Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Onneksi Pepin iho näyttää jo paremmalta ja hoito tepsii :hug: Toivotaan ettei muita imeytymishäiriöitä löydy.

Dogtor :hug: Jospa se plussa sieltä tulis kumminkin piakkoin. Samoin kaikille muille sitä toivojille.

L-S:n reissukuulumisia odotellaan :whistle: Oiskohan tapahtumia useampaankin lehteen :LOL:

Mammoliinon pään sisällä ois suotavaa olla vaan sinne kuuluvat asiat :hug:

YO:n ja Viun kuvassessio olis pitänyt saada videoitua meille muillekin nähtäväksi :LOL:

Aijaamisesta tuota tuo hokee kun paijaa jotakin.. Aiiih, aiiiiiiiih :heart: Tosin paijaus ompi hivenen kovakouraista. usein niinkin että joku kiljasee Aih!

Mikäs rontille huono äiti-fiiliksen sai aikaan? :hug:

Uhmasta Siis eihän meijen pienillä pilteillä sellaista ole. Hyö vaan tietävät mitä haluavat tarkalleen. Se on vanhempien vika jos taisteluksi yltyy :whistle:

Meillä Daniel oli ensimmäiset kaksi vuotta niiin kiltti kun voi, seuraavat kaksi vuotta on mennytkin aivan toisin :D Kiia on paljon tulisielusempi Taaviin verrattuna.

Mitäs mun vielä pitikään....*menee lunttaamaan jos muistuu mieleen*

Jassoo... empäs ehdikkään just nyt. Tuoksuu siihen malliin neitin housuissa :x

Pika pikaa mun loistavasta aamusta. Loppui sitten kaarasta bensiini koulun pihalla (tuo mittari ei sitten menekkään ihan alas asti) Siellä kökin ja mietin mitä teen. Olihan ukko kotona mut toisessa autossa ei ole istuinta kiinni. Ja ennen kuin tuo ois istuimen kiinni laittanut ja muksut pukenut niin oisin vedestä bensiiniä tehnyt :whistle:

Soitin likkakaverille (tiedän että hällä on aina kanisteri auton perässä ) että moneltako vie isomman pojan kouluun. Mies oli jo ehtinyt viedä mutta hän soitti miehelleen ja tää toi mulle menovettä :D Ei muuta kun kotoonta lompakkoa hakemaan ja tankkaamaan auto + kanisteri. Ja viemään ystävälle täysi kanisteri. Onneks on semmoisia "pelastajia" lähellä :heart: Jos auto ois parempaa kohtaa hyytynyt niin oisin voinut kävellä ite kotiin mutta sammui pahaan paikkaan. Ei ois koululaisten ruoka-auto päässyt perille...

Mutta nyt pashojen vaihtoon :wave:

onnea paljon millalle!!ihania kuvia oli neidistä :heart:

nopsaan kirjottelen ku pitää lähtee mummit kiertää..
eilen poju nukkui ihan ensimmäisiä päiväunia ikinä,pinniksessä,noh arvelin että kokeillaanpa yökin samaan syssyyn..nukutin sitä kyllä sellaset 35min sinne pinnikseen,en raski jättää yksin sinne joten nukutan..
heräs vasta 05 viereen,ihanaaaaa!!!!!!
mä arvelin et se nukkuis vaan jonku tunnin pinniksessä ja sit vaatis viekkuun ku huomaa et onkin omassa sängyssä..
meillä kun on melkein aina nukuttu perhepedissä..

askelia tulee päiväpäivältä useampia,mopoa työntää onnessaan ja muutamia uusia sanojakin tulee..

Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Keiju07
Pohja:
125g margariinia
½ dl sokeria
2 rkl vaniljasokeria
1 kananmuna
3 dl vehnäjauhoja
½ tl leivinjauhetta

Täyte:
150g valkosuklaata
2-2,5 dl vaahtoutuvaa vaniljakastiketta (tai kermavaahtoa)
200g maustamatonta tuorejuustoa

Pinnalle:
50g valkosuklaata
150g vadelmia
tomusokeria

Vaahdota rasva ja sokeri.Vatkaa kananmuna joukkoon. Lisää jauhot ja leivinjauhe. Taikina hieman murumaista. Kaada se pyöreään vuokaan ja taputtele jauhotetuin sormin pohjalee ja reunoille. n. 2-3 cm. Tee foliosta suikaleet ja vuoraa reunat sillä, jotta ne eivät valu. Paista 175 astetta n. 20 min.

Sulata valkosuklaa miedolla lämmöllä, sekoita kunnes sulanut. Vatkaa vaniljakastike/kerma vaahdoksi lisää tuorejuusto ja sulatettu jäähtynyt suklaa. Lisää tarvittaessa vaniljasokeria.

Pursota täyte valmiin pohjan päälle koristele vadelmilla ja valkosuklaallla ja tomusokerilla.
Nam! Piituli kiitos! Tällä palkitsen itseni varmasti tänään tai huomenna, kunhan nyt ensin ehdin kauppaan asti!

Viude kiitos kuvauskertomuksesta.Miun käy vähän kateeks kun siula on ollu ihan nahkarotsi päällä.Halusin nähä niitä kuvia kyl myöhemmin :D T.Ella

Tinakenkät. käytiin ottaa kuvat näppärissä.Taitaa olla kaikista halvin :D Meinasitteks työ mennä ottaa kuvia?Vois tässä nähä joku päivä jos ehitte ja jaksatte =)

shenda oviksen bongauksesta...miula testi saatto näyttää toooosi haaleeta vaikka ovulaatio oiskin ollu.Lääkäri kerran sano että kaikilla testit ei näytäkkään koskaan tummaa viivaa vaikkakin ohjeitten mukaan pitäisi näyttää jos ovulaatio on. Ja miula ei ollu koskaan ovulaatio tasan kp joku.Sillon ku ovulaatio joskus oli niin se heitteli jopa 13-20pvän välillä :eek:

Nyt jumppailee...Mie täälä harrastan kotijumppaa kun ella nukkuu.16 pitääkin olla jo koulussa :(

Keiju07
Onnittelut synttärisankareille!! Nin se vaan Shendankin pienestä tummatukasta tuli ihan blondi ;) hassua eikö vaan, kun noita kuvia katselee.

Mammolle ja Krisulle parempaa vointia toivotan, toivottavasti on tuon kilpirauhasen kanssa ihan väärä hälytys pahimpien pelkojen suhteen!

Dogtor :hug:. Enpä sano muuta, kun hyvin tiedän, että mitkään sanomiset ei auta!

Vip, ootko ottanut aiheen puheeksi miehen kanssa, että mistä kiikastaa? Jos onkin kyse väärinkäsityksestä? Tai muuten vaan hyvä setviä syitä ja syntyjä syviä...

Yksäiti, hyvinhän se Pessi on kasvanut, ja mun mielestä voit olla ylpeä imetysajasta, jokainen viikko on tärkeä ja ihan muutama kuukausi riittää jo siihen allegiasuojan luomiseen! Eli turhaan mietit noita vanhoja ja se toki on selvää, ettei imetyksestä sen takia täällä kirjoteta, että jollekulle tulisi paha mieli (toki onhan se aika arka aihe, että jollekin voi vaikka tullakin) vaan ihan siksi, että siihen liittyy ainakin mun mielestä niin paljon omanlaistaan problematiikkaa, josta tekee mieli purnata ja kysellä. Ja hei - sustahan yksäiti tulee vielä suurperheen äiti ;) , joten kyllä sä vielä ehdit, jos haluat!

Luin hiukka huolimattomasti YOdottajan viimisimmän kirjoituksen alun ja siinä vaiheessa aloin aavistelemaan, että tässä on nyt jotain kummallista, kun YO kirjoitti vetäneensä niskaan "pinkit ja pinkeet" kuteet ja menneensä valokuvaan :D :D :D ... Sit leikkas tälläkin naisella, että ette siis ihan vielä menneetkään perhepotrettiin, vaan Viuhan se niissä pinkeissä siellä esiintyi. Tai no, enhän minä sun vaatemausta tiedä... (pinkki ihan kiva väri kyllä aikuisellakin :D )

Omaa napaa: neiti koisaa pihalla, itsellä vähän tyhjä olo, kun eiliseen panostin ja annoin kaikkeni. Ihan ok meni, olis voinut mennä paremminkin. Inhottavaa, kun huomaa, että puhua pälättää vaan hirveellä kiireellä eteenpäin eikä niinkään pysähdy miettimään, että mitä puhun ja puhunko kaiken tärkeen... sellanen hermostusreaktio... no ei kollegan mukaan sitä muut niin huomanneet kuin minä itse. Tosiaan jotain herkkua aattelin ittelleni tehdä - ja tuo valkosuklaatorttu resepti tuli hyvään saumaan. Tosin olo on tällä hetkellä aika tasaisen pahoinvoiva, joten... pitää aina kuulostella, että mitäs niiden hormoneiden nyt tekee mieli... hmmm... suolakurkkua, nyt kun tarkemmin rupesin aatteleen :kieh: . En mä ees tykkää suolakurkuista. No kaipa nekin on parempi kuin sipsit joka ois se toinen vaihtoehto suolasen nälkään.

Lapsoselle ei kauheesti mitään uutta - ei kävely ei - tuskin vielä kuukauteen ainakaan, mutta sanoja tulee -aipppa = Vaippa (peetä kovasti painottaen) - ...To =maito (nielasee alun ja loppu tulee vaativasti), äiti tulee suuttuessa tai sattuessa, ja valo melkein oikein, kun haluaa, että laitan aamulla lampun päälle, kun heräillään. Ja "äiti sanoo eieieieieieieie" on kiva leikki, jolloin pyöritetään päätä ja sanotaan lyhyttä eetä. Oon yrittänyt hieman pehmentää noita kieltoja välillä leikinomaiseksi, jottei aina olis niin vakavaa. Oikeestaan meillä on vaan pari todellista Ei-juttua: "äidin kukkaan ei saa koskea" "Kirjoja ei saa syödä (siis aikuisten, mutta tää ei ihan pidä, kun kirjat hyllyssä niin helposti otettavissa, oonkin pokkarit vaihtanut nyt alariviin )" "Pönttöön ei saa heittää tavaroita" :eek: . Siinäpä ne, muut on sellaisia satunnaisia...

Hui. Tää on varmasti romaani. Uskallankohan painaa lähetä nappia.

Hei, missäs taas moni peikko luuraa kolossaan? Äipät ilmoitelkaapa ittestänne, moni on viettänyt hiljaiseloa!

Onnea millalle :flower:

dogtor paljon jaksuja ja onnea uuteen yritykseen :hug:

ihana tuo viun valokuvauskertomus :D

vip nähään vaan nyt vaik ens viikolla =) ja samaan kuvaamoon meilläkin olis tarkotus mennä..oliko siel miten ruuhkaa kun en oo vielä aikaa tilannu kun ei viittiny viel enneko tuo typyn iho on kunnossa...

ja vitsit et on ihanaa mein molemmat tytöt on samaan aikaan päikkäreillä :D B) en ees muista millon oisvat samaan aikaa nukkuneet..äipällä vähän luxusta B)

Shenda minä pongailin oviksia ennen Minttua ja aluksi en saanut mitään tuloksia tikkuun. 14 päivän kohdalla alkoi aina säryt joten luulin silloin oviksen olevan. Vaan ikinä ei tulosta tullut. Sitten aloin pissaileen tikkuun 1 päivästä lähtien ja yllätyksekseni ovis ilmestyi tikkuun 8. päivänä :O Sama seuraavassa kuussa, ja silloin Minttu tärppäsikin :D Eli olotilat ei välttämättä kerro yhtään milloin ovis on.

Yksvuotislahjasta Myö ilmoitettiin ettei mitään ole pakko tuoda, kun tuo joulukin on melkoisen pian ja kammoan jo valmiiksi sitä tulevan rojun määrää :| Ollaa tässä kuitenkin mietitty, josko alettas kerään pojalle jotain lelusarjaa (puujunia, dubloja, legoja, playmobileja tms,tms). Siis eihän tuo vielä ole oikeassa iässä niillä leikkiäkseen. Mutta jos nyt aletaan keräämään, niin sitten niitä on kunnon määrä, kun ne voidaan esiin ottaa. Esim junaratakin on paljon kivempi, silloin kun siinä on kunnolla osia. Ja helpottaisihan se sukulaisten lahjan mietintääkin aina, kun tietäisivät, että tätä sarjaa voi ainakin viedä. Nyt vain ei olla vielä miehen kanssa päästy yhteisymmärrykseen siitä mikä se lelusarja olisi. Pitäisi olla sellainen, jossa olisi eri hintaisia 'paketteja' ja jolla mitä suurimmalla todennäköisyydellä tuo poika sitten tulevaisuudessa myös leikkisi. Olisko ehdotuksia tai suosituksia, varsinkin teillä keillä on jo isompia lapsia?

Ja hitsiläinen :headwall: mie hokasin tänään, etten voi tehdäkään tuota suunnittelemaani kakkua pojan synttäreille :kieh: Siis, jos halutaan että poika saa itsekin kakkuaan maistaa niin senhän pitää olla maidoton!! Argh, kauran, omenan, banaanin ja mansikan nyt helposti osaan korvata. Mutta onko mitään keinoa tehdä maidotonta kermakakkua? tai sen tyylistä. En haluis liivatekakkua tehä... ja marsipaani on yöks :x Kaupassa oli maidoton vaahtoutuva "kerma", mutta se on tehty kaurasta ja ei siis meille käy |O

Onnea onnea Millalle !!!

Ja Ella kans - näytät sitten omia kuvias t: Viude

Tosi mukava, että Tinakenkätytön pikkuisella alkaa valjeta, tuollaiset harvinaisemmat sairaudet tai puutokset on hiton ärsyttäviä - lääkärit hallitsee plain vanillan - eli peruperusdiagnoosit - ne , mitkä melkein itsekin hallitsisi.
Sitten kun on joku oudompi sitä hoidetaan syysflunssana tai ties minä helpoimpana mahdollisena diagnoosina...
Mutta hyvä kun olo ja iho paranee.

Voi mahdoton miten hedelmällisiä aikoja - vaan eikös ne lama-ajatb ole aina syntyvyyden kannalta hyviä ??? Ja onnea siittiöitä kalasteleville munasoluille :) Ja niiden yhdyttäjille ...
Mua kyllä vaan hirvittäis useampi pieni .
Paitsi että onhan tuo väliin tullut mieleen että oishan tuolle rinsessalle kiva olla kamu.

Mun äet on käymässä - ja on vähän huh ja puh. Kuningatar ja rinsessa palveltavina siis nyt...

Palailen vielä - itsellä aikas köhä ja nuha , duhiduhiduhi...

Ihanat kuvat päivänsankarista :heart: .

Tuuti, mä en jaksa enää alkaa kirjottaa eilistä, se oli ja meni. Nyt kun miettii, miten mua niin paljon itkettikin, mut sillä hetkellä oli vaan NIIN paha mieli. Sen verta voin valottaa, että mm unohdin käydä saatteleen esikoisen eskariin :ashamed: :ashamed: :ashamed: ja toinen oli mua ettinyt pitkin päiväkodin kahta taloa :ashamed: :ashamed:

Topsy, meillä oli viime vuonna prinsessa synttärit :whistle: . Nyt toiveena Braz-synttärit! Äippä inhoo Prazeja... Oon ainakin saanut jo puhuttua, että meille tulee Kitty kakku :p . Noita synttäritoiveita... Teillä varmaan on jo talven varalle pulkkaa, rattikelkkaa, taljaa? Sit tuli mieleen, et mitäs jotain lasten astioita, siis oikeita syömäastioita tai esim muumi-aterimia. Toisaalta turhia, mut kuitenkin käyttökelpoisia ja lapset tykkää. Noi Hackmannin muumit on musta jotenkin mukavan mallisia, siis lusikat ja muut. Hipkukka, meillä töissä ainakin pojat leikkii junaradalla kovasti, ehkä vähemmän dubloilla kun junaradalla. Meillä nyt kyllä tytöt kotona leikkii tosi kivasti dubloillakin.

Ihanaa, kun on viikonloppu :D . Me mennään nyt koko pesua saunaan! Joko muuten kuulitte, että Niko olis häädetty talosta kai hyökkäävän käytöksen takia :attn:

Onnea Millalle! Uskomatonta miten nuo on vuodessa muuttuneet! Ihana kattoo noita "ennen ja jälkeen kuvia" :D

No mutta Viutsillahan on ollu mukavat kuvaussessiot :D Musta olis kans hauska nähä nauhalta kun äippä on sielä keksiny vaikka minkälaisia viihykkeitä ja ilmeilyitä :LOL: No mitä sitä nyt ei hienojen kuvien eteen tekis! Ja mielenkiinnolla ootan nahkarotsikuvaa!
(P.S. tilasin eilen niitä synttärikuvia, tulevat varmaan alkuviikosta)

Kiirettä kiirettä taas pitää tuon opiskelun kanssa...ja oksuttaa alati :x Onneks oon pystyny pitämään kutakuinkin "mölyt" mahassa,mutta tänäkin aamuna oli niin huono olo että klo 6 jälkeen ei uni enää tullu vaikka ois saanu 8:n asti koisailla. Noh aikansa kutakin... kunhan nyt ei kovin pahaks menis, Siljan aikana ainakin selvisin aika helpolla.

Keiju eihän se haittaa vaikka vähän "pälättääkin" esiintyessä, huonompi se olis jos ei sais oiken sanaa suusta. Ja yleisö on varmaan vaan aatellu että oot niin kiinnostunu siitä tutkimusaiheesta ja siks niin innoissas siitä puhut :D

Tuo valkosuklaatorttu maistuis kyllä tännekin! :p Onneks ei ole vielä alkanu mitkään ruuat tökkimään ja toisia tekeen mieli...on se sitten tympeetä kun tulee niitä ettei tiiä mitä ruokaa laittas kun 10min kuluttua joku hyvältä idealta kuulostanu ateria saattaakin saada aikaan sellaset ökäilyt että oksat pois... :eek:

Sehän se on kun kaikkea löytyy jo :( Ja kovin kallista en viitsi pyytää, edes isovanhemmilta tms. Minusta se vain ei ole tahdikasta. Mutta... muumikulhoja voisi pyytää! Nyt kun tuo syö jo itse, pitää aina löytää raskas kulho ruualle, jossa on korkeat reunat ja joka painaa sen verran että pysyy hyvin pöydällä ja essun päällä. Pitääpä sellaisia ehdottaa, kun ne on ihan nättejäkin :)

Meillä Anni 4 v tykkää legoista, mutta! Oli leikkinyt ehkä vuoden isoilla (dublo?) kun halusi jo pikkulegoja. Eli noilla isoilla legoilla oli meillä ainakin tosi lyhyt käyttöaika. Niitä en aio mintulle edes hankkia, saa kelvata nuo mitä Annilta jäänyt ja sitten ostellaan noita pienempiä.

niin ja Niinukalle pitää vielä vastata, että minäkin olen yrittänyt sanoa että älkää tuoko mitään!! Hitsi joskus oikein suututtaa kun eivät usko, mutta toisaalta, en varmaan ikinä menisi itsekään tyhjin käsin synttäreille vaikka kuinka pyydettäisiin... Mummo sitten päätti antaa rahaa, hyvä niin, voisinkin käydä vihdoin avaamassa Mintulle oman säästötilin yliopisto-opiskeluja varten. Mummun kans just naurettiin että jos likat ei lähdekään yliopistoon, on tällä mammalla lokoisat oltavat 20 vuoden päästä kun saa käytettäväkseen kahdet 20 vuoden yliopistosäästöt. Mihinkään muuhun en niitä aio nimittäin antaa ja sen verran fiksu olin että laitoin Anninkin tiliin itsellekin kuitenkin nosto-oikeuden :LOL: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Tuuti, mä en jaksa enää alkaa kirjottaa eilistä, se oli ja meni. Nyt kun miettii, miten mua niin paljon itkettikin, mut sillä hetkellä oli vaan NIIN paha mieli. Sen verta voin valottaa, että mm unohdin käydä saatteleen esikoisen eskariin :ashamed: :ashamed: :ashamed: ja toinen oli mua ettinyt pitkin päiväkodin kahta taloa :ashamed: :ashamed:
Auts :( Lasten kautta sitä itselleen sen pahimman mielen yleensä saakin :hug:

Pitempi aikaisista leluista. Kyllä nuo meillä aika ajoin vielä duploilla leikkivät, meinaan Jeppe ja Taavi. Itse asiassa nytkin jostain taistelevat :headwall: Ja ne eläimet (duplojen omat) kummasti kulkeutuvat leikkiin kuin leikkiin mukaan

Leluista vielä piti kommentoida. Meillä junarata on vieläkin Annin leikeissä useinkin mukana. Eilen viimeksi oli levitellyt oman huoneensa lattialle valtavan ison radan. Meillä on brion junarata ja viime joulunakin vielä ostettiin yksi ladattava juna lahjaksi sitä samaa sarjaa.

onnea taas kaikille 1vuotiaille =) =)

meikä pitää siis huomenna partylite kutsut :whistle: en oo ikinä aikasemmin mitään emännöiny joten jänskättää :LOL: mut tarjottavaa on kyl niin paljon,et ei ne muijat täält mihkään jaksa lähtee :LOL: :LOL:

jeps...meillä poika vieläki nuhassa..käytiin jo lääkärissäkin ja pelkkää nuhaa ny onneks!!!mut sais seki kyl jo loppua :kieh:

tässä pieni muistutus meijenki pojan olemassaolosta :LOL:

Yhteistyössä