Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Keiju07
Äh, voisin :headwall: :headwall: Ei nyt runosuoni syki, siis tuon esitykseni suhteen... no huomenna se on ohi, sain sitten mitä tahansa aikaiseksi... Sit en tästäkään enää täällä vouhota. Rontti, jep niinkin kiinnostava aihe kuin jätehuolto (taloudellisesta näkökulmasta ympäristöasioita työkseni tutkin).

Neiti taas ukillaan hoidossa, jotta saan itse aherrettua, ollut viime aikoina aika tiheään hoidossa, ja hyvin menee. Jo aamulla kun ukki saapuu hakemaan, niin alkaa vilkuttamaan äidille... ennen pukemisia sun muita. Tutumpi tuo on melkeen ukin kanssa kuin oman isänsä, yllättäen, kun isukki on päivät töissä ja näkee vain sen muutaman tunnin illasta, jos sitäkään ja taas työttömänä oloherrana olevaa ukkia näkee lähes joka päivä useamman tunnin (käy meillä remppaamassakin, joten jo ihan siitäkin syystä ). Ylikiitollinen olen lastenhoitoavusta, mutta niinpähän mielellään nuo isovanhemmat tuon tytöt ottavat, että tietää, että ei oikeastaan tarvitse kiitellä. Ottaisivat enemmänkin, jos antaisin :whistle: .

Piituli, mitäs ainesosia laitat valkosuklaatorttuun, kun kuulostaa aika houkuttelevalta?

Onpa taas niin epäasiallista tekstiä tullut tehotuhojen anopilta. :eek: |O Ei mahdu meikäläisen ymmärrykseen tuollaiset kommentit, eikä varmaan kenenkään muunkaan. Miten nuo a-merkkiset kehtaakin- |O :headwall: Mulla myös v-käyrä aika korkealla kyseisen ihmisen suhteen. |O

Apinanpoika on pylly paljaana tuolla olohuoneessa, saas nähdä monet pissat on ehtinyt lirauttaa kun lopetan kirjoittamisen. :headwall: Jotenkin ei jaksa nyt oikein välittää. Annikin katsonut aika hyvän aikaa tälle päivää telkkaria. Kirjastossa käytiin palauttamassa Hovimäki ja varasin samalla toisen tuotantokauden. Aamulla mun työkaveri kävi kahden kuukauden ikäisen vauvansa kans ja kaikki muu aika ollaankin oltu sisuksissa tuota kirjasto reissua lukuun ottamatta. Huomenna on onneksi perhekerho joten jospa se vähän saisi virtaa tähänkin äitiin.

Ulkona on kyllä tosi nätti syysilma joten taidan pakottaa itseni kera ipanoiden raikkaaseen syysilmaan. B)

Diipeli mulla kans hommaa koulun kanssa mutta vähän kuitenkin eri tilanne kun sulla kun mulla tuo opiskelu tuolla on jo tuttua hommaa ja asiat selviää helpommin. Yritän ottaa kuitenkin iisisti tuon koulun kanssa ja jos jotain jäis tekemättä väsymyksen takia niin kyllä ne opettajat sen ymmärtää, ei kannata vetää itteensä ihan piippuun!
Millon meinaat jäädä äitiyslomalle? Ite aattelin olla ihan sinne toukokuun loppuun asti jos vaan pystyn. Palkkiopintoja en varmaan kuitenkaan ota sinne vikalle jaksolle tai jos otan niin verkkokurssia. Mehän ollaan koko kevät töissä siinä koulun hammashoitolassa ja aion olla sielä mahollisimman paljon että ei jäis sitten hirveesti korvattavaa. Oman alan tunneilla yritän käytä kesälomaan asti jotta voisin sitten jatkaa koulua syksyllä kun oon ollu taas vuoden kotona. Mutta tiukille menee kun mulla taitaa se la olla 2.6 :whistle:

Meetkös muuten yksityiselle ultraan vai onko systeemit muuttunu?

Keiju onnea huomiselle! Tiiän, nuo esiintymiset aina jännittää, vaikkakin mulla kohteena aina vaan oma luokka :ashamed: mutta on se silti aina sellanen pulssia nostattava tunne. Tykkään kyllä sitten siitä puhumisesta kun vauhtiin pääsee ja pahimmat oireet katoaa. Meinaatko palkita ittes sitten huomenna esityksen jälkeen? Oot kyllä ainakin sen ansainnu! :hug:

Keiju07
Pohja:
125g margariinia
½ dl sokeria
2 rkl vaniljasokeria
1 kananmuna
3 dl vehnäjauhoja
½ tl leivinjauhetta

Täyte:
150g valkosuklaata
2-2,5 dl vaahtoutuvaa vaniljakastiketta (tai kermavaahtoa)
200g maustamatonta tuorejuustoa

Pinnalle:
50g valkosuklaata
150g vadelmia
tomusokeria

Vaahdota rasva ja sokeri.Vatkaa kananmuna joukkoon. Lisää jauhot ja leivinjauhe. Taikina hieman murumaista. Kaada se pyöreään vuokaan ja taputtele jauhotetuin sormin pohjalee ja reunoille. n. 2-3 cm. Tee foliosta suikaleet ja vuoraa reunat sillä, jotta ne eivät valu. Paista 175 astetta n. 20 min.

Sulata valkosuklaa miedolla lämmöllä, sekoita kunnes sulanut. Vatkaa vaniljakastike/kerma vaahdoksi lisää tuorejuusto ja sulatettu jäähtynyt suklaa. Lisää tarvittaessa vaniljasokeria.

Pursota täyte valmiin pohjan päälle koristele vadelmilla ja valkosuklaallla ja tomusokerilla.

Heissuli vei taas kaikki :) . Alkuillasta jo luin jutut, että mitähän enää muistan kommentoida...

YOdottaja, meillä kaikki on saanut nuo rokotteet aina jonkun muun rokotteen yhteydessä tavallisella neuvola-käynnillä. En oo varma, mut olisko joskus oikein tarkastettu, että rokotteen voi antaa yhtä aikaa. Nyt siis sai toisen jalkaan ja vesirokon käsivarteen. Ja tuon reseptin pyysin jo ajat sitten lääkärissä kun käytiin. Nyt pyysin sitten influenssa-rokotteet. Viimeksi kaikki muut otettiin influenssarokote paitsi vauva ja isäntä, vauva säästyi, mutta isännälle tuli kamala tauti ja totesi, että tästä lähin ottaa hänkin rokotteen, ilmaiseksi kun vielä töistä saa sen.

Tehotuhot :hug: . Tuo on kyllä niin ärrrrrrsyttävää. Minusta jo kolmannen kohdalla onnittelut ja kaikki muu innostuminen oli jo paljon laimeampaa. Kakkosesta vielä lähes ensimmäisen veroisesti onniteltiin ja muuta, mutta sitten muuttui.

Piitulilla ihana viikonloppuyö edessä, olet sen taatusti ansainnut :attn: :attn: :hug:

Keijullahan mielenkiintoinen esityksen aihe :whistle: . Tsemppiä vielä, hyvin se menee! Minulla sisko kanssa ympäristö-ihmisiä :)

No, tähän tais katketa mun muisti :ashamed: . Meillä on jännä, kun tuo pienin ei ikinä itke päikkyyn jätettäessä, mutta kun lähden kotoa töihin ja tytöt jää isukin kanssa kotiin, niin jo tulee se eroporu :kieh: . Samaten taas todistin sitä, että ensin kun töistä tulee, kannattaa antaa se rauhallinen hetki lapsille, sitten nuo antavat touhuta kotihommiakin. Vajaan tunnin kesti, että oltiin taas normaalitilassa, sekä koti että lapset, kun töistä palasin. Olen ollut vielä suurimman osan aamuvuoroissa, että ehkä sekin nyt vaikutti, kun tulinkin aika myöhään kotiin.

Oli nälkä töissä ulkona seistessä ja sitten joku alkoi vielä grillaamaan lähistöllä. Että sitä tuoksua ja maha sen kuin murisi |O . Olihan se sitten kaarrettava lähikaupan kautta ja ostettava illaksi karkkipussi :kieh: ruokaa kun kotona oli odottamassa. Että jos nyt menis sitä pussia tuhoomaan :x

tänne ei uutta :D simpsukka sai tänään jo ekan lahjan,samanlaisen mopedimööpelin ku tildan luona on,ai että tykkää siitä..
oltiin äiskän luona koko päivä,haravoitiin pihaa ku siellä on mun mummon synttärit nyt viikonloppuna,jos huomenna ei sada niin mennään loput etupihasta haravoimaan,se kun on melko iso :headwall:
simo vetäs sit hirmu jaskat keittiön lattialle,paljaaltaan kun siellä oli,ja kerkes levitellä sen kakan joka paikkaan :LOL:

jepjep,ei nyt muisti pelaa :ashamed:

Heipsan! :wave:

Krisulle, Millille, Saralle ja Mellulle kiitos päiväkahviseurasta.

Meillä on ollut vähän vauhdikasta täällä viime päivät... Meillä alkoi molemmilla koirilla mahatauti. Ei siinä sinänsä mitään, mutta kun toi nuorempi ei pyydä ulos :headwall: :headwall: Ressu pyytää yöllä pahimmillaan 3-4 kertaa yössä ulos, eikä tee ainakaan sisälle mitään. Ei syö oikeastaan ollenkaan ja senkin vähän mitä syö, niin pakottamalla. Romeo syö hyvin, mutta oksentaa lähes heti syötyään. Viime yönä oli kiva ylläri aamuyöstä yläkerrassa.... voin hyvin kuvitella, että syyllinen oli Romeo. Se ei nimittäin pyydä ulos, vaikka olis kuinka kova hätä... No kävin tänään ostamassa heille "mahatauti" lääkettä. Toivottavasti helppaa pikaseen.

Eikä tässä sinänsä olis mitään hätää, MUTTA... me ollaan huomenna lähdössä sinne kauden päättäjäisiin... laivalle :headwall: :headwall: No sain hälytettyä meille yöksi mutsin vahtimaan noita kahta, anoppi vahtaa eemeliä, appiukkoa ja heidän mopsiaan (joka tänään alkoi myöskin oksentamaan)... Olispas ollutkin kiva jättää kaikki 3 oksentavaa/ripuloivaa koiraa, poika ja appiukko pelkästään anopin kanssa. Olis anoppi ollu loman tarpeessa sen jälkeen :saint:

Meillä on tosiaan reissu edessä. Jännittää vähän koko reissu siinä mielessä, että meitä lähtee "vain" 40 henkeä sinne. Ja tietty se, että se on seiskan bileristeily. Kaikki seiskan lukijat (Milli) :attn: :attn: muistaa sitten ensi viikolla lukea lehtensä hyvin ja kertoo, jos siellä näkyy tuttuja... toivottavasti ei :saint: :LOL: :LOL:
Hirveen vaikea on ollu päättää vaatteita. Mulla on tuossa aivan ihana hihaton/olkaimeton mekko (50-luvun tyylinen), mutta jos nyt kuitenkin noi yhdet alkaa tässä huomisen nimissä, niin en mä sitä halua pitää päälläni. Sitten tarviis housut... Paita olikin sitten jo vaikeampi. Mikä biletoppi :LOL: :LOL: :LOL: On mullakin ollut ongelmat tässä... :LOL: :LOL:

Mutta nyt pitää mennä värjäämään hiukset. Jos ehtis tehdä sen ennen BB:tä...

Tervehdys itse kullekkin =)
Sainpas lukastua nuo jutut ja vihko oli vieressä,joten kommenttia pukkaa :LOL:
Susa, tuo Eelin huone on kyllä mahtava,ihan harmittaa kun asuu vuokralla niin ei viittis ite kustantaa kauheemmin mitään tänne jäävää.. kyllä oon miettiny jos maaleja ostais ja maalailis täälä vähäsen..
Ja nyt kun oon lukenu teiän imetys juttuja niin kyllä piru vie on alkanu harmittaan kun niin vähän aikaa jaksoin imettää..vuoden vaihteessahan sillon kokonaan lopetettiin.Koko touhuhan meni persiilleen sen Pessin kielen jänteen takia kun ei jaksanu imee. Ja nyt vielä kun jossain oon huomannu et toisissa sairaaloissa se tarkistetaan lähtö tarkastuksessa se kielen jänne ja napsastaan poikki jos on kiree/lyhyt niin ei täälä vaan kukaan oo tarkistanu ennen kun ite huomasin sen :kieh:
Hipkukka, hyvä että teille löyty samanlainen soitin.
Ja mikäs sitä Krisua on valvottanu?Toivottavasti viimesimmän kirjotuksen jälkeen oot saanu nukuttua.
Tuutiksen mies oli ilkiä on pimitti tietoa nuinkin isosta asiasta..Hitto vie,onneks tuollasiin on vielä aikaa. Mulla on meinaan vahva epäilys että Peetu tekee murkku iässä kaikkee hölmöö ja sille tulee varmaan ihan kamala murkku ikä,hui...
Shenda meillä jos mukaan Pessille otetaan maitoa niin otan niitä hyla pillimaitoja (niinkun Henkka tais mainitakkin jo). Niitä on Peetullakin usein mukana. Mutta yleensä kyllä vettä saapi juoda jos jossain muualla ruoka-aikaan ollaan.Paitsi jos Peetukin syö niin sitten saa maitoo,Peetun kun on joka paikassa pakko saada maitoa varsinkin ruoan kanssa.
Rontti toi pompottaminen kuulostaa niiiiiiiin tutulta |O Peetu yrittää ihan 100-0 pompottaa mua ja hitto vie kun se ottaa pattiin. Niin ja influenssa rokote otetaan meillekkin, neuvolasta sitä kyselin ja huomasin nyt tk:n aulassakin lapun että täälä on jossain marraskuun alussa niitä rokotuspäiviä. Ja neuvolan täti sano että ei oo vielä tullu maahan ees rokotetta,mutta n.viikolla 47 olis sitten sen aika.
Tuli tosta Dogtorin koira-allergia mietteistä mieleen että mahtaskohan Pessi olla allerginen vähän..eilenkin kun käytiin Pessin kummitädillä ja sielä se yks pikku pirulainen (koira siis) niin oli Pessillä kovin punaset posket koko illan ja ehkä yskikin vähän enemmän :whistle: täytyykin nyt ottaa toi kokeiluun,mun mielestä meinaan aiemminkin jotain ton suuntasta tullu.

Sitten omaan napaan vähän..täälä kiirusta piisaa..tai siis siinä mielessä kun eilen olin neljään töissä ja tänään menin 7 niin ei oikein kerkee mitään muuta tekeen.Ja eilen olin niiiin puhki,hyvin kuluttaa varsinkin tuo eka päivä uudessa paikassa.
Harjottelu paikka on tosi kiva ja työkaverit on tosi kivoja. Asukkaat on melkeinpä aikalailla kaikessa autettavia, kaikilla kumminkin pää toimii ihan täysillä. Ja ihan huisin hauskoja tyyppejä onkin ne asukkaat... iältään nää ketä nyt ihan itekseen oon autellu niin on ollu 23-30v. ja miehiä... hubaa on ollu siis :LOL: baariinkin jo yks asukas mua pyyteli. että näin,nopsaa menee varmaan tää 5viikkoa. vaikka vasta 2pvä oon ollu sielä niin kyllä on vihjailtu että täälä vois töitä olla ja yks asukas vihjaili että tarttis henkkaria hän... joo,no katsellaan nyt.
Pessi hyvin on alkanu paraneen ja piristyyn nyt tän lääkekuurin ansiosta.Nenä vuotaa mutta niin se taitaa tehdä tonne ens vuoteen asti. Kovin on sitten kiukkupuuskia tuolla pikku-ukolla :eek: eilen puras mua olkapäähän,jostain suuttu ja sit jos hermo menee johonkin leluun niin läppäsee jos on joku lähellä :eek: tänään sitten kun Pessi pelleili ruokalautasella+nokkiksella ja otin ne pois siltä niin herra otti suustaan ruoan palasen ja heitti sen lattialle :LOL: jepulis jee..mikähän tahto tapaus tuostakin tulee :LOL: Peetullahan eka uhma oli 1vuotiaana että ehkäpä tääkin sitten... nouuuuuu!!!!

Heips :wave:

Kiitos kaikille mun voinnista kyselijöille :heart:
Mulla tosiaan on noita unettomia öitä ollut jo vuosia. yleensä noin 1-2kertaa kuussa,mutta nyt ihan viikottain jopa kaksikin kertaa |O ja sitten vielä kun tuo neiti valvottelee välillä,niin soppa valmis...täytys käydä lääkärille puhumassa,josko jotain nukahtamis lääkkeitä kokeilis?jotain apua ois saatava,ennen ku pää ihan kokonaan sekoo.
Nuo unettomat yöt on aivan kamalia...jotenkin vielä sillon yön pikku tunteina kaikki tuntuu paljon pahemmalta ja tuntuu että ei jaksa enää tätä :'(
Täytys vaan nyt ottaa ittee niskasta kiinni ja mennä sinnä lääkäriin!
Viime yönä sain suht hyvin nukuttua..toivotaan,että tänäkin yönä!

Lillastinalle myöskin kiitokset kaffe seurasta ja paketista :D ja mukavaa laiva reissua..koitahan sitten käyttäytyä :LOL: ;)

Piitulin valkosuklaatorttu kuulostaa hyvältä :p täytyykin joskus kokeilla.

Meillä neiti tänään intoutui kävelemään :heart: moneen otteeseen otti muutamia askelia..siitä se lähtee :D
Huomenna mennään hulluttelemaan :LOL:
Kuinkas moni jo käynyt,hulluilla päivillä siis? :D löytyikö mitään kivaa?

Krisu en varmasti ole :LOL: :LOL: :saint: :LOL: :LOL: Meen iskee BB Saulia ja Nikoo karaokeen :LOL: :LOL:

Varokaa! Äiti on päässyt irti!! :LOL: :LOL:

Siis hei! Tarviihan mun juhlia viime vuodenkin edestä :LOL: :LOL: Viime vuonna kirosin synnärillä, niin nyt otetaan se takaisin korkojen kera :LOL: :LOL:

äitylin pojalle ja Melina murulle! :heart: :heart: :heart:

Nalle karvatassu,
iloinen ja hassu,
löysi pienen sydämen,
punaisen ja lämpöisen.
Luokse hyvän ystävän,
sydämen mä lähetän!
Ihanaa ensimmäistä
syntymäpäivää!

Niin ja kiitos kaffeseurasta LS ja krisu! =)

Täytyy vissiin tehdä kohtapuoliin taas tilausta....kävin vekkulin sivuilla :whistle:
Mullahan menee kaikki mun palkat tätä menoa! :LOL:

Ja LS on sitten ihmisiksi ettei tarvi lehdestä lukea mitä tuli tehtyä! :kieh: :LOL:

Tuli tässä mieleen että voisko tuohon etusivun listaan laittaa ketkä ovat jo täyttäneet 1v, niin olis helpompi seurata kuka aina seuraavaksi juhlii... :saint:

Sanokaahan mielipiteitä.

Myö lähdetään nyt syömään pannukakkua tuonne Parin nuoren äidin kanssa. Kun lahjoitin heille tyttöjen vaatteita niin sosiaali puoli tarjoaa minulle ja lapsille pannukakku kahvit siitä hyvästä. Nämä äidit ovat n. 17-19 v. Tarkkaa ikää en tiedä mutta nuoria ovat ja apua tarvitsevat. :heart:

Lämpimät onnittelut täältäkin Äitylin pojalle ja Melinalle :heart: :heart: !!

Ihanasti Piitulin vaatteet mennyt taholle, joka varmasti niitä tarvitsee :heart: , tosi hieno homma! Mutta tosi hieno homma sekin, että suakin hiukan muistavat kiitoksella, muullakin kuin sanallisella. Kuulostaa tosi kivalta.

Lähden tästä töihin, nyt jo ehkä vähän paremmalla mielin |O . Onpahan ollut yhtäkkiä erikoinen aamu, oon täällä itekseni :'( . Mutta ei mitään vakavaa, tuli vaan tosi paha mieli ja huono äiti fiilikset yhdestä tai oikeestaan paristakin jutusta... Töihin on mentävä joten :wave: . Mukavaa päivää kaikille ja te jotka kotona olette, nauttikaa täysin rinnoin :D :heart:

dogtorille iso :hug: ,voi kun voisin jotenkin lohduttaa,mutta ei siihen "kuumeeseen" taida sanat auttaa,no tässä vielä kuitenkin toinenkin :hug: !

asennettiin keittiön kaappeihin "turvalukot" ja nyt niitä ei taho ite muistaa;tempasee satasta ovesta ja se tökkää heti :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: ! hyvä tuo muisti......

ls:toisaalla koirapalstalla oli jotain juttua koirien vatsatautiepidemiasta,liekkö teilä sitä :eek: ? käyn lukasemassa vähän tarkemmin että mitä se oli ja missä ja oliko vakavaakin! menenkin heti :wave:

*muoks. en muista missä asutte lillis mutta turun seudulla on ollut ärhäkkää ja vaarallista vatsatautia liikkeellä koirilla,ja samaiseen viestiin liittyi kehoitus toimittaa koira eläinlääkäriin heti jos vatsaoireita ilmenee

Yhteistyössä