Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Lueskelin tuossa läpi noita viimepäivien kirjotuksia kun taaskaan ei ole koneelle paljon ehtiny. Olipas aivan ihanat uutiset kun huomasin että Kultsulle on tyttö syntynyt! :heart: Onnea kovasti heidän perheelleen!

Siljallakin monesti pylly punottaa varsinkin jos gaggat on vaipassa ja ei heti huomaa. Nyt tosin ollu muutaman päivän paljo parempi, oliskohan syynä se että vaihoin Pampersit Liberoon? Kestoiltu ollaan jonkin verran vielä, mutta aika hankalaa se on kun tytölle ei sovi mitkään tekokuituvaipat ja meillä tuo vaippavarasto on niin suppea :/

Mitä maitoa sitä lapsille juotetaan :ashamed: Ajattelin nyt alkaa hiljalleen antaan oikeeta maitoa niin ei tarvis noita vellejä niin paljo kaupasta kantaa. Eilen vaan huvikseni kaadoin vähän nokkikseen rasvatonta maitoa ja kokeilin antaa. Muutaman ekan suullisen pulautti ulos, mutta sitten alko tyttöä kovasti naurattaan ja alkokin sitten kunnolla hörppimään :LOL: Mitään allergiaoireita ei näyttäny tulevan :)

Voi voi, sitä pitäis taas alkaa hiljalleen valmistautuun koulupäivään. Onneks vaan muutamia tunteja tänään, loppuviikko sitten istutaankin aikas tiiviisti pe*se pulpetissa :whistle:

Tuutiksen mänkkärilinkille repesin minäkin :LOL:
 
Nea kiittää =)

Juu näin se aika on mennyt ja mun vauva on jo 1v :snotty: :heart:
Synttärit meillä vietettiin viime lauantaina,lahjoja tuli paljon(leluja) niin kuin toivoinkin =) tuli myös ensimmäinen nukke =) ja arabian muumi/pikkumyy astiasto .
Hauskaa oli,tosi hyvin Nea viihtyi isompien lasten seurassa,eikä vierastannut ketään =)

Tässä ois 1v sankari
http://www.aijaa.com/v.php?i=2901359.jpg


http://www.aijaa.com/v.php?i=2901351.jpg

Tässä oli meidän täytekakku :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2901378.jpg
 
Ompa Nea suloinen tyttö :heart:

Pika pikaa... ilmottauduin äsken kaupungin sijaiseksi tai siis soittelin sinne. Pitäis kohta täyttää hakulomake. Vain v.loppuhommiin lupauduin. Saas nähä tuleeko yhtään mitään kun oon ollut jo aika kauan poissa työkuvioista mut ainahan voi yrittää ja tarjoutua :) Ukko ei sanonut oikein juuta eikä jaata mut katotaan nyt kuin tässä käy...

*painuu penkomaan työtodistuksia jostain ja ei muutes ole hajuakaan minne oon ne säilönyt* :headwall: :headwall: :ashamed:
 
Pääsettekö te muut tänne KaksPlussan sivuille heti? Tarkoitan että jos kirjoitatte osoiteriville osotteen ja painatte enter, niin avautuuko sivut heti? Mulla ei läheskään aina, vaan saan melkein puol päivää yrittää päästä tänne. Sanoo vaan että yhteys alustettiin kesken tjn... Siksi ei sitten tuu edes kirjotettua mitään...

Mullaki on muute perjantaina työhaastattelu! Se on varmaan tän alan tylsin työpaikka ja hävyttömän huono palkka, mutta sekin parempi kuin ei mitään... Saa nähäd miten käy ja saakohan tuota tyttöö minnekään edes hoitoo tähän aikaan vuodesta :headwall:

Me käytiin eilen kiinalaisessa syömässä ja tilattiin Essille oma annos :D Paistettua muna-riisiseosta älytön kippo kahdella eurolla. Tuo söi sitä ehkä puol desiä ja minä sain loput :D
 
Onnea onnea ,

uusille vuosille päässeille eli yksvuotiaille Eemilille, Nealle, Siljalle ja ainakin viel Hemulin rinsessalle !!! :heart: :heart:


Jahas, ihana auringonpaistos on Oulussa , ja meän papupata nukkuu... ihanat nuo neidon puhelahjat, keneenhän lie tullut ?
Ja jotenkin on kivaa aikaa - meil kun on on sitä vastamäkeäkin ollut , niin nyt tulee äipällekin oikein onnistumisentunteita - vaikka tyttöhän se uusia asioita oppii ja vieraille flirttailee ja on aivan ihana ...
Kirpparilla käytiin vkonloppuna ja vieraita kävi - kokkailin oikein sunnuntaipaistit uunissa , saapa nähdä taipuuko meikäkin perheenemännäksi tässä pikkuhiljaa ...
Kirpparilta löytyi Plaston punainen mopo - ja äippä taas osteli pari oikein sievää nukkea...
Kohta tulle banni noille nukkeostoksille.

