Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

Ellalle 1-vuotis onnittelut! :flower:

Tinikselle :hug: ja paljon jaksuja. Toivottavasti syy löytyisi mahdollisimman nopeasti.

YOdottaja: jos mulla vaan olisi varaa jäädä kotiin (ilman, että joutuu senttiä venyttämään) , niin ehdottomasti jäisin. Ja varsinkin jos arveluttaa hoitoon jättäminen ja itsellä olisi kuitenkin haluja jäädä kotiin, niin silloin niin kannattaa tehdä. Muuten saattaisi jälkeenpäin harmittaa. :/
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave: te kaikki ootte ollu mielessä koko ajan, mutta tiedättekös en ole ehtinyt käydä täällä, on ollut hieman vipinää täällä :D Eemil on lähtenyt kävelemään ja vauhti vaan kasvaa ja ehtii kaikkea mitä ei pitäis :eek: tällä tietsikallakin siis pystyn käymään jos Eemil ja vauva nukkuu, tai iskä tai isommat kotona. Yleensä olenkin sitten niin sippi, että nukun :LOL: Jep nytkin täällä pikaseen piipahdan, koetan paremmin myöhemmin sitten. Meillä tulee lastenneuvolan terkka kotikäynnille klo 15 aikaan. Hyvin on vauva kasvanut, pariin kertaan yöllä herää syömään ja alkaa jo pientä rytmiäkin löytyä! Kaikki siis mennyt tosi hyvin, mutta mikä tietty ihan normaalia näinkin pienten lasten kanssa, tekemistä riittää ja väliin väsyttääkin ihan sairaasti. Pitää vaan koettaa tinkiä huushollin siisteyspuolesta enemmän ja levätä aina kun voi. Onneks tuo isännän tytär on ollut suurena apuna. Syöttää Eemiliä tarvittaessa ja vahtii jne.

Parit ihka tuoreet kuvat vielä :)

Niin ja suuret onnittelut kaikille 1-vuotiaille! :flower: :heart:

Heti kun aikaa paremmin kommentoimaan teidän juttuja. Yhtään en vielä ehtinyt lukea, pikaisena vaan ilmoittamassa olemassaolostani. Täällä siis ollaan!


pikkusisko ja isoveli


pikkuneitimme

muok* neiti muutes täytti tänään 4 viikkoa, ihan älyttömän nopeaa menny aika, vastahan minä synnytin!
 
Moi kaikille pitkàstààà aikaa! :)

Tààllà piisaa kiirettà Annikan kanssa leikkien :) On nykyààn tuo tyttò muuttunut takaisin siksi enkeliksi mikà on aina ollutkin, leikkii jo yksinkin ja auttaa àiskàà tarpeen vaatiessa :) Ei voi valittaa, on sellainen mamman prinsessa :)

Niin ja onnea kaikille synttàrisankareille! :flower: :flower: Niin se meidànkin murun synttàripàivà làhestyy ja àidin kyyneleet lisààntyy.. Mun pieni vauva tulee jo 1 vuoden ??? Ei voi olla.. ja tànààn vielà lòysin vanhan kànnykàn jossa oli jààneet muistioon vanhat tekstiviestit raskaustestin ostosta ja muutenkin just sen ajan viestejà kun murua rupesin odottamaan :'( Itkuhan siinà tuli... Ja onneksi tarina sitten pààttyi hyvin ja sainkin kààròn itselleni.. :) No joo se siità ;) Synttàreità suunnittelen minàkin kuten varmasti moni tààllà ja kyllà siità kakusta saa sitten oman palansa annikakin, on jo saanut kaikkea muutakin syòdà niin yksi kakunpala ei mitààn enàà muuta :)

Taas tuli omaa napaa.. mutta mukava on kuulumisia kirjoitella silloin tàllòin! :) Kaikille ihanaa syksyà! :)
 
Ellalle oikein isot synttärihalit! :hug: :flower:

Meillä on taas vauhtipäivä. Ei pystynyt nukkumaan kuin 1½ tuntia, kun koira haukkus ihan lakkaamatta häkissä... ei suostunut sinne jäämään. Olisi vain hyvä olla välillä senkin ulkona, kun ei sada (kerrankin). Johan nuo on kaksi päivää sisällä kykkineet, kun just hätäseen suostuuvat pissalla käymään. Naapurin pikku poika (4kk) tulee kohta meille muutamaksi tunniksi hoitoon. Saa nähdä kuin mustis tuo meidän ukko sitten on... johan tuo eilen kerhossa vähän oli sellaista mieltä, kun pikkuinen oli äipän sylissä.
Huomenna meillä on se kuvaus. Saa nähdä mitä siitäkin tulee :D Ei tuo taida pysyä paikalla senkään aikaa... No jospa sieltä löytyis jotain kivaa, jolla saadan paikoilleen edes muutaman minuutin pysymään :saint: :LOL: :LOL:
Töitä kyllä riittää ihan hullun tavalla tällä hetkellä. Tuntuu, että ei välillä ehdi edes hengähtämään. Mutta ei pitäisi valittaa, kun kerrankin on töitä ja rahaa tulee. Eiköhän se hiljaisempi kausi tule sitten tammi-helmikuussa viimeistään kuitenkin.

Mutta nyt taas on pakko mennä... toi alkaa haluamaan välipalaa jo. Palaillaan :wave:
 
Onnea Ella :flower:

Yo: Y:tä pukkaa :)

Eemi nukkuu, hain kesken päiväkodista, nuhaa ja lämpöä..Toivotaan että menee pian ohi eikä muutu sen kummemmaksi tuosta..paitsi siis parempaan.
Huomisen olen pois siis töistä, ja arvatkaas oisko juuri huomenna ollut tärkeät palaverit ja koulutukset ja ties mitkä..aina menee juuri näin.

Paljon oli tullut tekstiä, koitan ehtiä lukemaan ja kommentoimaankin jotakin..
 
Huuh, ompa ollut kauhee päivä... vettä tullut kun aisaa, joten eipä olla päästy ulkosalle ja sen kyllä huomaa :kieh:
Kaikki muksut hyppii seinille :whistle: Ääni alkaa mulla jo kähistä kun on saanut karjuu noille isommille, kun ovat kokoajan, raittiin ilman puutteessa, napit vastakkain |O Eikä toi pieninkään mikään niin iloinen ole ollut................
Päivällä oli pieni poutajakso, mut just sillon poju nukku sisällä, niin eihän sitä sillonkaan päässyt ulos. Sanoin tossa että kohta mennään vaikka taivaalta satais vanhoja akkoja :D Pakko saada vähän ilmaa, itse kenenkin...

Katjannalle pitänyt monta kertaa kirjoittaa että meillä kävi ihan samoin syömisten suhteen pojun kaa, kun teillä apinanpojan kaa :) Eli ruoka alkoi maistua todenteolla kun alkoi saada samaa evästä kun toisetkin :) Nyt oisko viikon verran syöty aamupalasta iltapalaan kaikki samaa....ja poika vetelee hyvällä ruokahalulla kaikkee ja iiiiiiisoja annoksia :eek: Niin ja innostuipa tuo itse oikein syömään. Ei anna syöttää jos ei hällä itsellä ole myös lusikkaa. Ja aikahyvin jo itse syökin...tosin aika sotkua syntyy, mutta siitäpä se oppii :) Ja on toi monelta kantilta taas niin helpon tuntuista, kun sama ruoka käy kaikille. Ei tartte enää erikseen ruokia isoja satsia valmistaa ja soseuttaa ja pakastaa ja sit sulattaa jajajajaja........ :) Että hyvät puolensa on tässä kun nää kasvaa ;) Mutta tavalliseen maitoon ei olla vieläkään päästy täysin siirtymään :/ Ajankanssa ehkä.... :whistle:

Tinakenkätytölle ihan hirvee hirveen paljon voimia ja jaksuja :hug: Ja pepille iiiiiiiiiiiiiiiiiso tervehtymishali myös :hug: Todella kurjaa on...mutta onneksi nyt pääsette sinne allergia sairaalaan, jos ne ees siellä sais jotain selvyyttä VIHDOIN |O
Pepille ja perheelle:



Nyt meen kipaseen kaupassa ja sit sinne ulos.......palailen paremmin myöhemmin...ehkä :)
 
