Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

hellou!
nyt on lattiat impattu ja luututtu.
jos vähän aikaa pysys siistinä,mutta se on tätä karvoissa pyörimistä ku sessellä vissii taas karvanlähtöaika.

meil on huomenna se kuvaus,jänskättää millasia tulee :p
täällä se kuvaus maksaa 49e.
ja kuvat siihen päälle,kallista hommaa!!
mutta onneksi mun vanhemmat maksaa ton kuvauksen.
sitten ne kuvat maksetaa itse.
aattelin että jouluna antas kummeille ja isovanhemmille.
en nyt muista hintaa mutta kallista se on...
no,ei me jokavuosi aleta kuvia ottamaan.
sisko käytti samaa paikkaa poikansa kuvaukseen,ja oiskohan niitä koevedoksia ollut 8.
en nyt mene vannomaan...

mulla on jääkaapissa banaanikakkua,nam:p
hyvä ystävä toi eilen tullessaan.
kohta sisko tulee kylää,juodaa kakkukahveet ja lähtää kävelylle,nätti ilma =)

poika on melkee parantunu!
nokka vielä vuotaa ja rohisee,mutta selvästi parempana!
mutta en nyt jaksa riemusta hyppiä,voihan se taas huomenna olla uudestaa.
sitkeetä on...

mutta nyt laittaa kahvit tippumaan :wave:
 
Milla-Maria. minä just join päiväkahvin ja samalla luin päivän kalevan vasta nyt. :D Meillä kuvaaja sanoi että koevedoksia tulee lähemmäs 40 :eek: ja kun mietin sitä kuinka monta kuvaa räpsi, niin ei varmasti kovin kauas heitä tuosta sen arviosta. Eihän ne varmasti jokainen ole edes koevedokseksi soveltuva, mutta aika moni onnistui, ainakin omasta mielestäni. Ja minusta oli kiva kun niitä taustoja vaihdeltiin erilaisiksi, aivan ihania kuva taustoja on olemassa.
 
Keiju07
Voi kurjuus diipelin uutisia :'( :'( . Että pitikin taas meidän palstalle yksi sattua. :hug: Toivon, että Jessen olemassaolo kuitenkin lohduttaa!

Kuten moni jo totesikin, nuo on niin yleisiä... niistä ei vaan taideta puhua. Tuskin minäkään omasta kahdestani, ellen olisi jo tottunut lapsettomuushoidoista puhumaan ja sitten noista edeltävistä sattumuksista... Koen, että nyt osaisin ottaa uutisen vastaan ihan eri tavalla, kun on jo se yksi lapsi saatu. Rankkaahan se silti on, aina. Pakko erikseen nostaa esiin LillaStina, jos muitakin on koeteltu, niin sua todellakin! :hug:

Ja diipelille vielä kysymys: menetkö siis kaavintaa vai lääkkeelliseen tyhjennykseen? Itse olin lääkkeellisessä ja näin nukutus-, leikkaus- ja hieman sairaalakammoisena, sanoisin, että se oli ihan nappi vaihtoehto. Päivä piti siellä osastolla olla, mutta muuten kaikki sujui hyvin ja kivuttomasti. Onhan siinä riskinsäl, että kaikki ei tule ulos ja joudutaan sittenkin kaavintaan, mutta mulle se oli sen riskin arvoinen. Ihan sain itse valita, eivät lääkärit päättäneet puolestani. Toisen kerran tuli sitten spontaanisti ulos.

 
Keiju07
Vaihdan viestikkunaa nyt kun siirryn vähän iloisempiin aiheisiin.

Hauskaa syntymäpäivää kummallekin A-luokan pojalle, Aatulle ja Anttonille!

Enja, sain kuvausajan kolmen viikon päähän, mutta tämä oli omasta halusta eli nopeamminkin olisi saanut. Hyvin sain itse vaikuttaa kellonaikaan.

