Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Hellyshommista - pusuhali linjoilla oon minäkin ...
Tuo mun muruhan vaan itse tokaisee aina äidin 'Anna pusu ' - että 'Ei oo ...' :)

Miten opetetaan lapsi lusikalla syömään ????
Juups - on Viulla ollut oma lusikka, väliin haarukka kädessä - mutta ei sillä mitään ruokaa saa menemään...
Äskenkin kun oikein yritin tarjota niin käsillä söi - hyvällä ruokahalulla tosin kinkkukiusausta :)

Ja jos koettaa syöttää silloin kun on jonkun verran syöty , niin motivaatio vissiin puuttuu. Taas jos heti alkaa niin menee koko ruokailu ihan höpöiksi.

On erilaisia lasten lusikoita , muttei se siitä ole kiinni.

Muutenkin taidan olla ollut löysän kurin mamma ruokapöydässä, kun oon antanut itse syödä/murennella leivät aika vähillä toppuutuksilla.

Mutta ei hätää - veden juonti alkaa onnistua . Vessanpöntöstä :LOL:
On se niin kummaa ...
 
SIMPALLE JA AATULLE SYNTTÄRIONNITTELUT :flower: :hug: :heart:

Katjanna Olikohan sillä neukkaritädillä joku lapsen kehityksen opas kädessä minkä mukaan kaikkien pitäisi kehittyä |O Miten ees kehtaa ehottaa et pitäs opetella konttaa jos toinen jo kävelee |O :LOL:

keskenmenoista miula oli yks kohdunulkonen raskaus ja kyllä se oli kauheaa aikaa kun se leikattiin pois.Ei niitä tunteita koskaan voi haudata.Sen takia en ehkä osaakkaan niin iloita raskaudesta.Iloitsen suuresti vasta sitten kun nyytti on sylissä.Jos liikaa elän iloisessa raskauspilvessä niin aivan varmasti tulen hyvin nopeasti sieltä alas.

Hellyyttä miekin pussailen ja halailen kovasti Elluskaa :heart:
 
Keiju07
Katjanna, pitää vielä kommentoida, että toki minäkin vaatteita ostan itselleni, mutta vertauskohteena siis muutama ystäväni, joilla ei ole koskaan rahaa, mutta joka kuukausi kyllä uudet kengät, farkut ja bilepaita... :whistle: Mut hei, kukin tosiaan elää omaa elämäänsä ja tyylillään, mikäpä minä oon heitä moittimaan (mut sit sama toisinkin päin, ei pidä ihmetellä, että mistä mä ne rahat otan esim. just siivoukseen).

Jeps, minä painun nukkumaan (tai siis lukemaan). Outoa mahakipristelyä... tiedän, tää on vaan mun päässä diipelin ikävien uutisten ja päivän aiheen takia... :ashamed:

Huomiseen :wave:
 
Peesaan,

on kyllä Katjannan neukkutäti aika ihme emäntä - ei meidän neuvolatäti just samasta asiasta sanonut mitään.Tai no, vielä vähemmänhän Viu konttasi kun Aatu.
Tsekattiin vaan kävelyasentoa sun muuta ...
Ei taida kaikki vauvat osata neuvolatätien oppaita lukea - kun tekevät väärässä järjestyksessä asioita ... :)
 
