Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

|O |O |O mua väsyttääää!!! Arvasin että tää yövuoro ei oo mun juttu. oon mä jonkun 2 tuntia nukkunu tässä sunnuntai aamu 7 jälkeen |O tulis jo klo vaikka 19... pääsis pian nukkumaan.

Eipä oikein pää suodata noita teiän kirjotuksia nyt joten en kommentoi niitä nyt...
Taidan viedä pojat vaikka suihkuun leikkimään.
 
tin
Huomenta:) Pääsin yksäiti vartin yli 7. Väsytti niin pirusti ajaa kotia puoli tuntia. Sit nukuin tunnin, heräsin ku Tatuki heräs tunnin päästä, ukko vei sen hoitoon ja jatkoin unia kahteen! |O
Dirlittan ja pupu? missä piileksitte?
Niinukka, katjanna, yksäiti, äitivaan, mammoliino, milla :hug:
nyt tatu heräs.. huomenna kuvaus:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:

Oululaiset
- onko se miitinki to - vai käykö muille ja Katjannalle myös ke ? Sais enempi mammoja kasaan ??? Ja taaperoita ... auts, kamalaa, josko nää ei enää oo vauvoja ?
Minä laitoinki tuossa jo sähköistä postia, mutta keskiviikko passaa juu! Mikä Tiipiin tilanne, onko pitkä päivä koulussa?

Ja Äitivaan:ille piti :hug: antamani! Onneksi kaikki kääntyi parhain päin!

Ja Katjannan aamu oli muuten just sitä itteensä :kieh: Mulla on muutaman kerran ollu nuita samoja tuntoja, mutta että sull aniitä aiheuttaa vielä 2 riiviötä :eek: :headwall:

muoks. tuli ihan "väärä" nimi ekka kerralla...
 
Tuntuu taas, että oli monta juttua kommentoitavaksi, mutta katotaan mitä muistan...

Oli niin ison tytön näköinen tuo suloinen Neakin että ihan silmät pyöreinä sai katsoa, että onko tämä meidän lokavauva :heart: . Että eikös pysytä alati vaan täällä 0-12kk ikäisissä :LOL: , mulle ainakin tuo viimeinen on aina vauva :whistle: .

Mammoliinolla siis sinänsä hyviä uutisia, hieno juttu :hug: ja toivotaan, että mitään kummempaa ei tuossa erikoisessa kilpirauhasjutussakaan sitten olisi.

Katjanna, tsemppiä vuorostaan sinne, vaikka taidatkin jo olla paremmalla tuulella :) . Sinänsä mukavaa, kun joku muukin manaa välillä :snotty: . Eikä tuossa sun manaamisessa ollut musta mitään sellaista, etteikö olisi voinut tänne kirjoitella :attn: :attn: ! Vielä tuosta B-vitamiiniin liittyen... Kyllä minullakin väsymys tuo paljolti sen hermostuneisuuden, että siinä mielessä tuo vitamiini voisi vaikka auttaakin.

Tuuti, tuntuupa jotenkin oudolta, jos sinäkin töihin menisit! Katsotaan, miten töitä alkaa sateleen. Tuohan oliskin hyvä ratkaisu! Vois olla sullekin ihan kivaa vaihteluakin, tuollainen hetkittäinen työ, paljon sais olla kumminkin kotonakin.

Ja sitten kuules Mamma3 :attn: :attn: :attn: MITÄS SIELLÄ HIHITTELET KUN KEIJU UUSIA PAHOINVOIVIA KAIPAA :attn: :attn: Ettet nyt vaan ite siellä pahoinvoi ja pimitä meiltä jotain toooooooosi tärkeetä :headwall: . Tuuti, lisääpä mamma sinne etusivun listaan, eks niin :p

Josta tulikin mieleen, että ei kai me olla viime päivinä liikaa peloteltu jutuillamme esikoista kasvattavia. Tullut ainakin mun taholta vähän synkkää tarinaa monilapsisen perheen arjesta :/ . Mutta sitähän se kai välillä on. Mutta että kyllähän nuo niin suuri rikkaus on :attn: :attn: . Ja ihana katsoa, miten jokainen on oma erilainen persoonansa, kaikkine temppuineenkin |O :LOL: .

