Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Onpas Tuutilullalla kinkkinen tilanne kotona päällä :hug: Ei kai siinä tosiaan auta muuta kuin yrittää puhua pojalle järkeä ettei alkaisi tupakoimaan. Tosi asiahan se on että polttavat joka tapauksessa jos vain haluavat tupakoida. Mies teki kyllä sulle aika ikävän tempun ja ihan asiasta olet puhunut. Toivottavasti poika nyt rupeaa ajattelemaan asiaa järjellä. Minä aikoinani lähdin äitin kans kävelylle ja puhuttiin minun koulumenestyksestä joka oli aika heikkoa niihin aikoihin. Sen kävely lenkin jälkeen nostin todistuksen keskiarvon 7 piste jotakin 8.6.teen eli joskus noista pelkistä puhumis tuokioistakin on höytyä nuorille. =)

Meillä tuo Apinanpoikanen valvottaa edelleen. En ole enää yhtään varma siitä että syynä olisi imetys. Nimittäin nyt on kaksi edellistä yötä huutanut miehellekin niin ettei ole saanut rauhoittumaan. Viime yönä mies yritti rauhoitella tunnin, toisen tunnin minä. Poika kun herää yöllä niin alkaa samantien huutamaan täysillä. En tiedä mikä tuon herättää, mutta meidän yöt on jostain syystä mennyt ihan päälaelleen. Ei koskaan ole näin kauan ollut näin huonoja öitä kerta toisensa jälkeen peräkkäin. Satunnaisia huonoja öitä on tottakai ollut, mutta nyt joku mättää, kun vain tietäis mikä.

Tiipiille :hug: mulla oli Annin odotuksen alku aikoina myös kovia vatsakipuja ja ramppasin vessassa vähän väliä kun vihloi ihan niin kuin menkat olisi alkaneet.

Mamma; en tilannut takkia kun ei siinä mainoslehtisessä ollut mitään tilausnumeroa. Eilen kävin henkka maukan liikkeessä ja ei se takki olisi ollutkaan oikein hyvä ja toiseksi koko 40 tuntui ahtaalta |O isompia ei ollut. On se kumma miten tyköistuvia malleja nuo vaatteet on nykyään. Minä en mikään kamalan iso ihminen ole, mutta silti jotku vaatteet ahdistaa vaikka ovat noinkin isoa kokoa. :eek:

tuuti :hug: palaan asiaan myöhemmin,nyt kiirus..
oliks se miikkis muuten joku meidän pinolainen joka sai keskenmenon vai miten?

toivoa on :heart: :heart: :heart: :heart: tänään kp 31/30 :heart: :heart: :heart:
testin illemmalla jos joudan,hirmunen kiiiiiiiirus nytten..

huhhuijaa,eilen piipahdettiin ikealla; lähtö aamulla klo4 ja kotona illalla 21 |O ........
noh,oli kuin lomalla ois,poika oli isänsä kanssa kotona,sai mieskin vapaapäivän! rahaa ei menny paljoa :whistle: ,mutta sain kaikkee kivaa pientä pojan huoneeseen :D !

dogille toivon kovasti plussaa :heart: , eihän se vielä tosiaankaan testissä näy,kun noin aikasta vielä! ja riippuu tosiaan testistäkin. kokeile siis kohtsillään uudestaan!

Päiviä

Viikonloppuna olisi Millan synttärit ja jotain pitäis sinne väsätä,vieraita tulossa 3 eri päivänä,pitäis siivota kunnolla,pestä pyykkiä,käydä tilaamassa uusia kalusteita olkkariin,käydä ikeassa,ostaa synttärilahja Millalle ja vielä harrastaa seksiä viikon ajan!!!!!!

Miten mä kerkeen :LOL: :LOL:

Mites te muut olette ratkaiseet sen että kun me siirryttiin kokonaan jo tavan maitoon että jos jonnekkin lähtee niin miten mä sitä maitoa mukaan otan?????

