Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

Rontti miä muistan ton alun...se on postiauto punainen, kulkee tietä tuutaten...Saan kyllä sulle hommattua koko laulun sanat jos haluat! Miä oon päiväkodin täti... :D Niin että sitä on siellä meitillä laulettu =)
 
Rontti: ollaan oltu koko ajan sillä yhden tissin maidolla. Olen joskus muistanut opetella tuota korviketta ja teen puoli desiä nokkamukiin, mutta joka ikinen ilta saan nakella ne lavuaariin. Jotenkin mulla ei ota onnistuakseen tuo lisä maidon juottaminen. Minä olen niin tosiii laiska ihminen sen asian suhteen :ashamed: Minä en edes tiedä tuollaista lasten laulua. Ja niinhän se menee aina, että just kun saat vauvan uneen sisälle, niin joku sen herättää tai ainakin yrittää herättää. Ja voi että se ottaa aivoon! |O Lähde käymään kävelemässä metsässä yksin, se tuulettaa päätä ja hyvästi. Meillä päin ainakin on tosi nätti syys ilma. B) tunnin kun käyt käpyttelemässä niin onpahan ihan eri ääni kellossa. Ja vaikka kuinka laiskottaa, tympäsee, niin pakota itsesi sinne metsäpolulle. ;)
 
jokohan tytteli pääsee kotiin tänään? :heart:
meille tulee kohta vieraita katsomaan miten hienosti poika menee taaperokärrin kanssa :D
hitoo,löysin varastosta yhden retro tyynyn,oli aika tahrainen,laitoin yöks sen sankkoon ja taborttia päälle,nyt on koneessa,toivottavasti tulis puhdas,se on niiiiiiin ihana tyyny..

tänään täytyykin tehdä pojan lempiruokaa,muusia ja lenkkikastiketta,se söis sitä niin paljon kun vaan antaisin,no hyvä vaan että äidin tekemät ruuat kelpaa..
onko kukaan kokeillu koskaan hiuspuuteria? mä ostin eilen,kampaamo kaupasta..se myyjä suositteli sitä ihan hirveesti tähän mun lyhyeen tukkaan ja päätin kokeilla,sellanen ihan mini puteli :LOL: mut on hyvä,sitä vaan tupsautin päähän vähä ja sit käsillä "sotkin" hiuksia..hyvä tuli..vähä niinku vahaa..

sää näyttää ihan hyvälle nyt,pääsisköhän ulos pojan kanssa kunhan herää päikyiltä?vois kokeilla sitä uutta fleecehaalaria..
 
Heippa taas kaikille! Pitàà tulla piipahtamaan tànnekin kun teità lokamammoja tulee aina ikàvà! =)

Lukea en ehdi juttuja nyt enkà varmaan seuraavaan 5 vuoteen :D Annika on nykyààn erittàin vaativa.. Mitààn ei saa tehdà ja aivan vaan kiukutellaan, itse pitàà tehdà kaikki ja jos ei onnistu niin suututaan, kaikki pitàà saada tehdà vaikka tulla alas sohvalta pàà edeltà.. Vauhtia riittàà.. Ja auta armias jos àiti tekee jotain muuta.. Siità se huuto vasta alkaakin.. Mites tuollaiseen sitten pitàisi suhtautua ? Siis vaikka ruuan tekeminen niin antaako vaan neidin huutaa ? :|
 
Meillä meni viimeyö sitten tosi hyvin, taisi korvakipu hellittää ja varmasti oli tyttö väsynyt edellisyön valvomisesta. Nyt sitten nukkuu parvekkeella päiväunia, yli 3h on jo nukkunut.... taitaa väsyttää. Jospa tuo kohta heräisi, mennään sitten käymään vähän ulkoilemassa ja puistossa niin riittäisi sitten unta ensi yöksikin.. Oon tehny koulujuttuja ja siivoillu, ihana ilma ulkona! =)
 
