Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

täällä ollaan myös hengissä viikonlopun jäljiltä. ja isäntäkään ei kauhian kireänä ollut vaikka koko lauantain oli 4 lapsen kanssa kotona kun olin siellä koulutuksessa.

Nyt lähti Juhon kanssa sairaalalle hammaslääkäriin kun siltä pitää yksi pysyvä hammas leikata, niin luultavasti hiukan kartoittavat tilannetta ennenkuin nukuttavat ja leikkaavat. Juho kun on erityislapsi eikä tavan hamppilääkärissä onnistu poistot.

Nyt tarttis saada pikkulikat untenmaille. Viime yö oli täälläkin tosi risainen, tytöt vuorotellen heräilivät ja itkivät ja kakkivat housuun. Jostain syystä on taas tytöillä mahat sekaisin. Lieneekö syynä vilja tuotteet eikä se maito. Kun leipää eilen söivät ja makaroonia. :/
 
Tässä jo toiset aamukahvit tippumassa ja poitsu ekoilla unosillaan. Kohta aloitellaan jatkamaan eilisiä hommia. Pyykkiäkin pitäisi pestä.
Aika koleaa on ollut tääläkin, meillä on muutamia kertoja nyt tota leivinuunia lämmitelty ja takkaa kerran. Lattialämmöt on päällä kesät talvet, mut kesällä siis ihan minimillä. Nyt piti pikkasen jo korottaa lämpöjä lattiassa, mut patterit laitetaan vasta joskus sit kun on oikeesti kylmää!
 
milla-maria mitä on päikkärit? Ne aikuisten meinaan :/ Ei meijen talossa semmosia tunneta |O Vaikka tuo ukko on kotona niin muksut rökittää minut pystyyn, aina! Kuuluu vaan ovien läpi missä äiti on? Ja ukon ääni, et mee sinne. No yleensä se ei auta pätkääkään vaan muksut tulee:headwall: Miä oon luopunut niistä ihan sen tähden kun sitte mulla vasta onkin pönttö sekaisin kun epämääräistä pätkää yritän nukkua :headwall:

Meneehän tää tässä jos ei kukaan odota multa mitään ihmeempiä :D Tai saa odottaa mutta joutuu kyllä odottaa kauan :D :ashamed:
 
Muille valvojille :hug: ja valvottajille unihiekkaa silmiin ensi yöksi *tilasi sitä just nukkumatilta kaks kuormallista* :kieh:

On se kumma miten taas vaihteeksi miä odotin öiden helpottuvan iän lisääntyessä (en kyllä muista miten pojilla kävi. Esikoinen ainakin alkoi vasta vuoden paremmalla puolen nukkumaan kokonaisia öitä ). Mutta pashanmarjat! Meillä ne vaan meni risasemmiksi :eek: Auttaisko unipussi? Vai meniskö tolla vaan hermot jos ei pääsekään pystyyn kampeamaan :headwall:
 
:( Kyllä nuo yö valvoskelut on ihan syvältä :(
Täälläkin toivotaan kaikille pikkuisille ja äideille ihan hirmuisen paljon unihiekkaa ensi yöksi ja voimia että jaksatte päivän saattaa iltaan :hug:
Meillä en muista ainakaan että onko koskaan, kenenkään lapsen kohdalla herätty kesken unien valvomaan :whistle: (tai sit on ollut vaan ykkösöitä...)mitä nyt sillon ihan ihan vauvana piti herätä syöttämään, vaipanvaihtoon, tuttia antamaan tms. ja sillon tällöin oli niin et jos/kun päivät vauvat koisas, niin yöllä niiden kaa ois pitäny seurustella :) Että ihan olisin valmis ottamaan teiltä noita yöheräilyjä, niin saisitte nukkua paremmin.
Tasan ei käy onnen lahjat, kuten sanotaan... :/
 
kiiukalle ja tuutikselle unihiekkaa laitan täältä säkkitolkulla!ja kaikille sitä tarvitseville!

