LOKAKUUN ÄIDIT 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _hilti_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Mama 28, M 30, LA 1.10. Hki (esikoinen?)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Tuhina 28, M 27, LA 1.10 (toinen)
Craviz 24, M22, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen) * Poika 12.9 3300g 49cm
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.) *Pojat Aatu 2705 g 47 cm ja Beetu 1960 g 42 cm 9.9. klo 13.39 ja 13.40
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *Tyttö 27.9. 2630g 47cm
Kylie 27, M28, La 10.10. Sotkamo (esikoinen) *Tyttö 22.9. 3740g/50,5cm
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (2. ja 3.) * Pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas) * Tyttö 31.8 2530g 45cm
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *Poika 26.9 2985g 48 cm
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 18.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Yksin palasin pallona yhä Taysista..

Pääasia tämä: tänään ei Taysissa todettu valkuiasta joten epäilyt raskausmyrkytyksen suhteen olemattomat. Neuvolan näytteeseen on esim saattanut joutua valkovuotoa tms vastaavaa että näyte on ollut siten epäpuhdas ja johti näihin epäilyihin.
Verenpaineet oli ihanteelliset, ja ihana muru vauva kulta voi loistavasti!!

Siellä me katseltiin toista kuvaruudulta, on se jo niin ihmisen näköinen, aivan ihana!! Painoarvioksi lääkäri veikkasi tällähetkellä 3650g että ihan kiva kokoinen jööti siellä kelluskelee... Ihan valmis ihmisen alku siellä odottelee tuloaan. Eikä
edelleenkään suostunut vauva ilmaisemaan kumpaa sukupuolta edustaa..pirullinen toinen on :)

Kohdunsuu pehmeä, kanavaa vielä 2,5cm jäljellä mutta yhdelle sormelle auki, että pääasia on että jotain on tapahtunut ja tapahtuu..

Eli kotiin tultiin ja neuvolakäynneillä jatketaan loppuun saakka ellei mitään akuuttia tule..ja se loppuun saakka on....noh, ainakin toistaiseksi.
Käynnistyksestä ei puhuta kuin vasta silloin kun alkaa pari vkoa yliaikaa lähenemään..joten tässä vain odotellaan ja odotellaan nyt...

Ei tässä muu auta...

Minulla oli rakennekynnet + kynsilakat sormissa, eikä niistä edes huomautettu mitään. Varpaankynnetkin olin lakannut (ja jossain vaiheessa huomasin että höh pidin niitä kaameita sairaalasukkia koko synnytyksen) mutta vähän harmittin kun sääret oli sheivaamatta. Voi turhamaisuuden autuutta!! :D Sääret on yhäkin, kun nyt ei muka enää ehdi / kiinnosta.

Craviz, olipa kiva kuulla että kaikki on kunnossa, vaikka nyt joudutkin jatkamaan odottelua! Eikös se ole niin että 80% lapsista syntyy +/- 4 päivää lasketusta ajasta? Korjatkaa jos muistan väärin... Suurin osa kuitenkin.

Airista olen minäkin huolissani - hän ilmeisesti jäi sairaalaan raskausmyrkytysoireiden takia, mutta muistaako joku miten vakavia oireet oli viimeksi kun hän kirjoitti? Laskettuun aikaanhan hänellä olisi pari viikkoa, tiedä sitten miten kauan pitävät osastolla. Läheskään kaikkihan eivät pääse sairaalassa nettiin, vaikka ovatkin enemmän tai vähemmän kunnossa.

