Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Keiju07
Heippa,

tärkeimmät ensin eli kommentoinnit:

Uskomatonta, että märkärupi "muuttui" nopeasti joksikin vakavammaksi! Hurjalta kuulostaa, mutta ainakin hieman lohdulliselta tuo lause, että lapsilta katoaa yleensä jossakin vaiheessa. Mites Peppi oli yön pärjäillyt sairaalassa? :hug:

Pupu kirjoitteli tuosta Juhon kävelylakosta. Olen kuullut, että on ihan normaalia, että uudet taidot tulevat puuskissa eli ensin saatetaan harjoittaa uutta taitoa ahkerasti ja sitten otetaan takapakkia, kunnes kohta taas jatketaan. Mut voi hyvin olla, että Juho on jotain säikähtänyt tai vähän satuttanut itseään ja nyt arkailee kävelyä. Rohkaise siis vaan yrittämään, mutta älä liikaa, jottei toinen tunne itseään painostetuksi.

Meillä ei kyllä kävellä ilman tukea varmaan vielä pitkään aikaan (11 kk ensi vkolla täynnä ), tukea vasten kyllä, mutta jalat on kyllä sellasta lötköä, että ei ole mitään toivoa itsekseen kävelystä. Ei tykkää edes, että kävelytän tai opetan työntämään työntöautoa, heti menee takaisin polvilleen...

Hoitopöytä, ei joo ole ollut enää moneen kuukauteen käytössä, ei meidän villikko sillä pysyisi :D. On nyt lähinnä tavaran säilytyspaikkana.

Sitten kuiskaan: eilen hain sitten vihdoin testin ja ennen luentoa yliopiston vessassa liruttelin. Ei tarvinnut sitä viittä minuuttia odotella, jo minuutissa pamahti kaksi viivaa... Mut nyt hys hys hys, koska on noita keskenmenoja ollut aiemminkin luomuraskauksista (ei siis yhtään luomuplussaa, joka ei olis mennyt kesken....), joten en vielä kovasti hehkuta. Tavallaan hyvä mieli, osaltaan pieni ahdistus, kun eilen sain aamulla myös kuulla, että mun seuraava tutkimusprojekti sai rahoituksen. Eivät oikein istu yhteen nuo kaksi juttua... Kovasti oisin halunnut tutkimuksen tehdä, kerrankin saisin kunnon liksaa, ja sitten sen perusteella olisin saanut kunnon äippärahan myöhemmäksi. Nyt pitää kielikeskellä suuta miettiä, että miten tämän junailen. Vielä kun en voi hommasta kieltäytyä, koska jos tämä ei loppuun asti kestäisikään, niin sitten olisi tärkeää, että on tuo työjuttu vastapainona. Mut älkää ottako väärin tätä "purnausta", oon tosi onnellinen luomuplussasta, ja johan siinä säästyy jo rahaakin melkoisesti, vaikka eri tavalla olin tämän taloudellisen tilanteen aatellut.

Minä odottelen täällä kuumeisena koska tulee ilmoitus kaverilta että vauva on maailmassa. Menivät tänään käynnistykseen, puhkaisevat kalvot kun on toinen jo kaksiviikkoa yliaikainen.

Tiedän sitten heti rynnätä kauppaan ostamaan mekon jos on tyttö, heillä on ennestään kaksi poikaa. Ja olen kokoajan väittänyt että se ON tyttö. Hitsi jos ei olekkaan. :whistle:

tinakenkätyttö :hug: siis ihan kamalaa :'( toivottavasti pikkuinen paranee pian,nyt on onneksi hyvässä paikassa jossa hoitoa saa..tiedän miltä susta tuntuu,ihan hirveetä oli sillon ku simppa oli sairaalassa ja ei oikein tiedetty miten meilläkin niin pahaksi meni se allergia vaikka lääkkeet jo oltiin annettu pari päivää..
ja hitto mitä lääkäreitä on!!!miten ihmeessä ne on saaneet edes lääkärin paperit?ja kuule valitusta nyut peliin!!

keiju :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
onko tietoa miten pitkällä mahdollisesti olis?

Tinakenkätytölle voima :hug:
Kylläpä on sattunu &%/&%¤#¤%?&%/&&%¤#¤%" lääkärit teidän kohdalle |O
Meilläkii noita sairaalareissuja on usemman tenavan kanssa ollu ja useemmasta syystä. Eipä sillon ruoka paljoo maistu tai uni tuu silmään.

Meidän Peppiä käytin keskiviikkona päivystyksessä. Oishan nuo Kysille laittaneet kun keuhkoissa niin vahvat vinkunat, mut yritetään nyt pärjätä tupla Ventolinellä kotona. Meinaa välillä kyllä tikahtua kun limaa yskii niin kovin.

Keijulle hiljainen :hug:

Keiju, onnea :heart: :flower:

Tuosta hoitopöydästä piti viellä sanomani, se on meillä tosiaan ainoo paikka missä vaipanvaihto ja pukeminen onnistuu ilman vääntelyä ja kitinää, housuvaippoja meilläkin käytettään. Yleensä siinä vaipanvaihdossa tai pukiessa poju sitten makaa/istuu tai seisoo. Meillä on siinä kahdella sivulla seinää joten hyvin voi seistä seinää vasten. Kait me siitä jossain vaiheessa vaihdetaan se hoitotaso pois ja laitetaan pöytälevy tilalle, siinä kun on kaksi tosi iso laatikkoa missä on Juhon vaatteet ja vaipat ja yks matala laatikko missä on sitten sukat ja muut pienet jutut.

Keijulle kiitos vielä tuosta huomiosta Juhon kävelylakkoon, kävelylakkoa kesti sen yhden päivän, vieläkään ei tosin ole niin innokas kävelemään edes tuen kanssa kun oli aikasemmin. Luulen että yksi syy siihen saattaa olla tosiaan muutamat nuo kovemmat kaatumiset ja sen takia pojasta tuli sitten vähän arka tuon kävelemisen suhteen (siis ilman tukea tai kärryn kanssa). Sohvaa vasten kyllä menee kun ohjus. Tai sitten, tuo on nyt niin innostunut puuhaamaan keittiössä, ettei muuta tekiskään kun olis siellä joten sekin saattaa olla yksi syy. Oli tuo kyllä sillonkin tosi arka pari eka viikkoa kun oppi tukea vasten kävelemään, että josko tässä olis sama meininki.

Yksinään leikkimisestä, Juho tykkää varsinkin aamusta peuhata hetken yksinään, mä saan sillon juoda rauhassa aamukahvin. Leikkii joskus päivälläkin yksinään ja parhaimmaksi olen todennu, että sillon ei kannata mennä leikkiin mukaan, koska sitten saattaa käydä niin että leikki loppuu siihen ja juho rupeaa vaan kiipeilemään mua vasten. Paljonhan me kuitenkin päivässä kahestaan sitten ihan leikitään, rakennetaan legoilla, ajetaan autoilla, tiputellaan palikoita laatikkoon sun muuta. mutta yksinään leikkiä ei passaa keskeyttää.
Ja ai että mua sillon risoo kun anoppi on täällä ja Juho leikkii yksinään, tai mun kanssa, niin anopin on ihan PAKKO koko ajan keskeyttää pojan leikki ja vaihdella niitä leluja millä poika leikkii |O en osaa selittää, mutta se on niiiiiiiiiin ärsyttävää :kieh:

Mä kysyn taas tyhmiä :ashamed:
Juholla toisessa jalassa punottaa isovarpaan reuna, siitä kynnen vierestä, mistähän mä nyt tiedän, että onko se mahdollisesti tulehtunut vai mitä? Vai olisko vaan jotain hiertymää?
mitähän sille vois tehdä? ilman sukkia olis varmaan hyvä olla, että sais ilmaa, meillä on vaan pirun kylmä lattia nyt kun ei olla lämmitetty pariin päivään, tai sitten meijän on vaan oltava tiloissa jossa on lattialämmitys :/
Uskaltaiskohan siihen laittaa jotain hydrokortisonia jos se on vaikka tulehtunut vähän tai jotain, illalla mä siihen vähän sumautin puhistusainetta. Niin, iho ei kyllä ole rikki mistään.
Lähinnä kävi ajatus, että olisko kynsi voinu jotenkin huonosti kasvaa siihen, kun tolle oli ehtiny kasvaa aika pitkät varpaankynnet, vaikka vasta ne leikkasin. Tai sitten siihen on tippunu vaikka kirja kun Juho niitä aina tiputtelee. Ei kait sitä mitenkään arista.