Heidi meillä kans Silja huutaa jos meen huoneesta toiseen, välillä tämä kodinhoito on aika vaativaa hommaa sen takia:whistle: Oon kyllä yrittäny vaan jatkaa siivoilua ja ruuanlaittoa ihan normi tapaan, pakko kai se on lapsen oppia että äitillä on muutakin puuhaa kuin leikittäminen ja vieressä oleminen. Ja kun kerran mitään hätää ei ole ja lapsi kuitenkin tietää missä äiti menee eikä luule jäävänsä yksin. Aika hyvin tuo jo antaa mun tehä muutakin ja joskus jos kiukkuaa vieressä niin laitan syöttötuoliin istumaan ja eteen vaikka jotain leivänpalasia yms niin pitkän ajan viihtyy niiden parissa. Sotkua kyllä tulee mutta on se sen arvosta...
Sitten aina jos lähden kotoa johonkin niin kerron sen Siljalle ja vilkuttelen jotta tietää että nyt äiti lähtee eikä tee sitä salaa. Oppis sitten tuo lapsi luottamaan siihen että kun täälä kotona siivoilen ja touhuan niin vaikka näkyvistä häviänkin niin kotoa en lähe mihinkään ilmottamatta sitä ensin.
Mutta enpä tiiä ymmärtääkö tuo vielä tuommosia asioita :LOL:
 
Ah, mä kävin lenkillä pojan kaa tuolla raikkaassa syyssässä =) Nyt taas hyvä olo =) Kuuntelin samalla radioo kännykästä kuulokkeilla, jotenkin oli oikein ilo reippailla ;)

Heidi, kyllä meilläkin jaloissa pyörii ja koettaa syliin tinkiä kun esim ruokaa teen. Koitan antaa hälle jotain virikettä-kattilan, kulhoja, vispilöitä, kauhoja jne..että viihtyis niillä tai sit annan jonkin pienen naposteltavan, leivän palan, näkkärin tms. Jos ei kelpaa, niin sit saa hetken huutaa. Muuten varmaan tottuis siihen että vähän kun inahtaa niin toiset lopettaa hommat ja palvelee häntä. Ei varmasti koskaan sais aikaan mitään jos tohon leikkiin ryhtys. Siis pelaamaan pojan ehdoilla.


Kuinkas moni onkaan alkanut antamaan näille jo ihan normaali kotiruokaa, siis samaa mitä itse syö? Ja otatteko vauvan annoksen erikseen vielä, vai joko ihan sitä samaa??
Ja millasii ruokia ootte antanut??
 
heips taas!
Ekaks oikein paljon onnea tyttelille pienestä tyttelistä :D :flower: :heart:
Siiri oppi tossa 1.9 kävelemään pieniä matkoja ihan ilman tukea...jee... ja nousee hienosti seisomaankin ilman mitään tukea.
Mä oon kotosalla kun on tuo kesäloma koko kuukauden... et tervetuloa kylään :D

Joop... täytyy laittaa kuvaa meijän neitokaisesta....

neiti dataa


Ulkoilemassa


Itse piru


Omena oli kovin hapan


 
siis meillä on menny ihan perseelleen kaikki :kieh: tai lähinnä tuo pienen märkärupi! voi helvetti..en kyl toivo kellekkään tota riesaa! viimeeks lähti 2 päivän kuurin syömisen jälkee parantumaa, mut uusiutu heti kun kuuri loppu.. nyt on syöty jo neljättä päivää ja tuo vaan leviää koko ajan :headwall: eilen soitin jo lääkäriin et mitä tekis niin käski nyt ootella 4-5 päivää jos ei lähe parantuu ni sit uudestaa lääkärii :( tuo tyttö on niin järkyttävän näkönen et oikeen säälittää toinen..
Lähti muuten konttaamaan toissa päivänä :D aattelin et ei konttaa ollenkaan kun on jo seisomaankin noussu mut lähtipä kuitenkin..kyyti n kova! ja tällä viikolla oppi myös vilkuttamaan ja taputtamaan :D

hyvää reissua vipille =)

vitsi kun eilen jäi tuo sairaalan syke kattomatta..tulee se vissiin uusintana joku päivä..?

Mie kans kummastelin tuota lappapuuroa et mitä se on mut tuossa se rontti tais ehtiä kysyy niin vispipuuroahan se sit olikin...mie vaan sanon sitä marjapuuroksi :)

saatan illemmalla laittaa kuvaa tuosta pienestä reppanasta minkä näköstä on märkärupi :(
 
Terve!!

Juu,labratuloksia tuli... pissasta kaikki katotut oli negaa, ja verikokeissa kaikki arvot ihan ok..mitä sitten ikinä tarkottaakaan.. hemoglobiini oli 146 :eek: pitäs vissiin päästä taas tuota verta luovutteleen pikkuhiljaa,mutta ei kun pitää odottaa ens pääsiäiseen kun tuli se tatska otettua viime pääsiäisenä.
Nyt sitten reumalääkärille jälleen kerran |O tänäänkin ollu jalat niin kipeet et huh huh..nyt jo kantapää kipeytyy siitä kun päkiällä koittaa varoa astumista, eikä mee noi kaks viimestä varvasta kun ihan pikkusen koukkuun. Hermohan tässä menee :kieh:
Ja oiskohan jotain hemmetin masennustakin pukkaamassa... viikkoon ei oo ruoka maistunu kunnolla,vähän väliä huono olo ja huimaa jatkuvasti. Mieli vähän maassa ja itku tuli tänään kun Peetu kaato vesiväri veden just pyyhitylle pöydälle :LOL: jee jee...hyvin menee :LOL:

Hemuli,mä voisin harkita niitä luistimia..Peetulla on tuola kokoa 25 muistaakseni,tarttee katella onko vielä sopivat vai ei.
Dogtor-voi kun mullakin ois rahaa shopata noin paljon...ei mulle jää ees kuussa noin paljon rahaa käytettäväks.. pitäs talvitakki ostaa mutta kun ei raaskis millään.Pakko se kumminkin on jos en meinaa palella.
Rontti,ei tuo Pessikään nuku kun yleensä noin tunnin verran unia,vähemmän alkuun ja nyt ehkä alkaa meneen sinne 1,5tuntiin jopa. Mutta tädit vaan sanoo että meillä oli Pessin kanssa ihan kunnolla aikaa tehdä omia juttuja :)
Mammolle,toivotaan hyviä uutisia noista kokeista. Ja onnea asuntokauppoihin.

Hitto vie..kai mun pitää mennä pyyhkiin pölyt poikien huoneesta kun Peetu vinkuu että haluaa imuroida NYT HETI!!! :LOL: |O
 
Heissuli vei :D

Myöhästyneet hyvän matkan toivotukset vipille! Ja milla-marialle rentouttavaa hotellireissua :)

Rontti vois hoitotädeille antaa kotiläksyjä ja passittaa eukot itse vieraaseen paikkaan päikyille. Liekö uni heilläkään heti löytyisi? :kieh:

Heidi miä annan/ oon antanut (pojille aikoinaan) just mamman kertomia kauhoja tms. käteen. Tai ottanut syöttötuoliin lähelle katselemaan. Ja jos ei kelpaa niin huutakoot! Elämässä kun tulee eteen monia muitakin asioita missä se oma voimakastahto ei auta vaan on tehtävä niin kuin ympäristö vaatii. Ja ruoanlaitto nyt on sellainen ihan joka päiväinen pakollinen homma.

Se on vähän sitä jos nyt alkaa hyppäämään muksun tahdon mukaan, saa hypätä aina tai ainakin niin pitkään kuin "tappelee" vastaan ja tavan pois. *koettu sekin* :ashamed:

Kiva kuulla Santistakin pitkästä aikaa :D Onnea Siirille kävelytaidosta :flower: Ihana nenännyrpistäjä teillä :heart:

mammoliino toivotaan että kokeista ei tulis huonoja tuloksia :hug:
 
Ainiin ja eihän meillä kukaan mihinkään oo ees parantunu!!! Molemmilla silmätulehdus..ja maanantaina vasta mahdollista mennä lääkäriin,olenpa siis taas oman vapaapäiväni poikien kanssa maanantaina kotona,jiiihaaa!!! :kieh: ja Peetulla lehahti koko naama,korvat ja käsivarret ihan kirkkaan punasiks ja sellasta pientä rakon näköstä myös tuli, hävis yhtä nopeeta kun tulikin :eek: huuteli vaan sängystä "äiti,itikat puree mua kutittaa"... outoa!
Oli samannäköstä kun Simpalla...
Kuulostaa inhottavalta Tinakenkätyttö tuo märkärupi, voi toista.. onko se tarttuvaa? Ja mistä sellanen tulee?...
 
tinakenkätyttö höh, no ootte työ saaneet riesan siitä märkäruvesta :/ Paranemisia pienelle. :hug: Meil ei muutes ole ikinä ollut kellään märkärupea. Tarttuukos se miten? *laiska ei jaksa googlettaa* :ashamed:

mamma meillä syödään periaatteessa samaa ruokaa. Ainoastaan ihan maustettua en anna, miltei kaikkea muuta saakin, ainakin maistaa. Eilen tuo veti ranskalaisia sormin niin tyytyväisenä että :D
 
Ja erissä vastaukset :LOL:
mamma,meillä Pessis yö ihan samaa kun me Peetun kanssa. Ruokiin en vaan lisää suolaa. Ja esim.makkarakastikkeessa en anna makkaranpaloja kun muutaman Pessille,muuten pelkkää sitä kastiketta. Syöty on siis: makkarakastiketta,jauhelihakastiketta,uunilohta,kinkkukiusausta,broileria; kastikkeessa,kiusauksessa jne..,porkkanalättyjä,keittoja.... jne...
 
Tinakenkätyttö onpa ikävän kuulonen tuo märkärupi! :hug: Sairaalan syke tulee tänään 18.30 uusintana ja varmaan vielä sunnuntain myöhäisillassa, subin netti-tv:ssäkin pitäis olla, joten vielä ehdit nähdä ;)
 
Meillä ei olla syöty vielä normaali ruokaa. Äsken luin tuota dogtorin nakkikastiketta/perunamuusia ja mietin että pitäisikö sitä jo alkaa pikku hiljaa siirtymään normaali ruokaan. Jotenkin olen vähän arka suolan, nitriitin ja muiden "pahojen" ruoka-aineiden suhteen. Missähän pumpulissa tuo meidän raukka pieni oikein kasvaa :ashamed:

Tuosta rauhassa tekemisestä. Minä annan kans jotain syötävää tai sitten jos on ihan epätoivoinen tilanne niin jotain "kiellettyä" tekemistä käsiin. esim.mun kännykän :ashamed: sekin on jo nuoltu niin moneen kertaan että saapa nähdä kauanko pelittää. Nytkin tuossa vinkuu siihen malliin että kirjoitukset saa jäädä ja me aletaan lähtemään juhliin.
 
joo meillä syödään jo ihan kotiruokaa,tai no sellasia missä ei oo mausteita,esim. broileria en anna kun otan aina marinadissa..mut lenkkikastikkeet,makaronilaatikot jne syödään..
yksäiti onpas hassua toi lehahdus :eek: toivotaan vaan että jäikin tuollaseks eikä tuu enää..ja en mä yleensä shoppailessa käytä 200e enempää mutta iteppähän oli ukko laittanu mun tilille rahaa niin kyllähän mä ostan sit,ja ku tuli lopputili niin tuli kaik lomarahat jne..

tinakenkätyttö mulla oli joskus 13v se märkärupi ja hyi hitto et se oli inhottavaa,en ees kouluun suostunu menee ku oli niin ruma naama :(

nyt kauppaan..
 
Mä annan noita "oikeita" ruokia vaihtelevasti, esim. en ole antanut nakkia kun on nitraattia tai lenkkiä sen suolan takia..Ja muutenkin olen aika "nössö" vielä noissa mausteissa..
Mutta nythän Eemi on päiväkodissa samoissa ruuissa kuin muut, siellä toki melkoisen suolatonta se ruoka, mutta tekevät ihan normi maitoon, laatikoissa juustoa tms..eli pikkuhiljaa pitää mun täällä kotonakin rohkeammin alkaa antaa kaikenlaista.
Ja kun aika usein tulee maustettua se ruoka ja sitten muistaa että olisi pitänyt ottaa Eemille eka sivuun..enköhän mä ala pikkuhiljaa muistaa:)

Mulla hillitön karkkipussi odottaa iltaa :D Mies lähdössä saunailtaan, ja me lasten kanssa heitetään elämä risaiseksi ja syödään itsemme karkkiähkyyn :LOL:
 
Paljonko muut lapset juo maitoa? Vieläkö pitää yrittää väkisellä juottaa 5-6dl päivässä, vai riittääkö vähempi, jos syö jo hapanmaitotuotteita? Kun meillei mene välillä kuin vajaa 3dl ja välillä menee vajaa 5dl. Ja mies ei saa ollenkaan juotettua tuolle maitoa pullosta :headwall:
 
Kivasti olitte sillà vàlin vastanneet kun olin pàikkàreillà.. Pistin Annikan isànsà kanssa "riehumaan" ja menin hyvin ansaituille unille :) jaa-a... eipà kelpaa mikààn lelu, kattila tai kànnykkà.. Kokeiltu on ;) Kun likka on jotain pààttànyt niin sen pitàà saada tahtonsa làpi, nyt kyllà olen jàttànyt esim. lelujen noukkimisen lattialta pois kun sen syòttòtyuolista paiskaa pois.. Ja siinà syòttòtuolissakaan ei enàà olla! Kiivetààn pois, retkotetaan sivuille niin ettà meinaa likka tulla pàà edellà alas... Ja sità itkua ja huutoa kun àiti ei tanssikaan hànen pillinsà tahtiin.. Ihan epàtoivoisesti reppana itkee :/ Pakko kai se on ruveta sààntòjà jakelemaan, eihàn elàmàstà mitààn tule jos jo tuon ikàinen saa terrorisoida àitiànsà :D Ihan oikeasti.. siltà se tuntuu.. Jo iskee kauhu pààlle kun nàkee ettà toinen ei saakkaan tahtoansa làpi ja rupeaa raivoamaan.. Nòssò àiti tààllà :/

