Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Keiju ihania uutisia!Onnea kovasti matkaan! :heart:

Midän ystäväpariskunta on ilmeisesti parhaillaan synnyttämässä. Ollaan ihan täpinöissä täälä kotona miehen kanssa ja ootellaan jospa saatais tänään jo jotain kuulumisia :D Aamulla yritin muuten vaan soitella mutta puhelimet oli sulettuina eikä viestiin ole tullut vastausta koko päivänä, joten kyllä sitä ainakin OYS:ssa ollaan, ihanaa, toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti!
 
Nyt tuli viesti niiltä meidän kavereilta että heidän poikansa oli syntynyt! :heart: :heart: :heart:

Ihanaa! Nyt sitten salkkareitten pariin ja sitten mukavasti siirtyminen maajussille morsiammen mukaan sekä lopuksi vielä kanavan vaihto subille sairaalaohjelmaa kattomaan...voiko sitä enempää toivoa? :D
 
Iltoo!

Tiipiin ja Piitulin
kavereiden vauvat varmaan samaan aikaan syntyneet :heart: Ellei ole kyse samasta ihmisestä :LOL:

Ja voi noita Tyttelin kuvia! Kaks vauvaa oli siellä vierekkäin, ihana! :heart:

Keijulle hiljaiset halaukset, auts, mä oon päässyt onneksi pois tuolta tutkimusmaailmasta ;) Ei ollut mun juttu ei ja kun luen noita sun rahoituspäätöksiä ja deadlineja niin uh, tulee vanhat ajat mieleen :D Yritähän jaksaa ja pähkäillä.

Siis mielenkiinnolla luin Milekon lovi juttua kynteen! Voiko sen tehdä milloin vaan, musta tuntuu että Mintun kynnet on melko leveät, vaikka leikkaan aina suoraksi ne. Vai pitääkö ton jutun kans olla varovainen? Siis sellainen V:n mallinen loviko siihen leikataan?? hitsi en ole ennen kuullutkaan!

Katjanna tehnyt hyviä hankintoja! Mä ostin jo keväällä Mintulle 80 senttisen puvun, ihanan ruskea-vaaleanpunaisen, ja koitettiin sitä miehen kans, menee nyt mut ei varmasti keväällä. Joten pakko ostaa toinen puku :LOL: :whistle:

Meillä on molemmat kakarat jo nukkunut kahdeksasta, mies tuolla kaatelee punaviiniä, joten menen miekin sohvalle. Ja huomenna tää likka lähtee bilettämään parhaan ystävän kanssa, jee jee :D:D
 
Keijulle ihan ihan hiiljaset onnittelut täältäkin :hug: ja paljon liimaa ja jarruja matkaan ;) :heart:

Mileko, mua alko kans kiinnostaan toi kynsi juttu :whistle: itellä meinaan vähän väliä jossain varpaassa kynsivallintulehdus... Voiskos tosta olla apua, hmmm...

Hitto, mä oon ihan puhki |O vein kirppikselle kamat tänään ja nyt tein "meidän" 13 sivusen ryhmätyön valmiiks ja lähetin opettajille+oppilaille... niin ja eikös ryhmätyöt yleensä tehdä yhdessä :whistle:
Tein isot satsit ruokaakin tänään,ei pitäs muutamaan päivään joutua kykkimään tuola hellan ääressä.
Huomena tapaamiseen klo.11 :heart:
Tinikselle ja Pepille kauhiasti jaksamisia :hug: !!!!