Lillis muuten, teetkö niitä pistoja missä on värit valmiina vai niitä, missä ite lasketaan? Se mun työ kun pitää ite laskea :headwall: . Oliskin varmasti paaaaljon nopeempaa, kun olis värit alla valmiina. Niitä en ole koskaan tehnyt.

Oli aikas erikoista tulla töistä kotiin, kun mies oli pienimmän kanssa asioilla ja vain nuo isommat oli kotona mummun kanssa. Ai että, ei sittenkään pysytä ainiaan täällä vauvoissa :LOL: , on se vaan aika hienoa sitten sekin aika, kun kaikki on jo hiukan isompia. Tuntui NIIN helpolta, kun oli vain nuo kaksi isompaa, vaikka toisaalta tuolla tuo pienin on nytkin ihan tosi tyyväisenä omissa leikeissään, mutta siitä kun ei koskaan tiedä.

Joko multa tuli taas tarpeeks pitkä viesti :ashamed: . En kovin lyhyesti taida koskaan osata :whistle:
 
minusta on kiva lukea juttuja lapsista jotka on jo isompia,ja saapa sit samalla ite neuvoja!
niinku se että jos uhkaa jättää karkit ostamatta,nii sitten myös jättää!
hyvä neuvo!
ja minä aion tehä kaikkeni että tämä rakas naperoni ei ala ihan minua pompottamaan ja ostattamaan kaikkee haluamaansa kaupasta.
muuten,miten te ootte tehny tuon lelujen oston?
annatteko viikkorahaa jolla voi sit ostaa esim:kerran kuukaudessa??saapa sit säästää siihen mitä haluaa.
karkkipäivät aiotaa pitää kerran viikkoon.

eli neuvoja ja vinkkejä otetaa mielellään vastaan =)
mua kyllä jo pelottaa tuo uhmaikä...mutta jospa siitä kunnialla selvitää :whistle:
taitaa muru jo nyt pompottaa 6-0:ashamed:

mamman selostus uloslähdöstä kuulosti kyllä työläältä!
onhan siinä hommansa,mutta varmasti siihenki tottuu ja luonnistuu hyvin.
oot niin reippaan olonen ihminen =)

täytyy alkaa leikkimään lapsosen kaa,ihana ku se on parempana!! :D :heart:

päristelee tuolla autonsa kaa,ihanuus

:wave:
 
Kiitos onniteluista :D Kyllä meidän neiti näyttää aika isolta tytöltä :heart: torstaina ois 1v neuvola niin saadaan mitatkin tietoon :whistle:
uhmaiästä meidän esikoisella (melkein 7v jo :eek: ) ei ollut pienenä oikeastaan uhmakausia ollenkaan,oli aina vaan niin rauhallinen poika :heart: ,mutta nyt :kieh: se vissiin tuli meillekin se uhmaikä :LOL: ei usko oikeasti mitään,ei haluu tehdä mitään,raivoa.......lista jatkuuuuu...
Leluista myönnän meillä on pieni ongelma :snotty: aina kun mennään kauppaan mukaan tarttuu joku pieni lelu/auto :ashamed: ja vaikka sanon ,et en osta niin itkun/valituksen jälkeen ostan sen kuitenkin :kieh: Mä en vaan jaksa kuunella :ashamed:
Ja uus "tekosyy" pojalla on se et jos ostan Nealle jotain(tutit,vaatteet) niin hän sanoo, et ostathan sä Neallekin miksei mulle :/
Joka tapauksessa vaikea kausi on menossa mut toivotaan et menee äkkiä ohi ja mun ihana mammanpoika :D palaa takas.