meillä opittu uusi tooooodella tarpeellinen taito: tekee syljestään iiisoooja kuplia ja ärisee samalla :D ,hassu napero!
muutaman kerran on testannut seisoa ilman tukea,ja todennut että ei aivan vielä nanosekuntia pidempään =) !
leikkii koiran kanssa ihan hurjana. eilen tuli melkein tippa linssiin kun aivan selvästi kaipais leikkiseuraa,siis jotain muutakin kun äiti ja isi :ashamed: .....siitäköhän johtuen olin viimeyön unessa viimesilläni raskaana :/ ? ja ompa muuten harvinaista että nukuin niin että unia näin :eek: ! on nuo rem-uniosuudet jäänyt tooooosi vähälle viimosen vuoden ajalta........
aika paljon tapetilla nyt nuo uniongelmat-----siis uutisissa yms-----joskohan rupeaisivat neuvollassakin tonkimaan vähän pintaa syvemmältä jos äippä valittaa em. ongelmia.......

juupa nyt kahville! ihana myrskyinen syyssää,aurinkokin näyttäytyy :D

ja lykkyä toktorin uudelle neulontaharrastukselle :D ,meillä anoppi tekee niin hyviä sukkia etten edes uskalla koettaa tehdä perässä :LOL: . ja vielä onnittelut miehellesi työpaikann johdosta,ei ihan helppoa saada työtä näillä tuppukylillä :flower:

nyt mooooiiii :wave:
 
Nyt on työsopimukset tehty 29.5-09 asti..
kävin myös tuolla päiväkodilla jossa teen ekana kolmen viikon sijaisuuden,ennenkuin sitten 1.10 alotan tuolla ryhmäperhepäiväkodissa..tosi mukavan tuntusia naisia siellä oli,ihan innolla mie sinne lähen :D

ja keskiviikkona mennään tekemään venlukan hoitosopimus tuonne perhepäivähoitotätin luo.

noista lämmöistä myö lämitettiin viime talvi pelkkää leivinuunia ja hellaa,patterit ovat sähköpattereita,joissa on kytkin jos menee alle säädetyn lämpötilan lämpö huoneessa,niin menevät päälle automaattisesti..voin sanoo että eka talven mie palelin täällä,kun tuntu et aina on kylmä,viime talvena tarkenin jo ihan hyvin..eteisessä ja saunan pesuhuoneessa ja kodinhoitohuoneen lattiassa on lattialämmitys.
nyt ollaan jo joka toinen pvä lämmitetty tota leivinuunia..on kylmän kosteeta jos ei lämmitä.

sukkiksista on ollu puhetta..venlalla on muutamat puol potkarit,mutta ne ei kunnolla pysy jaloissa,lähinnä pidän yöllä bodyn kanssa..normaalit sukkikset on kovassa käytössä,kun normaalit sukat ei pysy jaloissa,niin sukkahousuja ei ite saa riivittyy pois.

hitto miulla olis tuolla hirmunen säkki omenoita..ei vaan hutsittas käydä kuorimaan niitä hilloksi..

pyykkiäkin pitäs pyörittää..joten taidampa käydä hommiin tässä..onneks mieskii menee iltavuoroon..
 
Hitsi olin kirjoitellut pitkät pätkät ja pentele ne katos :/ . Johtui kaiketi siitä, että samanaikaisesti yritän latailla kuvia tuonne extrafilmille teetettäväksi?!

Mutta joo, joku kyseli unipussista. Me käytetään unipussia lähinnä siksi, että poika on melkoinen pyörijä sängyssä. Pussi hieman rajoittaa pahinta pyörinää, mutta kyllä se senkin kanssa pääsee mm. pystyyn pinnasängyssä. Ollaan havaittu hyväksi ja meillä on pari eri vahvuutta (kesäpussi ohut froteinen ja talvipussi vastaa varmaan äippäpakkauksen peiton paksuutta).

Nyt meillä kätistään, täytynee mennä viidyttämään...
 