Entäs kun Milla ei suostu juomaan kun yhdestä pehmeänokkaisesta nokkamukista????
Ruvettiin puurotkin tekeen tavan maitoon niin saa tuota kalkkia..maidon juonti ei ole vahvin puoli.

Ei meilläkään vielä itse syödä.

Jopas taas on hiljainen palsta :eek:
Tännekin näköjään alettu väliin mainosta pistään...ovat ilmeisesti huomanneet kuinka vilkas yleensä tämä ketju on, niin arvelevat et kantsii mainosta laittaa niin tavoittaa monta ihmistä ;) :LOL:
Shendalla kiireinen viikko...eihän nois muuten mitään, mutta se seksi
:whistle: :LOL:
Tosta maidosta et mä aina tankkaan pullon lähtiessä ja sit meil on kyl olemassa se tuttipullon termarikin. Eli kylmä pysyy kylmänä ja kuuma kuumana. Me kun ei kauheesti pitkiä matkoja reissata niin ei sinänsä tuota ongelmaa... Mutta näin alkuun jos pidemmälle on menossa niin vois kai sitä mukaan ihan korvike törppöjä viel ostaa, tai onhan niitä pienissä törpöissä tavallistakin maitoa...
*muoks* ja sellaset pienet kylmälaukut(pehmeät)on ihan kätsyjä kans.
Dogtorille toivotaan kovasti isoa plussaa ;)

Keiju07
Hyvät hymyt sain Hipkukan huoltamokeikasta, jotenkin sopis muhunkin tuo kuvaus, kun en kovin tekninen ole :whistle: . Täytyypä oikein ensi kerralla vilasta sitä bensamittaria ja miehellekin brassailla tuollasella detaljilla - en minä ainaskaan ole aiemmin kuullut asista, enkä usko, että mieskään.

Hankala juttu tosiaan tuo nuorten tupakointi... väistämättähän sitä kokeilee, mutta mistä sitten lie kiinni, alkaako kunnolla vai ei... Tuo katjannan ehdotus äiti-poika-juttelutuokiosta on tosi hyvä; sellasta erilaista juttelua, ei pelkkää äidin marmatusta, vaan just jossain toisessa ympäristössä kuin aikuisten kesken. Vai onko sitten kuitenkin liian keinotekoista?

Kollektiivinen halaus :hug: kaikille, sitä tarvitsevat pienet sairastelijat, sairaat mammat, muuten vain pettyneet tai huonotuuliset ja tottakai plussatuulia toivovat! Ja toivottavasti tiipiin tuntemukset oli vaan "normaaleja" alkuraskauden kipuja tai sitten esim. mahavaivoja? Mä huomaan selvästikin, että välillä tulkitsen ihan perinteisen mahakivun raskauteen liittyväksi.

Mamma3, jep, toi imetys... just sen takia se lopettaminen pohdituttaa, ettei sitten vaan jälkikäteen jää harmittamaan, että lopetinkin turhan aikaisin. Nyt taas toisaalta voisin kaivata vähän hengähdystaukoa tähän väliin... mutta jatkamisen puolesta puhuu niin moni asia: lohduttaminen ja huomion kiinnittäminen muualle on niin älynhelppoa, samoin nukuttaminen tai vieraassa ympäristössä olo, lääkärissä käynti ja kaikki toimenpiteet jne. Katjannan tapaan toivon itsevierottumista, mut saas nähä... Et voi kyllä olla, että meillä jatkuu vielä aikansa...

Mulla koittaa tällä viikolla vihdoin ja viimein sen paljon puhumani projektin päätösseminaari. Jee, sit se on ohi. Jänskättää vaan kun pitää mennä puhumaan aika suurelle kuulijajoukolle. En ole kovin kokenut esiintyjä ja aikamoinen jännittäjä vähän kaiken suhteen. Mut kaipa tosta asiantuntemuksella selvitään... ja sillä ajatuksella, että sitten se on todellakin ohi!