Katjanna olipas outo th :eek: Meidän esikko lähti kans heti kävelemään ,ei kontanut ollenkaan ja kädet toimi kyllä yllätävänkin hyvin :LOL: oli 11kk kun lähti kävelemään,joi itse mukista ja söin vuoden ikäisenä itse,eli kehittyi paljon nopeammin kuin esim.Nea vaikka se vaihe jäi kokonaan pois.Neahan ei juo,eikä syö vielä itse ja käveleekin itse aika huonosti (varovainen tapaus) :LOL: :heart: ottaa kyl jo 10-20 askelta mut meidän pitää olla koko ajan vieressä :D
painosta meidän esikko oli kans 1v:nä 86cm ja painoi 13kg jotain :whistle: oikeesti just katoin neuvola kortista,mut ei meillä ollut koskaan mitää ylimääräisiä kontrolli käyntejä.
Nean mitat saadaan tietää huomennna mut pitkä likka hänkin on.Just tään takia kyselin silloi ja pohdin minkäkokoiset talvihaalarit osta kun on noi isot lapset ;) :D
1,6kk esikko oli 90cm pitkä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Töiden alku on ollut kivaa, mutta tyty syö rintaa yöllä vielä kerran tai kaksi, ja se verottaa voimia. Ajattelin jo vieroittaa yösyötöistä, mutta heräsin yöllä siihen että tyty seisoo pinnasängyssä, katsoo minua, ottaa tutin suusta ja sanoo "Äiti". Sydän suli ja tyty pääsi kainaloon nukkumaan maitohörpyn jälkeen. Minäkö pehmo? :LOL: :heart:
Meillä Eemi syö (= juo ) yöllä sen 1-2 kertaa.
Se kyllä verottaa voimia, mutta nyt ei ole kyllä tosiaan energiaa alkaa mitään vieroittamaankaan. Nyt kun saa sen pullonsa, niin nukkuu hyvin, en jaksaisi sitä itkua ja valvomista tähän..
Ehkä sitten vaikka kun jouluna on enämpi lomaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Katjanna Terveydenhoitajan ulosanti oli taas mitä oli, mutta taustalla on ihan oikea ajatus. Eräs puolituttuni on puheterapeutti, ja hän kertoi että lapsilla joilla konttausvaihetta ei ole tai se jää lyhyeksi esiintyy enemmän puhe- tai lukihäiriöitä. Olen kuullut tämän myös useammasta muusta paikasta (miehen suvussa on, öö, hyvää tarkoittavia mutta ulosanniltaan kömpelöitä terveysalan ihmisiä :headwall: ). Hän oli sitä mieltä, että lapsi pitäisi opettaa konttaamaan jos ei itsekseen opi, ihan sen takia että aivot saavat riittävästi erilaisia ärsykkeitä kehittyäkseen.
Kuulostappa pahalta :eek: no mut mä luulen et siinä on myös jotai muutakin pielessä sitten kun pelkästään se kontamisen pois jäänti :whistle:
Onneks meidän pojalla ei ole mitään ongelmia minkä kanssa :D
 
Onnea uusille syntymäpäiväsankareille :flower:

Diipeli :hug: :'(

Keskenmenoista teillä oli täällä puhetta. Itselläni ei ole keskenmenoja ollut, mutta silloin kun odotin meidän kaksosia niin miehen sisko sai keskenmenon. Oli todella pahaolo itsellä siitä että minä odotin kahta ja heille ei sitä yhtä edes suotu (olisi ollut heidän esikoinen). On todella vaikea olla tuossa tilanteessa ja voin myöntää että varmasti sanoin ja tein paljon typeriä asioita silloin tarkoittamatta pahoittaa kenenkään mieltä.. (Nyt miehen siskolla on kaksi lasta)

Meidän neidin nenä on nyt ruvella kun piti eilen ihan väkisin saada kävellä itsekseen ulkona ja niinhän siinä sitten kävi että kaatui suoraan nenälleen. Onneksi ei käynyt tuon pahemmin. Nyt kun neiti osaa kävellä niin ei millään suostuisi istumaan rattaissa vaan aina pitäisi saada kävellä itsekseen ja vielä niin ettei kukaan pidä kädestä tai mistään muualtakaan kiinni.

Meinasitteko ottaa sen influenssa-rokotteen näille lapsukaisille?

Uutisissahan oli ettei ole kovin tehokas rokote tuohon influenssaan. Meillä on 1v neuvola marraskuussa jolloin olisi mahdollisuus saada tuo rokote samalla kertaa, mutta täytyy nyt vielä harkita jos siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä...
 
kiitoksia taas onnitteluista..
laitan kohta niitä kuviakin :D
katjanna aatuhan on ihan hyvän kokoinen!!ja olipa inhottava terkka ollu :kieh:
shenda ei meilläkään syödä ite,eikä juo ku yhdestä nokkiksesta ite..enkä tuttipullosta edes anna ite juoda kun maidot on pitkin poikin,tuo nimittäin osaa vedellä tehdä sen,että pullo käännetään nurinperin ja tutista puristetaan :LOL: jolloin äiti kiljuu ja seuraa rätin kanssa vesivanaa..
hellyydestä joo näytän sitä ihan liikaa,mä pussaan ja halaan tota kakaraa koko ajan :heart: se on niin sulonen että ei sitä voi olla rutistelematta.
kotona on kyl tunteet laidasta laitaan näytetty,mutta yläasteelle mennessä mun halailut äidin kaa jäi,ei enää tuntunu luontevalle roikkua toisen kaulassa kinuamassa pusuja ym..
YO onko viu käyny vessanpöntöllä janon iskiessä :LOL: :D
bambi kiva ku kerroit tuosta esikoisestas,en mä kyl ymmärrä miks meidän kasvuu sit seurataan :eek:


siirtymisestä toiselle puolelle,mulle on ihan sama koska :D vaikka ei ikinä tai sitten heti,minä kyllä seuraan teitä :LOL:

tänään kävi jo ekat vieraat anoppi&appi lähtee ulkomaille perjantaina nii juhlittiin sit niiden kaa jo tänään..
huomenna kauppaan ostelee syntskä tarvikkeet ja perjantaina leipomaan..
äit tekee sinne suklaakakun ja voikkiskakun,mä teen täytekakun,kinkkuhyrrät ja jotain makeaa mut mitä??keksit ostan kaupasta..
"pakko" tehdä ihan perus kermakakku kun yhdellä vieraista on suklaa allergia ja muutenki pitäähän nyt ekoille synttäreille keeeermakakkua olla :p

mä en tiiä mikä mulla tänään on ollu,mä oon ollu niiiiiiiiiin onnellinen että hymyilen vaan,onko se sit tuo vuosi synnyttämisestä?ihana olo..
mä rrrrrrrrakastan simppaaaa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

*nyt se sekos*
 
Mama- Pessi saa kyllä influenssa rokotteen, Peetullekkin laitettiin se vuosi sitten ja terveenä on pysyny..en tiä sit onko siitä ollu hyötyä vai ei mut kumminkin.
V-O, Peetulla on mielikuvituskaveri Toppi :LOL: ja joskus joku toinenkin.. Toppin kanssa touhuaa ja leikkii millon mitäkin,joka päivä ei kuitenkaan oo tää kaveri mukana. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuolla on muutenkin niin vilkas mielikuvitus että oon ihan oottanutkin koska tuollanen tulee :D ja toi nimi on niin ihme :LOL:
Henkka, Peetu tosiaan on ollu täälä se kova unien näkijä ja sen takia levoton nukkuja. Edelleenkin on kausia kun tulee pahoja painajaisia...
Mitähän mun piti Dirlittanille kommentoida :whistle: ööö... ainiiin sitä että tääläkin halitaan kovasti molempien kanssa kun äitillä on jatkuva halipula :D
Yodottaja, mun mielestä ton syömisen kanssa meni niin että kyllä lapsi sitten alkaa itse harjoittelemaan kun se oikeasti kiinnostaa se itse syöminen.

Jep, mulla on ranne ihan tuhannen kakkana :kieh: eilen tosiaan ruuvailin 6kpl keittiön tuoleja ja pöydän kasaan. Työpaikka etuna onneks älyttömän mukava fysioterapeutti joka laitto mulle tommosen kiristys siteen kyynärpään alapuolelle (auttaa kummasti) ja lupas huomena hieroa mun käden kuntoon kun meen töihin, ihanaa! Ja vielä tietenkin oikea käsi niin voitte vaan kuvitella millasta on olla suihkuttaa yks heppu tänään, katetroida moneen otteeseen ja niin päin pois..auts :kieh:
Tällanen on mun uus keittiönpöytä+tuolit (kaks puuttuu kuvasta)...mun mielestä aika hieno :whistle: :ashamed:


Nyt nukkumaan,ei käsi kestä kirjottamista...
 
Just tulin pihalta hommista, argh |O
Montaa puuta meillä ei tässä tontilla oo, mutta sitäkin enemmän lehtiä :/ kiva tuolla ulkovalojen tuikkeessa koittaa siistiä pihaa. No saatiinpa ukon kanssa risu kuorma tehtyä.
Huomenna sit viel koittas siistiä noi suurimmat lehet tosta, saa kelvata sitten tuommosenaan vieraille. Juhon synttäreitä varten tässä siis vähän siivoillaan pihallakin, muuten oltas varmaan ootettu siihen, että kaikki lehet on tippunu.
Sisälläkin siivottavaa viellä vaikka kuin :/
Mä en tiiä mihin mä vielä joudun näitten hommien kanssa, kun perjantaina pitäs kauppaan ehtiä ja jotain pitäs vissiin leipoakkin.

Jossain vaiheessa oli ollu vissiin puhetta noista lasten puhumista sanoista.
Juho sanoo tällä hetkellä äiti,isi, issa tai vaihtoehtosesti sissa =kissa, mitä, tätä, tässä joka tulee välillä kyllä tissi :ashamed: nam nam ja ai.