Mä painun nukkumaaaaaaaaan |O |O |O
 
Koko päivä oltiin miehen kanssa kaupoilla (ressukka joutui vapaapäivänään raahatuksi vaatekauppaan :ashamed: ) Loppujen lopuksi oltiin molemmat väsyneitä ja kiukkusia. Mut hyvämieli jäi loppujen lopuks. Mie harvoin teen onnistuneita löytöjä alesta. Mutt nyt onnisti :D Löyty Reiman talvihaalari -50% ja oikeaa kokoa. Ja mie olin ihan varma ettei siitä liikkeestä mitään löydy enää, kun ovat jo neljä päivää myyneet viimevuotisia toppavaatteita alella. Tuo olikin viimeinen ja ainoa jäljellä oleva. Hitsi, en muista että koskaan ennen olis tullu näin hyvä mieli shoppailusta =)

Mut kyllä on rankkaa shoppailla alle vuosikkaan kanssa ja vielä mieskin mukana :kieh:
 
keijulle pikkuruiset halaukset :flower:

Meijän pikkunen pääsi tänään kotia :heart: suolistoon ei ollu levinny, varmistui verikokeista. Hyvin meni yö..lähdin pois kun tyty nukahti ja aamuun asti nukkui heräämättä!! koepala otettiin tänään (oli aika hurja toimenpide) 2 tikkiä tuli jalkaan. Viikon päästä saa koepalan tulokset ja mennään sit ihopolille ja varmistuu mikä on. Muita tuloksia soittelen ens viikolla..oli jotain allergia juttuja testailtu. Iho oli tänään jo todella hyvässä kunnossa! siis uskomatonta et yhdessä päivässä lähti paranemaan, oikealla lääkityksellä. Päästiin siis kotia kun oli noin hyvin lähteny paranemaan..palailen paremmalla ajalla :wave:
 
Tinakenkätyttö Kivoja uutisia =)

Miun on aikasemminkin pitänyt kysyä, että oletteko seurannu tuota Kiinan maitoskandaalia? Kamala ajatella, että vanhemmat on antanut maitoa hyvässä uskossa ja lapsi sairastuu. Jossain oli juttua, että olis jo aiemmin ollut skandaali. Löytyi väärennettyä korviketta, jossa ei ollut yhtään vitamiineja tai ravintoarvoa. Oikeasti kamalaa! Ja joka kerta kun sekoittelen pojalle maitojauheesta juotavaa se tulee mieleen. Itse sitä ainakin luottaa, että Suomessa seuranta ja vaatimustaso on niin korkeatasoista, ettei mitään tuollaista pääse sattumaan. Mutta toisaalta, jos sattuisi pienessäkään mitassa, niin miten totaalisesti sitä menisikään usko ja luottamus valmisruokiin ja korvikkeisiin yms. :|
 
Tinakenkätyttö: Hyvä että on parempaan päin ja kotona tyttö! :hug: :heart: Ja onneksi ei ollut suolistoon levinnyt!
Oli kyllä onni että nyt tällä kertaa tuli oikea hoito! :hug:

Keijulle täältäkin pienen pientä onnittelua! :heart:

Oon ihan puhki...ihan mielettömästi oli kaupassa asiakkaita. Huomenna menen sitten itse tuhlaamaan rahani sinne... :D Lassien topparukkaset nimittäin 5e (norm.8,50e tais olla)
 
Sain pikaselattua tekstit :) . Onpa ollut haipakkaa, eikä taida hirveesti viikonloppukaan muuta olla, kun synttäreitä vietellään. Tänään oltiin valokuvauksessa :) . Mua ei huvittanut koko kuvaus, mutta loppujen lopuksi olin pirteenä lähdössä ja oli tosi kiva kuvaussessio. Aluksi typy oli hiukan totisempana, mutta lopuksi jo pyörähteli, selvästi nautti oikein saamastaan huomiosta :snotty: . Luulenpa, että tuli ihan riittävästi kivoja kuvia.

Mutta pikakommentteina täällä oli kaksi juttua ylitse muiden...

Tinakenkätyttö... Huh huh, melkoisia olette viime päivinä joutuneet kokemaan :'( :hug: . Nyt onneksi jo parempia uutisia kuitenkin :) , toivotaan todella, että asia alkaa nyt selkiämään :saint: . Meidän typyllä kun oli vauvana ihan kamalat kasvot hetken aikaa, niin olin aivan äimänä kanssa, kun sitten löytyi oikea aine putsaamaan kaiken melkein päivässä. Siinä sitä mietti, että voi kun olisi heti tiennyt. Ja teillä tilanne ollut tietysti vielä pahempi ja rankempi.

Ja sitten Keiju :D :heart: :heart: :heart: Onneaaaaa, huutaa tämä täältä kuiskaamalla :hug: . Minä ainakin aina uskon, että asiat menee tällasissa jutuissa niin kuin kuuluu, kohtalo päättää nämä jutut. Ja me tietysti toivotaan jarrusukkia oikein kovasti paljon :heart:
 
keiju mulla on kans sellanen kutina että ei ihan alussa oo toi sun raskaus,tuntuu vaan siltä :heart: onko sulla ollu millasia oireita?hirmu kysely :D niin ja tohon halloween teemaan,hmmm..onpas pelottava teema :D,ööh,mä varmaan pukisin itteni siks manaaja naiseks :LOL:

heidi kiva kuulla teistäkin välillä,nyt vaan ahkerammin koneelle
ja anskusta kuvia :heart:

katjannalla kuulostaa olevan mukava ilta rakkaan kanssa



tiipiin ja piitulin kavereille onnea nyytistä :heart: :hug: hauska yhteensattuma syntymä ajasta/päivästä

topsille kivaa bile iltaa huomiselle


yksäidille :heart: hauskaa tapaamista :heart:

hipkukka tehny kivoja löytöjä..mä oon tullu siihen tulokseen etten koskaan lähde miehen kaa muualle ku ruokaostoksille,hirvee naukuminen - koska lähdetään,vieläkö pitkään,ihan ku pien kakara..ja mä oon lueskellu kans tota kiinan skandaalia korvikkeesta..noh,meillä on muutenkin hiukan paremmat oltavat kuin kiinassa,onneks :saint:

tinakenkätyttö
onneksi pääsitte kotiin,paranemisia pikkuiselle..hyvä kun on jo lähteny paranemaan,pitkä koettelus kyllä on ollut pikkuisella..

rontti mun pitäs kans tilata aika kuvaukseen,en oo muistanu :ashamed:

huomenna ois vapaa päivä meikäläisellä,poitsu menee anopille kun isukilla on hirviporukan talkoot :D äiskä siivoo tääl koko huushollin ja lähtöö salill pakertamaan

sit illalla ois yhet pirskeet joissa pitäis kuulema käydä,jos käyn niin ihan vaan pyörähdän ja selvin päin,nimittäin ens viikolla ois kaverin läksiäiset,muuttaa toiselle paikkakunnalle..ja hunksit ois sitä seuraavana viikonloppuna tuos naapurikunnassa,pikku paikas viel :p
 
Keijulle onnen keijun siipien havinaa kasvavaan masuun...
Tinakenkätytölle voimia ja jaksamista.Hyvä että näyttää jo paremmalta :hug:

Mun aika on taas menny johonki.Lapset ku saan nukkumaan ni koirat odottaa jonossa vuoroaan.Ja kun turilaat on hoidettu,huutaa pyykkikone tyhjennystä ja kuivausrumpu täydennystä.Haipakkaa,haipakkaa.Muuton jälkeen ei oo ollu ku mieletön hulabaloo päällä.Keittiötä pitäs alkaa rakentaa.Tällä hetkellä jääkaappi ja ruokapöytä on yhdessä huoneessa,kodarista löytyy astianpesukone ja ruuan käyn laittamassa eri paikassa.Positiivisesti ajateltuna kertyy askelia ilman lenkkejäkin mutta kyllä lapsiperheen ehdoton "suosikkihuone" on keittiö.Sitä odotellessa.Katsoin että jollakin muullakin oli remontin kanssa pähkäilyä.
Ja löytyipä joukosta mahdottoman tomera syöjäkin :LOL: Ei toimisi meillä.Neiti kyllä juo nokkamukista ja napostelee kaikkea mutta lusikan päälle ei ymmärrä yhtään.
Lähdenpä tästä meidän karvavauvan ulkoilutukseen ja isompikin herra pääsee yöjuoksulle.
Toivottavasti ehdin taas näpyttelemään pian...Muistatteko vuosi sitten kun oli NIIIIIIIN jännää tulla aamusin koneelle kun odotti oliko joku jo lähtenyt synnyttämään?!Äkkiä on aika mennyt ja nyt alkaa olla jo taapertaviakin porukassa.