oikeaa kotiruokaa olen jonkin verran antanut, laatikkoruokia ja keittoja, mutta ilman suolaa ja tietty pastaa lounaaksi jonkin vihanneksen saattelemana.. Mutta en esim. makaroonilaatikkoa kun ne makaroonit on kuitenkin vielà hirveàn suuria eikà niità saa oikein pienittyàkààn.. Joten vauvapastaa anskulle ja isoille oikeaa ;) Maitoa olen juottanut kupista mutta korviketta vielà annan aamuisin ja iltaisin, en ole enàà niin miettinyt noita maitomààrià kun kerran annan jugurttia, juotan kupista maitoa ja lisààn parmisaani juustoa ruokaan.. eikòhàn sillà pàrjàtà..

tinakenkàtyttò kuulostaa tosi inhottavalle ja kivuliaalle tuo màrkàrupi juttu.. Toivottavasti paranee pian! :hug:

yksàidille paranemisia ja mielialan kohenemista! :hug:
 
aaaargh!!!! Mun pää räjähtääääää :kieh: :kieh: :kieh: Ton Peetun kanssa lähinnä...koko ajan napsii,nipistelee,huiskii,läiskii jne.. Pessiä!!!!

Ja nyt sitten soitteli Peetun mummi..mun pitäs huomena kuulema viedä Peetua sinne että hän menee isäänsä katsomaan yhteen katkasu paikkaan mummin kanssa... mä en oo yhtään varma haluanko viedä :ashamed: mielipiteitä kiitos!!! Ja siis taustatietoa sen verran että Peetuhan näki isänsä viikko sitten ihan tuhannen sekasin...


:kieh: :kieh: :kieh: mä meen tekeen jotain ruokaa noille apinoille!!! Huonopäivä,huonopäivä,huonopäivä...
Niin ja Peetulla edelleen tulee ja menee noita rakkuloita,voisko olla jotain rokkoa?! Pessillä käsivarressa yks punanen rakkula... millanen on vesirokko?!?!
 
Täällä kans mä olen aika nöösi ollut noiden samojen ruokien syöttämisen suhteen :ashamed: Mut tänään tein lihapullia+kastikkeen, keitin perunat ja makaroonia ja kasviksia. Kaikkea annoin pojan nyt maistaa ja hyvin upposi :) oikein maiskutteli että ompas nannaa :p Noikin oli tehty aika perinteisellä kaavalla, ei kauheesti mausteita, mutta suolaa tietysti vähän melkein kaikissa...niin jo mä emmin että voinko mä antaa nyt näitä tolle poitsulle :whistle: Mitenkäshän olen toiminut noiden aikaisempien tenavien kanssa?? Ei tahdo muistaa enää :ashamed: Jokatapauksessa, vois kai alkaa pikkuhiljaa totuttamaan enemmän. Ja makaroonit menee tolle tosi hyvin, ilman pienimisiä-niitä olen jo aiemminkin antanut. Tätä ennen makaronilaatikkoa on poika tainnut saada...ei muuta. Ja kerran tässä kun ruokana oli makkaraa niin toi keskimmäinen palan sitä pienimmälle antoi, ja mä olin kauhuissani
:whistle: :LOL: Vajaan kuukauden päästä ollaan jo vuoden vanhoja, et ei kai toi siihen makkaraan kuole :LOL:
Mites joko mehuja ootte antanu?
Mä en oo antanu pisaraakaa, ja enkä anna ennenkuin alkaa itse vaatimaan... Noi isommatkin oli 2-3 ennenkun alkoivat mehuja juomaan, ja nyt sitä pitäs olla aina...et kyllä ne ehtii...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Tinakenkätyttö onpa ikävän kuulonen tuo märkärupi! :hug: Sairaalan syke tulee tänään 18.30 uusintana ja varmaan vielä sunnuntain myöhäisillassa, subin netti-tv:ssäkin pitäis olla, joten vielä ehdit nähdä ;)
http://www.sub.fi/netti-tv/

Tuoltapa sen löytää. Mä sen aamulla kattelin =)
 

Yhteistyössä