Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Remppakuluja miun piti jo aiemmin kommentoida, että aikas tiukalta Mammoliinon budjetti kuulosti. Mut toisaalta enhän tiä mitä kaikkea ootte oikeasti tekemässä ja olisiko meitin remontti sujunut tarkemmalla harkinnalla halvemmalla. Meillä meni 25 000e ja se sisälsi KAIKKI pinnat (lattiasta kattoon), keittiön, vessan ja kylppärin. Täällä oli tupakoitu sisällä ja pidetty montaa isoa koiraa (jotka ei ollu sisäsiistejä tai sisustus ystävällisiä). Paljon tehtiin ite tai hyväksi käytettiin tuttuja. Mutt oli se homma |O muutettiin asumaankin ennenkuin koko remppa oli valmis. Vain kylppäri, keittiö ja makkari oli asumiskunnossa. Enää ei ostettas siinä kunnossa ollutta kämppää *koputtaa puuta*

Miten te jotka käytte vauvauinnissa hoidatte suihkussa käynnin? Enää kun ei ole sitä kaukaloa mihin laittaa odottamaan ja paikoillaanhan tuo jäppinen ei pysy sitä aikaa, että äiti ehtisi suihkutella. Paras ratkaisu taitaa olla antaa poika miestenpuolelle miehen mukaan :D itelle ainakin kaikista helpointa ja stressittömintä.

Hipkukka, mä kävin Peetun kanssa sillon aiemmin ja meillä tehtiin usein niin että Peetu isi kävi suihkuttelemassa ja saunomassa ittensä+pukemassa ja mä kun olin Peetun pessy sain sitten pojan sinne pois saunoilta ja ite rauhassa pesulle+saunaan. Isi sitten anto ruoan pojalle siinä ootellessa,meillä kun oli siihen aikaan että oli ruoka-aika hollilla kun sieltä päästiin.

Jep, mä nyt kirjotellu tota ryhmätyötä...muokkaillu,muokkaillu ja muokkaillu järkeviks lauseiks noita muutaman tytön kirjottamia tekstejä :whistle: nyt riittää..pakko painua unille!

onnea kovasti synttäri sankareille :heart: :heart: :heart: :heart:
vauvat ne vaan nopsaan kasvaa :/
äitivaan kivaa kuulla välillä sinustakin :hug:
tinakenkätyttö voi juma,eikö lääkäri tunnista hiivasientä? :headwall: onneks nyt syy selvisi ja voidaan alkaa parantamaan pikkuista :hug:
[/b]hipkukka mä voin vaikka mun tädin lähttää sun luona käymään :D

huomenna ois kampaaja :p tukka kasvanu iiiiiihan liikaa jo..
poitsu on vähän räkäinen ollu,TAAS..toivottavasti ei tuu flunssaa..
nyt bb seuraan,palaillaan..

Olin taas töissä, niinkuin eilisenkin illan...kääntämässä tällä kertaa mummeleita, ettei vaan pääse sekään unohtumaan ;)

Tinis: Tuttavallisesti vaan, kun sun nikki on niin pitkä :D Niin toivottavasti olis nyt oikea diagnoosi ihottumalle :hug: Peppi raukka on saanut syödä kuureja ihan liikaa! :'( Laittakaa palautetta ehdottomasti! kuitenkin vasta kun näytteistä on tullut tulokset, että tiedätte varmasti mitä on. En ehkä ihan vielä sulkis pois niitä allergian mahdollisuuksia kun teillä on sukurasittena niitä. Meidän Saralla kun oli sitä etupylly ihottumaa niin siinä tosiaan oli rajat punaisemmalla ja oli kerran just kun mentiin altistukseen ja allergologi totesi ne ihan selkeäksi iho-oireeksi. Joskus on joitain lapsia hoidettu pitkään hiivapotilaina kun on tullut tuollaista ihottumaa, mutta pitkän hoitamisen jälkeen tajuttu että onkin ruoka-aine allergiaa. Googlettelin nimittäin aiheesta paljon, kun Sarkun alapää räjähteli alvariinsa, epäilin alkuun myös hiivaa ensin. Rauhoittui kuitenkin kun poistin kauran, omenan, porkkanan ja banaanin ruokavaliosta, joiden kanssa siis räjähtelyt tulivat.
Eilen sain taas aikaan punaiset omppuposket, näppylöitä ja kaulaan läikän, tällä kertaa kokeilin vehnää, eikä se sovi ainakaan tällä hetkellä :/ Ruis tuntuu sopivan kun näkkäriä järsi puolikkaan verran melkein eikä mitään tullut.