Yksäiti kyseli tuosta hellyyden osoittamisesta. Kotona vanhemmat eivät olleet, eivätkä ole vieläkään, halailevaa tai pusuttelevaa tyyppiä... liioin en muista, että olis rakastan-verbiä käytetty. Ehkä muutoinkin on ihan liiallista vaatimattomuutta ollut kaikissa kehuissa ja huomionosoituksissa meijän perheessä. jotenkin iloisetkin uutiset on vaikeita kertoa spontaanisti, kun reaktiot ovat vähän sellaisia vaivaantuneita... Itse taas aion olla ihan erilainen, kovasti pussataan ja halataan, kerrotaan, että rakastetaan ja kehutaan maailman parhaaksi/kauneimmaksi jne. pieneksi tytöksi. Olen sitä mieltä vähän liian hyvä itsetunto on paljon parempi kuin liian huono! Pientähän nyt toki on helppo helliä, mutta yritän kyllä jatkossakin. Muutenkin haluan välttää sellaista omien vanhempieni ikäpolven "mitähän naapuritkin sanoo" & "kylässä ollaan sitten aina kiltisti ja hiljaa perheen asioista" -ajattelua. Miksi pitää olla niin turhan vaatimaton ja miksi pitää aina miettiä, että mitä ne muut nyt ajattele... mua sis oikein ärsyttää!!! Paljon enemmän haluan ruokkia omassa perheessäni sellaista vapaata ilmapiiriä, uskalletaan puhua asioista niiden oikeilla nimillä, hyvässä ja pahassa, uskalletaan näyttää tunteita, osataan pyytää anteeksi jne. Hauska huomio on muuten se, että mun vanhemmat kyllä halailevat ja pusuttelevat nyt lastenlastaan, vaikea siis sanoa, ovatko olleet meille pienenä kuitenkin ihan samanlaisia, mutta hellyydenosoituksen ovat sittemmin vaan karsiutuneet pois ja noita alkuvuosia kun ei oikein muista....
 
Keiju07
Tipoittain tulee, kun pitää kelata taaksepäin, että muistaa...

Katjanna, ihanaa tuo siivous. Mullakin on nyt muutaman kerran käynyt kerran kuussa firmasta siivooja. Kyllä se aika kallista on, mutta mäpä en pahemmin osta esim. vaatteita tai vietä aikaa baareissa eli tosiaan karsin mieluummin jostain muusta. Ja on se kotitalousvähennys kuitenkin varsin iso! Tuo on vaan sellanen homma, että nälkä kasvaa syödessä, jos vaan olisin rikas, niin meillähän saisi käydä joku kerran viikossa :whistle: . Kerran kuukaudessa on ollut ihan kipukynnyksen rajoilla, mutta kerran se vaan aina kirpaisee, kun lasku tulee...

Täytyy myöntää, että olen ollut esim. ystävien kesken ihan hissukseen tästä järjestelystä, tiedän, että se aiheuttaa a)kateutta b)sellaista pohdintaa, että paljos niillä onkaan sitä rahaa. Okei, me tullaan ihan hyvin toimeen, mutta haluisin monesti tosiaan huomauttaa, että mä en tuhlaa yhtään sellaisiin samanlaisiin asioihin kuin moni ystäväni, esim. noi vaatteet. Kun jättää yhden rätin ostamatta kuukaudessa, niin nopeesti siitä saa yhden siivouskerran rahat kasaan. Elämä on täynnä valintoja! No joo, tää on epäreilusti sanottu niitä kohtaan, joilla on erilailla tiukempi rahatilanne...
 
