Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

galluppiin meillä on tollanen lassien syyshaalari ja taitaapi olla jonathanin toinen,en oo ihan varma mut muistelen,se on jo pieni 74 ja nyt toi lassie olikohan 86..kenkinä meillä on adidaksen lenkkarit..

tilda mä pistän huomenna viestiä sulle..
tytteli mä oon niiiiiin kateellinen sulle :'( mä tahdon kans vauvan,ilmoitin jo itteni kuumeilijoihin,josko hyväksyisivät mut sinne :saint: onnea kovasti matkaan ja voimia tulevaan synnytykseen..toivottavasti käynnistyy helpolla ettei viikkotolkulla tarvii sairaalassa maata :hug: ihanaa,onnea vielä kerran :heart: :heart:
tuutilla uus meno peli :p
 
Onks teillä muilla käynyt niin että lääkekuuri on määrätty viikoksi ja sen viikon jälkeen pullossa on lääkettä vaikka kuinka paljon? :eek: Kiian Amorionia nimittäin on. Piti antaa 2x 2.2ml/vrk ja kun katoin tota niin sinnehän jää vaikka kuinka paljon. En muista kyllä noin ennen käyneen. Pikemminkin viimeinen annos on jäänyt vajaaksi
 
Meillä on monesti jäänyt ylimäärästä isommilla lääkekuurista. Apteekissa ovat joskus maininneet että jää lääkettä. Se kun menee lapsen painon mukaan ja lääkepurkit ovat aina samankokosia niin ei kai pysty pienempää satsia tekemään...
 
Mun piti tulla vielä Tyttelille kirjottaan, jos satut vielä täällä tänä iltana käymään..

Suuren suuret supertsempitykset sulle synnytykseen!
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja juuri sillä lailla miten toivot!


Mua jännittää sun puolesta! :xmas:
 
Hihii, muahan oli täällä ihan kyseltykin :) . Onpas olevinaan pitänyt kiirettä :/ . Työt puskee päälle maanantaina ja tämä äippä koittaa ottaa ittensä hengiltä sitä ennen |O , kotitöitä tehden siis ja mihin kaikkeen muuhun tämä aika menee. Asioita hoideltu, mm uus turvaistuin ostettu ja sen sellaista, mihin ei sitten töissä ollessa ole suuremmalti aikaa. Mä muuten selvästi luulen, että mun elämä loppuu ens maanantaihin. Ensi viikonkin pääsen kumminkin jo yhteen mennessä joka päivä, että enköhän mä aina jonkun kotihomman saa työpäivän jälkeenkin tehtyä :LOL: :ashamed: .

Hirveesti olis kommentoitavaakin, vaikka aika pikana olen lukenut. Hyvä, että Kiia nukkui taas vähän paremmin. Dirlittanin eka työpäivä meni hienosti, mutta harmi kun siellä nyt sitten heti sairastetaan. Opiskelut alottaneille kanssa kovasti tsemppiä ja mukava kuulla, miten teillä ja lapsilla nyt sitten menee opiskelu-arki! Ja vaikka tosiaan välillä täällä voi nyt olla hiljaisempaakin, oli tänäänkin ihana tulla tänne sitten lukemaan ja monesti teistä lukea edes jotain pientä :hug: . Jotenkin niin kotoisaa ja ihanaa aina tänne palata, itse jotakin kirjoitella ja ennen kaikkea kuulla teistä! Tovitotavasti kukaan ei jätä tätä palstaa, vaikka välillä olis hiljasempaakin :attn: :attn: . Ja onhan täällä aina joku, joka pitää palstaa pystyssä :) Ja juu, siirrytään vaan sit kaikki yhtä aikaa tuonne taaperoihin. Ja Tytteli pysyy matkassa ja Dogtor kuumeilee myös täällä :attn:

Mulla oli viime viikon opintojen ja päikkytutustumisten kanssa melkoinen ahdistus. Jo soittelinkin siivousfirmoihin ja mietin miten ihmeessä voisin perua päätökseni töihin menosta. Että jäisinkin kotiin ja vaikka lisätienistiksi siivoisin joitain tunteja silloin kun mies on kotona. Mutta nyt kun lasten hoitojutut tuntuu ihmeesti sujuvan (taitaa äidillä olla vaikeempaa :ashamed: ), niin nyt tuntuu taas, että voihin tuo töihin meno olla hyväkin juttu. Katsotaan, aika näyttää ja jos alkaa pahalta tuntumaan, jään sitten uudestaan kotiin. Vaikka onhana siinä se 2kk odotus... ennen kuin voi jäädä |O . Mutta tänään taas luottavaisin mielin, katotaan mikä on tilanne huomenna :saint: . Meillä tuo typy ja siskonsa ovat nyt olleet kolmena päivänä hetken ilman mua hoidossa. Voi että on ollut ihana niitä sitten hakea kotiin :heart: :heart: . Huomenna saattavat kokeilla päikkäreitä siellä ja onhan tuo typy aamu-unia siellä rattaissaan ottanutkin, mutta että josko hiukan pidempään ovat huomenna. Mä aattelin kävästä shoppaamassa, pitäs löytää 1v "juhla"vaatteet. En mitään hirmu juhlavaa meinaa, mutta jotakin uutta kumminkin.

Mulla loppui muuten tänään kirppari, sain vielä 198e eli yhteensä 12 päivän jaksosta pyöreesti 580e!!! - 66e pöytävuokraa. Oon tyytyväinen :D . Ja kaikenlaista myin, mitä täältä löysin, mamma3 kun joskus kyseli. Lähinnä kumminkin pieniä vauvan vaatteita ja muita vauvan tykötarpeita, mutta aika paljon sitten kaikkea täältä kotoa, mistä en ite enää ole tykännyt/käyttänyt. Kaikkea sitä ihmiset ostaa :whistle: !!!! Täytyy kyllä ottaa tavaksi tuo kirppuilu vaikka pari kertaa vuodessa. Tulis nurkkia tyhjennettyä ja sitten kun aina jää pieneksi noita lasten vaatteita, leluja jne. Niin ja mamma3 ne nallet on jollain tilda-kaavoilla ja pyysin 6e, aika paljon kirpparin hinnaksi minusta, mutta en halvemmallakaan viitsinyt, oli sellanen kokeilu, että meneekö kaupaks :p . Pari typylle jo pieneksi jäänyttä ite tekemää kimperiä myin eurolla kipale.

Sen verta jo shoppasin tänään kirpparin jälkeen, että löysin taas Hennesin teiniosastolta itelleni Kitty paidan :p . Meinaa vaan nuo 170cm olla turhan pieniä, mutta pakko se oli kumminkin ostaa :D .

Kaikean kotona puurtamisen päälle oon ollut aika väsy. Meillä neiti herää nyt n viiden aikaan joka aamu ja ihan virkkuna |O . Pitkästä aikaa viime yönä heräs jo sitä ennen, 1.30 huutamaan ja huusi varmaan 30min |O :headwall: . Ja sitten tosiaan jo ennen viittä möyri pitkin meidän sänkyä... Joskus kuuden jälkeen taisin saada sen kainaloon nukahtamaan, mutta oma nukkuminkin olikin sitten mitä sattuu. Hiukan kammottaa, kun nyt oon tosiaan olla väsyneempi, kun varmaan koko vuoteen, että mites sitten töissä jaksaa, jos aamuyöt on tällasia...

Hui, mutta nyt tulee hirveesti vaan omaa napaa :ashamed: , meen teelle ja nukkuun, pitäs olla jo nukkumassa, mutta tää oma iltahetkikin on vaan niin tärkee!

Ja Tyttelin uutista odotan huomenna ihan tärinässä :D :D :attn: :attn: Ja tulen sen tänne sitten jakamaan!!!!!!!!!!! :D . Voi että kuulkaas meillä on huomenna jännää!!!!!!!!! Huomenna yksi lokavauva voi olla jo isoveli :eek: :eek: , oottekos sellasta hokannet :saint:
 
Miten muuten Hemuli kauppa käynyt Huutonetissä? :p

Ja tuutilla komias menopeli :attn: , meillekin tollanen!!! Ja Niinukalle onnea pitkästä työsopimuksesta ja Tildalle maista ja mannuista :whistle: . Ai niin ja mulla on uus tukkakin, kävin kampaajalla kerrankin :ashamed: . Nyt on tummempaa väriä ja aikas paljon lyhyempi, eka kertaa vähän niin kuin jotain mallin tynkääkin ja kumminkin saa vielä joten kuten kiinnikin nämä hiukset, oon tykännyt ihan :)
 
Kiitoksia teille kaikille :hug: ihan tulee itselläkin tippa linssiin tässä... saunomassa tuossa kävin ja täällä kotona olen koettanut kaikkea valmiiksi laitella, kun tänne keskenään jäävät. Ja eikä olis itsellä vastassa sitten kun tulee kotiin. Pesin ne loput ikkunat tänään :whistle: :D

Rontti voinhan minä vaikka väliaikatietoa laittaa, jos alkaa oikein viivyttelemään vaavi tuloansa tms. ettette ihan täällä hikeenny :D

Jotenkin oli helpompi, kun sai viikon verran valmistautua tähän lähtöön, ihan Eemilinkin kannalta! Pesin kaikki vaatteetkin hänelle ja olen saanut hoivata ja helliä oikein kovasti tämän päivä. Kylvyssäkin käytiin ja iltavellin annoin, vaikka se useinmiten isin hommia onkin.

Tuntuu kyllä hssulle, että Eemil voi olla jo huomenna isoveli :D

*muoks mustaukset ihan jostain taas :headwall:
 
Heips! miten aina menee nukkumaankäynti näin myöhään :headwall:
Ja kuitenkin tänne viel pakko jotain kirjottaa :whistle:
Kävin siel meandi kutsuilla :p Paaaaljon ihanempii olivat livenä kun kuvissa =) Rahanmenoa ei voi estää ;)
Ja illan emäntä oli mahtavat herkut meille järjestänyt, ah :p

Ja ihanan eloisa ja värikäs oli esittelijäkin :D

tiipiille paljon onnea hääpäivän johdosta!!! :heart: :heart: :heart:

Tuutikselle onnee uudesta kaarasta =) Wau!
Pitäiskin tollanen itellekin ostaa ja tekasta se nelonen :whistle: :LOL:

Kyllä tyttelin myötä ajatukset raskaudesta ja vauvoista ja siitä synnytyksestä saa niiskuttamaan ja haikailemaan, vaikka ei mitään vauvakuumetta olevinaan olekaan :'( Jotenkin tulee mieleen vuodentakaiset asiat...viimesillämme kun oltiin oli juuri tällästä koleaa ja pimeetä...muistaa sen yön kun lähdettiin saikkuun...ja ne tunnelmat :snotty: äh, ei saa muisteloida :ashamed:
Mutta siis, tytteli paaaljon tsemppiä ja onnea matkaan!!!! :hug: :flower: =)
Hengessä ollaan mukana...ponnistellaan tukena :D

Niin ja mukava oli rontistakin kuulla :) Kyllä ne työt nyt lähellä on...ihan varmasti tuntuu vaikeeltakin kun uusi tilanne tulee, mutta tsemppiä-kyllä se siitä :hug: =)
Ja ne tilda-nallet. Kyllä 6e pystyy kepeesti pyytämään =) Mutta siis se asia jota ne nallet koski oli sellanen et yks tuttava pyyteli mua tekeen niitä hälle myyntiin, vähän niinkuin alihankintana... aattelin et voi käydä niin et jos "työkseen" niitä tekee, niin voi tympääntyä, mut tienesteille ois päässy (siksi sitä hintaa utelin ;) =) Mutta, sitten eksyin tilda-addiktit sivuille ja siel oli ettei se tildojen "äiti" hyväksy että niitä myyntiin tehdään, niin se siitä! Tiedä vaikka käräjäkutsu ois tullu :whistle: No entiä... Mutta siis yhden-kahden kipaleen myynti jollekkin esim kaverille ois jees, mut siinä kai se raja meneekin sit ?? Vai tietääkö joku tarkemmin?? Pitäis kai muunnella oman näköisekseen sitä kaavaa, auttasko se? voisko sitten myydä? Hmmm.... siksi kyselin sitä malliakin, et jos on vaikka joku muu kuin tilda... Äh, saako näistä sepustuksista mitään selkoa?? :eek: :D Taidan jatkaa huomenissa...väsy painaa...Siispä pehkuihin :wave:

Ps. Gallupeistakin huomenna tarkemmin mut siis keiju, ootko aatellut et nyt kun ei kävele niin hankkisit ihan sellaset halppispopot, esim hennesillä on n.7.90e hintaan sellasii lenkkareiden tapasia :) Sit vasta kunnolliset kun kävelee... tai käytetytkin menis nyt jos ei hirveesti siis jaloillaan ole, ei siis pääse muotoutumaan sillai vielä..

Mut nyt öitä :wave: Ja unihiekkaa taas roppakaupalla kaikille tarvitseville =)
 
mamma3 mulla on just samanlaiset tunnelmat vuosi sitten mitä sinullakin on..jotenkin on muistissa tuo ilma,kylmä ja pimeä yö,just saunasta tullut,pakannut omat-vauvan ja koirien tavarat ja lähtenyt kysille ajamaan..autossa tuli niin kipeet supistukset ettei voinu istua..ja se maha mitä viimeistä kertaa oli..voi kääk..oli se niiiiiin ihanaa aikaa..
 
Huomenta :) ! Täällä ollaan passissa Tyttelin uutisille!! Ja ilmasten muuta tarvitaan kaikki mahdollinen väliaikatieto myös :D !!! Eikösten vaan herhiläiset?!

Mä kans kaipaan kaikkia kuvia tänne ja äkkiä :attn: :D ! Kun tuo kerho hiljentyi, jäi paljosti kuvienkin laitto :/ .

Vai oon mä myynyt laittomasti pari Tilda-nallee :ashamed: :whistle: . No, niitä varmaan tosiaan kavereille väki myykin, mutta eipä sitten sen enempiä voi suunnitella. Oon kans ite ajatellut, että jos niitä enemmän tekisi, kyllä varmaan työltä alkaisi tuntumaan!

Meillä on nyt käytössä Pionin 21 nahkakengät (vähän liian isot, mut menköön), niitten kanssa tuolla konttailee. Nukkumassa pidän jotain sukkia ja nyt kohta saa alkaa käyttään sellasia lapintossuja, ne on kyllä lämpimät. Ja talveks on sitten ne 21 vikingin goretexit, keskimmäiseltä on 22 koko myös olemassa. Ja haalari on nyt 80cm Travallen välikausipuku ja sit Remu kans 80cm talveksi. Ja sit jotain huonompia tuolta löytyy myös ja isompien vanhempi aika ihana Lennen vaalpun pupu-haalari 86cm, toivottavasti sitä pystyis lopputalvesta käyttään jo, siis ettei olis koko talvea liian iso.

Mun pitäs alkaa laittaan valokuvia, eka aikajärjestykseen, sit siitä neljään eri pinoon ja sit kansioihin |O . Niin ja jotain lasten talvikamoja on vielä nimikoimatta. Meillä muuten on keskimmäisellä tällä hetkellä reilu 30 hametta käytössä :LOL: ja 10 puolihametta. Tällä pikkuisella hameita tais olla 20 ja puolihameita 5, esikolla jotain 30 hametta nyt kanssa, mutta niissä on useempi aika kesänen ja sit jotain 14 puolihametta. Sit on vielä niitä, mitkä ei tällä hetkellä ole kellään käytössä, että onks meidän talossa tarpeeks hameita :LOL: ? Ei oo, koska tänään ostan ainakin yhden tuolle pikkuiselle :saint: Toivottavasti löytyy joku kiva. Hiukan oon miettinyt, et mitä jos tämä menis 1v kuvaan Kitty hameessa, mutta onkos se turhan arkinen?
 
Huomenta pikaseen..

olipa sitten meijän perhekerhossa käynnillä sellaset seuraukset että neiti nukku klo 23,asti omassa sängyssä ja sen jälkeen ei nukkunutkaan,vaan kilju kurkku suorana siellä kun sitä yritin sinne takas laittaa..joten nukku meijän viekussa koko helkatin yön :eek:

vaikka joka yö tuo kiilapuu tossa välissä on.. :D

isäntä yhen kerran vaan mainitsi että eihän täällä mitään pysty harrastelemaankaan kun tuo makkara nukkuu keskessä..

muuten rontti miulla oli kanssa sillo sellasia tuntemuksia et etin jostain vaikka siivoustyötä,kun tuntu tosi hankalalle kaikki vuorohoitojärjästelyt ym..mutta onneksi menikin nyt näin että mulla päivätyö,ja ukko saa tehä kolmee vuoroo..mutta aika ahistava tunne,kieltämättä..

nyt ihan luottavaisin ja turvallisin mielin olen lähössä töihin,kun tiedän et on hyvä pp hoitaja ja miun ei tartte kaikkia pyhuä olla töissä..ihanaa joulunkin saa viettää kotona..eikä työmaalla :D

mut nyt äkkiä kuorimaan nakkikeittoa varten potut,ja sitten kympiksi sinne pp hoitajan luo..
palaillaan :wave:
 
Hemuli kiitos :flower: Mulle ei ole nimittäin ikinä käynyt noin, siks ihmettelin.

Katohan Ronttikin palas ruotuun :D Ja mahtavasti oot saanut kirpparilta tienistiä! Meil ei muutes mekot ole nyt käytössä ollenkaan :/ Pitää oottaa että pimatsu ensin alkaa kävelemään. Kontatessa nuo on vaan tiellä. Ja alkaa mekkovarastokin hupenemaan, pieniä suurin osa :/

tytteliltä totta kai väliaikatietoja :attn: Ja mielellään ihan muutaman minuutin välein. Aina supistuksen välillä joku pieni tervehdys olis kyl kiva :whistle: :LOL:

dogtorille plussatuulia :hug:

Ai perhana! Kellohan on vaikka ja mitä. Pitää mennä ajamaan muksut ylös ja viemään Jeppe kouluun. Ukolla on samaan aikaan itellä lekuri niin on pakko ottaa pienimmät vientireissulle mukaan :kieh:

Tunnin päästä palailen :wave:
 
Tyttelillä on sitten tänään suuri päivä :heart: Aivan ihanaa! Paljon onnea matkaan ja laita väliaikatietoja mikäli vaan kykenet! Täälä ollaan kaikki hengessä mukana! :heart:

Kiitos hääpäivätoivotuksista! =) Silja yritti laittaa kapuloita rattaisiin minkä ehti. Kaikki meni illala tosi hyvin ja tyttö nukahti klo 21.00. No heräs sitten tunnin päästä ja huusi pitkään... :kieh: Voi että tympäs! Rauhottu sitten vihdoin ja kerettiin just kattoo leffa loppuun ennen seuraavaa kohtausta :headwall: just just, muuten nukkuu aina nuo alkuyöt hyvin mutta nyt sitten huusi ja kiukkus. Arvelin että jokin varmaan kipiänä, mahanpuruja ehkäpä?

Mies nukkuu ja tulin tytön kanssa valvomaan, aamupäivän unille aion mennä sitten itekkin kun niiden aika tulee. Koulua tänään 13.30-17, sitten heti kotiin kattoon onko vauvauutisia saapunut ketjuun! =)
 
Mamma ite luulisin että jos kaavaa vähän muuntelee ja nimeää nallen joksikin muuksi niin sitä saisi sitten myydä. Mutta tämä on mitä ite ajattelisin, en osaa mitään varmaa sanoa.

Rontti sait sitten aika kivan tilin kirppikseltä! :D Tais olla hyvää tavaraa myynnissä kun noin kauppa kävi!

Dogtor toivottavasti teillä se raskaus alkaisi tässä lähikuukausina, ja tietenkin muillakin jotka oikein toivovat! :hug: Meillähän ei myöskään ehkäsyä käytössä ja tjot-meiningillä mennään mutta mitään erityistä kuumeilua ei kyllä ole. Omaa raskaaksituloa voisin hyvillä mielin lykätä tuonne ensivuoden alkuun, mutta välillä kyllä hirvittää ajatella että minkähänlainen episodi pitää läpikäydä että se raskaus sitten tällä kertaa alkuun saataisiin...olis niiiiiin ihana raskautua "yllättäen" ilman mitään lääkäreillä juoksemisia :ashamed: Ite uskon että vaikka vauvakuume ei olisikaan noussut ensi kevääseen mennessä niin mikäli en sillon odota niin varailen kuitenkin väestöliitolle aikaa, en haluais että tulee kovin pitkää ikäeroa ja sitten kun eipä nuo lääkäritkään mitään äkkinäisiä hokkuspokkus-temppuja pysty tekemään joten haluan olla "hyvissä ajoin" liikkeellä.
 
Toivotaan tosiaan, että joku saa mitä pikimmin tulla kertomaan tänne iloisia plussa-uutisia :heart: :whistle: :whistle: , puhaltaa ++++++++++ tuulia kaikille!! Nyt kun Tyttelikin saa jo vaavinsa :D , niin seuraavia kaivataan!!!! Mites mama jakselee ja olikos se nyty, joka oli kanssa raskaana ja unohdanko tässä nyt jonkun muun??

Tuuti, meilläkin kaikki pitkät mekot nyt hetken pois käytöstä, ei tosiaan sovi kontatessa. Mutta on noita useampia, jotka menee kontatessakin niin ettei häiritse :D , niitä on sitten tiuhaan käytetty. Tykkään päikkyynkin laittaa mekkoja :p

Nyt niitten kuvien pariin ja sitten pikakäynnille ideaparkiin :)
 
Huomenta :wave:

Voi että, toivottavasti tyttelillä menee synnytys hyvin ja toivottavasti tänään jo saadaan vauva uutisia. Tuleekohan sieltä tyttö vai poika? mä veikkaan poikaa. :)

:D Rontin lapsukaisilla kivasti hameita :D

Täällä kanssa räkää tulee pojalla niin, että venyy ja paukkuu :x koko ajan sais olla pyyhkimässä, mutta silti sieltä tulee semmosia piitkiä räkä vanoja :x koskakohan se loppuu???

Olikos se mileko jo menny sinne töihin :eek: en muistannu ollenkaan onnitella työpaikasta ja toivotella tsemppiä uusiin hommiin..

Välikausihaalarista, meillä tuo mies oli nyt jonkun 76 cm pitkä, meillä on 80cm reiman haalari ja se on kamalan suuri, tuo kyllä mahtuu vielä siihen 68cm haalariin, edes lahkeet tai hihat ei uhkaa käydä lyhyeks, ainoostaan niska-haara väli, mutta sitä me on vielä välillä käytetty kun ei kuitenkaan vielä purista mistään.

Kengät, on ihan ensiaskel kengät, tepsut merkkiset. Vaikka Juho ei kävele, niin tuen kanssa kuitenkin menee kovaa joten yhessä me sitten kävellään tuolla ulkona.

Jos hakis lisää kaffea pannusta ja ajelis pojun kanssa autoilla.
 
Kiitos kysymästä Rontti! =) Oikeestaan olen yllättynyt kuinka hyvin on vaatetta menny. Ton postittamisen kanssa tai siis pakkaamisen kanssa olen kyllä aaaiika hukassa välillä. Ainakin isompien esim. haalareitten suhteen. Joteski tosi hankalaa, oon pari kertaa jo karhunnu aivan liian vähän postareita. No pikkuhiljaa, kai miä opin... =)

Tyttelille peukut ja varpaat pystyssä tulevaan koitokseen! Innoissaan täällä ootellaan että kumpainen sieltä sitten ilmestyykään! Onnea! :heart: :flower:
 
huomenta!!
oisin illalla halunnu tulla toivotteleen tyttelille onnea synnytykseen,mutta kone oli tiltannut
ja minä en laiskana alkanut laittaa päälle
mutta mielessä kuitenkin ollut.
pupu:mulla myös tuntuma että tyttelille syntyy poika =)

yö meni ihan ok,paitsi pikku-ukko oli hereillä klo 4-5.
ihan hyväntuulisena kälätti siinä,mutta pidin makkarin pimeenä ja silmiä kii,ettei vaa luule aamun tulleen.
varman kuuluu tähän ikään toi heräily aikasten.

neuvola oli eilen ja hb oli 116 eli hyvä,jipii:heart:
veikkasi täti että ollut sitä kudosnestettä(?) siinä mukana
painoa oli 9170(8990)
pituutta 72,0(70,7)

painoa ei ollu tullu paljoakaan,mutta ei olla huolissaan ku tuo syöminen olu huonoa sairastelun vuoksi.
kai se ottaa takas ku olo paranee.

nyt täytyy mennä :wave:
 

Yhteistyössä