Typerin kommentti jota oon koskaan kuullu keskenmenosta, niin äitini niin armaani totesi asiaan, että eihän sulla oo koulutustakaan, saati sitten töitä :eek: |O :headwall: :headwall:
Totuus asiaan oli se, jota äitini ei siis ilmeisesti tiennyt :eek: , että mulla oli kyllä ammatillinen koulutus, josta olin valmistunut yli kolme vuotta ennen keskenmenoa, mulla oli vakkari duuni, joka on edelleen, ja insinööriopinnot kesken. Näin hyvin äitini tunsi minut sitten :/
Millähän helvatan rahalla se sitten luuli mun ja miehen ostaneen talon ja tontin :eek: miehen varmaan, niin, tai pankistahan sitä on joutunut lainaamaan, mutta tuskinpa ne lainaa olis meille myöntäneet jos mulla ei olis ollu töitä, mies ei nimittäin sillon ollu vakkaritöissä.
Ai että kun söi meitsiä sillon. Muuten äiti ei koko keskenmenosta olis tietänytkään (kun raskaudesta ei oltu kerrottu juuri kellekkään), mutta oli pakko kertoa kun makasin sairaalassa sillon kun niiten piti tulla meille.

No johan on katjanna saanu neukusta kommentia Aatun toimista :eek:
No onneks tommoset voi laittaa toiseta korvasta samantein ulos.

Onnea päivän synttärisankareille, eli Aatulle ja Anttonille!! :flower: :flower:

Tunteista, niitä ei meillä kotona ikinä näytetty, paitti ne negatiiviset tunteet.
Mä kovasti koitan aina halia, pusia ja sanoa kuinka rakastan. Kehua ja kannustaa.

ottasin ilomielin vastaan vinkkejä, kuinka saan Juhon juomaan nokkamukista. Mukista juo hörpyn tai kaks, ei enempää, vaikka olis kuin jano, sama nokkiksessa, välillä siitä ei ota mitään. Kauaa en sitten halua kinastella joten annan sitten pullosta. Meiltä löytyy varmaan joka ikistä nokkamuki mallia kotoo, mitä markkinoilla on. On taikamukia, pehmeellä tai kovalla nokalla, on tavallista nokkista yhellä tai kolmella reijällä, on tavallisia pehmee nokkasia mukeja ja sitten on vielä semmosia silikonisia josta ei tipu tippaa kun kallistaa, muttei oo taikamuki. Luonnonkumiset nokat ei kelpaa ollenkaan (mm. nuk merkkiset).
Juu meillä on "vähän" noita nokkamukeja :ashamed: mutta kun mä niin haluaisin jo päästä noista tuttipulloista eroon... :ashamed:
Kaikki nokkamukit saa saman kohtelun pojalta, eli ei kelpaa kun ei oo pullo, on meillä niitä juomanokkia noihin pulloihinkin, mutta ei niin ei.

Jaap, jos lähtis kattomaan, onko sauna jo lämmin, palelee, hyrrrrrrr....
 
tin
Moi!
Ihana että toktorilla ollu ihana päivä! Eiköhän ne pahat päivät ala olla takana päin! :hug: :heart:
Onnea simpalle ja apinanpojalle :heart:
Meillä olis huomenna suuri päivä. Ja Mintulla ja Annikalla:)
Katjannaa piti muutes kiittää maitoneuvoista! Niin alettiin tekeen ku neuvoit(ja terkka neuvo seuraavalla viikolla samoin) ja vatta on pysyny suht. kunnos...

Laitan kans pari kuvaa meidän Tatusta...

Täs eka kuva pojasta pian vuosi sit:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2919600.jpg

Puolen päivän ikäisenä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2919605.jpg

Ja yksivuotias :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2919620.jpg
 
iltaa!

siinähän on niin ihana kuva simpasta vastasyntyneenä :heart:

yksäiti ostanut komeen pöydän =) wau!!
ihana nimi tuo toppi,kyllä alkoi hymyilyttää :D

syömisestä: meillä ei vielä syö itse lusikalla.oon antanut kuitenki pitää sitä kädessä ruokailun ajan.välillä laittaa lusikan suuhun,vähän mitenpäin sattuu välillä :D
no mutta harjotus tekee mestarin!
taikamukista juo itse vettä.maitoa ei ala juomaan.
oon sitten laittanu nokkamukiin maitoa,hörppää vähän mutta loput sit menee hölskytellen naamalle..lattialle jne.
tuttipullosta juo vielä maitoa 5sti päivässä.
pitäs alkaa opettelemaan siitä luopumista...