Meidän akkeli on lopettanut nyt melkein kokonaan ilta-päiväuni nukahtamis hillumiset lue-> ei kiipeä pinnistä vasten huutelemaan, käkättämään ja hyppimään. :D Käy unille tosi kiltisti =)
Muutaman kerran on seissyt ilman tukeakin muutaman sekunnin :D Ehkä tuo lähtee ilman tukia liikenteeseen yksvuotis päiville mennes? :D Saa ihan mielettömiä hekotus kohtauksia ja saattaa hirnua tunninkin ajan istuen olkkarin lattialla ja seuraillen meitä muita, nauraa hirnuu ja meitä alkaa naurattaa taas se Saran hirnuminen ja lopulta nauretaan kilpaa koko sakki :D

PALJON ONNEA MYÖS TÄÄLTÄ KAIKILLE 1-VUOTIAILLE!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Hipkukka ollaan siis 3 eri lääkärillä käyty... elokuussa käytiin ekan kerran. Mut Heinäkuussa tää on jo alkanu kun ekan kerran vaippa-alueella punotti.

Eli monella lääkärillä on nyt tässä ollu vähän lääkärintaidot hukassa..

milli en vielä tosiaan sulje noita allergioitakaan pois. Katotaan nyt mitä huomenna selviää siellä polilla.

Ja kyllä..oon ollu aivan sairaan raivona tän päivän |O pitäs vissiin lähtee lukee itte lääkäriksi et saa lapset asianmukaista hoitoa! Surettaa niin paljon tuon pikkusen takia mitä on joutunu kestämää..

Hellurei ja hellät tunteet :wave:

suihkuun pitäs raahautua, mutta päätinpä ensin avasta koneen :D
Juhokin tossa kymmenen aikaan heräs, seisoskeli sängyssä ja mä jouduin vallan mennä nukuttamaan, että ei kauaa valvoskele. Tiiä sitten mikä oli, kamala röyhty siltä kyllä tuli, että olisko ilmaa vähän kiertäny mahassa ja se sitten herätelly.

Juho teki tänään kävelylakon :eek: ei paljoo suostunu kävelemään edes kärryllä taikka niin että pidin kädestä, saatikka yksinään, ihan muutamia askeleita otti vaan, metrin ehkä maksimissaan. Muuten vaan konttas, ryömi tai istuskeli leikkimässä. Tiiä siitäkään sitten, kait se on kyllästynyt kun äiti haluais vaan kattella toisen kävelyä ja yhessä kävellä. Juho päätti vissiin että kävele yksinäs.

Huomenna pitää vissiin soittaa pikkusiskolle että alkaa kiikuttamaan niitä Juhon villasukkia vähän pikaseen tänne. Nyt olis kyllä tarvista enemmänkin. Meillä ei oo kun yhet sopivat villikset ja nekin on liian paksut ja karvaset kenkään :/ no pikkusisko kyl sano että on jo kuluttanu neljä kerää lankaa kun on tehny Juholle kaikkea. Ja lisää lankaa sais kuulemma ostaa.

Noista remonttihommista, mies muistais summat tarkemmin, mutta meillä on tähän menny nyt noin 35-40 tuhatta, ja pari kallista juttua on vielä tekemättä ja puolet talosta vielä muutenkin rempattavana. Suurin osa ollaan maksettu omasta pussista, pikkuhiljaa, johan tässä tätä onkin asuttu kolme vuotta ja koko sen ajan on joku remppa ollu pyörimässä, tuo alakerta nyt on toki vieny pisimmän ajan, sitä on tehty kohta kaikenkaikkiaan kaksi vuotta, toivottavasti valmistuu kokonaisuudessaan tässä parin kuukauden sisään.