Onnittelut uusille 1-vuotiaille! :flower: :D

Täällä on iha kamala ilma, sataa, sataa, sataa ja on märkää. Plääh! Aloin pari viikkoa sitten ulkoilemaan pojan kanssa joka päivä, puistossa tai metsässä. Aiemmin aika harvakseltaan ja satunnaisesti varsinaisesti ulkoiltiin, muuten kuin rattaissa istuen. Nyt tuo vain on niin kova menijä ja pieni tutkija, että selvästi kaipaa uusia paikkoja ja virikkeitä. Ei enää oman kodin sisätilat riitä pitämään tyytyväisenä. Nyt ei vain olla sateen takia oltu pariin päivään ulkona ja alkaa oleen taas tylsistynyt pikkumies meillä :kieh:

Täytyisköhän mennä välipalalle, kun vielä on rauhallista ja hiljaista. Jäppinen nukkuu toisia päikkäreitään. Kai se on niin tylsistynyt... Nykyään kun normaalisti nukkuu vain yhdet pitkät päivällä. Tai sitten on tulossa kipeäksi, toivottavasti ei...
 
Joo, Eero kuumeessa, pari pilkkua lisää ja Onnilla otassa pari kans. Mutta virtaa riittää liikaakin :headwall: :headwall: Eli mä koitan selvitä pää ehjänä tämänkin sairastelusetin, johan täs oli 1 terve päivä välissä, joka luonnollisesti vietettiin sisällä...
Onneks edelleen sataa, niin ei ulos oo sillee hinkua, mutta voi sitä muiden aikuisten seuraa... ukkokin harrastamassa jälleen...
 
tin
Heij!
Onnea kaikille yksivuotiaille! :heart: :flower:
Ja sairastelijoille paranemisia!
Kaikille kiitos jaksuhaleista, eiköhän tää arki tästä ala rullaamaan.

Ihania kuvia ootte laittanu ja ai että ku tyttelin prinsessa on ihana!

Meilläkin ilmeisesti vesirokko! Hoidos on ollu sitä ja nyt poika 39 kuumees mutta ei vielä muita oireita. Niitä odotelles. Meikällä siis huomenna vapaata pojan kans kotona. En tiiä mihin se maanantaina laitetaan jos se rokko ny iskee ku mulla alkaa sitte harjottelu.

Paljo oli kirjotettavaa mutta nyt pää lyö tyhjää... Kai täytyy mennä pikkusta potilasta hoitamaan:(
 
Iltaa!
lasangnette uunissa :p poika leikkii tyytyväisenä lattialla nii kerkesin tulla pikaseen...

tyttelin vauva niiiin söpö :heart:
nätti se kuva missä eemil vauvan vierellä=)
kiva oli kuulla teidän kuulumisia!

hippkukka
:minäki oon alkanu puistoissa ja pienillä kävelyttämisreidduilla alkanut poikaa käyttämään.
ei se viihdy niin rattaissa enää,on niin iso poika :D
taidampa huomenna viiä metsäretkelle,siellähän on kaikkee mielenkiiintosta!
kyllä se ruoka ja uni maistuu paremmin ku on ulkoiltu=)

jaahas..nyt ruoka pois uunista ja pika iltapesulle

:wave:
 
Ellalle täältäkin kovasti onnea :heart: :) ! Ihana kesäkuva sankarista :) .

Tinakenkätytölle ihan hirmuisesti Wirtuaali Woimaa :hug: ! On teillä kyllä melkoisen rankkaa nyt ollut, miten tämä onkin päässyt näin pahaksi :( . Toivotaan, että vihdoin löytyy syy ja sen myötä kohti parempaa :hug: . Onneksi Peppi on nyt asiantuntevissa käsissä!

Olipa kiva kuulla Tyttelistä :) ! Ihania kuvia! Aika todellakin rientää, miten siitä voi olla jo 4 viikkoa?! Ja vieläkin vaikea tajuta, että teillä on jo toinen vauva :D . Ihanaa, että tytön kanssa menee niin hyvin.

Pepisan pojasta myös hauska kuva :)

V-O, Dirlittanille ja muille sairaita hoitaville kanssa kovasti jaksuja! Meillä ollaan onneksi nyt ja toivottavasti pitkään terveitä.

