Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

VOI sanonko mikä!!
Mulla tämä ranne on ollut paketissa kohta 9kk. TYöterveyslääkäri laittoi lähtetteen leikkaukseen maaliskuulla. Soitin äsken sitten sinne sairaalaan ja aloin avautua että on se nyt kumma kun ei kutsua kuulu ja käsi vaan kipeytyy..
Tutkivat ja sanoivat että ei ole mitään lähetettä, en ole missään leikkausjonossa!!
Se minun työterveyslääkäri on kaiketi UNOHTANUT laittaa sen lähetteen..!!!
Odotan nyt siltä t-terveyslääkäriltä puhelua, ja en tosiaan varmaan kiittele!
Nyt sitten vasta se lähete lähtee, ja ties kuinka kauan se jonossa oleminen sitten kestääkään!!
VOI p**** :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Täällä meneillään kaverin häätohinat. Eilen tein vielä viimehetken juttuja ja polttarikansiokin pitäisi vielä tehdä. En vaan tiedä millä ajalla :eek:

Huomenna on Mean kontrollikäynnit lastenklinikalle ja siitä sitten töihin. ja ylihuomenna saran vika maitoaltistus aamusta (edellinen peruttiin korvatulehduksen takia) ja sitten taas töihin. Lauantaina häät..joten jos selviän tästä loppuviikosta hengissä niin hyvä niin :D

dirlittan: Mikä sulla olikaan siinä kädessä? Mulle alkoi kasvamaan taas patti, toiseen ranteeseen tällä kertaa ja kävin pari viikkoa sitten lääkärissä. On siis ilmeisimmin ganglio, olisko tullut Saran kantamisesta..? :LOL: Pehmeä se ainakin on, joten ei varmaan sellainen kasvain mikä poistettiin toisesta kädestä keväällä leikkauksella. Odotan parhaillaan kutsua käden ultraääneen, että tarkastetaan onko siellä nestettä vai mitä siellä on? Toivottavasti olis nestettä, niin sen vois poistaa neulalla, eikä tarvis leikata. Mulla tuli kammo edellisestä leikkauksesta, kun inhoan sitä sekavaa oloa mikä niistä kaiken maailman mömmöistä tulee. :(
 
Mä laitan tähän pari kuvaa tuosta ikiliikkujasta..

Tässä se konttaa kohti lievästi sanootuna hullun kiilto silmissään..Naama ihan nuhainen ja paidassa puuroa mutta meno vaan yltyy :LOL:


Tässä se sitten pääsi kameralla asti ja päättäväisesti kiinni..
Ja hei..tukalle en ole tehnyt mitään, Eemillä tuollainen komea "luonnon irokeesi" joka unien jäljiltä tavallista enemmän pystyssä


Ja sitten vielä yksi kesämuisto meidän eväsretkeltä
 
Milli Mulla siinä ranteessa De Quervainin tenosynoviitti :LOL: :LOL: Varmaan sanoo paljon :LOL: Se on suomeksi sellainen jonkinsortin jännetupentulehdus tuossa peukalon jänteessä, ranteen kohdalla. Se jännetuppi on kasvanut nyt jo mulla kolminkertaiseksi, ja se on täynnä kalkkia, mikä tietenkin rassaa sitä jännettä. Se jännetuppi kaiketi poistetaan(?) tai putsataan tai jotain. Mulla tuo ranne menee ilman lastaa koko ajan sijoiltaan ja se turpoilee ja särkee. Todella ikävä ja elämää hankaloittava vaiva.
En mä sitä leikkausta innolla odota, pelkään niitä kaikkia puudutteita ja lääkkeitä, ihan kammottaa. Mutta en minä tämän kädenkään kanssa pärjää kun koko ajan paikoiltaan lumpsahtaa.
 
Minäkii jonkinlaisten väliaika tietojen toivossa avasin läpän, Juholle sanoin, että leikippä noilla, äiti käy kattomassa onko tyttelistä kuulunut mitään :whistle:

Dirlattan, no voi harmi :/ Toivottavasti saisit kätes kuntoon pian, eikä tarvis kauaa jonotella toisen mokan takia :hug:

Tuutis, mä muistan kyllä kyseisen immeisen, valitettavasti. Mutten kyllä muistannu tota "pommin järjestys" juttua :eek: mamma dementiaa mulla vissiin :eek:

Voi että kun tympii tää neljän seinän sisällä olo, mutta ei voi mitään, saa tuo mies parantua rauhassa, jos vältyttäis sitten joltain jälkitaudilta. Apteekkiin pitäs päästä ja terkka-asemalta pitäs hakee Juhon rasva resepti että pääsis taas ostaan noita rasvoja pojulle.
Tuskin toivoa päästä illallakaan kun ukko tulee töistä, appiukko tulee kuitenkin tekemään rappusia ja se joutu jo eilen yksinään niitä tekemään kun ukolla oli muuta puuhaa. Mutta ei auta, parempi on että nyt ramppaa tossa, niin jos sitä sais ees parin kuukauden tauon remontti hommissa, ennen ens kesää. Kun tuolla alakerrassa on sitten vielä ne kaks huonetta josta puuttuu pinnat, niin ne on tehtävä rappusten jälkeen vielä, tosin, niissä ei onneks kauaa mee, kun on vaan lattian laatotukset ja seinien maalaus ja panelointi, katot ja listat. Muutaman viikon homma kun iltapuhteina tekee. Pitäskin ruveta maalin väriä miettimään. Mies ehdotti yhden seinän väriksi punaista, mutten taida lähteä siihen mukaan. Olis kyllä kiva, mutta kun siellä on niin pienet ikkunat, että valoa tulee vähän, niin tekee sitten ehkä liian synkäksi. no se niistä remppahommista tällä kertaa..
 
Keiju07
Kiitos kaikille välikausihaalari ja kenkä -vinkeistä. Saa laittaa edelleenkin vinkkejä ja mielipiteitä eri merkeistä. Uutena en osta, kun ovat niin hitsin kalliita, mutta vähän epäilyttää nuo huutiksen hinnatkin: aika kovasti pyydetään käytetyistä...

Tiipiin kanssa hyvin samankaltaiset tunnelmat: raskaaksituloa ei estetä, mutta ei vielä mitään kummosta kuumeiluakaan, mutta salaa toivon että tärppäis ilman lääkärien apuja tällä kertaa... Mut kaipa tuo imetyskin vielä haittaa raskaaksituloa, vaikka menkat onkin jo aikaa sitten alkaneet. Eli ei mitään huolta täällä vielä. Ja joka yö itseasiassa mietin, et ei, en mä haluukaan tähän toista valvottamaan :eek: , mut sitten taas mieli muuttuu, vaikka mitään varsinaista vauvakuumetta ei olekaan. Pikemminkin nautin siitä, että typy on jo niin iso, liikkuu, leikkii, juttelee :heart: .

Meillä oli juuri kahden päivän kuume, mutta meni onneksi ilman räkätautia ohi. Se on kyllä tosi ilkeetä tuo pienten nuha... Muuten ollaan nyt alettu nukuttamaan Viena omaan huoneeseen omaan sänkyyn ja itse nukahtaminen sujuu hyvin. Lisäksi olen ollut tiukkana, että ei maitoa klo 23-5:n välillä; ei aina toimi yhtä hyvin ja joka yö typy kyllä päätyy meidän väliin. Mutta onpahan tuo edes alku. Etenkin kun olen itse niiiin huono ns. itkettämään (ilkeästi sanottu) lasta öisin, vaikka tiedän, että ei lapsi siitä turvallisessa ympäristössä ja sylissä kärsi. Mut mä en kestä sitä edes korvatulpilla, joten meillä edetään tälleen hitaasti vaiheittain kokonaisiin yöuniin... Ehkä sitten 10 vuoden päästä...

Tuutis, mitä tarkoitit tolla pommilla, multa on mennyt ihan ohi?
 
Keiju07
Ai niin, ihania kuvia Eemistä! Ja ikävä tuo rannejuttu Dirlittan. Mun vaiva nyt ei millään tavalla yllä samaan kategoriaan, mutta tuli mieleen sun vaivasta: käväsin pari viikkoa takaperin käsikirurgilla, kun ranne meni niin kipeeksi, että vedet vaan herahti silmiin, kun yritin Vienaa nostaa tms. Lääkäri teippasi ja neuvoi otteita ja särkylääkettä, ja totesi, että en todellakaan ole ensimmäinen esikoisen äiti, jolla on jännetuppitulehdus. Kuulemma hyvin yleistä, kun lapsen paino alkaa lähentelemään kymmentä kiloa (no meillä ehkä 8½ ), eikä lapsi vielä kävele. Kuulemma helpottaa yleensä, kun lapsi lähtee kävelemään ja vain yhdellä viidestätoista äityy niin hankalaksi, että joudutaan leikkaamaan. Mulla ranne on parantunut tosi kivasti, kun vain nostan Vienaa vähän poikkeavalla tavalla. Teippiä pitelen päivittäin kädessä ja oon luottavaisella mielellä, että ohi menee.

Dirlittan
, mulle se lääkäri sanoi, että se leikkaus on noin 5 min juttu. Eli jos sullakin leikkaus sujuu noin helposti, niin mene vaan hoidattamaan tuo vaiva. Vaikuttaa varmasti elämän laatuun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:

Dirlittan
, mulle se lääkäri sanoi, että se leikkaus on noin 5 min juttu. Eli jos sullakin leikkaus sujuu noin helposti, niin mene vaan hoidattamaan tuo vaiva. Vaikuttaa varmasti elämän laatuun!

JOo, mullekin se käsikirurgi puhui silloin että itse leikkaus olisi n. 20-30 min, ja toipuminen n.2-5 vkoa, riippuu kuinka paljon ne joutuu ompelemaan tai jotain..?
Kyllä mä ilman muuta sen hoidatan, tämä kun ei itelleen lähde toipumaan enää millään.

Hyvä että sun käsi voi paremmin, se on hankala vaiva.

Mulle se vaiva tuli kun silloin Eemin synnytyksen jälkeen jouduin uusiksi sairaalaan ( mulla oli se mystinen toinen istukka jäänyt johtuun) ja silloin laittoivat tipan tähän ranteeseen. Se kipeytyi ja siitä syystä nostelin Eemiä "väärin" ja se ranne kipeytyi lisää..ja jo Joulukuussa kun Eemi oli 1½kk menin ekaa kertaa lääkäriin, ja sain antibiootit ja ekan lastan.
Ja jo maaliskuussa todettiin että ei parane ilman leikkausta- Nyt jo syyskuu ja aina vaan lastan kanssa..ottaa päähän!
 
Meillä Aatu on vieläkin yskäinen ja viime yönä heräsi kolme kertaa kolmen jälkeen vartti tunnin sisällä yskäänsä joka kerta kun sain uneen. Sitten tämä äiti sortui imettämään, jätin pojan viereen nukkumaan, kun en jaksanut enää hippasta tuolla pojan huoneessa. Saapa nähdä tuleeko tästä yöimetyksestä taas tapa :( Eihän sitä tarvitse kuin kerran sortua ja soppa on keitetty, tiedetään, mutta en jaksanut vaan enää..

Haluaisin lähteä käymään Annin kans kahdestaan Zeppeliinissa iltapäivällä, mutta en tiedä suostuuko/ehtiikö mies jäämään pojan kans. Onneksi meillä on illalla Annin tanssitunti kun alkaa tuntua että pitäisi päästä taas täältä koto puolesta johonkin ulkomaailmaan ilman vauvaa.

Eilen oltiin Annin Olympialaisissa ja siellä poika oli tietenkin mukana. Kivoja tuollaiset tapahtumat jossa voi olla koko perhe yhdessä ja vauvakin viihtyy kun on paljon katseltavaa. Kestivät vaan aika myöhään ja ilta olikin sitten yhtä kaaosta kun vauva väsyi ja kiire oli kova että ehti saada paikat kuntoon, ruokittua, pestyä lapset. Puoli kymmenen aikaan pääsin vasta itse rauhoittumaan.


Meillä on Annin serkkutyttö kylässä ja tytöt leikkii tuolla ja Aatu nukkuu ulkona. Keittelin tuossa justiin mansikka-mustikka soppaa välipalaksi ja aion antaa vähän Aatunkin maistaa soppaa kunhan on ensin syönyt liha ruoan.

Mulla mennyt vähän ohi milloin se Tyttelin synnytys aika olikaan, mutta täällä odottelen minäkin vauva uutisia kovasti.
 
Hei kaikille!! :)

Ihan ekaksi.. Luin sen teidàn jutun joka oli tosi hieno! Hyvàt kuvat ja kaikki.. ja olitte jopa muistaneet minuakin :ashamed: :D :D

Ymmàrsinkò nàistà viesteistà oikein ettà tytteli on làhtenyt synnyttàmààn.. ? Vau.. Uskomatonta.. Olen kateellinen.. on ne vauvat niiiiin ihania :) dogtor voidaan kuumeilla vaikka yhdessà ;) Annikakin tarvitsisi sisaren.. Siis ihan oikeasti, tààllà kaikki on aikuisia ja nyt juuri tuo meidàn suomi reissu todisti sen ettà neiti kaipaa lapsia tànne :) Viihtyi niiiin hyvin suomi mummolassa kun oli lapsia vaikka muille jakaa :D

On teillà vaan siellà suomessa niiin hyvà ruoka tarjonta noille muksuille.. On valmis puuroja, hedelmàt on hyvià ja oikeat vauvan ruuatkin ovat maukkaita..! Annika sòi itsensà àhkyyn saakka :) JA annoinpas sitten niità kuuluisa maissinaksujakin.. Joihin nyt tosin Annika meinasi tukehtua kun tukki niin syvàlle kurkkuun yhden :( Ja muutenkin ihanat kàvelymaisemat... AAAAH, kun jo on ikàvà sinne pohjolaan vaikka juuri sieltà tultiinkin :D

Nyt surffailemaan... :)
 
Tai "pommin" ja pommin... mut siis jotain heittää kumminkin.... Siis liittyen siihen tammikuiseen imetys/soseet episodiin

Lainaten kyseisen sanoja:
Mä ainakin tunnustan, että hieman sensuroin välillä: meidänkin perhe on "erityinen" tavalla, jota en ole valinnut käsitellä näillä avoimilla palstoilla. Tai ehkä pidän sitä takataskussa ja lyön pöytään tuolla lokakuisissa, jos saan vielä yhdenkin kultalusikka-tyyppisen kommentin siellä!


Tahtoo tietää |O :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Tai "pommin" ja pommin... mut siis jotain heittää kumminkin.... Siis liittyen siihen tammikuiseen imetys/soseet episodiin

Lainaten kyseisen sanoja:
Mä ainakin tunnustan, että hieman sensuroin välillä: meidänkin perhe on "erityinen" tavalla, jota en ole valinnut käsitellä näillä avoimilla palstoilla. Tai ehkä pidän sitä takataskussa ja lyön pöytään tuolla lokakuisissa, jos saan vielä yhdenkin kultalusikka-tyyppisen kommentin siellä!


Tahtoo tietää |O :LOL:
mun tuli mieleen tuosta yksi juttu... kehtaanko sanoa :whistle:
 
Heippa kaikille.

Täällä kiirusta pitää kun Tuppereita taas hommailen. Minusta tuli tiiminjohtaja ja työtä riittää. Pää on täynnä tietoa sen kun vaan saisi jotemkin uloskinpäin..... :LOL:

Juhon reissu hamppilääkäriin meni hienosti poika antoi kuvata hampaat, ja nyt odotellan leikkaus aikaa. Siis Juho nukutetaan ja leikataan hammas päiväkirurgisesti pois.

Täällä muutoin kaikki ennallaan, paitsi että Essikin oppi konttaamaan vihdoin viimein. Menoa riittää ja meininkiä.....
 

Yhteistyössä