Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Vautsi vau, miten hienosti tuo Pessi kävelee!

Leikkiikö teijän lapset yksinään?äitivaan, kuulostaa niin tutulta. Ei meidänkään poika viihdy lelujensa kanssa yksinään. Mieluummin touhuaa äitin jaloissa ja yritää osallistua aivan kaikkeen... Rakkaimmat lelut näyttää olevan kengät (kiva, varsinkin kurakeleillä...), pölynimuri, laittialuuttu, vessapaperirullat ja sanomalehdet. Että näin täällä... Nykyään tuntuu, että hetkeäkään en voi olla esim. koneella, pojalle tulee hirmuinen kiukku jos ei pääse osallistumaan. Olen jakanut lelut kahteen koppaan joista toinen on aina jemmassa ja toinen saatavilla. Sitten viikon/kahden välein vaihdetaan lelut. On sitten vähän niiku uusia ;). Aina kun "uusia" leluja tulee eteen (kylässä tai mummilassa kun käydään), niin silloin hetken malttaa niiden kanssa puuhailla.

Meillä pukeminen tuntuu tosin hankalalta. Jokseenkin joku vaihe?! Valtteri pistää kovasti hanttiin ja menee ihan veltoksi kun puetaan. Ihan hikipäässä täällä ollaan aina pukemisien jälkeen. Meillä ei hoitopöydällä enää pysytä, välillä tuntuu tuo vaipan laittokin melko mahdottomalta. Pääsääntöisesti käytetäänkin housuvaippoja, saa ukko seistä kun operaatio vaipanvaihto on käynnissä.

Nyt täytynee juoda kupponen kaffetta ja herätellä poikaa unilta. Sitten pitäiskin lähteä pojan kanssa koiratreenejä vetämään :).
 
Voi... tinakenkätyttö paljon jaksamisia ja Pepille kamalasti paranemisia :hug: :hug: :hug: Mulle tuli ihan tippa linssiin kun luin tota sun viimestä :'( kauheeta. Toivottavasti nyt selviää mikä on ja kaikki menee nopeesti ohi!

Arvatkaan vaan, Pessi taas kipee :eek: Meillä siis myös lääkäri reissu edessä. Nyt nukkuu tuola toisia unia. Mun tarttee nyt kyllä kans alkaa kovisteleen niitä lääkäreitä kun tuo lapsi on koko ajan kipeä.. Että tutkivat muutenkin kun pelkät korvat. Ja toisekseen, eikös se oo vähän outoa kun ei tuolle lapselle nouse kuume :eek: korvatulehduksia ollu siis tooosi monta jne mutta EI IKINÄ kuumetta. Onko ihan normaalia... tai sitten sen takia juuri on kipeä koko ajan kun ei kuume oo tappamassa bakteereja pois.. No aamulla lääkäriin.

Hoitopöytää
meillä ei oo ollu varmaan puoleen vuoteen enään. Tosin se oli niin pienikin että ei tuo siihen enään ois mahtunu pitkään aikaan.
Pessi kyllä ihan hyvin leikkii yksin,autoilla,palapeleillä,kirjoilla tms.. Mutta enemmän nuo Peetun kanssa leikkivät yhdessä.

Ja Mammo- aivan mahtavan ihanaa matkaa!!!! Pidä hauskaa meiän kaikkien puolesta
;)
 
tinakenkätyttö onko teillä ollut ihan "kotimaisia " lääkäreitä kun siellä rajanpinnassa asustelette??vai onko naapurimaan immeisiä?
meillähän aikoinaan yks venäläinen lekuri määräs miun vanhemman tytön agneen pasimysiniä :headwall: :LOL: siis pikkuse nolotti apteekissa kun se kysy et otatko tätä mikä on määrätty reseptissä vai tätä basimysiniä kun sama valmiste..mie huulipyöreenä siinä kassalla,ja sit sain sanottuu et en todellakaan ota kumpaakaan..kyllä myrkytti..

yksinleikkimisestä meillä toisinaan leikkii pitkät ajat yksin,mutta toisinaan täälläkin samaa,et levitellään kaikki rojut korista pitkin lattioita ja se on siinä,sit kuletaa ympäri asuntoo tekemässä pahoja..tänään kun käytiin mummolassa niin siellä olikin yks korillinen leikkejä niin niiden kanssa viihdyttiin tosi hyvin,ja papan sähkölamppu kiinnosti hirmusesti :D

hoitopöydästä siinä tulee vaihdettua vaipat,kun lattialla ihan mahoton pyöriminen,puen vaatteet yleensä sit sylissä..

tuosta leikkimisestä vielä nyt kun tuota päiväkotiuraa miulla kohta kaks viikkoa takana,niin sellanen asia on tullut mieleen monta kertaa et nykyajan penskat ei osaa leikkii..siis saatetaan tyyliin 5min leikkii(lue levittää tavarat pitkin lattioita) ja se on siitä..
on tietysti sellasia jotka tosi nätisti leikkii,mutta suurin osa tuollakin (3-5v) on just sellasia jotka malttaa hetken olla aloillaan,ja sit alkaa se liehuminen..ja kun yks alottaa sen liehumisen niin sit se tarttuu...
ite ainakin muistan että meillä oli hirmuset kotileikit nukkejen kanssa silloin kun olin pieni,piirrettiin tunti tolkulla ja rakennettiin majoja,tehtiin "ruokaa" ym ym..mutta mihin leikkimisen taito on kadonnut?

tietysti ei voi kaikkia yleistää,mutta ihmetys on suuri..lapsihan on luotu leikkimään =)

että tämmösiä...

venlukka tuolla kuuluu riehuvan..piti tänään taas lindexillä käydä :D ja tarttuhan sieltä mukaan vaikka mitä ihanaa :saint: ja ihme ettei isäntä marmattanu...
 
Voi luoja että tuli paha mieli... Tinakenkätyttö voimia ja jaksamista sinne :hug: Muista tulla heti kertomaan kun tiedät ja jaksat, kovasti ollaan hengessä mukana.

ja Mammolle MAHTAVAA REISSUA!!! :wave: :wave: Jes, ihana että pääset sinne!

YO, oli tosi kivaa ja rentouttavaa katjannalla, on se kumma että näin vähän ollaan teidän Oululaisten kanssa tunnettu ja aina on olo niin rento ja mukava kun tavataan :)

Nyt korvapuusteja leipomaan Annin kans ja kunhan Minttu nukahtaa niin saunomaan mennään myös. On ollut meillä tyttöjen päivä tänään ja miten ihme se onkin aina niin mukavaa... :whistle:
 
Ja mua niin raivostuttaa toi Peetu :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Pessi nukahti jo kaks kertaa mutta toi helvetin hölmö mölinällään sen herätti molemmilla kerroilla!!! Laitoinpa sitten täydet valot kämppään kun Pessikin nyt sitten piristy tietenkin, valvokoot hitto vie!!! mä meen nukkuun kohta yksin |O
 
Mä olen pakannut Krisulle kamoja... oli vaan niin vaikeeta päättää mitä ottaa ja mitä jättää :p Lauantain tapahtumaankin on jo kaikki vissiin pakattu... Mitähän vielä pakkais :LOL: :LOL:
Toivottavasti Krisulla ja millillä on paljon rahaa :LOL: :LOL: :LOL:

 
Kiitos kaikille kun jaksatte lukea ja olla hegessä mukana :hug:

Kotia tulin joku aika sitten, sain tytyn nukkumaan ja sit lähdin ajelemaan kotia.. ei järjestyny isommalle yöpaikkaa mistään niin en voinu sen takia jäädä sinne sairaalaan. mut sinänsä hyvillä mielin lähdin kun kävi tosi hyvin sinne nukkumaan. meijän ukko lähti tänä aamuna töihin ja pääsee vasta huomis iltapäivästä...
Mitään ei vielä oikeen selvinny, huomis aamuna saa tuloksia kun lääkäri alottaa kierroksen 9.00 pitää herätä ajoissa niin ehtii siihen sitten. Jonkunmoinen raju allergiareaktio ilmeisesti kyseessä..

ja niinukka kyseli noista lääkäreistä 2 oli suomalaista ja 1 oli "rajanaapuri" mut ehottomasti tulee kyllä palautetta lääkäreille...näinköhän tästä pystyy jonkuu hoitovirhe jutun tekemään? kun eivät kukaan ottaneet mitään näytteitä "märkäruvesta" mm. jos peppi joutuu olemaan pitkäänkin osastolla niin kyllähän ne osaston maksut ei mitään pieniä ole..

mitään en oo pystyny syömään ees tänään...energiajuomaa vaan vetäny, ei todellakaan mikään ees maistu..pitäs ehkä jotain yrittää niin jaksaa paremmin.
 
Tinakenkätytön Pepille paljon halauksia täältä ja muillekin perheenjäsenille tottakai! :hug: :heart:
Onneksi menitte uudestaan vielä lääkäriin ja nyt saa Peppi toivonmukaan oikeanlaisen hoidon!
Siis tarkoittiko ne että paha joku ruoka-aine allergia reaktio, joka olis sitä suolistoa vaurioittanut myös? Vai niistä lääkkeistä mitä sai?
Niin ja oliko sitä hiivaa?
Oon käynyt täällä kyttäämässä illan aikana kuulumisia ja laita vaan aina kun suinkin jaksat :hug: Hyvin Peppiä siellä hoidetaan ja hoitajat on hänen luonaan jos tarvii. Meidän Mea on ollut paljon sairaalassa ja hyvin on hoidettu. Jotkut hoitajat kantoi Meaa kainalossakin mukanaan jos ei viihtynyt sängyssään =) Koita syödä jotain vaikka pakolla, muuten sulla on huomenna vielä kurjempi olo :hug:
 
LillaStina juu juu..mehän ollaan millin kanssa oikeen miljonäärejä ;) :LOL:

Täällä tänään leivoskeltu suklaakakkua,juustokakkua ja kinkkupiirakkaa huomisille kutsuille :)
Ja kovasti oon yrittäny siivotakkin,mutta kun neiti ja koirat kävelee perässä sotkemassa niin eihän siitä juur mitään tule :headwall: :kieh:

Jaksamista tinakenkätyttö :hug: ja pepillekin tietysti kovin haleja :heart: :hug:

hoitopöytää meillä käytetään viel jonkin verran..lähinnä vaan aamu ja iltapesujen yhteydessä,mut joskus muulloinkin.

ja mammolle vielä hauskaa matkaa :wave:

nyt nukkumaan |O
 
Siis mulla on ihan pistänyt naurattaan kun kuvittelen meidän Minttua hoitopöydällä :D Tais olla tyttö 4 kk kun lähti kiertoon. Eihän toi mahtunut enää ees siihen :eek: Ja aina kääntyili ja vääntyili ja potkas vauhtia musta niin et pää osu hyllyyn takana... Ja teillä joillakin on se vielä käytössä B) Höh, ihan hassua miten erilaisia nää mukulat on.

Voi että Tinakenkätyttö hienoa että Peppi jäi sinne reippaasti nukkumaan. Yritähän nyt nukkua sinäkin hetki että jaksat sitten taas aamulla :hug:
 
eihän se uni silmään tule ja tuossa googletin niin löysin nyt sen taudin nimenkin mikä on epäilynä eli urticaria Mastosytoosi. sitä en osaa omin sanoin selittää mutta tuolla sivulla on juttua jos joku haluaa lukaista http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00670
 
Tinakenkätyttö :eek: Jotain uskomatonta! Toivottavasti nyt saavat Pepin kuntoon ja selville mikä tyttöä vaivaa. Jaksamisia :hug: :hug: Ja halit pikku potilaalle :hug:

mammolle hyvää matkaa. Pistäkäähän Pariisi matalaksi! :D
 
Voi Tinakenkätyttö en tiedä mitä sanoisin. :hug: :'( Hirmu paljon voimia sinulle.

Mun mies tuli kotiin viime yönä. =) =)
Voi että oli ihanaa kun neljän aikaan kömpi viereen enkä ollut kuullut ollenkaan kun tuli, enkä edes tiennyt että oli tulossa yöllä.

Onkin mulla aika raskas kaksi viikkoinen takana. Eilen mummu ja pappa kävi jonkun verran helpottamassa mua ja olisivat halunneet viedä tytön mummulaankin mukanaan, mutta ei tuo sitten kuitenkaan halunnut lähteä. Tuntuu että molemmat on ihan kiinni meikäläisessä kun olen nyt ollut poikkeavan paljon keskenään noiden kans.

Suunniteltiin miehen kans että lähdetään syömään ja elokuviin joku päivä. Mulla on viime joululta työpaikan lahjakortti s-ketjun ravintoloihin ja se on edelleen käyttämättä joten se pitää päästä tuhlaamaan. :D Pitää vielä vähän neuvotella mummun kans milloin hänelle sopii ottaa lapset hoitoon.

YOdottaja; Kivaa oli nähdä Oululaisia. Tosin näyttää siltä että monella alkaa olla muutakin elämää eikä meitä kovin montaa ollut meillä. Ensi kerralla sitten toivottavasti nähdään.


Jep, mutta ajattelin lähteä käymään yksin jossakin nyt kun mies kerran kotiutui. Pakko päästä vähän tuulettamaan päätä joten pitää lähteä laittamaan maalia naamaan.
 
Mulla kävi vähän samanmoiset ajatukset päässä kuin Topsylla tuon hoitopöydän suhteen. En siis voinut kuvitellakaan että se jollakin olisi vielä käytössä. Meillä ollut pois käytöstä jo puoli vuotta.

Äitivaan; teidän poika kuulostaa aika samanlaiselta kuin tuo meidänkin Apina. :D
 
Huh huh... auto olis nyt suunnilleen pakattuna... yritän vielä saada muutaman sivun tulosteltua ja sitten äkkiä ittensä kuntoon ja menoksi. Saa nähdä osaanko Krisun ohjeiden mukaan suunnistaa sinne sitten kuitenkaan.... Eemeli meni jo mummille hoitoon, kun isille tuli kiireellinen työkeikka. Taisi kyllä nyttenkin tulla puolet tavaroista liikaa, mutta ei voi mitään....

Saikohan Piituli jo sen paketin?
 

Yhteistyössä