Meikäläisen jalat POKSAHTAVAT pian turvotuksesta, siis ihan mielettömät pallot. Se ylipaino... Nilkoista ylöspäin olen ihan normaali pullero minäni, paitsi aamulla jolloin sormetkin ovat todella kipeät. Se helpottaa kyllä nopeasti. Viime raskauden loppuviikoilla sormet olivat niin turvonneet että tuntui kuin nivelet lopsahtaisivat paikoiltaan kun yritin taivuttaa niitä... Auts. Naurettiin ukon kanssa kun en voinut heristellä (onko se oikea termi?) nyrkkiä sille vaikka olisin kuinka vihainen. =)

Olen kyllä ottanut aika iisisti tänään, mutta moni laiskankin homma on tehtävä pystyssä, esimerkiksi kuumassa suihkussa käynti sekä mikron käynnistäminen. =D Ja joutuuhan sitä kävelemään tietokoneelta jääkaapille ja vessaan. Istuma-asennossa taas sattuu alapäähän, joten surffailukaan ei ole niin miellyttävää.

Nonniin, nyt lähden hakemaan esikoista tarhasta, se haluaa kuitenkin välttämättä keinumaan kotimatkalla niin ei tule kiire kokkailemaan (=kilkattamaan mikroa).

No nyt olet Craviz edelleen "kuka poksahtaa ensin" - kilpailussa mukana :)
Hyvä, että vauvalla on kaikki hyvin eikä raskausmyrkytystä ole, mutta olo taitaa olla jo aika mahdoton kuten meillä kaikilla varmaan.

Minulla viikkoja on vasta 38 mutta vauvan paino lähentelee uhkaavasti neljää kiloa (viime torstaina lääkärin arvio 3800gr) joten rankkaa alkaa olemaan. Onneksi nahat ovat vielä kestäneet kasassa.

Ei mitään synnytykseen viittaavaa täällä. Huomenna olisi neuvola. Tänään voisi vähän yrittää kuntopyöräillä ja kävellä iltalenkkiä tuossa lähimetsässä miehen kanssa...

Taika: sun mies on varmaan vielä isyyslomalla, ja on kiva vaunuilla omalla perheellä, mutta joko ensi viikolla tehtäisiin vauvatreffit? Tulisitteko käymään vaikka meillä tai käytäiskö vaunulenkillä jos on kiva keli?

No hyvä, että Cravizin raskausmyrkytysepäily oli aiheeton. Mulle tuli viimeksi kanssa iltapäivävirtsasta valkuaiseen merkintä +/- ja hoitaja pyysikin tuomaan seuraavaksi aamupissan, ei ole niin paljon valkovuotoa. Nyt neuvolassa näyte olikin sitten puhdas.

Menin mainitsemaan jalkojen ja käsien kutinasta ja lähetteenhän se laittoi. Kutisi ne viime raskaudessakin, eikä mitään ollut. Ei oikein sovi atoopikolle tällainen hikipallona oleilu. Pitäisi vaan paastota sitten huomenaamuksi, hitsin vieköön ja ihan turhan takia. Mutta onhan se nyt hyvä, että otetaan vakavasti.

Olen täällä kanssa miettinyt säärien epiloimista. Saapi nähdä, saanko aikaseksi. Eiliset menkkajomotukset saivat muhunkin vähän liikettä, sairaalakassiin on hammasharjat ja -tahna hommattu.

Lotta 39+1

Päivä on mennyt tasaisesti aamuista sydänäänijuttua pohdiskellessa.. onneksi masuasukki on kuitenkin liikkunut aktiivisesti ja yrittänyt kai kertoa, että kunnossa täällä ollaan!
Anna: seuraava neuvola mulla ens tiistaina, joten sinne asti täytyy ilmeisesti kärvistellä.. mä vihaan tätä epäluuloista oloa! Neuvolantäti tosiaan totesi, että kaikki on kunnossa (mut miks ne sydänäänet ei sitten olleet normaalit?), joten masuasukin liikkeiden seuraaminen jäi yksin mun kontolle! Sitä tänään on kyllä tehty ahkerasti..

Aurora: masuasukin sydänäänet on normaalisti olleet siellä vähän alle 130-140, mut tänään ne oli suurimman osan ajasta (kuunneltiin noin 15 min) siellä jonkinverran alle 120 lyöntiä/min. Siitä ne ei meinannut aluksi nousta millään, mut sit lopuksi nousivat muutamaan kertaan vähän alle 130:n. Mikähän sitä raukkaa vaivasi..?

Onnittelut synnyttäneille, ei enää pysy perässä, ketkä ovat vauvoja saaneet. TAhti tulee varmsti nyt kiihtymään, oli noita laskettuja aikoja lokakuun alussa.

Muakin nukuttaa kivasti, parin tunnin päikkärit menee kevyesti ja yöllä vaan joutuu muutaman kerran lähtemään vessaan. Mut sellaisia unettomia, ajatteluun käytettyjä öitä ei ole ollut, onneksi.

Huomenna laskettu aika, ei mitään synnytykseen viittaavaa tuntemusta. Antaa nyt kasvaa ja kypsyä rauhassa, mulla ei ainakaan ole kiire. Miehen kanssa tehtiin veikkaus syntymäpäivästä: mies sanoi, että ensiviikon maanantaina, mä veikkasin huomista :)

Peittävää kynsilakkaa ei meilläkään suositeltu valmennuksessa just sen sektion takia, että kynsistä näkee äidin voinnin.

Meillä mies on tosi väsynyt, eikä jaksaisi millään nousta töihin. Mua se on alkanut ärsyttämään, tuntuu että tartteis vierelle pirtsakan miehen, joka jaksaa edessä olevan elämänmuutoksen ja jakais jaksamista mullekkin. Ettei mun tartteis vielä miehestäkin huolehtia! Taitaa olla muissakin perheissä jotain tälläistä menossa odotuksen loppuvaiheessa.

Muakin ärsyttää melkein kaikki! Etenkin äidin jokapäiväiset soitot, että onko alkanu tuntumaan ja miltä pitäis tuntua, että synnytys alkaa. Vastasin, että itse olet kaksi lasta synnyttänyt, sunhan se pitäis tietää mitä tuntemuksia ennen synnytystä voisi odottaa?! Ja kaverit on ihan täpinöissään että kohta se nyt sitten syntyy. Juu, synnytettävä se itse on. MIten muista tulee ääliöitä mun raskauden takia?

Ai niin, kävin eilen neuvolassa (kävellen vielä!) ja kaikki oli ok. Kontrolliaika ensiviikolla jos ei ole tapahtunut mitään. Lapsivettä on tarpeeksi, vaikkakin tiiviissä paketissa se vauva tuolla on...

Airin kuulumisia todellakin kaipaisi, toivottavasti jotain ihanaa on tapahtunut ja hän on meidät väliaikaisesti hyljännyt :)

Manna 39+6

Manna...aivan sama täällä...

Minuukin alkaa ärsyttää jokapäiväinen kysely, että joko joko joko?
Ne ei edelleenkään usko että me sitten ilmoitetaan kun sen ajankohta on...
Ja niin, sitten kun soitat ihan muuta asiaa niin ne on ihan että joko nyt...aaargh..

No ymmärränhän minä toki mutta antaisi nyt minun odottaa tätä ihan rauhassa...
Toinen tulee kun on valmis siihen.

Täytyy itsekin soitella huomenna neuvolaan että joo, antakaa mulle vielä vaan uutta aikaa, Taysissa toivoivat että vielä tälle viikolle ja ensi viikon alkuun...mahdollisimman lähekkäin nyt jos tulee jtn komplikaatiota valkuaisten suhteen. Mulla vaihtui nyt neuvolatätikin, tilalle tuli neuvolatyttö, varmaan mun ikäinen, alkaa tekemään sijaisuuksia siellä. Ihan mukavalta vaikutti.

Mies leiponut sämpylät ja nyt on pullat menossa uuniin...no hyvä harjoittaa joskus vanhaa ammattiaan, ja minähän vetelen hyvällä ruokahalulla...NAMS!!

Vitsit tätä nettiä! Pah, sanon minä! Aamulla oisin jo halunnut kommentoida yhtä ja toista,mutta kun tökkii, niin tökkii sitten kunnolla.