1v. synttäri onnea Iidalle ja Elialle :flower: :flower:

Aika huimaa tuo Pepin juttu, jännää (paremminkin tyhmää ) kyllä miten nuo lääkärit onkin tommosia |O :headwall:
Toivottavasti pikkusen olo sadaan nyt helpottumaan ja pikkunen nopeesti paranemaan.

Me on kerran käytetty Juhoa yksityisellä ja siltä saatiin lähete suoraan tietylle erikoislääkärille (samalla lääkäriasemalla) ja siellä oli kyllä asiantunteva se lääkäri, olin tosi tyytyväinen, harmi että onkin vaan tietty erikoislääkäri, muuten me oltasin joka ikisestä sairastelusta rampattu sen luona jos lääkäriä tarvii. Kerrottakoon sen verran vielä, että lääkärin pätevyyden pystyi todistamaan sillä, että me ite tiedettiin mikä pojalla on ja haettiin siihen vaan lääkäriltä varmistus, että päästään seurantaan ja niinpoispäin...

Ei himputti, nyt mä meen sinne suihkuun ennenkö on puolyö.

Huomenta :wave:

Hipkukka kyseli vauvauinnin suihkuvinkkejä... jos niitä on niin mulle kanssa. Se on nimittäin melkosen mahotonta. Suihkuttelu kyllä siis onnistuu, istutaan sylikkäin jakkaralla, mutta pahin vaihe on se kun pitäis itelle laittaa uikkaria päälle tai ottaa pois. Jos laitan pojan seisomaan tai istumaan lattialle, niin sen siliän tien se siitä lähtee kävelemään johonkin, ja suihkun lattia kun on enemmän kun liukas niin välittömästi vetää nurin ja niin edelleen...ei siis voi sen sekuntia olla paikallaan, ja kun ei voi ymmärtää ettei pysy pystyssä siellä liukkaalla. Kai tuo muutenkin on joku ihmeen kone, aamulla kun sen sängystä löysää irti (hah,niinku koirasta puhus) niin ei kyllä pysähy ennen iltaa kun hetkeksi nukkumaan, koko ajan liikkeessä... Toiset isot lapset sielläkin uimassa ne vaan kiltisti oottaa paikallaa kun äiti käskee :LOL: joo niin meilläkin :LOL: :LOL:

Välillä rasittaa mennä kerhoon tai kyläänkin, kun koko ajan saapi olla perässä juoksemassa ja kieltää kun ihan kaikki pitää tonkia.... ei oo niinku kahvittelusta ja rentoutumisesta tietoakaan. Mieluummin oon sitte kotona, täällähän tuo saapi mennä ja tulla melkein miten lystää. Toki tällä hetkellä käydään tahtojen taisteluja keittiön kaapeista ja niiden purkamisesta ja johtojen repimisestä irti seinästä. Ääh, sehän kuuluu tietysti asiaan, mutta eikös se kohta jo alkas muistaa että tiettyihin paikkoihin ei saa mennä, jos ainakin tuhat kertaa oot jo kieltäny :LOL:

Juu, ja äitihän ei saa olla koneella sitten hetkeäkään, ilman että joku roikkus jalassa kiinni :LOL: Täytyys vissiin lähtä leikkimään!

Mukavaa päivää!

no enivei.

Juho heräs ennen seiskaa, köllättiin viellä hetki sängyssä ja höpöteltiin, kasin aikaan vasta ulostauduttiin tuolta makkarista. Ja nyt on jo aamupala syöty ja mulla on aamukahvi hetki, Juho levittelee lelujaan.

Juholla on tuttipullo vielä käytössä, mukista menee niin vähän. Eikä myöskään juo tai syö ite. Rakeisempaa ruokaa on syönyt nyt parin kuukauden ajan.