Aurinkoisia syyspäiviä toivottaapi tehotuhot tuhoyksikköineen
 


Villahaalarista! Millaisen olette ostaneet? Minttu tarvis, ja mä haluan jonkun tyttömäisen :ashamed: Kauhean kalliita tuntuvat olevan :eek: [/quote]
Meillä on Nuutisen kutomon valkonen villahaalari käynyt jo 6 lasta läpi ja on edelleen ku uusi.Pessy oon villanpesuaineella ja villaohjelmalla.Markkinoilta ostin ekalle lapselle ja sillä mennään tämäki talvi.Sopinu tytöille ja pojille.Siis ei nyt niin "tyttömäinen" mutta laadultaan ylivoimanen verrattuna markettien villoihin.Koko haalari tuntuukin paljon paksummalta ku markettien villat ja pitää jämäkän kuosin.Voin suositella lämpimästi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Siis mielenkiinnolla luin Milekon lovi juttua kynteen! Voiko sen tehdä milloin vaan, musta tuntuu että Mintun kynnet on melko leveät, vaikka leikkaan aina suoraksi ne. Vai pitääkö ton jutun kans olla varovainen? Siis sellainen V:n mallinen loviko siihen leikataan?? hitsi en ole ennen kuullutkaan!
No mulle lääkäri aikoinaan suositteli sitä kokeiltavaks. Tein sitten suoraan leikattuun kynteen siihen keskelle v:n muotosen loven niin syvään kun kärsin. Mut ei se kyllä mulla auttanu, kun oli niin leveet kynnet.
Näillä pienillä vois pikkasen loven tehdä kokeeks ja vaikka pikkasen viilata, ettei jää teräväks. Kynsihän kasvaa helposti sisään jos kynsi on väärin leikattu, sukat/tossut/kengät hautoo tai on liian pienet/kapeet kengät tai sitten on kynsisieni.
Mut jos noita tulehduksia on usein ja ihan märkimisen kanssa, niin kannattaa lääkärille näyttää. Se on melkoisen tuskallista, vaikka harmittomalta näyttää ja kuulostaa.
 
ensiksikin tosta kynsivallintulehduksesta meilläkin venlalla aina välillä varsinkin vasemman jalan ukkovarpaan reunus punoittaa ja joskus nousee sellanen kellertävä märkäkellukka,vaikka minäkin aivan suoraan yritän nuo kynnet leikata..terkkari sano että voi ihan neon amiseptilla sitä liottaa..ja silleen olen tehnyt ja ihan muutamassa päivässä on parantunut,tosin toisinaan nahkat lähtee..mutta eipä tuo tunnu ainakaan kipee olevan.

itellänikin joskus aikoinaan oli kynsivallintulehdus ukkovarpaassa,niin se oli tautisen kipee,ja tietenkin se osu aina johonkin :x niin hyvä ku ei itku tullut..

topsy mie huusin jo varsin elokuun alkupuolella huutiksesta tollasen kotimaisen villahaalarin,noita myydään ainakin prismassa hintaan 39.90 :eek: se on aika ohuehko..olishan tuolla noita mummon tekemiä villahaalareita mitä oli noilla isommilla likoilla mutta,miusta ne on aika paksuja..
meillä oli jo hoitotäti sanonu et vois villahaalarin tonne puvun alle tuoda..mutta en mie vielä laittanut matkaan..kun oli sukkikset ja kolitsit ja body ja paksuhko villatakki..mutta varmaan oli kattonu et venlukalla nenä punottaa..mutta kun se punottaa aina kun ollaan ulkona..ja joskus sisälläkin :LOL:

hyvä että tinakenkätytön neitillä rupee iho parantumaan.
ja keijulle kuiskaan onnnnneeee...
 
tin
Taas pikaseen.. Ollaan nääs lähös tänään tytsyjen kans sinne helsinkiin =) Eka mennään pojun kans uimaan ja sitte heti lähetään. Iskä ja poika jää siis kotiin!