Mutta asiaan. Tervetuloa Craviz takaisin tänne edelleen mahakkaiden joukkoon, mietinkin jo, oletko jo mahtanut poksahtaa.

Ikionnellinen: toivottavasti pienokaisesi voi sydänäänistä huolimatta hyvin. Meilläkin ollut tänään jotenkin rauhallinen päivä ja aina sitä huolestuu... peukutetaan, jotta kaikki ok!

Päivä mennyt varastoa järjestellessä ja just sain makkarakeiton valmiiksi. Huomenna meinaan maata koko päivän sohvalla ja syödä PALJON suklaata! Niin kovasti olen taas säätänyt. Mutta omapahan on vikani, ei mua kukaan pakota, oon vaan sekopää...

Olen ottanut tavaksi joka päiväiset kävelylenkit, jotta tapahtuis jotain...ei ole toistaiseksi tapahtunut, ei sitten mitään. Täytyy varmaan alkaa kokeilla sitä s:ssä kolmikkoa, josko auttais.

Vointeja kaikille, nyt painelen katsomaan iltäpäivän ihania tv-sarjoja ja odottamaan ukkoa kotiin ;)

Pinni 39+3

Piti vielä kommentoida Craviz ja Manna: Oon myös täydellisesti kypsä noihin joko jo -kyselyihin... Ihanaa tietty, että ihmiset on innostuneita ja odottavaisia, mutta kun ei siinä nyt kyselyt auta. Ja myös toi poika/tyttö arvailu on mulle pannassa, en enää jaksa kuunnella, et sullahan on ihan poika maha ja plaa, plaa,plaa. Välillä tekis mieli pajauttaa, että siellä on ihan oikeasti TYTTÖ!! Mutta kun en piruuttanikaan viitsi vielä paljastaa...olen delleen se pieni piru, kjeh, kjeh.

Mutta kaipa tässä on vaan pakko koittaa jaksaa kyselijöitä ja arvailijoita... huoh. Ne varmaan tarkoittaa vaan hyvää...

Pinni

Joo tervetulo vaan Cravitz takaisin mahakkaisiin minunkin puolestani.. odottelu siis jatkuu. Ihan hyvän kokoinen on teidän pikkuisenne jo! Toivottavasti pääset pian synnyttämään!

Itseäni pelottaa tuossa ylimenemisessä se, että vauva on kauhean iso. En todellakaan halua ponnistella 4 kiloista tai painavempaa mötikkää pienestä lantiostani.

Voisivat minun mielestäni käynnistellä jo vaikka laskettua aikaa aikaisemminkin jos näyttää siltä, että vauva on jo silloin tarpeeksi iso!

Ja muuten Pinnille kiitos niistä imetystyynyn kaavoista, jotka siis tulivat jo aikoja sitten. En vaan muista kiitinkö aiemmin!

Anna 24

Milla tais kysellä siitä sektiosta ja tyhjästä suolesta..: mulla noi lähti syntymään omia aikojaan vaikka sektio oli sovittu. Kävin silloin yöllä, ennen lähtöö sairaalaan, varmasti 4 kertaa "isommalla" hädällä vessassa :) Oisin saanut sairaalassa sen peräruiskeen vai mikä se nyt sitten on, jos oisin halunnut.

Pojat kävi tänään neuvolassa ja hyvin on alkanut paino nousta: A 2615g ja B 2815g (synt.paino 2370g).

Vitsit mua sitten ärsyttää tuo ukko: se kuvittelee olevansa jollain saakelin pelilomalla nyt eikä ISYYSlomalla. Mä en saa nostella vauvaa painavampaa vielä kahteen viikkoon niin näkisittepä tuon naaman kun se joutuu kantamaan kauppakasseja tai imuroimaan. Ylipäätään jos se joutuu jotain muuta tekemään ku istumaan tuon rakkaan koneensa ääressä niin naama on sitruunalla. Yöllä kun se syöttää toisen pojista niin se käy samalla myös PELAAMASSA!! On kuulemma pelit kesken...

No hyvä että on muitakin ärsyyntyneitä, tai siis eihän se kiva ole, mutta etten ole ainoa joka alkaa karttaa puhelimen sointia ja olla vastaamatta.
Mietin pitkään, että mitä tarkoittaa sanonta: tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla! Kaikki haluavat tietysti auttaa, ymmärrän sen.Mutta nyt haluan ympärilleni vain vähän ihmisiä ja nekin vähät rauhallisia ja tyyniä. Esim tosiaankin meidän äiti hermostuttaa mua. Sanoin, että voi olla ettei me ilmoiteta vauvasta ennen kuin se on todellakin syntynyt, sillä ihan turhaan se murehtii 350km:n päässä sitä synnyttämistä. Voihan olla, että tulee turhan aikaisin lähdettyä sairaalaan.

No tässä näitä ärsyyntymisiä...

Eikun köllöttelemään ja odottelemaan huomista delivery datea!
Manna

Bahama: juu, tehdään näin! Ukkeli on kotona torstaihin asti, sitten olen ihan issekseen -HUI! Nyt kun hän on (omasta tahdostaan) vaihtanut suurimman osan päivän kakki-vaipoista kun minä kukun öisin ja sitten se kaikki jää minulle. Kait sitä sitten pärjää..

Käytiin tänään ekalla kävelyllä ja kyllä oltiin polleita! Lykittiin vaunuja vuoron perään ja hyvä ettei kinattu vuoroista! Tuntui ihan hassulta: ihan kuin oltaisiin näytelty äitiä ja isää =) Mentiin tosi varovaisesti kun olin ekaa kertaa liikkeellä viikkoon. Ja sen kyllä huomasi kun kiristi niin prklsti. Nyt on kyllä pakko alkaa liikkua joka päivä etten ihan laitostu kotiin.

Ja Nessu: ymmärrän ärsytyksesi loistavasti! Meillä ukko tekee joka välissä koneella jotain ihmeen lyhytelokuvaa vauvasta, editoi ja leikkaa ja liimaa, luurit päässä.. Ja minä kun luulin että vauvan nukkuessa voitaisiin viettää vähän kahden keskistä aikaa! Ja PAH! Onhan se ideana toki kiva, mutta..!

Onneksi on taas BB aika saa laittaa aivot narikkaan. Kerroinkohan joskus jo, että Kaki on tuttu 15 vuoden takaa? Tekee seuraamisen mielekkääksi :)

Taika: Olen kiitellyt kanssa Bb:n koukuttavaa voimaa! Se antaa tekemistä sille luppoajalle, jota muuten olisi liiaksikin.. Minulla on siis 24/7..=)

Nyt neuvolaan!

Anna 24 ja pikkuinen 37+0

Huomenta!

Nessu: Sama täällä. Mitä ne siellä netissä oikein ees pelaa?!

Ja Manna: Meän mies ei ole väsyny, mutta oottaa passaamista (vaikka minun liikkuminen on tosi tuskallista!). Eilen ku huusi aamupuroa niin pakotin sen viereen kattomaan. Pakko opetella pärjäämään, jos on joskus vaikka kesken vauvan kans!
Toissapäivänä lohkas, että se perhehuone tulee olemaan hirveä, ku siellä on pakko sitte olla!! Siis, senhän takia siitä tuplaten maksetaan että siellä isäki SAA olla!
Lupasin että otetaan normaali huone, jotta pääsee kotia öiksi.. Meinas ajatella asiaa..
Niin käsittämätön mielipide, etten voinu olla ko huvittunu!

Sitte ässä-asiaa! Olen huomannu että pelkkä Seksi ei tehe mitään, vaan Sperma.
Mies ei ole jälkimmäistä antanu, ku sano että se aiheuttaa liikaa supistuksia.
Aateltiin nimittäin oottaa kiltisti sovittuun päivämäärään..
Paitsi eilen minun takia lipsahti ja monta tuntia supisteliki ikävästi. Tuli todistettua tämä väite.

Kirkastu yhtäkkiä sää! Ja taas on tee jähtyny..

Taika..samaa kiittelen minä, Kiitos BB:lle..päivän kohokohtia...
Ai Kaki tunnet, niin minäkin...Turusta tosiaan läksin tänne maalle tämän vuoden alkupuolella..ollaan siis molemmat melkein sukua julkkikselle :D

Onpas taas tuskainen yö takana.
Kertokaa minulle viisaammat jo synnyttäneet / joskus synnyttäneet...
Miksi tätä mahaa ns. repii niin paljon? Vihloo, tuntuu kuin alkaisi sadan vuoden menkat välittömästi mutta ei kuitenkaan supista mielestäni, siis maha ei ole kovana, kait tämä on sitä ihan normaalia? Heräsin taas siihen kipuun ja monta minuttia hengittelin sitä tuskaa tuskissani tuossa pois. Ja nytkin vihloo.
Voi olla että eilinen lääkärin kovakourainen ronkinta edesauttaa nyt sitä..ja sitten illalla vielä pienet sekstailut niin on paikat hieman ihmeissään.

Tarvisi soitella neuvolaan uutta aikaa, sillä siellä jatketaan. Taysissa toivoivat mun saavani sen jo tälle viikolle mutta katsotaan onko siellä aikoja jäljellä...

Muksaa torstaipäivää kaikille!!

Täällä ihan eri tunnelmissa kuin te vauvanhoitajat ja yliaikakärvistelijät. Terveydenhoitaja totesi että vauva on vielä tosi ylhäällä, ei kiinnittynyt. Vauvan pulssi oli 150-160! Ikinä ei ole ollut niin korkea. Kävelin kyllä kiireellä neuvolaan ja se on vielä mäen päällä, että olisko oma vauhti sitten nostanut vauvankin pulssia. Neuvolalääkäri onkin vasta ensi viikolla.

Illalla olin venäjän kielen tentissä ja ilmottauduin jo seuraavallekkin kurssille, eipä tässä kannata jäädä täyspäiväisesti vauvaa vielä odottelemaan.

Flunssa iski päälle, höh. Joskus olen miettinyt että olisi hirveää synnyttää kuumeisena, yskäisenä tai nuhaisena. No tuskinpa miedän vauva ehtii tähän flunsaan syntyä...

Airi on tehnyt tosiaan pitkän katoamistempun. Hmm ?

Voi Craviz, toivottavasti joko synnytys alkaisi tai kivut laantuisivat. En osaa kyllä sanoa mitä se on, mutta epäilen että ovat supistuksia ja alkavaa valmistautumista synnytykseen.

MIes otti vähän itseensä kun kyseenalaistin sen ahkeruutta töissä. Se vaan minusta ottaa liikaa erivapauksia liukuvan työajan suhteen. Menisi aamulla ajoissa töihin niin ei tartteis olla kello viiteen ja kuuteen sitten illalla. Silloinkin se on väsynyt ja katsoo mielellään vaan telkkaria ja ottaa vielä tirsat. Sitten minä kattelen likasia lattioita ja pölymakkaroita koko päivän, en oikein uskalla enää imuroida. Alaspäin kurottaminen tuntuu pahalle.

Tänään on siis laskettu aika. Tätä päivää sitä on kymmenettä kuukautta odotettu. Vähän mua kieltämättä hermostuttaa. Ehkä se, että tämä kaikki alkaa kivulla. Eihän kukaan halua kipua tuntea.

Onko muilla ollut taas näitä kakka/suolisto-ongelmia? Mulla tuntuu kovat paineet ulostaessa ja se sattuu vietävästi! Ehkä yritän nauttia jotain laksatiivia. Olen kyllä koittanut kuituja syödä ensisijaisesti, mutta ihan hirvittää käydä kakkosella!

Manna 40

Korjaus edelliseen: nyt tuli veristä limaa housuihin, taitaa jotain alkaa tapahtumaan...Joko tänään tai myöhemmin.