YOdottaja kirjoitti kivasti Viun sanoista. Meillä sanoja ei vielä oikeastaan ole muuta kuin äiti ja "hui" kun tykkää minun vahtivan silmän alla keikkua rappusten yläpäässä :kieh: . Oon tainnut aika monta kertaa siinä hui hui huijutella, kun tulee niin samalla aksentilla. Mutta on se jännää aikaa sitten, kun noita sanoja alkaa tulemaan. Ja vielä hauskempaa se jotenkin on, jos jo näin pienenä tulee moniakin sanoja ja aina vain uusia.

YOdottaja tsemppaisin sua kanssa jäämään kotiin, jos vaan suinkin ajattelet, että pärjäätte rahallisesti. On ainakin kuulostanut siltä, että viihdyt kotona ja teillä on paljon kaikkia kivoja rientoja yhdessä Viun kanssa. Uskoisin, ettet kadu myöhemmin kotonaolo aikaa, päin vastoin. Kesän jälkeenkin sitä ehtii tienata ja töissä rampata |O ja Viu on vain kerran pieni :heart:

Hienoa, että LS töitä piisaa :p

Meillä nukuttiin muuten viime yönä vissiin toista kertaa vuoden sisään koko yö :D ! Että oli mannaa, varsinkin ton sairastelun päälle. Ei haitannut yhtään klo 5.30 herätys, kun oli saanut kunnolla nukkua 6,5h. Ja mukavaa, kun huomenna alkaa taas viikonloppu :)
 
Ai että, mäkin haluun kesään B) !! Ihania lomakuvia!! Ja mäkin haluun kokeilla tollasta lautasta :p . Sellanen on jo huippua, kun meidän pikkuveneellä mies vetää mua sellasen renkaan kanssa, mutta tossa olis varmaan aika paljon enemmän wolyymia :D . Oi että, ens kesän on pakko olla hieno :attn: :attn: :attn: !!!
 
tin
Idolsin lomasta! Ai että vipillä on ihania kuvia! :) Ella näyttää ihan mun kaverin tytöltä! Katoin jo et aukesko aijaasta väärä kuva;)

YOdottajaa minäkin tsemppaisin jäämään kotiin jos vain mahdollista! Varhaiskasvatuksen luennolla sanottiin et pahin aika hoitoon menemiselle on 1,5-2v.Mieluusti joko ennen tai jälkeen. Töissä olossa on puolensa. Tatulla on hoito alkanu aivan loistavasti ja ehkä osaksi senkin takia viihdyn koulussa. Nyt olin keskiviikon kotona kun hoitotädin lapsi oli vesirokossa niin ajattelin että ehkä sitä ei joka päivä enää jaksaisi. Tuo koulu/työt tuo niin paljon omaa sisältöä elämään. Mutta sitte taas olis niin ihana että sais olla ihan rauhas päivät, pojan ehdoilla...
 
Tin täälä kans alkaa työharjottelu maanantaina,tai oikeestaan tiistaina.. Mihinkäs meet?

Yodottaja, mä kans suosittelen jäämään kotiin jos vaan halua iteltä löytyy ja rahallisestikkin ois mahdollista. Juurikin se että Viu kasvaa niiin nopsaa =)

Mulla ois vielä pieni takaportti tässä et voisin jäädä näiden harjottelujen jälkeen kotiin ja alottaa kolmosen vasta elokuussa niinkun muutkin,nytten kun mulla alkais tammikuussa. Jos siis tuo Pessin sairastelu jatkuu niin pakko niin on tehdä.Nyt on kyllä jo paljon terveempi,tänään oli siis jo ihan normaali pelle ja riehu Peetun kanssa.
"tsirp tsirp"...

 
Kiitos kaikille haleista ja tsemppauksesta :'( :hug:

Mut tänään selviskin kokeista jo jotain :) eikä meijän tarvii nyt vielä sinne helsinkiin lähteä! alotettiin tänään yks hoito ja katotaan muutama päivä alkaako tehoomaan.. Kerron sitte enempi kun tää asia varmistuu..ettei sit tuukkaan takapakkia...

Onnea Ellalle :flower: soitellaan ja nähään vip kun tää meijän tilanne rauhottuu :)
 

Yhteistyössä