Meillä nukuttiin tos pari yötä kohtalaisesti, n. kolmella herätyksellä. En tosiaan tiedä että onko joku vialla. Kai se osittain toi hoidon alottaminen valvottaa(se alko kyllä jo ennen hoitoo) ja sitte hampit. Kylmä/ kuuma ei mielestäni oo eikä äänetkää pitäs herättää. Ei kai toi pimeetäkää pelkää?;)

Noh, oikeestaan tulin vaan Keijulle kuiskaamaan isot onnittelut! Toivotaan parasta ja asioilla on tapana järjestyä=) :heart: :hug: =)
Ja tiniksen perheelle ja tytölle hirmusti voimia! :heart: Onneks alkaa helpottaa!

Nii ja kuka kyseli että miten ootte vauvauinnis suihkun ajan, niin meillä on uinnin tosi monella pesukooli missä muksu istuu! Tatskaki siinä kohtalaisesti viihtyy..

Mutta nyt! Muillekki bilehileille hauskaa iltaa :p ;)
 
Keijulle suuren suuret onnittelut :hug: (tahtoo pikkusen kuiskausta kovemmalla ne sanoa) Toivotaan että pieni jaksaa pysyä masussa kasvamassa :heart:

Ainakin muutamalla parilla (mitä tiedän ja olen kuullut) on toinen lapsi saatu ilman hoitoja vaikka ensimmäiseen ne on tarvittu avuksi. Liekö kohtu oppinut jotain ensimmäisen raskauden aikana? Toivotaan että teilläkin se olis näin :heart:

Tinakenkätyttö
Ihanaa että saitte Pepin kotiin ja tyttö sai oikeat lääkkeet :hug:

Tyttelillä oli suloiset pienet ulkoilijat siellä kuvissa :heart:

Viihteelle menijöille oikein mukavaa iltaa! Nollatkaa pää munkin puolesta :whistle:

Kiva lukea kuulumisia tehotuhojen porukasta ja Italian mimmeistä =)

Hipkukka
se on kauheaa se Kiinan juttu! :eek: Hyvässä uskossa ja luottamuksessa kun lapsi syöttää :'(

Rontti milläs kaavoilla siä niitä nalleja ompelit? Minkä kokoisia niistä tuli? Miä netistä otin yhdet kaavat mutta tosi pienet nallut niistä syntyi :/ Pojat ite täyttivät eilen omansa. Ja nyt meillä on Nalle nappisilmä ja Nappi jääkarhu ja kuulemma Kiian oma on Nelli nalle :D Jokaisella omat uninallet.

*menee hakemaan lisää kahvia*

:wave:
 
miun pitäs keksii jotakin leipomuksia venlukan synttäreille :eek: ajattelin jos jotain tekis jo valmiiks pakastimeen..ei tarttes sitten perjantai iltana(ja lauantaina) väkertää kun kaks päiväset juhlat olis tulossa |O ja sit pitäs keskiviikoksi jo kakku tehdä tuonne työpaikalle..kun torstaina ja perjantaina menen jo sinne ryhmikseen...

niin se kiinajuttu oli aika karmee..apua..nykysin kaikki on mahollista..

mutta nyt laittamaan hiuskuontalo kuntoon ja myö lähetään venlukan kanssa käymään kirppiksellä :D
 
Villahaalarista, meillä on jonathanin villahaalari, kokoa 80cm, ja se on nyt just sopiva :/ eli joutuu ostamaan talvella vielä toisen, aika pientä kokoa mun mielestä, vaikka meillä on kans jonathanin välikausihaalari kokoa 80, niin siinä haarat roikkuu polvissa.