1v kuvista ihan kysyisin teidän mielipiteitä ois 2 vaihtoehtoa minkä ottaisitte:
1 -kuvat maksaa 160e(1v kuva,sisarkuva ja perhekuva) n.100 vedosta otetaan yhteensä 1v kuvan(3 osaisen) saa muut kuvat maksaa erikseen eli yhteensä kaikki n.200e :eek:

2 - kuvat maksaa 120e (samat kuvat) paitsi otetaan vaan 40 vedosta ja hintaan sisältyy
3kpl 1v kuva,sisarkuva ja 20/30 perhekuva,mutta tosiaan vaan noin vähän koevedoksia :(
Ja se eka kuvaamo on parempi mut hinnassa on aika paljon eroa ,mut mietin vaan,et mitä jos 40 koevedosta ei riitä, hitto kun on vaikeata HJELP ! :wave:
 
Nyt mua jo naurattaa tuo mun aamuinen kiehuminen :LOL: Ei siinä kirjoituksessa ehkä sitten se pään sisällä oleva totuus käynyt selvästi ilmi, jos kerran tuo tuntui lievältä tai siedettävältä manaamiselta, mutta tämän äitin päässä tuntui siis aivan kauheita ajatuksia :eek: :( itkukin tuli kun miehelle soitin ja uikutin että mua alistetaan tekemään kaikkea mitä en edes jaksa tai halua. Tuntui että mun pitää jaksaa miellyttää ja olla kaikille antamassa jotain, enkä kerta kaikkiaan enempää repeä.

Mutta, mutta, se oli ja meni ja nyt jo onneksi naurattaa.

Nyt äkkiä katsomaan uutta sarjaa. :wave:
 
Oon käyny lukemassa teijän juttuja mut kommentointi jääny vähän vähäiselle kun ei oo millään ehtiny..
tehtiin tänään talokaupat :) meillä on nyt omakotitalo! ja sit vähän huonompaa uutista..ihottuma taas leviää ja huomenna käynti lastenpolilla :(
 
mammoliino onnea kumminkin osittain hienoista uutisista :hug: ja toivotaan että lääkkeet tehoaa :hug:

äitivaan :hug: onneksi äitisi toipuu

yksäiti miä oon aina vihannut yövuoroja. Mun maha ei niitä kestä vaan pimahtelee (lue turpoaa, koskee, joko sekaisin tai ummessa jne)

katjanna ne tuntee heittelee varmaan useammalla äidillä (tai miä en usko että niin montaa on jotka voi rehellisin mielin sanoo ettei potuta/väsytä jne) Välillä nuo kullat on niin ihania ja välillä ne vois toivottaa.........! :whistle: :ashamed: Mutta minusta äideillä on oikeus huonoihin päiviin niin kuin muillakin ja aina ei tarvi jaksaa kaikkea. Jos ihminen haluaisi päästä oikein helpolla, hän ei haluais yhtään lasta tehdä/saada. Paljonhan nuo muksut vaatii mutta paljon myöskin antaa. Miä oon huomannut että joudun aika ajoin käsittelemään omia tunteita ja arvoja varmasti aivan eri tavalla miten tekisin jos oisin lapseton.

Rontti.. arvaas tuntuisko minusta oudolta mennä töihin :eek: oon töissä ollut viimeksi ööööh.... vuonna 02 lokakuusta n 4kk eteenpäin tms. Voipi olla ettei sijaisuuksia edes tarjota kun oon niin kauan ollut poissa työelämästä :ashamed: Mut eihän se ota jos ei annakkaan :D

Ja en miä voi mammaa lisätä :D Se on tinin homma tällä viikolla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Oon käyny lukemassa teijän juttuja mut kommentointi jääny vähän vähäiselle kun ei oo millään ehtiny..
tehtiin tänään talokaupat :) meillä on nyt omakotitalo! ja sit vähän huonompaa uutista..ihottuma taas leviää ja huomenna käynti lastenpolilla :(
Onnea talokaupoista :flower: Ja mitä tuohon Pepin ihottumaan enään osaisi sanoa :( Voi toista pientä :'( Mikä ihme siihen syynä nyt on? Eikös Peppi saa sitä sinkkilisää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Ihana Tuutilulla joku ymmärtää minuakin. =) :hug: takaisin. Mietin äsken uskallanko kirjoittaakaan mitä kaikkea tällä hetkellä tunnen, mutta onneksi on teitä ymmärtäjiä. Mieli piristyi kummasti kun sai edes virtuaali halauksen=)
:hug: täältäkin. Mä niin tiedän ton ihanuuden :kieh: Kolmelle kun puet, tai no noi 2isointa pukee itse, mutta pitäähän niilekin haalareiden lenksua olla laittamassa, laittaa hanskoja hyvin jne ja millon mikäkin heiltä on olevinaan kateissa...sit toi pienin pyörii kokoajan jaloissa, kun hälle pitäs laittaa eka päälle hänen mielstään, mut mites laitat kun sit on kauhee hiki ennenkun muilla on päällä |O Isommat osaa mennä puettuun pihalle odottaan. Ja ennemmin on sääntö kuin poikkeus et kun pukeminen on hyvällä mallilla niin pienin tekee vaippaan täytettä :headwall: Sit pitäs itellekin jossain vaiheessa saada rytkyt niskaan ja vielä välistä kurkkii et onhan keskimmäinen varmasti pysynyt pihalla :whistle: Ulos kun viimosella päästään on mulla sellanen hiki et sit alkaa paleltaan :kieh: Välillä sit sujuu niin mutkattomasti kaikki ja ollaan kuin huomaamatta pihalla, mut välillä kaikessa ihanuudessaan tota edellämainittua höystettynä kaikella kitinällä ja vikinällä...et lisää lapsia, kiitos :LOL:
Miä laitan yleensä itelle ensimmäiseksi päälle ulkoiluhousut.. viimeiseksi takki helkatin nopeesti tenavien rääkyessä vieressä :D Isommat on helpompa laittaa valmiiksi ensin ja pihalle/eteiseen oottamaan ennen kuin Kiian pukee. Meil ei Daniel nykyään suostu pukemaan ite oikeastaan mitään... Jos en miä pukis niin ei päästäis minnekään ikinää ajoissa |O Ja ei muuten ehitä nyttekään :ashamed:

Toisaalta oli helpompaa kun neiti oli pieni, oli ainakin paikallaan vaikka huutaen. Nyt roikkuu puntissa kiinni ja huutaa tai menee minne sattuu ehtimään. Yleensä sinne minne ei pitäis.. Tai sitte änkee ittesä tuohon pieneen eteiseen sekaan ja yritä siellä varoa toisen sormia ja yhden varpaita ja antaa kolmannelle vaatetta jne.. Ai, miä ootan villapuku aikaa innolla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Ihana Tuutilulla joku ymmärtää minuakin. =) :hug: takaisin. Mietin äsken uskallanko kirjoittaakaan mitä kaikkea tällä hetkellä tunnen, mutta onneksi on teitä ymmärtäjiä. Mieli piristyi kummasti kun sai edes virtuaali halauksen=)
:hug: täältäkin. Mä niin tiedän ton ihanuuden :kieh: Kolmelle kun puet, tai no noi 2isointa pukee itse, mutta pitäähän niilekin haalareiden lenksua olla laittamassa, laittaa hanskoja hyvin jne ja millon mikäkin heiltä on olevinaan kateissa...sit toi pienin pyörii kokoajan jaloissa, kun hälle pitäs laittaa eka päälle hänen mielstään, mut mites laitat kun sit on kauhee hiki ennenkun muilla on päällä |O Isommat osaa mennä puettuun pihalle odottaan. Ja ennemmin on sääntö kuin poikkeus et kun pukeminen on hyvällä mallilla niin pienin tekee vaippaan täytettä :headwall: Sit pitäs itellekin jossain vaiheessa saada rytkyt niskaan ja vielä välistä kurkkii et onhan keskimmäinen varmasti pysynyt pihalla :whistle: Ulos kun viimosella päästään on mulla sellanen hiki et sit alkaa paleltaan :kieh: Välillä sit sujuu niin mutkattomasti kaikki ja ollaan kuin huomaamatta pihalla, mut välillä kaikessa ihanuudessaan tota edellämainittua höystettynä kaikella kitinällä ja vikinällä...et lisää lapsia, kiitos :LOL:
Miä laitan yleensä itelle ensimmäiseksi päälle ulkoiluhousut.. viimeiseksi takki helkatin nopeesti tenavien rääkyessä vieressä :D Isommat on helpompa laittaa valmiiksi ensin ja pihalle/eteiseen oottamaan ennen kuin Kiian pukee. Meil ei Daniel nykyään suostu pukemaan ite oikeastaan mitään... Jos en miä pukis niin ei päästäis minnekään ikinää ajoissa |O Ja ei muuten ehitä nyttekään :ashamed:

Toisaalta oli helpompaa kun neiti oli pieni, oli ainakin paikallaan vaikka huutaen. Nyt roikkuu puntissa kiinni ja huutaa tai menee minne sattuu ehtimään. Yleensä sinne minne ei pitäis.. Tai sitte änkee ittesä tuohon pieneen eteiseen sekaan ja yritä siellä varoa toisen sormia ja yhden varpaita ja antaa kolmannelle vaatetta jne.. Ai, miä ootan villapuku aikaa innolla :whistle:
Juuri näin, auta armias ku talvi tulee :whistle: Mäkin laitan itelleni ulkoiluhousut jo valmiiks ensteks ja joskus jos toi pienin jalassa roikkuu eikä hommat oikein luista, niin puen hälle eka ja laitan kuistille rattaisiin istumaan, ovi auki ja sit vasta muut.
 
Tinakenkätyttö onnittelut omakoti talosta. =) ja :hug: ikävää että ihottuma taas lähti leviämään. Toivottavasti huomisesta poli käynnistä on apua tilanteeseen :hug:

Tulin sammuttamaan koneen, mutta pitihän mun vielä kommentoida jotain, mutta nyt minä poistun tältä päivältä taka vasemmalle. :wave:
 
Mä oon aina kironnut näit läppäreitä, mut itseasiassa kätsyhän tää on. Tässä sohvan nurkassa lekottelen makeesti läppäri sylissä ja katon/kuuntelen samalla tota kolmosen uutta sarjaa :D Monta rautaa taas tulessa...

Mutta kommentit tulee nyt pätkissä, sorry...

Siis mammolle piti lähettää :hug: osittain hyviä uutisia, onnea niistä :hug: ja jaksuja odotella lisää...

Tinakenkätyttö,
onnea hirmuisen paljon talokaupoista =) :flower: Mutta surku tilanne taas pepillä :'( Hirveesti "pipi puhalluksia" ja paijauksia :hug: :heart: Ei jotenkaan voi olla totta et kuinka se nyt noin se ihottuma kiusaa :eek: :(

milla-maria, mä täällä kikattelin ja sieluni silmin kuvittelin voivani näkeväni ilmeesi kun luit meidän episodia uloslähdöstä :LOL: Olitkpo kauhusta kankeena :D Mut kuten sanoin, ei se aina noin meee. :D Joskus huomaamatta ollaan ulkona, ihan kivuitta :D Mutta pahimmillaan voi olla totaKIN :whistle: Tästä pääseekin sopivaa aasin siltaa pitkin siihen mitä rontti sanoi, että toivottavasti ei pelotella yhden lapsen äitejä... siis minä olen ajatellut asian niin että harvemmin ehkä (mä ainakaan) niitä hyviä asioita muistan kiitellä ja kertoa ja kehua, vaan useimmin just ne huonot asiat..koska niihinhän sitä tsemppausta kaipaa. Että eiköhän jokainen tiedä että kaikilla on hyvät ja huonot päivät :) Mä en usko et on ketään kellä ei joskus pinna pala jotenkin tai etteikö päivät olisi joskus kaikilla jonkinmoista härdelliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja en miä voi mammaa lisätä :D Se on tinin homma tällä viikolla :D
:LOL: :LOL:
Muuten kyllä tekisinkin :whistle: Nuohan on NIIIIIIIIIN selkeitä vihjeitä että :D
Mitä helkatin vihjeitä :LOL:
Ai että nyt sitä heittäydytään "tyhmäksi" :LOL:
:LOL: :LOL: Mähän sanoin jo alussa et teille vähän vouhotusta :LOL: :LOL: Kiva teitä vähän "vedättää" :D :saint:
 
Katjanna ja rontti muutens, tänään kaupassa näin kun oli bratz dvd leffoja 9.90e, et käykääs ostaa ja kattokaa laatu viihdettä :whistle:

Ja unohtui milla-marian viikkorahajuttuun kommentoimatta. Eli meillä kun on viel alle kouluikäisiä lapsia, niin ei mitään viikorahoja ole. Joskus ihan satunnaisesti annetaan joku kolikko jostain pikku hommasta jossa auttavat, tosin en sitäkään aio noille opettaa että kaikki kotityöt mitä joutuvat tekemään ovat sitten palkallisia, ei todellakaan!!
Ehkä sitten isompana jotain viikorahaa saatetaan antaakin, mutta sitäkin on JO tullut pohdittua et mites kontroilloisi sitä sitten et mihkä ne kuluttavat...ettei vaan tupakkaan :kieh: Se on sen ajan murhe...
Meillä nyt ostetaan me ne lauantainamut ja sit jos mistä vähän rahaa saavat, niin säästävät hieman ja sitten ehkä ostavat niillä jonkun pikku lelun tai jotain. Joskus vähän tiuhemmin jotain lelua tms saavat tai joskus sit hiukka harvemmin...miten millonkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Kiitos onniteluista :D Kyllä meidän neiti näyttää aika isolta tytöltä :heart: torstaina ois 1v neuvola niin saadaan mitatkin tietoon :whistle:
uhmaiästä meidän esikoisella (melkein 7v jo :eek: ) ei ollut pienenä oikeastaan uhmakausia ollenkaan,oli aina vaan niin rauhallinen poika :heart: ,mutta nyt :kieh: se vissiin tuli meillekin se uhmaikä :LOL: ei usko oikeasti mitään,ei haluu tehdä mitään,raivoa.......lista jatkuuuuu...
Leluista myönnän meillä on pieni ongelma :snotty: aina kun mennään kauppaan mukaan tarttuu joku pieni lelu/auto :ashamed: ja vaikka sanon ,et en osta niin itkun/valituksen jälkeen ostan sen kuitenkin :kieh: Mä en vaan jaksa kuunella :ashamed:
Ja uus "tekosyy" pojalla on se et jos ostan Nealle jotain(tutit,vaatteet) niin hän sanoo, et ostathan sä Neallekin miksei mulle :/
Joka tapauksessa vaikea kausi on menossa mut toivotaan et menee äkkiä ohi ja mun ihana mammanpoika :D palaa takas.

1v kuvista ihan kysyisin teidän mielipiteitä ois 2 vaihtoehtoa minkä ottaisitte:
1 -kuvat maksaa 160e(1v kuva,sisarkuva ja perhekuva) n.100 vedosta otetaan yhteensä 1v kuvan(3 osaisen) saa muut kuvat maksaa erikseen eli yhteensä kaikki n.200e :eek:

2 - kuvat maksaa 120e (samat kuvat) paitsi otetaan vaan 40 vedosta ja hintaan sisältyy
3kpl 1v kuva,sisarkuva ja 20/30 perhekuva,mutta tosiaan vaan noin vähän koevedoksia :(
Ja se eka kuvaamo on parempi mut hinnassa on aika paljon eroa ,mut mietin vaan,et mitä jos 40 koevedosta ei riitä, hitto kun on vaikeata HJELP ! :wave:
Hmm. luulisi kyllä että 40 kuvasta joku onnistuisi :)
 

Yhteistyössä