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Moneskohan korvatulehdus Pessillä meneillä...hmmm...en kyllä ihan tarkkaan muista mut veikkaisin näin hätäseen et kyllä niitä yli 5 on ollu, ensimmäinen oli vajaa 4kk ikäsenä. Noista yö unista kyl pystyy hyvin epäileen jotain tai sit toinen on syöminen, normaalisti kun tuo syö tosi hyvin.
Meillä ihan sama homma, paitsi että eka oli 6kk ikäsenä. Nyt siis parhaillaan viides korvatulehdus viiden kuukauden sisään!! Tänään lupasi lääkäri laittaa lähetteen eteenpäin... Vaikkakin meillä on tuo vakuutus, niin toisaalta tekisi mieli mennä yksityiselle puolelle ja saada tämä kierre nyt poikki, eikä joskus neljän kuukauden jonotuksen jälkeen...

tänään pääsin jo hyvissä ajoin töistä pois..ja kotona ootti uus työmaa..eipä mies ollu sit kehannu imuroida,tai saati mitään muutakaan tehdä..en kyllä tajuu,et mis ei voi edes imuroida jos kotona on..no ehkäpä miun ei tartte tajutakkaa..

huomashan tuo sit et minuu v*****i kun imuri sai kyytii..

ainiin PALJON ONNEE KAIKILLE SYNTTÄRISANKAREILLE. :flower:

ja ihanan näkönen huone susan pojulla milloha myökii saadaan tolle mukulalle huone..rupee tai siis pöhöttää nuo rojut tuolla olkkarissa..ja tänään käytiin tuollasessa kehitysvammaisten pajassa missä oli aivan ihania nuken kehtoja ym kivaa..niin silläkin syyllä et sai ostaa sitten toiselle hyvällä omalla tunnolla..eikä toi kaikki rompe ole sitten tuolla olkkarissa...

tuutilulla mie oon miun noille isoille mukuloille sanonu että sillo menee minun rahahanat kiinni jos kärähtäävät tupakanpoltosta..ja äitini aikoinaan sano et jos poltatte niin omilla rahoillanne poltatte..eli sama periaate..
entiiä,vaatteisiihan noiden rahat tuntuu menevän..vanhempikin likka tupruttanu kaikki kesäloma tienestinsä vaatteisiin..ja kummisa lähetti synttärirahaa :eek:

niin,miun vanhin tänään 16v :D

jepulis venlukka vaihteeks tuolla tuhoja tekee..mättää palikoitaan ptkin seiniä..kolina vaan käy..

Shenda meillä juodaan jo täysin tavallista maitoa eikä tuttipulloja ole enää olemassa. Joten kun ollaan reissussa, esim kaupungilla, juodaan ruuan kanssa vettä. Sitä otan nokkamukiin mukaan. Tietty jos ollaan kahvilassa, ravintolassa tms niin tilaan maitoa. Mutta eihän tuo vaarallista ole jos joinain päivinä jää ruokamaito juomatta, antaa sitten illalla vaikka pari siivua juustoa.

Eelillä
kaunis huone :)

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Shenda meillä juodaan jo täysin tavallista maitoa eikä tuttipulloja ole enää olemassa. Joten kun ollaan reissussa, esim kaupungilla, juodaan ruuan kanssa vettä. Sitä otan nokkamukiin mukaan. Tietty jos ollaan kahvilassa, ravintolassa tms niin tilaan maitoa. Mutta eihän tuo vaarallista ole jos joinain päivinä jää ruokamaito juomatta, antaa sitten illalla vaikka pari siivua juustoa.

Eelillä
kaunis huone :)
Meilläkun ei nokkiksesta juonti onnistu, vaan menee leikkimiseks :kieh: Ravistaa mukia niin et maito lentää :whistle: Tavallisesta kupista sit juodaan ruokajuomat, mut meillä vielä on unimaito juotu pullosta. Oon kyl koettanut et annan senkin kupista, mut se menee niin nopsaan, et ei ole sama asia. Kun toi oikein nautiskellen sitä unimaitoa imeksii, jo puoliuneen tahtoo mennä sitä juodessaan.