Viitsisköhän tästä ilmottaa vielä miehelle, se on palaverissa. Ehkä soitan myöhemmin ja seuraan tilannetta.

TT eli tänään täysiaikainen. Tyttöämme(??) ei enää lasketa keskoseksi JOS vaikka lähtiskin syntymään. Kävin koululla tulostamassa graduhaastattelut paperille - onhan tässä varmaan viitisen viikkoa aikaa tehdä syväanalyysia niistä. Huomaatteko kuinka yritän manailla vauvaa vatsasta? Ei, ei, kyllä se saisi viikon, pari ainakin pysyä mahassa vielä, että saadaan kamat paikoilleen ja pinnasänky kasattua. Miehellä on viikonlopun kestävä intensiivikurssikin tuossa muutamaa päivää ennen l.a.:ta, joten vauva olis tilauksessa kunhan se on ohi.

Craviz, noi sun vihlailut ja säryt, tulevatko ne aalloissa? Meinaan supistukset tuntuvat paljolti menkkasäryiltä varsinkin alussa. Sana "poltot" kuvaavat niitä mielestäni paljon paremmin, alkuun ne eivät juurikaan "purista".

Tosiaan, Airi on kyllä tehnyt aikamoiset katoamistemput. Toivon että kaikki on hyvin ja on vaan hetkeksi meijät jättäny.

Manna: minäkin olen kovasti koittanut äijälleni vihjaista, että mene nyt sinne töihin ajoissa, ei tarvii sitten kökkiä siellä myöhään. Ja kun ukkeli kuitenkin ottaa takaisin ajan sitten illalla, valvoo aina puoleenyöhön tai pidemmälle ja aamulla ei millään meinaa päästä ylös. No, ehkä karu totuus iskee kohta, kun pienokainen saapuu taloon :)

Tänään on kauan odotettu lököpäivä ja suklaapäivä! Puol yks ois neuvola, sinne koitan tietty raahautua. Oisin jo toivonut, että ei olis tarvinnut mennä, mutta minkäs teet. Tänään laitan äijän hommiin, josko tuo Milla82:n vinkki spermasta tekis tehtävänsä...
Olen muuten tuota ukkelia passannut viimepäivät ja vielä hankin sille laavakivihieronnan. Oon ollu niin esimerkillinen vaimo kun vaan voi, toivottavasti jossain vaiheessa muistaa tän ja ehkä huomioi mua/tekee asioita pyytämättä. Vaan kun noista miehistä ei koskaan tiedä... ;=)

Mites muuten ikionnellinen, joko masuasukki on liikkunut vilkaammin/onko vielä kova huoli sydänäänistä? Ehkäpä pääset neuvolaan tosi lyhyelläkin varoitusajalla,
kannattaa soitella jos huolettaa. Ne kait ottaa meidät viimeisillään odottajat aika tosissaan. Mulle on ainakin jäänyt sellainen fiilis.

Ainiin Annette: näin unta siitä, että olin synnyttämässä ja sitten jouduttiin kuiteski leikaamaan vauva ulos. Olin leikkauksen jälken heti pystyssä ja jouduin käytävällä odottamaan vauvan saamista, kun niitä hoidettiin ja puunattiin kuin missäkin kauneushoitolassa. Näin sitten sut myös siellä käytävällä ja säkin odotit vauvaasi "hoitolasta". Juteltiin siitä, miten maha oli ihan heti lähtenyt ja omat farkut oli jo jalassa. Kun vihdoin pääsin sinne hoitolan puolelle, sun vauvan sängyn päässä luki "Annette" ja mulla "Pinni". Siinä unessa mä sain pojan ja sä tytön. On muuten outoa, että vaikka meille on tulossa lähes 100 varma tyttö, synnytän unissani poikia.... Mutta oli musta aika hauska uni, naureskelin oudolle päälleni aamulla, hih.

Ja sinne sohvalle ja sitä suklaata, HETI!! ;)

Pinniliini

Yhteistyössä