Ukko lähti töihin autolla ja täällä kärvistellään iltaan asti neljän seinän sisällä |O Kauppaan pääsin sentään aamulla yksin käymään..enkä ees tajunnu ostaa mitään herkkuja :headwall:

tuutis ihan hirveeltä kuulostaa nuo teijän yöunet :eek: toivotaan että pian yöt helpottuis :hug:
 
Noista sukkahousuista vielä... Hipkukka pohti sukkiksia ja atooppista ihoa. Se on totta että atoopikon on kelju sukkiksia pitää,iho ei tykkää! siis niiden pitäis olla 100%puuvillaa että ne ei ärsyttäis ihoa, mutta juuri noista 100%puuvilla sukkiksista mä en tykkää. (Ja näitä sukkiksia juuri oli silloin kun mä olin pieni enkä tykännyt yhtään. Mutta onneksi pääsin eroon niistä juuri atopian takia ;) ) Ne lörpähtää ja ovat sitten makkaralla. Mutta noi mitä meillä on on jotain puuvillan-polyesterin ja elastanin sekoitusta, eli venyvät ja paukkuvat ja kestävät jalassa =) Hennesiltä olen hamstrannut niitä ainakin.
 
Heippa ja mukavaa uutta viikkoa ja syksyä kaikille!!

Tuutiksen tai lähinnä Kiian yöt kyllä kuulostaa hurjalta. Meillä kun joskus herää ja tutti auttaa taas jatkaan unia. Onnikaan ei oo valvotellu pahemmin, paitsi oli kauhee aamuvirkku! Että jaksamisia vaan teille ja muillekin yökukkujille.

Tytteli, hurjaa, uus vauva ihan just!!

Lämmitys meillä on aina kylppärissä. Talvella sit lämpiää yösähköllä ja takalla. Nyt just tokan kerran pistin takkaan tulen, ei ihan vielä lämpöjä päälle muuten. Lattialämmitys meillä.

Mä alan miettiin jo, mitähän sitä tarjois Eeron 1v juhlissa ja se kuvaus pitäs kans varata.
Ja siihen vaatteet miettiä.. ei juhlavaatetta vaan joku kiva arkinen asu..

BB taustalla auki ja mä oon ootellu, näyttääkö ne Markoo sielä yläkerrassa vai ei..

Nyt taidan keittää kahveet!
 
Onkos Tytteli kotiutunu käyriltä ollenkaan kun ei ole aamun jälkeen palstalla käynyt? :eek: Jokohan sielä alkaa olemaan tosi kyseessä :D

Tuutis huh huh, se on Kiikukka sitten tosissaan alkanu öitä kukkumaan hereillä :hug: toivottavasti nyt olis vaan flunssan seurausta. Sori, mutta mua meinas naurattaa se "punanen risti ovessa" -juttu, vaikka oikeesti taitaa olla naurut noista ajoista kaukana...

Hipkukka ihanaa, kudontasivusto! Kiitos linkistä, minä oon aivan tumpelo noitten kanssa mutta kiva olis joskus jotain kokeilla!!! :flower:

Täälä sitten eka koulupäivä takana ja ihanaa oli! :D Tosi hyvältä tuntu olla koulussa ja keskittyä ihan muihin asioihin vaihteeks ja tytöllä ja isällä oli menny hyvin täälä kotona sillävälin. Kertaakaan ei ollu ees neiti itkeny vaikka olin poissa. Mielenkiintonen syksy tulossa opintoja ajatellen ja innolla oottan että päästään kunnolla vauhtiin. Luokkakin on ihan kivan olonen, nuorta porukkaa kyllä on ja en usko että sieltä mitään sydänystävää mulle löytyy mutta eiköhän tuolla hyvin tule viihtymään!

Silja on alkanu nyt konttaamaan =) On tuota jo jonkin aikaa harjotellu mutta nyt alkaa sitten sujumaan jo kunnolla. Tukea vastenhan tuo on kävelly jo jonkin aikaa mutta nyt kun siinä seisoo niin päästää jatkuvasti irti ja yrittää ilman tukea olla. Hyvän ajan kyllä siinä pysyykin, mutta kyllä on äitillä sydän kurkussa :eek:
 
Täällä vieläki :wave: en vaan heti ehtinyt kirjoitella =) kaikki oli ok ja vaavilla ei hätiä. Toimitaann aikaisemman suunnitelman mukaan ellei mitään äkillistä tuu, että meen sitten ylihuomen aamulla sinne!
 
Heippa,

Ehtisköhän tuota muutaman sanan kirjoittaa. Mies käyttämässä lapsia kylvyssä joten läsäytin heti peräpääni penkkiin :D Vaikka oishan tuota järkevämpääkin tekemistä.

Meikäläinen taisi jäädä sittenkin koukkuun tuohon bb;n. :D :whistle: Odotan oikein joka ilta et se alkaa :ashamed: Äsken kävin katsomassa netti sivuilta saisinko tuohon meidän korttiin sen 24/7 kanavan ladattua.

Tänään ollaan oltu taas pihalla aika paljon päivästä. Anni oli päiväkerhossa muutaman tunnin ja minä levittelin sillä välin multaa kun poika nukkui päikkäreitä. Onneksi huomenna tulee isompi porukka kaveriksi levittelemään tuota multaa niin saa tuonkin pois alta. Meillähän on jo pääosin nurmi kylvetty, mutta asfaltti tuli vasta tänä kesänä ja nyt sitten siistitään nuo käytävän reunat ja paikotaan jäänpolttamat kohdat pois.

Tämä palstakin alkaa vissiin hiljenemään kun äitit lähteneet kouluihin/töihin ja lokavauvat hoitoihin. Itse saa vielä muutaman kuukauden olla kotona ja sittenhän se on onneksi meilläkin edessä. En jaksaisi kyllä kovin kauan kauempaa olla kotona ja onhan tuo neitikin alkanut taas kysellä milloin tarha alkaa. Onneksi meillä on kaiken maailman kerhoja joissa kuljetaan ettei tuo Anni ihan tylsisty päivisin mun ja Aatun kans. Ja toinen mummukin on eläkkeelle että käyhän tuo sielläkin silloin tällöin kylässä.

Mutta jeps, ei kai tänne tämän ihmeellisempää kuuluu.

Jaksuja yökukkujien äiteille :hug:
 
Eka työ- ja päiväkotipäivä takana. Meni paremmin kuin osasin toivoa, Eemi oli kyllä itkeskellyt , mutta aika vähän. Oli nukkunut kahdet unet, ja syönyt suurella ruokahalulla aamupuurosta lähtein kaikki mitä oli tarjottu :D
Töissä meni ok, olen pihalla kuin lumiukko, ja tuntuu että en saa mitään siellä tehdyksi. No, ajan kanssa kai sekin.
Nyt on täällä Eemi ja Ida nenät valuvina, kauhulla odotan koska joku tulee kipeäksi ja jousun soittamaan töihin, että enpäs tulekaan..
Nyt tuo heräsi, pitää mennä rauhoittelemaan..
 
Voi, Tuutikselle paljon jaksamisia!! Peetu oli kans aika yökukkuja tässä iässä. Kokonaisia öitä alko nukkumaan oikeestaan vasta reilu 2v. ja nykyään heräilee painajaisiin tai pissahätään :whistle: Onneks Pessi nukkuu hyvin.

hitto vie,mulla on ollu kieli ihan puuduksissa koko päivän... :eek: ihan ihmeellinen.
hitsi kun osais/kerkeis tekeen villasukkia. Itelleni tahtosin!! Ja pojille kunnon pitkä vartiset. On nuilla jotain Peetun mummin kutomia nyt muutamat. Mitäs muuta. Mun isä kävi tänään kylässä,ei meinaa enään jaksaa meille kävellä :eek: :( matkaa ehkäpä reilu kilometri,tai jotain siihen suuntaan. No,ens viikolla menossa johonkin rasituskokeisiin ja sydänfilmiä ottaan. Saas nähdä mitä sieltä selviää.. Onhan hää jo 71v että ikääkin aikalailla.