=)

PuPu
Olethan leikannt Juhon kynnet suoraksi, eikä kaarevaksi?Jos on knsivallin tulehusta, niin leikkaa pieni lovi keskelle kynttä. Pienillä kynnet kasvaa niin nopeesti, että vetää sen loven umpeen ja samalla kynsi "kapenee". Puhdistus monta kertaa päivässä ja Bacimyciniä vaikka yöksi.
nimim. itsellä poistettu pottuvarpaiden kynnet useesti ja kirurgisesti lopulta kavenettu...

Keiju; iiiiikkksss :hug: =)
ihanaa....Kyllä asiat järjestyy parhain päin töiden ja salaisuuden suhteen.

Minä kävin shoppailemassa pojalle vähän vaatetta. Ostin Reimatecin ihanan ruskea-vaaleansinisen toppahaalarin 59?:lla (-40%), Reiman kypärämyssyn ja Jonathanin kinttaat. Itselle ostin kans yhden paidan ja Annin oli pakko saada kimaltava uimapuku joka maksoi halpahalllissa 4.90? =) Vähän olen tyytyväinen kun löysin Aatulle tuon puvun. Olen miettinyt jo pitkään miten raskin ostaa sille kunnon puvun kun nuo kaapissa olevat siskoilta saadut on kokoa 86cm ja autuaasti liian isoja. Kokeilin eilen ja ei olisi missään nimessä olleet passelit vielä tälle talvelle. Topsy; Leya; En taidakaan pitää niitä Jonathanin kutsuja kun ei ole itsellä enää tarvetta ulkovaatteilla kun tosiaan löysin tänään tarvitsemani alesta. :ashamed:

Pupu; minulla tuli kans mieleen että olisi kynsivallin tulehdus. Puhdistus monesti päivässä on minunkin neuvo ja luulen ettei muuta tarvitse.

Pupu; tuli mieleen tuosta sun anopista että mitä päätitte sen häämatkan kans? Vai joko olette sen jo tehneet ja jos olette, niin otitteko pojan mukaan vai annoitko anopille hoitoon? Ne nuo anopit ärsyttää useastikin :whistle: jostain kumman syystä ;)

Pikaseen täällä :wave: ja onnittelut 1 vuotiaille :flower:

Sekä hiljainen :hug: Keijulle :hug: oispa ihanaa :hug:

Mulla on päivät menny ihan vauhdilla, ei ole ehtinyt täälläkään käydä :D ja sitte meillä oli nettiyhteydet pari päivää poikki. Ja sitte Eemil on huomannut mistä suljetaan aj avataan tietsikka (kone lattian rajassa). Kerran jo kirjoitin pitkät litaniat, niin joku sulki koneen :kieh: :eek: Ja suloisesti vaan naureskeli :LOL: :heart:

Vauvan kanssa hyvin mennyt, pari kertaa yössä herää syömään ja muut ajat nukkuu, toivottavasti jatkossakin! Päivät tosiaankin menee lennossa, illalla aina ihmettelee, että menipä se tämäkin päivä vauhdilla! Ei ole tämä mamma toimettomana :whistle: Tällä hetkellä ainakin vielä nukutaan päivisin yhtaikaa nämä vauvat ja minäkin koetan silloin levähtää sen hetken.. olen kieltänyt isompiakin minua herättämästä! Täytyy olla hengenhätä tms talo palaa tms, että saa herättää... :LOL:

Tyty kasvanut minusta niin ja posket pyöristyneet, eikä ihme tuolla syönnillä :saint: :D Ristiäiset ovat 2.11, eilen saatiin sovittua papin kanssa. Meidän vihkipappi ja Eemilin kastepappi kastaa samassa kirkossa, jossa oli silloin ne meidän vihkiäiset ja Eemilin kastajaiset =)

Mutta nyt nopeasti tämän laitan, ennenku taas sammutetaan kone :whistle: tuolla onneks vielä yksikseen leikkii.

Tuossa alkajaiseksi parit kuvat meidän eka ulkoilusta =) ja vauvasta ulkoilemaan lähdössä kuva hoitopöydältä, piti tässäkin toimia nopeaa, että ei isoveli ehti tulla säätämään :LOL: myöhemmin lisää kuvia taas!

Piti Eemilille antaa tutti suuhun, vaikka ei yleensä päivisin käytä kuin nukkuessa. Yritti viedä vauvalta tutin ja meidän piti rakentaa harsoseinä siihen väliinkin ;) antoi sitten vauvan olla ihan rauhassa =)

Keiju07
dog... minä arvuuttelen, että vkolla 6-8 mennään. Ei ole oikeasti kunnon mielikuvaa siitä, milloin viimeksi täti oli kylässä. Kiitokset kaikille hiljaisista onnitteluista!

Pika pikaa màkin tààllà piipahdan :)

Ihan ekaksi.. Tinàkenkàtytòlle ]ja tytòlle iso hali ja paljon voimia :hug: Ihan uskomatonta ettà toinen saanut noin kàrsià eikà kukaan tiedà mistààn mitààn :( Eilen kàvin jo lukaisemassa jotain teidàn juttuja mutta en ehtinyt sitten vastailla mutta koko illan mietin tuota teidàn juttua kun niin kàvi sààliksi pientà :hug:

keijulle hiljainen onnittelu.. Toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:

tyttelillà niiiiiiiiin ihana sòpò pieni kààrò siellà :heart: :heart: :heart: Kuinka teillà arki on làhtenyt kàyntiin ? Kuinka elàmà sujuu noin kahden pienen kanssa ? :)

Nyt àkkià kattomaan tuota meidàn ipanaa... :)

no niin àkkià taas lisàà juttua kun neiti nukkuu.. :)

hoitopòytà kàytòssà vaikka aikamoista rimpuilua se onkin, siis en tiedà muista mutta tààllà vaipanvaihto aiheuttaa hirveàn itkukohtauksen, potkitaan jne. mutta ainoastaan mun kanssa.. Mummon kanssa ollaan aina niiiiiin kiltisti.. Tiedà sitten miksi :/

tuttipullo kàytòssà aamuin illoin enkà siità vielà pitkààààn aikaan luovu, siihen on muodostunut sellainen kiva iltarituaali.. Annika tietàà ettà nyt mennààn lòkòttelemààn sànkyyn, juodaan maito, leikitààn vàhàn ja annetaan hyvàn yòn suukot :) Rauhaantuu mukavasti siihen :) Pàivisin ryystetààn vettà/maitoa kupista mutta ei tààllà kyllà tosiaankaan syòdà / juoda yksin kuten niin hienosti tuo Pessi poika tekee :)

Nyt on pakko mennà ripustamaan pyykit kuivumaan ennen kuin neiti heràà...

Keiju07
Kiva, että Heidistä ja Annikastakin kuuluu jotain!

Sellainen kysymys, että onko kukaan teistä osallistunut aikuisten halloween pirskeisiin? Meillä edessä juhlat naamiaisteemalla kauhu. Kovasti pohdin, että mitä laitan päälle. Ompeluihmisiä en ole...

Keiju: ihanaa! :hug: :hug: Nyt vaan kovasti toivotaan että kaikki sujuu ok!! Olen kyllä onnellinen tästä ihanasta uutisesta!

Tinakenkätyttö: Miten oli yö sujunut, joko tyttö voi paremmin? Miten sinä itse jakselet!
Täältä paljon voimia sinne :hug:

Susa, ei ollut tuota kokoa ja väriä enempää. Ostin Zeppeliinin Anton&Ninasta. Jos sulla on kulkua täälläpäin niin kantsii käydä varuilta kurkkaamassa mitä siellä on, koska musta tuntuu että kun kävin pari viikkoa sitten niin tuota meidän pukuakaan ei silloin vielä ollut siinä ale rekissä.

Ihania kuvia Tyttelin lapsista, =) :heart: ja komiat on kärrytkin.

Minä alan sytyttelemään kynttilät perjantai illan kunniaksi ja tänään tulee vaikka mitä hyvää telkkaristakin. Mulla vielä mieskin kotona joten oikein on mukava alkaa viikonlopun viettoon =)

Yhteistyössä