Onkos muuten kellään enään hoitopöytää käytössä? Mä tossa aamulla ajattelin, kun vaippaa vaihettiin, että vielä ei kyllä siitä luovuta, meillähän se on mallia omavalmiste, joten vielä siihen Juho mahtuu tosi hyvin, sitäpaitsi se on ainoo paikka missä Juho on rauhassa, niin että sille pystyy vaihtamaan vaipan, laittaan rasvaa ja pukeen päivä/yö vaatteet. Muualla kun koittaa, niin tuo saa aina ihan kamalat hepulit. Reissun päälläkin aina kiva vaihtaa vaippaa kun tuo sitten rimpuilee ja kiukuttelee, ehkä me siitä ennen hoitoonmenoa kuitenkin luovutaan.

No nyt loppu kahve kupista ja mahakin murisee, joten on vissiin otettava jotin mutusteltavaa ja tietty lisää kahvea.

Tinakenkätyttö ihan kamalaa tuommonen että lääkäri ei tiedä mikä kyseessä ja pahentaa vaan tilannettaan määräämillä lääkkeillään. Ja vielä kun kyse ei ole mistään mystisestä taudista vaan hiivasta... Ite oman opintojen kautta oon tutustunu tuohon suun hiivaan ja ainakin vanhuksilla se laskee painoa kun suu on niin punottava ja kipeä ettei sitä pysty oikeen mitään syyä :'( Onneks nyt kuitenkin syy selvis ja saatte asianmukasta hoitoa. Oikeilla lääkkeillä tuon tulehuksen saa varmaan nopsaan häädettyä pois. Piähän meitä ajantasalla tilanteesta! :hug:

Vauvauinti kysymykseeni sain muualta pari vinkkiä.
Vaihtoehto 1: on ottaa sitteri mukaan ja ja istuttaa siihen. Ei vain onnistu meillä, pitäisi olla 5-pistevyöt, ei tuo poika pysy tuossa.
2: Saavi tms johon pohjalle hiukan vettä ja lapsi siihen istumaan. Veden kanssa lutratessa viihdyttää itseään. Ei vain onnistu meillä, joskus kotona käyttänyt tätä, mutta nykyään tuo tulee pois.
3: Korkeareunainen muovinen pyykkikori, jossa seinät reikäset. Pohjalle leluja yms. Ei onnistu tämäkään meillä, kun tuo jäppinen nousee seisomaan reunaa vasten ja kaataa korin.
4: Muovinen istuttava potta, jossa lantio vyö. Lapsi kiinni istuinosaan ja leluja käteen. Tämmöistä meillä ei ole ja jotenkin epäilyttää minkälaiset raivarit tuo siinä saisi.

Eli vielä ei meille toimivaa ratkaisua ole löytynyt. Mie olen uimahallissa pitänyt pojalla jarruestesukkia suihkutiloissa ja altaalla. Auttaa hyvin liukasteluun ja pysyvät tosi hyvin jaloissa märkinä. Mie en vain halua, että poika kuljeksii suihkutiloissa. Käy sorkkiin muita lapsia ja muutenkin epäilyttää mitä sieltä lattialta saa käsiinsä. Suositellaanhan aikuisellekin käytettäväksi suihkusandaaleja, jalkasieni-infektioiden välttämiseksi.

Hoitopöytä ei meillä ole enää käytössä. Tykkään vaihtaa vaipan ja pukea sylissä. Alkoi se kiemurtelu olla niin sitkeää ja pojalla voimia, että pelkäsin putoavan. Tai on meillä se hoitopöytä tavallaan käytössä, sen päälle on kasattu kaikki ne tavarat joita poika ei saisi saada käsiinsä (vessaharja, puhdistusaine, vessapaperi yms)
Mutta varmasti olisi paljon kivempi sen päällä laittaaa talkit ja rasvata poika, jos vain osaisi pysyä kiltisti paikoillaan.