Mitähän vielä... pää lyö tyhjää TAAS :LOL:
 
Tyty nukkuu,olikin aika sippi,heräs jo klo 14 päikkäriltä,eikä sen jälkeen nukkunutkaa..vauhtia piisas koko illan..

jotenkin hassu tyttö,illalla tulee hihkumaan meijän sängyn reunaa vasten,ja sitten hänet pitää nostaa sänkyyn ja siinä se sitten pyörii ja myöhkää,ja asettuu kainaloon..

tänään teki eka kerran silleen että otti miun kädestä kiinni ja asetti päänsä päälle..kai häntä sitten piti silittää päästä kun asettu aivan hiljaa aloilleen..sitten rupes silmät luppasemaan,ja eikun äkkiä maitoa hakemaan,eipä tuo juonut juur mitään,muutaman imutuksen jälkeen tyrkkäs ite pullon pois ja iskosti ite tutin suuhun.. =)

tuosta maidon juonnista kyllä pitää neuvolassa jutskata,miusta tosi tosi vähän menee enää tuttipullosta maitoo..oon sitten noita jekovittejä yrittäny muistaa antaa..toisaalta joutas tuo pullo jo jäädäkkin poikkeen..nokkamukista ei ite ainakaan tahdo oikein juoda,kääntää vaan ylös alasi koko mukin,ja pelleilee sen kanssa.

onkohan dirlittanilla työpäivä mennyt hyvin?entä eemin hoito?

miun pitäs tuo venlukan toinen villasukka neuloo..niin pääsis alottamaan taas uutta paria..ajattelin jos etätytöille ja siskon tytöille tekis villasukat joululahjaksi...

 
tin
Kiitos tsempeistä huomiselle ja muillekki töihin menijöille onnea! :heart:
Kiva että Dirlittanilla ja Tiipiillä oli menny hyvin!
Tuutis: Meillä ainaki unipussi pahensi vaan asiaa! Ku ei päässy ylös niin hermo palo ihan täysin!
Alotin tänään hydrobickin! että oli mukavaa!

Mutta nyt valmistautuu huomiseen koulupäivään! =)
Tuutikselle unihiekkaa ja tyttelille paljo onnea matkaan jos en huomenna ehdi koneelle!
 
Iltaa :wave: Miula alkais huomenna eka koulu päivä! :eek: Jännittää kauheesti,ei nyt niinkään se koulupäivä vaan miten Ella pärjää :( Toivottavasti hyvin.Ihana kuulla että dirlittanin pesueella on menny hyvin ja Eeminkin päiväkotipäivä menny enemmän ku loistavasti =)

Täälä ei vieläkään menkkoja.Kohta alan kiehua jos ei ala. Tai sitten saavat kyllä pysyäkin pois jos ei kerta huomennakaan ala näkyä |O |O

Tänään ollaan viilettetty koko päivä.Aamulla käytiin kerhossa ja päivällä taas tutustumassa hoitopaikkaan ja illalla oltiin Ellan kanssa jumpalla.Alko taapero jumppa (1-2v) Ella tykkäs tosi paljon :D

Tuutikselle :hug: toivotaan että pian yöt helpottaisi ja Kiiukka rupeis nukkumaan.Nuo rikkonaiset yöt "syö miestä" (=harmittaa/ketuttaa)

Tyttelille kauhean paljon tsemppiä H- hetkeen,täälä hengessä mukana :hug:

lämmöistä meillä oli aamulla sisälämpö 20 ja kyllä palelti.Meillä on ilmalämpöpumppukin jonka avulla saa ainakin nopeesti sisälämmön korkeelle.Ellan huoneessa oli aamulla varmaan 17 (ovi yön kiinni) Toinen oikeen tärisi ku menin aamulla antaa maitoa ja laitoin vahingossa huonosti pullon suun kiinni,puolet maidosta oli sohvalla ja ellan yökkärikin oli litimärkä.Ja mie unisena huomasin sen vasta ku olin nostaa takasin sänkyyn häntä ku ihmettelin mite hää nyt niin palelee. :whistle:
 
tytteli minä jo kerkesin täpinöidä täällä :LOL: :D

poitsu söi sit melko mehevän iltapalan,ruisleivän 2isoa ja 2 pientä danonino rahkaa :eek: ja 2 pulloo maitoo..se rupes itkeen ku ruoka loppu,nii oli sit pakko antaa lisää :LOL: sit se on koko päivän halaillu ja pussaillu :heart: aivan mielettömän ihana kakara :heart: ihanalle tuntuu kun toinen hirveetä kyytiä hyökkää kimppuun,antaa pusun ja halaa piiiiiiitkään..noh,nyt tv:n pariin :wave:
 

Yhteistyössä