Oululaiset
- onko se miitinki to - vai käykö muille ja Katjannalle myös ke ? Sais enempi mammoja kasaan ??? Ja taaperoita ... auts, kamalaa, josko nää ei enää oo vauvoja ?

Millos muuten pitää siirtyä seuraavalle palstalle ? Nääs kun tää on vissiin meille jo vanhaa kamaa 0-12 kk näet ???
 
Mitä maitoa,

en minäkään ole varma - mutta olen nyt antanut tuota rasvatonta Hyla-maitoa, kun sitä itse juon. Nykyään melkolailla pelkästään...
Ihan hyvinhän tuo sitä juopi, rinsessainen . Hyla maitohan on vähän makeamman makuista, voi olla jopa helpompaakin pienelle ???
Onkohan siitä jotain haittaa , jos ei anna laktoosillista maitoa ?
 
Eikö ollut puhetta että siirrytään sitten porukalla toiselle puolelle kun kaikki on vuoden rajapyykin saavuttaneet.... Vai muistanko väärin?

Leya en pääse silleen yleensäkään. Vaan mulla on kirjanmerkeissä se keskustelut pääsivu ja tuun sen kautta

Nyt on hakemus tehty *huokaa kauhusta kankeena*
 
Maidosta... mitäh kuuluisko noiden juoda jotain muuta kun nannia? :whistle: Kukahan meijen neitille sen kertois... Ei nimittäin suostu juomaan muuta, edelleenkään :headwall:

rasvatonta hylaa oon tarjonnut ja norm. rasvatonta maitoa... muttei uppoa niin ei
 
Maidosta meillä juodaan jo tavallista rasvatonta maitoa,hyvin menee alas ja ei ole mitään oireita.
Hitsi meillä on tuolla semmoinen 2,2kg karkkirasia :ashamed: ja tytsy hyökkäsi nyt se kimppuun kun erehdyin antaa yhen namin :eek:
 
Heips,

Täällä ei ole kyllä yhtään kivat fiilikset äitillä tällä hetkellä. Kateeksi käy kun Yodottajan viesteistä paistaa tyytyväisyys tämän hetken tilanteeseen. Siis ihanaa kun jollakin on tuollaiset fiilikset, mutta mulla menee enemmän nyt Rontin linjalla :D Ja nimenomaan olen onnellinen Yodottajan puolesta kun teillä tosiaan on ollut yhtä sun toista matkan varrella. Itsekin haluaisin nyt vaan olla yhtä tyytyväinen, mutta kun ei vaan ole.

Aivan kamala ulos lähtö äskettäinkin oli. :headwall: Annin sain valmiiksi ulkovaatteisiin ja Aatulle ehdin sukat, tumput laittaa jalkoihin kunnes haistoin että kakka housussa. |O Ei muuta kuin poika riisumaan, kun tulin kakka pesulta oli neiti riisunut ulkovaatteet puoli väliin alas koska pissatti |O |O No sillä välillä poika oli pissannut ja kastellut bodynsa kun menin vaippaa hakemaan ja ei muuta kun riisumaan toinen alasti ja vaihtoon kaikki muutkin vaatteet. No päästinhän me loppujen lopuksi ulos asti ja nyt poika onneksi nukkuu, mutta neiti vinkuu mua kokoajan tekemään jotain hänen kanssaan.

Piti käydä välillä pyyhkimässä pylly kun tyttö kävi kakalla. Hohohoijaa näin se menee...Mua niin sapettaa tällä hetkellä tämä kotona oleminen että voi kiesus.

Olen kuullut että b-vitamiini vaikuttaa ainakin noihin suunpielen halkeamiin ja sitten virkeyteen. Itse vetelin raskauden loppu metreillä beroccaa kun olo oli niin voimaton. En tiedä sitten miten siihen hermostuneisuuteen vaikuttaa tai vaikuttaako mitenkään. Vai voisko olla että silloin kun väsynyt niin hermotkin menee nopeammin, ainakin minä allekirjoitan tämän lauseen omalla kohdallani.

