aikas lähellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Kyllä on niin huono äiti-fiilis taas. Se on helppoo tuollasen ammattilaisen tulla sanomaan meidän arkea näkemättä, että miten pitäis tehdä ja sanoa, mitä on tehty väärin ym. |O

.
:hug: :hug: :hug: Älä kanna mitään huonoa fiilistä! Sinä olet mennyt hakemaan ammattilaisen apua, olet huomannut että joku pielessä. Se tekee sinusta hyvän ja väliitävän äidin!!
Sitä olisi niin kovin helppoa katsoa taaksepäin, ja nähdä mitä olisi voinut tehdä toisin ja miten ei olisi pitänyt tehdä yms yms.
Mutta kun mennyttä ei voi muuttaa, niin pitää panostaa tähän nykyhetkeen ja tulevaan!!

Kaikkea hyvää teille :hug: :hug:

Halitteluista.. Minä olen sellainen hali-pusi äiti, noille isommillekin. Mulla itsellä koko ajan "halipula" ja puran sitä sitten tasaisesti täällä kaikkiin :LOL:
 
Onnittelut sankareille! :heart:

Meillähän noita keskenmenoja riittää... Ei mulla ole kuin 2 kaavittu, mutta yhteensä 7 todettua. Joten se selittää aika paljolti senkin, että eemeliä odottaessa en uskonut tuon jaksavan pysyä sisällä tarpeeksi kauan. Nytkin olen aika skeptinen... jos luomu tulee, niin en usko sen kestävyyteen ennenkuin rakenneultran jälkeen, jos silloinkaan... Ei kyllä niitä toivo kenellekään, mutta se on erittäin yleistä. Niistä ei vain puhuta. Lehdet on täynnä niitä rassukoita, jotka eivät saa omaa ollenkaan tms, mutta kyllä se toisaalta on pahempaa kun luvataan ja luvataan... Vähän väliä saat kokea menettämisen tuskaa. Mutta totesin jo aiemmin, että jos ei odota, niin ei se satu ihan niin paljoa... asennoituu jo valmiiksi siihen, että katsotaan nyt... Siinä sitä vasta huono äiti-fiilistä tulee, kun miettii ettei pysty edes omaa lastaan pitämään sisällä :'(
Mutta se siitä aiheesta tältä erää...

Eemelin kuvat tuli cd:llä, joten noista oli helppo laittaa tännekin... Ne on vaan siitä huonot, että niissä on jokaisessa kuvassa tuo koevedos merkki, että ei niitä pysty teetättämään oikein missään muualla halvemmalla. Mutta onneksi tuohon pakettiin kuuluu 4 kuvaa. Ei siellä kyllä oikein ollut muita hyviä kuvia kuin tuo. 40 kuvaa ja yksi mieleinen... ei huono :/
Mietittiin, että josko otetaan ne 4 ja loput sellaisina normikuvina. Voi taas pistää joulukorttien mukana menemään tutuille... Kummitäti haluaa ainakin yhden kuvan...

Me ollaan haravoitu aamulla ja nyt poju on jo päikkäreillä. Äitikin taitaa mennä... Meillä on alkanut taas olemaan noita myöhäisiä aamuja *koputtaa puuta taas*
Eemeli heräsi vasta vaille 9. Olishan se kiva, jos tuo jatkuu pidempäänkin... mutta voi olla toiveajattelua.
Äiti menee töihin pariksi viikoksikin... soittivat töistä sijaiseksi :D siis mun sijaiselle :LOL: Joskin kyse on vain parista viikosta...

 
Voi Kiitos teille kaikille onnitteluista. =) ja täältä Apinanpoikanen toivottelee Anttonille myös paljon onnea 1.v päivän johdosta. :heart: =)

Käytiin lapsikuvauksessa justiinsa. Meillä kuvaus maksaa 50?. Saipahan tuolla pomppia ja tehdä jos mitä että Apina olisi pysynyt kuvaus paikalla. :D Luulen että tuli kuitenkin aika hyviä kuvia. Vaatteet mua vähän epäilytti kun oli aika tavalliset, mutta kun en halunnut mitään valkoista paitapusero-liivi yhdistelmää niin enpä keksinyt parempiakaan. Toiseksi tuo Apinanpoikanen on äitiinsä tullut blondi joten väriä piti saada asuun, valkoinen paita olisi ollut varmasti aika kalpean näköinen valko tukkaisen-ja ihoisen vauvan päällä. Eikä meidän Annillakaan mitään rimpsu hienouksia ollut päällä yksi vuotis kuvauksessa joten aika hyvin kuvat varmaan natsaavat vierekkäin seinälle. Molemmat on aika pliisuja tai tavallisia tai miten sen nyt sanoisikaan.

Meillä Aatu ei ole itkenyt koskaan rokotuksissa eikä verikokeissakaan. Mitään laastareitakaan ei olla koskaan käytetty. Anni sen sijaan kiljuu jo neulan näkemisestä.

Diipelille, iso :hug: :'( Voimia sinulle ja miehellesi.
Itsellä tuli ihan sama fiilis kuin monella muullakin että on ne omat asiat vaan äärettömän hyvin, eikä saisi aina olla naputtamassa.

Voi ette uskokaan kuinka ihana oli tulla kotiin kun täällä oli sillä välin käynyt siivoojat.( 2kpl) Ja täytyy sanoa että on ihan eri työnjälki kun otti oikeasta liikkeestä kuin vertaa aikaisempiin neljä hoo nuoriin jotka meillä on käyneet. Aion kyllä jatkossakin käyttää tämän firman palveluita. Siivooja pomo aikoi sieltä illalla soitella ja kysellä työnjäljestä ja jatkosta ja ihan varmasti jatketaan. Kallistahan tämä lysti on liikkeen kautta, mutta olen valmis tinkimään jostain muusta ja maksamaan tästä helpotuksesta.

Minä kuulun myös äiteihin jotka tykkäävät halailla ja pussailla. Minä halailen molempia aivan kamalasti päivän aikana. Meillä oikeastaan Apina on mustasukkaisempi toisesta kuin esikoinen. Annin kans varsinkin halailen illalla paljon ja Aatun kans ehkä päivällä enemmän.¨

Ja nyt meidän neiti on taas kakalla joten menen pyyhkimään. :wave:
 

Yhteistyössä