Keskenmenoista vielä... Silloin kun itselle eka osui kohdalle, luulin että se on harvinaista peräti. Olin niin vähän siitä kuullut. Oma terkkakaan ei siitä oikeen mitään jutellut, sivuutti vaan aihetta ja sanoi et uutta putkeen vaan :eek: Onneks se synnytysten ja naistentautien erikoislääkäri joka sairaalassa totes km:n, oli aivan yli ihana. Mies henkilö mutta todella ihanasti asiasta osasi puhua ja tsempata.
Etsimällä piti etsiä asiasta tietoa, niin sitten tajusin että kuinka se onkaan yleinen asia...mutta niin vaiettu. Empa itsekään kyllä kovin halunnut siitä alkuun puhua. Ja aika tökeröä oli ihmisten kommentit siitä, kun kuulivat tapahtuneesta. Jostain luin että pahinta mitä voi km:n kokeneelle sanoa on se et "onneks se oli viel niin alussa" ja juuri tota mulle kaikki hoki! Se tuntui niin vähättelevältä... toisaalta se on onni, että alussa menee jos on mennäkseen, mutta silti...
No se siitä.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Ja aika tökeröä oli ihmisten kommentit siitä, kun kuulivat tapahtuneesta. Jostain luin että pahinta mitä voi km:n kokeneelle sanoa on se et "onneks se oli viel niin alussa" ja juuri tota mulle kaikki hoki! Se tuntui niin vähättelevältä... toisaalta se on onni, että alussa menee jos on mennäkseen, mutta silti...
No se siitä.
Joo,tosi ääliömäisiä kommentteja on tullut: no te saatte uuden vauvan, te ootte niin nuoria, se oli niin alussa, hyvä, että meni kesken, kun siinä olisi ollut jotain vikaa, jne.

Tottahan nuo on kaikki, mutta olen huomannut, että parempi olla mitään sanomatta, kunhan ottaa osaa ja lohduttaa muuten kuin hyvää tarkoittavin neuvoin. Kun ne ei kuitenkaan auta! Juuri sen vauvanhan minä olisin halunnut, en mitään toista!

Asiasta toiseen: Dirlittan, kyselit toistamiseen sitä taaperoihin siirtymistä. Mulle sillä nyt ei ole niin suurta merkitystä, muistelin vaan itse, ja varmaan siksi kysymykseesi ei reagoitu, kun puhuttiin, että siirrytään vasta kun kaikki on sen 1 vee. Mutta ihan hyvä pointti tuo lokakuisiin 08 sekoittuminen.
 
Keiju; huomaan taas meidän ajatuksissa yhtäläisyyksiä =) just samanlailla ajattelen tuosta aikaisemmasta kirjoituksestasi että mieluummin piirun verran parempi itsetunto ja sit tuo, "meidän asoista ei puhuta kylässä" malli on minusta syvältä eli avoimen keskustelun kannalla minäkin. Toinen yhtäläisyys on tuo siivous homma. Olin kauan hiljaa asiasta täällä palstallakin ja olen edelleen hyvin varauksellinen mitä ja kenelle kerron siitä että meillä on ulkopuolista apua siivouksessa. Baareissa en minäkään notku turhan usein, eikä edes kalsari känneihin meikäläisen ropot hupene :D jokainen taplaa tyylillään tässäkin asiassa ja näin siis meillä että mieluummin rahat arki elämän helpotukseen kuin baareihin tai huvituksiin. Vaatteita nyt jonkun verran ostelen itsellekin. :D Ja kyllä minä joskus käyn viihteelläkin, mutta aika harvoin.


Sain muuten neljä sataa euroa enemmän palautuksia kun ilmoitin tuon siivouksen verottajalle kotitalous vähennyksiin että ei se edes loppujen lopuksi ole iso summa mikä itselle jää maksettavaksi. Pitäähän ne rahat tietenkin olla sillä hetkellä olemassa millä maksetaan kun palvelua ostetaan.
 
Juu, toi "ainahan sitä voi uudestaan yrittää", "no sitten ensi kerralla" tms vastaavat kommentit on niin tuttuja meilläkin päin. Juu ainahan sitä voi uudestaan yrittää, mutta jossain vaiheessa tulee se raja, että ehkä ei jaksa enää keskenmenoja itse... Siis jos ihan suoraan tunnustan, niin silloin kaksi vuotta takaperin oltiin lähdössä noihin hoitoihin väestöliittoon. Siellä todettiin toi endo mulla. Silloin lekuri ja isäntä totesi, että yritetään suoraan heti koeputkea. Minähän en halunnut eemeliä silloin enää ollenkaan. Totesin, että en jaksa enää yhtään selittämätöntä epäonnistumista. Isäntähän joutui melkein pakottamaan mut noihin hoitoihin. Tietysti olen nyt iloinen, että pakotti. Mutta silloin en millään olisi jaksanut/viitsinyt enää. Vitutti aina olla siellä synnärin toisella puolella kattomassa iloisia perheitä, kun multa oli just kaavittu tai olin muuten tarkkailussa... Lohjalla vielä kun ne oikeasti joutuvat olemaan toisella puolella käytävää ja iltapala on samassa tilassa synnyttävien kanssa... eli ei mikään maailman ihanin tilanne siinä vaiheessa. Yhä edelleen mietityttää tuon kakkosen hommaamisen kanssa, mutta... Mä ainakin olen jo ihan kypsä muiden asennoitumiseen tuossa tilanteessa. Ei se kaikille ole niin helppoa, että sormea napsauttamalla kaikki toimii (ei millään pahalla ketään kohtaan). Mutta onneksi meillä on nyt jo eemeli, helpottaa kuitenkin vähän jo tätä tilannetta.
 