Ja taas pyyhkimään. Hetkinen vaan...kävi uudestaan kakalla. Voi vitsi tätä hippasua. Tämmönen mua sapettaa ettei voi mitään asiaa tehdä loppuun kun pitää jo rientää jotakin palvelemaan.

Meillä ei olla vielä maisteltukaan muuta kuin korviketta. Sitäkin on vasta mennyt niin vähän etten vielä uskalla miettiäkään normi maitoon siirtymistä.

Niinukalle:hug: koti tilanteeseen myöskin. Teillä tosin eri syyt rasittaa kuin meillä, mutta kuitenkin on tämä välillä vaan rankkaa olla äiti, kodinhoitaja, aviopuoliso ja mitä kaikkea muutakin tässä saa yrittää olla.

Oululaiset. Meillä on keskiviikkona lapsikuvaus, mutta sen puolesta ehkä päästäisiin. Jos teille kuitenkin sopii paremmin se torstai niin pitäkää vain silloin treffit. Me kyllä jaksetaan odottaa ensi kertaankin. :D

Meillä oli tänään 1.v-neuvola jonne täti toivoi isääkin mukaan, mutta eipä tuo päässyt töiden puolesta. Ihan sama vaikka ei päässytkään. Mua niin ottaa tuo ukkokin tällä hetkellä aivoon. |O Ei se mitään ole tehnyt, mutta nyt tökkii kaikki. Sorry vaan nyt tämä valitus :ashamed:

Pupua minäkin ikävöin. :'( huhuu tulepas kirjuuttelemaan. :wave:
 
katjanna :hug: Tuo on noita useamman lapsen äidin ihanuuksia... just kun saat vaatteet päälle niin jo alkaa pissittämään ja kakattamaan yhtä sun toista... Ja sitten siihen päälle vielä jotain muuta extraa - kaaos valmis :D

Tää alkaa laittamaan tätä kaaosta kuntoon. Mennään Jeppeä vastaan ihan kuulkaas kävellen... :D Eli kohta tuun kiroten kotia kun oon vetänyt kahta kiviriippaa perässäni :LOL:
 
Ihana Tuutilulla joku ymmärtää minuakin. =) :hug: takaisin. Mietin äsken uskallanko kirjoittaakaan mitä kaikkea tällä hetkellä tunnen, mutta onneksi on teitä ymmärtäjiä. Mieli piristyi kummasti kun sai edes virtuaali halauksen=)
 
Siinä on Rontille tuo nalle-taulu ihan näin esimerkiksi. Ton myymistä olen ajatellut, kun en mä sillä mitään tee. Ja jos nyt joku kiinnostui, niin pistäkää viestiä. Tuo on kehystämättä, kun ei ole ollut tarvetta. Näin ollen tulee ihan kirjeenä...

Mä teen noita iltaisin eemelin nukkumaan mentyä ihan huvikseen, mutta eipä ole juuri ketään, jolle noita enää antaisi... jokaisella on jo paikat täynnä... joten olen yrittänyt olla nyt tekemättä viime aikoina :D
 
Keiju07
Heips,

kauheesti asiaa taas tullut - yritän kommentoida niihin, mitä aivot enää muistaa... ei tarkoita etteikö muidenkin jutut olisi kiinnostaneet ja tärkeitä!

Ensi alkuun onnittelut vuosikkaille - pitää luntata - Hemulin tytskälle, Tylsän Siljalle ja bambin Nealle! :flower: :heart: :flower:

Iloinen olen minäkin Kultsun kuulumisista - tosi mukavaa tin, että bongasit tuon ilouutisen.

LS ja Mamma, nyt sassiin apteekkiin, ei täällä enää tuollasta lusmuilua katella! Mä kaipaan pahoinvoivia kanssasisaria!

Rontti, minusta se kymppi kuulostaa Kittystä tosi kohtuulliselta, odotin että enemmän olisi pyyntö - eikös työllekin pitäisi jotain hintaa laittaa? Tuuti, voisin jotain isomman puoleista sitten ostella, kun sillä mallilla on - jouluun on vielä aikaa, joten ei mun ole pakko heti ensimmäisestä satsista ostella.