vieläkö teillä on tutit käytössä?
meillä on tutista lohdutusapua ja nukkumaan mennessä se on oltava.
mutta pihalla ollessa ja muutenkin päivällä touhutessa ei sitä tarvi.
joskus kyllä päivällä kaipailee enemmänki,etenki nyt ku takahammas tuli nii tuttia kaipaili enemmän.

v-o: mun veljellä aikanaa oli mielikuvituskaveri.kävi aina leikkimässä ja juttelemassa sen kaa vintin portailla.
nimikin kaverilla oli,mutta en nyt muista mikä.
tarkkaan se veli aina seposti minkälaiset vaatteet sillä oli ja muuta.
se oli sulosta=)

mies lähtee huomenna työreissulle.
sisko tulee poikansa kaa yökylään.
meillä onkin täällä sit kunnon mässäilyä tiedossa:D
saunassa käydää ja pidetää mukava ilta!

mutta nyt vois painuu maate!hyvät yöt kaikille :wave:
 
Huomasin Tin kuvista että teidän pojalla on kanssa rako etuhampaitten välissä..Nyt en tarkoita millään pahalla.Kun meidän likallakin on ja neuvolassa sanoivat että sitä pitäisi hammaslääkärissä sen takia käyttää????

Onko muilla vastaavaa???Kun musta näyttää että se ylähuulen jänne tulee jotenkin hasusti siihen väliin????
 
Pärkkele, Sikke on kuumeessa ja muakin alkoi äsken soffalla maatessani palelemaan, vaikka viltin alla venyinkin... Että sitä sitten ollaan kippeenä kaksisteen...

Ja ukon kanssa mykkäkoulu, että tuntuu tosi hyvältä! Torstai on toivoa täynnä, my ass :headwall:

Nyt meen vällyjen alle palelemaan...

ja muoks. HIMPUN VERRAN MYÖHÄSTYNEET ONNITTELUT ANSKALLE JA AATULLE!!!!:flower:
 
Huomenta!
Meillä sitten vissiin vesirokkoa :) Johan mä ihmettelin että onkos meidän "altistukset" menny hukkaan :) Ei sitten, jos tämä nyt sitä on... Katsellaan.

Ihan ensteks katjanna, katoitko bratzejä ja ihmettelitkö et mikä on ärsyttävää :whistle: Siis huomasin vaan jossain vaiheessa ohjelmaa, että ei tämä mikään suomalainen versio olekaan :whistle: Siis tarkoitin että se suomalainen versio on se ärsy ja tää oli enkuksi..en tiennyt että näitä pyörii telkussa monella kielellä :)

Tunteiden näyttämisestä, meillä näytetään kyllä tunteet. Hyvät ja "pahatkin". Halitaan, pusitaan etc..
Kotonakin jotenkin näytettiin, mutta ei mitenkään kauheesti mun muistin mukaan. Mutta nykysin nuo mun vanhemmat (ja miehenkin) kyllä tunteet noille meidän muksuille näyttävät..
Ja eiköhän liene aika normaali ilmiö, että se kaikkein pienin saa aina eniten hellimistä ja huomioo osakseen, niin musta tuntuu että meillä ainakin saa. Mutta onhan noi isommatkin olleet joskus pieniä ja samalla tapaa saaneet silloin hekin. Toki isommat saavat nytkin, mutta eniten ehken tuo pienin. Vauva on aina vauva... :)
Ja sitä olen toitottanut noille isommille sen sata eri kertaa että vaikka äidin ja isän huomio saattaa jakautua enemmän sinne junnun puolelle, niin se ei tarkoita sitä että ei heistä isommista välitetä...

Itse syömisestä. Mä uskon siihen että alkaa syödä sitten kun aika on kypsä. Meillä noi isommat söi reippaasti alle vuosikkaina, mutta junnu alkoi vasta hiljattain syömään. Kovasti koetin lusikkaa tarjota, mutta ei hoksannut mitä sillä pitäis oikeesti tehdä..muuta kuin pudottaa lattialle, hakata pöytää jne. :) Sitten yhden äkin vaan haluskin alkaa itse syömään.
YO, meillä kanssa on niin sotkuista puuhaa se syöminen vielä, mutta en komenna siinä asiassa-eihän toinen muuten opi! Annan vapaasti vähän leikkiäkin ruualla, niin meillä terkka joskus sanoi että sitä kautta se oppikin tulee. Itse olen toisen lusikan kanssa vieressä ja välistä lusikoin myös. Aika hyvin jo saa sapuskaa poika ihan itsekin suuhunsa.
Niin ja meillä ei kelpaa mitkääääään vauva lusikat, vaan ihan tavallinen savonia lusikka :D
Että eipä kai se lusikastakaan kiinni ole se oppiminen/kiinnostus.

