Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
tuutis, mites on pojan kanssa sujunut nyt??

No joo, huomaahan tuon eron kun äiti vähemmän koneella roikkuu ja leikkii enempi :ashamed: Ainut että nyt pitäis sitten leikkiä koko ajan tai herne vetässään nenuun ja syvälle :whistle: :LOL:
Koskaan ei oo hyvä :LOL: Sama se täällä välillä... ensteks koittaa antaa paljon aikaa, mut sitten kun on pakko huomioida muitakin ja laittaa ruokaa ym niin sitten yks suutahtaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Viellä piti sanomani, oottekos metsolat ohjelman seuraajat huomannu, että sarja alkaa taas telkusta :D siis uusintana tietty :D
7.10 alkaa pyöriin kakkosella,
http://yle.fi/tv2/?p=kausi_ohjelmat&g=5&ID=4002
metsoloita odotellessa :D
Kiitos tiedosta!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :) :) Kiwaa!!
 
Joku kyseli joskus partyliten tuotteista. Vähän jälkijunassa vastailut tulee, mutta... Onhan ne ihania, mutta mä en tykkää kutsuilla oikein käydä, kun ne tuoksut tekee pahaa :x Siis ihania tuoksuja siellä on kynttilöissä ja jotain jouluisia mulla on kotonakin ja tietty vaniljaa ihan ympärivuoden, mutta nimenomaa kutsuilla se tuoksujen sekasoppa ja imppaus saa pahan olon :/ Ja kalleitahan ne on....mutta ilmeisesti paljon parempia kuin tavis kaupan kynttilät. Ja somisteissa on aiva ihanii tuotteita.... :p
 
Vitsit että nuo Tyttelin vaunukuvat on ihania! :D Ja aivan upeen väriset vaunutkin vielä :p
Meillä alkaa olemaan jo vauvakuumetta ilmassa täälä :x Kovin korkeeks en sitä kyllä viitti päästää kun tosiaan se raskautuminen voi olla hankalaa joten en halua alkaa liikaa miettimään asiaa ja sitten turhaan pettymään.

Vitsit että minä ootan että se mun kaveri joka eilen sai vauvan soittas mulle! :D Ite en viitti soittaa vaikka hyvin sielä sen viestin mukaan voidaan. Ite olin niin puhki poikki oman synnytykseni jälkeen etten muista mitään siitä kenen kans oon puhelimessa osastolla ollessa puhunu, jälkeenpäin sitten ovat kertoneet :ashamed:

Onko joku käyny keskustelemassa jälkikäteen omasta synnytyksestään jossain "pelkopolilla" tai vastaavalla? Kävin eilen koululääkärillä ihan normi papassa ja tämä lääkäri on ollu äitiyspuolella töissä noin 30 vuotta joten kokemusta hällä on. Puhuttiin sitten jotain mun synnytyksestä ja hän sano että ois tärkeetä että soittasin OYS:siin ja varaisin itelleni sieltä keskusteluajan ja sanoisin että tämä lääkäri käski soittamaan.
Senhän vois tehä kyllä seuraavan raskauden aikanakin mutta olis kuulemma hyvä jos tekisin sen nyt heti jotta saisin käsitellä sitä asiaa jonkun kanssa ennen uuden raskauden alkua. Mullahan meni ne kivut sillon lääkkeelisen avaamisen ansiosta niin kamaliks että en pystyny enää puhua enkä liikkua muuten ku supparin alkaessa pakonomasesti yritin päästä ylös sängyltä millon sitten 2 kätilöä paino vastaan. Sen lääkärin mukaan pitäis ehottomasti käydä tuosta puhumassa kun kyseessä on ollu tuommonen invalidisoiva tilanne (tai noin se sitä kutsu). Mutta että onko niistä käynneistä sitten oikeesti jotain apua? oma synnytyskertomushan mulla on mutta siitä ei kyllä irtoa mitään muuta kun ne lääkkeet mitä oon saanu ym pakolliset hommat..
 