Huomenta! Alotampas heti manauksella (taas vaihteeksi) :ashamed: Miä vihaan näitä torstai aamuja |O :kieh: Ensin puet Kiian ja autat Taaville päälle, viet Taavin klo9 kerhoon Kiian kanssa. Tuut kotiin, riisut Kiian. Hetken päästä puet Kiialle ja katot että koululaisella on rytkyt päällä. Viet Kiian kanssa Jepen kouluun kymmeneksi. Tuut kotiin, joko riisut Kiian tai laitat nukkumaan ulos kuten tänään (sammu autoon). Jos ei ois sammunut niin oisit riisunnut ja taas kohta pukenut. No nyt sitten kohta lähdet kävellen (jos neiti nukkuu) hakemaanDanielia kerhosta kun kerho päättyy klo 11. Tuut kotiin riisut kaks mukulaa. Onneks Jeppe pääsee vasta klo14 koulusta... Saahan jopa pari tuntia olla pukematta ja riisumatta |O

Nyt ite ootan tässä takkia ja kenkiä vaille jos neiti sattuu heräämään niin meen lykkimään takasin unten maille :headwall:

Tinakenkätyttö :eek: |O Ei voi olla totta! Toivottavasti saatte nyt vihdoinkin oikeat lääkkeet. Valitusta vaan kehiin ja kunnolla! :kieh:

Hoitopöytä on ja ei ole käytössä. Riippuen miltä tuntuu miloinkin. Pääsääntöisesti siinä kyllä vaihdan ja säästän selkääni.

Neasta suloisia kuvia :heart: Niin kuin dogtorkin sanoi ihanat silmät typyllä =)

Jokos Keiju on testaillut :whistle:

Meilläkin seisotaan hetkittäin itekseen. Ja paniikki iskee kun typy sen ite hoksaa :LOL: Joko äkkiä istumaan tai takertuu johonkin mistä vain kiinni saa :D Laitettiin neitille kengät jalkaan sisälläkin kun jotenkin kummallisesti onnistuu aina saamaan varpaat kaksinkerroin kun seisoo :eek: Korjaahan tuo sitä heti mutta silti. :/

Jaa, nyt sitte lähetään löntystää Taavia noutamaan :wave:

hoitopöytä me myytiin sen jo jonku aika sitten,kun meillä oli sellainen amme/hoitopöytä ja Neahan ei pysynyt siinä enää :whistle: vaihdan ihan sängyllä vaippoja ja nyt kun on käytössä housuvaipat vaihtaminen käy ihan sylissäkin =)
Tuutis tuttu tunne mul on joskus kans samanlaista,kun esikko menee eskariin mä vien mä haen ja siinä välissä Nea nukku ulkona ....ja sit töihiin |O

helou!
meillä oli känkkäränkkä tänä aamuna vieraana |O nyt onneksi sain pojan nukahtamaan.
yskä on viimeinkin alkanut hellittää(koputan puuta!)
mutta sillontällön annetaa ventolinea ku tulee yskänpuuska.
jos siellä kuitenkin vähä tukossa putket??

mies lähti tampereelle messuille jo 6:n aikaan ja tulee vasta keskiyöllä.
nyt sillä tuo reissaaminen alkaa :eek:

hoitopöytä joksus vielä käytössä.
etenkin iltapuuhilla laitan siihen,helppo rasvata jne.
millon tykkää sit olla paikallaan :LOL:
me unohdettiin ilmottautua vauvauintiin!!!
sillon just oli näitä sairaalakäyntejä yms.nii sit unohtu:headwall:
no täytyy käydä omalla ajalla polskimassa.

syksyn viileästä ilmasta tulee mieleen viime syksy,haikeaa!
eilenki ku kävelin kaupasta ja oli kylmää,
nii tuli mieleen aamu jollon lähettiin nyytin hakuun.

voi pientä peppiä :'( toivottavasti saa nyt oikeet lääkkeet!

äitivaan:meilläkin kovat taistelut kaapeilla käynneistä...
vaan ei se usko vielä mitään.
saattaa kymmeniä kertoja peräkkäin käydä samalla kaapilla ja nauraa perään ku kiellän :|

tekis mieli ellokselta tilata jotain...siellä kun ois 50% ale kalleimmasta tuotteesta...
joku ihana matto saatava:D
tiiä sit mitä mies tuohon mun tilailuun suhtautuu...se sanoikin että mulla alkanut rahankäyttö rönsyileen :whistle:

no mutta jos kahvinkeittoon menis
:wave:

Hoitopöytä laitettiin viikko sitten pois, kun ei tuo pysy paikallaan vaippaa vaihettaessa, housuvaipat ollu käytössä monta kuukautta, helpompi pukea sylissä päälle.

