Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Onnittelut kaikille 1v sankareille! :heart: :heart: :heart:

Konttaamisesta sen verran kommentoin että miehen lapsi ei kuulemma kontannut ja hänellä oli puheentuoton ongelmia. Vähän alle 3vuotiaana alkoi tulla vasta sanoja ja oli paljon äännevirheitä. Puheterapeutin arviossakin kävi. Häneen tuo ainakin sopi, kun ei siis kontannut. Tiedä sitten...?

Influenssarokotetta en taida ottaa tytölle. Ei olla testattu kanamunaa, joten en tiedä sopiiko tuolle kanamuna. Siinähän ei saa olla minkäänlaista kanamuna herkkyyttäkään. Itse sain rokotteen eilen työterveyshoitajalta. Otin kun ilmaiseksi sain ja voi jumankekka tää käsivarsi on KIPEÄ!! :eek: Yöllä särki ihan kunnolla. Voin vaan kuvitella kuinka kipeä vois tuollainen pieni olla ja sitten kun suoja ei ole kuitenkaan ihan taattu.

Mielummin syötän noille taas E-epaa ym vitamiineja, niin pysyvät terveenä ;) Toissa syksynä nimittäin syötin ihan säännöllisesti syksystä keväälle, eikä meillä sairastettu yhtäkään kovempaa flunssaa tai mahatautia. Veikkaan että tais olla siitä mun vitamiinikuurista? =) Viime syksynä en syöttänyt ja sairastelivat jatkuvasti.

Saralla on taas flunssa ja aina tuntuu menevän hengitykseen. Eilen taas rohisi ja vinkui aikas pahasti. Rauhoittui ventolinella mutta heräili yöllä tiuhaan tahtiin ja rauhoittui vain maidolla :eek: Toivottavasti palvelun tarve ei jää päälle, kun tervehtyy :kieh: Nimittäin just on pidemmän aikaa nukkunut heräämättä yöt.

Illaksi taas töihin osastolle. Ja huomenna aamuun osastolle ja illaksi kauppaan. Ja lauantaina pitkä päivä kaupalla ja sunnuntaina vapaata.
 
Onnea KAIKILLE SANKAREILLE!!! Minen osaa noita kuvia laitella :ashamed:


Pikaseen selasin aiheita..
Mulla ollut kohdun ulkopuolinen raskaus ja tuulimunaraskaus ennen Onnia. Jälkimmäisen kaavinta aiheutti lapsettomuutta, joka onneksi saatiin parin vuoden aikana korjattua.

Hellyyttä meillä näytetään paljon! Sanon satoja kertoja päivässä pojille, että rakastan, ovat kultakimpaleita yms. Halitaan ja suukotellaan.

Meillä ei syödä ite, ei ole lähiaikoina vissiin tulossa. Kävellä ei, ei edes käsistä pitämällä. Tukee vasten kyllä. Kun oppii sen taidon, pitää varata aika röntgeniin ja kirurgille viimeseen tsekkaukseen.

Olikohan muuta??

Onni on täys punasia pilkkuja!! Mistä ne kaikki yön aikana tulikaan??

 
Ei kävellä meilläkään (kuin pari askelta), eikä syödä itse jne. Sanoja tapailee muttei selkeästi sano. Äiti on muuttunut takaisin mammaksi, koira on hauva tai vuf vuf. Kissaa alkoi eilen tapailemaan katellessaan kun äiti räpelsi kittyjä kasaan. Mutta sujuvasti kitistään äidin perään koko ajan :whistle: Jos lähden kauppaan.... huudetaan ja kun tulen niin heti kun näkee tulee marisemaan koipiin.
 
Piti tuota konttausjuttua..
Meillähän Onni ei kontannut koskaan, meni karhunkävelyä. Nyt on puheenkehitys jäljessä, tosin paljon jo kehittynyt. Johtuuko tuosta?? Vaikee sanoa??

Niin, mä otan Eerolle tuon influenssarokotteen, kun tuntuu kaikki taudit sairastaan, mitä vähänki liikkeellä.
 