Tili... me avattiin ristiäisten jälkeen Vienalle tili, kun tuli noilta isoisovanhemmilta rahaa, ostettiin sitten kuitenkin heti niillä rahastosijoituksia... ja ne onkin sittemmin vaan menneet alamäkeä, kun taloustilanne maailmalla on mikä on... no pitkäaikaisena sijoituksenahan niitä pitää aatella, joten katellaan tilannetta sitten kahdenkymmenen vuoden kuluttua.

Taaperoihin vasta sitten kun kaikki on 1 vee, näin asian muistelen.

Höh.. pää täynnä höttöä... yöllä tuli valvottua, huomaa kyllä heti omassa olossa. Pahoinvointi on ihan toista luokkaa kuin oli Vienaa odottaessani... ja johtunee siitä, että ei samalla lailla pääse lepäilemään päivisin tai nukkumaan pitkiä yöunia. Edellisen kerran tähän aikaan painuin aina nukkumaan suoraan työpäivän jälkeen ja aamullakin tiukkaa teki nousta ajoissa ylös. Nyt se on parhaimmillaan kahdeksan tuntia unta vuorokaudessa ja aina parilla herätyksellä kuitenkin...

Moni tuntui painivan arjen kanssa, :hug: niinukalle, katjannalle, yksäidille ja muille
äitivaalle ekstra- :hug: ! On se vaan rankkaa, kun omat vanhemmat sairastaa... ja kumma juttu tuo vaisto...
 
katjannalle minultakin halit :hug:
voi vaan kuvitella kuinka hankalaa se pukeminen on kahden kaa,ku tää yks herra jo saa sellasen shown aikaan että oksat pois :eek:
niin ja tympiihä se ku gagat tullee just ku on kaikki saatu päälle.
ymmärrän täysin.
meillä tää mukelo inhoaa pukemista,huutaa ihan pää punasena ku ulkovaatteita laitetaa.
mikähä siínäki nii on??

miehelle laitan makarooni laatikkoa ruuaksi,ite en voi syyä.
mulla tullu kamalia mahakipu kohtauksia yms. syönnin päälle!
tänää kävin lääkärissä,ottivat kaikenlaista verikoetta,mm keliakia,laktoosiinto...mikä!??
ja tulehusarvoja ja kaikkee.
kunvaan nyt selviäis.

äitivaan: onneksi äitisi jo paremmassa kunnossa :hug:
tuo vaisto on jännä juttu...
äidillä on kokemuksia siitä.

jos lähtis pojan kaa leikkimään,muskarikin piti peruuttaa ku tuolla sitä yskää/nuhaa ym.
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Ihana Tuutilulla joku ymmärtää minuakin. =) :hug: takaisin. Mietin äsken uskallanko kirjoittaakaan mitä kaikkea tällä hetkellä tunnen, mutta onneksi on teitä ymmärtäjiä. Mieli piristyi kummasti kun sai edes virtuaali halauksen=)
:hug: täältäkin. Mä niin tiedän ton ihanuuden :kieh: Kolmelle kun puet, tai no noi 2isointa pukee itse, mutta pitäähän niilekin haalareiden lenksua olla laittamassa, laittaa hanskoja hyvin jne ja millon mikäkin heiltä on olevinaan kateissa...sit toi pienin pyörii kokoajan jaloissa, kun hälle pitäs laittaa eka päälle hänen mielstään, mut mites laitat kun sit on kauhee hiki ennenkun muilla on päällä |O Isommat osaa mennä puettuun pihalle odottaan. Ja ennemmin on sääntö kuin poikkeus et kun pukeminen on hyvällä mallilla niin pienin tekee vaippaan täytettä :headwall: Sit pitäs itellekin jossain vaiheessa saada rytkyt niskaan ja vielä välistä kurkkii et onhan keskimmäinen varmasti pysynyt pihalla :whistle: Ulos kun viimosella päästään on mulla sellanen hiki et sit alkaa paleltaan :kieh: Välillä sit sujuu niin mutkattomasti kaikki ja ollaan kuin huomaamatta pihalla, mut välillä kaikessa ihanuudessaan tota edellämainittua höystettynä kaikella kitinällä ja vikinällä...et lisää lapsia, kiitos :LOL:
 
äitivaan: :hug: onneksi äitisi voi paremmin :)

Milla-maria: :hug: sinne myös. Toivotaan et mahakipujen syyt löytys!!

Keiju :LOL: vai odottelet kanssasisaria.... :D siinähän odottelet :whistle: ;) hihhih.

maidosta:
meillä poika juo laktoositonta maitojuomaa. Kevyt sellaista. Jossainvaiheessa pikkuhiljaa taas normimaitoa kokeillaan. Hyvin on ton kans nyt mennytkin.

Jaha, pikku-ukko kutsuu :wave: Palajan taas :wave:
 
nyt läks kissa uuteen kotiin,haikein mielin annoin,mutta hyvään kotiin meni ja nyt sillä on se KOTI :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
mukaan annoin ruokaa,kissan maitoo ja matolääkkeetkin..niin ja kaulapannan,koiran entisen :D

ihanaa kun ei tarvii enää huolta kantaa pikkuisesta..

meidän poitsulle kuuluu hyvää,vierastus on kaikonnut jonnekkin mörököllille,aamulla ois neuvola..
uusia sanoja tulee koko ajan,osaa syliin pyytää,kyllä siitä selvästi saa syliin sanan kun kovin kuuntelee,anna osaa sanoa..koko ajan kuuluu anna anna anna,jotain jos on vailla..
sit haukkuu niinku koirat,sanoo koira-äiti-isi-mummo-kypärä-pallo-lamppu-ei-ai-tuti..hmm vieläköhän jotain muuta?en muista enää kun niin paljon tulee niitä sanoja..
itekseen ajelee tuol mopolla,kiipee kyytiin,peruuttaa ja sit menee sen kaa eteenpäin että taas pääsee vauhdilla peruuttamaan :LOL: tulee poiskin sieltä itse :heart:

:hug: äideille jotka lasten kanssa joutuvat temppuamaan joka asiassa :hug:
 
Just tuossa aamulla mietin että mitenhän sitten kun on 2 pikkusta ja pitää aamulla saada ne kiireessä puettua ja tarhaan.... nyt on niin ihana kun tyttö jää isänsä kans kotiin ja saan omia aikojani lähtee kouluun. No teidän kirjotusten mukaan saan aika monasti laskee takaperin sataan tässä tulevien vuosien aikana :whistle:
 
Äitivaan piti :hug:

jotenkin mullakin tämä oma pää Keijun tapaan höttöä täynnä tällä hetkellä. Unohtuu niin ku ihan kaikki muu. :ashamed:

Kaikille iso kiitos haleista. Kyllä tämä palsta on ihku. :heart: Olokin jo vähän parempi kun kävin taas kävelyllä vaunujen kans.

Uuniin laitoin just lasagnea kun Anni toimitti mua tuolta pihalta pois tekemään ruokaa. :D |O Niinpä, vissiin neitillä nälkä ja äiti tietenkin rientää.- |O
 
PALJON ONNEA EILISEN, TÄMÄN PÄIVÄN JA HUOMISEN SANKAREILLE!!!!

Kohtahan sitä tosiaan saahaan vaihtaa tuota palstapuolta, hui kamala :whistle: Minä vieläkin ihmettelen että mikäs natsa se pöydän päässä istuu päivällispöydässä, ja nyt se natsa on muka jo vuoden :eek: Luulis kait tuota, että olis jo ehtiny sisäistää että meillä on vauva... :ashamed: :D

Btw, lekuri soitti tänään -EI KASVIA PÄÄSSÄ! "Ainoastaan" erittäin harvinainen sisäsyntyinen aivolisäkeperäinen kilpirauhasen toimintahäiriö :/ mutta tällä hetkellä tuo diagnoosi ei tuntunu yhtään niin pahalle. Kiitollinen olo, että selvitään nyt kumminkin lääkkeillä! Kk sisällä pitäis tulla aika sisätautipolille ja siellä jatkotutkimukset. Omalääkäri sanoi, että hälle oli ensimmäinen tämmönen kilpirauhasjuttu laatuaan, ja ei tod. ole mikkään nuori lekuri tämä omalääkäri. Villi veikkaus että hän olis 45, suurinpiirtein. Että on vissiin sitten vähän kinkkisempi tapaus...

Nyt lähen tekemään HKn blööstä makkarakastiketta remppareiskalle ja jälkeläiselle. Oli muuten reiska saanu tänään jo maalattua kaikki tilat pohjiin, että kyllä se siitä valmistuu :) Vesieristeen aiko vielä tälle illalle vetästä kylppärin seiniin...

Son :wave:
 

Yhteistyössä