Katjannalle ja Milekolle kiitos tuosta kynsijuttu vastauksesta, milekolla oikeen hyvä vinkki ja siitä ekstra iso kiitos!
Täytyy kokeilla tota lovea vaikka varuksi, mitenköhän siinä vaan onnistuu kun nuo varpaiden kynsien leikkaaminen on niin hankalaa. Kyllä mä ne kynnet aika suoraan leikkaan, vaikka en kyllä tienny että ne suoraan pitää leikata :ashamed: mutta nyt viisaampana :D

Jaa niin, kukas se kysykään meidän häämatkasta kera anopin *tarkastaa* katjanna :D
No me ei olla vielä missään käyty vaikka piti mennä miehen kesäloman aikana. Anoppia en kyllä halua mukaan. Nyt olis kyllä kohta oiva tilaisuus mennä jonnekkin, kun appivanhemmat lähtee etelään (niin ei tarvis selittää että mukaan ei pääse), mutta eipä me nyt mihkään päästä kun tuolla miekkosella on töitä kamalasti. :/

Miehellä on tänä aamuna koisaus vuoro, me Juhon kans herättiin ennen seiskaa, tosin vasta puol kasin aikaa kömmittiin sängystä. Nyt on mulla taas se perinteinen aamukahvi hetki, vielä on onneks monta kuppia pannussa. Juho metelöi joka ikisellä lelullaan mistä vaan tulee ääntä, koittaa visiin saada isin hereille B)
Pitäs vissiin juoda kahveensa siivouksen lomassa, kun on vieraitakin tulossa kait tänään, ainakin huomenna ja tietty kaikki sitten ilmottaa tulevansa samaan aikaan :eek:
 
Huomenta kaikille :wave:
Mihis aika oikein on karannut kun en ole ehtinyt ees koneelle :whistle: :eek: No olen kyllä tosissani yritellyt käydä iltaisin ajoissa petiin, tuntui jo siltä että jotain uniongelmiako mulla on?? Mut nyt oon useempana yönä ottanut hyvät unet ja sen myötä virkeenä jaksanut olla :) Nyt on ollut mukavia säitä, niin me ollaan paljon ulkoiltu. Kohtahan ne alkaa vesisateet ja räntäsateet taas, jäiks :/
Tän viikonlopun meinasin ottaa huilin kannalta aivan, tai no yhdet synttärit huomenna on, mutta ei sen kummempaa. Eilen siivosin vielä iltatuimaan, niin nyt saa olla niiltäkin osin rauhassa. Että jospa sitä kerkeis vaikka tässä koneellakin vähän napottamaan :)
Jahans, mutta jospa sitä sitten kommentois niihin mitkä tässä hatarassa päässä nyt vaan pysyy...
Ensteks tinakenkätytölle ja koko perheelle ISO :hug: etenkin pepille :hug: Kyllä huoletti kovasti kun kirjoitit että sairaalaan on joutunut jäämään...mutta onneksi nyt on oikeat lääkkeet vihdoinkin ja tauti tällähetkellä kurissa :heart: =) Mutta valitusta kyllä laitatte, ehdottomasti!!! Nyt vaan odotellaan ja toivotaan että tuloksista ei mitään huolia enää tulisi....

Rontin pesueelle mukavia juhlia =)

mammoliinolle jälkijunassa hyvää matkaa =) En ole yhtään kade...pariisiin...huuh :whistle: :kieh: :D

Keijulle kuiskataan onnea hirmuisesti täältäkin :hug: :heart: =) Toivotaan et kaikki menis parhainpäin =)

tuutis, mites on pojan kanssa sujunut nyt??

Tehotuhot ja heidi, mukava välillä kuulla teistäkin =)

Tyttelillä oli ihania kuvia pikkuisista ulkoilijoista :heart:

Munkin kaveri tossa viikolla, keskiviikkona tarkemmin, ilmoitteli että poika on syntynyt =) Mä pääsen pian vauvan tuoksua nuuhkimaan :heart: ja ostelemaan taas pikkuruisia vaatteita =)

Ja siihenpä muisti loppui :ashamed: Täytynee palata ajassa hieman taaksepäin...
 
Viellä piti sanomani, oottekos metsolat ohjelman seuraajat huomannu, että sarja alkaa taas telkusta :D siis uusintana tietty :D
7.10 alkaa pyöriin kakkosella,
http://yle.fi/tv2/?p=kausi_ohjelmat&g=5&ID=4002
metsoloita odotellessa :D
 

Yhteistyössä