Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Pikaiseen taas...

mitenkäs Rontti sai sen vesirokkorokotteenkin nyt jo ?
Meidän neuvolantäti sanoi että pitää olla mieluusti kuukausi väliä...
Vai oisko ollut sitten sitä, että kun en älynnyt tälle kertaa reseptiä hommata jo - että ois voinutkin tasan yhtä aikaa antaa ???

Paan Topsylle yksäriä kamerasta ...

Kävelytuoli lähtee meiltä huomenna käveleen ...
Tuo on niin ihanaa töpötystä tuon tytön meno- siis kävely - hyvä homma että varovasti menee , ehkä muutama kuhmu vähemmän tulee sit ? Minä tarkastutin neuvolatädillä jalan asentoakin heti , kuulosti että on hyvinkin oikea - ei varvista (sen itekin hokaan) ja töpöttelee suoraan ei silleen lännenmiesmäisesti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Kiitos Susa kuvista :) , hieno huone! No on jänskiä nykyään noi tarrakuvat. Ja hih, se lehtikatos sopiikin varmaan tosi hienosti :p . Teillä taitaa olla kovasti nätisti sisustettua. Se olkkarinseinäkin valokuvalla näytti tosi hienolta :) .

Kiitos. Sisustaminen kiinostaa, mutta ei minulta löydy esim. mammoliinon kaltaista taitoa siihen hommaan. Kovasti täällä odotellaan remonttikuvia :p Jotenkin toisten kodit näyttää niin aina niin kivoilta. Teilläkin on niin siistiä ja viihtyisää. Oikea idyli. Jotenkin mä en malta pysyä valitsemallani linjalla ja nurkkiin on kertynyt sekalainen seurakunta toisiinsa sopimattomia kalusteita. Kun ei ole varaa uusia kaikkea kerralla, niin muoti ja maku ehtii aina muuttua. Siksi en tohdikkaan ihan kaikkia nurkkia esitellä ;) Nyt Eeli syntymän jälkeen on kyllä tuo sisustaminen (tai sen suunnittelu) jäänyt melko vähälle.
 
meilläkin on alettu ottaa uudelleen askeleita,monta kertaa päivässä menee pari askelta ite ja nousee seisoo ilman tukee ja laskeutuu hienosti..

masu rintamalla ei uutta,ei plussaa eikä menkkoja..arvelin aamulla taas testata..

meillä on ens viikolla neukku,ja pyydän allergia polille lähetteen,kun on tuo nuha niin kovin usein nyt ollut ettei vaan ois koira allergiaa?!
hyvähän se olis varmistuttaa,toivotaan ettei oo,muuten äitin kaikki haaveet jääkin haaveeks,koirien osalta..
onneks meil ei oo mitään hirveetä koiralaumaa hävitettävänä :D
 
yodottajalle ja vuille onnea kävely taidosta :heart: on se vaan niin hauskannäköistä kun toinen taapertaa :heart:

tuutin tupakki asiaan,ihan hyvä että tuollalailla puhuit lapselle tupakasta,etkä raivonnu ja uhkaillu :D ehkä tuo rauhallinen tapa kertoa asioista pistää tosiaan miettimään sitä tupakan polttoa,mutta mieheltäs kyllä oli ihan väärin pimittää sulta tietoa,toisaalta taas niin että hyvä kun pojalla ja isäpuolella on hyvä luottamus suhde mutta ihan vääääärässä asiassa,toi oli tosi typerä teko, :kieh: sun miehelles..

simpsukka nukkui tänään pitkästä aikaa ulkona päikkärit,oli yli 3 tuntia pihalla,malttoi jopa sen tunnin nukkua..
meill ollaan melkein kokonaan vieroitettu unimaidosta,ainoastaan yö unille mentäessä juodaan sängyssä maitoa..ja nyt ruualla itse juo nokkamukista vettä..
sitten maitoa kunhan siirrytään oikeeseen maitoon..vois kai sitä jo alkaa maistella
korvike lapsien äideille sekoititteko oikeen maidon korvikkeen sekaan alkuun?vai annoitteko ihan paljaaltaan sitä maitoo,minkä verran aluks?
*kyselee tietämätön* :saint:

jep,nyt syömään jotain,massu sanoo murmur,ja nokkaki tukossa,otrivin täältä tullaan :LOL:


:ashamed: mulla on tylsää
 
Terveisiä ultrasta.20.5.on alustava aika,4:n viikon päästä uus aika ja sitte varmistuu toukokuun parasta ennen päiväys.Sydämen syke näkyi ja kuului. :heart: Sain isukilleki kuvan kotiin meijän pikkiriikkisestä.

Anoppi kuuli asiasta tänään ja arvatkaapa mikä oli reaktio!!!Voi herran jumala,ei herran jumala,ai kauheeta,siis kyl mä nyt sanon voi hyvä jumala jne...Tätä voivottelua jatkui ja suu oli auki ku ois metrin kul..n nielly.Ei onnitellu ei.Mun äiti kuuli aamulla kun mies kertoi.Ei kommentoinu juuri lainkaan.Totes vaa et eiks tää nuorin ollukaa viimenen.Sano et oli katellu mun masua muttei mitään muuta.Siis ihanaa.Kumpikaan mummoista ei onnitellu,ei ollu mitenkää onnellinen meidän puolesta tai muutakaan positiivista. :( Mua niin ärsyttää.Tää on meille yhtä toivottu,haluttu ja rakastettu kun aiemmatki ja lähimmät ihmiset reagoi näin.Miehen isä ei tiedä vielä,joten toivoa on saada edes yks onnittelu isovanhemmalta.

Että tässä lisää niitä ihmisten kommentteja.Onneks kaveri soitti tänään.Kerroin käyneeni ultrassa johon hän totesi,että hienoa ja ihanaa.Lapsethan on ihania ja mikäs siinä kun teille mahtuu ja nautitte heistä.Päivän pelastus.Tai se ultra oli kyl kohokohta.

Pakko ois painua pehkuihin.En ees muista mitä muut oli kirjotellu vaikka just luin.Paitsi dogtorille lohduttavaa tietoa :hug: Mun raskaudet on välillä ollu näkymättömiä testeissä ekalla viikolla ku menkat jääny pois jopa verikokeesta testattuna.Silti ultrissa viikot vastanneet oikein.Kyllä mul on ainaki peukut ja isovarpaatki pystyssä plussan puolesta.Mutta toi epätietosuus on PIIIITKÄ odotus aika.

Palaan kunhan järki juoksee :wave:
 
topsy meen meen :LOL:
tehotuhot onpa kurjaa kun ei onnitteluja tullut :hug: mutta meiltä saat jokaikiseltä!!!
ja mun mielestä on tosi ihanaa että joku vielä tekee suurperheitä,niistä se oikea lapsi rakkaus vasta paistaakin,siis kyllähän yhdenkin kanssa,mutta kaikki lienee ymmärtänyt mitä tarkoitin..
ja kiitoksia sinulle tiedosta noista testi hommista..
simpan plussan sain testiin noin 2kk raskautumisesta,ku testasin ekaa kertaa,ja seki roskisplussa :D en nääs muistanu koko menkkoja ku oli muutot sun muut menossa..
 
Ja aamun eka :) Minttu heräs jo kuudelta. Taitaa hampaat vaivata, neljäs, vasen etuhammas, puhkesi eilen. Noh, maidosta on päästy ja hyvin nukkuu muutenkin niin samapa tuo on herätä ajoissa *haukotus*

Mulla ois kerhossa tänään esittely, vähän jänskättää mennä sinne tuttujen eteen vaatteita esittelemään. Vaan itse ovat pyytäneet kun ovat kyselleet tyttöjen vaatteista kun ovat niin nättejä :)

Tehotuhot
, olet siis tutustunut meidän äitiin :) :hug: Ei ikinä mitään positiivista jos kertoo omista suunnitelmista, tapahtumista jne. On kyllä ihana äiti ja viihdyn hyvin hänen kanssaan, mutta usein olen ihan suoraan sanonut että voisit olla joskus vähän positiivisempi. Pessimisti ei pety, näinhän se menee....

Nyt on Mintun syönti kyllä sen verran mielenkiintoista että paree mennä neuvomaan mihin se lusikka pitäis laittaa.... :wave:
 
Tunnustan. Meillä on käytössä unimaito ja tuttikin vielä. Nyt on työnalla omassa sängyssä nukkuminen. Kunhan se sujuu, pullo pois ja lopuksi tutti. Huh huh, voi kun Eeli tietäis mitä äiti on sen päänmenoksi suunnitellut... En ole antanut Eelin edes kokeilleilla vielä itse lusikalla syömistä :ashamed:

Tohtorin uusintatestin tulosta täällä odotellaan :wave:
 
Huomenta

Pojan rahahanat on kiinni, ainut että bensaan pitää rahaa joko antaa tai hakea kannussa. Omilla rahoillaan (mitä jäljellä rippilahjoista) ompi tupakat kustantanut. Täytyy vaan toivoa että käyttäisi sitä järkeään edes hiukan. Seurasin sivusilmällä ettei ainakaan eilen illalla ulos painunut missään vaiheessa joten ei lie koukussa ainakaan vielä :) Kyllä nuo murkut on ihania :whistle: Ai niin ja vaikutti jotenkin vapautuneemmalta, liekö ollut pelko persiissä äidin reaktioon ja nyt kun äiti tietää niin on helpompaa olla.

Otin silloin toissa iltana puheeksi myös herra alkomahoolin. Siitä olin ehdoton että jos pisaraakaan maistaa ja mopolla liikkuu -> mopo pois kokonaan piiiiiiitkäksi aikaa!

Onnea uusille kävelijöille :hug: :flower: Kipsutin on nyt pari kertaa ottanut yhden askeleen jos niin voi sanoa. Toista jalkaa kun on pitänyt siirtää niin äkkiä pylly maahan :D Hurjan varovaiselta tuo liikkeissään vaikuttaa muutenkin.

Dogtor mitäs uus testi sano? :hug:

susa niin on meilläkin unipullo/tutti käytössä ja tappelen sit kun tappelen ne pois. Nyt en jaksa ees harkita.

Tavallisesta maidosta. Tuo EI juo sitä |O Millä hitolla saan sen juomaan? Sekoitus menee mut ei kylmä tavallinen maito (eikä hyla) :headwall: Samperin nannin orja :whistle:

tehotuhot Ikävä suhtautuminen toisilla :hug:

Perhana! Piti alkaa ukollekin puhumaan kun autosta katos takavalot/mittarivalot ja parkit |O Hittoako ne nyt hyvän mykkiksen aikana hajos :kieh: Täs ois ollut eväät pitempääkin hiljaisuuteen :whistle: :LOL:
 
Meillä käytössä tutti, ja unimaito..siis yöllä, nukahtamiseen tuo ei tarvitse mitään kuin unisuukon :) mutta yösydämellä maitoa haluaa..ja äiti on reilu..Ja laiska koska aamulla kutsuu työt, en jaksa / halua yöllä huudattaa..ja niinkuin olen aiemminkin mainostanut, noilla isommilla yömaidot jäi omia aikojaan pois, uskon että Eemillä myös.
Ei se ainakaan enää armeijassa maitopulloa kaipaa.. :LOL:
 
Meillä on nukuttu eri huoneissa kaks yötä. Kerran yössä on pitäny mennä hätiin, kun Essi saa yskänpuuskia kolmen jälkeen. Mutta siihen asti saa vedellä niin rauhassa sikeitä :D

Auttaskohan siihen yskään ilmankostutin? Komerossa olis sellanen... Pääpuoli on jo koholla sängystä mutta silti yskittää.

Meillä juodaan kolmesti päivässä pullosta, aamulla, päivällä ja illalla. Illalla nukahtaa yleensä pullolle, ei aina. Ruualla sitten juo nokkamukista piimää, mikä näyttää maistuvan, oikein imee posket lommolla sitä :D

Ja taaperokärry on käytössä, samoin keittiön tuolit kävelytukena... Niistä jää tosi kivat jälket parkettiin :headwall:
 
eipä täälläkään kävellä vie....jää kyl joskus seisomaan ilman tukee kun sen alas lakee,mut eipä se siinä kauaa tökötä :D paniikki iskee....ylivarovainen tämäkin on..niin oli Emmakin! Emmahan lähti käveleen 1v synttäreillään...jospa tämäki sitten :LOL: ....
tutista tais olla jotain puhetta....meillä tutti on PELASTUS!!! en tie mitä tekisin öisin ilman tuttia...kun en sitä tissiäkään ny kokoajan jaksa antaa ja sais jo pikkuhiljaa lopettaa koko tissittelyn...muistaakseni Emmajätti tutin pois 2vuotiaana joten annan Veetinki nauttia siitä ihan rauhassa :D

niin...dogtorille plussatuulia (puhaltaa...) :D
 
sama tulos tuli ku eilenki,pitää nyt malttaa vaikka viikonloppuun odottaa :p


meilläki on tutti vielä käytössä,toimii lohduttajana jos pipi tulee ja sit nukkumaan mennessä..

tuutis mulla hävis mun entisestä autosta aina nuo valot ku käytin syksyllä ekaa kertaa pitkiä valoja,se poltti sulakkeen tai jotain,kiva oli pimeessä ajella valoitta :D
ja toivotaan että se teidän teini siellä oppisi jotain kyllähän tuo käytös jo pikkasen kuulostaa paremmalle :D
 
Tutti meillä on käytössä unilla ja autossa ja saas nähä koska siitä pääsee eroon :/ niin riippuvainen tuo siitä unillaan on, että huh heijaa...
Unimaitoa ei oo ollu käytössä sittemmin kun Juho oli ihan mini vauva. Toki tuo kyllä syöttötuolissa juo jotaikin, joko maitoa tai vettä hörpyt ennen nukkumaan menoa, mutta ei sitä unimaidoksi tai univedeksi voi kutsua.

Oikeaa maitoa ollaan maisteltu, välillä annan pelkilleen, tai sitten sekotan korvikkeeseen.
Alkuun koklasin ihan pelkilleen ja annoin hörppiä mukin reunalta, joi kiltisti ja sitten kun otetaan enemmän juotavaa, niin sitten laitan puolet ja puolet, noi korvikkeet mitä kaapissa on, niin meinasin käyttää loppuun ja sitten juodaan vaan oikeeta maitoa. Olisko tota korviketta pari pikku törppöä ja vissiin kaks isoo törppöä jäljellä.

Meiltäkin löytyy yksi ylivarovainen kävelijä, toisena päivänä saattaa kävellä vaikka kuinka ja paljon ittekseen, seuraavana päivänä kulkee sitten taas lyhkäsiä matkoja, jos pyllähtää pyllylleen (eikä edes satu), niin tuo on sitten niin varovainen tai pettynyt, että rupee kulkemaan ryömimällä, vaikka kontaten meneekin yleensä jos ei mee kävellen tai kärrykävellen. Outo lapsi. Monesti sitten kylässä kyllä kävelee, on vissiin sitten sen verran jännityksestä kankeena, että pysyy paremmin pystyssä.

Tuliaisia odotellessa, appivanhemmat ja Juhon kummit tuli eilen kreikasta.. :whistle:
Mä kovasti ukolle koitin puhua että josko viikonloppuna oltas menty johku reissuun, niinkun vähän myöhäiselle häämatkalle, mutta eipä tuo siihen mitenkään kommentoinu, joten kotona sitten kyksitään ja haravoidaan :/

Ainiin, mun piti mennä laittaan pyykit..
 
Heips!
Pikaseen tässä piipahtamassa...

Nauratti toi tuutiksen "piti alkaa puhua miehelle" :LOL:
Mutta ilmeisesti hieno rakentava keskustelu ollut teillä pojun kaa =) :hug: Tsemppiä!! Jospa se pojukin hoksas nyt aatella pidemmällekin...

Tohtorille peukut pystyssä :heart:

Unimaito ja tutti.
tuttia meil ei ole ollut aikohin käytössä. Ja unimaito sisälle nukkumaan käydessä. Yleensä päiksyt nukkuu ulkona, silloin ei unimaitoja tarttee.

Tehotuhot:
olipas töykeää kommenttia isovanhemmilta vauvauutisista :( Itsehän sä raskaana olet ja itsellesi/perheellesi vauvan teette...ei heidän täydy 24h/vrk hoitaa ja huolehtia... :/

Nyt juomaan kahvetta ja sit jatkamaan pyykkihuoltoa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Nauratti toi tuutiksen "piti alkaa puhua miehelle" :LOL:

Ja arvaas ottaaks se pannuun :kieh: |O Oon kun perseeseen ammuttu karhu täällä. Ja asiaa ei auta että sen auton valottomuuden syyksi paljastui pashaksi mennyt valokytkin :headwall: Kiva alkaa romiksia koluamaan läpi että löytyiskö jostain tohon ehjä versio :kieh:
 
Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, tytöt tappelee keskenään ja Ellalla on uhmaikä.

Mitäs sitä nyt muuta tarttiskaan näin syksyllä.... :kieh: :kieh: :LOL: :LOL:

Meikäläinen pääsee ensi kuussa Jyväskylään oikein hotelliin yhdeksi yöksi, kun on syyskokous tupperin merkeissä. Tosin siitä tarttee kyllä maksaa hieman itse. Mutta aion kyllä lähteä vaikka pää kainalossa. :D

Huomenna mä järjestän lelukutsut tai siis tänne tulee esittelijä. Pitäis vissiin leipoakkin jotakin. Ajattelin tehdä voileipäkakun rengasvuoassa ja valkosuklaa torttua. Ja jotain muuta jos jaksan.
 

Yhteistyössä