Voi hitsi nyt ku ne nuo Metsolat sitten alkaa näkyä telkkaristakin. Minä aika vasta tilasin kolme ensimmäistä Dvdtä. Tietääpähän nyt sitten ettei enempää tilaa sarjaa. Kirjastosta kävin varaamassa viime viikolla Hovimäen ensimmäisen tuotanto kauden kun katsoin telkkarista tuon toisen kauden ja vähän oli pihalla aikaisemmista tilanteista. Hovimäen kirjoja lainasin myös kaksi ensimmäistä osaa.

Me ajateltiin lähteä käymään Mammuttimarkkinoilla kunhan poika on nukkunut ensimmäiset unet. Muuta suunnitelmaa ei tälle päivää sitten olekaan. Ihan kiva niin saa vähän levähtääkin ja vaikka sitten lukea tuota kirjaa.

Oma vaatekaappi pitäisi kyllä järjestää, mutta ei ole oikein virtaa. Eilen kun kiertelin noissa vaateliikkeissä niin kyllä sitä taas huomasi kuinka tuo oma kaappi kaipaisi päivitystä.:ashamed: Hirmu vanhanaikaisilta tuntui oma vaatevarasto ja liikkeissä oli toinen toistaan ihanampia uutuuksia. Tosin eipä niistä oikein mikään istunut meikäläisen runkoon yhtä nätisti kuin mitä ne siellä liikkeessä oli aseteltu. :headwall:

Tiipii; Luulisi kai noista keskusteluista olevan ainakin jotain apua. Itse ainakin kokeilisin jos siltä tuntuisi että pelottaa uusi synnytys. Mulla ei kyllä taas vaihteeksi tällä hetkellä ole pienintäkään mielenkiintoa mihinkään vauvoihin liittyvään. Enemmänkin tuntuu siltä että masentuisin jos raskaaksi tulisin. :ashamed: Olenkin alkanut miettiä ihan vakavasti kierukan laittamista. Toisaalta tuntuu että onko se turhaa kun ei meillä tuo raskaaksi tuleminen mitenkään helppoa ole ollut kummankaan kohdalla.

 
Topsylle Hauskaa iltaa =)

Dogtorille myös mukavaa vapaapäivää. =)

Keijulta piti kysyä että kun kerroit ettei ole yhtään luomu onnistumista loppuun asti että oliko tämä lokakuinen onnistunut keinoalkuinen? Vai ymmärsinkö väärin aikaisemman viestisi. Kiinnostaa vaan siksi kun meilläkin on ollut samanlaisia ongelmia. Jos et ole puhunut asiasta palstalla, niin ymmärrän kyllä hyvin jos et halua vastata kysymykseen ;)
 
tiipii kannattaa varmastikkin käydä siellä juttelemassa,itekkin käyn kunhan seuraava tulee..
mulla oli kans niin kauheet kivut että olin pyörtyä vähän väliä,itkin ja huusin koko reilun 6 tunnin ajan,verisuonet katkes silmistä ja silmäluomista ja kaulasta ponnistusvaiheessa,papereissa lukee että oon hyperventiloinu jne..
mullahan puhkaistiin kalvot ja laitettiin oksitosiini tippa,olin 3cm auki ollu jo kotonakin pidemmän aikaa..mä otin opiskelijan mukaan synnytykseen,joka oli VIRHE!!!epiduraalin kun sain niin se kätilö lähti syömään ja mun kans jäi se opiskelija,mä makasin sellaset 30min oikeella kyljellä,kukaan ei sanonu että pitää kääntyillä vähän väliä että se puudute tulee toisellekki puolelle,mulla oli ihan jumalattomat kivut vasemmalla puolella ihan koko ajan,tuntui että lonkka halkee jne..
ja sittenhän mä repesin kans ihan "mukavasti"..toisen asteen repeämä ja joka suuntaan joka puolelle tikkiä reippa 20kpl..
pahinta tuossa oli se kun minä ite tunsin kuinka hiljalleen paikat repee,just sen vialleen menneen puudutteen takia..
tästä lähtien opin sen kyllä että opiskelijat ei tuu mun synnytyksiin..
 
Just joo synnytys kertomuksia tààllà.. Kyllà màkin mietin omaa synnytystàni usein, ihan siità syystà ettà kaikki meni nappiin ( Luojalle kiitos ) Mulla kanssa synnytys kàynnistettiin vàhàisen lapsiveden vuoksi mutta ei mulla mitààn tippaa laitettu.. Laitettiin suoraan sisàlle geeli jota olisi pitànyt laittaa joka 6 tunnin vàlein ( ja mulle sanottiin ettà normaali aika ennen kuin lapsi syntyy on n. 2 pàivàà ) mutta annika sitten 5 tunnin pààstà syntyikin.. Ei tarvinnut kuin 2-3 kertaa ponnistaa ja neiti oli ulkona eli siis oli tosi helppo ponnistusvaihe. Kivut oli tietty kovat ja huusin koko ajan ja puristin mieheltà melkein sormetkin poikki.. :D Ainut mikà on jàànyt vaivaamaan oli epiduraalin laitto, se sattui aivan kauheasti ja sità ne yrittivàt 3-4 kertaa laittaa ja viimeisellà kerralla saivat sitten oikeaan paikkaan mutta sattui aivan kauheasti kun se aine meni selkàytimeen.. Onkohan tuo yleensà normaalia ? Ja vielàkin mustelma siinà kohdassa ? :/ epiduraalihan ei tààllà ole ilmainen, sai pulittaa yli 600 euroa siità ja sekin laitettiin liian myòhààn.. Ja laitoksella kohdeltiin niin kuin lihanpalasina meità.. Siis sellaine tehdas meininki, yksi liha tarkistettu toinen tillalle jne. Siità jài paha maku.. Huoneessa meità oli 6 kpl, ei televisiota ja vedenkin piti itse kàydà ostamassa.. Nyt àkkià annikan luo, palaillaan kun ehditààn ;)
 
Dogtor varmaan ollu kamalaa tuo repeämisen tunne |O Mulle laitettiin epiduraali pumppuna joten sitä lisättiin aina tarvittaessa ja otettiin päältä pois vasta sitten kun tyttö oli ulkona joten tuosta ponnistusvaiheen kivuista mulla ei ole mitään käsitystä. Mulla oli kans opiskelijoita mukana synnytyksessä, olivat kohta valmistuvia ja mulle oli niistä iso apu kun painoivat raukat mun selkää sormet sinisinä ja muutenkin olivat tosi mukavia. Luojalle kiitos että se epiduraali autto, en voi kuvitellakaan sitä mitä sulla on ollu että se olis auttanu vaan puoliks, oisin varmaan delannu siihen paikkaan :eek:
Mutta henkilökunta oli tosi ihanaa ja ilmapiiri lämmin ja kotosa joten sen puoleen ei ole kyllä mitään valittamista! Kyllä minä vielä yhen kerran voisin kokeilla tuota alakautta synnytystä mutta jos se olis samanlaista touhua ku viimeks niin seuraavat maholliset sais tulla kyllä sitten sectiolla...
 
katjanna meillä on kaikki tähän asti ilmestyneet metsolat dvd.nä ja aijon kyllä ostaa nuo loputkin..tulee katottuu noita useampaan kertaan :D 1-3 dvd.t on katottu varmaan kolmeen kertaan :D ja nyt nuo kaks dvd.tä mitä viimeviikonloppuna ostin niin nekin tuli katottuu viikonlopun aikaan =)
ja hyvä et alkaavat telkastakin :)

venlan sain sisälle vaunuihin nukkumaan,käytiin siellä kirppiksellä,empä tytylle löytäny mitään,muuta ku päiväpeiton.prismasta ostin sitten nuo ostapois päivien tarjous bodyt.kaks bodyä 5e.
pitää ruveta nyt 86cm vaatetta haalimaan,kun kaappi on pullollaan 80cm,vaatetta.

minnuu ramasee |O kahvit keitin,joten jospa tästä piristys.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Keijulta piti kysyä että kun kerroit ettei ole yhtään luomu onnistumista loppuun asti että oliko tämä lokakuinen onnistunut keinoalkuinen? Vai ymmärsinkö väärin aikaisemman viestisi. Kiinnostaa vaan siksi kun meilläkin on ollut samanlaisia ongelmia. Jos et ole puhunut asiasta palstalla, niin ymmärrän kyllä hyvin jos et halua vastata kysymykseen ;)
Juu ei tässä mitään salaista ole, tuolla nimimerkin takanakin se lukee, että neiti on autettu maailmaan koeputkessa. Mitään perustavaa "vikaa" ei aikanaan löydetty musta eikä miehestä, mutta jokin hormonitaso minulla heitteli ja ilmeisesti sen takia hedelmöittyminen oli hankalaa. Sekin jäi epäselväksi, että oliko nuo aiemmat keskenmenot sattumia vai saman homman seurausta.

Kuten tuutilulla sanoi, niin olen itsekin kuullut monista, jotka ovat plussanneet luomusti yhden avustetun tapauksen jälkeen... etenkin silloin, kun kyseessä on selittämätön lapsettomuus. Näin itseasiassa sanoi meille synnytyksen hoitanut kätilökin. Eli olisko sitten kuitenkin esim. stressillä vaikutusta hormonitasoihin, ja sitten kun paine on pois päältä, niin tuleekin tärppejä... tai sitten raskaus ja synnytys korjaavat pieniä hormonihäikkiä. Mene ja tiedä. Itse olen tosivarovainen kuitenkaan sanomaan, että "se on korvien välistä kiinni", mitä aika usein kuulee.

Mut on nämä lapsensaantiongelmat vaan niin yleisiä nykyään, tässäkin pinossa on useampia, joilla on ollut tai on jotain ongelmaa sillä saralla, myös minun kaveripiirissä on ainakin kaksi muuta pariskuntaa, jotka ovat hakeneet lääkäreiltä apua. Onneksi kaikki ovat avusta hyötyneet eli kovin harva jää kokonaan ilman omaa pilttiä.

Topsy, joo... loppuelämääni en aio tutkija olla, on nuo kuviot kyllä sellaisia. Käytän tätä nyt vaan ponnistuslautana haluamiini tehtäviin (*mitä ne nyt sitten ovatkaan*)... never say never, mutta ei se väikkäri niin kovin houkuttele...

Kauhee suklaanhimo, siis ainainen sellainen, varmaan pakko juosta kipsalle...


 
Keiju07
Huh vielä noita synnytyksiä! Kyl olen päässyt helpolla, jos ikävin muistikuva on se jatkuva oksentelu... en rehellisesti sanoen muista, miltä ponnistusvaiheen kipu tuntui, vaikka mitään puudutetta en saanut. Toisaalta ei tullut montaakaan tikkiä.

Ja sitten nuo harjoittelijat! Meillä myös oli sellainen mukana, sattui vain sellainen moka, että alkuvaiheessa, kun kokeiltiin petidiini-puudutusta (ei apua), niin harjoittelija pisti sen piikin liian alas kankkuun, jonka seurauksena armoton jomotus pakarassa ja jalkaa veti monta tuntia. Sitä kun ihmettelin, niin varsinainen kätilö vaan totes, että hän katsoikin, että harjoitteli tais pistää väärään kohtaan :eek: . No, tää nyt on ihan eri luokan stoori kuin dogtorin tarina... eikä mulle jäänyt kammoa harjoittelijoista, kun jostainhan heidänkin on oppinsa saatava. Suurimmasta osasta on varmasti iso apua synnytyksessä. Mut ymmärrän kyllä, jos harjoittelijaa ei halua seuraavalla kerralla mukaan.

Tiipii, sanoisin, että kannattaa käydä pelkopolilla juttelemassa, kun kerta sellainen mahdollisuus tarjotaan, kaikkialla kun ei kuulemma suhtauduta vakavasti.

Ja voi tota Italian liukuhihna-meininkiä... sikäli siis hyvä, että Heidillä myös ns. helppo synnytys, siellä olis kurjaa ollut olla, jos olisi tarvinnut apuja ja henkistä tukea tms.
 
Keiju juu tämän eilisen lääkärin mukaan OYS:ssa ollaan oikeen panostettu noihin synnytyksen jälkeisiin keskusteleuihin joten kaippa sitä vois sen ajan sitten varata tai ainakin soitella sinne ja kattoo sitten mitä sanovat..
 
Keiju; me kuulutaan myös näihin selittämättömiin. Meillä on ollut molemmat yhtä vaikea saada alulle. Minä en voi kamalasti puhua meidän asioista vaikka itse haluaisinkin kun mies ei halua että puhun mistään meidän lasten saanti asioista. Vaikka siis syy ei ole miehessäkään kun tosiaan syytä ei asialle ole löytynyt, mutta jotenkin lapsettomuus on sille paljon arempi asia kuin minulle. Minä en usko vähääkään siihen että lapsen saannilla olisi jotain tekemistä stressin kans. Toinen mitä kuuli silloin lapsettomuuden aikoihin oli se, että unohda koko asia niin kyllä se sieltä tulee. |O :headwall: tai että te olette nuoria nauttikaa nyt kun saatte olla kahdestaan. Huh, huuh. :headwall: Onnellinen saa olla ettei tuo ikävä asia enää kosketa itseä. Ihmettelen joka päivä sitä että miten mulla voi olla kaksi ihanaa lasta täällä maailmassa. :heart: Kun se joskus tuntui siltä ettei niitä meille tule koskaan. :'( Se oli kyllä niin raskasta aikaa meikäläiselle ja nytkin kun kirjoittaa aiheesta niin nousee ihan pala kurkkuun.
 
Joo nuo lapsettomuusasiat on kyllä ikäviä :'( saa nähä miten meidän nyt käy kun pikkukakkosesta haaveillaan...mitään kamalaa kuumetta ei ole joten ei se haittaa vaikka menisi tuonne ensivuoden alkuunkin raskautuminen mutta kyllä vähän pistää pelottamaan että ei taida nytkään helpolla onnistua :ashamed:
Tänään just mies sano että aletaan yrittään sitä vauvaa ihan tosissaan niin tokasin vaan että tähän mun mahoon kehoon ei kuule minkäänlainen alkio ala kiinnittymään, meillä siis vika lapsettomuuteen on mussa.
Kerran pahotin vähän mieltä kun yks tuttava kerto että olivat aina yritysaikana (mitä kesti heillä huimat 5kk..) tapelleet miehensä kanssa ja syytelleet ja haukkuneet kilpaa toisiaan siitä että kummassa vika on! Tämä nainen siis oli tietonen siitä että meillä vika on mussa ja silti kertoo mulle miten on miestään haukkunu kun raskaus ei ala :eek: En sanonu siihen sillon mitään mutta kyllä vähän tuli sellanen olo että ansaitsisinko minäkin kamalat haukut niskaan kun en onnistu alkaa odottamaan, ihan niinku sille nyt vois ite mitään... Ja siis heillä raskaus alko 5kk yrityksen jälkeen ja kaikki muut lapset oli alkaneet ekasta yrityksestä joten mitään vikaa ei ollut.
 
Meilläkin tämän kolmosen alulle saaminen oli ongelmallista, puhuttiin Sekundäärisestä lapsettomuudesta. Esikoinen sai alkunsa 3 kk yrityksellä, keskimmäinen 9kk yrityksellä ja tätä kuopusta tekemällä tehtiin liki 6vuotta.
Välissä ne kolme keskenmenoa, joille ei syytä, eikä syytä myöskään sille miksi en raskaaksi tullut.
Aluksi ei otettu minään tätä ongelmaa lääkärissä, kun kerran takana kaksi normaalia raskautta ja synnytystä..Yksityisellä kävin pari kertaa, mutta aika nihkeästi mitään tehtiin, jotain tabuja sain joista vaan pahaa oloa tms..Sitten kun kolmas km oli tullut, niin päästiin julkiselle puolelle tutkimuksiin..Eemi vaan sitten sai alkunsa ennen kuin hoidot tms. ehdittiin aloittaa:)

Juuri tuota että " heti kun lakkaat miettimästä niin tärppää" kommentia olen kuullut kyllästymiseen saakka. En voi käsittää että millä ihmiset luulee että voi vaan itse päättää että nytpä en mieti..

Usein pohdin että on melkoinen ihme tuo Eemi, olimme jo niin siinä uskossa että ei enää vauvoja saada, ja sitä surua siitä olin käynyt läpi. Sitten vaan tulinkin raskaaksi, ja se raskaus jatkui ja nyt tuo ikiliikkuja-täystuho-rakkauspakkaus nukkuu tuolla sängyssään.


Tulipa omaa napaa..
:ashamed:

Tinakenkätytölle piti sanoa että ihanaa kun tyttö voi paremmin!!


Nyt menen tuhoamaan pussin karkkia :)
 
Soiteltiin äsken kaverin kanssa ja heille on pikkukakkonen tulossa, esikoinen on Siljaa muutaman kuukauden nuorempi. Näitähän alkaa tuleman nyt meidän kavereille kuin sieniä sateella! :D No jospa meillekin kohta niin saatais taas oottaa yhessä ;)
 
Jihaa, koht alkaa faktalta taas synnytyssairaala, melkis tunti tölsättävää :D

Myöhemmin koitan paremmin kommentoida, mutta tohon mitä katjanna ja dirlittan ainakin sanoivat, että ovat kyllästyneet tms tohon "heti kun lakkaa vauvaa miettimästä, niin tärppää" lauseeseen... tuli ihan kauheen nolo-olo ja sellanen et voi ei mä olen varmaan tollasilla kommenteillani saanut pahaa mieltä ehkä aikaan?? :ashamed: Mutta mun kohdalla toi piti paikkaa... siis noin mullekkin sanottiin ja sanoin vaan että en mahda sille mitään kun en voi unohtaa |O ei se käy niin että kun päättää et unohtaa, niin unohtaa...ehei... mutta kahden km:n jälkeen ja odottelun ja odottelun jälkeen mun mitta oli täysi pettymyksistä...sanoin et nyt saa olla ja OIKEESTI unohdin asian...siis en kertakaikkiaan enää halunnut pettyä ja päätin et alotan ehkäisyn heti menkkojen alettua ja et ollaan kiitollisia yhdestä pikkuisesta joka meille on suotu... mutta niitä menkkoja ei sit kuulunutkaan koskaan, eli tärppäsi vahingossa kun lakkasin vouhottamasta ja unohdin... mutta ei toki kaikilla näin! Tämä vaan mun tarina =)
Mutta nyt ootteleen ohjelmaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Soiteltiin äsken kaverin kanssa ja heille on pikkukakkonen tulossa, esikoinen on Siljaa muutaman kuukauden nuorempi. Näitähän alkaa tuleman nyt meidän kavereille kuin sieniä sateella! :D No jospa meillekin kohta niin saatais taas oottaa yhessä ;)
Mun kaveri ja ilmoitti viimeviikolla et on raskaana :heart: ja tänään kun soiteltiin niin sanoi et tehkää tekin viel yksi niin odotellaan sit yhdes :whistle: :LOL: Nojoo, ei ehkä... kiva kun toiset tekee ja pääsee taas vauvoja hypistelemään ja nuuhkimaan, mut sit kiva antaa ne äidille kun ne alkaa kitistä :ashamed: :D
 

Yhteistyössä