Uimatossut on hankinnassa, netistä just kattelenkin niitä, kun täällä tuppukylässä ei moisia myydä, enkä mä oo oikeesti ees tienny tommosia olevan olemassakaan... jospa ne auttas siihen liukasteluun. Joo, ja onhan siellä niitä pöpöjä jos vaikka mitä, en minäkään tuon anna siellä kuljeskella paljain jaloin tai pyllyin, just sen ajan on ollu lattialla että sen oman uikkarin kiskasen päälleni. Tokihan se riittää, pöpöt tulee jos on tullakseen.

Leikkiikö teijän lapset yksinään? Tai viihtyykö kuin pitkiä aikoja yleensä omissa oloissaan? Meillä ei lelut kyllä kiinnosta, sen verran että nakellaan kaikki korista lattialle... tai sit jos in ite mukana leikkimässä niin sitten saattaa vähän aikaa touhuta samassa paikassa. Yksin ei sitten millään, joka paikkaan kulkee perässä, jos meen vessaan esim. laittamaan tukkaa tai jotain, het on perässä ja roikkuu lahkeessa. Jos meen keittiöön laittaa ruokaa niin heti halutaan syliin, jos istun koneelle niin johan on oksat pois... pitäs sitä vähän aikaa osata leikkiä yksinäänki. Huomiotahan se vaan hakee, ja sitten ollaan niin tyytyväistä kyllä kun huomaa että äiti luovuttaa ja unohtaakin omat hommansa. Tuutillahan oli isomman pojan kanssa näitä onkelmia, mutta näköjään pieniki osaa vaatia, ettei äiti vaan vahingossakaan sais tehä omia juttuja. Sisaruksista on varmaan tässä asiassa paljon hyötyä, tai siis kun leikkivät keskenään ja viihyttävät. Mulla on aina välillä kummipoika 6v. hoidossa ja sen kanssa tuo touhuaa niin mielellään ettei muita nääkkään. Kaipa täällä on sit niin tylsää täällä kotona ilman kaveria. Kai sinne kerhoon pitäs vaan mennä, että tuo sais niitä leikkikavereita. Käydään aina välillä mun entisessä työpaikassa päiväkodissa, niin siellä se on ihan mahoton meininki kun vaan ovesta sisään pääsee niin se jo työntyy toisten leikkeihin. Ihan hyvä, helpottaa varmaan hoitoon menoakin sitten kun sen aika on...

Ajattelin tehä omenapiirakan, onko kellään hyvää ohjetta näin äkkiseltään?

Huomenta... tai päivähän nyt alkaa jo olla...

Me tultiin just muskarista. Ei se oikein toimi meillä... ei tuo jaksa siitä oikein kiinnostua :/ Mutta jos silti yritettäis ainakin jouluun asti. Jos sitten ei vieläkään toimi, niin katellaan uudelleen...

Myöhästyneet onnittelut sankareille eemeliltä :wave:

Tinakengälle :hug: Toivottavasti tulee kuntoon nyt nopeasti :|

Hoitopöydästä piti sanomani, että meillä on kyllä vielä se omatekoinen käytössä. Nyt alkaa pikku hiljaa olemaan sellainen hyrrä siellä, että ei enää kauaa pysy siellä paikallaan. Sitten pitääkin keksiä jotain muuta tilalle. Mutta ei sitä irti vielä voi ottaa, jos vaikka se seuraava tuleekin joskus lähitulevaisuudessa ja tarvitaan sitä taas...