Niinukka; meidän pojan huoneen "rakentaminen" alkoi kans siitä kun sain tarpeekseni olohuoneessa olevista leluista. Ymmärrän vallan mainiosta kuinka se ottaa kupoliin, ja toiseksi vaikka oma huone onkin jossa suurin osa rojusta on, niin silti tuota tavaraa leviää pitkin mökkiä |O |O ja molempien romua, ei pelkästään Apinanpojan. |O Minä olen tällä hetkellä niin kyllissäni koko kotihommien pyöritykseen |O Aina, aina ja aina saa olla tekemässä jotain. :headwall:

Huii tuota Keijun päätösseminaaria. Mua jännättäisi myös aivan kamalasti. En osaa yhtään luontevasti esiintyä missään, vaikka toisaalta en mikään hiljainen olekaan, mutta sitten kun pitäisi ihan esiintymällä esiintyä, niin ei kyllä tulisi mitään hyvää tuotosta ulos ainaskaan.

Minä olen laittanut nokkamukiin valmiiksi jääkaappi kylmää maitoa jos ei mihinkään kauemmas olla menossa. Ei se maito ihan hetkessä kuitenkaan happane ja toiseksi pojalle maistuukin paremmin maito joka ei ole ihan jääkaappi kylmää. Juo toki sitäkin, mutta minusta juo paremmin vähän jähtynyttä maitoa, lämmin maito taas ei maistu ollenkaan.

Meidän Aatulla on alkanut kakka kovettumaan vähän kiinteämmäksi. Johtuukohan se nyt sitten siitä kun olen yrittänyt vähentää imetystä ja tyrkyttänyt nokkiksesta korviketta. Sitä juo jo noin 2dl päivässä.:D

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Tännekin näköjään alettu väliin mainosta pistään...ovat ilmeisesti huomanneet kuinka vilkas yleensä tämä ketju on, niin arvelevat et kantsii mainosta laittaa niin tavoittaa monta ihmistä ;) :LOL:
Juu ja ovat ilmeisesti tietoisia siitä, että täällä herhiläisissä äiskät villiintyy helposti ja kaikkien on sitten pakko saada samanlainen. :LOL:

Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
[
Huii tuota Keijun päätösseminaaria. Mua jännättäisi myös aivan kamalasti. En osaa yhtään luontevasti esiintyä missään, vaikka toisaalta en mikään hiljainen olekaan, mutta sitten kun pitäisi ihan esiintymällä esiintyä, niin ei kyllä tulisi mitään hyvää tuotosta ulos ainaskaan.
Niin, sanos muuta. Olen kyllä ihan reipas ja etenkin pienessä ryhmässä aika äänekäskin persoona, mutta joku kammo tuossa on, kun lykätään ammattilaisyleisön eteen puhumaan heidän omasta alastaan... huh huh... ja mä olen siellä varmasti nuorimmasta päästä, joten ei oikein sellaista auktoriteettiasemaakaan ole. Pitää vain älyttömän hyvin valmistella esitys ja pysyä valmistellussa, niin se menee ok. Jos lähden sooloilemaan, niin suusta ei tule lopputulemana ulos mitään järkevää :/ . Inhottavaa vaan jännittää, välillä menee yöunetkin esiintymiskammon takia...

Heips,

kiva päivä nimittäin oma digikamera löytyi...
yhden takin taskusta...
Luonnollisestikin seuraavan kuvatun episodin JÄLKEEN.
Tosin ehdimme polllliisilaitokselle löytötavarahuutikseen- josta huusin Nikon merkkisen digikameran 50e.
Eka tämmöinen huutis- joten ei ihan viisas päätös - ko vempeleeseen ei laturia yms yms ...

