Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Arvatkaas mikä Pessillä on... no korvatulehdus ylläri ylläri :kieh: :kieh: :kieh: ja tärykalvo puhjennu toisesta korvasta,että ihmekkös tuo kun ei oo ihan napannu nukkumaan mennä. Ja ei sitten vieläkään putkijonoon laita tuota, katsotaan sitten kuukauden päästä jälkitarkastuksessa. Näin meillä siis.. ja kun ei oo vakuutusta niin milläs rahalla tässä yksityisellekkään menee, sielä maksaa korvien putkitus jonkun 800? :LOL:

Pikkasen pinna kireellä tällä mammalla nyt :kieh:

Onnittelut 1v vuotiaille kaikille :flower: ja kaikille uusia taitoja oppineille.

Keijulle piti sanomani että mulla haaveissa sijaisvanhemmuus sitten joskus,tai tukiperheenä toimiminen... eikä adoptiokaan oo yhtään pois suljettu vaihtoehto :)
Niin ja tehotuhot mulla kans yllätti sun ikäs, nuorena jaksaa varmasti paremmin tuon hulinan ja vilskeen. Mulla nää kaks ja ikää 24v.
 
Voi Pessin korvia :( . Aattelin kanssa jo, että lieneekö tulehdus, kun sanoit lääkäriin lähteväsi Pessin kanssa. Niin herästi näyttää näyttää korviin menevän ja jos unet menee hiukankin mönkään niin epäilys kasvaa... Moneskos Pessillä oli nyt?

Minä oon kans jo melkein teinistä lähtien sijaisuvanhemmuutta miettinyt ja joskus ennen lapsia siitä jo kovasti miehellekin puhuin. Mies ei ole ollut kovin lämmennyt ajatukseen. Nyt kun omat lapset on näin pieniä vielä, en itsekään ole tosissaan ajatellut, mutta kyllä ilmoitukset lehdessä aina ottaa silmään. Kun nämä omat tästä kasvaa, niin katsotaan :) . Tai siis sitten minä olisin heti valmis, mutta miestähän on kuunneltava myös :LOL:

Dogtorille jaksuja :hug: .

Neiti häiritsee kirjoitusta, joten morjens!
 
Hienoja Kittyjä oli Rontti tehnyt. =) Tuli mieleen äsken kun neiti katseli niitä junnulta ja kilju kamalasti kun menin koskemaan kaukosäätimeen. :x Mulle se tuo ompelu on täyttä hepreaa enkä meinaa millään ymmärtää miten joku voi osata ommella noin hienosti. :/

Minä en ole koskaan miettinyt sijaisvanhemmuutta eikä mua kiinnosta se yhtään. :ashamed: kamalalta tuntuu sanoa asia näin suoraan, mutta mitäpä tuota kiertelemään. En ole kyllä edes tutustunut aiheeseen, mutta tätä mieltä siis vailla parempaa tietoutta. :ashamed:

Nyt lähden koko pesueen kans saunaan.
 
Synttäreistä selvitty. Mukavat juhlat, mutta onneksi vain kerran vuodessa ;)
Synttärikuvista tuli tosi huonoja. Siksi en niitä teille nyt esittelekkään. Harmittaa ihan älyttömästi. Minä kun olen tälläinen valokuvahullu.

Eelillä oli tänään 1v. neuvola. Ratekiset mitat: 78,2cm ja 11,770kg. Paino huiteli +10 käyrillä... Tolokku miehenalku


Äitin iso poika leikkii omassa huoneessa


Tällainen itsetehty ihanuus löytyi synttäripaketista.
 
Noi on niin ihania noi ite tehdyt jutut, meilläkin Rontin tekemät ihanuudet on poikien sängyillä aina kun on pedattu .

Moneskohan korvatulehdus Pessillä meneillä...hmmm...en kyllä ihan tarkkaan muista mut veikkaisin näin hätäseen et kyllä niitä yli 5 on ollu, ensimmäinen oli vajaa 4kk ikäsenä. Noista yö unista kyl pystyy hyvin epäileen jotain tai sit toinen on syöminen, normaalisti kun tuo syö tosi hyvin.

Jahhas,jos kattois paperit valmiiks huomiseks samalla kun katon tota kolmosen uutta sarjaa..vaikuttaa hyvältä sarjalta muutes
 
Yksäiti niin olikin hyvä uus sarja ja nyt alkaa sit nelosella täykkärit.

Joten kone kiinni ja takasi sohvalle. Tänään onkin tullut istuttua sohvalla sitten 19.30-23.00 :D mainos katkoilla käyn aina vähän jotain nurkkaa pöyräyttään kuntoon. :D
 
Ihanat kuvat Susalta. Onkos se sammakko sitten seuraava, mitä ommellaan :whistle: . Tuo olis helppokin. Ja muuten, minä en oo aikasemmin ommellut oikeastaan muuta kuin verhojen käänteitä, sitten vaan täällä innostuin eka niistä Kimpereistä ja päätin uskaltaa kokeilla ja sitten noista Tildoista. En olis aikasemmin uskonut, että sellasen pupunkin osaisin tehdä. Mutta eipä nuo niin vaikeita olekaan! Tuo Kittykin on aikas nopea jopa (vaikka kyllähän mulla aina aikansa menee...). Katjanna, onko Kittyjä siis telkkarissakin :LOL: :p ?! Pitääks mun alkaa sellasia kattoon :LOL: ?!

Ootko muuten Susa ite maalannut tuon seinän vai miten se on tehty? Olis kiva nähdä kokonaisena koko seinä ja huone :p ! Mulle kun antaa tällasissa jutuissa pikkusormen, niin uteliaana haluun koko käden :snotty: Ja harmi ne valokuvat, mä kans oon niin täpinässä aina kuvista. Olikos se puoli v kuva sun ite ottama? Ja miten se sit sinne näyttelyyn päätyi?

Jaahans, muutama pieni työjuttu vielä ja sit sohvalle ja ajoissa nukkuunkin. Luulis kyllä, että Pessi kohta sais putket :eek:
 
Myöhästyneet onnittelut myös pikku prinsessoille!! :heart:

Terveiset meidän pieneltä sankarilta :LOL: :LOL:


Minä täällä pakerran töitä... :headwall: :headwall: Paketti tuli tänään ja eikös siellä ollut jos jotakin ongelmaa... Olivat lähettäneet 5pkt kulkuneuvotauluja, joista yhdestä paketista puuttui yksi taulu. 4 asiakkaan tavarat olivat ohimennen jääneet vahingossa laatikosta, joulutuotteitten kohdalla luki, että tuote on tilapäisesti loppu (eikä hajua tuleeko lisää ja koska tulee) :headwall: :headwall: No niitä ei onneksi ole missään, että eipä niitä kukaan voi tilaillakaan... Että ei sinänsä mitään hätää, mutta vähänkö ketuttaa.

toktori :hug: :hug:

Mutta josko jatkais tappelua täällä suunnalla :kieh:
 
Täytyy korjata tuosta sammakosta, että se ei siis ole minun itse tekemäni, vaan Eeli sai sen lahjaksi mun kaverilta.

Rontti Tuo puu on tapettikuva, joka kiinnitetään vedellä. Taustalla ihan maaliseinä.
http://www.lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=24_201&products_id=1897
Se puolivuotiskuva on kuvaamossa otettu studiokuva. Näyttelyssä oli 50 kuvaa 100 vuodenajalta (historiasta nykypäivään tyyliin) Kuvaamon omistaja pyysi, että saisiko Eelin kuvan laittaa esille. Tottakai ylpeä äiti suostui, että pääsee sitten paikanpäälle röyhistelemään :D Mulla oli tarkoitus laittaa se kuva Eelin huoneen seinälle, mutta tykkäsin siitä niin kovin, että se päätyi olkkariin. Nyt on lastenhuoneen seinässä naula tyhjillään...

Tästä kuvastakaan ei koko seinä näy. Yritän muistaa ottaa myöhemmin paremman kuvan. Tuohon lelulaatikoston vasemmalle puolelle tulee aikanaan Eelin sänky ja vihreä Ikean lehtikatos. Oikealla puolella puun alla on vihreä säkkituoli, ja sitten tuleekin jo vaatekaapit vastaan.

 
Ompa kiva tuo eelin huone =) Ja poika siinä niin komeilee myös :) Hieno sammakkokin oli =) Taidat digata vihreestä ;)
LS:n poju aivan äitinsä näköinen =)
tohtori, ihana et kisu sai kodin :hug: Sunkin mieles lepää nyt =) Mutta mistäs sulle niin pahaolo oikein tuli :eek: Onko nyt yhtään parempi?
Ompa kurjaa kun pessillä taas korvat oireilee :'( Tsemppiä pikkumiehelle ja äidille tietty myös :hug: Paranemisia!!
Sijaisperheestä ja adoptiosta. Mua ehken eniten se adoptio kiinnostas. Mutta tuskin vaan tulee enää adoptoituun... jos olisi tilanne ettei olisi saanut omia, niin ehdottomasti sitten! Sijaisperhe sinänsä kiinostaa, mutta eipä toi mies varmaan ikinä ajatukselle lämpenis :whistle: Ja tosi läheltä olen nähnyt mitä se pahimmillaan voi olla, että entiedä oisko musta siihenkään :ashamed:
YO:llehan oli pyörän kans käynyt köpelösti :( Ja viel kamera... Ootko miettinyt että missä olet viimeksi kameraa tarvinnut, millon jne...ja tutkinut oudoimmatkin paikat?? Mulla oli joskus nuoruudessa avaimet hukassa töiden jälkeen. Sit kun illalla hoksasin, niin aloin käydä sen päivän tapahtumia läpi...mihin olin ekaks mennyt ja mitä tehnyt...ekaks olin istuutunut sohvalle ja avaimet oli pudonneet jotenkin ihmeellisesti sohvan rakoseen :)
Ja joskus oli rahapussi jääkaapissa etc... :whistle: :ashamed: :LOL:
Tekevälle sattuu...
Tuutista piti aamusella taas kiitellä uudesta hienosta pinosta, mutta sorry, unohdin :ashamed: Eli kaunis kiitos :flower:
Vilma-Onnille jaksuja sairastelijoiden kaa ja paranemista myös sinnekin suunnalle =) :hug:
Rontti on jaksanut ommella taas =) Hieno kaveri kittyllä ;) Tytöt varmasti tykkää =) Veikee kuva oli myös Iidasta =) Oikein retrotypy :D
Mulla ja muutama oma vanha retropuku. Niistä en koskaan luovu. tunnearvoa. Joskaan ei kauheesti pidetty olla, jokusen kerran vaan ja kuva on tietty pitänyt ottaa, että äiteen vanhoissa kuteissa tässä vaan =) Huomaa noista vaatteista että ennen muinoin tehtiin kyllä laadukasta tavaraa!!! Noit meidänkin froteisia pidetty monellamonella lapsella ja aivan ehjät viel :eek: Nykyiset hyvä et kahdella kestää ehjänä :kieh:
Katjanna ja keiju, imetyksestä kun puhelitte niin oikein haikeus iski...et siellä ne toiset viel vaan tisuttelee. Ja tuntuu et omasta on aikaa jo vaik kuin...vaikka ei kuitenkaan ole :'( On se ainutlaatuista aikaa. Ja sit se lopetus aina askarruttaa ja pelottaa ja harmistuttaa jaja... mut kyl se siitä =) Nauttikaa viel loppu rysäyksestä ja sit tsemppiä lopetukseen kun aika on :hug:
Katjanna muutens, saitko tilattua sen takin henkkamaukalta??
Jeps, mutta nyt viel jotain haahuilemaan ennen unia...
 
Oli kyllä mukavat juhlat Viulla ja äiti oli sielä laittanu niin somasti järjestelyt :heart: YOdottajalla onkin aina nuo koristelut ihanan tunnelmallisia! Pitääpä hoitaa ne kuvat tässä lähipäivinä niin ei jää sitten roikkumaan, oli ihan mukavia kuvia oli tullut vaikka aika hankalaa on sisällä mitään ottaa nyt kun syksyn harmaat menossa.

Sijaisvanhemmuus/adoptio Me oltiin sovittu miehen kanssa että mikäli omia ei tule niin sitten adoptoidaan, mutta ei nyt kun kerran on omiakin. Sijaisperheenä toimiminen mua vois ehkä kiinnostaakin mutta on siinä sitten omat hommansa ja ongelmansa niin ei ainakaan sillon kun omatkin lapset on vielä pieniä, vois pian käydä liian raskaaksi homma. Jos meillä olis joskus iso talo niin voisin harkita sellasta "sijaisperheenä toimimista lomien ajan" eli että muutama lapsi vois tulla vaikka kerran kesässä viettämään lomaviikkoa meille. Vai haluaako joku viettää lomansa tässä hullunmyllyssä? :LOL:

Mulla tuli tänään aamulla koulussa kamalat alavatsakivut :'( Olin jo melkeen varma että menee kesken ja piti opettajalle sanoo asiasta jotta pääsin kesken tunnin pukuhuoneelle levähtään. En sitten menny lääkäriin tai mitään kun olo sitten alko hiljalleen helpottaan. Pitää nyt ottaa vähän rauhallisesti ja huomenna pyöräillä rauhassa kouluun kun tänään menin taas tukka putkella vesisateessa :ashamed:
 
Nyt on meilläkin samanmoinen soitin kuin Pessillä :D Kiitos Yksäitille, kun satuit kuvan laittamaan Pessistä soittamassa. En olisi kyllä muuten löytänyt kaupasta, jos en olisi tiennyt mitä hakea. Oli kyllä niin kivasti piilotettu ylähyllylle. Ja samaa mieltä olen, että hinnaltaan sopiva, varsinkin verrattuna niihin muovisiin hirvityksiin mitä itse onnistuin löytämään aiemmin. Meitin jäppinen ei vielä ole hoksannut soittamisen ideaa, käyttelee lähinnä kapuloita koiran koulutukseen (lue: paukuttaa koiraa päähän)

Melkein onnistuin nolaamaan itseni samaisella kaupunkireissulla. Piti tankata auto, muuten oltais jääty kotimatkalla puolimatkaan. Miun edellisestä tankkaamisesta on kulunut jo yli vuosi. Ja enhän mie millään meinannut löytää, että mistä vivusta se tankki aukeaa :ashamed: Tutkin penkin aluset (edellisessä autossa oli vipu penkissä) ja tutkin kojelaudan ja en löydä... Pyörin ja hyörin auton sisällä ja kyykin avonaisen oven vierellä ja etsin ja etsin ja ei löydy. Fiksuna tyttönä (lopulta) kaivan auton ohjekirjan esiin ja katson sieltä. En vain löytänyt heti, että missä kohtaa se mainitaan. Sisällysluottelon kohdassa B ei löytynyt bensatankkia, eikä kohdasta T tankkaus. Mutta kohdasta P löytyi lopulta polttoainesäiliö. Ja tässä vaiheessa on aikaa kulunut jo melkoisesti. Voin vain kuvitella miten huoltamon sisällä on miehet kattellu, että mitähän tuo naikkonen puuhaa :snotty: En kehdannut katsoa sinne päin ja tarkastaa olinko saanu yleisöä. Lopulta sain tankin auki (Nappi oli auton ovessa, ihan näkyvillä. Heti löyty, kun osasin ovea katsoa.). Ja itse tankkaus sujui vallan mainiosti, kunhan olin ensin kolme kertaa laittanut kortin väärin päin automaattiin. Pitihän se oikea puoli kokeilla viimeiseksi :kieh: Ja mainittakoon vielä sekin iloinen yksityiskohta, että poika nukkui istuimessa. Toivoin, että nukkuisi koko kotimatkan (1h). Monesti poika herää, kun auto pysähtyy ja sittenhän tuo ei olisi uudestaan nukahtanut. Heräämisen välttämiseksi, minä tönin auton kylkeä voimakkaasti aina silloin tällöin. Aina kun poika osoitti heräämisen merkkejä, auton heilautus ja taas unet jatku. Juu, en ihan heti taida tankata uudestaan tai en ainakaan tuon huoltamon pihassa :LOL:

Semmoisen kivan nippelitiedon opin siinä ohjekirjaa lukiessa, että tiedättekö mistä auton sisäpuolelta näkee kummalla puolella tankki on? Ei tienny miun mies, kun kysyin :D Sen näkee siitä bensamittarissa olevasta kuvakkeesta. Siinä on nuoli sillä puolella missä on tankki. Enpä ollu ennen edes kiinnittänyt huomiota moiseen :whistle:

Onnittelut uusille synttärisankareille ja plussanneitakin oli taas tullut uusia edellisen lukemiseni jälkeen =)
 
Onko sulla Tiipii järkkäri? Huomasin saman ongelman. Ei sisällä ilman luonnonvaloa meinaa saada oikein hyviä kuvia ainakaan mun peruspokkarilla :( Mulla ois kova järkkärikuume. En tiedä sitten onko siitä apua tuossa ongelmassa, mutta ainakin kuviin saisi enemmän syvyyttä.

Mamma3 Ei mulla muualla noin paljoo vihreetä ole. Lempiväri vaihtuu kausittain :)

Tiipii Toivottavasti huolesi oli aiheeton :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Nyt on meilläkin samanmoinen soitin kuin Pessillä :D Kiitos Yksäitille, kun satuit kuvan laittamaan Pessistä soittamassa. En olisi kyllä muuten löytänyt kaupasta, jos en olisi tiennyt mitä hakea. Oli kyllä niin kivasti piilotettu ylähyllylle. Ja samaa mieltä olen, että hinnaltaan sopiva, varsinkin verrattuna niihin muovisiin hirvityksiin mitä itse onnistuin löytämään aiemmin. Meitin jäppinen ei vielä ole hoksannut soittamisen ideaa, käyttelee lähinnä kapuloita koiran koulutukseen (lue: paukuttaa koiraa päähän)
Meil on ollut kans sellainen kohta 3 vuotta ja Anni siitä on aikoinaan kovasti tykännyt ja nyt Minttukin jo sillä kovasti soittelee :) Ja on vielä kaikenlisäksi nätti soitin :)
 
meil on kans sellanen pimputin mikä pessillä :D
hipkukka :LOL: ihana tankki sessio sulla
tiipii,toivotaan että kivut ei tuu takas enää :hug:

kisuli pääsee vissiin mun porukoiden naapuriin,tai sit niiden tytölle..enää vaan huomiseen kidutella..on mul veskissä koirien metallinen näyttelyhäkki jossa se saa yön viettää,ku en voi tänne muualle kämppään ottaa ku mulla tulee jo allergia oireita tuossa pihalla sitä paapoessa..
 
Yövuoro täällä :wave:

Juu ei tuu taas uni silmään :'( |O
2 tuntia jo sängyssä pötköttelin ja hermostuin...niveliä särkee ja jotenki tosi levoton olo,yritä siinä nyt sit saada unta...melinakin on tasasin välein parahdellut..mikä lie silläkin taas?!
Ahistaa,väsyttää,v*tuttaa :headwall: :headwall: :'(

Hipkukalla ollut "mukavan" kuuloinen tankkaus reissu :LOL:

tiipii :hug: nyt vaan otat rauhallisesti. kyllä kaikki menee hyvin! :heart:
 
Jaksuja krisulle päivään :hug:
Meil poju heräsi puol seiska, huuti vaan eikä selvästi ois tahtonut viel herätä. Annoin tilkan maitoo ja vein pojan takas sänkyyn ja sinne sippas ja nukkuu vielkin
:eek:
Tossa pohdin et pitäs toinen raasu herätellä kun eskarilainen pitäis viedä, mut sitpä ois kiva päivä tiedossa :headwall: Noh, sit päätin soittaa yhdelle eskarilaisen kaverin äidille, et veiskö tänään meidän eskarilaisen :ashamed: Ilomielin lupasi kuskata. Vaikka heille tulee pieni ylimääräinen lenkki sit...mutmut...mä oon kuskannu heidän tenavaa useampaan kertaan(no se nyt on kätsysti matkan varrella)ja ovat luvanneet vastapalvelukseksi kuskata meidänkin tenavaa, mut kuinka oli vaikeeta soittaa ja pyytää :ashamed: Mutta tälläkertaa nyt näin... Helpottaa kyllä ittee ihan hirveesti, tai etenkin tota pienimmäistä...
Mut olipas hyvää puuroa :p Nyt loput aamuaskareet tekeen ja palailen varmaan taas....
 
Huomenta!

MaMa eipä tuo ole ihme jos on motivaation kanssa tekemistä. Miä en odotusaikana tuntunut suoriutuvan edes pakollisista puuhista :/

Dogtorille :hug: ja paranemisia. Jospa sun huono olo ennakoi sitä plussaa kumminkin :)

V-O:lle samoin paranemisia. Mikäs pöpö sinuun nyt iski?

YO :kieh: multakin vietiin toissatalvena pyörä tuosta telineestä. Oli muutes ainoa lukittu pyörä |O

Iidasta, Eemelistä ja Eelistä hyviä kuvia :heart: Ja ne rontin Kityt :D

Adoptio ym. silloin joskus nuorempana (ennen omia lapsia) sitä mietti mutta ei enää tosiaankaan.

Pessille paranemisia :hug:

tiipiille toivotaan kivutonta päivää :hug: Ja sitä että kaikki menee hyvin :hug:

hipkukka on järjestänyt huoltamolla olijoille ohjelmaa :LOL: Ois pitänyt olla näkemässä :whistle:

Mikäs se krisun unet on viennyt? :hug:

Miten mammoliinon remppa edistyy? Koskas saadaan kuvia?

Täällä on hiukkasen hiljaiseloa :whistle: Keskusteltiin (siis miä puhuin ja mies kuunteli) eilen pikkusen tiukka sävyisesti.... MIä oon pitemmän aikaa epäillyt ja ounastellut että mun vauva (15v) ompi tupakan kanssa alkanut pelleilemään. En sitä haista kun ite poltan mut vaisto sanoo. Ukolle siitä aloin puhumaan päivemmällä ja hää sanoi että on nähnyt jne. Onko mulle kerrottu, no ei!! |O Poika kun tuli kotia (oli käymässä ukon tytöllä ). Kysäsin että tupakallakos siellä käy? Ei kuulemma tarvi kun on oma aski... Kysyin mistä on saanut.... ukon tyttö hakenut. Siinä asiasta keskusteltiin ja tein oman mielipiteeni pojalle selväksi. Ja totesin että se on tyhmä! Poika kysyi olenko miäkin tyhmä, johon vastasin että olen :) No tottahan se on, tyhmää heittää rahaa hukkaan ja pelleillä terveydellä. Turha hirveesti on alkaa paasaamaan ja huutamaan kun poika tekee sen kumminkin poissa silmistä. Pyysin harkitsemaan asiaa uudelleen ja miettimään tosi tarkasti kannattaako se. Miä kun niin luulin ja uskoin pojan olevan viisaampi ettei siihen koukkuun mee edes kavereille näyttääkseen :/ Mutta meni se...

Mutta siis se ei ollut se ydin pojan polttaminen vaan multa tietojen pimitys. Sanoin nimittäin ukolle (sen kotiutuessaan tyttäreltään) että sun kakaras on tolle askin ostanut, tiesitkös sitä. Ei kuulemma tiennyt mutta tyttö oli kertonut miten esikoinen oli yrittänyt ostattaa jollain kaverilla joka oli rahat antanut vanhemmalle sällille (että hakis)ja tää vanhempi on vienyt rahat. Kuulemma ne saa takaisin kun tää ukon tytär on viejälle soittanut jotain. ...

Muksut kun katos keittiöstä, miä annoin palaa... Tuota viimisintäkään ei ois mulle kertonut jos en ite ois ollut askista tietonen. Mitähän muuta mun lapseen liittyvää tuo ukko multa pimittää |O Tää "riita" nimittäin jatkuu tänään :kieh: Ihan hyvähän se on että pojalla on isäpuoleen hyvät välit mutta nää on sellaisia salaisuuksia mun mielestä jotka mun pitää huoltajana tietää..

Että näin lepposissa merkeissä vietetään isännän pekkasviikkoa :whistle:
 

Yhteistyössä