Katjanna,
sulle piti tosta konttauksesta...että puheen oppimisen kannalta on tuo karkea motoriikka tärkeää. Josko se terkka sisimmässään ajatteli tuota, mutta ulosanti oli mitä oli :eek: :headwall: MUTTA, mietin että onko nyt tässä vaiheessa järkeä alkaa opettamaan toista konttaamaan??? Mä luulen että se tulee sieltä itseksiään.
Meillähän toinen noista isommista ei juuri kontannut. Ryömi vaan. Mutta jossain vaiheessa ilman opettamista ja jo kävelevänä sitten oppi konttaamaankin.
Luulisi että jos vaik 2v ei osaa kontata, niin voisi vaikka opettaakin...etenkin jos puheessa huomaa jotain?

Onnea yksäidille uudesta ruokailuryhmästä :) :flower:

Ihania kuvia olitte taas lapsistanne laittaneet =) :heart:

Oli mukava kuulla että simpan labrareissu oli mennyt hyvin :heart:

Eilen oli monta kertaa tippa linssissä kun noita km juttuja luin täältä... :'( Varsinkin lillis on kokenut aivan liikaa :( Päteekö tässä se sanonta että jokaiselle annetaan sen verran kuin jaksaa kantaa? Lillis on mun mielestä niin vahva ja reipas... :hug:
Ja suuri :hug: kaikille jotka km:n on joskus kokenut, mulla ainakin nousi niin pintaan nää ajattelut diipelin myötä...

Mites muuten diipeli jaksaa? Joko on tullut kutsua. Iso :hug: sulle vielä!

Öh, mitähän mun vielä piti... :whistle:
No, en nyt taas muista :headwall: meen tässä välissä onnittelemaan synttärisankareita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Huomasin Tin kuvista että teidän pojalla on kanssa rako etuhampaitten välissä..Nyt en tarkoita millään pahalla.Kun meidän likallakin on ja neuvolassa sanoivat että sitä pitäisi hammaslääkärissä sen takia käyttää????

Onko muilla vastaavaa???Kun musta näyttää että se ylähuulen jänne tulee jotenkin hasusti siihen väliin????
Itselläni on ollut aika iso rako etuhampaiden välissä pienenä, luulivat että sellaiseksi jää, mutta nyt on melkein liiankin ahdas väli :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Meidän neidin nenä on nyt ruvella kun piti eilen ihan väkisin saada kävellä itsekseen ulkona ja niinhän siinä sitten kävi että kaatui suoraan nenälleen. Onneksi ei käynyt tuon pahemmin. Nyt kun neiti osaa kävellä niin ei millään suostuisi istumaan rattaissa vaan aina pitäisi saada kävellä itsekseen ja vielä niin ettei kukaan pidä kädestä tai mistään muualtakaan kiinni.

Meinasitteko ottaa sen influenssa-rokotteen näille lapsukaisille?

Uutisissahan oli ettei ole kovin tehokas rokote tuohon influenssaan. Meillä on 1v neuvola marraskuussa jolloin olisi mahdollisuus saada tuo rokote samalla kertaa, mutta täytyy nyt vielä harkita jos siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä...
Meillä on nenä ruvella säännöllisesti :D
Tai jos ei nenu, niin otsa tai joku muu... :D :whistle: Ompa joskus sitten vahvempi siltä kohtaa :)

Rokote on meilläkin mietinnässä. Mutta en tiedä nyt otetaanko. Ennen ei mitään ylimääräistä olla otettu, eikä nuo ole sen ihmeemmin sairastelleet.
 
tin
Shenda: joo kyllä tolla on rako tos välis, ei enää niin iso mitä pienenä. terkka sano että maitohampais monilla on, et sitte jos on rautahampaiski niin katotaan..
synttärisankari herätti äitin suloisen hajuisiin plöröihin :x
Mutta, mulla on iltavuoro tänään, siis täytyy kiitää. Koevedoksetki saadaan tänään :)
 

Yhteistyössä