Että jos joku tarvii niin saapi halavalla ...

Pyörää ei tullut huudettua - nousi hinnat niin älyttömiksi mun mielestä - ihan romuista 40e , ja kunnon pyörästäkin 70-80e... ja silti arpapeliä mikä on kunto ko mankelissa...
Muutama lastenpyöräkin oli ja nekin meni 35 e ja silleen ... huh ja huh.

Ihan aurinkoinen ja kiva päivä ja tuo toinen huutajakin jaksoi olla mukana hyvin...

Päivä siis alkoi neuvolalla - Viun 1v mitat on siis 80cm ja 11 kg (5o grammaa päälle...)
Pituusennuste neidolle on 174 - aika luotettava kuulema kun on sama kuin biovanhempien pituuksista ennustettuina.

Jaksua kipeille ja koetan kahlata kunnolla läpi kommentoidakseni.

Pikainen ilmoitus täältäkin; Eemi otti eilen kolme askelta ilman tukea, ja tänään samanmoisen urakan =) Siitä se lähtee, pikkuhiljaa:)

Muuten kaikille taas jaksuja, valvojille ja potilaille, ja muuten sitä tarvitseville!
En ole taas ehtinyt ihan loppuun pinoa kahlata, perhanan työ- ja kotielämä vie tärkeää aikaa mun palstailulta.. :kieh: :kieh:

Oululais miiitinkiä muuten ens viikolle, tänne meille- kävisi tiistai, torstai tai pe. Paan mailia !!
Tarkoitinkin alunperin niinkus ens viikkoa, tais olla jotain väärinkäsitystä...
Tää viikko täynnänsä.... kaikenmoista....

maidonjuonnista
meillä vieläki tissitellään,mut ei kuitenkaan paljon joten lisäks juo ruokajuomana piimää ja tykkää siitä todella paljon (nokkamukista) vettä juo sillontällöin....velliä oon antanu aamu jailtapuuron kans....siis vetää vellit pillillä...niis ku on nykyäänne pillit mukana! ja sit aattelin kohtapuolin kokeilla sitä hyla maitoo...siis niitä pikkupurkkreja missä kans pilli...helppo kuljettaa mukana eikä vanhene lämpimässä!!!

YOdottaja, on ne lasten pyörät voinut olla edukkaitakin, riippuu pyörästä. Ostettiin nimittäin juuri Annille uusi pyörä ja se maksoi 150 euroa. Eli 35 ois ihan kohtuullinen tuollaisesta käytetystä. Mut Nikonia voin sulle vaan kehua, meillä on sellainen käytössä :D Mitä laturia siinä ei ole ja mikä sen tarkka malli on? Mä voisin olla kiinnostunut ostamaan, on jo aika rämä tuo nykyinen...

Keijulle tsemppiä esitykseen, ei ole kivoja ne ei.... mutta jos on varma olo omasta osaamisesta, niin silloin menee sata kertaa paremmin! Ja sulla taitaa olla homma hanskassa :)

Tuli muuten mieleen tuosta itse syömisestä, Minttu on nyt kaksi päivää syönyt itse ja yhdesti on pitänyt lopuksi kaksi lusikallista kaapia lautasen pohjalta. Syö ihan uskomattoman reippaasti ja sotkua tulee vain essulle. Mistähän tuo on tuollaiset pöytätavat oppinut?? Vaan on se kiva kun ei tarvitse enää istua pöydän ääressä viisi kertaa päivässä syöttämässä.

Onnea Eemille askelista :) Meillä kävellään myös, aika paljon jo, jotain 10-20 metriä. Yöt ovat menneet mainiosti, heräsi viime yönäkin vain yhdesti ja kävin tutin vain suuhun laittamassa. Nukkumaan meni 19.30 heräsi 07.15.

Kiitos Susa kuvista :) , hieno huone! No on jänskiä nykyään noi tarrakuvat. Ja hih, se lehtikatos sopiikin varmaan tosi hienosti :p . Teillä taitaa olla kovasti nätisti sisustettua. Se olkkarinseinäkin valokuvalla näytti tosi hienolta :) .

Nyt kun meilläkin juodaan nokkiksesta maitoa, en ole sen määrään kovin tarkka. Jos jossain reissussa oltais (eipä olla viime aikoina missään käyty!), niin vettä ottaisin nokkikseen mukaan ja sit jos jostain sais maitoo, niin sitten sitä juotaisiin.

Tuutilla siellä taistelua. Ei oo kyllä oikein pimittää tollasia tietoja :/ . Ja vaikee juttu kaikkinensa, miten siinä sitten toimia... |O . Saas nähdä miten sitä osaa sit joskus :eek: . Toi rahan antamisen vähentäminenkin vois olla ihan ok ja just sellaset järkevät keskustelut, niin kuin olit jo jutellutkin. Meillä kotona isä on ollut aina tosi ehdoton tupakan kanssa, muistan oikein, miten joskus sanoi, että juoda voi joskus (se tuntui silloin ihmeelliseltä, että vähän kuin lupaa antoi), mutta tupakkaa ei pidä koskaan alkaa polttaan. En muista, sanoiko jotain uhkauksia. Kyllähän sitä välillä tuli pienesti kokeiltua, mutta minua ei ole tupakka koskaan kummemmin kiinnostanut. Liekö apua isän neuvoista vai mistä.

Meillä oli kans tänään 1v neuvola, pieni itku tuli kahdesta rokotteesta, me otettiin siis se vesirokkorokotekin, aika kallis kyllä kun oli 70e. Mitat oli 77cm ja 11kg 400g. Nompparellejä nappaili sormiin, ei juuri muuta. Iho vähän kuiva ja sitä kannattaa hiukan seurailla, edelleen pieni epäilys jostain allergioista. Pyllykin menee herkemmin punaiseksi, nyt kun syödään tavallisiakin ruokia. Ja toinen jalkataive on ollut ikuisuuden auki.

Ihanaa, onnea Miikkikselle :heart: :hug: !!

Keijulle myös täältä kauhiasta tsemppiä ja rohkeutta!! Kyllä jännittäis tätäkin jänishousua :D , huijuijui. Mikäs sun aihe on?

Huh, oli keskimmäisen kanssa tänään tahtojen taistelua tuolla kadulla :ashamed: . En jaksanut välittää muista mahdollisista silminnäkijöistä. Tuo uhmailee/kiukkuaa harvoin, mut sit se on jotenkin niin raivostuttavaa touhua, kun sille päälle sattuu. Ihan turhasta tai jostain ihan tosi tosi tyhmästä ja niin selvästi mua pompottais, että alan yhtä jääräpääksi ja sitten ollaan jääräpäitä molemmat, toinen itkee ja toinen melkis karjuu, vaikka kadulla ollaankin :ashamed: . Oltiin vielä kadun eri puolilla, että toisaalta hiukan vaarallisessakin kohtaa. Lopulta annoin periksi ja meni hakemaan, mutta retuutin kädestä aika vauhdilla ja jätin ulos hetkeksi itkemään ja miettimään :ashamed: . No, haluaisin että todella tajuaa mun mielipiteeni ja että nää yritykset loppuis taas tähän. Eilen riideltiin pukemisesta kotiin haettaessa, mun kun on jo hiki tuota yhtä pukiessa siellä pienessä eteisessä... Ja kun ei ole taidon puutteesta kyse, vaan ihan vaan siitä, että keksinyt tollasen jutun (ja tietty ehkä huomion kipeyttä :ashamed: , mutta huomioo antaisin mieluummin sitten muuten).

Ai ai, mun piti taas ihan vaan kävästä ja taas kello juossut :whistle: . Nyt iltapalalle :p

Yhteistyössä