Minä täällä kiroon tuon yhden lastenvaate firman alimpaan sinne ja syvälle... ei vieläkään ole tullut kuvia niistä vaatteista, joten en vieläkään ole saanut kuvastoja ihan täysin kuntoon ja lähetettyä jälleenmyyjille. Näin ollen ei vieläkään pääse kunnolla hommiin. Huomennakin olis Krisulla ne kutsut, mutta enpä voi pahemmin noita uusia tuotteita myydä, kun ei ole mitään näytettävää. No jospa ne tulis huomenna tai viimeistään maanantaina... Jotain tuotteita olen saanut nettiin, kun on vanhoja kuvia olemassa ja tuotteet pysyy saman näköisinä... Mutta ihan suoraan sanottuna ketuttaa toi heidän tapansa toimia... No ensi kerralla on huomattavasti fiksumpi tämän asian suhteen.
Ja onneksi huomiseksi on paljon vanhaa varastoa, jota myydä pois.
Lauantaina onkin joku naistenilta littoisissa, johon olen menossa myymään. Jos siellä saisi sitten kaikki vanhat pois.
Asiakkaita on muuten kyllä ollut ihan kiitettävästi. Hiekkataulut on tulossa postin kautta jo, joten niitä kannattaa miettiä isänpäivä tai joululahjaksi. On muuten ihanat. Me aateltiin eemelin kanssa tehdä sellainen isille synttäriksi tai isänpäivälahjaksi. Kun isin synttärit on jo ensi viikolla eikä meillä ole mitään lahjaa ostettuna...

Muuten on vähän masennusta ilmassa, ihan selvästi... Nämä ilmat varmaan sen tekee. Eikä tuo stressikään varmaan yhtään auta asiaa. Mutta ei voi mitään. Täytyy vain olla positiivinen ja yrittää selvitä. Kyllä tämä tästä helpottaa...

Mutta nyt pitää alkaa laittamaan ukolle ruokaa ja nukkumaan päikkäreitä.

Ai niin... eemelistä tuli vaippatestaaja. Meillä on tuolla iso kasa pirkan, muumien ja rainbown vaippoja testattavaksi. Ja lisää saa heti, kun edelliset loppuu. Pitää vain pitää koko ajan kirjaa vuotaako ja mistä, oliko muuten hyvät, haiseeko jne jne... Sanon ihan suoraan, että yhdellä valmistajalla ei oikein koko merkintä ole kohdallaan... Ne on meille ihan liian isot vyötäröltä ja koko oli sentään 9-13kg... eli pitäis meidän 11 kg pojalle olla aika sopivat.... Pitää pistää viestiä eteenpäin... tai sitten on vain vahinko erä

Uimassa käytiin Mintun kans viikonloppuna. Minttu oli sen verta huuli pyöreänä että laitoin sen seisomaan penkkiä vasten siks aikaa jarrut jalassa kun puin uikkarin. Omia hiuksia en pessyt. Ja kyl sen uikkarin saa päälle kuulkaa vauva sylissäkin, testattu on :D Paras ois varmaan raahata aina kaveri mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Laitettiin neitille kengät jalkaan sisälläkin kun jotenkin kummallisesti onnistuu aina saamaan varpaat kaksinkerroin kun seisoo :eek: Korjaahan tuo sitä heti mutta silti. :/
Meillä poika teki alussa tuota samaa. Vähitellen oppi pitämään varpaat suorassa ja samalla seisominenkin tuetta muuttui varmemmaksi. Olisiko se vain tietty kehitysvaihe. Samalla tavalla kuin se, että ilman tukea lähdetään kävelemään vasta kun jalkaterät on kääntyneet kasvun myötä suoraan. Siis että varpaat osoittaa suoraan eteenpäin. Meillä poika käveli pitkään tuen kanssa, mutta oikean jalan jalkaterä oli kääntyneenä sisäänpäin. Nyt katoin, että totta tosiaan nuo varpaat osottaa seisoessa nykyään suoraan eteenpäin ja poika kävelee ilman tukea.

|O |O :x :x
Just näin, sillon kun mä saan syödä rauhassa, eli Juhon päikkäriaikaan, niin eikö toi kissa tuu just viereen ja oksenna siihen :x että hyvää ruokahalua vaan, nyt olis sitten siivottava ne oksennukset, mutta mun on kerättävä ensin rohkeutta, oon tommosissa asioissa niin oksennusherkkä, että pian joudun siivoomaan ne äsken syömäni sapuskatkin :x
Miks just nyt tollanen mega kökkö |O

lillis :hug: jaksuja sinne..
yksin leikkimisestä ja hoitopöydästä
meillä ei oo ollu pitkään aikaan hoitopöytää..puetaan ja vaipat vaihdellaan sylissä..
ja yksin leikkii ja viihtyy kunhan minä oon samassa huoneessa,itku pääsee jos äiti menee vaikka vessaan,ovi auki- suora näköyhteys poikaan,mut ikävä tulee silti :heart:

mentävä on,poju heräs..