Diipelille paljon jaksuja :hug: :hug: ..

Joku kyseli siitä studio onnista???
Me käytiin siellä,kuvaus oli 85?.Kuvia otetaan 10kpl a´6? joista sitten itse kopsataan kummeille yms. kuvat.
Sitten teetetään sellainen iso 2 kuvan suurennus taulu..kallista on mutta onneksi ukki lupasi Millalle maksaa.

Synttärit meni hyvin mutta Milla raukka oli äärettömän väsynyt viikonlopun jälkeen...voi pientä.
Ensi viikolla olisi muutto sitten vantaalle..jee..vihdoinkin.

Vauvaa kovasti alulle yritetään mutta saa nähdä..
Mun lapsuudenajan kaveri on 10.viikolla raskaana ..kyyneleethän ne tuli kun hän kertoi..onnesta siis ei kateudesta. :heart:

Kun jotkut puhuivat että omat 1-vuotiaat osaa jo vaikka mitä.Esim syödä itse,juoda itse,näyttää esinettä ja antaa esineen pyydettäessä.

Milla ei osaa...tulee jotenkin sellainen olo ettei tuo tyttö osaa????Mä taidan olla ihan hassu..vai mitä????
 
Km - kommenteista: Juurikin noita että " olette niin nuoria", "onneksi teillä on jo lapsia" , " hyvä että meni alussa", " siinä olisi varmaan ollut joku vika"..Näitähän piisaa..
Ja kun ei mikään noista lohduta, ei sitten yhtään vaikka kaikissa se totuuden siemen olisikin.
Olen joskus miettinyt että miksi pitää ylipäätään sanoa mitään, voisi vaan todeta että ikävää ja otan osaa..miksi pitää kaikkea koittaa niin järkeistää ja selittää.


Keiju
; niin se varmaan olikin , sen siirtymisen kanssa. Mulle käy mikä vaan, ei tuo kauheaa ole vaikka joskus väärään pinoon eksyisinkin.. :)

Nyt ruoanlaittoon...
 
Kiitos Mamma, kyllä meillä brazit sitten näkyy jos kerran junnulta tulee. :D Taidan kuitenkin pimittää tytöltä tiedon ohjelmasta jos kerran on rasittava ohjelma :D

Topsy; kiiminkiläinen siivous yritys Puotapilvi nimeltään. Hinta riippuu siitä kuinka paljon otat siivousta kuukaudessa, mutta kuitenkin hinta haarukka on 22,5-25,5?/per tunti + alv 22%. Mutta voin ihan oikeasti suositella sydämeni pohjasta. Olen kuin eri ihminen kun vertaa alku viikkoon. Luulin alkuviikosta että mulla on masennusta, mutta se olotila loppui samantien kun koti puhdistui, joten ahdisti vaan tämä huushollin siivo. :D
 
:'( Se pieni tyttö on venäläinen jonka ottovanhemmat hylkäsivät :'(

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200810158430154_ul.shtml

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1602128

Helvetti että pistää vihaksi tuommoiset ihmiset |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
:'( Se pieni tyttö on venäläinen jonka ottovanhemmat hylkäsivät :'(

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200810158430154_ul.shtml

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1602128

Helvetti että pistää vihaksi tuommoiset ihmiset |O
:'( Taas kylmät väreet karmii selkäpiitä...
Giljotiiniin tollaset ihmiset |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Kiitos Mamma, kyllä meillä brazit sitten näkyy jos kerran junnulta tulee. :D Taidan kuitenkin pimittää tytöltä tiedon ohjelmasta jos kerran on rasittava ohjelma :D
Olepas hyvä :flower:
No, makuasia kuka tykkää...mä en :D tai on ne jotkut sillai hauskojakin, mutta se puhetyyli etenkin sarjassa esiintyvillä kaksosilla on jotain :headwall: |O Siis mä vaan en jaksa kuunnella sellasta honotusta :whistle: :LOL:
 
Ai niin Tuutis ja Rontti, kävin tänään Stockomannilla ja siellä oli Hello Kittyjä myytävänä, pienempi hintaan, 22.90 ja isommassa ei ollut hintalapppua. Pienen korkeus n.25cm, en kyllä suoristanut jalkoja, mutta tuo on mun arvio kokonais korkeudesta.

Meillä Anni on enemmänkin noiden Hello Kittyjen perään. Ei se niistä brazeista muuten välitä, mutta kun niillä on korvanreiät käy irroittamassa mun korviksista taustat ja tökkii mun oikeita kulta koruja Brazien korviin. |O tänään viimeksi löysin mun koru kaapista pelkät taustat :headwall: :headwall: |O Hello Kitytkin tuli junnulta tänään kuuden aikaan. Minä kävin ostamassa R-kioskilta Hello Kitty kännykkä korun :D Anni sai sellaisen mun siskolta, eikä suostunut antamaan sitä äidilleen kännykkään, vaan halusi omaan takin vetoketjuun roikkumaan, niin pitihän äitin käydä ostamassa itselle oma. Mulle tuli vaan rumemman värinen, epistä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Kun jotkut puhuivat että omat 1-vuotiaat osaa jo vaikka mitä.Esim syödä itse,juoda itse,näyttää esinettä ja antaa esineen pyydettäessä.

Milla ei osaa...tulee jotenkin sellainen olo ettei tuo tyttö osaa????Mä taidan olla ihan hassu..vai mitä????
No oot hassu
:D Älä huoli, nää kehittyy niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin omaa tahtia. Kaikki on normaalia. :hug:
 
Shenda; Kyllä se oppii sitten kun aika on.

Minä muuten kävin maanantaina neuvolassa ja unohdin kertoa mitä se matami sanoi ovella kun oltiin lähdössä. Kehtasi sanoa mulle että kyllä teidän pitäisi nyt opetella Aatun kans konttaamaan kun se on aivojen kehityksen kannalta tärkeää esim. puheen kehityksessä ja juontaa kuulemma jotenkin siihen että osaa käsiään käyttää vuoro tahtiin. :eek: |O Nyt selvennykseksi kaikille että Aatu laittaa käsiään vuoro tahtiin, mutta toisella jalalla konttaa ja toisella työntää vauhtia sivusta. Siis ihan niin kuin Apinoiden kuuluukin :D Mutta siis voi vi***u että olin haistattaa sille akalle pitkät. Toinen lähtenyt just kävelemään ja mun pitäisi alkaa nyt sitten yrittää saada se takaisin lattian rajaan ja opettamaan konttaamaan ihan niin kuin kirjoissa kerrotaan. |O Millähän keinolla saisin tuon lapsen takaisin konttaamaan kun kävelemälläkin pääsee ja toiseksi mulle on yks hailee puhuuko nyt vai vuoden päästä.

Oikeasti mua niin sieppasi se emäntä että eikö tuo muuta keksinyt. |O Joku jolla olisi ensimmäinen lapsi ja olisi herkempi äiti tuollaisille kommenteille olisi voinut olla todella huolissaan että onko nyt jotain oikeasti pielessä kehityksen kannalta. |O

Niin ja Dogtor; meidän mitat oli 76cm ja 9kg, että vissiin vähän eri sarjoissa painitaan. :whistle: Me vissiin kuulutaan sitten höyhensarjaan :LOL:
 

Yhteistyössä