Tässä mun pää värinpoiston jälkeen
http://www.aijaa.com/v.php?i=2920448.jpg

Ja tässä uusiksi värjättynä......hieman meni ketuiksi koko homma kun piti olla ihan blondi ja sitten mustaa, mutta.... :/

http://www.aijaa.com/v.php?i=2920455.jpg
 
kiireonkiireon mutta pikaisesti:

katjanna:meilläkin kontataan välillä juuri noin! mä luulin et tällä on vaan persoonallinen tyyli ottaa vauhtia :D ! oppi kyllä konttaamaan ihan "normaalistikin"!
sama tyyli oli muuten ryömiessäkin :D !

onnea tasapuolisesti syntskäsankareille!
ja diipelille :hug: :flower: .
 
meillä EI kävellä EIKÄ syödä ite :LOL: ...eilen ny otti vahingossa pari askelta mut siihen se sit jää....jos antaisin herralle lusikan,niin ei siitä kuulkaas tulis muuta ku sotkua :/
Sanojakaan ei pahemmin tuu..."öpö" tarkoittaa söpöä(kissan nimi) Emma on "mma" anna on "nna" :D ja jos herralla on nälkä niin huutaa vaan "mämämämäm" ja konttailee perässä :LOL:

mut ymmärtää kyllä tosi paljon....kovasti luetaan kirjoja ja osoittelee sieltä aina sit asioita joita siltä kysyn ym...hakee kaiken mitä pyydän ja tykkää leikkiä toooosi paljon :) sitä se hoitotätikin ihmettelee...ei kuulemma kerkee toista riisuun ku jo konttailee lelujen sekaan :D
 
Heippa,

Äkkiä pitää kommentoida. Pikaisesti luin läpi kirjoitukset joten pitää vielä ajatuksella lukea.

Mun ulosanti taisi olla huono :D arvasinkin että joku ymmärtää väärin kun yritin nopeasti kertoa terkan kommentista. Meillä siis ei ole jäänyt välistä konttaus vaihe vaan tyyli on vääränlainen terkan mielestä.

kommentoin paremmin myöhemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Heippa,

Äkkiä pitää kommentoida. Pikaisesti luin läpi kirjoitukset joten pitää vielä ajatuksella lukea.

Mun ulosanti taisi olla huono :D arvasinkin että joku ymmärtää väärin kun yritin nopeasti kertoa terkan kommentista. Meillä siis ei ole jäänyt välistä konttaus vaihe vaan tyyli on vääränlainen terkan mielestä.

kommentoin paremmin myöhemmin
:D kyllä mä ainakin ymmärsin juuri noin että Aatu vain konttaa "omalla tyylillään". Mutta itse juuri sitä tarkoitin että meinasko terkka että sillä voisi olla vaikutusta esim. puheeseen. Että noi karkeat motoriikat pitäisi kuitenkin "oikein" opetella... en tiedä.
Meillä keskimmäisen 4v neuvolassa katottiin yhdellä jalalla hyppelyt ja seisomiset. Kaikki noi osaa, mutta jossain oli sellasta epävarmuutta, niin terkka sanoi että kannattaa treenata, niin sanatkin alkaa tulla oikein, kun nyt sellasia pikku juttuja joissakin sanojen/kirjainten ääntämisessä..ja ite oon miettiny että onko noi ääntämis "ongelmat" peräisin siitä kun toi ei kontannut (vaikka osasi) vaan ryömi melkistä vaan...????
 
Paljon onnea 1-vuotis päivänä Annikalle, Mintulle ja Tatulle!!! :flower: :flower: :flower:

Kas kummaa kun mulla jymähti taas perse tähän koneelle kun sain Juhon päikyille, mun kun pitäs siivota noita viikonloppusia juhlia varten,huomenna ei sitten ehi, kun pitää mennä kauppaan jne. ja mun äiti jä isäpuolikin tulee huomenna :headwall:

Kamala päänsärky, nukuin vissiin viimeyönä "liikaa" kun epätavallisesti sain nukutuksi jopa 7 tuntia (kahdella herätyksellä ). olin illalla niin väsy, että kun kävin pikasesti saunassa ja menin sänkyyn heti, niin olin varmaan jo sammunu, ennen kun sain pään tyynyyn. Nykyään on jääny noi yöunet noin 5 tuntisiks, joskus vahingossa melkeen kuus tuntia ehin nukkuun.
Ei kai se auta kun ottaa burana ja ruveta hommiin. äh!
 
No niin, saiskohan tuota kirjoittaa rauhassa. Neiti tuossa vieressä kyllä uhkaavasti rallattaa että saapa nähdä alkaako kohta häiriköimään tai haluamaan jotain kun hoksaa että koneelle istahdin.

Mun vastaajaan oli sitten jätetty viesti että hammaslääkäri aikani on peruttu sen takia että olisi ollut turha käynti. Seuraava aika on sitten kirurgilta, leikkaavat mun sisäänpäin kasvaneen viisauden hampaan pois. Ei tällä hetkellä vaivaa, mutta voi kuulemma myöhemmin alkaa vaivata.

Oululaisten tapaamisenkin jätin väliin tuon hamppilääkärin takia ja nyt oltaisiin sitten päästykin sinne. Rytmit tosin on tänään myöhässä kun käytiin aamulla perhekerhosssa ja siksi päikkärit meni pitkään.

Apina just nukahti vaunuihin ja täällä on kyllä aika kylmän tuntuinen ilma.

Vielä tuosta Apinan kulkemisesta pitää jauhaa. Kun se terkka nimenomaan näytti niitä käsiä että niitä pitää osata käyttää vuorotahtiin ja niitähän tuo käyttää niin kuin kuuluukin, mutta se toinen jalka menee omalla tyylillä. Voihan tuota kokeilla opettaa konttaamaankin, mutta luulen ettei onnistu. Ja toiseksi on varmaan aika järkyttävä näky kun alan opettamaan konttausta. :LOL: vai pitäisiköhän niitä jalkoja vaan yrittää liikuttaa vuorotahtiin omilla käsillä. Voi että mua oikeesti naurattaa koko konttaus homma. :LOL:

Meidän Apina osaa sanoa vauva ja äitä, muuta selvää ei tule, muutaman kerran pappa, mutta sitä en tiedä onko ollut vahinko.

Mamma; en antanut katsoa Brazeja. Itse kävin kurkkaamassa salaa kanavaa ja kun huomasin että on ulkomaalainen niin ei tuota olisi edes kiinnostanut.

Mutta nyt pitää mennä vähäksi aikaa oikasemaan. Neiti vinkuu saada katsoa telkkaria, mutta olen nykyään rajoittanut kun taas alkanut tollottaa liikaa. Huomaa kyllä eron tuossa tytössä kun kaverit lähteneet eskariin ja päiväkotiin niin taas tämä on tuota vinkumista telkkarin katsomisesta. Leikki äsken pitkän tovin omassa huoneessa, mutta aina se loppuu kuin seinään kun huomaa että äiti vapautuu pojan hoidosta.

Varmaan omat oikasut jää ja pitää lähteä lukemaan tuolle satukirjaa



:headwall:
 
Apua, etkö sinäkään Katjanna päässy tapaamiseen :eek: Menikö se koko homma nyt ihan persiilleen :/ Sikke edelleen kippeenä, ja mullakinhan tuo alkaa nenä vuotaa...

Synttärisankarittarille OOOIKEIN PALJON ONNEA


Ja sankarille samoin
 
No niin nää nyt on tehty kotoa löytyneistä kankaista. Eipä kummosia ollut :/ Ja tuotehittely jatkuu silmien ja nenun osalta... Seuraavaksi testaukseen paksumpi lanka tai huopa (kun kauppaan yleensäkin ehdin/pääsen). Miä nimittäin onnistun tuon langan vetää koko ajan liian tiukkaan :/



Nää taitaa jäädä kotikisuiksi tai sitte vien sinne kirppikselle... Jos vain silmät ja nenut ensin uusis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Meidän neidin nenä on nyt ruvella kun piti eilen ihan väkisin saada kävellä itsekseen ulkona ja niinhän siinä sitten kävi että kaatui suoraan nenälleen. Onneksi ei käynyt tuon pahemmin. Nyt kun neiti osaa kävellä niin ei millään suostuisi istumaan rattaissa vaan aina pitäisi saada kävellä itsekseen ja vielä niin ettei kukaan pidä kädestä tai mistään muualtakaan kiinni.

Meinasitteko ottaa sen influenssa-rokotteen näille lapsukaisille?

Uutisissahan oli ettei ole kovin tehokas rokote tuohon influenssaan. Meillä on 1v neuvola marraskuussa jolloin olisi mahdollisuus saada tuo rokote samalla kertaa, mutta täytyy nyt vielä harkita jos siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä...
Meillä on nenä ruvella säännöllisesti :D
Tai jos ei nenu, niin otsa tai joku muu... :D :whistle: Ompa joskus sitten vahvempi siltä kohtaa :)

Rokote on meilläkin mietinnässä. Mutta en tiedä nyt otetaanko. Ennen ei mitään ylimääräistä olla otettu, eikä nuo ole sen ihmeemmin sairastelleet.
Näinhän se on ettei näiltä haavereilta välty. Tässä kuva neidin hienosta "tenunenästä" :D


 

Yhteistyössä