No heipä hei!

Kirjottelin eilen taas romaanin, mutta kun maalasin sitä kopidakseni (kopioin aina varalta, jos vaikka bittiavaruus nielaisee viestin lähetettäessä) niin Sikke nousi päytää vasten ja oikein sievästi, kuin hidastetussa elokuvassa panoi delete nappulaa :headwall: :headwall: :kieh: Että näin...

No mutta kutakuinkin jupisin yksinäni tuosta remontista, ja juu, kyllä me kaikki laitetaan uusiksi. Eli keittiö kalusteinen, kodinkoneineen ja talotuulettimineen, sauna kokonaisuudessaan kiukaineen, kaikki laatat (kylppärissä ei ole enää edes seiniä pystyssä), WCt kalusteineen ja pönttöineen, kaapistot, lattia (nyt kyllä tosin näyttää siltä, että hiotaan vanha parketti ja vahataan+öljytään se), kaikki seinäpinnat (maali tai tapetti), eli KAIKKI. Ainut mikä jää, on todennäköisesti pyykkikaapin runko ja likapyykkikorit... ja nyt kun budjetti tosiaan vähän hajoilee, niin voipi olla, että muutama muukin kaapin runko jää, mutta mitään "näkyvää vanhaa ei jää. Ja kun nyt ihmetystä tuo budjetti ehti jo aiheuttaa, niin ihmettelen sitä päivittäin itsekkin :D Mutta täytyy muistaa, että minähän saan ammattini puitteissa jonkinmoisisa alennuksia ja mies kun on rakennusalalla, niin hommat onnistuu itse tekemällä tai suhteita käyttämällä. Mutta tosiaan, taikuriksi täytynee alkaa että tuon 10 000 saa riittämään :whistle: Muuten olis kyllä riittänytki, mutta toissapäivänä huomattiin, että kappas perskules, eihän tuo meijän lieskari mikään tavallinen lieskari olekkaan, vaan talotuuletin/ilmastointi :eek: Että tuota ainakin tonni uppoaa siihenkin....... Ja lämminvesivaraaja nielee toisen mokoman. Mutta kylmä tosiasia on sekin, että ei tuohon asuntoon kannata enempiä rahojansa upottaa, nimittäin niitä ei sitten myytäessä takaisin saa. Ja asia olis aivan eri, mikäli aiottaisiin asua siinä pidempään (katotaan vaan niin asutaan siinä vielä 10 vuodenkin päästä :ashamed: ), mutta tarkotus olis kuitenkin se omakotitalo laittaa muutaman vuoden päästä. Jahka minäkin olen töissä.

Ja synttärisankareita onnittelin!!!!! Oli mulla kuvakin, mutta nyt ei taida keretä laittaa kun Sikke taas lähestyy :whistle:

Ja tänään lähden ajamaan kohti Helsinkiä, josta huomenaamuna 7.30 lentäen kohti Pariisia! Eli se on au revoir vähäksi aikaa :wave:

Ihan vaan sen verran tulin sanomaan et tyty joutu jäämään osastolle :'( ei yhtään tiedetä mistä on kyse, otetaan koepaloja ja verikokeita...tuun sit kun jakselen ja pääsen mut nyt oon niin paskana, se on todennäkösesti levinny myös suolistoon..jotain epäilevät mut en nyt ees enää muista mitä, kaikki on niin sekavaa ja erittäin kova huoli pienestä... itkusta ei tuu loppua.. Lähetään takasin sairaalaan :'(

Ei hemmetti :eek: Piti vielä tässä pakkaamisen lomassa tulla tuota Tinakenkätytön tilannetta hämmästelemään! Aivan uskomatonta! Täältä lähtee pieni pyyntö yläilmoihin Pepin puolesta :'( :'( Ja vielä hyvinvointivaltio.... my ass.

Voimia koko perheelle :hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä