Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Hmm. luulisi kyllä että 40 kuvasta joku onnistuisi :)

Niin,mut kun mä en oo hirveen kuvauksellinen :ashamed: :snotty: ja tulisi 3 eri kuva eli n.10 vedosta per kuva ,ja lähinnä mietin miten Nean kuva kun on vaan 10-15 vedosta ja valita pitää 3eri kuva :headwall: :headwall: vaikeeta
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
mamman selostus uloslähdöstä kuulosti kyllä työläältä!
onhan siinä hommansa,mutta varmasti siihenki tottuu ja luonnistuu hyvin.
oot niin reippaan olonen ihminen =)
Voi tässähän ihan punastuu, hihih :D
Mutta kyllä se paljon omasta asenteesta on kiinni kuinka asiat hoituu. Kun päättää että nämä hoituu, niin ne hoituu sit kans-pakkohan se on!
Jos itellä yhtään on sellanen vetelys, kiukkunen, kireä olo, niin ei se uloslähtö tai joku muu vastaava homma kyllä yhtään ainakaan helpotu siitä! :) Ja itsepä näitä tenavia tehtyä on tullut, että ei auta valittaa :) Ja enimmäkseen noista on vaan pelkää iloa ja rikkautta, niinkuin monet jo sanoi. Pois en vaihtas :heart:
 
tuutis joo saa sitä sinkkilisää..en tiiä onko annos liian pieni sit..tai sit se ei enää imeydy ollenkaan tosta lääkkeestäkään..mitähän sit tapahtuu..voikohan puutostilaan kuolla? kauheita ajatuksia.. :'(

niin ja onhan meillä samalla ollu maidoton kuurikin tässä kun maitoaltistus oli koholla (verestä otettu) ja nyt on perjantaista asti juonu riisimaitoa..lopetin sen heti tänään.. ja lauantaina sai minun omaa huolimattomuuttaan ruokaa missä oli maitoa.. et jos siinä oikeesti tuo maitohommakin sit takana.. pitäs olla vieläkin tarkeempi noitten ruokien suhteen :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Hmm. luulisi kyllä että 40 kuvasta joku onnistuisi :)

Niin,mut kun mä en oo hirveen kuvauksellinen :ashamed: :snotty: ja tulisi 3 eri kuva eli n.10 vedosta per kuva ,ja lähinnä mietin miten Nean kuva kun on vaan 10-15 vedosta ja valita pitää 3eri kuva :headwall: :headwall: vaikeeta
No asia tuli kuitenkin selville, ei siis suuri vipa =)
Niin, mitähän sitä sanoisi :D Vaikeita nuo! mutta itse luottaisin että se 40 vedosta riitäisi. Me ollaan käyty useemman kerran kerholla kuvauksessa ja siellä ei oteta joissakin kuvissa kuin vaan se yks...onnistui se tai ei...ja sit muissakin vaan pari-kolme eri vedosta ja aina on joku hyvä löytynyt! Kerran oli likasta 3vedosta ja kaikki niin ihanii, että piti ottaa ne kaikki ja tehdä sellanen kolmen sarja niistä :)
 
Piti noista kuvista sanoa..Meillä tuli tohon 30 koevedosta,siinä on mukana noitten poikien sisaruskuvat. Ja on kyllä niin hyviä että en mä osaa sieltä kuvia valita. Kuvaaja siis otti kuitenkin n.170 kuvaa yhteensä mutta sieltä sitten 30 koevedosta.

Ja maidosta piti sanoo kun Yodottaja kyseli tuosta hyla ja tavallisen maidon antamisesta. Mä sillon kun Peetu oli pieni kysyin tota asiaa neuvolasta kun ite juon kans rasvatonta hyla maitoa että onko väliä vaikka vaan sitä juo lapsi, sanovat sillon että ei haittaa. Nyt meillä juodaan kumpaakin,pojat mielummin jois hylaa mutta mä tuputan niille tavan rasvatontakin välillä.

Nyt vihdoin hiljeni ja mä painun nukkumaaaaaaaan!!!! |O
 
siis mikähän tolla likalla oikein on..taas kuumetta 38.2 ei nuhaa eikä yskää..kiukkunen on ku ampiainen :eek: rokotuksestakii jo reilut 2vkoa..siitä kyllä tuli kahen päivän kuume..
hampaitakaan ei ole näkyvissä uusia..

tuutilulla uskon että kouvola- kotka- kuusankoski alueella on töitä tarjolla niin viikonlopuiksi kun arkipäiviksikin..ja eihän se tieto/taito sieltä mihkään häviä..siskonikin meni sairaanhoitajan hommiin 10vuoden tauon jälkeen..ja hyvin tuntuu pyyhkivän..ja onnistuu mammojen pyllyköiden pesu...

harmi että tinakenkätytön pepillä taas ihottuma kuhahti..toivottavasti nyt jotain selvyyttä tulis..ja varmaankin kaikenmaailman ajatuksia mielessä pyörii..ja onnee talokaupoista =)

mie olen yrittäny väsätä noita lorukortteja niin töissä ku kotonakin..mies jo lauantaina kysy että kotonako sie työhommia teet..ehei..venlalle aijon nuo jutut tehdä..
täällä joku oli ristipistotöitä tehnyt..miusta ne on ihania..mutta ei kyllä minun jakeluun mene..siis mie en osaa tehdä..toinen homma mitä haluisin oppii tekemään on virkkaus :D

tiimarissa lauantaina kävin ja ihania juttuja siellä oli..pitää varmaan kohtapuoliin ostella joukukortitarpeita ja ruveta tekemään..

mitähän vielä..niin eilen venlan tavotin kompostisankolta syömässä perunankuoria :eek: meillä vetokaapissa tuo sankko,ja vetokaapin viereinen kaappi ihan normaali..no tyty oli aukassu sen viereisen kaapin ja urkitti sitäkautta sen sankon kannen auki ja niin muikee ilme naamalla että..mahoton mukula :whistle:

huh aika tyyriin kuulosia 1v kuvia :eek: meillä oli venlalla tuolla pph.kanssa valokuvaus..ja maksokohan ne kuvat 26e..ja tosi hyvin onnistui kun siinä näkyi suoraan et minkä kuvan ottaa..kolme kuvaa otti ja kaikki olivat tosi onnistuneita..ei kyllä vielä ole tulleet..

maidosta meillä tyty on nyt saanut pelkkää rasvatonta tai kevyt maitoo,eikä ole tullut oikeastaan mitään..muuta ku kakka vaan kovettunut..

ainii kaikille synttärisankareille tasapuolisesti onnee :flower:
 
bambi,ottaisin sen missä on vähemmän niitä koevedoksia,kyl sieltä hyvä kuva kuiteski tulee..
meidänki pitäs kuvaukseen mennä..
mamma3 daa vauvan,ihq :heart: :LOL: pimittää vaan meiltä ;)
tinis :hug: :hug: :hug: miljoonin kappalein teille sinne,kunpa nyt ei menis pahemmaks enää tytön tilanne,ja onnea talokaupoista..

nyt täykkäreille :wave:
 
TINAKENKÄTYTÖLLE onnea talokaupoista ja :hug: Pepin ihottumasta. Sais kyllä pikkuhjaa alkaa asia selviimään ja paranemaan.

Käytin tänään meidän kakkosta lekurissa. Heinäkuussa satutettu jalka vihoittelee edelleen ja nyt se sitten kuvataan mahdollisen murtuman takia. Samalla valitin tytön pitkittynyttä yskää ja keuhkoputkntulehdukseen saatiin antibiootti ja jälleen astmapiippua voimakkaan vinkunan takia. Astmaa ei siis ole todettu tutkimukssa, mutta piippua näköjään tarvii infektioitten aikana.
Itse kävin hammaslääkärissä. Hammaskivee poistivat, aukasivat yhden märkivän juuren ja sitten lähete röntgeniin. Samalla sain tietää, ettei yhtä hammasta voida poistaa kun Kysillä leikkaamalla, kun on niin mutkaset juuret.

Kuka muuten sattus tietämään, et mihin oon laittanu meidän kameran???
Jossain se on, mutta en oo löytäny. Pitäs varmaan noita 3 ja 1-vuotiskuvia ottaa...

Tuosta pukemisesta ja äitiyden rankkuudesta
Meillä tytöt pukee itse. Pepille joudun laittamaan yleensä kengät ja käsineet. Sannin nyt tietty joutuu pukemaan. Tytöt pukee ittesä 1 kerrallaan vanhimmasta alottaen ja sitä mukaa sitten pihalle pois edestä. Usein ykkönen tai kakkonen hakee sitten Sannin että saan ite pukee rauhassa. Tosin nuo kaaosmaiset pukemisepisodit vaipanvaihtoineen ym ovat tuttuja myös. Silloin saa purra hammasta, ettei pimahda...
Myönnän kyllä itsekkin sen, että välillä, varsinkin ennen kun menin töihin, toivoin, että pääsis pois ja kauas. Välillä oli päiviä, ettei ois jaksanu yhtään vaatimusta, kiukuttelua, passaamista, puunausta, tappelua, vetelehtimistä, känkkäämistä..
Joskus olen jopa miettinyt, että miksi noita piti 5 tehdä... :ashamed:
Ja sitten piti potea huonoa omaatuntoa ajatuksista. Kuitenkin elämäni 5 tärkeintä, rakkainta, täydellisintä ja ihaninta asiaa :heart:
Ehkä meidän äitien pitäisi rentoutua ja sallia niitä negatiivisiakin tunteita normaaleina tunteina. Vaikka noita ihanuuksia kuinka on halunnut ja toivonut, niin jokainen päivä ei ole pelkkää juhlaa.

Ja meillä juodaan ihan tavan kevytmaitoa, välillä rasvatonta. Ja iltapuuron tilalle neiti on alkanut haluta Rainbown vaniljarahkaa. Prinsessalle siis kelpaa ihan halpismerkkikii...

Sanoista ei tule kun äiti ja isi, mutta tyllerö ymmärtää sitäkii enemmän. Osaa viedä tavaroita oikeelle ihmiselle. Osottelee oikeita asioita kirjoista. Kun kysyy, että onko kakka, niin menee vessaan jos on...
Onneks on tuossa älykkyyspuolessa siis tullu äitiinsä :D
Minäkii osaan nimittäin mennä vessaan, kun on hätä... :whistle:
 
Mileko !!!!
Voin kokemuksesta sanoa , että se kamera on sen viininpunaisen takin taskussa !!! :) :LOL:

Mulla ainakin oli - oli nimittäin tositosi hukassa ja hätäpäissäni huusin polliisilaitoksen huutokaupasta jo digin tilalle - (tosin ostos oli susi, kun huutokamerassa ei laturia jne ...)


Onneksi Tiipii kuvasi synttärit - iso kiitos kuvista !!!

Jaksua Tinakenkätytölle ja Pikkuiselle !
:hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Onneks on tuossa älykkyyspuolessa siis tullu äitiinsä :D
Minäkii osaan nimittäin mennä vessaan, kun on hätä... :whistle:
Aika hyvä :LOL:

Kakkoselle tsemppiä jalan kanssa!!

Jännä huomata ja yllättyä aivan, että kuinka paljon nämä (vasta syntyneet ;) ) osaavatkaan jo tehdä :eek: ja ennekaikkea se että näillä on jo sitä omaa ajattelua ja oivaltamista vaikka kuinka :)
Meillä kans alettiin tässä ihan yhden äkin huomata, et kun sanoo pojulle et vie isille, siskolle, veljelle tämä tms niin osaa kyllä oikeelle ihmiselle viedä ja kun pyytää tuomaan vaik jonkun lelun niin tuo... etc...
 
Niinukka, ettei olisi vesirokkoa??? :attn: Onko sielläpäin liikkeellä?
Meillä julmetusti rokko täällä jyllää, vaan ei vielä ole meissä vaikka toiveet korkealla. Ollaan oltu useiden rokkoilijoiden kanssa tekemisisää ja esikko eskarissa lisäks, et ihme jos ei tule...
Melkein jokainen sanonut että pitää ensteks sen kuumeen, joko pientä lämpöä tai sit ihan enemmälti. Vasta joku sanoi että 38 kuumepiikki tuli ja seuraavana päivänä ei mitään. Sitten vasta ne rakkulat alkoi.
 
Heippa :wave:
SUURESTI ONNEA 1 VUOTTA TÄYTTÄVILLE :hug: :heart: :flower:

Bambi mie kans ottaisin sen 40 koevedoksen satsin.Meilläkin kuvaaja otti varmaan 100 kuvaa mutta vedoksissa on n. 30 ja tosi vaikeaa päättää mitkä suurennetaan kun kuvat onnistui niin hyvin (tänään kävin hakee vedokset)

pukemisesta meillä se on yhtä tuskaa.Rimpuilee ja huutaa ja heiluu,hanskan kun saan käteen ja rupeen laittaa toista niin toinen on jo irronnut :eek: Aiku olisikin kesä eikä tartteis tämmöstä pukemisrumbaa.

Tili otettiin Ellalle oma tili...sinne laitetaan sillon tällön rahaa tai jos mummot tai muut antaa lahjaksi rahaa.Nyt on köyhät ajat ja kaapissa näkkileipää joten eipä Ellankaan tili kovin kasva.Eikä sieltä voi pois ottaa tai ei kasva korkoa.

Mie vähän epäilen et odotanko edes ku ei niin mitään mainittavia oireita.Kai odotan sitä pahaa oloa :whistle: Varasin alkuraskauden ultran kun en saa muuten mielenrauhaa.Se olisi sitten 28.10 :/ Jos sinne asti päästään...Toivottavasti :heart:

Tinakenkä.. Onnea asuntokaupoista.Mihis muutatte? :whistle: Ei ole totta et Pepillä taas ihottumaa.Juuri kun ihottuma pois melkein lähtenyt. :hug: Kovasti sinne :hug:
 
YOdottaja olepas hyvä vaan! =) Ja voi että se tähtipuku on ihana, mieskin tykkäs siitä kovasti! Saitko muuten sen huutamasi kameran jo myytyä eteenpäin?

Huh huh että väsyttäs jo kovasti! Silja onneksi jo nukkuu mutta vielä olis vähän kouluhommia tekemättä ettei sitten urakka kasva liian isoks muille päiville... aina tämmöstä tämä jakson loppu kun kaikki kokeet ja kirjalliset työt kasaantuu :kieh: onneks ensviikko syyslomaa!!! :D
 
mamma3 itekkin tota mietin kun kädessä venlalla oli sellanen näppylä...mutta en mie yhtään tiedä et onko täällä liikenteessä vesirokkoa..siskoni tossa soitteli ja kerto et turun suunnalla on hirmusesti enterorokkoa ja parvorokkoa :eek: ikinä moisista kuullutkaan :/ mutta mitä oireita noissa oikein on..??

huomenna lupasin tehdä pitkän päivän..9.30-17.30..mutta piti sitten työkaverille soittaa että josko mitenkään mahollista että voisin mennä vasta puoleen päivään töihin,et sais isäntä muutaman tunnin yövuoron jälkeen nukkua..ja jos miehellä olis ollu kaks yötä niin olis minun pitäny varmaan kotia jäädä..onneksi tuo miun työaikani sopi..vaikka lyhyinä päivinä sitten joudun tunnit takas tekemään..

sit soitti tuo pph ohjaaja..tossa iltapäivällä ,ens viikolla meillä syysloma..ja venlan varahoitaja lomalla,ja normihoitaja joutuu tonne toiseen ryhmikseen menemään,niin venla joutus sitten kolmannelle hoitajalle :headwall: jotenkin ahistaa taas ajatus vieraasta hoitajasta..no lupautu tuo miun 14 vuotinen kattomaan venlaa maanantaina ja ti ja ke muutaman tunnin..
 
Moikka :wave:
Kiva kun ootte kaipaillu :D
Varotuksena, että saattaapi tulla jokseenkin pitkän sorttinen teksti kun oon ollu vähän aikaa kirjottamatta niin nyt sitten tulee senkin eestä =)

Viimeviikon pinon loput sain luetuks Juhon päikkäreillä ja nyt sitten otin tämänkin kiinni.
Kirjottamaan ja lukemaan en oo vähään aikaan ehtiny. Mies tekee paljon töitä ja sen lisäks meillä on tätä remonttia täällä kotona jota mies tekee joten kaikki arjen pyörittäminen jää sitten mulle ja Juho kun on sitä sorttia, että ei anna mun päivällä tehä paljon mitään kun koko aika pitäs olla leikkimässä tai jotain sen kanssa. Illat onkin sitten menny siihen, että koitan pitää taloa jotenkin pystyssa ja Juhon synttäreitäkin pitäs koittaa järjestää.
Nytkin mies on helsingissä ja tulee huomenna vasta myöhään illalla |O
Sitten sekin vähänen aika jota on yhessä ehitty olemaan, niin en konetta oo kehannu avasta.
Viikonlopun mies oli kyllä kotona, mutta lauantaina mentiin sitten helsinkiin ja sunnuntai sitten pyhitettiinkin ukon romuvajan pellitykseen ja siivoomiseen sekä vieraitten kestitsemiseen.

Sitten siihen kommentoimiseen yms..
Tilistä: Me on avattu Juholle tili heti kun se oli mahdollista, sen lisäks mun äiti on avannu Juholle tilin jonka käyttöoikeuden Juho saa sitten kaheksantoista vuotiaana.
Äitivaan :hug: ja äitillesi erittäin paljon paranemisia ja sinulle jaksamisia!!
Leya: mulla on ihan sama juttu ton sivun latautumisen kanssa tänne plussalle tullessa, siks tuunkin nykyään aina sivuhistorian kautta.
Lahjoista, lähinnä siis noista 1 v. lahjoista, me ollaan ostettu Juholle kultanen kaulaketju, että jää sitten jotain muisteloa vanhuus päiville, sekä potkuauto ja vähän leluja muutenkin.
Sitten on pyydetty lisää dubloja, little peopleja, sukkia ja ylipäätään leluja saa tuoda, meillä kun Juho on se ensinmäinen, niin mitään ei oo valmiina.
autot ja kirjat onkin tällähetkellä se suurin suosikki, autoja on paljon, mutta saa ollakkin, että niitä riittää sitten myös muihinkin tiloihin ja vähän vaihdokkiakin pitää olla että on sitten aina välillä jotain "uutta" vaikka onkin jo moneen kertaan leikitty. Kirjojakin tolla on ihan kamalasti, mutta mikäs siinä kun tykkää niitä lukea kun ei jaksa enään riekkua.
Tinakenkätytölle onnea talokaupoista! :D Ja Pepille paranemisia kamalasti!!
Mammoliinolle onnea "hyvistä" uutisista!
Sairastelijoille paranemisia!

Mua nauratti ihan kamalasti kun luin viimeviikkosta pinoa, ootte ollu hassuja ja tosi hupasia tapahtumia ollu, niitä oli kyllä jo tänkin viikon pinossa :D

Päivällä imuroitiin Juhon kanssa yhessä, se taitaa olla ainoo kodinhoitoon liittyvä homma mitä juho antaa mun tehä alusta loppuun, pojun lempipuuhaa on tyrkkiä sitä imuria mun perässä ja aina välillä kädellä hipslata sitä lämmintä ilmaa joka siitä imurista pöhisee.
No enivei, lopetettiin imurointi ja mä jätin imurin tohon eteiseen. Tultiin olkkariin ja ruvettiin leikkimään, Juho lähti omille menoilleen eteiseen ja ajattelin että sinne se meni sitä imuria tuuppimaan, varmaan vaan pari minuttia istuin tässä lattialla kun rupes kuuluun nam nam. Siitä tietää että Juho syö jotain kun se sanoo nam nam. Menin kattomaan että mitäs se syö, niin kuistin ovi oli auki (en tiiä miten se sen oli saanu auki, kun ei mitään ääntäkään kuulunu) ja siellä Juho istu isin kurasten kumppareitten päällä ja popsi lattialta kiviä (juu en ollu imurioinu kuistin lattiaa kun siellä vallitsee kenkä ja vaate kaaos) Onneks oletettavasti ne kaikki kaks kivee oli Juhon suussa ja se antokin ne pois kun käskin antamaan suusta kivet pois. Pikkasen oli mies kuivuneessa kurassa, ihan ruskeena kaikki vaatteet kun se pyöri siinä miehen likasten kumppareitten päällä :eek:
Viime viikolla olin pissillä kun kuulin että tuo paineli vessan ohi, no rauhassa lorottelin siinä loppuun ja pesin kädet sekä vähän peilasin :ashamed: sillä väliin Juho oli painellu keittiöön, kiivenny siellä semmosen korokkeen päälle. se on semmonen laatotettu korkoke leivinuunin vieressä aika matala, ehkä 30cm.. siinä on meillä ollu tapana pitää kissojen ruuat kun ei olla lämmitetty, lämmityksestä se koroke lämpee hyvin vähän, mutta kissojen muonat on otettu siitä siks aikaa pois. Niin seli seli.. tuo istu siinä korkokkeella ihan reunalla ja kissojen kuppi oli sillä jalkovälissä, oli kaivellu ne ruuat sieltä ja hieronu kaikki vaatteisiinsa, mahaan ennenkaikkea. Onneks ei ollu syöny niitä, tai ainakin pää oli ainoo puhdas osuus koko miehestä. Ai että mua nauratti kun siivosin siinä ensin pahimpia pois.
Pitää vissiin keksiä joku parempi paikka noitten kattien ruuille....

Voi mälsyys, pitäs viel astianpesukone täyttää ja tiskata vähän, lelut levällään lattialla ja suihkuunkin pitäs.. Nälkäkin olis :/ kait se jotain on koitettava tehä että pääsis suht aikaseen nukkumaan. Alan olla aika väsy kun on tullu nukuttuu ihan liian kauan ihan liian vähän. Juho kuitenkin aamusin herää aina seiskan aikaan ja mä olen monesti vielä kahen aikaan hereillä. Jos yrittäs opetella vähän toisenlaista rytmiä, vähentää kahvin ja energiajuoman määrää..

Nyt hommiin.
 
joo,meikäläinen täällä jo kyselee jotain viikkoraha juttuja ja toinen vasta vuoden kohta täyttää :ashamed: :LOL: :LOL:
no mutta onhan se kiva tietää toistenkin mielipiteitä.

joo,mutta tosiaan niitä leikkuja aattelin että ei nyt ihan joka viikko uutta.

tiniksen pepille haleja :hug:
miten se ihottuma nyt taas alkoi kiusaan toista pientä!
ja onnea talokaupoista :flower:

mamma : enkä olu kauhusta kankeena =)
tietenkin vähä hiki pisaroita tuli otsalleku kuvittelin itteeni siihen,meillä tuo poika niin mahoton kiukkuaa ku puetaan,ja jos siinä ois vielä pari lisää nii voe kamala.
mutta toki toivon että lisää tulee näitä puettavia :saint:
niin ja onhan niitä kertoja ku kaikki pukemiset menee hyvinki :D
niin ja tällä hetkellä ku asutaa kerrostalossa,pitää kuskata koirat ja rattaat ja roskapussit yms.nii huh
:eek: :LOL:
toivottavasti saadaan uus kämppä ja mielellää rivitalossa asuisin!tai omakotitalossa jos nyt oikeen kunnon haaveen sais toteutettua =)

no nyt lukasen vielä tuon viimesen sivun ja sit kurkkaan bb.tä :wave:
 
ainii,meillä tuo poika osaa jo näyttää ku on nälkä:)
se konttaa mun tykö,katsoo silmiin ja maiskuttaa ja sanoo jotain namnam tyyppistä.
Ihana :heart:
niin niitä sanoja täällä kyseltiin...eli selvästi sanoo auto,äitti,auta.
yskimisen päälle ku sanoo että AUTA nii se on aika hauska.
niin ja jotain äijää sanoo välillä.

en jaksanutkaa alkaa kattoo bb:tä,kuiteski eieln näytetti aden lähtö.
mitäs uutta sarjaa ootte kattoneet?

no joo,lähen tästä yöunille!
kauniita unille kaikille tasapuolisesti
:wave:
 
Tervehdys :wave:

Neidillä oli tänään neuvola..piikki ja itku tuli sekä illalla lämpö 38,3 toivotan,että huomenna jo ok.
mitat oli 9690g,77cm ja pää 47cm. ok kasvu siis omalla käyrällä :D.
Synttäritkin viikonloppuna vietettiin ja kivoja lahjoja tuli :) muutama nalle,kirja,palapeli,koru,rahaa...

tinakenkätyttöä ja peppiä nyt koetellaan..voi kurjuus :hug: toivottavasti huomenna jotain selvii siel polilla. niin ja onnea talokaupoista :flower:

Nyt ei muista mitä piti kommentoida :headwall:

Onnittelut kaikille vuosikkaille :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä